IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

167 Stron V  « < 80 81 82 83 84 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja KZK GOP, Autobusy & Tramwaje
Ocena 5 V
Dave
post nie, 19 kwi 2009 - 14:36
Post #1621


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(marcin.p @ czw, 16 kwi 2009 - 21:29) *
U wszystkich przewoźników KZK GOP powinni taką kontrolę zrobić. Ale by były jaja jakby nie miało co z zajezdni wyjechać.


Hmmm, w miesiącu kwietniu 2 razy widziałem ITD przy dworcu PKP na Placu Szewczyka, jak kontrolowała wozy różnych przewoźników (wtedy akurat PKM Katowice i PKM Jaworzno), także takowe kontrole są, ale czy skuteczne to już nie wiem.

CYTAT
Gdy bilety sprawdzają mundurowi, nie ma mowy o ucieczce czy agresji ze strony pasażerów.


ROTFL! laugh.gif

CYTAT("KZK GOP 008")
Z moich obserwacji wynika także, że trudniejszych pasażerów spotykamy w Zagłębiu.


Zgadza się smile2.gif

CYTAT
Roman Urbańczyk, przewodniczący KZK GOP uważa, że wpływy do kasy związku byłyby wyższe, gdyby egzekwowaniem kar zajmowali się wykwalifikowani kontrolerzy, a nie amatorzy.


Nóż się w kieszeni otwiera, jak się kiedy wkurzymy, to naślemy prasę w teren i niech sprawdzi, jak te zawodowe orły pracują w terenie i gdzie a potem do "prezesika" i poprowadzimy polemikę! angry.gif

CYTAT
Żeby zostać kontrolerem trzeba mieć przynajmniej średnie wykształcenie.


Ciekawe, że od niedawna (z rok czasu) w wymaganiach na kontrolerów było już napisane, że wymagane jest min. ZAWODOWE (w końcu kontroler ZAWODOWY biggrin.gif) wykształcenie a żaden staż pracy nie był potrzebny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 23 kwi 2009 - 20:43
Post #1622


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
Oderwali się od rzeczywistości?
Janusz Lewanda / sosnowiec.info.pl

Podczas wczorajszego posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej i Komunikacji Rady Miejskiej w Sosnowcu, radni pozytywnie zaopiniowali uchwały intencyjne w sprawie modernizacji linii tramwajowej nr 15 oraz przedłużenia tej linii do ulicy Gwiezdnej.

Udział miasta w kosztach modernizacji linii tramwajowej nr 15 oszacowany jest na ponad 46 mln. Taką samą kwotą inwestycja ta ma zostać dofinansowana z tytułu organizacji Euro 2012. Prezydent twierdzi, że środki zewnętrzne są w tym przypadku zapewnione.

Na realizację drugiego zadania - przedłużenia tej linii do ulicy Gwiezdnej - miasto przeznaczy 40 mln zł, a pozostałe 64 mln mają pochodzić z dofinansowania zewnętrznego.

Pozytywne zaopiniowanie uchwał poprzedziła dość burzliwa, zasadnicza dyskusja.

Według optymistów - Kazimierza Górskiego, Wiesława Suwalskiego, Wojciecha Kulawiaka - rozwój komunikacji tramwajowej w Sosnowcu jest konieczny. Prezydent Górski powiedział nawet, że „jeśli nie zmodernizujemy linii „15”, to nastąpi paraliż komunikacyjny w mieście”. Według tej grupy niezbędne jest też przedłużenie linii „15” do Gwiezdnej i na tym przedłużanie się nie skończy, bo do Dańdówki z Gwiezdnej jest tylko 1,5 km. Radny Suwalski przypomniał o budowie linii tramwajowej z Zagórza do Dąbrowy Górniczej. - Nie mamy innego wyjścia, musimy rozwijać komunikację tramwajową. Dziś kilometr drogi kosztuje 80-120 mln zł - uzasadniał swoje stanowisko Kazimierz Górski. Po protestach radnego Krzysztofa Haładusa prezydent poprawił się: - Tyle kosztuje kilometr autostrady. Ale i to nie usatysfakcjonowało Haładusa, według którego podane liczby mijają się z prawdą.

Przewodniczący Rady Miejskiej, Daniel Miklasiński, zastrzegając głośno i wyraźnie, że docenia znaczenie komunikacji tramwajowej i jest za jej rozwojem, zauważył, że ostatnio w świecie, Polsce i w Sosnowcu sytuacja ekonomiczna pogorszyła się. To co wydawało się łatwe do realizacji jeszcze w ubiegłym roku, dziś wcale nie jest już takie proste. Jeśli byśmy zliczyli wszystkie nasze priorytety, to na pewno na wszystko nam nie starczy.
- Modernizacja Szpitala Miejskiego i kanalizacja wschodnich dzielnic Sosnowca są już rozpoczęte i muszą być zakończone, a są to zadania bardzo kosztowne. Snujemy tu wielkie plany, a co dziurawymi drogami? Powinniśmy zacząć od ustalenia hierarchii potrzeb, zamiast mnożenia kolejnych wydatków, na które nie mamy pieniędzy - mówił Miklasiński.

Dla radnego Karola Winiarskiego wczorajsze posiedzenie Komisji Gospodarki Komunalnej i Komunikacji bardzo smutnym wydarzeniem. Dlaczego?
- Prezydent Górski, a wraz z nim kilku radnych, w tym być może przyszły wiceprezydent miasta (Wiesław Suwalski - przyp. red.), dyskutując o rozwoju komunikacji tramwajowej i kreśląc wirtualne nowe trasy na mapie naszego miasta, najzwyczajniej oderwali się od rzeczywistości. Zapomnieli, że nawet najwspanialsze plany nie zostaną nigdy zrealizowane bez pieniędzy. A o tym ani prezydent Górski, ani radni słowem się nie zająknęli. Po prostu totalny odlot.
Nie mam wątpliwości, że modernizacja linii tramwajowej nr 15 jest potrzebna i warto przeznaczyć na to pieniądze z budżetu miasta. Ale wydanie 40 mln. zł na wybudowanie 3 kilometrów torów wokół jednego z zagórskich osiedli jest luksusem, na który nas nie stać. Proszę zauważyć, że w tym samym czasie nie ma żadnych realnych, czyli z jasno określonym terminarzem i źródłami finansowania, planów dotyczących modernizacji pozostałych odcinków linii tramwajowych. A to może spowodować, że za kilka lat na Niwce, Kazimierzu, Milowicach czy na Konstantynowie tramwaje będą jedynie wspomnieniem z dawnych lat - powiedział dla sosnowiec.info.pl Winiarski.

Krzysztof Haładus, jako jedyny radny (a przynajmniej jedyny, który jasno określa swoje negatywne stanowisko) jest przeciwny przeznaczeniu ponad 100 mln z budżetu miasta na modernizację i rozwój komunikacji tramwajowej.
- Na budowę wszystkich dróg w całym mieście wydano w ubiegłym roku niespełna 10 milionów, a tylko na przedłużenie jednej linii tramwajowej zamierza się wydać kwotę cztery razy większą! Przy czym liczba przewożonych tramwajami pasażerów z roku na rok spada, a liczba samochodów rośnie lawinowo!
Modernizacja całego układu tramwajowego kosztować będzie olbrzymie kwoty, których wydatkowanie z kasy miejskiej uniemożliwi realizację znacznie potrzebniejszych inwestycji w infrastrukturę drogową. Przy tym w ogóle nie bierze się pod uwagę negatywnych opinii wielu mieszkańców Zagórza, którzy mieszkają w pobliżu projektowanej linii.
Inwestując w tramwaje, w których posiadamy mniejszościowy udział, miasto działa na własną szkodę, to jest konkurencji, którą dla tramwajów jest sosnowiecki PKM, w którym jako gmina posiadamy większościowy udział - uważa Haładus.


heh jeszcze nie wszyscy zapomnieli o linii DG - Zagorze. Dozyjemy?



CYTAT
foto snf (51).gif http://www.sosnowiec.info.pl/Engine/base/G...600&exact=w

Tak ma wyglądać badanie napełnień tramwajów?!
Marcin Rechłowicz / sosnowiec.info.pl

Jeszcze przed świętami trafił do redakcji sosnowiec.info.pl e-mail od zbulwersowanego mieszkańca Sosnowca. List dotyczy badania, polegającego na liczeniu pasażerów korzystających z komunikacji tramwajowej w Sosnowcu. Sprawdziliśmy – rzeczywiście, na bieżący rok zaplanowano takie badania na terenie naszego miasta, między innymi na liniach tramwajowych nr 24, 26 i 27 oraz autobusowych 18, 28, 88, 91, 100, 618, 723, 808, 811, 926.

Nasz Czytelnik był 7 kwietnia br. pasażerem tramwaju linii 26, jadącym przed godziną 14 z Ludwika w stronę centrum Sosnowca. Tramwaj, mijający ZUS, sąd, sklepy, osiedle, jak zawsze w środku dnia roboczego był pełny. Jakież było jednak zdziwienie sosnowiczanina, gdy przeciskając się do wyjścia zobaczył coś, co zbulwersowało go bardziej niż tłok w tramwaju.

- Stałem między pierwszymi a drugimi drzwiami - pisze internauta. - Wagon był pełen, więc przecisnąłem się w stronę motorniczego, aby wysiąść z przodu. Przy pierwszych drzwiach siedział chłopak z identyfikatorem i kartką formatu A4. Czekając aż tramwaj się zatrzyma i motorniczy otworzy drzwi, z ciekawości zerknąłem na tę kartkę. To co zobaczyłem, to po prostu skandal! Z jego zapisków wynikało, że z przystanku Ostrogórska tramwaj odjechał z 31 pasażerami! Jak to możliwe, skoro samych stojących osób było ze 40 (oraz 20 siedzących)? - pyta.

Na podstawie danych pochodzących z takich badań napełnień tramwajów, KZK GOP tłumaczy nam przy każdej likwidacji kursów, iż z komunikacji tramwajowej korzysta zbyt mało pasażerów. A mało pasażerów to mniejsze wpływy z biletów. To z kolei skutkuje tym, że miasto musi więcej dopłacić do linii ze swojego budżetu, aby wyrównać powstałą stratę. Oczywistością jest to, że budżety gminne nie są z gumy, więc najlepiej zastosować w tym momencie polecane przez KZK GOP i niektórych samorządowców panaceum - zlikwidować tramwaj. A co z pasażerami? Nic! Przecież „oficjalnie” ich prawie nie ma.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post czw, 23 kwi 2009 - 20:51
Post #1623


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



CYTAT(:) @ czw, 23 kwi 2009 - 20:43) *
heh jeszcze nie wszyscy zapomnieli o linii DG - Zagorze. Dozyjemy?


Dożyjemy, oby tylko były niskopodłogowe, żebyśmy z balkonikami byli w stanie wsiąść laugh.gif

Co do badania napełnienia - niedawno chyba na forum Będzina (nie mogę sprawdzić, bo nie działa) albo na pl.misc.transport.miejski była o tym mowa, w Będzinie wyglądało to równie wiarygodnie angry.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lui
post czw, 23 kwi 2009 - 21:12
Post #1624


Klub.Kibica #020
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 779
Dołączył: czw, 27 gru 07
Skąd: Dąbrowa Górnicza Manhattan :)
Nr użytkownika: 995
Płeć: Mężczyzna
GG: 5955911 status gadu-gadu



CYTAT(xMarcinx @ pią, 17 kwi 2009 - 13:34) *
tak jest 604 i 644 obowiazuje wsiadanie pierwszymi i sie strasznie rzucają kirowcy na wsiadajacych i wsiadajacy na to kontrolowanie..


Na wszystkich liniach ZPORR obowiązuje wsiadanie pierwszymi drzwiami wink.gif


--------------------
"Płacz na treningu, śmiej się podczas meczu"

Galeria MKS Dąbrowa Górnicza




14679[33]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 01 maj 2009 - 13:10
Post #1625


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(Lui @ czw, 23 kwi 2009 - 21:12) *
Na wszystkich liniach ZPORR obowiązuje wsiadanie pierwszymi drzwiami wink.gif


No widze, ze chyba teraz tez wszystkie Solarisy. Od kiedy tak jest? Jakos nie widzialem zadnego info KZKGOP

CYTAT
Skazani na Zawodzie
Marcin Rechłowicz / sosnowiec.info.pl

Od 1 maja 2009 roku do centrum Katowic wraca linia autobusowa nr 77, skrócona do Zawodzia niecałe cztery lata temu. Niestety, pasażerowie 18 i 618 o bezpośredniej podróży do centrum stolicy województwa mogą tylko pomarzyć.

Linie autobusowe jadące do centrum Katowic ulicami Warszawską i 1 Maja skrócono do pętli w Zawodziu 3 grudnia 2005 roku. Zmiana ta dotyczyła linii 18 i 618 jadących od strony Niwki oraz „mysłowickich” 66, 76, 77, 149 i 931. W zamian zwiększono liczbę kursów tramwajów, na które musieli zacząć się przesiadać pasażerowie autobusów.

Taki stan rzeczy przetrwał do 1 września 2007 roku, kiedy to na skutek protestów władz i mieszkańców Mysłowic do centrum Katowic przedłużono linie 76 i 149.

Obecnie przedłużana jest trzecia ze skróconych linii, a mianowicie 77. Oznacza to, że do Zawodzia wciąż kursować będą 66 i 931 oraz sosnowieckie 18 i 618.

Co prawda na początku całego zamieszania prezydent Katowic obiecywał, że na Zawodziu powstanie centrum przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia, ale w końcu ubiegłego roku katowiccy urzędnicy przyznali, że z powodu braku środków centrum nie powstanie, a jego rolę będą spełniać obecne przystanki.

Mieszkańcy Niwki i znacznej części Dańdówki są zatem w dalszym ciągu skazani na przesiadki. Wynika to między innymi z bierności władz Sosnowca, które nie potrafią wywrzeć takiego nacisku na katowicki magistrat i KZK GOP jak prezydent blisko trzykrotnie mniejszych Mysłowic.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek
post sob, 02 maj 2009 - 19:39
Post #1626


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,266
Dołączył: pon, 03 lis 03
Nr użytkownika: 32
Płeć: Mężczyzna



W 801 i 831 też obowiązuje wsiadanie pierwszymi drzwiami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post śro, 06 maj 2009 - 14:49
Post #1627


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



Przecież parę postów wyżej już ktoś wspomniał i napisał wyraźnie, że WSZYSTKIE linie ZPORR (unijne) są objęte programem "pierwsze drzwi", czyli zarówno Solarisy U15 (unijne), jak i 801/831. I basta!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prezes
post czw, 07 maj 2009 - 14:52
Post #1628


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 369
Dołączył: wto, 14 mar 06
Skąd: Łosień / Gołonóg
Nr użytkownika: 192
Płeć: Mężczyzna



doszła do mnie dziś plotka jakoby coś się miało dziać z linią 634 od czerwca (znaczne ograniczenia kursów, likwidacja?). mówi się że podobno jest problem z dogadaniem się ze sławkowem... czy ktoś mógły to zdementować/potwierdzić?

powtarzam: jest to w żaden sposób niepotwierdzona plotka smile2.gif

Ten post edytował prezes czw, 07 maj 2009 - 14:53
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Prosty
post czw, 07 maj 2009 - 17:06
Post #1629


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 802
Dołączył: pon, 26 lis 07
Skąd: Strzemieszyce
Nr użytkownika: 902
Płeć: Mężczyzna
Tlen: prosty3 status tlen



Tez tak slyszalem, bardzo duzo osob o tym mowi, ale oficjalnie to nie ma zadnej informacji.
Slawkow nie chce doplacac do lini i PODOBNO ma zostac ona skrocona do ostatiego przystanku u nas - w Strzemieszycach.


--------------------
07/08 :))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post czw, 07 maj 2009 - 17:59
Post #1630


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



Skoro będzie kursować w granicach DG to ok. A że mieszkańcy Sławkowa nie dojadą do pracy czy szkoły w Dąbrowie to już nie nasz problem.


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post czw, 07 maj 2009 - 19:24
Post #1631


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(:) @ czw, 23 kwi 2009 - 20:43) *
heh jeszcze nie wszyscy zapomnieli o linii DG - Zagorze. Dozyjemy?

Stawiam, że nie dożyjemy. Chwilowo tramwaj do Zagórza nie wydaje się potrzebny, a mało prawdopodobne aby kiedykolwiek znalazły się na to pieniądze.

CYTAT(Dave @ śro, 06 maj 2009 - 14:49) *
Przecież parę postów wyżej już ktoś wspomniał i napisał wyraźnie, że WSZYSTKIE linie ZPORR (unijne) są objęte programem "pierwsze drzwi", czyli zarówno Solarisy U15 (unijne), jak i 801/831. I basta!

Czyli podwyżka stawki bez konieczności ogłaszania kolejnego przetargu. Genialne w swej prostocie ;)

CYTAT(marcin.p @ czw, 07 maj 2009 - 17:59) *
Skoro będzie kursować w granicach DG to ok. A że mieszkańcy Sławkowa nie dojadą do pracy czy szkoły w Dąbrowie to już nie nasz problem.

Ty się módl, żeby prezydent Katowic nie był podobny do Ciebie. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 07 maj 2009 - 23:21
Post #1632


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Wsiadanie przodem mialo nie obowiazywac w Solarisach 15 m. KZKGOP i PKM traktuje je jako "dlugie", a wsiadanie mialo byc tylko w krotkich, gdzie nie ma tylu pasazerow. Zmienili to chyba od poczatku kwietnia.

Wyglada na to, ze nowe Solaisy przyjda w tym miesiacy do PKMu. Z 6 podobno 2 miala dofinansowac DG i mialy trafic do Golonoga. No i wlasnie w tym miesiacu do DG maja chyba przyjsc 2 Solarisy i 2 Ikarusy z Zagorza. Watpliwe, zeby tak pozbyli sie Solarisow, wiec pewnie to zwiazane z nowa dostawa. Bardzo sie przyda bo kilka Ikarusow jest w tragicznym stanie i bedzie mozna je skasowac.


CYTAT


Tramwaje Śląskie dostaną 28 mln zł na inwestycje
PAP, ot
2009-05-07, ostatnia aktualizacja 2009-05-07 14:44

Ponad 28 mln zł z rezerwy celowej budżetu państwa otrzyma spółka Tramwaje Śląskie (TŚ) na kontynuację rozpoczętych w ubiegłym roku inwestycji infrastrukturalnych w aglomeracji katowickiej.

Komunikacja
O podpisaniu umowy między wojewodą śląskim a samorządem woj. śląskiego poinformowało w czwartek biuro prasowe Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego. Dzięki niej możliwe będzie przekazanie budżetowych środków.

Ponad 28 mln zł to kwota z ubiegłorocznego kontraktu wojewódzkiego, której tramwajowa spółka nie zdążyła wykorzystać przed końcem 2008 roku.

Dzięki pozytywnej opinii resortu rozwoju regionalnego w sprawie dalszego finansowania przebudowy infrastruktury tramwajowej w aglomeracji środkami z budżetu państwa, rozpoczęte już inwestycje mogą być kontynuowane. Tramwajom Śląskim nie grożą tym samym kary, których zażądaliby wykonawcy za zerwanie zawartych umów.

Przyczyną zamieszania było ubiegłoroczne opóźnienie rządu przy podpisywaniu kontraktów wojewódzkich - zamiast w lutym, regiony mogły dysponować tymi środkami w czerwcu. Ponieważ z tego powodu większość przetargów na roboty rozstrzygano np. w październiku, części inwestycji nie udało się rozliczyć przed końcem roku. Tramwaje Śląskie rozpoczęły w tym czasie trzy duże projekty, m.in. modernizację linii i przebudowę torowisk. Inwestycje tramwajowe to również część przygotowań do Euro 2012.

- Rozwój sieci tramwajowej ma duże znaczenie w kontekście przygotowania systemu komunikacyjnego woj. śląskiego do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012. Większość modernizowanych linii tramwajowych łączy centra przesiadkowe - dworce kolejowe i autobusowe - z okolicami Stadionu Śląskiego - powiedziała rzeczniczka wojewody śląskiego, Marta Malik.

Przeznaczenie budżetowych środków na śląskie tramwaje było możliwe m.in. dzięki temu, że rozbudowę i utrzymanie w należytym stanie istniejącej sieci tramwajowej w regionie zaliczono do priorytetów, przyczyniających się do rozwoju i wzrostu konkurencyjności województwa.

Sytuacja Tramwajów Śląskich, mimo przejęcia ich od Skarbu Państwa przez związek śląskich i zagłębiowskich samorządów w maju 2007 r., a potem przez same samorządy z końcem 2008 r., pozostaje trudna. Część miast, wskazując na rosnące koszty utrzymania komunikacji tramwajowej, ogranicza jej finansowanie, co skutkuje cięciem kursów bądź likwidacją niektórych linii. Tak jest np. w Będzinie czy Gliwicach. Od kilku tygodni w obronie tramwajów w regionie protestują związkowcy z "Sierpnia 80".

Tramwajów bronią również naukowcy. Niedawno kierownik Katedry Transportu Szynowego Politechniki Śląskiej prof. Marek Sitarz, a także kierownik Katedry Dróg i Mostów oraz Zakładu Dróg i Kolei tej uczelni dr hab. Kazimierz Kłosek napisali list otwarty, w którym powołują się m.in. na badania naukowe i dobre przykłady inwestowania w tramwaje m.in. w Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu czy Poznaniu.

Sieć tramwajowa w aglomeracji katowickiej jest najdłuższa w Polsce - obejmuje ok. 350 km torów, w większości w złym stanie technicznym. Ok. 240 wyjeżdżających codziennie na trasy tramwajów rocznie przejeżdża łącznie ok. 19 mln kilometrów. Średni wiek taboru to ponad 30 lat; 5 proc. to kilkuletnie wozy niskopodłogowe.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post pią, 08 maj 2009 - 00:00
Post #1633


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Ostatnio jechałem 811 oczywiście ikarusem, tylko cholercia zapomniałem numeru bocznego wozidła..
Podczas jazdy hałas w środku był tak straszny że wysiadając w Sosnowcu poczułem wielką ulgę. Prawdopodobnie, choć ludzkie ucho potrafi przekłamać a i na wyczucie do póki nie boli określić się tego tak nie da ale z 83-85 decybeli to było przy gazowaniu (wyobraźcie sobie wjazd na mec). Ciekawe czy kiedykolwiek robił ktoś tam jakieś badania hałasu, podejrzewam że wyszłoby że trzeba by jeździć z ochronnikami słuchu. Autentycznie poziom hałasu jak na halach produkcyjnych w miejscach z nakazem noszenia ochronników..

Ten post edytował kwintosz pią, 08 maj 2009 - 00:01


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 08 maj 2009 - 17:26
Post #1634


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT


Chcą odwołania prezydenta
dziś

Grupa dwudziestu pięciu osób, złożyła czwartego maja powiadomienie w Urzędzie Miejskim o zamiarze wystąpienia z inicjatywą przeprowadzenia referendum, w sprawie odwołania ze stanowiska prezydenta Będzina, Radosława Barana. Powodem są decyzje w sprawie ograniczenia kursów tramwajowych. Rozpoczynają zbieranie podpisów. Podkreślają, że nie ma to nic wspólnego z polityką.


Dziś, najpóźniej na początku nadchodzącego tygodnia, członkowie grupy inicjatywnej powinni rozpocząć zbieranie podpisów, chodząc po domach. Chodzi o kilka tys. podpisów potrzebnych do zorganizowania w mieście referendum odwołującego obecnego prezydenta miasta Radosława Barana. Na zebranie podpisów mają 60 dni. Potem 30 ma komisarz wyborczy na podjęcie decyzji o referendum. Związkowcy liczą, że referendum odbędzie się we wrześniu. Gdy już dojdzie do głosowania, musi w nim udział wziąć co najmniej 3/5 osób, które wybrały urzędującego prezydenta.

Dla ludzi pracujących w zajezdni będzińskiej, to walka o utrzymanie miejsc pracy. Dla mieszkańców, próba przywrócenia, zdaniem wielu, wygodniejszej formy komunikacji. Dla samorządowców - próba walki politycznej bez zwracania uwagi na aspekty ekonomiczne. Każda z grup swoje racje ma. Która wygra? Tego jeszcze nie wiadomo.

Andrzej Szimke z Sierpnia'80 jest przekonany, że podpisy uda im się zebrać bez większego problemu. Jak mówi mówi Wojciech Litewka, dyrektor katowickiej delegatury Krajowego Biura Wyborczego, aby doszło do referendum w sprawie odwołania prezydenta miasta trzeba zebrać 10 proc. podpisów mieszkańców uprawnionych do głosowania, zgodnie ze stanem ilości osób według końca poprzedniego kwartału. W przypadku Będzina jest to około 4 tysięcy 900 podpisów.

- Będziemy chodzić po domach. Skoro z samego osiedla Zamkowego zebraliśmy wcześniej ponad dwa tysiące podpisów, nie sądzę, abyśmy mieli problemy teraz, gdy będziemy zbierać w całym mieście - dodaje Szimke.

Aby nikt nie był zaskoczony, na przystankach i innych słupach ogłoszeniowych mają się pojawić informacje o zbieraniu podpisów.

- Radni Rady Miejskiej z podkomisji do spraw komunikacji zbiorowej zdecydowanie byli od kilku lat za dostosowaniem oferty przewozowej do możliwości finansowych miasta. Byli wśród nich również radni z lewicy. Teraz usiłuje się ze zmian w funkcjonowaniu tramwajów uczynić sprawę polityczną. Tak działa Sierpień'80 w całej Polsce, co widać w ostatnich dniach. Wierzę jednak, że mieszkańcy dokonają właściwego osądu sytuacji i wezmą pod uwagę wszystkie zmiany jakie już nastąpiły w Będzinie i te które już rozpoczęliśmy, by Będzin był ekologicznym miastem. Do spraw związanych z funkcjonowaniem tramwajów, tak jak zapowiadaliśmy, wrócimy na majowej sesji i przedstawione będą badania wykonane przez KZK GOP - mówi Radosław Baran, komentując sytuację.

Zdaniem Marcina Lazara, będzińskiego radnego, pomysł z referendum nie jest trafiony.

- I nie chodzi tu wcale o mój stosunek do prezydenta, ani o to, że nie rozumiem problemów mieszkańców. Uważam, że pomysł z referendum jest głupi, ze względu na czas organizowania i interesy polityczne, które chcą przy okazji zrobić związkowcy z Sierpnia '80. Jeśli nawet doszłoby do odwołania, to potem będzie zarząd komisaryczny do czasu wyborów, przyjdzie tu pewnie osoba, która nie zna miasta, a tyle jeszcze mamy do zrobienia - twierdzi radny Lazar.
Magdalena Nowacka


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 09 maj 2009 - 09:52
Post #1635


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT


Szybka "piętnastka" do Zagórza
wczoraj

Na początku przyszłego tygodnia Sosnowiec podpisze porozumienie z Tramwajami Śląskimi na remont torowisk i modernizację linii tramwajowych. Chodzi przede wszystkim o linię "15" łączącą centrum Katowic z Zagórzem. Pod koniec kwietnia podobne porozumienia zawarły już Chorzów i Zabrze. W kolejce czekają Katowice, Bytom i Ruda Śląska.

- Nie ma już rozbieżności między oczekiwaniami spółki a gminą. Dokumenty czekają jedynie na podpisy sygnatariuszy porozumienia - mówi Jerzy Orenowicz z Tramwajów Śląskich, zajmujący się pozyskiwaniem pieniędzy z funduszy unijnych.

Porozumienia pozwolą sięgnąć Tramwajom Śląskim po co najmniej 100 mln euro z projektu związanego z modernizacją infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w regionie. Drugie tyle będą musiały wyłożyć miasta, które zdecydują się podpisać porozumienie. Już wiadomo, że Chorzów musi znaleźć w soim budżecie prawie 24 miliony złotych, a Zabrze wysupłać ponad 16 mln zł. Dla Sosnowca pętnastka będzie nie mniej kosytowna.

- Ale jesteśmy bardzo zdeterminowani, żeby mieszkańcy podróżowali w przyzwoitych warunkach. Przez lata degradacja torowisk posunęła się tak daleko, że pasażerowie zaczęli "15" nazywać darmowym rollercoasterem.

Co dostaniemy za kilkadziesiąt milionów złotych? Przede wszystkim modernizację torowiska od granicy Sosnowca z Katowicami do pętli na Zagórzu. Dodatkowo na tej trasie będą jeździły szybkie, niskopodłogowe wozy rozwijające prędkość do kilkudziesięciu kilometrów na godzinę. Już ogłoszono postępowanie przetargowe na wykonanie niezbędnej dokumentacji. Otwarcie ofert - 4 czerwca.

Jerzy Orenowicz jest przekonany, że jeszcze przed Euro 2012 pierwsi pasażerowie pojadą nową trasą.

Ale to nie wszystko. W poczekalni jest już projekt kolejnego porozumienia na wydłużenie trasy "piętnastki" w Zagórzu o pięć kilometrów. Jak ustaliliśmy, właśnie Sosnowiec nanosi poprawki i uwagi w papierach. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie porozumienie zostanie podpisane jeszcze w maju.

- Plany wydłużenia trasy linii "15" są daleko posunięte podobnie jak pozostałe inwestycje tramwajowe zaplanowane w ramach przygotowań do Euro 2012. "Piętnastka" jest dla nas szczególnie ważna, jako kręgosłup miejskiej sieci komunikującej nas z Katowicami. Chociaż inne miasta likwidują połączenia tramwajowe, sieć tej komunikacji w naszym mieście dobrze funkcjonuje i nie ma powodu jej obcinania - mówi rzecznik sosnowieckiego Urzędu Miejskiego Grzegorz Dąbrowski.

Nieoficjalnie, ze strony TŚ i sosnowieckiego ratusza, idą sygnały, że wydłużenie "piętnastki" o kilka kilometrów to wszystko, na co mogą liczyć mieszkańcy. Nie zanosi się na oczekiwane przez mieszkańców połączenie tramwajowe Sosnowca z Dąbrową Górniczą. - Mamy wykupione tereny i z technicznego punktu widzenia nie ma przeszkód. Obawiam się jednak, że w sferze finansowej jeszcze wiele lat będzie to jedynie mrzonka - uważa Dąbrowski.

Tramwajowe połączenie Sosnowca z Dąbrową Górniczą pozwoliłoby ominąć Będzin, który mimo protestów mieszkańców rezygnuje z tramwajów na swoim terenie.


Pierwszą ofiarą tegorocznych cięć stała się linia "24", której skrócono trasę. Nie obsługuje już przystanków od Będzina Zamku po dawną kopalnię Paryż, sprawiając, że częstotliwość przejazdu zmniejszyła się tam dwukrotnie. Następne cięcie to linia "27", która nie obsługuje od marca Będzina. Trasa biegnie teraz tylko od przystanku Pogoń Akademiki po Kazimierz Pętla.

Z powodu tych zmian związkowcy z Tramwajów Śląskich i Sierpnia 80 rozpoczęli już zbieranie podpisów, co ma umożliwić zorganizowanie referendum odwołującego Radosława Barana ze stanowiska prezydenta Będzina.

Tymczasem Sosnowiec wchodząc w unijny program modernizacji związanych z infrastrukturą tramwajową ma szansę wpompować w szybką linię tramwajową 168 mln zł. Planuje się też zakup tramwajów niskopodłogowych za 37 mln zł.



Czy wiesz że...

350 kilometrów długości torów liczy sieć tramwajowa w aglomeracji katowickiej. Jest najdłuższa w Polsce.

240 tramwajów wyjeżdża codziennie na trasy całej aglomeracji.

ok. 19 mln kilometrów rocznie przejeżdżają wozy tramwajowe.

30 lat - to średni wiek wagonów. Zaledwie 5 proc. to kilkuletnie wozy niskopodłogowe.

100 mln euro chcą pozyskać Tramwaje Śląskie na modernizację z unijnego projektu "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w aglomeracji górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą".

2012 - to rok w którym według założeń projektu powinniśmy jeździć szybkim tramwajem z Katowic do Zagórza, po zmodernizowanym torowisku.


Sławomir Cichy


A to ciekawe, ze maja wykupione tereny smile2.gif
Wydawalo mi sie, ze jeszcze nic nie mysleli. Nawet jak nie ma pieniedzy to powinien byc zarezerwowany pas dla linii tramwjowej. Tak robia gdzie indziej np. w Gdansku czekali na nowa linie wiele lat, ale przygotowali miejsce na linie. Jak udalo sie zdobyc pieniadze to poszlo szybko i mozna bylo zaczac szybko budowac.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post pon, 11 maj 2009 - 20:26
Post #1636


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



Na temat zmian w linii 634 napisano na stronie UM Sławkowa:

http://www.slawkow.pl/pl/1268/12257/OGLOSZENIE.html.

A więc busiarstwo w DG się rozwinie. Póki co u nas tych busów jeszcze nie było od zaje... ale widać się powoli zacznie :/ Choć te busiki do Sławkowa to są nawet OK - W 15-20 minut za 2,50 zł można dojechać z centrum DG do Sławkowa Rynek, w miarę wygodnie.

A 634 zapewne pojedzie tylko do Strzemieszyc - na pewno jej nie zlikwidują - bo jak? Przecież ze Strzemieszyc trza jakoś dojechać do DG!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lui
post wto, 12 maj 2009 - 21:42
Post #1637


Klub.Kibica #020
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 779
Dołączył: czw, 27 gru 07
Skąd: Dąbrowa Górnicza Manhattan :)
Nr użytkownika: 995
Płeć: Mężczyzna
GG: 5955911 status gadu-gadu





Fabryka SBC. Sosnowieckie Urbino gotowe do odjazdu. Od poprzedników różnią się monitoringiem przestrzeni pasażerskiej i klimatyzacją miejsca pracy kierowcy. W Sosnowcu mają pojawić się już w tym tygodniu.





Ten post edytował Lui wto, 12 maj 2009 - 21:49


--------------------
"Płacz na treningu, śmiej się podczas meczu"

Galeria MKS Dąbrowa Górnicza




14679[33]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matidg
post wto, 12 maj 2009 - 22:29
Post #1638


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 385
Dołączył: sob, 15 mar 08
Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice
Nr użytkownika: 1,162
Płeć: Mężczyzna
GG: 5107261 status gadu-gadu



a wiadomo na jakich liniach mają jeździć te nowe solarisy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lui
post śro, 13 maj 2009 - 07:32
Post #1639


Klub.Kibica #020
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 779
Dołączył: czw, 27 gru 07
Skąd: Dąbrowa Górnicza Manhattan :)
Nr użytkownika: 995
Płeć: Mężczyzna
GG: 5955911 status gadu-gadu



Zapewny na tych co jeździły te z 2007 roku, czyli 801,831,604,644 wink.gif


--------------------
"Płacz na treningu, śmiej się podczas meczu"

Galeria MKS Dąbrowa Górnicza




14679[33]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post śro, 13 maj 2009 - 17:47
Post #1640


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Lui @ śro, 13 maj 2009 - 07:32) *
Zapewny na tych co jeździły te z 2007 roku, czyli 801,831,604,644 wink.gif

Hmm no niewiem.....z tego co wiem ta dostawa jest do Zagórza, gdyż dostali dofinansowanie z UM S-c wiec raczej w DG będą sporadycznie....
Go to the top of the page
 
+Quote Post

167 Stron V  « < 80 81 82 83 84 > » 
Reply to this topicStart new topic
20 Użytkowników czyta ten temat (20 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: środa, 15 października 2025 - 23:48
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza