![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1581
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Z ząbkowicami to trochę przeginają, o wiele gorzej jest z łęknicami niby blisko (km) ale wszędzie daleko i bez przesiadek nie da rady. Nie wspominając, że już ponad 20 lat uruchamiają połączenie IX-łeknice-huta.. w ogole komunikacja autobusowa po drugiej stronie torów woła o pomstę.. jakby któraś 800 nie mogła w centrum na rondzie odbijać na przejaz i potem trasa dziewiąty łeknice - gołonog.. tylko ciagle wszystkie linie kurczowo się trzymają Krolowej jadwigi i Piłsudskiego..
|
|
|
![]()
Post
#1582
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Dziesięć pytań związkowców o przyszłość tramwajów 24.03.2009 Wczoraj na sesji Rady Miejskiej zjawili się reprezentanci zawodowych związków tramwajarzy działających w będzińskim rejonie komunikacyjnym. Mieli nadzieję, że wezmą udział w debacie na temat ostatnich zmian komunikacyjnych. Część radnych wolała jednak poczekać na analizy KZK GOP po wprowadzonych od 1 marca zmianach i z tego powodu odłożyć dyskusję w czasie. Związkowcy tymczasem złożyli pismo z pytaniami do radnych i prezydenta. W piśmie pytają m.in. o to, jakie nakłady finansowe ponosiłaby gmina Będzin w przypadku przejęcia udziałów w spółce Tramwaje Śląskie, a także czy w związku z ograniczeniem komunikacji tramwajowej zostały poczynione kroki do zapewniania komunikacji alternatywnej. - Zwróciliśmy się także z pismem do KZK GOP o przedstawienie analizy funkcjonowania komunikacji tramwajowej po miesiącu od czasu wprowadzenia korekt. Będzie to w kwietniu - mówił Marek Wieczorek, członek podkomisji do spraw zbiorowego transportu w mieście. Radosław Baran, prezydent Będzina wspomniał o tym, że urząd ze swojej strony także już przeprowadził obserwacje dotyczące zmian. Jego zdaniem, badania napełnienia wagonów tramwajowych nie wypadły źle. - Sprawdzaliśmy napełnienie w godzinach szczytu i wyniosło ono maksymalnie 80 osób w jednym tramwaju przy maksymalnym napełnieniu, które wynosi 100 osób. Stuprocentowe napełnienia to pojedyncze przypadki. Sprawdziliśmy to w dzień targowy, w sobotę i nie było większych problemów z dojazdem do targowiska. A jeśli chodzi o osoby dojeżdżające z osiedla Zamkowego to było ich kilkanaście. Oczywiście czekamy jeszcze na badania KZK GOP - podkreślał prezydent. Andrzej Szimke, przewodniczący Sierpnia 80 nie do końca zgadza się z taką analizą. - My też zrobiliśmy badania. Owszem, w ten dzień targowy tramwaj 21 był obciążony w 80 procentach, ale to ze względu na niepogodę. Dalej są problemy jeśli chodzi o tramwaj 22. Trwa dezorganizacja na lini 27, która wcześniej kończy teraz bieg - mówi Szimke. Zdaniem związkowca, nawet jeśli zostanie wprowadzona korekta (na co się nie zanosi), sprawa nie zostanie do końca rozwiązana, dopóki Będzin nie przejmie udziałów Tramwajów Śląskich. Dziś Klub Radnych Lewica i Demokraci ma zdecydować, czy będzie składał wniosek o zwołanie sesji nadzwyczajnej w tej sprawie. Magdalena Nowacka -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1583
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ze niby chcą 100 osób upchać do wagonu?
![]() |
|
|
![]()
Post
#1584
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,162 Dołączył: śro, 07 lut 07 Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 446 Płeć: Mężczyzna GG: 11390668 ![]() |
Ale debil z tego barana! Porównałbym go do hitlera i stalina. Oni też pakowali ludzi do wagonów ile tylko się dało...
Ten post edytował marcin.p nie, 29 mar 2009 - 15:10 -------------------- Pozdrawiam!
Marcin |
|
|
![]()
Post
#1585
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
marcin.p to samo miałem napisać ale sie powstrzymałem.. Ciekawe kiedy w solarisach będą upychać po 105 osob, a jak tyle nie będzie to będą likwidować linie..
BTW: czemu w poznanskie 105 potrafią być ładne a nasze te po modernizacji wyglądają hmm jak wersja w połowie zmodernizowana? http://www.kmpk.cba.pl/grafika/zdjecia/moderus_211.jpg Ten post edytował xMarcinx nie, 29 mar 2009 - 15:54 |
|
|
![]()
Post
#1586
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,162 Dołączył: śro, 07 lut 07 Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 446 Płeć: Mężczyzna GG: 11390668 ![]() |
Co tam 105 osób... Po 200 niech pchają! Napewno się utrzymają na stołkach
-------------------- Pozdrawiam!
Marcin |
|
|
![]()
Post
#1587
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
BTW: czemu w poznanskie 105 potrafią być ładne a nasze te po modernizacji wyglądają hmm jak wersja w połowie zmodernizowana? http://www.kmpk.cba.pl/grafika/zdjecia/moderus_211.jpg Sam sobie odpowiedziałeś w zasadzie ![]() Ze względów oszczędnościowych modernizacja wykonana dla TŚ nie obejmowała całego nadwozia, a tylko czoło i tył. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1588
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
To mogli się wcale za to nie brać..
|
|
|
![]()
Post
#1589
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
To mogli się wcale za to nie brać.. Modernizacja nie obejmowała na szczęście tylko wymiany dzioba i kupra ![]() Aczkolwiek zgadzam się, że teraz to takie nie wiadomo co, wolę wagony modernizowane bodajże w Chorzowie, gdzie zmieniają bebechy, a nadwozie robią takie, jakie było. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1590
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W tym temacie już dużo dyskutowano na różnych forach i portalach MKM - poznańskie Moderusy są do końca zrobione a nasze - jako by w zamowieniu mialy być oryginalne okna oraz drzwi - pozostawiono takie, dokładając tylko nowy przód i tył.....wygląda to dość śmiesznie, wiec faktycznie najlepszym wyborem jest klasyczna modernizacja jak to robią w ZUR. Również modernizacje łódzkie nie wyglądają najlepiej - ogólne wrażenie jest lepsze niż w przypadku Moderusów (dlatego pewno w ankiecie społeczność wybrała te) ale co do jakości wykonania już nie jest tak dobrze. Poza tym każde uszkodzenie przodu bądź tyłu wymaga wysłania wozu do Łodzi....
Ten post edytował Sebastian22 nie, 29 mar 2009 - 19:58 |
|
|
![]()
Post
#1591
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Wy tu o modernizacjach a ja dziś znów nie dojechałem do pracy - 22 stanął koło M1 i zablokował ruch w obu kierunkach, na szczęście kumpel jechał chwilę później autem to się zabrałem ale byli i tacy co szli do Czeladzi na piechotę
![]() Jeżdżę tramwajem sporadycznie, głównie 22, pozwoliło mi to jednak dokonać statystyki - łagodnie licząć ![]() Także ja już powoli zapalam świeczkę na grobie TŚ ![]() pees: paradoks polega na tym, że na środku tego wagonu, który stanął widniała dumnie tabliczka: "Wykonano kapitalny remont w PKT Katowice. Będzin, 1998.". |
|
|
![]()
Post
#1592
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
pees: paradoks polega na tym, że na środku tego wagonu, który stanął widniała dumnie tabliczka: "Wykonano kapitalny remont w PKT Katowice. Będzin, 1998.". Jakby nie patrzeć, było to 11 lat temu - pewnie od czasu tego remontu wiele przy nim nie zrobiono (pewnie sprzątanie, a i to oszczędnie), ma prawo się psuć... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1593
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Jakby nie patrzeć, było to 11 lat temu - pewnie od czasu tego remontu wiele przy nim nie zrobiono (pewnie sprzątanie, a i to oszczędnie), ma prawo się psuć... Tak, tak, tylko to kłuło mnie w oczy całą drogę, zastanawiałem się właśnie czym tu się chwalić - bo to trup jest jakich mało - no i bum - zepsuł się ![]() |
|
|
![]()
Post
#1594
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
![]() CYTAT Urbańczyk: Będzin ma za dużo komunikacji
Janusz Lewanda / sosnowiec.info.pl Z inicjatywy prezydenta Będzina, Radosława Barana oraz Klubu Radnych LiD zebrała się w dniu wczorajszym Rada Miejska Będzina na nadzwyczajnej sesji poświęconej komunikacji zbiorowej. Faktycznie dyskusja ograniczyła się do funkcjonowania komunikacji tramwajowej, w tym głównie do decyzji prezydenta Będzina ograniczającej kursowanie tramwajów w mieście. Clou debaty okazało się wystąpienie Romana Urbańczyka, przewodniczącego Zarządu KZK GOP, który pozbawił złudzeń tych wszystkich, którzy liczą na odwrócenie trendu ograniczania (wg prezydenta Barana - optymalizacji) komunikacji zbiorowej w Będzinie. W Będzinie komunikacji jest za dużo - stwierdził Urbańczyk. - Dziwię się nawet, że do cięć w komunikacji doszło tak późno; należało to zrobić kilka lat wcześniej, gdyż miasta nie stać na to, byśmy jeździli na wszystkich liniach na terenie gminy. Możemy wzmacniać tylko główne linie. Zmiany, do których doszło w Będzinie nie są czymś nadzwyczajnym; są to procesy konieczne i naturalne. Zjawisko odchodzenia od komunikacji zbiorowej potrwa jeszcze w Polsce kilka lat, nic na to nie poradzimy. Wzór, według którego obliczane są składki miast na KZK GOP jest dobry, ale nie w przypadku Będzina, na którego terenie jest za dużo linii komunikacyjnych. Opowieści o likwidacji zajezdni w Będzinie są bezpodstawne, a wszelkie awantury wokół tego są niczym innym jak podcinaniem gałęzi, na której wszyscy siedzimy - mówił Roman Urbańczyk. Wcześniej prezydent Baran przytoczył znane powszechnie liczby, z których wynika, że Będzin w przeliczeniu na jednego mieszkańca płaci najwyższe w całej aglomeracji dopłaty do KZK GOP za funkcjonowanie komunikacji zbiorowej. Sytuacja ta spowodowana jest gęstością linii tramwajowych (wynika to także z funkcjonowania w Będzinie zajezdni tramwajowej) i autobusowych. - Płacimy więcej od Chorzowa, który ma dwa razy więcej mieszkańców niż Będzin - mówił Baran i zapewniał: - Chcemy dostosować komunikację zbiorową do aktualnych potrzeb i płacić za rzeczywiste koszty jej funkcjonowania. - Stąd potrzeba a nawet konieczność optymalizacji komunikacji. Wiceprezydent Wojciech Szymczyk wzmocnił argumenty prezydenta wynikami badań tzw. napełnień tramwajów, przeprowadzonych w marcu przez będziński Urząd Miejski. Z zaprezentowanych liczb i wykresów wynika, że skrócenie dwóch linii tramwajowych i likwidacja jednej spowodowały, że tabor wykorzystywany jest lepiej niż w listopadzie, w którym to miesiącu też przeprowadzano podobne badania. - Ograniczenia w komunikacji tramwajowej nie ograniczyły potoków pasażerów i wpłynęły pozytywnie na rentowność usług - stwierdził Szymczyk. Wiceprezydent Będzina w prezentacji posłużył się kilkunastoma zdjęciami pustych przystanków tramwajowych, co wywołało zdecydowany sprzeciw obecnych na sesji pracowników i związkowców z będzińskiej Zajezdni. Przewodniczący Klubu Radnych LiD, Sławomir Brodzińki ocenił krytycznie tegoroczne decyzje prezydenta Radosława Barana w sprawie komunikacji tramwajowej . - To są tylko rozwiązania doraźne, a Będzin potrzebuje rozwiązań kompleksowych, opartych o wieloletni program funkcjonowania komunikacji w mieście. Strategia rozwoju Będzina z 1999 roku nie przystaje do rzeczywistości. Decyzja dotycząca linii 27 jest niekorzystna dla mieszkańców i dlatego proponujemy rozważenie możliwości przywrócenia tej linii w Będzinie - mówił Brodziński. Z kolei związkowcy zarzucili prezydentowi Będzina, że cieszy się z likwidacji linii tramwajowych, a ludzie tłoczą się w tramwajach jak sardynki w puszce i przypomnieli, że postarają się o jego odwołanie z urzędu w drodze referendum. Pracownicy Zajezdni usłyszeli wczoraj, że zwolnień grupowych nie będzie, ale ich to specjalnie nie uspokoiło. - Będą zwalniać tak, żeby nie płacić odpraw - komentowali obietnice w kuluarach. Na pewno pracę straci 5-10 motorowych. Trudno dziś powiedzieć, czy dostaną pracę w innych zajezdniach. Wnioskodawcy zwołania sesji nadzwyczajnej: prezydent i Klub Radnych LiD próbowali zrekapitulować debatę w formie wniosku, ale po naradzie postanowili dyskusję kontynuować w komisji i przyjąć wniosek podczas kwietniowej sesji Rady Miejskiej w Będzinie. Komentarz: Prezentacja zdjęć pustych przystanków tramwajowych świadczy niestety nie najlepiej o intencjach niektórych urzędników będzińskich. Czyżby Urząd Miejski nie wiedział, że od 1 marca częstotliwość kursowania tramwajów w Będzinie zmniejszyła się radykalnie, i że pasażerowie przychodzą na przystanek tuż przed przyjazdem tramwaju? Gdyby nie ten żenujący fakt, wczorajszą dyskusję o komunikacji tramwajowej w Będzinie należałoby uznać za poważną i merytoryczną. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1595
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Fragment Protokołu z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, które odbyło się w dniu 23 lutego 2009 roku od godziny 15.00 do godziny 17.45. Całość na BIP.
CYTAT (...) Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek: Ja mam jeszcze takie uwagi Panie Prezydencie, a mianowicie jestem niezadowolona z odpowiedzi w 4 pkt – dofinansowanie komunikacji zbiorowej – prawie 20 milionów jest zaplanowane na ten rok, na składki do KZK GOP. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Jest za mało w stosunku do planu finansowego KZK GOP. Przewodnicząca komisji M. Trzewiczek: Ale przecież mamy tu napisane, że tyle od nas chcą, to znaczy, że źle był wykonany plan finansowy? Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Oczywiście, plan finansowy jest niedoszacowany, dlatego, że w tej chwili w zasadzie już nie jest 50 na 50, tylko 60 na 40, czyli 60% wpływu pokrywają gminy ze składek, a 40% jest z biletów. Proszę Państwa, ktoś te pieniądze musi zapłacić, z jednej strony jest parcie na to, żeby rozwijać linie autobusowe, żeby rozwijać komunikację publiczną, żeby była bardziej dostępna, z drugiej strony wpływy z biletów są, jakie są, bo albo są to ulgi, albo nie kasowanie biletów, albo windykacja szwankuje. Naczelnik WKD S. Muszyński: Proszę Państwa jest generalny spadek napełnień w związku ze wzrostem, tak jak się to widzi, jest wzrost ilości samochodów. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Latem jest to jeszcze bardziej dostrzegalne, bo dochodzą jeszcze skuterki. Przewodnicząca komisji M. Trzewiczek: Ale trendy są takie, żeby stawiać na komunikację zbiorową i do niej zachęcać. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Ja proszę Państwa zgadzam się z tą polityką, tylko, że trzeba sobie zdawać sprawę, że ona musi kosztować i albo będą wpływy z biletów, albo z dotacji gmin i podejrzewam, że za dwa lata ( nie chcę przeszacować), ale składka Dąbrowy Górniczej będzie na poziomie 25 milionów, albo nawet więcej i to nie dlatego, że Dąbrowa jest zła, czy dobra. My mamy akurat bardzo rozbudowaną sieć dróg, bo jesteśmy miastem rozległym i napełnienia autobusów nie są duże, nie ma dużej fluktuacji, nie ma wymiany pasażerów. Nasze linie pod względem opłacalności, w porównaniu z liniami katowickimi, gliwickimi, te, które nie są na obrzeżach aglomeracji, tak jak my są nieporównywalnie mniej opłacalne. Przewodnicząca Komisji M.Trzewiczek: Rozumiem, ale taka odpowiedź, że wszelkie zmiany kursów autobusowych i tramwajowych wprowadzane są na bieżąco i w dłuższym okresie czasu i nie jest się w stanie przewidzieć jakichkolwiek zmian to tak, z jednej strony my, jako gmina płacimy 20 milionów i w związku z tym moje pytanie jest takie, czy przewiduje się likwidację jakichś linii, czy ewentualne dołożenie linii, czy jakąś reorganizację linii autobusowych i tramwajowych, a jeżeli tak to, z jakim wyprzedzeniem miasto jest informowane, bo ja, jako radna i Przewodnicząca tej Komisji, dowiaduję się wielokrotnie o pewnych sprawach od mieszkańców, bo nie ma żadnych informacji z miasta. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Na to, czy linia jest likwidowana, czy uruchamiana, czy wprowadzane są nowe przystanki, ma wpływ naprawdę wiele czynników. Najważniejszym czynnikiem, to pieniądze, a zaraz za nimi wola. Pan Pasek miał taką interpelację, w sprawie autobusu do Szpitala Górniczego i ja się zgadzam, że on ma rację, tylko ja nie mogę wpłynąć na gminę Będzin, żeby zapłaciła za wozokilometry, bo oni nie są zainteresowani do posiadania takiej linii i nie chcą po prostu płacić. Takich czynników, czy przykładów mógłbym Państwu podać więcej i tak np. Łazy też zostały pozbawione komunikacji, bo myśmy się nie zgodzili, żeby zapłacić za jakąś tam linię. Radny G. Jaszczura: Ale tak nie można mówić Panie Prezydencie, to po co w takim razie jest ten związek komunikacyjny, czy po co jesteśmy w związku metropolitalnym, po to, żeby wywierać naciski na te sąsiednie gminy i współpracować. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Wywieramy takie naciski, ale jest pełna autonomia tych miast w tym zakresie i po prostu nie zmusi Pan, jako radny, ani Prezydenta Będzina, ani Prezydenta Dąbrowy, ani Prezydenta Sosnowca, jeśli nie ma takiej woli. Radny G. Jaszczura: To niedobrze, bo traci sens uczestnictwo w takich związkach. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Nie traci Panie radny, bo to jest tylko jeden z argumentów, które można podnieść. Przecież cała polityka taryfowa, uzgadnianie rozkładów jazdy, wykorzystywanie linii, to przecież jest w związku i tam są te rzeczy omawiane. Z-ca Naczelnika WKD. A. Grządziel: Poza tym nie zapominajmy o tych liniach relacji Katowice – Dąbrowa Górnicza, gdzie gmina, jako udział w kosztach tych linii ma akurat najmniejszy udział dlatego, że trasa przejazdu przez Dąbrowę Górniczą ogranicza się na 2, 3 kilometrach, a całe koszty ponoszą Katowice i Sosnowiec, a częstotliwość tych linii jest o wiele większa, niż linii na terenie miasta. Radny G. Jaszczura: Oczywiście, nie zapominam o tym, bo położenie geograficzne jest widoczne i to koreluje takie konsekwencje. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Natomiast umówmy się, co do jednego, że Będzin akurat jest szczególnym miastem, jeśli chodzi o komunikację publiczną, bo po prostu dla nich nie jest to żaden przywilej, likwidują linie tramwajowe, autobusowe, po prostu wszystko, co się da. Jest natomiast pytanie, czy inne gminy mają wolę zapłacić za gminę Będzin. Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek: Panie Prezydencie, a czy są przewidywane w tym roku likwidacje jakiś kursów, ewentualnie dołożenie. Z-ca Naczelnika WKD A. Grządziel: Jeżeli chodzi o tramwaje, to mamy tu pozycje trzech linii, ale wiąże się to, jeżeli chodzi o linię tramwajową nr 21 i 22, ograniczeniem częstotliwości kursów z 10 minut, na co 20 minut, natomiast zmiana ograniczenia w kursowaniu dotyczy tramwajowej linii nr 28 i skrócenie nastąpiłoby do pętli Kopalni Paryż. Generalnie to skrócenie nie nastąpiłoby na terenie miasta Dąbrowa Górnicza, ale docelowo, jako całej linii ograniczony byłby zakres obsługi o Będzin. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Proszę Państwa, jest jeszcze jeden, istotny element, a mianowicie musimy wiedzieć, że do tej pory tramwaje były opłacane ze Skarbu Państwa, a teraz są również opłacane ze składek gminy, więc doszły nam tramwaje, w sensie obciążenia finansowego. Naczelnik WKD S. Muszyński: Jeśli chodzi o autobusy, nie ma w tej chwili jakiś konkretnych stwierdzeń o likwidacji, o dołożeniu tym bardziej w tej chwili, natomiast będą wykonywane znowu pomiary napełnień i jeżeli się okaże, że na jakichś odcinkach końcowych te napełnienia będą bardzo niewielkie, to KZK GOP będzie wnioskował do gminy o skrócenie, ale jakichś generalnych zakusów na poważne zmiany, nie ma. Radny J. Juroff: Ja Panie Prezydencie, mam takie wnioski, może prośby osób niepełnosprawnych z Osiedla Morcinka, a chodzi mi o dojazd z tego osiedla do Urzędu Miasta, liniami autobusowymi nr 116 i 690. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Ten problem był już analizowany kilkakrotnie, ten wniosek nie jest pierwszym wnioskiem tego rodzaju a ul. Graniczna, jakie ma parametry techniczne i jaki ruch może przenieść, to wszyscy doskonale wiemy, a wprowadzanie jeszcze komunikacji zbiorowej na ten odcinek, zważywszy, że do przystanku na ul. Piłsudskiego nie jest daleko, mija się z celem. Radny J. Juroff: A czy nie można byłoby wykonać zatoczki i wjazdu na parking Urzędu? Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Proszę Państwa, ja to szanuję, tym bardziej, że jest to wniosek osób niepełnosprawnych, ale proszę wziąć również pod uwagę, jaki jest procent inwalidów do potoku pasażerów, a straty czasu dla innych są nie akceptowalne. To są proszę Państwa znowu pieniądze i starty czasu. Jeszcze muszę Panu powiedzieć, że ten parking nie jest terenem drogi publicznej i komunikacja publiczna nie może zostać wpuszczona na ten teren i trzeba byłoby zmienić status parkingu, na teren drogi publicznej. Radny Marek Cygroń: Ja może do Pana Prezydenta, jako do człowieka, który jest zorientowany w temacie i ma długoletnią praktykę odnośnie komunikacji, jak by Pan to widział, odnośnie zmieniającej się sytuacji z przewozami ludzi. Z jednej strony ona powinna być w dużej mierze, przez instytucje samorządowe zabezpieczana dla ludzi, ale z drugiej strony, w rachunku ekonomicznym ona staje się kompletnie nieopłacalna i teraz moje pytanie, jakie powinny zaistnieć zmiany wg Pana. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: To musi mieć znowu charakter zrównoważonego rozwoju, bo sama wymiana taboru „A”, na mniejszy, to nie jest to taka skala znowu, która zmieniałaby zasadniczo oblicze finansowe w tej dziedzinie. Wszędzie w Europie komunikacja publiczna jest dotowana właśnie z powodów proekologicznych, z powodów chęci ograniczania ilości samochodów osobowych, wszystko to Państwo wiecie, nie muszę Wam tego powtarzać. Z jednej strony jest nacisk na to, żeby komunikację publiczną rozwijać, żeby ludzie mogli dojechać w zasadzie w każde miejsce, bez przesiadki, a z drugiej strony zwyciężają walory wygody po prostu i dostępności samochodu, na co dzień, który jest przy domu, w zasadzie bez większego problemu w dowolnym momencie można wsiąść i jechać w dowolnym kierunku i tu będą się zawsze te interesy ścierać. Nasze miasto jest rozległe i myślę, że do tego trzeba podejść inaczej, system ( zaparkuj i jedź dalej komunikacją publiczną) będzie się sprawdzał w Katowicach, ale w Dąbrowie Górniczej już się nie sprawdzi, ze względu na charakterystykę miasta. Radny M. Cygroń: Ja myślę, że Pan w swoim pionie ma jakieś przemyślenia odnośnie tego, jak byłoby lepiej, jakie kierunki powinniśmy przyjąć. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Ale to, właśnie kolega to powiedział o KZK GOP, że my już dzięki KZK GOP nie patrzymy wyłącznie na miasto, będziemy patrzeć np. na Katowice, na pewien obszar, do którego chcemy mieć komunikację publiczną z możliwością dojechania w jakieś miejsce samochodem osobowym i dalej przejście na komunikację publiczną, to będziemy popierać, najprościej mówiąc będziemy ograniczać dostępność do pewnych obszarów w centrach miast. W Dąbrowie akurat to się nie sprawdzi. (...) No ku.. ![]() ![]() ![]() To z czym Podraza wyskoczy w wyborach?? Już nie dworcem z Park & Ride?, niemożliwe... No tak w końcu i to i to powstało i możemy się zajebiście cieszyć z cudownej komunikacji miejskiej w naszym mieście oraz nowiutkim dworcem z którego odjedziemy no prawie wszędzie - może oprócz Gąsek Wielkich.. niech nam panuje jak najdłużej za skuteczność i dobór współpracowników.. ![]() Ten post edytował kwintosz pią, 03 kwi 2009 - 00:04 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#1596
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
No ku.. ![]() ![]() ![]() To z czym Podraza wyskoczy w wyborach?? Już nie dworcem z Park & Ride?, niemożliwe... No tak w końcu i to i to powstało i możemy się zajebiście cieszyć z cudownej komunikacji miejskiej w naszym mieście oraz nowiutkim dworcem z którego odjedziemy no prawie wszędzie - może oprócz Gąsek Wielkich.. niech nam panuje jak najdłużej za skuteczność i dobór współpracowników.. ![]() Ale fakt faktem P&R w naszym mieście to niezbyt dobry pomysł, ja z tym się zgadzam. Ani DG nie jest specjalnie zatłoczona (i nie zanosi się na to, nie powstaje u nas wielka ilość miejsc pracy, która mogłaby ściągnąć ludzi z okolicy, budownictwo mieszkaniowe też leży), a nawet jakby się uprzeć to gdzie te parkingi dać? Na logikę to powinny być przy wylotóce, którą najwięcej ludzi jedzie do DG, czyli gdzie? A jak miałyby być koło dworca to po diabŁa to w ogóle skoro ludzie aby dojechać do parkingu skądkolwiek i tak musieliby dojechać do centrum ![]() Ten post edytował vacu pią, 03 kwi 2009 - 17:42 |
|
|
![]()
Post
#1597
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ale fakt faktem P&R w naszym mieście to niezbyt dobry pomysł, ja z tym się zgadzam. Ani DG nie jest specjalnie zatłoczona (i nie zanosi się na to, nie powstaje u nas wielka ilość miejsc pracy, która mogłaby ściągnąć ludzi z okolicy, budownictwo mieszkaniowe też leży), a nawet jakby się uprzeć to gdzie te parkingi dać? Na logikę to powinny być przy wylotóce, którą najwięcej ludzi jedzie do DG, czyli gdzie? A jak miałyby być koło dworca to po diabŁa to w ogóle skoro ludzie aby dojechać do parkingu skądkolwiek i tak musieliby dojechać do centrum ![]() Park&Ride w DG....nigdy sie nie przyjmie. Niestety coraz więcej jest aut - i niestety komunikacja jest ograniczana również i przez to. I tak nie jest źle jeśli chodzi o dojazd do dzielnic tych bliżej Centrum, być może gorzej z tymi bardziej podmiejskimi....no i oczywiście komunikacja nocna ale to już problem nie tylko DG ale i całego GOPu - jak można nie organizować nocnych autobusów z prawdziwego zdarzenia w takiej aglomeracji?? |
|
|
![]()
Post
#1598
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Jakby byla SKM to Park&Ride przy dworcu by sie przyjal. Obecnie sporo ludzi zostawia samochody przy dworcu i nawet czasem nie ma gdzie zaparkowac.
Odpowiedz w sprawie autobusow do CA jest zenujaca. Znowu te parametry techniczne ![]() CYTAT ![]() ![]() Tramwaje na złom? dziś Od początku roku Komunikacyjny Związek Komunalny GOP zlikwidował lub ograniczył kursowanie pięciu linii tramwajowych. Niebawem kolejne może spotkać to samo. Dlaczego? Tramwaje są niedochodowe, a remont taboru i torowisk to finansowa studnia bez dna - powtarzają optujący za ich likwidacją samorządowcy. Nie przemawiają do nich argumenty pasażerów, iż tramwaj nie utknie w korku, jak to się może zdarzyć autobusom (do których zresztą również trzeba dopłacać). Działający w oficjalnych stowarzyszeniach obrońcy komunikacji tramwajowej traktowani są jak tyleż pocieszni, co niepoważni pasjonaci stylu retro. Ekspertów od spraw transportu nikt nawet o opinię nie pytał. Szkoda. Może wówczas byłaby okazja usłyszeć o tzw. kosztach zewnętrznych: hałasie, drganiach, względach ekologicznych i zajętym terenie. - W przypadku transportu szynowego są one od 10 do 40 razy mniejsze niż transportu kołowego - podkreśla prof. Marek Sitarz, kierownik katedry transportu szynowego Politechniki Śląskiej. W stolicy Tramwaje Warszawskie rozbudowują swoje trasy i szykują się do zakupu blisko dwustu nowoczesnych pojazdów (o ten gigantyczny kontrakt walczy zresztą m.in. chorzowski Alstom Konstal). Tramwaje Śląskie również myślą o modernizacji taboru i infrastruktury. Pomóc ma im w tym sto milionów euro unijnej dotacji. Pytanie tylko, co będzie szybsze: unijna pomoc, czy rodzimi samorządowcy? I czy zmodernizowane linie nagle nie okażą się zbyt mało dochodowe, by mogły dalej istnieć? Modernizacja, czy może raczej likwidacja? Tramwaje Śląskie obiecują, że z unijną dotacją jeszcze przed Euro 2012 odnowią przestrzały tabor i wiekową infrastrukturę. Pytanie tylko, czy warto cokolwiek modernizować, skoro samorządowcy wycinają z komunikacyjnej mapy regionu kolejne linie? Tylko w ciągu ostatnich miesięcy zlikwidowanych lub skróconych zostało pięć połączeń. A to jeszcze nie koniec. Największe cięcia zafundowali pasażerom samorządowcy z Będzina. Od 1 marca do miasta nie dojeżdża linia 27 oraz większość kursów linii 28 z Dąbrowy Górniczej. Cięcia dotknęły też linię 22. W Czeladzi z rozkładu zniknęła linia nr 32. W Chorzowie, nie zważając na protesty pasażerów, z początkiem nowego roku odesłano do historii "dwunastkę". Jedną linię próbowały (choć bez powodzenia) wyciąć władze Rudy Śląskiej. Zamiarów pozbycia się tramwajów nie kryje też prezydent Gliwic, Zygmunt Frankiewicz. Zagrożona jest linia nr 4 kursująca do Zabrza oraz dojeżdżająca do Rudy Śląskiej "jedynka". Decyzje jeszcze nie zapadły, ale przedstawione przez urzędników wyliczenia nie pozostawiają złudzeń. Ich zdaniem do obsługi "czwórki" w tym roku trzeba będzie dołożyć ponad 900 tys. zł, do "jedynki" - ponad 2,3 mln zł. Do tego dochodzi zdezelowany tabor oraz nieremontowane od lat przez Tramwaje Śląskie torowiska. Gliwicki PKM testuje więc autobusy z napędem hybrydowym (spalinowo-elektrycznym). Urzędnicy zastanawiają się też nad uruchomieniem szybkiego pojazdu szynowego na trasie Łabędy-centrum-Sośnica. Wczorajsza debata gliwiczan z władzami miasta miała pokazać nowe argumenty, które przekonałyby do pozostawienia w mieście tramwajów. Ponad 200 mieszkańców oraz związkowcy z TŚ reagowali buczeniem i okrzykami na słowa urzędników. Z ust prezydenta Frankiewicza po raz pierwszy padła informacja, że choć same tramwaje powinny zniknąć, to dokładnie po ich trasie miałyby kursować nowe linie autobusowe. To, jego zdaniem, zapewnił sprawny dojazd np. do szpitala przy ul. Radiowej, centrum Gliwic czy Zabrza. - Sentyment nie może blokować rozwoju miasta. Obecny system komunikacji tramwajowej powstał wiele lat temu i dziś zahacza on np. o nieistniejące zakłady pracy. Tymczasem mamy już strefę ekonomiczną, trzeba będzie stworzyć dojazd do hali Podium. Do tramwajów w obecnej postaci nikt nam pieniędzy nie dołoży. Gliwice nie są na liście inwestycji związanych z Euro 2012. Nadal tez spłacamy zadłużenie Tramwajów do inwestycji, które w innych miastach okazały się nietrafione - mówił. Katarzyna Lisowska z Obywatelskiego Komitetu Obrony Tramwajów twierdziła, że urzędnicy pozbawiając miasto tego środka lokomocji zrobią z niego "wiochę" i zarzuciła im, że poniechali starań o pozyskanie unijnych pieniędzy na zrównoważony rozwój komunikacji. Wśród nielicznych przeciwników tramwajów znalazł się mieszkający przy ul. Wieczorka, z bodaj najbardziej zniszczonym torowiskiem w mieście, Juliusz Olejnik. Stwierdził, że mieszkańcy tej ulicy od 10 lat prosili się w Tramwajach Śląskich o remont torowiska. Nie otrzymali nawet jego obietnicy. Żyjąc w hałasie i drganiach, mają dość tramwajów. Z podanych przez gliwicki UM wyliczeń wynika, że średni wiek tramwajów kursujących po mieście to 29 lat. Do utrzymania jest 9 km torowisk. Tramwajarze mogą tylko z boku przyglądać się tym sporom - spółka jest od wożenia pasażerów. Gdzie ma ich wozić - to już ustala Zarząd KZK GOP. A że w zarządzie zasiadają prezydenci miast, więc sami decydują o swoich postulatach. Formalnie przyczyną likwidacji linii jest ich nierentowność - tym argumentem można jednak stosunkowo dowolnie operować, skoro wszystkie linie tramwajowe w regionie są niedochodowe. - Samorządy widzą te koszty, które chcą zobaczyć. A gdzie hałas czy względy ekologiczne? - mówi prof. Marek Sitarz, kierownik katedry transportu szynowego Politechniki Śląskiej. Tymczasem TŚ przygotowują dokumentację, która pozwoli im zebrać 100 mln euro unijnej dotacji. Czy modernizacja uchroni kolejne linie? Gwarancji nie ma. Opinie na temat przyszłości tramwajów Zygmunt Frankiewicz, prezydent Zabrza: Sentyment nie może blokować rozwoju miasta. Do tramwajów nikt nam nie dołoży. Alodia Ostroch, rzecznik KZK GOP: W stosunku do autobusowych linie tramwajowe są droższe w utrzymaniu o około 40 procent. Andrzej Pieczyrak, Obywatelski Komitet Obrony Tramwajów: Nowoczesny tramwaj to przecież synonim postępu. M. Wroński, J. Heler -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1599
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
oj grabią sobie a przystanek pod urzędem powinien być już dawno - droga jak każda inna - jednak pewnie Ci co wybudowali sobie getto tam gdzi emiał być dworzec wielce by się wzburzyli jakby tam powstał przystanek..
|
|
|
![]()
Post
#1600
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
To z czym Podraza wyskoczy w wyborach?? Już nie dworcem z Park & Ride?, niemożliwe... Akapit niżej masz wytłumaczenie. P&R przy naszym dworcu służyłby dojeżdżającym do Katowic i Sosnowca. Drugi taki by pasował przy dworcu w Ząbkowicach. W samej DG taki system nie ma sensu. Kto by zostawiał auto przy Hucie Katowice i jechał 3 razy dłużej tramwajem do centrum ? Jakby byla SKM to Park&Ride przy dworcu by sie przyjal. Obecnie sporo ludzi zostawia samochody przy dworcu i nawet czasem nie ma gdzie zaparkowac. Oczywiście, że warunkiem powodzenia jest uruchomienie kolejki aglomeracyjnej. Gdzies w lubelskiem zrobili nawet P&R dla rowerów - świetna sprawa. Ten post edytował bzenek pią, 03 kwi 2009 - 22:31 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: środa, 15 października 2025 - 21:01 |