![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1201
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
CYTAT ![]() Tory do remontu ![]() Tak wyglądały szyny w centrum Dąbrowy Górniczej Przestarzały tabor, pękające szyny oraz zapowiadana na 19 maja akcja strajkowa motorniczych spędzają sen z powiek szefom spółki Tramwaje Śląskie. Niepokojąca jest zwłaszcza coraz większa liczba wypadków i wagonów lądujących poza torowiskami, tak jak miało to miejsce kilka dni temu w Katowicach. Dopiero po interwencji "PDZ" zniknęła z kolei w czwartek kilkucentymetrowa przerwa między szynami w pobliżu skrzyżowania ulic Piłsudskiego i Majakowskiego w Dąbrowie Górniczej. - Od ponad tygodnia obserwowałem, czy ktoś się zainteresuje tymi pękniętymi szynami, bo od razu było widać kilkucentymetrową przerwę. Ale nic się nie działo. Dopóki nic nikomu się nie stało, to wszystko jest w porządku? - pyta Zbigniew Zieliński z Dąbrowy Górniczej. Z wyjaśnień, jakie uzyskaliśmy w Rejonie Komunikacyjnym nr 1 Tramwajów Śląskich w Będzinie wynika, że w tym przypadku winę mogą ponosić... zbieracze złomu. - Zabrakło tam kawałka łącznika, dwóch płaskowników, które najprawdopodobniej zostały skradzione. Jest to jednak szyna rowkowa, dlatego tramwaj spokojnie po niej przejeżdża i nie wyskoczy z szyn - zapewnia Bogdan Rejdych, zastępca dyrektora będzińskiej zajezdni. - Generalny przegląd około stu kilometrów naszych torowisk robimy dwa razy w roku, a priorytetem jest usuwanie zagrożeń na bieżąco. Nowe podkłady i szyny pojawiły się ostatnio przy ulicy Andersa w Sosnowcu i w Będzinie-Małobądzu, trwa drugi etap wymiany szyn na pętli przy byłej Hucie Katowice, gdzie były już w bardzo złym stanie. Cały czas poprawiamy jakość infrastruktury - dodaje. O tym, że jest jeszcze wiele pracy przekonuje także ubiegłoroczny wypadek w Sosnowcu, gdzie do szpitali trafiło 26 pasażerów, kiedy w centrum tego miasta tramwaj linii 26 wjechał niespodziewanie na tor jazdy innego składu, jadący z przeciwka. Po drugim wypadku tramwaju linii nr 16 na ul. Dworcowej w Katowicach w miniony poniedziałek (pierwszy miał miejsce trzy tygodnie wcześniej) zapadła natomiast decyzja o wymianie obu szyn na łuku, o długości 18 metrów. Prace właśnie trwają. Jak dowiedzieliśmy się w KZK GOP w Katowicach stan techniczny szyn i urządzeń sterujących ruchem jest daleki od idealnego, ale działania Tramwajów Śląskich S.A. w sporej mierze uzależnione są od funduszy, jakie rozdzieli w związku z organizacją Euro 2012 Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie. - Wyniki zleconego przez nas opracowania wskazują, że rzeczywiście ponad 35 kilometrów torowisk wymaga pilnej wymiany. Jest plan zakupów nowego taboru i modernizacji szyn, opiewający na 250 milionów złotych, z czego 100 milionów miało pochodzić właśnie z ministerstwa, ale czy będzie to aż tyle na razie nie wiadomo - przyznaje Alodia Ostroch z Biura Prasowego KZK GOP. - Ostatnie wypadki niepokoją pasażerów, którzy nieco baczniej niż wcześniej przyglądają się tramwajom i torowiskom. Reagujemy na wszystkie sygnały. Ostatnio zadzwoniła do nas mieszkanka Katowic z informacją, że w złym stanie są szyny przy ulicy Kościuszki. Służby techniczne zajęły się tym od razu. Decyzja o wymianie części szyn pod wiaduktem przy kinie Rialto zapadła, mimo tego, że ta część remontowana była stosunkowo niedawno - dodaje. Z nieoficjalnych informacji wynika, że przyczyną obu wypadków w Katowicach był kamień, wbity w rowki szyn przez przejeżdżające samochody. Wymieniają i naprawiają Służby techniczne Tramwajów Śląskich zapewniają, że cały czas kontrolują stan torowisk. Jak przyznaje Szczepan Wodniok, dyrektor działu technicznego Tramwajów Śląskich S.A., wymiana obu szyn na odcinku przy ul. Dworcowej w Katowicach była następstwem tego, że po drugim wypadku torowisko nie spełniało już odpowiednich parametrów. - Nie można było tego ustabilizować, więc ruch musiałby się odbywać pod ciągłą obserwacją. Cały czas na bieżąco spawamy i naprawiamy szyny. Po każdym zgłoszeniu od motorniczych, czy pasażerów centralna dyspozytornia wysyła w te miejsca służby techniczne - mówi dyrektor Wodniok. - Trwają także planowe remonty. Wymieniamy szyny na ulicy Gliwickiej w Katowicach. W dalszej kolejności rozpocznie się regulacja nawierzchni przy ulicy Armii Krajowej w Chorzowie. Przy pomocy odpowiedniego zamocowania płyt chcemy ułatwić kierowcom wyjazd z ulic poprzecznych. Przygotowani jesteśmy także do remontu w ciągu ulicy Obrońców Westerplatte w Szopienicach. - POLSKA Dziennik Zachodni www.dabrowa.naszemiasto.pl Pozostawię to wymownie bez komentarza... -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#1202
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Spawali tez wczoraj w innym miejscu na Pilsudskiego, w okolicy komendy. To na zdjeciu to jest nic. Nie wiem czy dalej jest (przez kilka lat tak bylo) w Bedzinie kilka razy wieksza przerwa.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1203
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Inna sprawa tego podsumowania - czy istnieje jakas norma maksymalnej wysokosci kraweznikow i nie mozna bylo zrobic wyzszych na przystankach? Jesli tak to trudno, a jesli nie to zmarowanie. Mimo tego podwyzszenia peronow, wciaz sa duzo nizej niz podloga w nowych autobusach. Zupełnym przypadkiem mogę Ci podać podstawę prawną wyokości krawężnika. Z tego wynika, że wyżej absolutnie się nie dało ![]() CYTAT ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz. U. Nr 43, poz. 430)
...chodnik powinien być wyniesiony ponad krawędź jezdni lub pasa postojowego na wysokość od 6 cm do 16 cm i oddzielony krawężnikiem. Ustalenie to nie dotyczy stref zamieszkania, przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów. Ten post edytował bzenek sob, 10 maj 2008 - 17:40 |
|
|
![]()
Post
#1204
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
TŚ troche sie zainteresowaly. Widzialem, ze w kilku miejscach byly jakies drobne prace. I tez wieksze:
CYTAT tram-silesia.pl
Prace torowe w Dąbrowie Górniczej W dniu 10 maja 2008 r. w godz. 7:15 - 13:40 prowadzone będą prace przy remoncie torowiska w rejonie pętli przy Hucie Katowice. W czasie trwania robót tramwaje linii 21 i 22 dojeżdżać będą tylko do przystanku Gołonóg Podstacja. Na trasie Gołonóg Podstacja - Tworzeń Huta Katowice kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1205
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT tram-silesia.pl ![]() ![]() Pasażerowie wybrali - tramwaj z Łodzi Rozstrzygnięty został konkurs na ocenę modernizacji wagonów tramwajowych, organizowany przez KZK GOP i Tramwaje Śląskie S.A. Udział w głosowaniu wzięło prawie 3 tys. osób. Najwięcej głosów zdobyły propozycje firm z Łodzi i Poznania. Wyremontowane tramwaje na tory wyjechały już w lutym. Na razie jest to osiem wagonów - z czasem sukcesywnie będzie ich przybywać. KZK GOP oraz Tramwaje Śląskie ogłosiły konkurs-ankietę - pasażerowie mogli głosować na najbardziej udane ich zdaniem modernizacje. Mieli także możliwość podzielania się swoimi odczuciami na temat przeprowadzonych remontów. Zainteresowanie ankietą było bardzo duże. Oddano 2.885 głosów. Prawie 1000 osób swoje głosy zdecydowało się rozbudować o - nieraz bardzo obszerny - komentarz na temat nowych wagonów. Pasażerowie oceniali wygląd zewnętrzny wagonów, ich wnętrze, komfort i wygodę podróżowania. Mogli także zdecydować, która wersja podoba im się najbardziej. Ogółem najwięcej głosów zebrał wagon remontowany przez firmę MPK Łódź - 4769, zaraz za nim uplasował się poznański Modertrans - 4470. Wagony modernizowane w chorzowskim ZUR otrzymały 2301 głosów. Wśród komentarzy często przewijało się stwierdzenie, iż wyjściem idealnym byłoby połączenie wyglądu zewnętrznego proponowanego przez MPK Łódź z wnętrzem wykonanym w Poznaniu. Te opinie znalazły odzwierciedlenie w głosowaniu - zdaniem ankietowanych najładniejszy wygląd zewnętrzny mają wagony remontowane w Łodzi - 1450 głosów (Modertrans Poznań 923, ZUR Chorzów 512). Najbardziej do gustu oceniającym przypadło natomiast wnętrze wagonu wykonane w Poznaniu - 1412 (MPK Łódź 848, ZUR Chorzów 625). Podobnie kształtowała się ilość głosów dotycząca komfortu podróżowania wagonami remontowanymi w Łodzi i Poznaniu. Na te pierwsze głosowało 1150 osób, drugie - 1126. Propozycja ZUR Chorzów zdobyła uznanie w oczach 609 głosujących. Głosujący stwierdzili, że ogólnie najbardziej podoba się im propozycja firmy z Łodzi (1321 głosów), na miejscu drugim znalazły się wagony remontowane w Poznaniu (1009), na trzecim w ZUR Chorzów (555 głosów). Dodatkowo prawie 1000 osób zdecydowało się nie tylko na oddanie głosu, ale także uzupełnienie go komentarzem. Oceniający zwracali uwagę na wygląd zewnętrzny (sugestie dotyczące m.in. kolorystyki - głównie zewnętrznej strony wagonów), wygody podróżowania (m.in. opinie dotyczące miejsc siedzących, sugestie co do wprowadzenia elektronicznych wyświetlaczy). Osoby broniące propozycji firmy chorzowskiej podkreślały, że po tym remoncie tramwaj zachował swój tradycyjny wygląd, zwolennikom tej wersji nie podobały się "udziwnienia" proponowane przez pozostałe zakłady. Osoby wypowiadające się na temat propozycji poznańskiej często raziły futurystyczne ściany przednie i tylne, które ich zdaniem nie współgrają z częścią środkową wagonu. W ocenie innych pasażerów - właśnie te elementy były silną stroną propozycji poznańskiej. Oceniający zwracali także uwagę na wygodę podróżowania - ciche wnętrze wagonów, bezszelestnie zamykające się drzwi. Generalnie - z głosów oceniających wynika, że inicjatywa Tramwajów Śląskich przyjęta została przychylnie, a pomysł modernizacji podoba się pasażerom. lista nagrodzonych ![]() CYTAT ![]() W poniedziałek strajk ostrzegawczy tramwajarzy wczoraj W poniedziałek w Tramwajach Śląskich będzie strajk ostrzegawczy. Pierwsze tramwaje z zajezdni w Będzinie, Gliwicach i Bytomiu wyjadą o 5.45, z około dwugodzinnym opóźnieniem. To oznacza, że na szychty spóźnią się pracujący na poranną zmianę. Protest organizuje WZZ Sierpień 80. Walczy o 400 zł podwyżki dla motorniczych i 250 zł dla administracji. Efekt? Paraliż komunikacji w połowie regionu. W Tramwajach Śląskich pracuje ponad dwa tysiące osób. Co ósma z nich należy do Sierpnia'80. Ma on też wielu niezrzeszonych sympatyków. Jako jedyny spośród pięciu działających w firmie związków nie podpisał porozumienia płacowego. Na jego mocy w czerwcu tramwajarze dostaną po około 150 zł więcej. Zarobki w firmie są bardzo niskie. Nowo przyjęty motorniczy na rękę dostaje 1200 zł, taki z 15-, 20-letnim doświadczeniem 1500-1700 zł. Pracownicy obsługi (np. mechanicy) mają o 200 zł mniej. Administracja najwięcej - 2000-2500 zł netto. Spór Sierpnia'80 z zarządem trwa od pół roku. Nie udało się go rozstrzygnąć nawet mediatorowi. Zarząd tłumaczy się trudną sytuacją firmy, koniecznością remontów torowisk i tramwajów. Pracownicy są zdesperowani i tych tłumaczeń nie przyjmują do wiadomości. - Od pięciu lat słyszymy, że spółka jest w trudnej sytuacji. Godziliśmy się nawet na likwidację premii. Mamy najniższe stawki w Polsce - irytuje się Andrzej Szimke, szef Sierpnia'80. Dodaje, że na Śląsku motorniczy za godzinę pracy dostaje w zależności od doświadczenia i stażu pracy od 9 do 11 złotych. W Krakowie te stawki wynoszą 11-14 zł, a w Warszawie 14-17 zł. Zarząd spółki twierdzi, że nie stać go na podwyżki proponowane przez Sierpień'80. Firma musiałaby na nie wydać 2,5 mln zł rocznie. Na czym będzie polegać strajk? Z zajezdni tramwaje wyjeżdżają przed czwartą rano. Tym razem nie wyjadą, bo dwugodzinny strajk zacznie się o 3.45. Dotyczy to dwóch największych zajezdni: będzińskiej obsługującej całe Zagłębie (m.in.Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza) oraz gliwicko-bytomskiej (Chorzów, Gliwice, Bytom, Zabrze, część Katowic). W tych miastach mieszka około milion osób. Pierwsze tramwaje z zajezdni wyjadą o 5.45. Trzeba jednak pamiętać, że na końcowych przystankach wielu tras pojawią się nawet godzinę później. - Mąż do pracy w kopalni "Pokój" w Rudzie Śląskiej dojeżdża "dziewiątką" . W poniedziałek idzie na pierwszą zmianę. Będzie musiał zabrać się autem kolegi - ubolewa Karina Balcer ze Świętochłowic. Alodia Ostroch, rzecznik spółki zapewnia, że komunikacja zastępcza będzie. Szczegóły poznamy dzisiaj. - Trudności nie unikniemy - przyznaje. Podobna sytuacja miała miejsce w czerwcu 2003 roku. Wtedy jednak nie jeździły także autobusy. Tramwaje Śląskie własnością KZK GOP stały się dopiero rok temu. Strajk tramwajarzy sparaliżuje Śląsk i Zagłębie W poniedziałek między godz. 3.45 a 5.45 na ulice śląskich i zagłębiowskich miast nie wyjadą tramwaje linii: 15, 21,22, 26, 27 (z zajezdni Będzin), 1, 3, 4, 5, 7, 9, 17, 18, 19, 31, 35 (z zajezdni Gliwice-Bytom). Czy będzie komunikacja zastępcza? Na pewno - jakaś. Konkretów KZK GOP - właściciel Tramwajów Śląskich jeszcze nie podaje. Na pewno te tramwaje, które wyjadą (nie wszyscy motorniczy wezmą udział w proteście), będą miały dużą pojemność. Pojawią się też autobusy, ale będzie ich niewiele. Szczegóły komunikacji zastępczej będą znane dzisiaj po popołudniu. Aldona Minorczyk-Cichy CYTAT ![]() Zaplanowany na poniedziałek strajk w Tramwajach Śląskich dotknie tych, którzy wcześnie jadą do pracy. Protest ma trwać w godz. od 3.45 do 5.45. Przez dwie godziny tramwaje nie wyjadą na tory w Gliwicach, Bytomiu, Chorzowie, Sosnowcu, Dąbrowie Górniczej i Będzinie, czyli w tych zajezdniach, gdzie Sierpień '80 organizujący strajk ma najmocniejszą pozycję. Choć do związku należy około 200 z 2 tys. pracowników firmy, protest może być skuteczny. Jak przyznają sami związkowcy, do każdej z zajezdni prowadzi tylko jeden tor. Wystarczy go więc zablokować, by w środku utknęły wszystkie maszyny. - Celowo zdecydowaliśmy się na strajk tak wcześnie rano, bo nie wyobrażamy sobie, by w południe motorniczy wyrzucał pasażerów - mówi Andrzej Szimke, szef Sierpnia '80 w spółce. Związek jako jedyny nie dogadał się z zarządem Tramwajów Śląskich. Pozostałe organizacje zgodziły się na 225 zł podwyżki, ale Sierpień '80 chce więcej: 500 zł dla motorniczych i 250 zł dla pracowników administracji. - Cały czas jesteśmy gotowi do negocjacji - deklaruje Szimke i dodaje: - Początkujący motorniczy zarabia u nas 1200 zł. Za te pieniądze nie jest w stanie utrzymać rodziny. Komunikacyjny Związek Komunalny GOP zapewnia, że postara się ulżyć doli pasażerów, choć nie będzie to łatwe. Związkowcy nie chcą bowiem zdradzić, na które dokładnie trasy tramwaje nie wyjadą. - Jeżeli tramwaj nie przyjedzie, poprosimy pasażerów, by poszli na najbliższy przystanek autobusowy. W poniedziałek będą zatrzymywać się na nich linie przyspieszone. Zadbamy też, aby na trasy wyjechały większe niż zazwyczaj autobusy - mówi Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP. Tramwaje Śląskie tłumaczą, że spółki w żaden sposób nie stać na podwyżki, których żąda Sierpień '80. Firma obliczyła, że musiałaby wydać na nie około 2,5 mln zł. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1206
|
|
![]() Dąbrowa G ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 626 Dołączył: wto, 15 lis 05 Skąd: PL Nr użytkownika: 168 Płeć: Mężczyzna GG: 3563765 Skype: syzio0 ![]() |
Wygrałem kubek z logo Tramwai Śląskich
![]() |
|
|
![]()
Post
#1207
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT Biuro Prasowe KZK GOP
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami dziś, w poniedziałek 19 maja 2008 r., pomiędzy godz. 3.45 a 5.45 doszło do dwugodzinnego strajku ostrzegawczego w Tramwajach Śląskich. Jak wynika z relacji Centralnej Dyspozytorni TŚ S.A. do strajku przystąpiły trzy z czterech zajezdni - w Będzinie, Bytomiu i Gliwicach. Zgodnie z rozkładem tramwaje wyjechały tylko w Katowicach. Protest objął 68% pojazdów. W sumie z powodu strajku na tory nie wyjechały rano 83 z 122 planowanych pociągów tramwajowych (102 z planowanych 153 wagonów). Organizator komunikacji w Aglomeracji Górnośląskiej, Komunikacyjny Związek Komunalny GOP, starając się zapewnić swym pasażerom możliwości dojazdu, zorganizował komunikację zastępczą - podstawiając dodatkowe autobusy (tak było np. na trasie linii nr 7, oraz w Zagłębiu na trasie linii tramwajowych 15, 21, 26 i 27), oraz zwiększając pojemność taboru na niektórych liniach autobusowych - np. 690, 830, 624. Wyjątkowo, na czas strajku, wybrane linie przyśpieszone - np. 807, 820, czy 840 - zatrzymywały się też na wszystkich przystankach na swojej trasie. Punktualnie o godz. 5.45 strajk zakończono i tramwaje we wszystkich zajezdniach zaczęły wyjeżdżać na tory, jednak skutki strajku mogą być jeszcze odczuwalne przez kilka godzin. Przypomnijmy organizator strajku, WZZ Sierpień 80, domaga się od zarządu Tramwajów Śląskich 500 zł podwyżki płac. Podczas gdy pozostałe cztery, działające w spółce, związki zawodowe zgodziły się na niższe podwyżki. Tramwaje Śląskie S.A. są jednym z trzydziestu przewoźników pracujących dla KZK GOP, jedynym tramwajowym. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1208
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM Tychy, 21.05.2008 r. Podczas spotkania, które odbyło się 20 maja w Ministerstwie Infrastruktury w Warszawie doszło do uzgodnienia zakresu projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Śląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Z ogólnej puli 600 mln euro dla 6 obszarów metropolitalnych w kraju projekt przygotowany przez Górnośląski Związek Metropolitalny wraz z Tramwajami Śląskimi, KZK GOP i Urzędem Miejskim w Tychach będzie miał możliwość otrzymać dofinansowanie do 50 % kosztów inwestycji, nie więcej jednak niż 100 mln euro. Do 30 maja 2008 r. jest czas na przedstawienie zmodyfikowanego wniosku uwzględniającego wysokość kwoty dofinansowania. Projekt zakłada modernizację i rozbudowę infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej zgodnie z planami rozwoju układu komunikacyjnego aglomeracji oraz przystosowanie jej do potrzeb wynikających ze sprawnej obsługi mistrzostw EURO 2012, zakup nowoczesnego taboru. Łączna wartość projektu szacowana jest na ponad 700 mln zł. Projekt pozwoli na zapewnienie osobom korzystającym z komunikacji publicznej dostępu do infrastruktury sportowej, hotelowej i gastronomicznej, stanowiącej zaplecze turystyczno - rekreacyjne, imprezowe oraz pobytowe w czasie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012,. Przebudowa trakcji tramwajowej i trolejbusowej oraz wyposażenie tej trakcji w nowoczesny tabor i pozwoli na sprawną komunikację osób uczestniczących w imprezach sportowych oraz mieszkańców Aglomeracji. W wyniku realizacji projektu aglomeracja będzie mogła między innymi: * wzbogacić się o 50 nowych tramwajów (25 niskopodłogowych i 25 tradycyjnych, dwukierunkowych), * zmodernizować ok. 80 km torów, * rozbudować ok. 14 km torów, * zmodernizować 100 wagonów tramwajowych, * przebudować ponad 40 km sieci trakcji trolejbusowej, * wybudować nowy odcinek sieci trakcji trolejbusowej, * zakupić 15 nowoczesnych, energooszczędnych trolejbusów, Realizacja projektu przewidziana jest na lata 2008 – 2011. CYTAT ![]() Miliony euro na modernizację tramwajów 23.05.2008 Poprawi się komfort podróżowania tramwajami i trolejbusami w regionie. Zostanie nie tylko zmodernizowana infrastruktura, ale także na ulicach naszych miast pojawią się nowe tramwaje, zarówno niskopodłogowe jak i tradycyjne. Połowę funduszy (100 mln euro) zapewni Ministerstwo Infrastruktury. To kwota przyznana nam w związku z organizacją Euro 2012. Władze Górnośląskiego Związku Metropolitalnego, skupiające 14 największych miast województwa śląskiego, podczas spotkania w Ministerstwie Infrastruktury w Warszawie uzgodniły w ubiegłym tygodniu zakres modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Śląskiej. Z ogólnej puli 600 mln euro dla 6 obszarów metropolitalnych w kraju projekt przygotowany przez GZM wraz z Tramwajami Śląskimi, KZK GOP i Urzędem Miejskim w Tychach będzie miał możliwość otrzymać dofinansowanie do 50 procent kosztów inwestycji, nie więcej jednak niż 100 mln euro. Do 30 maja 2008 r. mamy czas na przedstawienie zmodyfikowanego wniosku uwzględniającego wysokość kwoty dofinansowania. Nasz projekt zakłada modernizację i rozbudowę infrastruktury tramwajowej oraz trolejbusowej zgodnie z planami rozwoju układu komunikacyjnego aglomeracji oraz przystosowanie jej do potrzeb wynikających ze sprawnej obsługi mistrzostw EURO 2012 oraz zakup nowoczesnego taboru. Łączna wartość projektu szacowana jest na ponad 700 mln zł, co oznacza, że mieścimy się w puli przyznanej nam przez Ministerstwo Infrastruktury. Projekt pozwoli na zapewnienie osobom korzystającym z komunikacji publicznej dostępu do infrastruktury sportowej, hotelowej i gastronomicznej, stanowiącej zaplecze turystyczno-rekreacyjne, imprezowe oraz pobytowe w czasie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012. W ramach projektu aglomeracja będzie mogła między innymi: wzbogacić się o 50 nowych tramwajów (25 niskopodłogowych i 25 tradycyjnych, dwukierunkowych), zmodernizować około 80 km torów, rozbudować około 14 km torów, zmodernizować 100 wagonów tramwajowych. Będzie mogła przebudować ponad 40 km sieci trakcji trolejbusowej, wybudować w Ty-chach nowy odcinek sieci trakcji trolejbusowej, zakupić 15 nowoczesnych, energooszczędnych trolejbusów. Realizacja projektu przewidziana jest na lata 2008 - 2011. Przypomnimy, że zwłaszcza ostatnie tygodnie pokazały, że tutejsza sieć tramwajowa jest w fatalnym stanie. Tylko w kwietniu br. doszło w naszym regionie do 11 kolizji z udziałem tramwajów, a ta do której doszło pod wiaduktem kolejowym koło kina Rialto w Katowicach sparaliżowała w stolicy województwa ruch tramwajowy, kolejowy i drogowy na kilka godzin. Kilka tygodni po pierwszym wypadku w tym samym miejscu tramwaj wykoleił się po raz drugi. Tym razem w trybie awaryjnym szyny wymieniono. Służby techniczne Tramwajów Śląskich szacują, że do całkowitej wymiany kwalifikuje się ponad 35 km torowisk. Witold Pustułka Oby to, co dzieje sie w Bedznie nie wplynelo na komunikacje w DG (mam nadzieje ze nasze wladze nei ogranicza): CYTAT ![]() Szykują się zmiany komunikacyjne w mieście 23.05.2008 Już prawdopodobnie od czerwca na trasach linii tramwajowych, a następnie od połowy lipca do września na trasach linii autobusowych szykują się poważne zmiany komunikacyjne. Część z pewnością mieszkańcom się spodoba, ale będą i takie, które mogą wzbudzić kontrowersje. O zmianach w transporcie zbiorowym już dyskutują radni na komisjach. I choć jeszcze klamka nie zapadła, wiadomo, że zmiany będą. Rozmawialiśmy na temat możliwości zmian w zakresie przewozów autobusowych i tramwajowych wykonywanych przez KZK GOP. Chodzi o to, aby udało się choć trochę ograniczyć koszty, które z tego powodu ponosi miasto. Na pewno będzie to jednak tak przemyślane, żeby nie utrudniać niczego mieszkańcom - mówi Joanna Podgórska, będzińska radna. To właśnie na jej stronie internetowej można znaleźć informacje, że w propozycji przygotowanej przez Podkomisję Rady ds. Transportu Zbiorowego znalazły się następujące zmiany: reorganizacja na trasach linii tramwajowych: 21, 22, 24, 27, 28, zmiana częstotliwości kursów dla autobusu 25 (wniosek gminy Wojkowice), likwidacja linii 721 i 722 oraz wzmocnienie linii 817 (co oznacza, że ten autobus będzie kursował dwa razy częściej, w zamian za to zostaną zlikwidowane linie 813 i 818). Jak mówi radna, różnica pomiędzy kosztami przewozów a dochodami z biletów dla Będzina wynosi 11 770 326 złotych. - Po pierwsze problemem są tramwaje, które jadą przez nasze miasto do zajezdni, a nie zatrzymują się na naszych przystankach i nie obsługują naszych mieszkańców, a i tak musimy za nie płacić. Na razie ten problem pozostaje bez wyjścia. Co do innych, to zmiany mają dotyczyć przede wszystkim takich sytuacji, w których na tej samej linii jadą dwa tramwaje prawie bezpośrednio po sobie. Na przykład, jeśli tramwaj nr 22 jedzie o 10.05 a tramwaj 32 dwie minuty po nim, to nie ma to większego sensu, bo przez dublowanie jeden jedzie prawie pusty. Osobiście cieszę się z planowanego zwiększenia kursów autobusu nr 817. Tym autobusem wielu moich znajomych dojeżdża na uczelnie do Katowic i na pewno będą z takiej zmiany zadowoleni - tłumaczy radna. W ten sposób miasto może zaoszczędzić nawet milion złotych. Ale nie wszyscy pozytywnie odbierają planowane zmiany. Jestem zaskoczony tym, że ma być zlikwidowana linia 721. Bardzo często z niej korzystam, jadąc do Grodźca. Teraz będę musiał poszukać jakiegoś innego autobusu - mówi Michał Kacperski, uczeń z Będzina. KZK jeszcze bez konkretów Jak tłumaczy Alodia Ostroch, rzecznik prasowy KZK GOP, obecnie nie ma możliwości poinformowania o konkretnych zmianach komunikacyjnych. Cały czas trwają bowiem konsultacje z władzami miasta, na podstawie których są opracowywane szczegółowe rozwiązania. – Planowane zmiany wprowadzone będą na wniosek władz miasta Będzina, które zwróciły się do KZK GOP o dokonanie korekt. Zmiany mają spowodować, by przy zmniejszeniu kosztów ponoszonych na komunikację, zwiększyć jej wydajność, a jednocześnie, aby uniknąć negatywnych skutków dla pasażerów. Zmiany nie będą więc polegać na automatycznym zmniejszeniu np. ilości kursów, a na przebudowie całego systemu. Na przykład, część tras może zostać skróconych, niektóre mogą zostać zmodyfikowane, w przypadku części linii częstotliwość może zostać zmniejszona, a w przypadku innych zwiększona – tłumaczy Alodia Ostroch. Magdalena Nowacka Ale w Bedzinie robia z siebie posmiewisko ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1209
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 540 Dołączył: wto, 03 kwi 07 Skąd: Toruń/DG Nr użytkownika: 652 Płeć: Kobieta GG: 2636495 ![]() |
dzisiaj miałam wątpliwą przyjemność jechać do Czeladzi i z powrotem tramwajem numer 22 :/ koszmar, istniało spore ryzyko utraty uzębienia, zastanawiałam się czy kobieta prowadząca tramwaj nie ma wyczucia w hamowaniu czy hamulce są w tak kiepskim stanie, okazało się jednak, że to wina stanu technicznego pojazdu :/ mam nadzieję, że już nie trafię na tą maszynę, strach jechać czymś takim!
-------------------- Jeśli boga nie ma to dzięki bogu! Jeśli zaś bóg istnieje to broń nas panie boże! www.zaglebiedabrowskie.pl |
|
|
![]()
Post
#1210
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Tak przy okazji przewoźnik na 637,140,809,634 bez zmian, dalej sed-baz/pup.
|
|
|
![]()
Post
#1211
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Może nie do końca info związane z naszym miastem, ale dziś rozkładali na "gierkówce" od tego remontowanego wiaduktu na nitce do Sosnowca znaki drogowe o remoncie. Remont ma być na długości ok 6,5km czyli gdzieś do Czeladzi i ma potrwać do listopada.
Ogólnie rzecz biorąc będzie mega masakra po godz 16:00 podczas powrotów z np. pracy z Katowic do nas do Dąbrowy ![]() |
|
|
![]()
Post
#1212
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Taa dziś jechałem o 16 właśnie z pracy...masakra nie dość że zweżenie jest na wiadukcie to jeszcze to....oszaleli czy co?? Debilizm.
|
|
|
![]()
Post
#1213
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wracałem po 16 z pracy z Katowic i w domu byłem po 17...
Mega wkurzenie, ale kiedyś muszą wyremontować :/ |
|
|
![]()
Post
#1214
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Tez wczoraj wieczorem widzialem te przygotowania do zwezenia.
no najbardziej by to pasowalo tutaj link: http://www.dabrowa-gornicza.org/index.php?...20&start=20 Wracajac do tematu watku: CYTAT ![]() Koniec zastanawiania się, co zrobić z Tramwajami Śląskimi. Akcje firmy zostaną rozdzielone pomiędzy 12 miast, po których kursują wagony na szynach. Przyszłość Tramwajów Śląskich, po tym jak w maju zeszłego roku spółka trafiła z rąk Skarbu Państwa do samorządów, wciąż była niepewna. Formalnie akcje firmy przekazano Komunikacyjnemu Związkowi Komunalnemu GOP, ale wszyscy prezydenci i burmistrzowie miast, po których kursują tramwaje, już wtedy mieli świadomość, że to tylko rozwiązanie tymczasowe. Pomysły na przyszłość firmy, z której usług korzystają setki tysięcy mieszkańców aglomeracji, były różne: zastanawiano się nawet nad rozdzieleniem taboru od szyn i stworzeniu dwóch oddzielnych spółek kontrolowanych przez gminy. Ostatecznie wygrała koncepcja, którą rozpatrywano już kilka lat temu. Akcje Tramwajów Śląskich zostaną rozdzielone pomiędzy 12 śląskich i zagłębiowskich miast: Bytom, Chorzów, Czeladź, Dąbrowę Górniczą, Gliwice, Katowice, Mysłowice, Rudę Śląską, Siemianowice Śląskie, Sosnowiec, Świętochłowice oraz Zabrze. Zgromadzenie KZK GOP upoważniło właśnie związek komunikacyjny, by zwrócił się z takim wnioskiem do ministra Skarbu Państwa. - W ciągu pięciu lat od przejęcia Tramwajów od Skarbu Państwa trzeba poinformować ministerstwo o każdej zmianie właściciela - wyjaśnia Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP. Rozdzielenie akcji Tramwajów pomiędzy samorządy ma nie tylko ułatwić zarządzanie firmą (gminy - jako formalni właściciele - będą zainteresowane inwestowaniem w tramwaje), ale pomóc też w uzyskaniu dotacji na rozwój śląskiej komunikacji przed Euro 2012. Ministerstwo Infrastruktury rozdzieli pomiędzy miasta zaangażowane w organizację tej imprezy 600 mln euro. Z tej puli mamy szansę dostać 100 mln euro, pod warunkiem jednak, że wyłożymy połowę kwoty. Dałyby ją gminy, przejmując akcje Tramwajów z nowej emisji. Dzięki temu do 2011 roku ma pojawić się m.in. 50 nowych tramwajów, 100 zmodernizowanych wagonów oraz zostać ułożonych 80 km odnowionych torów. Tymczasem "Gazeta" dowiedziała się, że jest jeszcze jeden pomysł na to, co zrobić z Tramwajami Śląskimi po przejęciu ich przez gminy. Akcje miałyby trafić do Górnośląskiego Związku Metropolitalnego, który i tak pomaga już Tramwajom w zdobyciu dotacji na rozwój komunikacji przed Euro. Pomysł ma jednak przeciwników. - Nic by to nie zmieniło. Związek nie ma majątku potrzebnego do inwestowania w tabor i szyny, więc i tak robiłyby to samorządy - tłumaczy Marek Kopel, prezydent Chorzowa. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1215
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Może nie do końca info związane z naszym miastem, ale dziś rozkładali na "gierkówce" od tego remontowanego wiaduktu na nitce do Sosnowca znaki drogowe o remoncie. Remont ma być na długości ok 6,5km czyli gdzieś do Czeladzi i ma potrwać do listopada. Ogólnie rzecz biorąc będzie mega masakra po godz 16:00 podczas powrotów z np. pracy z Katowic do nas do Dąbrowy ![]() Pisali o tym w PDZ: remontowane mają być obie nitki od "polmozbytu" aż do rozjazdu Kraków - Cz-wa. Pisali, że remont potrwa... prawie 2 lata, jakoś do końca roku mają skończyć jedną nitkę, w 2009 roku drugą. Najlepsze jednak było to, że stwierdzili, że robią długo ale solidnie i droga wytrzyma nawet... 10 lat! ![]() [Edycja] Oto i ww.artykuł: ![]() Ten post edytował vacu sob, 31 maj 2008 - 16:17 |
|
|
![]()
Post
#1216
|
|
![]() Sun of a beach ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 202 Dołączył: nie, 18 lis 07 Nr użytkownika: 883 Płeć: Mężczyzna GG: 6460675 Skype: peterek.fm ![]() |
10 lat
![]() Chyba, że będzie to 10 lat bez jakichkolwiek dziur, kolein itp. Bez jakichkolwiek remontów. Ale to jest niemożliwe ![]() -------------------- "Słońce lśni, mieni się, jak ze złota sztabka, trafia szlag, że nie można go skraść"
|
|
|
![]()
Post
#1217
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
W "Metrze" widziałem ogłoszenie o remoncie drogi i nie było tam mowy o niczym takim. Termin zakończenia robót to był bodajże listopad. Na ogłoszeniu był wypisany cały zakres prac. Szkoda że tego nie wziąłem. Ale temat jest o czym innym więc wróćmy do tematu, ewentualnie potem przeniesie się te posty.
-------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#1218
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 407 Dołączył: pią, 09 gru 05 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 174 Płeć: Mężczyzna GG: 1006247 ![]() |
10 lat ![]() Chyba, że będzie to 10 lat bez jakichkolwiek dziur, kolein itp. Bez jakichkolwiek remontów. Ale to jest niemożliwe ![]() 10 lat to po prostu minimum prawem przewidziane dla remontu takiej drogi. Dla nowej albo przebudowywanej jest 20 lat. Chyba że jest betonowa to wtedy 20 i 30 lat. |
|
|
![]()
Post
#1219
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Oto i ww.artykuł: Kiedyś obiło mi się o uszy, że wierzchnią warstwę ścieralną asfaltu powinno się odnawiać co 6 lat. Więc 10lat faktycznie wygląda na solidnie. Ale nie znam się na tym ![]() Nawiasem mówiąc to obecna nawierzchnia na ekspresówca ma własnie jakieś 10-12 lat. ![]() Natomiast nie wiem na ile ten artykul jest wiarygodny bo w ramce na dole strony powiela ludowe wiarę w to, że rząd wycofał się z finansowania DTS-Zachód. Co jak wiemy nie jest prawdą. Ten post edytował bzenek nie, 01 cze 2008 - 10:37 |
|
|
![]()
Post
#1220
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
moglby mi ktos wytlumaczyc o co w tym chodzi ?
Linie zawieszone 01.06.2008 933 MB szukalem na stronie kzkgopu, ale nie znalazlem informacji dot. zawieszenia linii 933 -------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: wtorek, 14 października 2025 - 00:51 |