![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
Rafi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 25 sie 03 Skąd: DG City Nr użytkownika: 15 ![]() |
Wczoraj widzialem na linii 806, a dzis jechalem linia 27 autobusem Mercedes Benz Citaro ("Nowa Generacja autobusow miejskich") na blachach z Pruszkowa
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#142
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Jest na testach do 15 marca. Szanse za zakup raczej bardzo marne.
PS dzisiaj jechaŁem krÓtkim 811 a wracaŁem krÓtkim 808. hmm czyŻby przeguby wyparowaŁy?????? |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
No jak juŻ rozmawiamy o mercedesach to zobaczcie to hybrydowe cudo
http://www.wpk.katowice.pl/?what=/abc/bus/...r/mercedes/o520 |
|
|
![]()
Post
#144
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Fajnie ze taki ekonomiczny, ale ciekawe ile kosztuje. Nie podoba mi sie ten tyl a wlasciwie wyglad tylu z boku :? Fajnie by bylo jakby cos takiego pojawilo sie na peryferyjnych liniach, chocby 242 na ktorym jezdza teraz Iveco.
|
|
|
![]()
Post
#145
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
ZwiĄzkowcy mÓwiĄ: Nie!
Środa, 16 marca 2005r. Wczoraj napisaliŚmy, Że szefowie Komunikacyjnego ZwiĄzku Komunalnego GOP zdecydowali siĘpodnieŚĆ od 1 kwietnia ceny biletÓw tramwajowych i autobusowych ("Jazda po kasĘ", jednoczeŚnie podwyŻszajĄc swoje diety. ZarzĄd tŁumaczy podwyŻkĘwymogami ustawowymi i koniecznoŚciĄ zmodernizowania taboru. Takie wyjaŚnienia rozwŚcieczyŁy zwiĄzkowcÓw. Dzisiaj w sosnowieckich autobusach pojawi siĘoŚwiadczenie dziaŁaczy z OPZZ i SolidarnoŚci, w ktÓrym zwiĄzkowcy protestujĄ przeciw decyzji walnego zgromadzenia KZK GOP i prezentujĄ swojĄ jej interpretacjĘ: pieniĄdze z podwyŻek nie wystarczĄ na jakĄkolwiek modernizacjĘ(bo jest ich za maŁo nawet na bieŻĄce potrzeby), zaŚ autobusy, z ktÓrych co trzeci przejechaŁ juŻ 2 miliony kilometrÓw, wkrÓtce nie bĘdĄ nadawaŁy siĘdo uŻytku. PrzybĘdzie gapowiczÓw, a czĘŚĆ pasaŻerÓw odejdzie do linii prywatnych. O co wiĘc w istocie chodziŁo szefom KZK GOP? Zdaniem zwiĄzkowcÓw, owszem, o dodatkowe pieniĄdze. Tyle Że nie dla firmy, lecz dla siebie – na wyŻsze diety. ZwiĄzkowe oŚwiadczenia skierowane przeciwko podwyŻkom cen biletÓw bĘdĄ mogli od dzisiaj przeczytaĆ pasaŻerowie sosnowieckich autobusÓw. – PieniĄdze z tej podwyŻki bĘdzie miaŁ wyŁĄcznie KZK GOP, a my mamy tylko gŁodowĄ stawkĘeksploatacyjnĄ, Średnio 3,30 zŁ – tyle wynosi stawka za jeden wozokilometr. Nie zmienia siĘona od lat, rosnĄ za to diety czŁonkÓw zgromadzenia – mÓwi JarosŁaw GrzĄdziel, przewodniczĄcy MNSZZ PracownikÓw PKM w Sosnowcu. – Zdaniem KZK GOP podwyŻka ma zapewniĆ pieniĄdze na odbudowĘtaboru autobusowego przewoĹşnikÓw, ktÓrzy majĄ z nim umowĘ. Jednak nie jest to moŻliwe, pieniĄdze te pokrywajĄ tylko eksploatacjĘbieŻĄcĄ i to nie zawsze. PrzykŁadem sĄ nierekompensowane koszty, ktÓre ponieŚli przewoĹşnicy po niekontrolowanym wzroŚcie cen paliw. Na pewno przedsiĘbiorstwa nie sĄ w stanie wygospodarowaĆ pieniĘdzy na nowy tabor. – Wszystkie umowy, ktÓre podpisaŁ KZK GOP z 33 przewoĹşnikami, byŁy wynikiem przetargÓw. Wozokilometr niektÓrych przewoĹşnikÓw wynosi na przykŁad 1,25 zŁ. Dlatego uwaŻam, Że zwiĄzkowcy powinni kierowaĆ swoje uwagi do pracodawcy, a nie do KZK GOP – mÓwi Marek Klimek, gŁÓwny specjalista do spraw informacji i promocji KZK GOP. WedŁug zwiĄzkÓw zawodowych podwyŻka cen biletÓw jest decyzjĄ nietrafnĄ. TwierdzĄ, Że przez to wzroŚnie liczba „gapowiczÓw” oraz tych, ktÓrzy wolĄ jeĹşdziĆ prywatnymi autobusami. Nie wierzĄ teŻ w to, Że wpŁywy z podwyŻki zostanĄ przekazane na przewozy. – ProszĘpamiĘtaĆ, Że pod koniec ubiegŁego roku wprowadzono do obrotu nowe jednorazowe bilety autobusowo-tramwajowe. Pytanie, co teraz siĘz nimi stanie? PrzecieŻ to sĄ kolejne koszty, zwiĄzane choĆby z ich wycofaniem – podkreŚla zwiĄzkowiec Andrzej Badura, przewodniczĄcy. – Wprowadzenie do obrotu nowych biletÓw nie jest Żadnym problemem. W miesiĄcu drukuje siĘich okoŁo 4 milionÓw. Teraz po prostu zmieni siĘich wzÓr. Przypominam, Że bilety kupione przed 1 kwietnia bĘdĘaktualne do 7 kwietnia, a po tej dacie trzeba bĘdzie kupowaĆ dodatkowo do nich bilet za 10 groszy – odpowiada Klimek. Wymiana taboru w PKM Sosnowiec jest konieczna. WedŁug JarosŁawa GrzĄdziela jedna trzecia autobusÓw ma w tej chwili przejechane okoŁo 2 miliony kilometrÓw. JeŻeli nie bĘdzie nowych autobusÓw, to te, ktÓre jeŻdŻĄ, nie bĘdĄ wkrÓtce nadawaĆ siĘdo uŻytku. ZwiĄzkowcy pokŁadajĄ nadziejĘna poprawĘsytuacji komunikacji publicznej w samorzĄdach lokalnych i we wŁadzach wojewÓdztwa. Przekonamy siĘ, czy sŁusznie... Sebastian ReĹca - Dziennik Zachodni |
|
|
![]()
Post
#146
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
i czyjas wypowiedz z forum naszemiasto:
"autor: Jacek (goŚĆ) data: 2005-03-16 10:16 KZK GOP jakim "genialnym" jest "organizatorem" komunikacji w regionie widaĆ goŁym okiem. JeŻdŻĄc codziennie od poŁowy lat 80-ych do pracy do Katowic obserwujĘdegrengoladĘkomunikacji, zwŁaszcza od czasu gdy w imiĘhaseŁ Ówczesnych dziaŁaczy zwiĄzkowych i politykÓw mÓwiĄcych o walce z "molochami" likwidowano WPK, odcinano dostĘp do paĹstwowych ŚrodkÓw finansowych i powoŁywano do Życia KZK GOP. W tamtych latach nikomu z wŁodarzy nie podobaŁo siĘistnienie przedsiĘbiorstwa WPK z kilkudziesiĘcioosobowĄ dyrekcjĄ zajmujĄcego siĘjako jednolity organizm komunikacjĄ autobusowĄ, tramwajowĄ i trolejbusowĄ. Rozwalono przedsiĘbiorstwo na poszczegÓlne PKM-y i PrzedsiĘbiorstwo Komunikacji Tramwajowej. Kierowano siĘo ironio, "troskĄ" o publiczne finanse nie biorĄc zupeŁnie pod uwagĘkosztÓw takiej operacji i komplikujĄc dotychczasowe zasady funkcjonowania komunikacji w regionie. W krÓtkim czasie wŁadze regionu przekonaŁy siĘ, Że byŁ to bŁĄd i naleŻy powoŁaĆ w miejsce byŁej dyrekcji WPK koordynatora i organizatora w postaci KZK GOP. ZnalazŁy siĘduŻe pieniĄdze, ktÓrych wczeŚniej nie byŁo dla WPK, jednak spoŻytkowane zostaŁy na wyposaŻenie nowych gabinetÓw i pomieszczeĹ biurowych przeznaczonych dla kumpli partyjnych i byŁych pracownikÓw UM okolicznych miast. Pensje pracownikÓw KZK GOP okazaŁy siĘbyĆ znacznie wyŻsze od byŁych pensji byŁej dyrekcji WPK, warunkÓw pracy teŻ nie ma sensu porÓwnywaĆ. Poza tym, innych efektÓw, ktÓre moŻna by byŁo nazwaĆ pozytywnymi dla funkcjonowania samej komunikacji dopatrzyĆ siĘjest trudno. Na czym polega najwaŻniejsza polityka KZK GOP? Z moich obserwacji wynika, Że gŁÓwnym celem dziaŁalnoŚci, tym zasadniczym a nie oficjalnym, jest wyciĄganie pod hasŁem "komunikacja" od gmin i PaĹstwa (czyli takŻe od pasaŻerÓw) jak najwiĘcej forsy. Gdyby tylko te pieniĄdze szŁy stricte na komunikacjĘ. Niestety dla pasaŻerÓw i przewoĹşnikÓw, w niemaŁej czĘŚci te Środki idĄ na utrzymanie KZK GOP. IdĄ na ich wysokie pensje,diety, gabinety, samochody, na trzynaski(sic) i premie!! Zagwarantowali sobie takĄ komfortowĄ sytuacjĘdziĘki politycznym koneksjom, dziĘki wymuszonym i niekorzystnym dla przewoĹşnikÓw umowom. Moim zdaniem czas najwyŻszy na dokonanie logicznych i mĄdrych zmian. Tak byĆ nie moŻe aby tabor komunikacyjny byŁ w coraz gorszym stanie technicznym, aby pasaŻerowie jeĹşdzili w coraz gorszych warunkach pŁacĄc za bilety coraz wiĘcej i wiĘcej. Nie moŻemy godziĆ siĘna zdemolowane przystanki i coraz powszechniejszy brak na nich rozkŁadÓw jazdy. Nie moŻemy godziĆ siĘna sytuacjĘ, kiedy spoŁeczeĹstwo jest coraz bardziej "gnojone", ktÓre musi walczyĆ o przetrwanie a czŁonkowie ZarzĄdu KZK GOP rÓwnoczeŚnie majĄ gwarantowane RozporzĄdzeniem Rady MinistrÓw coraz wyŻsze diety i zarobki!! DOSYĆ TEGO!!! " |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
PKM sosnowiec ma gŁodowĄ stawke bo taka daŁ w przetargu i dosĆ ze nie starcza na nic to do tego taka stawka psuje rynek. OkoŁo 70 % przewoĹşnikÓw staje w przetargach z takimi stawkami ktÓre juz z zaŁozenia nie starczajĄ na nic byle tylko jezdzic. A na temat diet sie nie wypowiadam bo to dokŁadnie nic nie zmienia w naszej komunikacji. Czy im sie naleŻĄ - pewnie nie ale nawet jakby wszyscy z zarzĄdu kzk gop pracowali na darmoche to nie wiem czy by wystarczyŁo na nowe opony do busÓw.
|
|
|
![]()
Post
#148
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Kolejne NowoŚci
![]() PasaŻer zapŁaci Sobota, 19 marca 2005r. Trzy miliony zŁotych zamierza wydaĆ Komunikacyjny ZwiĄzek Komunalny GOP na nowĄ siedzibĘ. W dotychczasowej jest podobno za maŁo miejsca i nie ma odpowiednich warunkÓw do pracy. Szefowie ZwiĄzku postanowili wiĘc kupiĆ budynek, w ktÓrym na jednego urzĘdnika przypadnie Średnio... 55 metrÓw kwadratowych. Biuro KZK GOP zatrudnia 126 osÓb, kolejne 41 to pracujĄcy w terenie kontrolerzy. ZwiĄzek zajmuje aktualnie trzy piĘtra w biurowcu przy ul. Wita Stwosza w Katowicach. – PaĹstwowa Inspekcja Pracy stwierdziŁa, Że powierzchnia przypadajĄca na jednego pracownika jest za maŁa – tŁumaczy Marek Klimek, gŁÓwny specjalista ds. informacji i promocji KZK GOP. – KrĄŻenie miĘdzy piĘtrami jest teŻ uciĄŻliwe dla naszych klientÓw. Dodatkowo stresujĄca jest jazda windĄ z doprowadzanymi do prokuratury (mieŚci siĘw tym samym biurowcu – przyp. red.) zakutymi w kajdanki osobnikami, eskortowanymi przez policjantÓw z odbezpieczonĄ broniĄ – przekonuje Marek Klimek. ZwiĄzek chce przenieŚĆ swĄ siedzibĘdo bĘdĄcego do tej pory wŁasnoŚciĄ gminy budynku przy ul. Barbary 21a w Katowicach. Na konto UrzĘdu Miasta wpŁynĘŁa juŻ pierwsza rata zapŁaty. CaŁoŚĆ ma zostaĆ spŁacona do 2010 roku. – Ten budynek ma kilka tysiĘcy metrÓw kwadratowych. Trudno znaleĹşĆ najemcĘdla tak duŻej powierzchni, wiĘc dobrze, Że znalazŁ siĘchĘtny. Tym bardziej, Że budynek wymaga remontu – podkreŚla Waldemar Bojarun, rzecznik prasowy UrzĘdu Miasta w Katowicach. Czy KZK GOP na remont wystarczy, nie wiadomo. DotarliŚmy bowiem do dokumentÓw, z ktÓrych wynika, Że ZwiĄzek ma zwrÓciĆ fiskusowi 9,5 mln zŁ zalegŁego podatku VAT. StosownĄ decyzjĘwydaŁa Izba Skarbowa w Katowicach, a podtrzymaŁ jĄ WojewÓdzki SĄd Administracyjny w Gliwicach. -------------------------------------------------------------------------------- Fiskus domaga siĘod Komunikacyjnego ZwiĄzku Komunalnego GOP 9,5 mln zŁ zalegŁego podatku VAT. Szefowie ZwiĄzku przekonujĄ, Że to UrzĄd Skarbowy jest im winien 3,5 mln zŁ. I na razie bez skrupuŁÓw podnoszĄ sobie diety i kupujĄ nowĄ siedzibĘ. A pasaŻerom fundujĄ od kwietnia podwyŻkĘcen biletÓw. DotarliŚmy do protokoŁu z posiedzenia ZarzĄdu KZK GOP z 30 grudnia 2004 r. Z dokumentu wynika, Że UrzĄd Skarbowy domaga siĘod ZwiĄzku zapŁaty 8.049.531 zŁ zalegŁego VAT-u za okres od stycznia do marca 2000 r. Fiskus naŁoŻyŁ na ZwiĄzek rÓwnieŻ dodatkowe zobowiĄzanie w wysokoŚci 1.423.910 zŁ. – Nie znam dokŁadnych kwot. Sprawa jest w sĄdzie i caŁy czas mamy nadziejĘ, Że zostanie rozstrzygniĘta na naszĄ korzyŚĆ – podkreŚla Marek Klimek, gŁÓwny specjalista ds. informacji i promocji KZK GOP. ChoĆ ZwiĄzek zatrudnia wŁasnego radcĘprawnego, do pomocy wynajĄŁ kancelariĘadwokackĄ z Warszawy. Jej wynagrodzenie miaŁo wynieŚĆ poczĄtkowo 5 procent wartoŚci sporu, czyli prawie 500 tys. zŁ. Ostatecznie obniŻono je do 3,5 procent z zastrzeŻeniem, Że nie przekroczy 90 tys. zŁ. – Nasz radca nie specjalizuje siĘw tak szczegÓŁowych kwestiach, wynajĘliŚmy wiĘc eksperta w zakresie prawa podatkowego – tŁumaczy Marek Klimek. – WedŁug nas, to UrzĄd Skarbowy jest nam winien 3,5 mln zŁ VAT-u za 2004 rok. Chodzi o niejasnĄ interpretacjĘprzepisÓw dotyczĄcych obŁoŻenia podatkiem dotacji gminnych – dodaje Marek Klimek. – SŁyszeliŚmy sprawie podatku, ale nie znamy szczegÓŁÓw – przyznaje Janusz Sikora, wiceprzewodniczĄcy Regionalnej Sekcji Komunikacji Miejskiej ŚlĄsko-dĄbrowskiej „SolidarnoŚci”. – WysŁaliŚmy do zarzĄdu KZK GOP pismo z ŻĄdaniem przedstawienia dokumentÓw dotyczĄcych zalegŁego VAT-u – dodaje. Na razie KZK GOP szykuje siĘdo przeprowadzki do nowej siedziby. W budynku przy ul. Barbary miaŁ wczeŚniej swoje biura odpowiedzialny za strefĘpŁatnego parkowania w Katowicach Intelpark. Od czasu gdy gmina zrezygnowaŁa z usŁug firmy, budynek w wiĘkszoŚci stoi pusty. – KZK GOP szukaŁ nowej siedziby i postanowiliŚmy sprzedaĆ budynek – mÓwi Waldemar Bojarun, rzecznik prasowy UrzĘdu Miasta w Katowicach. NieruchomoŚĆ przy ul. Barbary byŁa wyceniona na 7 mln zŁ. Od tej ceny KZK GOP otrzymaŁ upust w wysokoŚci 57,55 procent. – KZK GOP realizuje zadania gmin i ustawa zezwala w tym przypadku na sprzedaŻ nieruchomoŚci bez przetargu – tŁumaczy MaŁgorzata WÓjcik, kierownik referatu zasobÓw i ewidencji mienia UrzĘdu Miasta w Katowicach. – Ustawa dopuszcza rÓwnieŻ zastosowanie bonifikaty. O jej wysokoŚci zdecydowaŁa Rada Miejska – dodaje MaŁgorzata WÓjcik. – W drodze negocjacji z KZK GOP ustalono cenĘ3 mln zŁ. ChcieliŚmy, by ZwiĄzek miaŁ swojĄ siedzibĘw Katowicach i dlatego zdecydowaliŚmy siĘna tak duŻy upust – wyjaŚnia Jerzy Forajter, przewodniczĄcy katowickiej Rady Miejskiej. KZK GOP ma zapŁaciĆ za budynek w szeŚciu rocznych ratach. Kiedy dojdzie do przeprowadzki, na razie nie wiadomo. Budynek trzeba wczeŚniej wyremontowaĆ. – To jednorazowa inwestycja, ale w perspektywie oznacza obniŻenie kosztÓw funkcjonowania biura – przekonuje Marek Klimek. – Roczny czynsz w budynku przy ul. Wita Stwosza i Punktach ObsŁugi PasaŻera to okoŁo 500 tys. zŁ. Budynek przy ul. Barbary bĘdzie naszĄ wŁasnoŚciĄ – podkreŚla Marek Klimek. Stoimy w miejscu Janusz Sikora, wiceprzewodniczĄcy Regionalnej Sekcji Komunikacji Miejskiej ŚlĄsko-dĄbrowskiej „SolidarnoŚci”: Budynek przy ul. Barbary jest zapuszczony, wiĘc trzeba trzeba bĘdzie wyŁoŻyĆ pieniĄdze na jego remont. Do tego dochodzi sprawa zapŁaty zalegŁego VAT-u i podwyŻki diet dla szefÓw KZK GOP. W efekcie znowu nie bĘdzie pieniĘdzy na komunikacjĘ. Nadal jesteŚmy w miejscu, w ktÓrym byliŚmy kilka lat temu. -------------------------------------------------------------------------------- DroŻejĄ bilety, rosnĄ diety Od kwietnia pasaŻerowie bĘdĄ musieli pŁaciĆ wiĘcej za przejazd tramwajami i autobusami kursujĄcymi na liniach KZK GOP. Ceny rosnĄ od 4 do 8 procent. NajtaĹszy bilet jednorazowy bĘdzie kosztowaĆ 2,40 zŁ, sieciowy miesiĘczny zdroŻeje z 90 zŁ na 96 zŁ. Szefowie ZwiĄzku zdecydowali o podniesieniu swoich diet. W przypadku czŁonkÓw zarzĄdu wzrosŁy one o 74 zŁ (z 2.477 zŁ na 2.551 zŁ), czŁonkowie Zgromadzenia dostanĄ 382 zŁ zamiast 371 zŁ. Igor CieŚlicki - Dziennik Zachodni |
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
No juz wydawaŁo siĘze coŚ siĘzmieni po tym jak kzk wprowadziŁo wymagania taborowe (dotyczĄce wieku autobusÓw)przy przetargach. Ale wcale nie jest lepiej - w przetargach jest zawsze zapis ze dopuszcza siĘstasze autobusy po dokonaniu naprawy gŁownej. Tylko co to jest naprawa gŁÓwna. Po co wysyŁac autobus do biskupic i buliĆ 200 tyŚ zŁ jak moŻna odmalowac jakiegoŚ chebla w zajezdni i udawac Że jest po NG. KZK co prawda wymaga zaŚwiadczenia o przeprowadzeniu naprawy ale takie zaswiadczenie moze wydac kazdy mechanik. No i teraz tylko kupujecie chebla z 89 wstawiacie tylko wyswietlacze i nowĄ atrape chŁodnicy i jeszce troche farby i kazdy przetarg wygrywacie.
|
|
|
![]()
Post
#150
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 1 Dołączył: wto, 22 mar 05 Skąd: Dąbrowa Górnicza / Poznań Nr użytkownika: 135 ![]() |
Witam!
Jeżeli chodzi o ten wniosek to owszem, kwestia jest godna rozpatrzenia. Tylko że cała ta okolica wokół hotelu Warszawa jest strasznie rozkopana i nie sadze aby w najbliższym czasie dało sie tam zrobić jakikolwiek przystanek. Co więcej nie wiem czy uda Wam się wbić do śmierdzibusów w godzinach szczytu skoro ze Skargi odjeżdzają pękając w szwach. Ten post edytował kwintosz pią, 29 wrz 2006 - 11:49 -------------------- Świecąc przykładem poprawisz bilans energetyczny miasta!
|
|
|
![]()
Post
#151
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 60 Dołączył: śro, 18 sie 04 Skąd: Dąbrowa Górnicza / Czeladź Nr użytkownika: 107 ![]() |
QUOTE(pozdrawiam) Zazwyczaj takie sprawy są rozpatrywane pozytywnie jedynie jeśli są zgłaszane na wniosek gminy. Dokładnie, apel to KZK GOP można od razu wyrzucić do śmieci Ten post edytował kwintosz pią, 29 wrz 2006 - 11:50 -------------------- Pozdrawiam WeGeR
#gg : 88095 http://www.czeladz.org.pl http://www.forum.czeladz.org.pl |
|
|
![]()
Post
#152
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
no comment 8)
dola likwidatora Czwartek, 24 marca 2005r. Likwidacja WojewÓdzkiego PrzedsiĘbiorstwa Komunikacyjnego w Katowicach trwa juŻ ponad 14 lat. To prawdopodobnie rekord Europy. Wczoraj z funkcji likwidatora WPK odwoŁano Dariusza Nejmana, szarĄ eminencjĘŚlĄskiego SLD. O likwidatorze WPK wojewoda ŚlĄski LechosŁaw JarzĘbski przypomniaŁ sobie dopiero wtedy, gdy ten o maŁy wŁos nie pozbawiŁ wypŁat pracownikÓw TramwajÓw ŚlĄskich. Dariusz Nejman, sekretarz WojewÓdzkiej Rady Sojuszu Lewicy Demokratycznej byŁ likwidatorem WPK przez ostatnie trzy lata. MiesiĘcznie za sprawowanie swojej funkcji kasowaŁ okoŁo 7 tysiĘcy zŁotych brutto. Co robiŁ? WŁaŚciwie nic, bo likwidacja prowadzona od 1991 roku nie posunĘŁa siĘani o krok, natomiast godziwe Życie zapewniaŁy likwidatorowi wpŁywy z czynszu jaki pŁaciŁy firmy majĄce siedziby w biurowcu przy ulicy Wita Stwosza w Katowicach. To jedno z najbardziej atrakcyjnych miejsc w stolicy wojewÓdztwa. Biurowiec zajĘty jest w 100 procentach i to w zdecydowanej wiĘkszoŚci przez najbardziej solidnych pŁatnikÓw, czyli na przykŁad ProkuraturĘOkrĘgowĄ, ProkuraturĘApelacyjnĄ, KZK GOP, GÓrnoŚlĄskĄ AgencjĘRozwoju Regionalnego. Z pŁaceniem czynszu problemy miaŁa jednak spÓŁka Tramwaje ŚlĄskie. Niedawno jej szefem chciaŁ zostaĆ... Dariusz Nejman. Po przegranym konkursie skierowaŁ do komornika wniosek o natychmiastowĄ egzekucjĘ800 tysiĘcy zŁotych. NiektÓrzy twierdzĄ, Że byŁa to zemsta za niekorzystne rozstrzygniĘcie konkursu. Gdyby doszŁo do egzekucji Żaden z pracownikÓw TramwajÓw nie dostaŁby wypŁaty. NadzÓr nad WPK sprawuje jednak wojewoda ŚlĄski i tym razem zadziaŁaŁ bŁyskawicznie: natychmiast odwoŁaŁ ze stanowiska likwidatora. Dziwne wydaje siĘjednak, Że reakcjĘwojewody spowodowaŁ dopiero realny wybuch niepokojÓw w Tramwajach ŚlĄskich – spÓŁce gdzie zatrudnionych jest prawie 2,5 tysiĄca osÓb. WojewÓdzkie PrzedsiĘbiorstwo Komunikacyjne w Katowicach nie istnieje juŻ 14 lat. ZupeŁnie nie przeszkadza to jednak kolejnym wojewodom, ktÓrzy sprawowali nadzÓr wŁaŚcicielski nad tĄ firmĄ. Od lat byŁa to Świetna synekura dla partyjnych dziaŁaczy. Trudno siĘzresztĄ dziwiĆ: zawsze byŁa to solidna pensja, Żadna odpowiedzialnoŚĆ i absolutnie niestresujĄca praca. Dlaczego likwidacja WPK trwa tak dŁugo? – To jest likwidacja z przyczyn organizacyjnych, a nie ekonomicznych – tŁumaczy Dariusz Nejman, zdymisjonowany likwidator WPK. PrzekŁadajĄc to zdanie na bardziej zrozumiaŁy jĘzyk chodzi o to, Że spÓŁka nie ma juŻ Żadnych zadaĹ do wykonania, ale przynosi wcale niezŁe zyski, ktÓre zapewniajĄ pŁacone przez lokatorÓw biurowca przy ulicy Wita Stwosza czynsze. NajwyŻsza Izba Kontroli nakazaŁa 30 marca 2004 roku zakoĹczenie likwidacji WPK. Politycy robili jednak wszystko, by nie dopuŚciĆ do zarŻniĘcia kury, ktÓra znosiŁa im zŁote jaja. Proponowano na przykŁad, by biurowiec przekazaĆ Tramwajom ŚlĄskim, wczeŚniej urodziŁ siĘpomysŁ mariaŻu z WojewÓdzkim Parkiem Kultury i Wypoczynku. Wszystkie ŁĄczy jedno: wyciĄgnĄĆ z biurowca pieniĄdze i skierowaĆ je w inne miejsce. – MoŻna byŁoby zakoĹczyĆ likwidacjĘWPK i utworzyĆ spÓŁkĘ, ktÓra zajĘŁaby siĘtylko administrowaniem budynkiem – mÓwi Nejman. – Wojewoda ma jeszcze dwa inne biurowce, wiĘc to byŁaby dochodowa spÓŁka. IdĄc tym tokiem myŚlenia likwidacjĘWPK moŻna byŁoby ciĄgnĄĆ nawet i 100 lat. Tym bardziej, Że oprÓcz gŁÓwnego likwidatora bardzo cieplutkie gniazdko udaŁo siĘuwiĆ kilku zaprzyjaĹşnionym dziaŁaczom. To dziĘki nim koszty utrzymania budynku rosŁy ostatnio jak na droŻdŻach. Ostatnio doszŁy do 3 milionÓw zŁotych rocznie. Jak twierdzĄ wtajemniczeni dziaŁo siĘtak z powodu „dmuchania” niepotrzebnych wydatkÓw. PrzykŁad? W budynku dziaŁa bar. DzierŻawi go prywatna spÓŁka, ale to likwidator WPK wziĄŁ na siebie wszystkie koszty zwiĄzane z remontem pomieszczeĹ, zakupem mebli i urzĄdzeĹ. Najemcy rozpoczĘli biznes w doskonale przygotowanym juŻ pomieszczeniu. DziaŁalnoŚĆ likwidatora WPK ograniczaŁa siĘwiĘc do zlecenia napraw wystĘpujĄcych w biurowcu awarii. Interwencji nie byŁo zresztĄ zbyt wiele. StaŁy serwis zapewniajĄ bowiem wyspecjalizowane firmy. W razie potrzeby zgŁaszajĄ naprawĘi wystawiajĄ rachunek. Innego majĄtku pozostaŁego po WPK dawno juŻ nie ma. NiegdyŚ skŁadaŁo siĘnaĹ prawie 1200 dziaŁek rozrzuconych po caŁym wojewÓdztwie. Dzisiaj nie pozostaŁ z tego juŻ najskromniejszy nawet skrawek. Kolejni likwidatorzy skutecznie upŁynniali najbardziej smakowite kĄski. WiĘkszoŚĆ dziaŁek uznano za „nieatrakcyjne”, co oznaczaŁo, Że sprzedawano je za Śmieszne pieniĄdze. Czy to siĘskoĹczy? Krzysztof Mejer, rzecznik prasowy wojewody ŚlĄskiego: Likwidacja WojewÓdzkiego PrzedsiĘbiorstwa Komunikacyjnego w Katowicach rzeczywiŚcie trwaŁa zbyt dŁugo. NadszedŁ czas zakoĹczyĆ ten proces. UporzĄdkowano juŻ sprawy terenowo-prawne. Nie bĘdzie zgody wojewody na przedŁuŻanie procedur. Likwidator miaŁ czas na przedstawienie koĹcowego sprawozdania do koĹca lutego. Nie zrobiŁ tego. Dariusz Nejman, likwidator WPK: Wojewoda ma moŻliwoŚci zamkniĘcia likwidacji WPK. To przedsiĘbiorstwo od 14 lat, czyli od chwili postawienia go w stan likwidacji nie przynosiŁo strat. KaŻdego roku odprowadzaliŚmy do budŻetu pieniĄdze z zyskÓw. Nazwa WPK niewiele juŻ mÓwi zdecydowanej wiĘkszoŚci mieszkaĹcÓw naszego wojewÓdztwa. Podpowiadamy wiĘc: to ta firma, ktÓra do roku 1991 rzĄdziŁa wszystkimi tramwajami i autobusami komunikacji publicznej na terenie dawnego wojewÓdztwa katowickiego. Decyzja o likwidacji przedsiĘbiorstwa spowodowaŁa, Że firma... staŁa siĘkurĄ znoszĄcĄ zŁote jaja, przynajmniej dla gŁÓwnego jej likwidatora i kilku osÓb z najbliŻszego jego otoczenia. Nic wiĘc dziwnego, Że kolejni likwidatorzy przedstawiali projekty, ktÓrych wspÓlnĄ cechĄ byŁo to. Żeby jak najbardziej wydŁuŻyĆ proces likwidacji. Pod koniec marca minie rok od czasu kiedy NajwyŻsza Izba Kontroli zaŻĄdaŁa od wojewody ostatecznego zamkniĘcia likwidacji WPK. JarosŁaw Latacz - Dziennik Zachodni |
|
|
![]()
Post
#153
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 294 Dołączył: pią, 25 lut 05 Skąd: DG Nr użytkownika: 125 Płeć: Mężczyzna ![]() |
QUOTE Tylko że cała ta okolica wokół hotelu Warszawa jest strasznie rozkopana i nie sadze aby w najbliższym czasie dało sie tam zrobić jakikolwiek przystanek. Jeśli przystanek przy Hotelu Warszawa jest obecnie trudny do zrealizowania, to niech wszystkie wymienione autobusy, jadąc z Dąbrowy do Katowic, zatrzymują się przynajmniej na istniejącym przystanku Bogucice Skrzyżowanie. W tym miejscu został niedawno oddany przez budowniczych DTŚ tunel dla pieszych umożliwiający łatwe i bezpieczne przejście na drugą stronę jezdni, gdzie blisko jest AE, nieco dalej PŚ i UŚ. W obecnej sytuacji zwłaszcza studiujący na AE, muszą jechać do centrum Katowic, często stać po kilka lub kilkanaście minut w korku przed rondem zanim się do niego dostaną, potem przejść kilkaset metrów z przystanku autobusowego na tramwajowy i stamtąd dopiero tramwajem dostać się pod uczelnię. Po prostu paranoja! Jeśli autobus może stać po kilkanaście minut w korku przed rondem, to dlaczego nie może zatrzymć się na 15 sekund na przystanku w Bogucicach i ułatwić ludziom życie? QUOTE Zazwyczaj takie sprawy są rozpatrywane pozytywnie jedynie jeśli są zgłaszane na wniosek gminy. Fajnie by było gdyby ktoą z UM zajął się tą sprawą. Może więc lepiej zaadresować ten apel do nich, może ktoś z UM przegląda to forum, choć sam wątpie czy cokolwiek daloby się zrobić w tej kwestii. Ten post edytował kwintosz pią, 29 wrz 2006 - 11:58 |
|
|
![]()
Post
#154
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Tramwaje na rozdroŻu
Wtorek, 12 kwietnia 2005r. Sosnowiec jest ostatniĄ gminĄ ZagŁĘbia, ktÓrej wŁadze podjĘŁy decyzjĘw sprawie nabycia akcji spÓŁki akcyjnej Tramwaje ŚlĄskie. Po gorĄcej dyskusji radni nie bez oporÓw, ale jednak zgodzili siĘna ten krok. KŁopoty z decyzjĄ SprzymierzeĹcem Sosnowca wŚrÓd zagŁĘbiowskich miast jest obecnie tylko CzeladĹş, gdzie nad tĄ sprawĄ dyskutowano jeszcze w styczniu. Stanowczo sprzeciwili siĘprzejmowaniu majĄtku TramwajÓw ŚlĄskich radni Wojkowic i BĘdzina. Stan niepewnoŚci wciĄŻ panuje w DĄbrowie GÓrniczej, gdzie gŁosy radnych podzieliŁy siĘdokŁadnie po poŁowie. — NaleŻy ostatecznie uregulowaĆ sprawĘi jasno wyraziĆ, czy jesteŚmy za, czy przeciw przejmowaniu spÓŁki — mÓwi radny Henryk ZaguŁa, ktÓry od kolegÓw z rady zaŻĄdaŁ jednoznacznej deklaracji. Tymczasem, dopÓki takiej klarownej deklaracji nie bĘdzie, naleŻy przyjĄĆ, Że DĄbrowa GÓrnicza jest przeciwna nabyciu akcji przedsiĘbiorstwa. Drogi interes Chodzi o pieniĄdze i to ogromne. Sejmik WojewÓdztwa ŚlĄskiego stwierdziŁ, Że komunikacja tramwajowa zarzĄdzana w obecnym stylu i bez naleŻytego finansowania, nie ma racji bytu. StĄd pomysŁ, aby zwrÓciĆ siĘdo Ministerstwa Skarbu PaĹstwa z propozycjĄ nieodpŁatnego przejĘcia caŁego majĄtku spÓŁki. — To ogromny majĄtek i ogromna firma. JeŚli nie zgodzimy siĘjej przejĄĆ, to stracimy wpŁyw na zarzĄdzanie — tŁumaczy Kazimierz GÓrski, prezydent Sosnowca, dodajĄc, Że wyraŻenie zgody na nabycie akcji jest jednoczeŚnie uzbrojeniem marszaŁka wojewÓdztwa w argumenty w przyszŁych rozmowach z ministrem skarbu. OpÓr niektÓrych sosnowieckich radnych wynikaŁ gŁÓwnie z 15-milionowego zadŁuŻenia TramwajÓw ŚlĄskich. — Czy to oznacza, Że przejmujĄc akcje przejmujemy na siebie takŻe dŁug? — pytali, lecz nie otrzymali wiĄŻĄcej odpowiedzi. PowÓd jest jeden. Kwestia zadŁuŻenia i ewentualnej jego spŁaty bĘdzie dopiero tematem rozmÓw marszaŁka wojewÓdztwa z ministrem skarbu. JeŚli jednak minister twardo upieraŁby siĘprzy tym, by razem z majĄtkiem samorzĄd przejĄŁ zadŁuŻenie, wÓwczas kaŻda gmina musiaŁaby spŁaciĆ swojĄ czĘŚĆ — identycznĄ z procentem przejĘtych akcji. Takie wŁaŚnie sĄ racje przeciwnikÓw przejmowania majĄtku przedsiĘbiorstwa. Bez wpŁywu na firmĘ Dla takich miast jak Wojkowice moŻe to byĆ wyŁĄcznie kolejnym obciĄŻeniem budŻetowym. — Sprzeciw radnych wziĄŁ siĘz tego, Że na Tramwaje ŚlĄskie patrzĄ przez pryzmat funkcjonowania KZK GOP. TwierdzĄ, Że wpŁywu na podejmowanie decyzji i tak nie majĄ, a co roku wzrasta skŁadka na funkcjonowanie zwiĄzku, obciĄŻajĄca gminne wydatki. Nie chcĄ mieĆ kolejnego problemu — mÓwi Anna Jaworecka, sekretarz miasta w Wojkowicach. W efekcie wojkowiccy radni nawet nad sprawĄ nabycia akcji nie dyskutowali na Żadnej sesji. SĄ pewni, Że nawet po zmianie wŁaŚcicielskiej bez ich udziaŁu, komunikacja tramwajowa i tak w Wojkowicach zostanie utrzymana. MajĄtek do podziaŁu MajĄtek spÓŁki akcyjnej Tramwaje ŚlĄskie to obecnie aŻ piĘĆ zakŁadÓw terenowych w Katowicach, Chorzowie, Bytomiu, Gliwicach i BĘdzinie, 398 wagonÓw tramwajowych i 362 km torÓw rozciĄgajĄcych siĘna terenie 14 miast. JeŚli pomiĘdzy nimi dojdzie do proporcjonalnego podziaŁu majĄtku, akcje przedsiĘbiorstwa otrzymajĄ w nastĘpujĄcej wielkoŚci: BĘdzin 6,9 proc., Bytom 13,5 proc., ChorzÓw 8,6 proc., CzeladĹş 0,8 proc., DĄbrowa GÓrnicza 5,6 proc., Gliwice 4,3 proc., Katowice 23,2 proc., MysŁowice 0,9 proc., Ruda ŚlĄska 4,8 proc., Siemianowice ŚlĄskie 0,6 proc., Sosnowiec 13,7 proc., ŚwiĘtochŁowice 5,1 proc., Wojkowice 0,5 proc., Zabrze 11,5 proc. Marcin TwarÓg - Dziennik Zachodni |
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
GW:
Gminy chcĄ przejĄĆ Tramwaje ŚlĄskie Piotr PurzyĹski 26-04-2005 , ostatnia aktualizacja 26-04-2005 22:00 ByĆ moŻe niektÓre linie tramwajowe trzeba bĘdzie zlikwidowaĆ. Ale w te, ktÓre zostanĄ, wŁadze jedenastu gmin gotowe sĄ inwestowaĆ. Dlatego chcĄ, by minister skarbu oddaŁ miastom udziaŁy w spÓŁce Tramwaje ŚlĄskie. To chyba najrozsĄdniejszy i jedyny dziŚ sposÓb postawienia na nogi spÓŁki, ktÓra od lat boryka siĘz kŁopotami i tonie w dŁugach. Obecny wŁaŚciciel, czyli Skarb PaĹstwa, juŻ dawno przestaŁ siĘinteresowaĆ losem TramwajÓw, prezydenci zaŚ nie chcĄ unikaĆ odpowiedzialnoŚci za komunikacjĘ, ktÓrĄ i tak tylko miasta finansujĄ. BezpŁatnym przejĘciem udziaŁÓw w Tramwajach ŚlĄskich zainteresowanych jest 11 z 14 gmin, po ktÓrych tramwaje kursujĄ. "Nie" powiedzieli tylko radni BĘdzina, DĄbrowy GÓrniczej i Wojkowic. - Nie ma wiĘc chĘtnych na 13 proc. udziaŁÓw - mÓwiŁ we wtorek Marek Kopel, prezydent Chorzowa. Nikt nie zaŁamywaŁ rĄk. Niechciana czĘŚĆ miaŁaby po prostu zostaĆ rozdzielona miĘdzy 11 miast. Andrzej Chwas z ministerstwa dowodziŁ bowiem, Że choĆ minister widzi szansĘTramwajÓw ŚlĄskich w powiĄzaniu z miastami, nie moŻe dziŚ zgodnie z prawem przekazaĆ udziaŁÓw gminom, lecz samorzĄdowi wojewÓdzkiemu. - JeŚli zaŚ samorzĄd wojewÓdztwa przekaŻe spÓŁkĘgminom, byŁoby to obejŚcie prawa - mÓwiŁ Chwas. Prezydenci nie chcieli traciĆ czasu. StanĘŁo wiĘc na tym, Że w ciĄgu dwÓch miesiĘcy o przejĘcie TramwajÓw ŚlĄskich wystĄpi marszaŁek. Prezydenci liczĄ, Że znajdzie siĘfurtka, by od marszaŁka Tramwaje jednak do miast trafiŁy. - Gminy, ktÓre chcĄ przejĄĆ spÓŁkĘ, nie robiĄ tego dla zysku, lecz dla mieszkaĹcÓw. ByĆ moŻe nie unikniemy likwidacji najbardziej nierentownych linii, ale o te najlepsze chcemy dbaĆ - przekonywaŁ prezydent Kopel. Piotr Uszok, prezydent Katowic, uwaŻa, Że brak zgody radnych Wojkowic, BĘdzina i DĄbrowy GÓrniczej nie oznacza, Że w tych miastach tramwaje od razu zniknĄ. - Ale z pewnoŚciĄ nie czeka ich tam rozwÓj. JeŚli wystĄpimy o pieniĄdze z Unii na inwestycje, to zawsze trzeba doŁoŻyĆ wŁasnĄ czĘŚĆ. Trudno, abyŚmy dbali o tramwaje w miastach, ktÓre siĘnie doŁoŻĄ - powiedziaŁ nam Uszok. PS. cos ostatnio pusto na forum... |
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
No po co nam tramwaje przeciez mozna jeĹşdzic na rowerze.
Tytaj zamieszczam cennnik uŻywek z niemiec http://www.autoelba.pl/ MyŚle ze awet za niewielkie pieniĄdze jest moŻliwy postĘp naszej komunikacji - wystarczy tylko chcieĆ. |
|
|
![]()
Post
#157
|
|
Rafi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 25 sie 03 Skąd: DG City Nr użytkownika: 15 ![]() |
Szkoda by bylo, gdyby tramwaje zniknely z Dabrowy. Przywiazalem sie do nich i wole od podrozy autobusem...
![]() |
|
|
![]()
Post
#158
|
|
Rafi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 25 sie 03 Skąd: DG City Nr użytkownika: 15 ![]() |
Na stronach Um jest informacja, ze podczs ostatniej sesji rady miasta, "radni wyrazili intencjĘprzejĘcia przez gminĘakcji TramwajÓw ŚlĄskich SA.". Moze im sie glupio zrobilo, ze odstawali od reszty miast. Wyglada wiec na to, ze tramwaje nie znikna z Dabrowy.
|
|
|
![]()
Post
#159
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
jakos sobie nie wyobrazam zeby tramwaje mogly zniknac. Radni tez chyba na takie cos by nie pozwolili. Wogole tramwaje w calej Polsce wracaja do mody. Mysli sie o nich w miastach, w ktorych zostaly zlikwidowane kilkadziesiat lat temu, a budowa linii od zera to wielkie koszty. Brak zgody na przejecie akcji tramwajow ( no i ich dlugow) nie byloby rownoznaczne z ich likwidacja a z brakiem rozwoju a i powlym pewnie upadkiem. Ale wydaje mi sie ze jesli oznaczaloby to zlikwidowanie linii radni na pewno by na to nei pozwolili. Ciekawe co bedzie w takim razie z Bedzinem - Bedzin jak zwykle na komunikacje nie chce dac kasy a wiadomo ze tramwajow w Bedzinie zlikwidowac sie nie da bo zajezdnia obsluguje cale Zaglebie, a linie przechodza przez to miasto.
|
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Z tego co udaŁo mi siĘdowiedziec ( informacje zasŁyszane i nie sprawdzone) to szanse na unijnĄ dotacje na zakup autobusÓw sĄ raczej nieduŻe ale jeszcze nic nie wiadomo. Z tego powodu pkm przymierza sie do zakupu uŻywanych autobusÓw z jakiegoŚ lotniska w niemczech. SĄ to gŁÓwnie autobusy przegubowe praktycznie pozbawione miejsc siedziĄcych ( no podobno jest tylko jeden rzĄd) ale za to z maŁym przebiegiem . Z tego co wiem to mogĄ kupic od 2 do 10 takich wynalazkÓw. Poza tym dalej bedĄ okazyjnie kupowane krÓtkie wozy dla bĘdzina.
Cos naopewno kupiĄ bo rosnie liczba autobusÓw odstawionych ktÓrych naprawy sĄ juz kompletnie nieopŁacalne. Podobno pkm zdecydowaŁ siĘna pierwsze od wielu lat kasacje. Na Żylety poszedŁ sosnowiecki ikarus. Do tego przyŚpieszono remonty autobusÓw w bizkupicach |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 03:14 |