![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1601
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
dwa komentarze z sosnowiec.info.pl
CYTAT zagłebiak
83.238.92.* | 11:05, 02.04.2009 Jest godz. 5.17 pod "żyleta" wsiada do tramwaju numer 27 dwoje młodych ludzi,siadaja przedemna.To ankieterzy!I co widze uzupelniaja liczbe ludzie wsiadajacych/wysiadajacych, niby wszystko w porzatku,ale...tramwaj ma dwa wagony a oni siedza razem w jednym,ale to nie wszystko...,patrze a oni wpisuja liczby pasazerow poczawszy od zajezdni.../przeciez ich tam nie bylo.../,zeby sie jeszcze kogos spytali,to nic takiego,pisza NIEPRAWDE!Ja wsiadłem na "nerce" w pierwszym wagonie bylo juz 5 osób,a dosiadlo sie nas 7 osob,a widze,ze ankieterzy wpisuja kolejno 0,0 na mojej "nerce" 2 osoby...!!! Jak sie zorientowali ze sledze ich wpisy to sie przesiedli na koniec wagonu! Czy to byli ANKIETERZY, czy DZIECI Barana...???!!! Zal dalej pisac,a dojechac z WARPIA na KLIMONTÓW,PO PROSTU SIE NIE DA!! Zeby chociaz tramwaj 21 dostosowac do 27 to nie przyjezdza dwie minuty po nim i czekaj tu sobie na przesiadke 18 minut.Dojsc na nogach to prawie tyle samo czasu co dojechac nasza kochana komunikacja! ------- pasażer 87.207.176.* | 15:19, 02.04.2009 Jeżdżę 21 codziennie na uczelnię na Pogoń i na własnej skórze odczuwam to, co zafundował nie tylko mieszkańcom Będzina, ale też Dąbrowy i Sosnowca. O dziwo 22 nie jeździ jakoś strasznie przepełnione, ale 21 to już momentami tragedia. Mówi się, że w dni targowe jest wszystko w porządku. A g...o prawda, za przeproszeniem. Z górki pod zamek zjeżdża 21 napchane prawie tak, jak 21 albo 26 po meczu Zagłębia z Piastów pod dworzec w Sosnowcu, a na przystanku czeka dwa razy tyle ludzi. A ile ludzi klnie pod Zawadzkim, jak motorniczy każe im wysiadać z 28? Problem Będzina polega na tym, że ma kilkadziesiąt dziwnych linii autobusowych na wiejskie tereny Zagłębia (Psary, Góra Siewierska itd.), które od Grodźca albo od Łagiszy do centrum Będzina się dublują. Ponadto mają beznadziejne i chaotyczne trasy, a ponadto jeszcze bardziej beznadziejne i jeszcze bardziej chaotyczne rozkłady jazdy. Z kilku takich linii można byłoby zrobić jedną, z porządną trasą i porządną częstotliwością i na pewno coś by się zaoszczędziło. A co na przykład z wycieczką 40 po Będzinie, która niewiadomo po co jeździ przez Syberkę albo Zamkowe. A 814 jak zatrzyma się koło cmentarza, to później dopiero pod M1 w Czeladzi. A do tego puste tzw. muchowozy 817 i 818 z idiotycznymi trasami. Gdzie tu sens? Gdzie logika? Życzę będziniakom, żeby podczas najbliższych wyborów albo referendum powiedzili swoim włodarzom co o tym wszystkim myślą. Pozdro dla tych, którzy gniotą się w tramwajach i tych, którzy nie z winy tramwajarzy muszą wysiadać pod Żyletą i pod Zawadzkim. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1602
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
POLSKIE REALIA - WYBIERA SIE IDEE A POTEM PRODUKUJE FAKTY BY JA PODEPRZEĆ
KTO DOSTAŁ W ŁAPE? |
|
|
![]()
Post
#1603
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
POLSKIE REALIA - WYBIERA SIE IDEE A POTEM PRODUKUJE FAKTY BY JA PODEPRZEĆ KTO DOSTAŁ W ŁAPE? Ja bym tu nie szukał teorii spiskowej - na 90% "ankieterom" nie chciało się po prostu (bo komu by się chciało) więc polecieli po linii najmniejszego oporu ![]() ![]() Tak to jest jak przy wyborze wykonawcy zlecenia (w tym przypadku badania) jedynym kryterum jest cena ![]() Ten post edytował vacu nie, 05 kwi 2009 - 16:09 |
|
|
![]()
Post
#1604
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Tak to jest jak przy wyborze wykonawcy zlecenia (w tym przypadku badania) jedynym kryterum jest cena ![]() A jakie ty byś chciał wyśrubowane kryteria na liczenie ludzi w autobusie ? Używanie piór ze złota stalówką czy notesów oprawionych w skórę ? ![]() CYTAT Problem Będzina polega na tym, że ma kilkadziesiąt dziwnych linii autobusowych na wiejskie tereny Zagłębia (Psary, Góra Siewierska itd.), które od Grodźca albo od Łagiszy do centrum Będzina się dublują Ale jest jeden problem. Jak się te wszystkie linie "zoptymalizuje" to masa ludzi pokupi Golfów Dwójków i całą komunikację w Będziniu będzie można zaorać. A jednak DG sie dolozy. Wszystko to jednak bardzo opoznione. W takim tempie nie szybko doczekamy sie 18m. Jeszcze ze 2-3 lata spadku popytu i 18metrowe autobusy nie będą potrzebne. Myślę, że tak to sobie wykalkulowały władze miasta. Jeździłem ostatnio KZK po godzinie 19. Autobusy i tramwaje wożą już tylko powietrze. Ino patrzeć jak się to wszystko ostatecznie zawali. ![]() |
|
|
![]()
Post
#1605
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Tak mi się obocznie skojarzyło - wiecie może jakiej wielkości (w porównaniu do GOP-owej) jest sieć tramwajowa w Warszawie? Bo przed chwilą czytałem o niedawno rozstrzygniętym przetargu - kupują prawie 200 nowych składów, niskopodłogowych i klimatyzowanych. Głupki, nie? Może trzeba im wysłać naszych lokalnych fachowców, żeby im wytłumaczyli, że to nie ma sensu i lepiej niech sobie kupią 1000 autobusów
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1606
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Głupki, nie? Może trzeba im wysłać naszych lokalnych fachowców, żeby im wytłumaczyli, że to nie ma sensu i lepiej niech sobie kupią 1000 autobusów ![]() Ano z tego co pamiętam to oni zaczęli właśnie od kupienia całej masy autobusów kilka lat temu. Więc wcale nie byli tacy tramwajowi jak się to teraz wydaje. ![]() Ja bym jednak Warszawy z resztą kraju nie porównywał. To zupełnie inny świat. Zwłaszcza pod wpływem krążących tam finansów z czego wynikają wszystkie inne przewagi (także komunikacyjne). |
|
|
![]()
Post
#1607
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
A jakie ty byś chciał wyśrubowane kryteria na liczenie ludzi w autobusie ? Używanie piór ze złota stalówką czy notesów oprawionych w skórę ? ![]() A np. punkty za doświadczenie czyli wykonanie odpowiednich zleceń z sukcesem itp. Jeśli mam kryterium 100% cena to na czym można zaoszczędzić? No na kasie dla "spisywaczy". A jak ktoś ma siedzieć w tramwaju za przysłowiowego "piątaka" no to efekt jest taki jak każdy widzi. I nie można się przyczepić, bo "jaka płaca taka praca" niestety ![]() pees: może trochę nie na temat ale nawiązując - pamiętam przetargi na kamery w szkołach (wieszałem ja także ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#1608
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 71 Dołączył: pon, 26 lis 07 Nr użytkownika: 901 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Przejście dla pieszych w centrum na wysokości gimnazjum nr 1.Autobus solaris gwałtownie hamuje przed pasami,osoba stojąca na przodzie autobusu leci na przednia szybe.Skutkiem jest praktycznie cala rozwalona szyba tzw "pajęczynka". Akurat byłem odwrócony tyłem jak zaczął bus hamowac.Ciekaw jestem czy pieszy wyskoczył na pasy czy po prostu kierowca się zagapił.Szoda gościa który wlecial na szybe musialao go to zabolec:p
|
|
|
![]()
Post
#1609
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
własnie widzialem o 16 ze autobus stał w tej zatoczce za przejsciem dla pieszych, niedakeo Stylowej i zastanawiało co tam sie stało , autobus linii 831
|
|
|
![]()
Post
#1610
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Fatalny stan autobusów u jednego z przewoźników KZK GOP Tabor PUP Czeladź: Kolejny przystanek złomowisko? Zobacz na mapie Autor: Dawid Brzeziński Ostatni przystanek, złomowisko Jakość usług KZK GOP od lat pozostawia wiele do życzenia. Stan autobusów u wielu przewoźników jest daleki od ideału. Jednak to, co dzieje się u jednego z nich, może i powinno budzić lęk! Autobusy na Śląsku i w Zagłębiu nigdy nie były reprezentacyjne. Wiele brakuje nam do niektórych polskich aglomeracji. Tabor niekiedy bardzo stary i zdezelowany nadal przewozi bezradnych pasażerów. Autobusów, które powinny być przeglądane choć raz dziennie - najwidoczniej nie ogląda się nawet raz w miesiącu. Dziury w przegubach, okna z desek, dziurawa podłoga, nagminne awarie drzwi to rzeczywistość w firmie PUP Czeladź, która jeździ na zlecenie KZK GOP-u. Pasażerowie powoli tracą cierpliwość. W rozmowie z MM Silesią Jerzy Sebzda, dyrektor PUP-u, zapewniał, że w ramach swoich możliwości świadczy usługi najlepiej jak potrafi. - Kiedyś stawki u wszystkich przewoźników były porównywalne. Teraz tak nie jest. Dostaję mniejsze pieniądze, które nie pozwalają mi na inwestycje i zakup nowego taboru. Na to wpływa również fakt, że została mi odebrana linia 888. Zazdrość wielu ludzi nie zna granic - mówili, że daje mi bardzo wiele korzyści - tłumaczy się Sebzda. Sebzda nie zna stanu technicznego autobusów. Jak twierdził są monitorowane na bieżąco, praktycznie codziennie. Jednak z naszych informacji wynika, że autobus z takim przegubem (fotografia poniżej) jeździł przez ponad miesiąc. Gdzie jedziemy? Do Niemiec, tak mówi tabliczka - Często narzekamy na zły stan techniczny. To notoryczne problemy z elektroniką w pojazdach, przez co są opóźnienia nawet do 20 minut! - mówi w rozmowie z MM jeden z kierowców, pragnący zachować anonimowość. Kierujący zdezelowanymi autobusami boją się wypowiadać na temat ich stanu. Także pasażerowie nie są zadowoleni z takiej sytuacji. Spóźnienia 5-10 minut to normalność zawsze dojeżdżam do szkoły na styk, opowiada 17-letni Tomek, który na co dzień jeździ do szkoły liniami czeladzkiej firmy. Pani Janina ma 70 lat, często korzysta z usług PUP-u: - Tablice są niewidoczne. Zawsze, gdy wchodzę do autobusu pytam kierowcę bądź pasażera, jaki to jest numer - mówi MM Silesii rozgoryczona pani Janina. To jednak nie jedyny problem... Zepsuty wyświetlacz z napisem „DIENSTFAHRT” myli starsze osoby, które nie wiedzą gdzie taki autobus jedzie. Niektóre cyfry na tablicach z numerami linii i przystankami są uzupełniane... ręcznie, flamastrami. fot. Niemieckie słowo znaczy tyle, co "wyjazd służbowy" - nie wiadomo jednak dokąd... - Kiedyś byłem wyznacznikiem trendów. Z tych samych pieniędzy byłem w stanie odnowić wszystkie autobusy. Nie jestem w stanie rywalizować z kimś, kto autobus trzyma na stacji, ciotka mu myje, a wujek jeździ. Inaczej mówiąc ten człowiek nie ma pracowników, których ja muszę opłacić. Przez zbyt niskie stawki zrezygnowałem już z zarządu kosztem tego, aby autobusy mogły jeździć - opowiada Jerzy Sebzda. Jego zdaniem w tej chwili wszystko oparte jest o przetargi gdzie inni oferują przesadnie niższe stawki - poniżej kosztów. Wszystkiemu winne zapchane pojazdy? Na pytanie, czy dziury w podłodze, urwany przegub, okno z deski to normalne, dyrektor odpowiedział krótko: - Nie. Jest to rzecz, którą należy natychmiast usunąć i w żadnym stopniu nie powinna mieć miejsca. Autobus powinien zniknąć lub powinny jeździć inne - nie ma wątpliwości dyrektor PUP Czeladź. A czy autobusy sprowadzane zza granicy są dobrze serwisowane? Zdaniem właścicieli PUP-u tak. Autobusy, które zostały sprowadzone miały 9 lat i nie posiadały żadnych znaków zniszczenia. - Zapchane autobusy w Polsce powodują palenie silniczków w drzwiach autobusu - mówi dyrektor Sebzda. Jak podkreśla jeden taki silniczek kosztuje 16 tys. zł. - Kultura ludzi w Polsce jest inna niż w innych krajach, a co najważniejsze organizacja komunikacji w ten sposób, że zajęte są miejsca siedzące i niewiele stojących. U nas oczekiwania są inne. Autobus musi być napchany do granic możliwości - tłumaczy dyrektor. - Jeśli autobusy są dopuszczone do ruchu to muszą mieć aktualny przegląd techniczny. Taki przegląd powinien być co pięć miesięcy. W skrajnych sytuacjach są wypuszczane na trasę zdezelowane autobusy, które powinny stać na zajezdni. Jeśli z kontroli wynikną takie niedociągnięcia to zostaną wyciągnięte konsekwencje - ucina sprawę rzeczniczka KZK GOP Alodia Ostroch. Dyrektor zapewniał nas, że za parę lat tabor, choć nikt nie dołożył mu ani złotówki będzie jednym z lepszych, a jak odczekamy jeszcze kilka lat do końca umowy tabor będzie lepszy niż np. PKM-u... ![]() Racja, ale czemu tylko o PUP. Pod KZK dzialaja jeszcze duzo gorsze firmy. Ci chociaz prawie wszystkie przemalowuja na wlasne barwy heh. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1611
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ale hipokryzja zapchane tramwaje - tak, ale zapchane autobusy - nigdy w życiu..
|
|
|
![]()
Post
#1612
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
PUP nie posiada najgorszego taboru - czasem to sam PKM Sosnowiec puszczał gorsze paścia na linie, a są jeszcze inni jak Meteor, Nowak czy PKM Świerklaniec. No i nieszczęsne D-tki gubiące części po drodze hehe
|
|
|
![]()
Post
#1613
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT WPK Katowice 06.04. Nowe tablice, dodatkowe numery i identyfikatory, czyli wiosna w tramwajach Kategoria: Aktualności Dodał: Jakub Jackiewicz Realizując zapisy umowy przewozowej KZK GOP i Tramwaje Śląskie wprowadziły z początkiem kwietnia kilka nowości wśród których znajdziemy nowe tablice informacyjne, dodatkowe numery boczne oraz identyfikatory motorniczych. Umowę, wg której realizowane są przewozy tramwajowe od początku 2009 roku opisywaliśmy już w obszernym artykule: ť Czytaj więcej w artykule "Tramwajowe zmiany po Nowym Roku - cz. 1: umowa". Nowe tablice boczne są efektem wpisania w umowie obowiązku umieszczania tablic z wykazem przystanków wewnątrz wagonu. Co ciekawe tablice te przygotował i dostarczył KZK GOP - wykonano je w stylu mniej więcej zgodnym z tym zamieszczanym od kilku miesięcy (dość niekonsekwentnie) na przystankach. Nowe oznakowanie obejmuje wyłącznie boczne tablice informacyjne - tablice z numerem linii (przednia, zewnętrzna - tzw. "kwadrat" i tylna) oraz przednia tablica kierunkowa pozostają bez zmian. Przypomnijmy, że kilka miesięcy temu wdrożono tablice kierunkowe podające jeden, docelowy kierunek jazdy. Tablice wykonane są z tworzywa sztucznego i nadrukowane są na nich informacje o przebiegu trasy (na zewnątrz: przystanek początkowy i końcowy oraz wybrane miejscowości lub dzielnice na trasie) oraz wykaz przystanków (od wewnątrz). Numer linii uzupełniony jest logiem KZK GOP. Wykaz przystanków zawiera pełne nazwy przystanków (z nazwą obszaru), nie tylko drugi człon nazwy (tak jak na przystankach). Niestety zabrakło przy nim podania czasu przejazdu. Zgodnie z umową tablice z wykazem przystanków powinny znaleźć się we wszystkich wagonach - tymczasem stosowane są w chwili obecnej wyłącznie w wagonach pozbawionych wyświetlaczy elektronicznych. Zauważmy, że ich istnienie w wagonie nie jest argumentem przeciwko stosowaniu tradycyjnej tablicy - tradycyjną "deskę" wkładaną do ramki na tyle wyświetlacza spotkać można m.in. w Szczecinie oraz we Wrocławiu. Drugim problemem jest fakt, że na nowych tablicach z KZK GOP zastosowano nazwy przystanków zgodne z rozkładem jazdy, a tymczasem na pozostałych tablicach używanych przez Tramwaje Śląskie (oraz na wyświetlaczach) nie zawsze stosowane jest prawidłowe nazewnictwo, co może wprowadzać w błąd pasażerów. Wprowadzając nowy system oznakowania (a właściwie jeden z jego elementów) nie zadbano o doprecyzowanie sposobu oznakowania tymczasowych zmian trasy. Efektem tego jest kursowanie na linii 7 wagonów z tablicami opisującymi aktualną, prawidłową trasę (do Łagiewnik) - jednak w żaden sposób nie oznaczoną, że jest to zmiana tymczasowa (na przystankach również brak takiej informacji), natomiast na linii 17 stosowane są tablice z trasą stałą (do Chebzia), choć linia jeszcze przez kilka miesięcy będzie kursować na trasie skróconej do Łagiewnik. Szczególnie ten drugi przypadek wprowadza w błąd, gdyż przednia tablica kierunkowa podaje prawidłowy przystanek końcowy. Praktyka pokaże również jak wyglądać będzie aktualizacja treści tych tablic oraz ich uzupełnianie w razie zniszczenia. Czy wkładane będą stare tablice (dotychczas stosowane), czy też zadbano o odpowiednią ilość tablic rezerwowych i możliwość szybkiego ich uzupełnienia? Przy krótkotrwałych zmianach tras zapewne nadal tablice będą podawać nieprawidłowe informacje. Kolejną nowością jest umieszczenie numerów bocznych wagonów na ich lewych burtach (patrząc w kierunku jazdy). Numery naklejone są obok logo Tramwajów Śląskich nad kratką wentylacyjną przetwornicy. Ostatnim nowym elementem jest wprowadzanie identyfikatorów dla motorniczych. Są one postaci zadrukowanej prostym tekstem kartki, z informacją o numerze służbowym motorniczego i zajezdni, a całość umieszczona jest w plastikowej ramce obok autokomputera. W chwili obecnej jedynie część wagonów jest w to wyposażona, a w jeszcze mniejszej części umieszczone są identyfikatory. ![]() ![]() A przynajmniej od pol roku mozna zauwazyc nowe tablice, jednak inne od tych najnowszych. Dobry pomysl, z tymi nazwami przystankow. Prawie we wszystkich sieciach takie sa, a u nas wpadli na to teraz. W kazdym razie poprawa. Jeszcze niedawno tablice byly bardzo leciwe. Czesto byly juz prawie calkiem starte. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1614
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A przynajmniej od pol roku mozna zauwazyc nowe tablice, jednak inne od tych najnowszych. Dobry pomysl, z tymi nazwami przystankow. Prawie we wszystkich sieciach takie sa, a u nas wpadli na to teraz. W kazdym razie poprawa. Jeszcze niedawno tablice byly bardzo leciwe. Czesto byly juz prawie calkiem starte. No widziałem nowe tablice.....szkoda żę tylko boczne, no i również szkoda że wymienione rozkłady mają stary wzór a nie ten nowy, niby już obowiązujący od jesieni..... |
|
|
![]()
Post
#1615
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
50% warszawskich autobusów nie nadaje się do jazdy
Prawie połowa ze skontrolowanych warszawskich autobusów miejskich nie nadawało się do jazdy. Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego zakwestionowali stan techniczny 12 na 28 skontrolowanych autobusów. Rzecznik prasowy Głównego Inspektora Transportu Drogowego Alvin Gajadhur poinformował, że kontrolerzy zatrzymali dowody rejestracyjne. Najczęstsze usterki to zbyt zużyty bieżnik opon, niedziałające awaryjne otwieranie drzwi, wycieki płynów eksploatacyjnych oraz rdza. Alvin Gajadhur dodał, że w złym stanie technicznym są nie tylko stare autobusy. Dowody rejestracyjne zatrzymano również kilku nowym pojazdom. Poprzednie wzmożone kontrole inspektorzy przeprowadzili trzy tygodnie temu. Wtedy na 27 skontrolowanych pojazdów zatrzymano 8 dowodów rejestracyjnych. Inspekcja Transportu Drogowego zdecydowała się na wzmożone kontrole autobusów miejskich po ubiegłotygodniowym pożarze nowoczesnego pojazdu, do jakiego doszło w Warszawie. (jks) ciekawe jak wypadła by taka kontrola w DG, 28 na 28 autobusów ![]() |
|
|
![]()
Post
#1616
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dziś w jelczu - 806 pękło zawieszenie z przodu autobusu (z prawej)..
|
|
|
![]()
Post
#1617
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,162 Dołączył: śro, 07 lut 07 Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 446 Płeć: Mężczyzna GG: 11390668 ![]() |
U wszystkich przewoźników KZK GOP powinni taką kontrolę zrobić. Ale by były jaja jakby nie miało co z zajezdni wyjechać.
-------------------- Pozdrawiam!
Marcin |
|
|
![]()
Post
#1618
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Zajęcie dla fachowca dziś Wpływy z tzw.opłat dodatkowych, czyli kar wymierzonych gapowiczom w 2008 roku zasiliły kasę KZK GOP kwotą 4,8 mln zł. Rok wcześniej wpłynęło o ponad milion mniej. Choć pieniędzy przybyło, to władze związku sądzą, że z podróżujących bez biletów można "ściągnąć" jeszcze więcej. Powinna ich ścigać kadra zawodowych, etatowych kontrolerów. Niestety jest ich jak na lekarstwo. Podobna sytuacja kadrowa dotyka też innych przewoźników, np. jaworznicki PKM. Dlatego tam kontrolerom zaczęli pomagać strażnicy miejscy. Dzięki funkcjonariuszom, pytanie o ważny bilet możemy w autobusie usłyszeć nawet o godzinie 2 w nocy. Wcześniej kontrolerzy po prostu bali się sprawdzać pasażerów o takiej porze. Gdy bilety sprawdzają mundurowi, nie ma mowy o ucieczce czy agresji ze strony pasażerów. Tomasz Musioł, kontroler z 16-letnim stażem uważa, że pasażerowie mają większy respekt przed sprawdzającymi bilety w mundurze. - Mundur robi swoje. Budzi respekt. Z moich obserwacji wynika także, że trudniejszych pasażerów spotykamy w Zagłębiu. Na szczęście coraz częściej gapowicze nie mają poparcia innych pasażerów, co jeszcze niedawno obserwowaliśmy. Teraz ten, który ma bilet domaga się kontroli - mówi. O tym, że jest to potrzebne, świadczy przeprowadzona w miniony kwietniowy weekend wspólna kontrola ze strażnikami . Na 40 pasażerów w autobusie 27 nie miało ważnego biletu. Jak twierdzi Musioł średnio na 10 kontrolowanych osób połowa nie ma biletu. Miesięcznie kontrolerzy nakładają kilkanaście tysięcy mandatów. Roman Urbańczyk, przewodniczący KZK GOP uważa, że wpływy do kasy związku byłyby wyższe, gdyby egzekwowaniem kar zajmowali się wykwalifikowani kontrolerzy, a nie amatorzy. Przyznaje też, że praca ta nie jest na tyle dobrze płatna i atrakcyjna, by przyciągała rzesze ludzi, a wymaga dobrego przygotowania np. psychologicznego. Urbańczyk mówił o tym podczas sesji w Będzinie, w czasie dyskusji na temat komunikacji. - W KZK GOP pracuje około 40 kontrolerów zawodowych. Są etatowymi pracownikami, lub zostali skierowani do w ramach prac interwencyjnych. Mamy także ponad stu kontrolerów współpracujących z nami na podstawie umowy zlecenia. To jednak zbyt mało - mówi Alodia Ostroch, rzeczniczka prasowa KZK GOP. Latem zeszłego roku przyjęto na rok 9 osób w ramach umowy z urzędem pracy w Bytomiu. KZK GOP musi więc wkrótce ogłosić nabór, choć bilety sprawdzają już także kierowcy autobusów. Ale nie zawsze są oni skuteczni. Liczyć więc głównie trzeba na zawodowych kontrolerów. Kontroler musi mieć kwalifikacje Żeby zostać kontrolerem trzeba mieć przynajmniej średnie wykształcenie. Konieczny jest dwuletniego stażu pracy, znajomość m.in. prawa przewozowego i ustawy o ochronie danych osobowych. Potrzebna jest pozytywna opinia o predyspozycjach zawodowych wydana przez wskazanego przez KZK GOP psychologa. Magdalena Nowacka Zauwazylem kiedys, ze od jakiegos czasu oklejono (wsiadanie tylko przodem) tez czesc 15 m Solarisow. Widzialem takie na 604 czy 260. Do tej pory na "mieszanych" liniach, na ktorych kursowaly autobusy krotkie i "dlugie" Solarisy, wsiadanie przodem obowiazywalo tylko w Jelczach. No to ciekawe czy tez nie wypuszczaja takich oklejonych Solarisow na pozostale linie i nie robia chaosu. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1619
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
tak jest 604 i 644 obowiazuje wsiadanie pierwszymi i sie strasznie rzucają kirowcy na wsiadajacych i wsiadajacy na to kontrolowanie..
|
|
|
![]()
Post
#1620
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT PAP, Gazeta Wyborcza,
16.04.2009 r. Demonstracje i pikiety w obronie komunikacji tramwajowej w aglomeracji katowickiej zapowiedział w czwartek związek zawodowy Sierpień 80. Związkowcy zbierają też podpisy pod wnioskami do delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Katowicach o referenda ws. odwołania prezydentów tych śląskich i zagłębiowskich miast, które ograniczają finansowanie kursowania tramwajów, bądź rozważają całkowitą z nich rezygnację. Komunikację tramwajową w aglomeracji obsługuje państwowa do 2007 r., a potem komunalna spółka Tramwaje Śląskie (TŚ), z początkiem tego roku przejęta bezpośrednio przez 12 śląskich i zagłębiowskich samorządów. Niektóre decydują się remontować na swoim terenie zdegradowaną infrastrukturę, inne ograniczają bieżące finansowanie tramwajów. Taka sytuacja ma miejsce m.in. w Będzinie, gdzie wskutek zmniejszenia kwoty dofinansowania, TŚ od marca ograniczyły tam kursowanie trzech z sześciu linii. Samorząd tłumaczył swoją decyzję koniecznością oszczędzania i powoływał się na przeprowadzone przed jej podjęciem tzw. pomiary napełnień w tramwajach. Ich analiza wykazała, że z przejazdów tramwajowych korzysta coraz mniej osób, dlatego stają się one nieopłacalne. Średnia dopłata z budżetu miasta do kilometra trasy autobusowej wynosi w tym roku w Będzinie 3,48 zł, a do tramwajowej - 6,06 zł. Gmina wyliczyła, że na zawieszeniu części połączeń zaoszczędzi ok. 2 mln zł rocznie. Podobne wyliczenia przeprowadziły władze Gliwic, gdzie po jedynej trasie kursują dwie linie tramwajowe - do Zabrza i Rudy Śląskiej. Tamtejsi samorządowcy od dawna rozważają ich likwidację w swoich granicach odwołując się - prócz bieżących kosztów - do wysokich kosztów potrzebnych remontów torowisk. W ub. tygodniu gliwicki samorząd zorganizował w tej sprawie spotkanie z mieszkańcami, na które przyszli m.in. związkowcy z Sierpnia 80. W jego efekcie odbędzie się tam 23 kwietnia pierwsza z demonstracji. Związkowcy będą zbierać podpisy pod wnioskiem o referendum ws. odwołania opowiadającego się za likwidacją tramwajów prezydenta Zygmunta Frankiewicza. Jak poinformował PAP w czwartek lider Sierpnia 80, inny wniosek - o referendum ws. odwołanie prezydenta Będzina Radosława Barana - zostanie złożony pod koniec kwietnia. W tym czasie też - 29 kwietnia - związkowcy będą pikietować siedzibę organizującego komunikację w regionie Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP (KZK GOP). "Będziemy demonstrować przed KZK GOP, bo prezydenci tworzących go miast muszą zdecydować, czy chcą mieć dobry i tani transport publiczny. Jeśli chcą, to wymaga to ponoszenia kosztów" - powiedział Ziętek, wskazując na dobry przykład władz Zabrza, które w środę podpisały z TŚ porozumienie ws. finansowania remontów torowisk. Jednocześnie uznał, że KZK GOP, który zamawia u przewoźników usługi, powinien podnieść oferowane TŚ stawki. Pozostająca bowiem w trudnej sytuacji finansowej spółka była w stanie zaoferować w tym roku swoim pracownikom tylko "śmieszne stawki" podwyżek. Dlatego działające w niej związki już weszły z nią, lub wkrótce wejdą, w spór zbiorowy. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: środa, 15 października 2025 - 21:41 |