![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1541
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Chyba najwyszy czas aby DG sama kupiła sobie z 6 tramwajów i sama utrzymywała linie tramwajową jezdząca np co 10 minut na trasie DG KWK Paryż - DG Kasprzaka lub DG Huta K-ce.
Mogłaby ona funkcjonowac jakos w ramach KZK oczywiscie , ale zalezna tylko od DG i działajaca tylko w DG bez zadnego wpływu z zewnątrz. Szkoda tylko ze nie mamy swojej zajezdni |
|
|
![]()
Post
#1542
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 11 Dołączył: pią, 23 sty 09 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 3,143 Płeć: Kobieta ![]() |
Kolega tak na prawdę "realnie" myśli, czy brak słońca doskwiera? ![]() Co do Kemu, to może nie jest daleko, ale po pierwsze brak chodnika, a po drugie tylko w jedą stronę. Co do kursowania tramwaju to teoretycznie co 20 minut, praktyczne zawsze spóźniony i często wypada(21), a 22 jeździ tylko do 8 rano, potem od 13 do 15 i potem 21, a tak ciężko było zostawić 22 na hutę to są 4 przystanki więcej? W dni wolne to co 10 minut tramwaju się nie spotka. Skąd te informacje? Jeszcze o 933 jeździło tylko pare na dzień, w dziwnych godzinach, wiec dużej straty nie ma. Ten post edytował Debi pią, 13 lut 2009 - 19:49 |
|
|
![]()
Post
#1543
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Chyba najwyszy czas aby DG sama kupiła sobie z 6 tramwajów i sama utrzymywała linie tramwajową jezdząca np co 10 minut na trasie DG KWK Paryż - DG Kasprzaka lub DG Huta K-ce. Mogłaby ona funkcjonowac jakos w ramach KZK oczywiscie , ale zalezna tylko od DG i działajaca tylko w DG bez zadnego wpływu z zewnątrz. Szkoda tylko ze nie mamy swojej zajezdni Pomysł dobry tylko to mało imho, bo za tym powinno iść: - skrócenie tras autobusów np. do centrum (oczywiście tylko tych, które jadą z K-c i S-ca a dalej powielają trasę tramwajów) - zsynchornizowanie rozkładów jazdy tramwajów i autobusów - wprowadzenie biletu jednorazowego A-T A przydałoby się jeszcze rozbudować sieć torowisk... |
|
|
![]()
Post
#1544
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
W DG trawmaje i autobusy dubluja sie na jednej trasie i wzajemnie konkuruja (Krolowej Jadwigi/Pilsudskiego). Za ta same kase, mozna by pomoc tysiacom mieszkancow, zmieniajac trasy i udostepniajac komunikacje w nowych miejsach. Ale obecne dabrowskie wladze uparcie nie chca przesunac nawet zadnej linii do CA. I to nawet nie byloby za ta same kase, bo wplywy by sie zwiekszyly. Obecnie pozostaje samochod, albo "z buta"
![]() Co do likwidacji kursow 22, wiele osob pisze na forach i w komentarzach, ze jest oblegana. Co niektorzy mysla, mozna i poczytac np tu: http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1082 CYTAT sosnowiec.info.pl
Będą zmiany w rozkładach jazdy tramwajów (mał) / sosnowiec.info.pl Ostatnie groźby samorządu Będzina w sprawie odmowy finansowania tramwajów przynoszą pierwsze efekty. Zdaniem KZK GOP jest to dostosowanie oferty przewozowej do możliwości gmin. Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego „w celu dostosowania oferty przewozowej do możliwości finansowych gminy” (cytat z komunikatu prasowego KZK GOP) wprowadza od 1 marca br. następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej na terenie Będzina: Linia 21 - bez zmian trasy i częstotliwości, Linia 22 - zmiana częstotliwości z co 10 min. na: co 20 min. W celu ułatwienia dojazdów z Czeladzi do pracy zwiększona zostanie ilość kursów wykonywanych do Huty Katowice, Linia 24 - trasa bez zmian, zwiększenie częstotliwości w soboty i niedziele, Linia 26 - trasa i częstotliwość bez zmian, drobne korekty godzin odjazdów w celu dostosowania do przesiadek, Linia 27 - skrócenie trasy do relacji Sosnowiec Kazimierz – Sosnowiec Pogoń, z pominięciem odcinka Sosnowiec Pogoń - Os. Zamkowe w Będzinie. Częstotliwość bez zmian, drobne korekty godzin odjazdów w celu dostosowania do przesiadek, Linia 28 - skrócenie trasy do relacji: Dąbrowa Górnicza Os. Kasprzaka - Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy. Odcinek Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy - Osiedle Zamkowe w Będzinie będzie obsługiwany tylko w godzinach szczytów, tak by zapewnić wyjazdy z Os. Zamkowego w kierunku Dąbrowy Górniczej na godz.6.00, 7.00 i 8.00, oraz powroty po 14.00, 15.00 i 16.00. W tych porach zwiększy się też częstotliwość kursowania na terenie Dąbrowy Górniczej do 10 min. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1545
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Znów będzie bałagan co do zmian na 28 - powinni oznaczyć innym numerem linię jadącą pod UP a inną która jedzie na Os. Zamkowe. Poza tym ciekaw jestem rozkładu "nowej" 28 - czy nadal to będzie tylko linia szczytowa - uzupełniająca jak dotychczas? (kursy do. ok.16 i całkowite zawieszenie w niedziele i święta)
Ten post edytował Sebastian22 nie, 15 lut 2009 - 14:25 |
|
|
![]()
Post
#1546
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Tramwaje ubiorą motorniczych. Za milion zł Tomasz Głogowski 2009-02-20, ostatnia aktualizacja 2009-02-20 23:37 Koszula, spodnie, kurtka z odpinanymi rękawami, skórzane półbuty, a zimą ocieplane botki. To nie trendy w modzie na najbliższy sezon, ale nowe stroje służbowe dla tramwajarzy. Mają kosztować milion złotych. Czy spółkę, która musi likwidować linie, stać na taki wydatek? 760 tramwajarzy, którzy w tej chwili noszą się po ''cywilnemu'', otrzyma nowe, wygodne mundury na lato i zimę Jeszcze do połowy lat 90. pracownikom Tramwajów przysługiwało pełne umundurowanie: niebieska koszula, granatowy krawat, ciemne spodnie, mundur w kolorze stalowym oraz gruby płaszcz. W miarę jak firma popadała w finansowe kłopoty, mundurów zamawiano coraz mniej, aż w końcu w ogóle z nich zrezygnowano. Od wielu lat motorniczy przychodzą do pracy w "cywilnych" ubraniach, głównie w koszulach i polarach. Ale już za kilka miesięcy ma się to zmienić, bo Tramwaje Śląskie ogłosiły właśnie konkurs na projekt i dostawę nowych strojów służbowych. - Nie chcemy już drogich, tradycyjnych mundurów, ale wygodną i trwałą odzież, która ma wyróżniać naszych pracowników. Motorniczy czy kontroler pracują z pasażerami. Są wizytówką firmy, dlatego muszą schludnie wyglądać - mówi Bolesław Knapik, wiceprezes Tramwajów Śląskich. Stroje mają kosztować niecały milion złotych. Otrzyma je około 760 pracowników, komplet będzie więc kosztował 1,3 tys. zł na osobę. To nie tak dużo, bo na mundur pracownika Inspekcji Transportu Drogowego Ministerstwo Infrastruktury planuje wydać 12 tys. zł (najdroższy w tym zestawie będzie stój motocyklisty za 10 tys. zł). Tyle że Tramwaje nadal są w trudnej sytuacji finansowej, a odkąd akcje firmy rozdzielono między 12 śląskich i zagłębiowskich miast, kolejne gminy obcinają połączenia. Najnowsze cięcia to skrócenie od marca tras linii nr 27 i 28 w Będzinie. Od stycznia z rozkładu jazdy zniknęła "dwunastka", jedna z najstarszych śląskich linii tramwajowych, łącząca centrum Chorzowa z Siemianowicami Śląskimi. Czarne chmury zbierają się też nad tramwajami w Gliwicach, bo miasto zastanawia się, czy autobusy nie będą tańsze. Czy w takiej sytuacji Tramwaje powinny wydawać pieniądze na nowe stroje? Knapik tłumaczy, że spółka musi znaleźć na to pieniądze, bo odzież służbową pracownicy mają zapisaną w układzie zbiorowym pracy. - Związkowcy już zaczęli się o nią upominać. Kilku pracowników pozwało nas nawet do sądu, więc i tak musimy załatwić tę sprawę. A wolimy zamówić porządne stroje, niż wypłacać ludziom ekwiwalent - mówi Knapik. I dodaje, że budżet spółki to udźwignie, bo dostawę strojów rozłożono na trzy lata. Tramwaje stawiają na jakość i wygodę. Każdy z 760 pracowników otrzyma spodnie lub odpowiednio spódnicę, kurtkę jesienno-letnią z podpinką i odpinanymi rękawami, koszule z krótkim i długi rękawem, krawat (dla pań apaszka), skórzane półbuty i ocieplane botki na zimę. Strój - jak zaznaczono w ogłoszeniu konkursowym - ma być ergonomiczny, czyli wygodny. Powinien być też uszyty z materiałów odpornych na gniecenie, ścieralność i odbarwienia. Nowe mundury mają zimą grzać, a latem chłodzić motorniczych. W ogłoszeniu zapisano nawet jaka ma być gramaturę materiału. Kolor i kształt strojów służbowych mają zależeć od pomysłowości firm, które wystartują w konkursie. - Mamy własne pomysły, ale w pierwszej fazie konkursu nie chcemy ich zdradzać. Może firmy ubiegające się o to zamówienie zaproponują coś interesującego, co nas zaciekawi i zaskoczy - zastanawia się wiceprezes Knapik. Tramwaje zapowiadają, że pierwsze stroje motorniczy mają założyć już latem. - Nie mam nic przeciwko jeżdżeniu w stroju służbowym. W końcu rzeczywiście jesteśmy wizytówką firmy i jak nas widzą, tak nas piszą - mówi Błażej Kabat, jeden z motorniczych. Przypomina jednak, że jeszcze kilka lat temu jego firma nie stawiała na jakość. - Zamówili tak tandetne stroje, że nawet nie weszły do użycia. Mam nadzieję, że tym razem będzie inaczej - dodaje. Pasażerom, z którymi rozmawialiśmy, pomysł umundurowania tramwajarzy się spodobał. - Teraz w tramwajach będzie jak w markowych sklepach, gdzie sprzedawcy chodzą w identycznych strojach. I od razu lepiej robi się zakupy - śmiała się Anna Krzemińska, pasażerka z Katowic. A za darmo mozna zakazac motorniczym oklejania plakatami, jakimis gazetami, naklejkami itp. W jednym po generalnym remoncie pierwsze co zrobili, to obkleili. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1547
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Za ta same kase, mozna by pomoc tysiacom mieszkancow, zmieniajac trasy i udostepniajac komunikacje w nowych miejsach. Ano to jest właśnie problem całego GOP. Obecną komunikację można utrzymac za mniejsze pieniądze i w formie dużo bardziej czytelnej dla pasażera. Ale to trzeba sie chwilę zastanowić i wyrżnąć np. takie 182 czy uporządkować stada będzińskich wioskowych autobusów. A tak to się tnie na oślep. ![]() Co do likwidacji kursow 22, wiele osob pisze na forach i w komentarzach, ze jest oblegana. Co niektorzy mysla, Ale co to za myślenie jest ? Na grzyba tyle linii ? 21, 22, 24, 27 ? Wystarczą dwie. Jedna DG-Sosnowiec, a druga Zajezdnia-Czeladź. Ino trzeba jakoś uporządkować przesiadanie się na będzińskim rondzie. Zbyt duża ilość linii wprowadza tylko zamęt w GOP. Przykładem 808/811 czy 801/831 jadące w zasadzie tą samoą trasą. Znów będzie bałagan co do zmian na 28 - powinni oznaczyć innym numerem linię jadącą pod UP a inną która jedzie na Os. Zamkowe. Nie przesadzajmy. Wystarczy jak do zajezdni pojedzie z odsłonietym znakim "Z". Poza tym ciekaw jestem rozkładu "nowej" 28 - czy nadal to będzie tylko linia szczytowa - uzupełniająca jak dotychczas? W niedzielę i święta to nie nastąpiło osłabienie. W robocze to moze i by się przydało do 19 ale stawiam, że DG też będzie chciała przy będzińskiej okazji sama nieco kasy zaoszczędzić. |
|
|
![]()
Post
#1548
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
KOD Od dnia 1 marca 2009r. wprowadzone zostają następujące zmiany rozkładów jazdy: - w celu dostosowania oferty przewozowej do występujących potoków pasażerskich oraz możliwości finansowych Gminy Będzin zmianie ulegają rozkłady jazdy linii nr: 25 - zmiana trasy w Będzinie przez skierowanie linii ulicami Różyckiego w Grodźcu (koło cmentarza) i Paderewskiego w Wojkowicach oraz dostosowanie liczby kursów do występującego potoku pasażerskiego, T21 - korekty godzin odjazdów wybranych kursów, T22 - zmniejszenie częstotliwości kursowania w dni robocze z co 10 minut na co 20 minut z jednoczesnym skierowaniem wszystkich kursów do Huty Katowice (likwidacja kursów oznaczonych jako linia nr T32 ), T24 - korekty godzin odjazdów wybranych kursów, T26 - korekty godzin odjazdów wybranych kursów, T27 - skrócenie trasy do relacji: Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Pogoń Akademiki (wycofanie kursów z Będzina), T28 - skrócenie trasy do relacji: Dąbrowa Górnicza Gołonóg Podstacja Pętla - Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy Pętla (wycofanie kursów z Będzina); - w celu dostosowania oferty przewozowej do występujących potoków pasażerskich zmianie ulegają rozkłady jazdy linii nr: T0 - uruchomienie kursowania w dni robocze, T16 - wprowadzenie kursów wykonywanych pojazdami niskopodłogowymi, T19 - korekty godzin odjazdów wybranych kursów oraz rodzaju taboru, T31 - uruchomienie kursowania w dni robocze; - w celu poprawy dostępności komunikacji autobusowej dla linii nr: 13, 48 i 657 uruchomiony zostaje nowy przystanek "Panewniki Wietnamska n/ż" oraz zmieniony zostaje status przystanku "Panewniki Szkoła n/ż" z warunkowego na stały; - w celu poprawy dostępności komunikacji autobusowej dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej w rozkładzie jazdy linii nr 41 oznaczone zostają kursy wykonywane autobusami niskopodłogowymi; - w celu dostosowania oferty przewozowej do potrzeb pasazerów dla linii nr 109 i 719 wprowadzone zostają korekty godzin odjazdów natomiast dla linii nr 190 uruchomiony zostaje przystanek "Bytków Osiedle Chemik"; - w celu optymalizacji oferty przewozowej na liniach nr 196, 222 i 830 wprowadzone zostają korekty rodzaju taboru w wybranych kursach; - w związku z niewielkim zainteresowaniem ze strony pasażerów linia nr 900 ulega zawieszeniu. Po co likwidują 32?! Po co każdy kurs na hute?! Po co utrzymywać w takim kształcie 28?! Teraz T28 jest nikomu nie potrzebne, na to samo by wyszło jakby częściej jeździły 22 - ale znając realia 22 będzie jechała 3 minuty po 28.. |
|
|
![]()
Post
#1549
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nie jest źle - teraz T28 będzie jeździć co 10 minut do godz. 18 i nie dubluje się z T22 jak dotychczas. Tyle że teraz T28 nie wyjedzie poza DG także będzie mniej pasażerów (Os. Kasprzaka-Gołonóg-Manhattan-Reden-Centrum), a i tak jest sporo kursów do Zajezdni. Rozkłady są już na www.kzkgop.pl
![]() |
|
|
![]()
Post
#1550
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Fajnie, ze co 10 minut. W tramwajach czestotliwosc najwazniejsza. Poza jednym kursem, 28 bedzie tylko w dni robocze.
Za to 21 zawsze mial taka sama czestotlwiosc, a teraz w niedziele bedzie co pol godziny. 22 w niedziele rowniez co 30 min. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1551
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Fajnie, ze co 10 minut. W tramwajach czestotliwosc najwazniejsza. Poza jednym kursem, 28 bedzie tylko w dni robocze. Za to 21 zawsze mial taka sama czestotlwiosc, a teraz w niedziele bedzie co pol godziny. 22 w niedziele rowniez co 30 min. Ja to powiem tak - z jednej strony na pewno nie jest optymistyczne to że kursy są obcinane ale zważywszy na to ile ostatnio aut przybyło, to się nie dziwię że kursów nie przybywa. Kiedyś na parkingach było luźno a dziś - przy każdym bloku stoi masa aut - po prostu ludzie przesiedli się na samochody - bo te staniały i stały się ogólnie dostępne dla przeciętnego mieszkańca. Wiem wiem - nie każdego stać na ten luksus, ale nie oszukujmy się - obserwuję sąsiadów i widzę kto czym jeździ i ile aut w rodzinie. Ten post edytował Sebastian22 śro, 25 lut 2009 - 22:58 |
|
|
![]()
Post
#1552
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
W calym kraju przybywa samochodow, a komunikacja miejska sie rozwija.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1553
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Wojewoda myśli, co by tu zrobić z tramwajami Tomasz Głogowski 2009-02-27, ostatnia aktualizacja 2009-02-28 01:42 Nie będzie zwolnień motorniczych ani likwidacji kolejnych szyn tramwajowych - wynika z piątkowego spotkania u wojewody w sprawie przyszłości Tramwajów Śląskich. Ale na tym dobre informacje się kończą. Nadal nie ma odpowiedzi na pytanie, co zrobić, aby gminy nie likwidowały kolejnych linii. Informacje, które docierają do pasażerów tramwajów w ostatnich tygodniach są fatalne: Od początku marca skrócone zostaną trasy linii nr 27 i 28 w Będzinie (tramwaj nr 27 kursował będzie tylko do przystanku "Sosnowiec Pogoń Akademiki", a tramwaj nr 28 do przystanku "Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy"). W styczniu z rozkładu jazdy zniknęła "dwunastka", jedna z najstarszych śląskich linii tramwajowych, łącząca centrum Chorzowa z Siemianowicami Śląskimi. Czarne chmury zbierają się też nad tramwajami w Gliwicach, bo miasto zastanawia się przez cały czas, czy autobusy nie będą tańsze. Sytuacja stała się tak poważna, że sprawą likwidacji kolejnych linii zainteresował się wojewoda śląski Zygmunt Łukaszczyk. Wczoraj zorganizował spotkanie, na które zaprosił szefów Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP, władze województwa i prezydenta Będzina, gdzie likwidacja linii wzbudziła największe protesty i kontrowersje. - W czasie przygotowań do Euro 2012 nie możemy sobie pozwolić na likwidowanie kolejnych linii tramwajowych. To głównie tramwaje łączą dworce kolejowe i autobusowe ze Stadionem Śląskim - przekonywał Zygmunt Łukaszczyk. Radosław Baran, prezydent Będzina wyjaśniał, że na podjęcie decyzji o cięciach wpływ miały przede wszystkim rosnące koszty utrzymania linii oraz wyraźnie malejąca liczba pasażerów. Gmina wyliczyła, że na zwieszeniu połączeń zaoszczędzi około 2 mln zł rocznie. Janusz Berkowski, prezes zarządu Tramwajów Śląskich pocieszał, że z powodu cięć w Będzinie nie będzie zwolnień motorniczych. Głównie tego obawiali się związkowcy z Sierpnia 80, którzy kilka dni temu pikietowali w obronie tramwajów pod Śląskim Urzędem Wojewódzkim. - Motorniczy otrzymają propozycję pracy w sąsiednich gminach - zapewnił prezes Berkowski, a Roman Urbańczyk, szef KZK GOP, stwierdził z kolei, że w Będzinie nie będzie likwidacji infrastruktury, czyli szyn oraz trakcji. Na tym jednak dobre informacje się kończą. Spotkanie u wojewody nie przyniosło bowiem odpowiedzi na podstawowe pytanie: co zrobić, aby kolejne gminy z powodu oszczędności nie likwidowały tramwajów. Zdaniem Piotra Spyry, członka zarządu województwa śląskiego, większą aktywność w tej sprawie powinien wykazać KZK GOP. - Niestety, mam wrażenie, że związek komunikacyjny stawia na transport autobusowy i nie protestuje, gdy kolejne linie idą pod nóż. Tymczasem to KZK GOP powinien bronić tramwajów przez zakusami gmin - przekonuje Spyra. Na pocieszenie okazało się, że z tzw. rezerwy celowej budżetu państwa, Tramwaje Śląskie otrzymają ponad 28 mln zł na dalszą rozbudowę infrastruktury w ramach tzw. kontraktu wojewódzkiego. Te pieniądze należało już wydać w 2008 r., ale na szczęście nie przepadną. CYTAT ![]() Będzie pikieta pod urzędem? wczoraj Pikietę przed Urzędem Miejskim w Będzinie, a być może nawet okupację zapowiadają związkowcy tramwajarze. Będą o tym dyskutować w czwartek. To reakcja na, ich zdaniem, fiasko wczorajszych rozmów wojewody Zygmunta Łukaszczyka z prezesami spółki Tramwaje Śląskie SA i KZK GOP, Radosławem Baranem, prezydentem Będzina i wicemarszałkiem województwa śląskiego, Piotrem Spyrą. Niestety, ich skutkiem nie będzie wstrzymanie zapowiadanych likwidacji linii tramwajowych w Będzinie i ograniczenia kursów. - Uczestnicy spotkania przyznali, że Będzin ponosi największe nakłady na KZK GOP ze wszystkich gmin członkowskich - podkreśla Baran. Janusz Berkowski, prezes zarządu Tramwajów Śląskich podkreślił, że ograniczenie kursów w Będzinie nie pociągnie za sobą utraty miejsc pracy dla motorniczych, bo otrzymają oni propozycje pracy w innych gminach. Plany oszczędnościowe nie oznaczają likwidacji infrastruktury tramwajowej w Będzinie (nie znikną szyny ani trakcja, a zmniejszy się jedynie liczba kursów). Magdalena Nowacka -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1554
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Częstotliwość tramwaju 28 co 10 minut moim zdaniem długo nie wytrzyma i niedługo przeczuwam zmniejszenie tejże na terenie DG do tych 20 minut, jak poza szczytem. Komu ta linia tak stricte jest potrzebna, skoro na całej długości jest dublowana przez autobusy, głównie na ciągu Piłsudskiego-Królowej Jadwigi?
|
|
|
![]()
Post
#1555
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Trzeba wkoncu skonczyc z tym dublowaniem. W Gdansku tramwaje pelne, bo linie sie prawie nie dubluja. Gdy otwarto nowa linie trawmajowa, to od tego samego dnia zmieniono trasy linii autobusowych, jezdzacych tamtedy do tej pory.
Czesc obecnych linii puscic nowymi trasami. Wplywy wzrosna, bo autobusy pojawia sie tam gdzie ich nei bylo, i gdzie ludzie byli zmuszeni chodzic na nogach, albo jezdzic samochodami. Przyczyni sie to tez do rozwoju miasta. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1556
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT sosnowiec.info.pl
Od dzisiaj mniej tramwajów Marcin Rechłowicz Władze Będzina, KZK GOP w Katowicach i „Tramwaje Śląskie” doszły w końcu do porozumienia w sprawie nowego układu linii tramwajowych w Zagłębiu. W związku z cięciami wydatków w będzińskim magistracie, od 1 marca ograniczenia dotkną cały region. Najbardziej na wprowadzonych zmianach ucierpią pasażerowie linii nr 22 (Czeladź Pętla - Dąbrowa Górnicza Huta Katowice), która nie będzie już kursować co 10 minut, lecz co 20. Jednocześnie, w związku z wydłużeniem wszystkich kursów do Huty Katowice, likwiduje się linię nr 32 (jednokierunkową z Gołonoga do Czeladzi). W tym przypadku dziwić może jedynie wyjątkowa bierność władz Czeladzi, które nie wypowiadają się głośno na temat najpopularniejszego połączenia tego miasta z powiatowym Będzinem. Linia tramwajowa nr 24 pozostaje na trasie wprowadzonej 1 stycznia (Sosnowiec Okrzei - Będzin Zajezdnia). Zwiększona zostanie liczba kursów w soboty. Tramwaje jeździć będą dwa razy częściej: co 20 minut, a nie co 40. Mimo wielu protestów mieszkańców Będzina i Sosnowca, definitywnie zostaje skrócona linia nr 27, która będzie kursować na trasie Sosnowiec Kazimierz - Sosnowiec Pogoń. Skrócona została również linia tramwajowa nr 28, która od Gołonoga będzie dojeżdżać jedynie do granicy Dąbrowy Górniczej z Będzinem. Z Osiedla Zamkowego do Dąbrowy Górniczej tramwaje linii 28 będą kursować jedynie w godzinach 4-7 (co 30 minut) i 12-16 (co około 60 minut). Ponadto na wszystkich liniach w Zagłębiu (15, 21, 22, 24, 26, 27, 28) w niedziele tramwaje kursować będą co 30 minut. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1557
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Tragedia z tymi tramwajami 22 teraz jezdzi tak zabite ze szkoda gadać:/ brak sensownej przesiadki z 24 na 21 i wspomiany bezsens linii T28 - jak to samo mamy autobusami co jakies 5-10 min.. a do tego ludzie raczej wybiorą busa, bo wiadomo bilet miesięczny na sam autobus tańszy.. co innego jak bybył wyłącznie miesięczny/kwartalny AT
|
|
|
![]()
Post
#1558
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 609 Dołączył: pią, 23 mar 07 Nr użytkownika: 612 ![]() |
no jest kapusta, jeszcze niemalże musiałbym dzisiaj przestawić zęby jednemu kanarkowi, wsiadam do 22 zabitego jak cholera, a ten mi po 3 sekundach wyskakuje z hasłem bilecik, a ja mu że zaraz skasuje jak stanie, a ten że mu się niewydaje i dokumenciki, zagroziłem mu że to ja wezwe policje i odpuścili
|
|
|
![]()
Post
#1559
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
brak sensownej przesiadki z 24 na 21 No to chyba normalne w takim układzie linii gdzie 21 i 24 jeżdżą w 10 minutowych odstępach. ![]() Za to o pomstę do nieba woła koordynacja na rondzie w Będzinie. 24 z Sosnowca przyjeżdża w... minutę po odjeździe 22 w stronę DG. Normalnie nóż się w kieszeni otwiera. ![]() Jakby ktoś się chciał przesiadać w relacji Czeladź->Zamkowe to też raczej w minutę nie zdąży. W przeciwną stronę jest nieco lepiej bo 4 minuty na przesiadkę Sosnowiec->DG. Za to wieczorem, kiedy tramwaje jeżdżą rzadziej to czas ten topnieje do 2 minut. Biorąc pod uwagę układ przystanków na będzińskim rondzie są to połączenia tylko dla szybkich sportowców o silnych nerwach. ![]() Ten post edytował bzenek wto, 03 mar 2009 - 08:00 |
|
|
![]()
Post
#1560
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dziś o 16 w T22 było przegięcie. Ludzie się nie mieścili do tramwaju, dopiero na rondzie zrobiło się z 5 wolnych miejsc (stojących), tragedia!
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: środa, 15 października 2025 - 13:30 |