IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

167 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja KZK GOP, Autobusy & Tramwaje
Ocena 5 V
:)
post pon, 02 maj 2005 - 13:49
Post #161


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



jak Wa-wa nie dostanie z tego programu na metro to jest dosc duza szansa dla nas, ale jak dostanie to dla reszty prawie nic nie zostanie i wtedy mozemy zapomniec. Na pewno szansa jest to, ze nasz projekt jest wspolny kilku gmin. Do tego przy dzieleniu kasy wykorzystuje sie taki algorytm, juz dawno o tym czytalem i niestety nie pamietam :? Wlasnie nie pamietm czy nie liczy sie tez PKB na mieszkanca i dotychczasowe przyznawanie srodkow - wybiera sie te ktore dostaly do tek pory mniej hmm moge sie mylic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 04 maj 2005 - 15:33
Post #162


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



nowe szczegoly z sesji rady o tramwajach
QUOTE([img)
http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img]]
Miasto zdecydowaŁo siĘna akcje TramwajÓw ŚlĄskich

Środa, 4 maja 2005r.

Po burzliwej dyskusji miejscy rajcy zgodzili siĘna nieodpŁatne przejĘcie akcji TramwajÓw ŚlĄskich SA, choĆ sytuacja finansowa spÓŁki wyglĄda nienajlepiej (w ubiegŁym roku strata wyniosŁa 6 mln zŁ).

PrzewaŻyŁ jednak argument, Że miasto w zasadzie niewiele ma do stracenia, a jeŚli siĘwycofa, to najŁatwiej bĘdzie odciĄĆ DĄbrowĘod komunikacji tramwajowej na wĘĹşle w sĄsiednim BĘdzinie.

JuŻ w grudniu ubiegŁego roku 14 miast ŚlĄska i ZagŁĘbia zawarŁo porozumienie w sprawie przeniesienia wŁasnoŚci akcji na rzecz poszczegÓlnych gmin. Dotychczas zdecydowana wiĘkszoŚĆ z nich wyraziŁa juŻ na to zgodĘ. Do rozdysponowania pozostaŁo jeszcze 13 proc. akcji miĘdzy BĘdzin, Wojkowice i DĄbrowĘGÓrniczĄ. W BĘdzinie radni nie wyrazili na to zgody, w Wojkowicach nie podjĘŁo jeszcze ostatecznej decyzji.

W takiej sytuacji czĘŚĆ dĄbrowskich radnych ponownie opowiadaŁa siĘza takim rozwiĄzaniem (przed kilkoma tygodniami rajcy w gŁosowaniu nie zgodzili siĘna przejĘcie akcji), obawiajĄc siĘo koszty, jakie trzeba bĘdzie ponieŚĆ w najbliŻszych latach.

Chodzi tu gŁÓwnie o koniecznoŚĆ naprawy torowisk, rozjazdÓw i caŁej infrastruktury tramwajowej, ktÓra jest w fatalnym stanie.

— Trzeba siĘnad tym powaŻnie zastanowiĆ, bo to KZK GOP powinien siĘzajĄĆ organizacjĄ transportu. Spod byŁej Huty Katowice odjeŻdŻajĄ jednoczeŚnie puste autobusy i tramwaje, a my juŻ pŁacimy przecieŻ do kasy zwiĄzku 9 mln zŁ rocznie na komunikacjĘ— podkreŚliŁ Marek DroŻyński.

— Mam powaŻne obawy, poniewaŻ spÓŁka jest ogromnie zadŁuŻona. Dochodzi do tego przestarzaŁy tabor i rozsypujĄce siĘtorowiska, na ktÓre pieniĄdze bĘdzie musiaŁo znaleĹşĆ miasto. Gdyby minister zadeklarowaŁ, Że spŁaci dŁugi spÓŁki to moŻna siĘnad tym zastanowiĆ — dodaŁ Łukasz PadoŁ.
Zdaniem radnego Tomasza SoŁtysika nikt nie moŻe jednak zmusiĆ miasta do dopŁacania do TramwajÓw ŚlĄskich SA, a dziĘki przejĘciu akcji gmina bĘdzie miaŁa wpŁyw na to, co dzieje siĘw spÓŁce i dostĘp do aktualnych informacji.

— JeŚli przyszŁoby likwidowaĆ jakieŚ kursy, to nikt nie bĘdzie siĘwÓwczas pytaŁ o zdanie miast, ktÓre nie majĄ udziaŁÓw. Nas jest najŁatwiej odciĄĆ na wĘĹşle bĘdzińskim — podkreŚliŁ przewodniczĄcy RM, Robert KoĆma. — Niczym nie ryzykujemy, bo w najgorszym wypadku spÓŁka upadnie i stracimy to, co dostaliŚmy nieodpŁatnie.

Ostatecznie w gŁosowaniu jedynie czterech radnych zgŁosiŁo sprzeciw, a trzech wstrzymaŁo siĘod gŁosu.

(ps) - Dziennik Zachodni


Bedzin nawet jak sie nie zgodzi to i tak jego odciac sie nie da, a DG znowu tez nie tak latwo (musiala by powstac nowa petla w Bedzinie) bo na szczescie petla znajduje sie juz w DG kolo bylej KWK Paryz tongue.gif

A wstyd narzekac na KZKGOP akurat pod tym wzgedem ze sie podobno do niego "duzo" wplaca laugh.gif To jest zdecydowanie najtanszy przewoznik w Polsce i wlasnie z tak malego finansowania wyglada jak wyglada.
Coraz czesciej za wzor komuniacji w Polsce stawia sie ZKM Gdynia - maja juz ponad 200 niskopodlogowych pojazdow (autobusy i trolejbusy) a pozostalo im tylko kilkanascie starych (o takich starych mozemy pomarzyc)ktore w najblizszym czasie zostana takze wymienione. Do tego w Gdynii sami mieszkancy (a to chyba najlepszy dowod) sa niemal zachwyceni sprawnoscia komunikacji miejskiej i moga wedlug neij regulowac zegarki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post sob, 07 maj 2005 - 15:52
Post #163


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



W ostatnim czasie PUP CzeladĹş sprowadziŁ 5 manÓw z Niemiec (w nienajgorszym stanie) i do tego jeszcze okoŁo 15 zŁomowozÓw (rÓŻnego typu) z kraju.

Cos mi sie wydaje Że PUP chce wygryĹşĆ PKS BĘdzin bo wŁaŚnie ma byĆ przetarg.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post śro, 11 maj 2005 - 00:18
Post #164


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



WŁaŚnie pkm s-c ogŁosiŁ przetarg na zakup 4 sztuk nowych autobusÓw niskowejŚciowych. Termin skŁadania ofert - 01/07/05. Przetarg jest ustawiony pod popularnego "gnita" czyli jelcza M121. Zakup jest dofinansowany przez WojewÓdzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i z tego powodu pkm bedzie musiaŁ zezŁomowaĆ 4 stare autobusy.

No niezŁa inwestycja ale w naszych warunkach to chyba trzeba ŚwiĘto narodowe ogŁosiĆ. Szkoda tylko Że o dotacji z UE nic nie sŁychac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post nie, 12 cze 2005 - 22:42
Post #165


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



Autozgroza

Sobota, 11 czerwca 2005r.

Z powodu fatalnego stanu technicznego Inspekcja Transportu Drogowego zatrzymaŁa dowody rejestracyjne kolejnych autobusÓw bytomskiego PrzedsiĘbiorstwa Komunikacji Miejskiej.

– Na cztery skontrolowane w czwartek autobusy zatrzymaliŚmy trzy dowody rejestracyjne. Powodem byŁy m.in. wycieki pŁynÓw eksploatacyjnych, przekroczone normy emisji spalin, skorodowane stopnie przy drzwiach i nieszczelnoŚci ukŁadu wydechowego – wylicza Dariusz Winiarczyk, naczelnik wydziaŁu inspekcji WojewÓdzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Katowicach. – Z dokumentÓw wynika, Że autobusy przeszŁy badania techniczne Średnio tydzień wczeŚniej!

To juŻ kolejna w tym tygodniu akcja ITD, ktÓrej wyniki jeŻĄ wŁos na gŁowie. W poniedziaŁek na cztery skontrolowane autobusy inspektorzy rÓwnieŻ zatrzymali trzy dowody rejestracyjne.

– Wyniki kontroli w Bytomiu nie sĄ odosobnione – przyznaje Dariusz Winiarczyk. – KontrolowaliŚmy juŻ autobusy miejskie w Bielsku-BiaŁej, BĘdzinie i na liniach KZK GOP obsŁugiwanych przez przedsiĘbiorstwo Henryka Zagozdy. ZwŁaszcza w tym ostatnim przypadku wyniki nie odbiegaŁy od bytomskich.

– PodejmĘwszelkie moŻliwe dziaŁania, by wyeliminowaĆ z ruchu te autobusy, ktÓre stwarzajĄ zagroŻenie dla pasaŻerÓw i pieszych. ZmobilizujĘdo dodatkowych dziaŁań policjĘdrogowĄ i InspekcjĘTransportu Drogowego – powiedziaŁ wczoraj DZ wojewoda ŚlĄski LechosŁaw JarzĘbski.
Trzymamy za sŁowo!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post nie, 12 cze 2005 - 22:48
Post #166


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



Po publikacji w DZ sprawĄ autobusÓw zajĘŁa siĘbytomska policja

Czwartek, 9 czerwca 2005r.

Bytomska policja zajĘŁa siĘsprawĄ przeglĄdÓw technicznych autobusÓw naleŻĄcych do miejscowego PrzedsiĘbiorstwa Komunikacji Miejskiej. To efekt naszej wczorajszej publikacji, w ktÓrej opisaliŚmy przypadki dopuszczenia do ruchu autobusÓw w fatalnym stanie technicznym.



– Po publikacji w „Dzienniku Zachodnim” skierowaŁem do komendanta wniosek o wszczĘcie postĘpowania w zwiĄzku z podejrzeniem popeŁnienia przestĘpstwa. Chodzi o artykuŁ 270 Kodeksu karnego, czyli potwierdzenie nieprawdy – tŁumaczy podinspektor StanisŁaw Surowiec, szef Sekcji Ruchu Drogowego w Komendzie Miejskiej Policji w Bytomiu.

Przypomnijmy: w czasie poniedziaŁkowej akcji inspektorzy transportu drogowego skontrolowali cztery autobusy naleŻĄce do bytomskiego PKM-u. Zatrzymali trzy dowody rejestracyjne. Dwa ikarusy prosto z przystanku trzeba byŁo odholowaĆ do zajezdni. Tymczasem jeden z nich zaledwie tydzień wczeŚniej przeszedŁ pozytywnie badania techniczne.

Bytomski PKM ma podpisanĄ umowĘz OkrĘgowĄ StacjĄ Kontroli PojazdÓw „Diagnocar” w Bytomiu. WedŁug kierowcÓw, niektÓre autobusy zaliczajĄ tam badania techniczne, choĆ w rzeczywistoŚci w ogÓle nie wyjeŻdŻajĄ z zajezdni.
– Zdarza siĘ, Że w bazie sĄ podmieniane tablice rejestracyjne i numery boczne autobusÓw. Ten w lepszym stanie jedzie potem na badania techniczne, a gdy je przejdzie, dokumenty i numery wracajĄ do autobusu, ktÓry na zaliczenie przeglĄdu nie miaŁby szans – opowiada kierowca z prawie 20-letnim staŻem.

NadzÓr nad stacjami diagnostycznymi sprawuje starosta. W przypadku Bytomia jest nim prezydent miasta Krzysztof WÓjcik. Czy przyjrzy siĘbliŻej stacji „Diagnocar”, na razie nie wiadomo.

– Prezydent jest na urlopie, a w obowiĄzkach starosty nikt go nie zastĘpuje – podkreŚla Jacek Wicherski, rzecznik prasowy UrzĘdu Miasta w Bytomiu. – Prezydent wrÓci do pracy 20 czerwca i wtedy zapozna siĘze sprawĄ.

We wtorek Inspekcja Transportu Drogowego rozpoczĘŁa kontrolĘbytomskiego PKM-u. Potrwa ona przynajmniej tydzień. – ZwrÓcimy siĘdo ITD o przekazanie protokoŁu z kontroli – zapowiada podinsp. StanisŁaw Surowiec.


AŻ STRACH SIE BAĆ CO BĘDZIE JAK WKROCZĄ DO PKM S-C
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post pią, 17 cze 2005 - 02:40
Post #167


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



ZŁom masowego przewozu

PiĄtek, 17 czerwca 2005r.

Autobusy komunikacji miejskiej w naszym regionie majĄ Średnio po kilkanaŚcie lat. Pod tym wzglĘdem na tle innych duŻych miast w Polsce miasta ŚlĄska wypadajĄ najgorzej. PrzewoĹşnicy ratujĄ siĘgeneralnymi remontami, bo na nowe samochody zwykle nie majĄ pieniĘdzy.



W bytomskim PrzedsiĘbiorstwie Komunikacji Miejskiej od ubiegŁego tygodnia trwa kontrola Inspekcji Transportu Drogowego. Inspektorzy sprawdzili m.in. osiem autobusÓw. Z powodu zŁego stanu technicznego zatrzymali szeŚĆ dowodÓw rejestracyjnych.

– Ta sytuacja nie jest odosobniona. W innych miastach zdarzaŁy nam siĘjuŻ podobne wyniki kontroli – przyznaje Dariusz Winiarczyk, naczelnik wydziaŁu inspekcji WojewÓdzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Katowicach.
Najlepiej wypadajĄ autobusy PrzedsiĘbiorstw Komunikacji Miejskiej z Katowic oraz Gliwic, choĆ Średni wiek taboru ostatniego z tych przewoĹşnikÓw przekracza 15 lat.

To sporo, ale wiek czĘsto nie odzwierciedla stanu technicznego autobusÓw – zastrzega Henryk Szary, prezes gliwickiego PKM-u. – Tylko w latach 2000-2003 przeprowadziliŚmy remonty generalne okoŁo 30 autobusÓw. Ratujemy siĘw ten sposÓb, bo na kupno nowych autobusÓw brakuje pieniĘdzy.

Podobnie wyglĄda sytuacja w sosnowieckim PKM-ie. – Tzw. naprawa gŁÓwna oznacza w praktyce drugie Życie autobusu – podkreŚla Piotr Drabek, dyrektor ds. technicznych. – W autobusie montowany jest nowy silnik, skrzynia biegÓw, kratownica. Ze starych czĘŚci nie zostaje praktycznie nic.
Jego zdaniem, wystarczy jednak wybraĆ siĘdo Warszawy, Łodzi czy Poznania, by siĘprzekonaĆ, jak gŁĘboka przepaŚĆ dzieli komunikacjĘmiejskĄ na ŚlĄsku od reszty Polski. – PorÓwnujĄc duŻe miasta, wypadamy bez dwÓch zdań najgorzej – uwaŻa dyrektor Piotr Drabek. To samo moŻna usŁyszeĆ od szefa gliwickiego PKM-u.

Kompleksowy remont autobusu kosztuje okoŁo 200 tys. zŁ. To mniej wiĘcej jedna trzecia ceny nowego autobusu. – Po takiej naprawie autobus jeĹşdzi bez problemÓw przynajmniej trzy lata – twierdzi prezes Szary. W katowickim PKM-ie najstarszy autobus ma 16 lat. Podobnie jak kilkadziesiĄt innych, jest jednak po generalnym remoncie. W tym roku firma planuje zakup 22 nowych autobusÓw. Zamierza na to wydaĆ okoŁo 17 mln zŁ. Regularne odnawianie taboru to jednak rzadkoŚĆ.
Zakupy planuje co prawda sosnowiecki PKM, ale na razie czeka na decyzjĘo przyznaniu dotacji z Unii Europejskiej. – Bez wsparcia programÓw unijnych nie ma szans na gruntownĄ odbudowĘtaboru – twierdzi Piotr Drabek. – JeŚli decyzja bĘdzie pozytywna, moglibyŚmy kupiĆ 72 nowe autobusy. To praktycznie caŁa nowa zajezdnia. JeŻeli wszystko pÓjdzie zgodnie z planem, dostawy zaczĘŁyby siĘw pierwszym kwartale przyszŁego roku.

Stan swojego taboru Henryk Szary okreŚla jako zadowalajĄcy. – Nie da siĘukryĆ, Że autobusy sĄ stare, ale robimy wszystko, co siĘda, Żeby utrzymaĆ je na przyzwoitym poziomie – zapewnia szef gliwickiego PKM-u. Wylicza, Że w 2004 r. tylko na czĘŚci zamienne firma wydaŁa 2,3 mln zŁ. Kolejne 300 tys. zŁ kosztowaŁy nowe opony.
– Te autobusy, ktÓre sĄ w ruchu, oceniam przynajmniej na czwÓrkĘ. Innych nie wypuszczamy. KaŻdy autobus, ktÓry wraca do zajezdni, jest myty, tankowany i sprawdzany przez mechanikÓw. KaŻdy moŻe do nas w kaŻdej chwili przyjechaĆ i kontrolowaĆ, co tylko chce – podkreŚla Szary.

Autobusy w liczbach

Średni wiek autobusÓw komunikacji miejskiej

*PKM Katowice – 7 lat (autobusy krÓtkie), 13 lat (autobusy przegubowe)

*PKM Sosnowiec – 13 lat

*PKM Gliwice – 15 lat

Ile niskopodŁogowych?

*PKM Katowice: 230 autobusÓw (w tym niskopodŁogowych 46)

*PKM Sosnowiec: 228 (w tym niskopodŁogowych 20)

*PKM Gliwice: 164 (w tym niskopodŁogowych 31)

PrzykŁadowe ceny najtańszych autobusÓw niskopodŁogowych wybranych marek (mogĄ siĘrÓŻniĆ od podanych, w zaleŻnoŚci od silnika i wyposaŻenia)
jelcz – 670 tys. zŁ
MAN – 700 tys. zŁ
mercedes – 780 tys. zŁ
solaris – 750 tys. zŁ

Policja tropi „zŁom masowego przewozu”

Podczas wtorkowej akcji na dworcu w Bytomiu policjanci zatrzymali dowody rejestracyjne trzech autobusÓw komunikacji miejskiej. Jedno z aut miaŁo niesprawne hamulce, z baku innego wyciekaŁo paliwo. NapisaliŚmy o tym w ŚrodĘ.

– Na cztery skontrolowane autobusy w peŁni sprawny byŁ tylko jeden z nich – podkreŚla komisarz Robert Piwowarczyk z Komendy WojewÓdzkiej Policji w Katowicach.

Autobus prywatnego przewoĹşnika z Piekar ŚlĄskich nie miaŁ waŻnych badań technicznych i jeĹşdziŁ na Łysych oponach.
Żadnych zastrzeŻeń policjanci nie mieli tylko do autobusu naleŻĄcego do przedsiĘbiorstwa ze Świerklańca.

Przyjrzymy siĘstacjom - mÓwi Robert Piwowarczyk, komisarzem z WydziaŁu Ruchu Drogowego Komendy WojewÓdzkiej Policji w Katowicach w specjalnym wywaidzie dla Dziennika Zachodniego

Jak ocenia pan stan autobusÓw komunikacji miejskiej w regionie?

Tu nie moŻna daĆ jednoznacznej odpowiedzi. W poszczegÓlnych miastach sytuacja wyglĄda rÓŻnie. Pod koniec ubiegŁego roku, po informacjach od mieszkańcÓw, policjanci sprawdzali stan autobusÓw w BĘdzinie. Na 17 skontrolowanych autobusÓw niesprawne byŁy dwa. W jednym stwierdzono przekroczone normy emisji spalin, w drugim usterki ukŁadu kierowniczego.
Na poczĄtku maja tego roku policjanci rÓwnieŻ zatrzymali w BĘdzinie dowody rejestracyjne dwÓch autobusÓw. Jeden za wycieki, drugi za braki w oŚwietleniu.
BiorĄc pod uwagĘwyniki prowadzonych przez nas kontroli, moŻna powiedzieĆ, Że defekty siĘzdarzajĄ, ale nie jest to nagminny problem.

Czy poza przypadkami w BĘdzinie, policjanci czĘsto zatrzymujĄ dowody rejestracyjne miejskich autobusÓw?

Trudno powiedzieĆ. Nie prowadzimy takich statystyk. Chcemy ograniczyĆ papierkowĄ robotĘ, by policjanci jak najwiĘcej czasu spĘdzali w terenie. Na co dzień sprawdzamy stan techniczny i trzeĹşwoŚĆ kierowcÓw autobusÓw turystycznych, ktÓrymi dzieci i mŁodzieŻ wyjeŻdŻa na wakacje.

Czy do policji docierajĄ informacje, Że niektÓre z miejskich autobusÓw mogĄ mieĆ w dowodach rejestracyjnych wbite przeglĄdy techniczne, ktÓrych tak naprawdĘnikt nie przeprowadzaŁ?

Nie mieliŚmy takich sygnaŁÓw. W najbliŻszym czasie zamierzamy jednak przyjrzeĆ siĘbliŻej stacjom diagnostycznym. Przygotowywane sĄ dziaŁania, w ramach ktÓrych sprawdzane bĘdĄ samochody wyjeŻdŻajĄce ze stacji. Ale to nie bĘdzie akcja ogÓlnowojewÓdzka. BĘdĄ jĄ prowadziĆ wybrane komendy, a do dziaŁań bĘdĄ zaangaŻowane sŁuŻby operacyjne. O szczegÓŁach, z oczywistych wzglĘdÓw, nie mogĘmÓwiĆ.

Zdaniem pasaŻerÓw

Krystyna ZajĄczkowska z Sosnowca:
JeŻdŻĘgŁÓwnie miĘdzy Katowicami a Sosnowcem. Autobusy sĄ rÓŻne – niektÓre w niezŁym stanie, inne w beznadziejnym. Tych w zŁym jest jednak wiĘcej. W Środku jest gŁoŚno, strasznie trzĘsie. Na szczĘŚcie trasa, na ktÓrej jeŻdŻĘ, nie jest zbyt dŁuga. Nie zwracam uwagi na przewoĹşnika, wiĘc trudno mi powiedzieĆ, ktÓry ma lepsze, a ktÓry gorsze autobusy.

Jerzy KoŁodyński z Bytomia:
JeŻdŻĘprzewaŻnie liniami 820 i 830, miĘdzy Katowicami a Bytomiem. Najgorszy jest tŁok. Czasem mam wraŻenie, Że autobus za chwilĘsiĘrozleci, zwŁaszcza na zakrĘtach. Nie zdarzyŁo mi siĘjeszcze, Żeby autobus siĘzepsuŁ po drodze, ale wiem, Że sĄ takie przypadki.

Łukasz Milczak z Zabrza:
JeŻdŻĘautobusami po caŁej aglomeracji. Czasem haŁas jest tak dokuczliwy, Że trudno wytrzymaĆ. Nieraz zdarzaŁo mi siĘ, Że autobus zatrzymywaŁ siĘna Środku drogi i juŻ nie jechaŁ. Mam wraŻenie, Że tam, gdzie jeŻdŻĘ, najlepsze autobusy sĄ w Gliwicach i w Zabrzu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dejmon
post pią, 17 cze 2005 - 10:33
Post #168


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 294
Dołączył: pią, 25 lut 05
Skąd: DG
Nr użytkownika: 125
Płeć: Mężczyzna



I bardzo dobrze, Że wreszcie ktoŚ zainteresowaŁ siĘtym zŁomem jeŻdŻĄcym po ulicach, naraŻajĄcym zdrowie tysiĘcy pasaŻerÓw i zatruwajĄcym Środowisko. PasaŻerowie powinni sami wzywaĆ policjĘ, jeŚli widzĄ, Że autobus jest w zŁym stanie technicznym, tak jak to siĘrobi czasami w przypadku autokarÓw turystycznych przed wyruszeniem w trasĘ. Wystarczy Żeby podawali numer takiego autobusu i do ktÓrego przewoĹşnika naleŻy, a myŚlĘ, Że resztĘpolicja by juŻ zaŁatwiŁa, bo czasami na przystanku nie ma warunkÓw do takiej kontroli z oczywistych powodÓw.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 17 cze 2005 - 10:41
Post #169


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



a wszystko "zawdzieczamy" wladzom miast i niespotykanym nigdzie indziej w Polsce tak wielkim oszcednosciom na komunikacji
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post nie, 19 cze 2005 - 02:28
Post #170


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



No coŚ sie zaczyna ruszaĆ w temacie - PKM Katowice ogŁosiŁ wŁaŚnie przetarg na nakup 20 autobusÓw 12 metrowych niskopodŁogowych ( a specyfikacja tym razem nie jest typowo ustawiona pod jelcza tak wiec ciekawe kto wygra)

Do tego zakupione bĘdĄ 2 autobusy przegubowe i tu typowa specyfikacja 100% cena

Dodam Że w tym roku PKM Katowice kupiŁ juz 7 jelczy vecto wiec naprawde widac tam postĘp techniczny. Nawet PKM Bytom uwaŻany za najgorszego przewoĹşnika ostatno sprowadziŁ uŻywane autobusy z niemiec (4 przegubowe i jedengo 12 metrowego) A u nas dalej nic sie nie dzieje. Gminy w tym roku wyŁoŻyŁy 4,5 mln zŁ na pomoc dla PKM S-c. Do tego pkm przyniÓsŁ podobno 2,5 mln zŁ zysku w zeszŁym roku. I oto pkm szykuje sie do zakupu 4 najtanszych autobusÓw na co wyda moŻe ze 2,5 mln zŁ. DokŁadnie nic to nie zmieni w stanie naszego taboru. Tylko ciekawe co sie staŁo z resztĄ kasy. Jedyna nadzieja w tej unijnej dotacji tylko niestety nasz wniosek jest bardzo sŁabiutki a do tego tempo przyznawania tych ŚrodkÓw poprostu wyrywa z butÓw :):)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hator
post pon, 20 cze 2005 - 23:37
Post #171


FdZD
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,433
Dołączył: pią, 08 sie 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 6
Płeć: Mężczyzna



w tym temacie moim zdaniem dalej bedziemy w tyle
powodow jest wiele ale najwazniejsze to oczywiscie:
a) pieniadze
cool.gif zle zarzadzanie (KZK GOP) - role "ekspertow" spelniaja prezydenci, badz wazniejsze szychy z urzedow miejskich
c) wroga polityka kzk wobec naszego regionu - KZK tak uklada przetargi, ze wiekszosc ladnych i slicznych to takie ktore maja kursowac na trasach do katowic
d) dotacje miejskie - w DG nikt nie chce sie zajac polityka transportowa - widac to bylo jak radni sprzeciwli sie wniosku przejecia akcji spolki Tramwaje Slaskie, ostatecznie wyszlo ze jednak miasto "pisze sie na to" ale i tak to nastapilo z wielkim oporem, juz nie mowiac o zadnych dotacjach bezposrednio na zakup autobusow
e) ogrom terenu do objecia - aglomeracja GOP to najwiekszy teren do obslugi komunikacji w polsce

wszystko to sprowadza sie do tego ze autobusy bedziemy miec takie jak mielismy, ogolnie bedzie syf, autobusy beda miec srednio 20 lat a bilety beda drozec (juz nie mowiac ze efektu z tego nie bedzie zadnego)

czas na wielka rewolucje - ale tu trzeba zaczac od glowy - czyli od zarzadu i funkcjonowania KZK - inaczej bedzie tak jak bylo


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post wto, 21 cze 2005 - 02:35
Post #172


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



Co do KZK GOP to oczywiŚcie nie popieram ale nikt nie wymyŚli nic lepszego w naszych realich. Poza tym wszyscy u nas narzekajĄ a KZK GOP nie urwaŁo siĘz choinki - to nie KZK GOP jest winny tylko nasze gminy ktÓre wstawiajĄ tam ludzi na niezŁe posady.

Tylko widze Że czĘŚĆ gmin otrzĄsŁa sie ze snu i zaczeŁa sama wpierac zakupy nowych busÓw. A my czekamy na jakieŚ zbawienie. I w autobusach jestem optymistĄ - bĘdĄ nawet u nas nowe busy bo stare sie rozlecĄ i tyle

Ale co do tramwajÓw to mam czarne myŚli. SpÓŁka ma takie dŁugi Że jeszce troche i nie bedzie miaŁa na prĄd. Torowiska sie rozpadnĄ lada dzień. A nasze wŁadze oczywiŚcie powiedziaŁy Że nie dadzĄ ani grosza. Proponuje zobaczyĆ debate na bipie na ten temat. A najwiĘkszym zmartwieniem w um jest to Że to teraz miasto odpowiada za przejazdy przez tory na ulicach i koszenie trawy na torowiskach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post sob, 25 cze 2005 - 03:48
Post #173


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



No to moŻemy powiedziec pa pa pomocy UE na nowe busy. Nasz wniosek nie speŁniŁ wymogÓw formalnych. I co teraz ???????????????????????
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 25 cze 2005 - 09:43
Post #174


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



no to ladnie go ktos skopal. Jednak za malo dotyczyl infrastruktury. I tak pewnie bysmy nic nie dostali. Zeby sie tylko nie okazalo ze wszystkie nie spelnia wymogow za wyjatkiem warszawskiego metra :twisted:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 25 cze 2005 - 09:57
Post #175


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



A tak przy okazji - od dzisiaj wakacyjne rozklady a w nich bardzo wiele zmian. Powraca rowniez na czas wakacji 16bis na Pogorie i Zielona
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 29 cze 2005 - 13:19
Post #176


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Ze ZPORR odrzucono Sosnowiec, Gdansk, 1 projekt z Łodzi (ale za to ten o wiele wiekszy z Łodzi przesedl), 2 z Pozniania (ale za to az 3 inne przeszly). Za to oczywiscie Wawa z tego programu dostanie na metro prawie 2 razy wiecej niz cala reszta Polski razem wzieta :evil:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzes.sosnowiec
post śro, 29 cze 2005 - 13:47
Post #177


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 8
Dołączył: sob, 09 kwi 05
Nr użytkownika: 140



QUOTE(pozdrawiam)
No to moŻemy powiedziec pa pa pomocy UE na nowe busy. Nasz wniosek nie speŁniŁ wymogÓw formalnych. I co teraz ???????????????????????
Z gÓry przepraszam za wstrĘtne spamerstwo, niemniej robiĘto wyjĄtkowo - myŚlĘ, Że Was co do tematu zainteresuje.
http://sarmacja.freefronthost.com/modules....article&sid=155
A i mnie zainteresujĄ ew. Wasze komentarze, uwagi co do tego materiaŁu. :wink:
pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 29 cze 2005 - 14:38
Post #178


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



no comment...
PS. Nie znalem tego serwisu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post śro, 29 cze 2005 - 23:14
Post #179


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



MiŁoŚĆ wŁadz zagŁĘbia do pkm i kzkgop wzieŁa siĘtylko z tego Że oddziaŁ w bĘdzinie przegraŁ przetarg na wszystkie swoje linie i trzeba byŁo jakoŚ tam uniewaŻnic przetarg. A to niestety kosztuje a poprawy nie widaĆ.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 13 lip 2005 - 10:39
Post #180


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE([IMG)
http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/IMG]]
Sny o nowych autobusach

Środa, 13 lipca 2005r.

Czy komfortowe autobusy i eleganckie przystanki to tylko mrzonka? Pod znakiem zapytania stoi potĘŻny program modernizacji transportu w ZagŁĘbiu. Dwa wnioski o dofinansowanie przedsiĘwziĘcia, jakie niemal rÓwnolegle wysŁano w tej sprawie do Ministerstwa Gospodarki i UrzĘdu MarszaŁkowskiego zostaŁy odrzucone na etapie sprawdzania wymogÓw formalnych.

Program przewidywaŁ m.in. zakup nowych 72 autobusy, wyremontowanie 310 przystankÓw z sosnowieckim dworcem komunikacji miejskiej przy ul. MoŚcickiego, a takŻe budowĘsygnalizacji Świetlnych i generalne odnowienie linii autobusowych.
Czy to oznacza, Że Sosnowiec, DĄbrowa GÓrnicza i BĘdzin wraz ze spÓŁkĄ PKM, ktÓre podpisaŁy porozumienie o wspÓlnych staraniach o dofinansowanie, nie majĄ szans?
— OdwoŁaliŚmy siĘod obu decyzji o odrzuceniu i czekamy na ostateczne rozstrzygniĘcie. W obu przypadkach zakwestionowano sprawĘfinansowania przedsiĘwziĘcia. Ministerstwo Gospodarki stwierdziŁo, Że PKM ma zbyt maŁo pieniĘdzy, a w UrzĘdzie MarszaŁkowskim zaŻĄdali od nas zabezpieczenia wiĘkszej kwoty niŻ wymagany wkŁad wŁasny. Nie zgadzamy siĘz takim postawieniem sprawy — mÓwi Danuta PajĄk-Gruszczyńska, kierownik Biura Promocji Miasta i WspÓŁpracy z ZagranicĄ UrzĘdu Miasta w Sosnowcu.
O potrzebie modernizacji linii autobusowych i koniecznoŚci zakupÓw nowych wozÓw nikogo nie trzeba przekonywaĆ. SzczegÓlnie pasaŻerÓw.
— WidzĘ, Że na roŻnych trasach kursujĄ eleganckie niskopodŁogowe autobusy, ale akurat nie na tych, ktÓrymi jeŻdŻĘ. Bardzo czĘsto trafiam na kupĘzŁomu na kÓŁkach. Na postoju drgania sĄ tak potĘŻne, Że moŻna spaŚĆ z siedzenia. Nie lepiej jest w czasie jazdy. SmrÓd przepracowanego oleju i ogŁuszajĄcy haŁas z silnika sprawiajĄ, Że juŻ samo wejŚcie do Środka napawa mnie obrzydzeniem — mÓwi Szymon Kowalik, ktÓry jeĹşdzi z centrum Sosnowca.
Dlatego po nieudanym starcie PKM w ubiegŁorocznym konkursie o dofinansowanie programu zakupu autobusÓw, w program zaangaŻowaŁy siĘtrzy najwiĘksze gminy ZagŁĘbia.
— Nadal twierdzĘ, Że nasze oba wnioski byŁy bardzo dobrze sporzĄdzone pod kaŻdym wzglĘdem. Z drugiej strony byŁy one niezwykle wnikliwie badane pod kaŻdym kĄtem. JeŚli byliŚmy proszeni o ich uzupeŁnienie o jakieŚ dodatkowe dokumenty, zawsze mieŚciliŚmy siĘw czasie i doŁĄczaliŚmy kompletne materiaŁy. Pozostaje czekaĆ na ocenĘkońcowĄ — mÓwi kierownik Danuta PajĄk–Gruszczyńska.
Ostatecznie jeszcze nic nie jest przesĄdzone, choĆ szanse na przyznanie dofinansowania nie sĄ wielkie.

Marcin TwarÓg - Dziennik Zachodni
Go to the top of the page
 
+Quote Post

167 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicStart new topic
7 Użytkowników czyta ten temat (7 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 00:31
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza