IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

167 Stron V  « < 62 63 64 65 66 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja KZK GOP, Autobusy & Tramwaje
Ocena 5 V
szer
post pon, 23 cze 2008 - 11:38
Post #1261


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



716 to dobra linia. Startuje na Mydlicach co jest jej atutem smile2.gif. Bezpośrednia linia na Pogorie ;d. I też pamiętam jak się zawsze mylili i omijali Łączącą...


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 23 cze 2008 - 19:36
Post #1262


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Protokół nr 22/08 z posiedzenia Komisji Rozwoju i Promocji Miasta w dniu 23 kwietnia 2008

CYTAT
Ad. 1

Przewodniczący Komisji – I. Zugaj:
Proszę bardzo Panie Prezydencie powiedzieć nam o zmianach w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym.

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Zmiana jest jedna, taka poważna. Chodzi o przystanki, na to zadanie, które musimy w ramach współfinansowania ze środków europejskich dokończyć do końca kwietnia. Zakres wartości obejmuje dodatkowo 28 przystanków. 28 przystanków ponieważ po podpisaniu umowy, stwierdziliśmy, że przy tym zleceniu nie było uwzględnionych 8 przystanków. Chodzi tu o Kuźnicę Błędowską, ul. Majewskiego, Rudy, Wypaleniska, Konstytucji itd. i to zostało zrobione, ale nie zostało jeszcze zapłacone. W końcowej fazie realizacji tego zadania, po ponownej inwentaryzacji okazało się, że jeszcze nie jest uwzględnionych 20 przystanków, to jest Błędów, Okradzionów, Aleja Róż, Wybickiego, Strzemieszycka, Fabryczna itd. Te 20 przystanków również musi być zrobione do końca kwietnia, aby zadanie zostało przyjęte jako zrealizowane w ramach środków pomocowych. Po uzgodnieniach z firmami stwierdziliśmy, że na to jest potrzebne w sumie około 1.400.000zł, dziękuję.

Przewodniczący Komisji – I. Zugaj:
Dziękuję, czy są jakieś pytania?

Radny – J. Talkowski:
Tak są. Dlaczego dopiero teraz próbujemy pieniądze załatwiać, robimy przystanki ponownie tam gdzie nawierzchnie były dobre, przykładem jest przystanek koło Pałacu, z jednej i z drugiej strony? To jest karygodne.

Prezydent Miasta – Z. Podraza:
Panie Prezydencie, powiem tak: źle Pan obliczył te przystanki.

Radny – J. Talkowski:
Ja źle obliczyłem?

Prezydent Miasta – Z. Podraza:
Źle Pan w taki sposób podpisał porozumienie, bo w porozumieniu przystanki mają określony standard, i Pan podpisał tylko 160, a okazuje się, że tych przystanków do zrobienia na tych liniach zgodnie z porozumieniem jest 300.

Radny – J. Talkowski:
Jest to duża nieprawidłowość.

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Chciałbym się odnieść do tego. Proszę Państwa, te przystanki, które były ostatnio robione nie były zgodne z przepisami, z umową zawartą na dofinansowanie i to jest pierwszy temat, który powoduje, że przystanki nowe trzeba było rozbierać. Drugi problem dotyczy w szczególności przystanku koło Pałacu Kultury Zagłębia, po zrobieniu tego przystanku zgodnie z przepisami trzeba wyjechać dalej żeby dać odpowiedni spad, bo by musiały być stopnie niestety zakres tej roboty nie został uwzględniony i o tyle jest poszerzony, tam trzeba rozebrać praktycznie cały ten ciąg do kostki równo z przystankiem. Trzeci zakres, który wykonujemy na nowo wykonanych przystankach, to przykładem są przystanki wzdłuż Alei Piłsduskiego i Sobieskiego – nowo wykonane przystanki wszystkie się zawalają. Jest źle oszacowana podbudowa, ciężar autobusów powoduje dewastację tych przystanków. Dla mnie są to fakty, które zostały stwierdzone i muszą być zrobione, aby program został rozliczony i zatwierdzony przez instytucję zarządzającą. Chciałbym Państwu teraz odpowiedzieć, dlaczego tak późno robimy weryfikacje. Otóż poprosiłem Pana Prezydenta Podrazę żeby miał możliwość trzymania do ostatniej chwili wykonawców, mieć gwarancje przynajmniej jakąś teoretyczną, że zostanie zadanie zakończone i będziemy mogli zapłacić. Stąd nie robiliśmy tego na sesji poprzedniej, robimy teraz. Po przeglądzie wszystkich przystanków, w dużej części te przystanki są już poodbierane już są papiery formalne załatwione. Dzisiaj mam pewność, że zdążymy do 30 kwietnia, ale żeby zdążyć do tego czasu muszę mieć zabezpieczony poziom finansowania, bo do 30 kwietnia musimy rozliczyć ostatnią fakturę, dziękuję.

Radny – J. Talkowski: ad vocem
A dlaczego Będzin mógł doskonale w krótkim czasie i prawidłowo zrobić, dlaczego Sosnowiec i zamknąć w cyklu 2007 roku, a my się dopiero teraz ocknęliśmy się, tak późno i dopiero teraz próbujemy znaleźć źródła finansowania? To jest moja uwaga, dziękuję bardzo.

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Nie próbujemy tylko wykonujemy zgodnie z harmonogramem, nikt nic nie próbuje.

Radna – H. Koziak:
Niepokoi mnie fakt, iż na Alei Zwycięstwa są trzy podwójne przystanki i do tej pory jeszcze żadna firma tam nie weszła. Czy te przystanki nie będą tam robione?

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Nie mogę w tej chwili powiedzieć nic na temat konkretnych przystanków.

Radna – H. Koziak:
Aleja Zwycięstwa, w jedną stronę w kierunku dojazdu do Antoniowa jest robiony przystanek z jednej strony natomiast z drugiej strony w stronę Ujejsca, nie jest robiony przystanek powyżej za szkołą też nie ma i Osiedle Gdańskie również, to są trzy przystanki.

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Sprawdzę na planie i odpowiem.

Radny – K. Woźniczka:
Chciałem powiedzieć, że nigdy jeszcze nie widziałem tak źle przygotowanej dokumentacji, jaka została wcześniej sporządzona. Dokumentacja dotycząca przystanków to jest jakiś paradoks. I dziwię się Panu, Panie Prezydencie Talkowski, że zadaje Pan takie pytania.

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Chciałbym jedną rzecz wyjaśnić. W pierwotnych zapisach programu były wytypowane linie, po których będą jeździć te niskopodłogowe autobusy i to zostało wysłane jako projekt z tym wykazem przystanków. W między czasie jak zakupiono pierwszą transze autobusów okazało się, że PKM nie jest w stanie zabezpieczyć logistycznie tak, żeby te autobusy chodziły tylko po tych liniach. W związku z tym zapadło wspólne ustalenie pomiędzy Prezydentami Miast Sosnowca, Będzina i Dąbrowy Górniczej o rozszerzeniu tego zadania na wszystkie przystanki i stąd jakby wziął się kłopot. Dąbrowa Górnicza przygotowała (jak przygotowała tak przygotowała) przystanki z wykazu podstawowego tego pierwszego zapisu, dopiero jak się później okazało na początku ubiegłego roku, że zadanie zostało rozszerzone, lider kontraktu Sosnowiec zapytał wprost: kiedy będą wszystkie przystanki zrobione? Trzeba było pouzupełniać te wszystkie przystanki. Na dzień podpisywania kontraktu podstawowego był wykaz linii, po których będą jeździć te autobusy, ale na dzień 30 listopada 2006 roku wiadomo było doskonale, że trzeba robić wszystkie przystanki, dziękuję.

Radny – K. Woźniczka:
Dodatkowa informacja, to też trzeba powiedzieć jasno i przejrzyście, że na liniach, które były wyznaczone policzono przystanki tylko tam gdzie stały budki, a po drugiej stronie gdzie był słupek, po prostu nie było uwzględniane jako przystanek.

Radny – M. Cygroń:
Panie Prezydencie prosiłbym o sprecyzowanie tego uzasadnienia tak w dwóch słowach.

I Z-ca Prezydenta Miasta – H. Zaguła:
Te środki dodatkowe potrzebne są na: wykonane roboty dodatkowe konieczne na przystankach ujętych w dwóch umowach i na 28 przystanków, które nie zostały uwzględnione w kosztorysach do umów podstawowych. Większa część tej kwoty jest na zapłatę na dodatkowe przystanki i część na roboty dodatkowe typu zmiana podbudowy, bo nie była uwzględniana w dokumentacji.

Radny – R. Majewski:
Dziwi mnie to, że nadal może być ryzyko, że są jakieś przystanki pominięte.

Przewodniczący Komisji – I. Zugaj:
Dziękuję bardzo za wszystkie opinie i pytania. Przystąpimy teraz do głosowania, kto z Państwa jest za pozytywną opinią projektu uchwały dotyczącego: zmian w budżecie miasta Dąbrowy Górniczej na 2008 rok – Wieloletni Program Inwestycyjny - Druk nr 43?

Wynik głosowania: za – 5, przeciw – 3, wstrzym. - 3
(...)


Jakies to wszystko dziwne. Mialo byc do konca kwietnia zrobione, a 23 kwietnia dopiero obradowala nad tym komisja. A gdzie uchwalenie na sesji, a gdzie wykonanie i odebranie. Jak wiadomo przystanki do tej pory sa robione. Nie mowiac juz o tym, ze glowne przystanki zostaly zrobione dopiero niedawno, jak Golonog Osiedle, gdzie od poczatku bylo wiadomo, ze tamtedy beda jezdzily "unijne" i to nie jest nic dodatkowego. Ja od poczatku realizacji tego zadania nic nie rozumiem. Zaczelo sie od niezgodnosci z projektami.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 24 cze 2008 - 20:29
Post #1263


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Przetarg TŚ:

CYTAT
(...)
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji wagonów tramwajowych typu 105Na polegającej na wprowadzeniu impulsowego układu prądu stałego regulacji rozruchu i hamowania wagonem opartego na tyrystorach GTO, jak również wprowadzeniu nowoczesnych podzespołów m.in. przetwornicy statycznej, przekształtnika 40/26V o podwyższonej mocy, układu drzwiowego z systemem zabezpieczenia pasażera przed przychwyceniem, mechanizmu hamulca szczękowego z samoregulacją luzu, systemu grzewczo-wentylacyjnego i urządzenia schładzającego (klimatyzatora) w kabinie motorniczego, nagrzewnic nawiewnych w przedziale pasażerskim, jednopołówkowego odbieraka prądu. W ramach modernizacji wymaganym jest uzyskanie nowego „design-u” części czołowej i tylnej wagonu.
(...)
Całkowita wielkość lub zakres (w tym wszystkie części i opcje, jeżeli dotyczy)
Zamawiający zamierza poddać modernizacji wagony 105Na w planowanej ilości 20 szt, jednak nie mniej niż 15
szt.
Jeżeli jest znana, szacunkowa wartość bez VAT (podać wyłącznie dane liczbowe): Waluta: EUR 17000000.00
(...)


Termin realizacji 10/06/2009.

Podobno w Chorzowie maja wyremontowac 36 wagonow. Te remonty to juz z klasycznym (prawie, jak np inne swiatle) wygladem.

Szkoda ze obecne Moderusy, nie byly w calosci zmodernizowane z zewnatrz, ten wyglada duzo normalniej:



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post wto, 24 cze 2008 - 21:10
Post #1264


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ wto, 24 cze 2008 - 20:29) *
Przetarg TŚ:
Termin realizacji 10/06/2009.

Podobno w Chorzowie maja wyremontowac 36 wagonow. Te remonty to juz z klasycznym (prawie, jak np inne swiatle) wygladem.

Szkoda ze obecne Moderusy, nie byly w calosci zmodernizowane z zewnatrz, ten wyglada duzo normalniej:



Popraw link, trzeba go sobie samemu wklejać do nowego okna.....a co do moderusów to fakt, te wykonane dla poznania są już całkowicie wykończone i ściany czołowe wyglądają ładnie z bokami....oto album:

http://www.kmpk.cba.pl/pliki/tabor/53.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 24 cze 2008 - 21:14
Post #1265


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Mi sie otwiera. Pewnie zabezpieczenie przed hotlinkowaniem. Jak sie komus nie otwiera to musi skopiowac i otworzyc w nowym oknie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post wto, 24 cze 2008 - 23:06
Post #1266


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



CYTAT(:) @ wto, 24 cze 2008 - 21:14) *
Mi sie otwiera. Pewnie zabezpieczenie przed hotlinkowaniem. Jak sie komus nie otwiera to musi skopiowac i otworzyc w nowym oknie


To nic nie daje, dalej mam centralne biuro antykorupcyjne ;)

Wrzucaj na IS lub fotosika może?

Ps. Coś takiego wklejałeś?




--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KAMAZ
post śro, 25 cze 2008 - 15:20
Post #1267


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 181
Dołączył: czw, 31 maj 07
Nr użytkownika: 711
Płeć: Mężczyzna
GG: 3933460 status gadu-gadu



I kurcze da sie ze starego dezela coś fajnego wykombinować. Ale u nas za grosz estetyki i teraz takie straszydła będą jezdzić. "Zaporożce z maską Volvo".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 25 cze 2008 - 23:52
Post #1268


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



to zdjecie znajduje sie na stronie, do ktorej link podal Sebastian


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post pią, 27 cze 2008 - 18:33
Post #1269


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(marcin.p @ nie, 08 cze 2008 - 09:24) *
Ot i cały KZK GOP. Zlikwidować to jak najszybciej!
[...]

Kurcze, po tym tygodniu - popieram (przynajmniej jeśli chodzi o tramwaje). W tym tygodniu musiałem 4 razy pokonać trasę Czeladź - DG i niestety tylko 2 razy udało mi się dojechać do celu. Bynajmniej powodem nie była przebudowa torowiska w centrum - we wtorek z niezidentyfikowanych przyczyn tramwaje dojeżdżały w okolice huty bankowej, ja poczekałem 20 minut i poszedłem piechotą, przy okazji widziałem, że akuratw tym momencie przy torowisku nikt nie pracuje - WTF? Dzisiaj nie udało mi się dojechać nawet tam - zdezelowanemu trupowi złamał się pantograf koło Urzędu Bezrobocia no i powstała kolejka na 4 tramwaje (a może i więcej, bo kiedy doszedłem do centrum to tramwaje jeszcze nie ruszyły. Oba spacery po 4 złote. Zlikwidowali by to dziadostwo, przynajmniej nie stwarzało by lipnych pozorów a ja bym sobie - przymuszony sytuacją - dobry rower kupił, przynajmniej na zdrowie by wyszło.

angry.gif angry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post pią, 27 cze 2008 - 18:40
Post #1270


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



Chociaż jedna osoba, która przyznaje mi rację co do kzk gop! Mam nadzieję, że grono orędowników likwidacji lub wyjścia DG z tego dziwnego tworu będzie coraz większe. I że za dwa lata do władzy dojdą ludzie, któzy będą mieli takie zdania jak My! A wtedy będziemy mieli wreszcie spokój z KZK GOP, z panem prezesem (specjalnie z małej litery) U., który za nic nierobienie bierze kilkadzieiąt tyś zł miesięcznie, paplającą od rzeczy Alodią O. itd, itp.

A wracając do sytuacji opisanej powyżej. W przypadku sytuacji nagłej w ciągu 10-15 minut od wystąpienia awarii na linii powinna kursować komunikacja zastępcza. KZK powinien mieć przewoźnika wykonującego usługę jako komunikacja zastępcza dla tramwajów. Ale po co? Co nie panie U., pani O.?

Ten post edytował marcin.p pią, 27 cze 2008 - 18:59


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Prosty
post pon, 30 cze 2008 - 09:43
Post #1271


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 802
Dołączył: pon, 26 lis 07
Skąd: Strzemieszyce
Nr użytkownika: 902
Płeć: Mężczyzna
Tlen: prosty3 status tlen



CYTAT
Zmiany na liniach KZK GOP
Kamil Baliński

Od 1 lipca KZK GOP zmienia rozkłady jazdy niektórych linii autobusowych na terenie Zagłębia Dąbrowskiego.

Autobusy linii nr 25 („za tramwaj" Będzin-Wojkowice) i 42 (Będzin-Bytom) przestaną obsługiwać Koszelew i Ksawerę. Na pierwszej z nich ubędzie kursów, momentami dość znacząco, druga zostanie dopasowana do 27 (na odcinku Będzin-Bańgów). Przez Ksawerę pojedzie 260 (Będzin-os. Juliusz).

Większość kursów 634 (Będzin-Sławków) zostanie skrócona od strony Sławkowa do os. Mydlice w Dąbrowie Górniczej. Dotychczas autobus ten przez Warpie, jedyny w ciągu ulicy Krakowskiej, jeździł co pół godziny, po nowemu pojedzie nawet co 5 godzin.

Wykreślone zostaną z rozkładu jazdy kursy 637 z Będzina do Siewierza przez Łagiszę.

Trasa 809 (dotychczas Będzin-Grabowa) zostanie skrócona od strony Grabowej do Tworznia. O kwadrans przyspieszony zostanie kurs dowożący pracowników na I zmianę.

http://www.sosnowiec.info.pl/informacje/re...k-gop,1,4,12376


--------------------
07/08 :))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post pon, 30 cze 2008 - 22:59
Post #1272


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT
Od 1 lipca KZK GOP zmienia rozkłady jazdy niektórych linii autobusowych na terenie Zagłębia Dąbrowskiego.


No przecie to sie scyzoryk w kieszeni otwiera jak się czyta o tym 809 blink.gif

Generalnie daje się zauważyć, że jak sie trafia "niebieski" przewożnik co to sam potrafi kupić niskopodłogowe autobusy, wygrać przetargi i wychodzić na swoje z jeżdżenia dla KZK to się go udupia. Bo to niby jego linie dublują się z tramwajem, a to autobusy sa mało obciążone. wallbash.gif

A jak puste dupowozy PKM Sosnowiec, kupione za miejskie pieniądze, wożą powietrze dublując się z 10liniami autobusowymi i 3 tramwajowymi to wszystko jest OK. Bo trzeba nierobom związkowcom zapewnić dojazd do pracy, domu i kochanki, a kolesiom z SLD zapewnić ciepłe posadki w zarządzie. fight (2).gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sarsolot
post pon, 30 cze 2008 - 23:12
Post #1273


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 282
Dołączył: pon, 28 sty 08
Skąd: 42-530
Nr użytkownika: 1,063
Płeć: Mężczyzna
GG: 4757707 status gadu-gadu



Jako osoba przewaznie podrozujaca samochodem lub rowerem musze przyznac, ze niedlugo spowoduja ze bede zawsze podrozowal samochodem lub rowerem - a komunikacja miejska pojdzie calkowicie w odstawke sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post wto, 01 lip 2008 - 12:04
Post #1274


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



Marcinie.p! Już to chyba gdzieś pisałem, ale przypomnę. Sądzisz, że gdyby DG wyszła z KZK GOP, lub gdyby zlikwidować tenże i powołać inny związek (tylko nazwa się zmieni?) albo niechby nawet tylko ZZKM (Zagłębiowski Związek Komunikacji Miejskiej) lub podobny, to nagle sytuacja by się odwróciłą i życie pasażerów było by jak w Madrycie i wszystko kursowałoby co 15 minut samymi nowymi wozami i bez opóźnień?! :|
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sarsolot
post wto, 01 lip 2008 - 12:25
Post #1275


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 282
Dołączył: pon, 28 sty 08
Skąd: 42-530
Nr użytkownika: 1,063
Płeć: Mężczyzna
GG: 4757707 status gadu-gadu



Wyjscie nie jest dobrym rozwiązaniem, natomiast wydaje mi się, że linie na terenie DG są traktowane po macoszemu. Przykład zlikwidowanej już linii 933 i tłumaczenia KZK GOP o nierentowności, ze gdy zlikwidowali linię po 40 % więcej pasażerów podrózuje 634.

Niech zlikwiduja jeden z autobusów na linii Katowice-Dąbrowa, założe sie ze w pozostałych tez wzrosnie ilość przewozonych pasażerów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post wto, 01 lip 2008 - 13:06
Post #1276


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



Ależ inne miasta śląskie też dotknęły podobne cięcia w komunikacji i wcale bym nie powiedział, że DG jest tylko pokrzywdzona, choć jest jednym z takich miast.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post wto, 01 lip 2008 - 16:34
Post #1277


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



Dave. Ja uważam, że wyjście z KZK byłoby dobrym rozwiązaniem. Czy polepszyłoby to komunikację? Nie wydaje mi się! No chyba, że zmieniłoby się podejście naszych władz. Ale może byłoby taniej. Bo zamiast kilkudziesięciu "członków" zarządu mielibyśmy kilku.

Uprzedzę następne pytanie! W przypadku wystąpienia jestem za wspólnym biletem z KZK GOP! Współpraca jak w przypadku KZK i MZKP.
W przypadku biletów to chciałbym dożyc chwili gdy w woj. śląskim będzie wspólny bilet miesięczny na komunikację miejską oraz międzymiastową na terenie województwa. Ale to nie juz zadanie dla wojewody i nie miejsce by o tym dyskutować!


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pozdrawiam
post śro, 02 lip 2008 - 02:55
Post #1278


jasiek
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,062
Dołączył: śro, 06 sie 03
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 3



CYTAT(marcin.p @ pią, 27 cze 2008 - 17:40) *
Chociaż jedna osoba, która przyznaje mi rację co do kzk gop! Mam nadzieję, że grono orędowników likwidacji lub wyjścia DG z tego dziwnego tworu będzie coraz większe. I że za dwa lata do władzy dojdą ludzie, któzy będą mieli takie zdania jak My! A wtedy będziemy mieli wreszcie spokój z KZK GOP, z panem prezesem (specjalnie z małej litery) U., który za nic nierobienie bierze kilkadzieiąt tyś zł miesięcznie, paplającą od rzeczy Alodią O. itd, itp.A wracając do sytuacji opisanej powyżej. W przypadku sytuacji nagłej w ciągu 10-15 minut od wystąpienia awarii na linii powinna kursować komunikacja zastępcza. KZK powinien mieć przewoźnika wykonującego usługę jako komunikacja zastępcza dla tramwajów. Ale po co? Co nie panie U., pani O.?
Panowie trochę faktów. Po pierwsze komunikacja zastępcza w 10-15 minut to kompletna fantastyka ale cóż marzyc zawsze można. Inna sprawą jest to że KZK GOP nie zajmuje się organizacją komunikacji zastępczej bo tak sobie to prezydenci miast wymyślili i uchwalili. Komunikacje zastępcza organizują na własną rękę poszczególni przewoźnicy. Niestety to tylko teoria bo generalnie nikt z tym nic nie robi bo KZK GOP za niewykonane kursy nie karze. Czemu??? Pewnie dlatego że o tym nie wie, nadzór ruchu w KZK GOP to fikcja. Ale dlaczego nic się z tym nie robi. Proste - pomimo iż KZK GOP jest najtańszym tej wielkości związkiem komunikacyjnym w Europie a jego koszty administracyjne są śmiesznie niskie to szanowny pan Marcin oraz nasze władze widzą tylko w związku sposób na oszczędzanie pieniędzy. Więc drogiego nadzoru ruchu nie ma. Co do samego stanu spółki TŚ to nadzwyczaj szybko zapomniano na tym forum, że to ministerstwo skarbu blokując wszelkie przekształcenia własnościowe przez 17 lat doprowadziło tą firmę do ruiny.
CYTAT(bzenek @ pon, 30 cze 2008 - 21:59) *
No przecie to sie scyzoryk w kieszeni otwiera jak się czyta o tym 809 blink.gif Generalnie daje się zauważyć, że jak sie trafia "niebieski" przewożnik co to sam potrafi kupić niskopodłogowe autobusy, wygrać przetargi i wychodzić na swoje z jeżdżenia dla KZK to się go udupia. Bo to niby jego linie dublują się z tramwajem, a to autobusy sa mało obciążone. wallbash.gif A jak puste dupowozy PKM Sosnowiec, kupione za miejskie pieniądze, wożą powietrze dublując się z 10liniami autobusowymi i 3 tramwajowymi to wszystko jest OK. Bo trzeba nierobom związkowcom zapewnić dojazd do pracy, domu i kochanki, a kolesiom z SLD zapewnić ciepłe posadki w zarządzie. fight (2).gif
Oj bardzo się mylisz. Nie ma to nic wspólnego z udupianiem "niebieskiego". "Niebieski" pewnie sobie to sam wymyślił gdyż jest jednym z ulubionych przewoźników w KZK GOP. Pewnie jakieś kłopoty taborowe lub z kierowcami. Ja tu raczej widzę przymykanie oczu na wymogi taborowe i ustawianie przetargów. Jak udupiają "niebieskiego" jak przetarg na 634 był tak skonstruowany że "niebieski" przez przypadek posiadał wymagany tabor. Oczywiście KZK GOP zapomniał że 2 mastera powinny jeździć na 25. Ale w papierach wszystko się zgadza bo na 25 oficjalnie wpisano autobusy Meteora. A teraz widzę wszyscy zapomnieli o wymaganiach na 25 i jeździ co popadnie.
CYTAT(sarsolot @ wto, 01 lip 2008 - 11:25) *
Wyjscie nie jest dobrym rozwiązaniem, natomiast wydaje mi się, że linie na terenie DG są traktowane po macoszemu. Przykład zlikwidowanej już linii 933 i tłumaczenia KZK GOP o nierentowności, ze gdy zlikwidowali linię po 40 % więcej pasażerów podrózuje 634. Niech zlikwiduja jeden z autobusów na linii Katowice-Dąbrowa, założe sie ze w pozostałych tez wzrosnie ilość przewozonych pasażerów.
Po jakiemu macoszemu??? Większość tych zmian jest spowodowanych "sapaniem" Będzina do KZK GOP że jest za drogo. Oczywiście UM DG też się musiał na to zgodzić i oczywiście to zrobił bo każda oszczędność jest mile widziana, a jak ciemny naród będzie protestować to się zwali na KZK GOP i Alodia coś wymyśli. Jaka nierentowność??? tu tylko liczba wozokilometrów się liczy. Koszt funkcjonowania 634 wzrósł, UM DG nie chciał płacić więcej to KZK GOP zlikwidowało 933.
CYTAT(marcin.p @ wto, 01 lip 2008 - 15:34) *
Dave. Ja uważam, że wyjście z KZK byłoby dobrym rozwiązaniem. Czy polepszyłoby to komunikację? Nie wydaje mi się! No chyba, że zmieniłoby się podejście naszych władz. Ale może byłoby taniej. Bo zamiast kilkudziesięciu "członków" zarządu mielibyśmy kilku.
No tego to już sobie całkowicie nie mogę wyobrazić. Obecnie zarząd KZK GOP składa się po 1 delegacie z każdego miasta i nie wiem jakich to tu cięć można dokonać. Może niech inni prezydenci miast decydują o DG. A nowy twór obejdzie się bez zarządu. Oczywiście nikt też nie wie o tym że KZK GOP poza przychodami z biletów oraz dotacjami z gmin zarabia na działalności poza przewozowej, które w dużej części równoważą koszty zarządzania tym tworem.
CYTAT
Uprzedzę następne pytanie! W przypadku wystąpienia jestem za wspólnym biletem z KZK GOP! Współpraca jak w przypadku KZK i MZKP.W przypadku biletów to chciałbym dożyc chwili gdy w woj. śląskim będzie wspólny bilet miesięczny na komunikację miejską oraz międzymiastową na terenie województwa. Ale to nie juz zadanie dla wojewody i nie miejsce by o tym dyskutować!
A tutaj to chyba nie ten ustrój. To niby co wojewoda ma zmusić samorządy do tego. Do tego wojewoda w naszych realiach jest całkowicie nieprzygotowany do udźwignięcia finansowo zadania polegającego na organizacji komunikacji miejskiej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post śro, 02 lip 2008 - 14:40
Post #1279


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



CYTAT
(...)nadzór ruchu w KZK GOP to fikcja. Ale dlaczego nic się z tym nie robi. Proste - pomimo iż KZK GOP jest najtańszym tej wielkości związkiem komunikacyjnym w Europie a jego koszty administracyjne są śmiesznie niskie to szanowny pan Marcin oraz nasze władze widzą tylko w związku sposób na oszczędzanie pieniędzy. Więc drogiego nadzoru ruchu nie ma. (...)


Wg mnie KZK GOP żle wywiązuje ze swych zadań. I nie zasługuje nawet na te ochłapy co dostaje od gmin. I takie jest moje zdanie a temat finansowania KZK GOP. I basta!
Ale oczywiście KZK powinien walczyć o większe pieniądze z gmin. Niech przedstawi realny program rozwoju komunikacji w regionie. Ale po co? Lepiej biadolić jak to jest źle, jak gminy mało płacą i brać kilkanaście tyś. miesięcznie. Prawda Panowie U.?
Co do nadzoru, organizacji transportu, taboru, umiejętności kierowców nie będę się wypowiadał bo mi nerwów szkoda

CYTAT
Obecnie zarząd KZK GOP składa się po 1 delegacie z każdego miasta i nie wiem jakich to tu cięć można dokonać. Może niech inni prezydenci miast decydują o DG. A nowy twór obejdzie się bez zarządu.


A co to za różnica czy to delegat czy członek zarządu? To czysta kosmetyka!


P.S. A co ja się będę przejmował KZK GOP-em jak ja i tak "raz na ruski rok" korzystam z ich "usług". I za każdym razem jest coraz gorzej! Niestety


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Peterek
post śro, 02 lip 2008 - 17:41
Post #1280


Sun of a beach
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 202
Dołączył: nie, 18 lis 07
Nr użytkownika: 883
Płeć: Mężczyzna
GG: 6460675 status gadu-gadu
Skype: peterek.fm status skype



marcin.p zdajesz sobie sprawę, że od kilku(nastu?) postów zwyczajnie przesadzasz i zachowujesz się jak jakiś fanatyk ? KZK GOP daleko do ideału, ale NIE jest tragicznie. Jeśli chodzi o autobusy to jest trochę do naprawy (za mało kontrolerów, niektóre linie są ostro przeciążone, bilety są chyba jednak za drogie), ale mogłoby być dużo gorzej. Zresztą odnoszę wrażenie, że jakoś komunikacji autobusowej troszeczkę się podnosi. Natomiast jeśli idzie o tramwaje... Tu się zgodzę. Porażka na całej linii. Nawet nie chodzi o jakość i stan tramwajów, ale straszne torowiska sprawiają, że przejechanie kilku przystanków może zastąpić porządnego rollercoastera. A poza tym to jeżdżą z taką częstotliwością, że możnaby podczas czekania obejrzeć całą przerwę reklamową na Polsacie...


--------------------
"Słońce lśni, mieni się, jak ze złota sztabka, trafia szlag, że nie można go skraść"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

167 Stron V  « < 62 63 64 65 66 > » 
Reply to this topicStart new topic
5 Użytkowników czyta ten temat (5 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: wtorek, 14 października 2025 - 05:58
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza