![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
niestety co do czestotliwosci kursow itp to wszystko jest wina KZKGOP a nei PKMow. A najlepsze jest to ze KZKGOP prowadzil badania obciazenia linii podczas wakacji
![]() Nic nie wiem o przewozach z Mydlic na ŁĘknice zeby takie byly. Po DG jezdzi duzo przewozow ale to z HK i koksowni. A z busami do Olkusza to super pomysl jesli ktos tak musi jezdzic a nie ma autka. Ale niestety estetyka prywatnych linii D i K to porazka ![]() ![]() A z prywatnymi pewnie sie nie poprawi bo na pewno na autobusy normalne kasy nie maja. A sa zrzeszeni to niech chociaz maja jednakowe malowanie (a niektorzy wyglupiaja sie z tymi malunkami). I spoko jakby jezdzily w przerwach miedzy miejskimi autobusami, skorzystaliby na tym pasazerowie i by bylo ok normalnie a nie po chamsku :wink: |
|
|
![]()
Post
#122
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
O jej !
Ale siĘgoraco zrobiŁo !!! :idea: :)+--> QUOTE(:)) te prywatne chamsko jezdza zaraz przed 8** zeby zabrac pasazerow i do tego blokuja nei swoje przystanki[/quote]
A jak autobusy na zlecenie KZK GOP podjeŻdŻaŁyby minutĘprzed busami, zabieraŁyby pasaŻerÓw i blokowaŁby im przystanki to byŁoby sprawiedliwie ??? :shock: Wydaje mi siĘ, Że przystanki autobusowe sa wŁasnoŚciĄ miasta DĄbrowa GÓrnicza. Za korzystanie z nich pŁaca PKMy, PKSy, busy DPJ, busy linii D i K oraz wszyscy inni zarejestrowani przewoĹşnicy. PŁaca wiĘc siĘlegalnie zatrzymujĄ. Z tego co wiem to regularne prywatne linie muszĄ mieĆ swoje rozkŁady jazdy. Inaczej nie dostanĄ zgody na Świadczenie usŁug. I to chyba od urzĘdnikÓw zaleŻy czy chce im siĘte rozkŁady koordynowac z istniejĄcymi liniami komunikacji miejskiej. JeŚli nie to takie sĄ efekty. [quote=klocek]D i K nie posiadaja zadnych kas fiskalnych [/quote] A to jest faktycznie jakaŚ dziwne zrzĄdzenie losu. W czasach kiedy na siŁĘwprowadza siĘkasy kioskarzom, fryzjerom, taksÓwkarzom kierowcy linii D i K wyrastajĄ za jakieŚ ŚwiĘte krowy. StĄd teŻ ich dumpingowe ceny przejazdu. SĄdzĘ, Że gdyby wprowadziĆ ewidencjonowanie kaŻdego sprzedanego biletu to przychody "busiarzy" strasznie by zmalaŁy. A w kaŻdym razie musieliby podnieŚĆ niewiarygodnie niskie ceny przejazdu. :)+--> QUOTE(:)) W tej chwili te autosany wygladaja masakrycznie[/quote]
No cÓŻ, bazary teŻ wyglĄdajĄ fatalnie, a ludzie tŁoczĄ siĘaby zrobiĆ tam zakupy. Jak to siĘmÓwi - klient gŁosuje nogami i portfelem. Wydaje mi siĘ, Że prywatne busy po prostu wypeŁniŁy rynkowĄ lukĘ. Nie ma co z nimi walczyĆ. Po prostu warto pilnowaĆ przestrzegania prawa i cywilizowaĆ konkurencjĘ. Tak jak zrobiono to zeszŁego roku w Zakopanem. No i trzeba siĘzastanowiĆ siĘjak usprawniĆ KZK GOP. [quote=mary_cha]w stanach zjednoczonych sprawdzil sie system (...) przy wejsciu placisz[/quote] SczegÓlnie, jak na to zwrÓciŁ uwagĘmary_cha, nalezaŁoby uszczelniĆ system opŁat przy jednoczesnym znacznym obniŻeniu cennika. W tym momencie jazda drogim autobusem KZK (2.3 zŁ) wychodzi taniej od jazdy busem (1,5zŁ) bo nie kasuje siĘbiletu. Po prostu. |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
wlasnie o to mi chodzi zeby prywatne linie ucywilizowac :!: A bilety w KZKGOP sa drogie w porownaniu z innymi duzymi miastami a jakosc najorsza przez to ze miasta gop-u tak na tym oszczedzaja. Do tego te bzdurne strefy-miasta juz lepiej byloby jakby cena byla zalezna tylko od czasu.
PS. ale jaki ruch byl dzisiaj na forum :) |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
Rafi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 25 sie 03 Skąd: DG City Nr użytkownika: 15 ![]() |
Hmm. Nie wiem czy cena zalezna od czasu jazdy bylaby dla pasazerow korzystna. Zawsze jazde mozna zaplanowac w ten sposob, zeby ta cena byla jak najwyzsza. Tu juz jest pole do kombinatorstwa (wiadomo - Polak potrafi).
Mnie osobiscie marzy sie jazda na jednym bilecie z mozliwoscia przesiadki. W tym przypadku dopuscilbym czasowa waznosc takiego biletu. Powiedzmy 1 strefa/godzina 2 strefy/2 godziny :) Co do kas fiskalnych w autobusach prywatnych, to same w sobie one nic nie dadza. Trzeba by jeszcze uswiadomic pasazerow, zeby domagali sie wydrukow z kasy. W przeciwnym razie tylko co 20 pasazer bedzie "nabijany" na kase, a wiekszosc kasy pojdzie i tak do kieszeni kierowcy/wlasciciela linii. |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() GreenPointHooligan ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 148 Dołączył: pon, 27 gru 04 Skąd: Dabrowa gornicza-Podlesie Nr użytkownika: 119 ![]() |
ja jednak jestem zwolennikiem biletow czasowych.np.poruszajac sie po miescie kazdy z nas wie ile mniej wiecej zajmie mu transport z miejsca do miejsca.tak to dziala w poznaniu i nikt nie narzeka(oczywiscie jest pewna tolerancja-jak sie nie myle to 3 minuty).
:) poruszyl wazna kwestie-bzdurny podzial na strefy.pare lat temu,jak to weszlo naprawde nie czailem o co w tym chodzi.TO JEST CHORE!!! jezeli komunikacja miejska/miedzymiejska(jesli moge to tak nazwac)szczyci sie mianem GOP (Gornoslaskiego okregu przemyslowego) to czemu mamy placic za przekraczanie jakichs umownych granic jesli np.place 2,30 z przejechanie z dg do trzebieslawic co zajmuje mi tyle czasu ile droga do katowic(za co place 3,30).to juz jest totalny bezsens i naprawde niepowazna zagrywka kzk gop.jest to takze celowa zagrywka wladz miasta. p.s.nareszcie forum odzylo.oby wiecej takich rozmow ![]() |
|
|
![]()
Post
#126
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
:)+--> QUOTE(:)) wlasnie o to mi chodzi zeby prywatne linie ucywilizowac[/quote]
Czyli tu siĘzgadzamy, bo poczĄtkowo odnisŁem wraŻenie, Że chcesz je zlikwidowaĆ ![]() :)+--> QUOTE(:)) A bilety w KZKGOP sa drogie w porownaniu z innymi duzymi miastami a jakosc najorsza przez to ze miasta gop-u tak na tym oszczedzaja[/quote]
Szklanka moŻe byĆ do poŁowy peŁna i do poŁowy pusta. Na tej podstawie moŻnaby siĘzastanowiĆ czy inne aglomeracje nie przepŁacajĄ za komunikacjĘ. Tamtejszy schemat "sam zamawiam u siebie usŁugĘi ustalam ile sobie pŁacĘ" nie jest dla mie wzorem bo z zaŁoŻenia stwarza okazjĘdo naduŻyĆ. QUOTE(rafi) Nie wiem czy cena zalezna od czasu jazdy bylaby dla pasazerow korzystna
Żadne rozwiĄzanie nie jest idealne. Taryfa czasowa teŻ ma swoje wady. MoŻna sobie wyobraziĆ podmiejski autobus i miejski w godzinach szczytu w centrum miasta. Ten pierwszy przez 10 minut przejeŻdŻa 8km, a drugi 4km z powodu ŚwiateŁ i czĘstych przystankÓw. A cena ta sama :? QUOTE(rafi) Mnie osobiscie marzy sie jazda na jednym bilecie z mozliwoscia przesiadki. W tym przypadku dopuscilbym czasowa waznosc takiego biletu. Powiedzmy 1 strefa/godzina 2 strefy/2 godziny
Oj, te ceny to chyba zbyt optymistyczne - do Gliwic 801/870 za 2,80 ??? KZK GOP w okresie wakacji oferuje moŻliwoŚĆ przejazdu godzinnego z moŻliwoŚciĄ przesiadki z biletem 3strefowym za 3,30. I to jest caŁkiem sensowne. Szkoda, Że to rozwiĄzanie nie obowiĄzuje przez caŁy rok. Mnie siĘbardzo podoba rozwiĄzanie w Krakowie - poŁĄczenie taryfy tradycyjnej i czasowej. MPK KrakÓw oferuje bilety jednorazowe za 2,50 i godzinny z mozliwoŚciĄ przesiadki za 3,10. MyŚlisz, wybierasz, kupujesz :) QUOTE(rafi) Co do kas fiskalnych w autobusach prywatnych, to same w sobie one nic nie dadza. Trzeba by jeszcze uswiadomic pasazerow, zeby domagali sie wydrukow z kasy
Od czegoŚ trzeba zaczĄĆ. BĘdzie kasa to policja, straŻ miejska, ITD moŻe zaczĄĆ patrzeĆ busiarzom na rĘce. W podmiejskich busach jeŻdŻĄcych do Krakowa ubrani po cywilnemu policjanci co jakiŚ patrzĄ kierowcom na rĘce. W efekcie tam sytuacja siĘuporzĄdkowaŁa. Trzeba wiedzieĆ, Że bilet jest dowodem zawarcia umowy na bezpieczne dotarcie do celu. JeŚli ktoŚ jadĄc busem zostanie ranny w wypadku to podstawĄ dochodzenia odszkodowania od wŁaŚciciela pojazdu jest wŁaŚnie bilet. Gdy go brak to mozna busiarza pocaŁowaĆ w... MyŚlĘ, Że rozpropagowanie tego faktu znacznie zmieniŁoby podejŚcie pasaŻerÓw do biletÓw. |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
![]() GreenPointHooligan ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 148 Dołączył: pon, 27 gru 04 Skąd: Dabrowa gornicza-Podlesie Nr użytkownika: 119 ![]() |
bzenek napisal
[quote]Trzeba wiedzieĆ, Że bilet jest dowodem zawarcia umowy na bezpieczne dotarcie do celu. JeŚli ktoŚ jadĄc busem zostanie ranny w wypadku to podstawĄ dochodzenia odszkodowania od wŁaŚciciela pojazdu jest wŁaŚnie bilet. Gdy go brak to mozna busiarza pocaŁowaĆ w... MyŚlĘ, Że rozpropagowanie tego faktu znacznie zmieniŁoby podejŚcie pasaŻerÓw do biletÓw.[/quote] to jest bardzo wazny glos w naszej "debacie".potrzebne jest uswiadamianie ludzi ze nie tylko w "pks" podstawa takiego roszczenia jest bilet.to samo tyczy sie autobusow miejskich.a najwazniejsze ze kupujac bilet przyczyniamy sie do rozwoju firmy. mam jeszcze jedno "ale" do do komunikacji miejskiej.powinni sie zdeccydowac czy sprzedawac w autobusach bilety czy nie.czesc kierowcow posiada je(w cenie 3,50),czesc ich nie ma.do tego dochodzi problem z wydawaniem reszty(niby pisze-"kierowca sprzedaje bilety tylko na postoju i za odliczona gotowke")tylko ze jesli decyduja sie na sprzedaz biletu to nie powinno byc tego problemu.moja sugestia-albo cofnac ta mozliwosc albo ja rozwinac.[/quote][quote][/quote] |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Czy zniknie linia autobusowa na lotnisko?
Piotr PurzyĹski 24-02-2005 , ostatnia aktualizacja 24-02-2005 18:03 PrzedsiĘbiorstwo Komunikacji Miejskiej w Katowicach nie wyklucza, Że zlikwiduje regularnĄ liniĘautobusowĄ z Katowic na lotnisko w Pyrzowicach. Wszystko przez wŁaŚcicieli prywatnych busÓw, ktÓrzy w niewyszukany sposÓb konkurujĄ z PKM-em. Regularne poŁĄczenie Katowic z Pyrzowicami wŁadze Katowic zdecydowaŁy siĘuruchomiĆ wiosnĄ zeszŁego roku. W PKM-ie policzono, Że bilet musi kosztowaĆ 15 zŁ w jednĄ stronĘ. KŁopoty zaczĘŁy siĘzimĄ. - WpŁywy z biletÓw spadŁy nam o 30 proc. Teraz linia jest deficytowa - przyznaje Eugeniusz PypŁacz, prezes katowickiego PKM-u. Z autobusami w niewyszukany sposÓb konkurujĄ busiarze. Na przystanki, z ktÓrych odjeŻdŻa do Pyrzowic autobus PKM, busy podjeŻdŻajĄ wczeŚniej i podbierajĄ pasaŻerÓw. Za przejazd biorĄ tyle samo, czasem spuszczajĄ nawet z ceny. Busiarze nie muszĄ wydawaĆ pieniĘdzy na rozkŁad jazdy, kursujĄ, kiedy chcĄ. Gdy temperatura spadŁa grubo poniŻej zera, odpuŚcili, ale teraz znÓw wrÓcili. - UrzĄd nie wydaŁ pozwolenia na kursowanie z Katowic do Pyrzowic Żadnej prywatnej linii - mÓwi Witold TrÓlka ze ŚlĄskiego UrzĘdu MarszaŁkowskiego. Dodaje, Że sprawĄ powinna siĘzajĄĆ Inspekcja Transportu Drogowego. Dariusz Winiarczyk, naczelnik wydziaŁu inspekcji ze ŚlĄskiej ITD, mÓwi, Że kontrole odbywajĄ siĘco jakiŚ czas. Ale inspektorzy czĘsto majĄ zwiĄzane rĘce. - JeŚli prywatni przewoĹşnicy nas widzĄ, nie podjeŻdŻajĄ na przystanki - mÓwi Winiarczyk. SprawĘmogŁyby rozwiĄzaĆ nieoznakowane pojazdy, ale na ich uŻywanie nie pozwalajĄ przepisy. Dopiero nowelizacja ustawy ma wprowadziĆ takĄ moŻliwoŚĆ. Nie wiadomo tylko, czy linia do Pyrzowic dotrwa zmiany przepisÓw. PKM nie chce dopŁacaĆ do kursÓw, wiĘc prezes PypŁacz nie wyklucza, Że kursowanie autobusu moŻe zostaĆ zawieszone. Wojna podjazdowa PiĄtek, 25 lutego 2005r. NieuczciwĄ konkurencjĘzarzucajĄ wŁaŚcicielom minibusÓw kursujĄcych na lotnisko w Pyrzowicach szefowie PrzedsiĘbiorstwa Komunikacji Miejskiej w Katowicach. – WypromowaliŚmy liniĘi ktoŚ postanowiŁ to wykorzystaĆ. WŁaŚciciele busÓw bez skrupuŁÓw podbierajĄ nam pasaŻerÓw, a my musimy do interesu dopŁacaĆ – twierdzi prezes PKM Eugeniusz PypŁacz. MŁody mĘŻczyzna w niebieskiej kurtce podchodzi do stanowiska, z ktÓrego odjeŻdŻajĄ z lotniska autobusy PKM. – MoŻe do Katowic? Jest busik – zagaduje, choĆ przy krawĘŻniku stoi juŻ autobus. – Za ile? – pytamy. – 20 zŁotych. – To autobusem jest taniej: 15 zŁotych. – Ale z nami szybciej i bardziej komfortowo – przekonuje. Regularne poŁĄczenie autobusowe z Katowic na lotnisko w Pyrzowicach zostaŁo uruchomione w kwietniu ub.r. PKM w Katowicach podpisaŁ porozumienie z GÓrnoŚlĄskim Towarzystwem Lotniczym, na parkingu portu lotniczego wyznaczono stanowisko dla autobusÓw. – WyŁoŻyliŚmy pieniĄdze na reklamĘ. DrukowaliŚmy plakaty i ulotki, zaczĘliŚmy wspÓŁpracĘz biurami podrÓŻy. Ludzie z czasem zaczĘli kojarzyĆ nasze autobusy i po trzech miesiĄcach wyszliŚmy na zero – tŁumaczy Ewa Bartnik, wiceprezes zarzĄdu PKM w Katowicach. – JesieniĄ przedsiĘwziĘcie znowu przestaŁo byĆ dochodowe. PojawiŁy siĘbowiem osoby, ktÓre postanowiŁy naszym kosztem dorobiĆ. Problemy zaczynajĄ siĘjuŻ przed dworcem kolejowym w Katowicach. – Kierowcy minibusÓw podjeŻdŻajĄ na przystanek kilka minut przede mnĄ i zabierajĄ pasaŻerÓw. Przed terminalem wysadzajĄ ludzi i od razu odjeŻdŻajĄ, wiĘc nie muszĄ nawet pŁaciĆ za parking – tŁumaczy Janusz Śnioch, kierowca autobusu PKM kursujĄcego na lotnisko. Z relacji pasaŻerÓw wynika, Że kierowcy minibusÓw prÓbujĄ ich czasami przekonywaĆ, Że autobus w danym dniu w ogÓle nie przyjedzie. Ale prawdziwa walka o klienta toczy siĘna lotnisku. – To Dziki ZachÓd – twierdzi Grzegorz Wiertelorz, kierownik transportu w firmie „Matuszek”, ktÓra jest oficjalnym przewoĹşnikiem pasaŻerÓw linii lotniczych WizzAir. – Kierowcy i pomagajĄce im osoby wrĘcz ciĄgnĄ ludzi za rĘce albo biorĄ ich bagaŻ i niosĄ prosto do minibusa. – WidziaŁam na wŁasne oczy, jak pasaŻerowie samolotu weszli po odprawie do holu terminalu, a tam staŁ juŻ rzĄdek mĘŻczyzn rzucajĄcych cenami i nazwami miejscowoŚci – mÓwi pani Magdalena, jedna z pasaŻerek. Okazuje siĘ, Że mĘŻczyzna w niebieskiej kurtce jest pracownikiem firmy AWOS, ktÓra na lotnisku wynajmuje samochody i busy z kierowcami. – Nikomu nie podbieramy klientÓw – przekonuje Andrzej Osek, szef AWOS-u. – Z portem lotniczym wspÓŁpracujĘjuŻ od siedmiu lat. Firma „Matuszek” jeĹşdzi od dwÓch, a autobusy PKM od ubiegŁego roku. Pracownicy firmy tŁumaczĄ, Że oferujĄ tylko przewozy okazjonalne i na staŁe nie obsŁugujĄ Żadnej linii. – Mamy nowe samochody i jesteŚmy elastyczni. Nie musimy trzymaĆ siĘrozkŁadu: jedziemy tam, gdzie sĄ chĘtni, nawet pod wskazany adres. Ludzie do nas sami przychodzĄ, bo jesteŚmy taĹsi od innych przewoĹşnikÓw. Nie wiem, o co tutaj chodzi. Bo na pewno o Żadnej dzikiej konkurencji nie ma mowy – uwaŻa Zygmunt Palak z AWOS-u. Andrzej Osek podkreŚla, Że za przejazd do Katowic teŻ bierze 15 zŁ, a kaŻdy pasaŻer ma prawo wyboru. – Ale pana pracownik proponowaŁ nam kurs za 20 zŁ – oponujemy. – To musiaŁo mu siĘpomyliĆ – twierdzi Osek. Igor CieŚlicki - Dziennik Zachodni |
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 294 Dołączył: pią, 25 lut 05 Skąd: DG Nr użytkownika: 125 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Witam wszystkich serdecznie!
Kieruję tego posta do wszystkich osób przeglądających to forum, a dojeżdżających na AE, UŚ w Katowicach komunikacją miejską z Dąbrowy Górniczej i Środuli. Co tu dużo pisać... po prostu przeczytajcie poniższy tekst... QUOTE Chciałbym złożyć wniosek o rozpatrzenie możliwości dodania jednego przystanku dla wszystkich autobusów linii 801, 821 oraz 831. Chodzi o to, aby wymienione wyżej autobusy jadąc w kierunku przystanku "Katowice Piotra Skargi" zatrzymywały się po drodze na przystanku "Bogucice Skrzyżowanie", a jadąc z powrotem, tj. w kierunku przystanku "Tworzeń Huta Katowice" zatrzymywały się również na przystanku "Katowice Hotel Warszawa". Byłoby to spore ułatwienie dla studentów, nauczycieli i pracowników Akademii Ekonomicznej, Politechniki Śląskiej oraz Uniwersytetu Śląskiego, a także innych osób dojeżdżających do pracy w tym rejonie Katowic z terenu Dąbrowy Górniczej i Środuli. Wydaje się, że dobrym rozwiązaniem, mogłoby być stworzenie w tych miejscach, dla wszystkich autobusów linii 801, 821 oraz 831, przystanku na żądanie. Obecnie na przystanku "Bogucice Skrzyżowanie" zatrzymują się wprawdzie autobusy linii 821 i 831, ale niestety tylko w godzinach wczesnoporannych. Dziękuję za okazanie zainteresowania dla mojego wniosku. Pozdrawiam! imię nazwisko ...i jeśli chcecie spróbować sobie ułatwić życie, to podpiszcie się pod nim albo napiszcie własny podobny i wyślijcie go przez ten formularz do KZK GOP. PS. Jestem ciekaw waszych opinii w tej sprawie. Pozdrawiam! Ten post edytował kwintosz pią, 29 wrz 2006 - 11:54 |
|
|
![]()
Post
#130
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
No ja tam popieram wasze starania ale chyba źle adresujecie swój apel. Wątpie że pisanie do kzk gop załatwi sprawe. Zazwyczaj takie sprawy są rozpatrywane pozytywnie jedynie jeśli są zgłaszane na wniosek gminy.
Ten post edytował kwintosz pią, 29 wrz 2006 - 11:48 |
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
W marcu szykuje nam sie podwyŻka cen biletÓw.
|
|
|
![]()
Post
#132
|
|
Rafi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 25 sie 03 Skąd: DG City Nr użytkownika: 15 ![]() |
Moze jakies szczegoly? O ile podrozeja i czy wszystkie. Warto wiedziec, bo w razie czego kupie sobie zapas :)
|
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
SMS-owe bilety w KZK GOP
Piotr PurzyĹski 25-02-2005 , ostatnia aktualizacja 25-02-2005 19:55 Od kwietnia droŻejĄ bilety w autobusach i tramwajach KZK GOP. Przy okazji gŁosowania wyŻszych cen, prezydenci i burmistrzowie zgodzili siĘna wprowadzenie w KZK SMS-owych opŁat za jazdĘautobusem i tramwajem. PodwyŻkĘcen biletÓw prezydenci i burmistrzowie przegŁosowali podczas wczorajszego zgromadzenia Komunikacyjnego ZwiĄzku Komunalnego GOP w Katowicach. Nowe ceny biletÓw, wyŻsze o od 4 do 8 proc., zacznĄ obowiĄzywaĆ od 1 kwietnia. Wtedy teŻ w cenniku pojawi siĘnowa pozycja: bilety kupowane przez telefony komÓrkowe. Niestety, jeszcze przez jakiŚ czas biletÓw w ten sposÓb nie bĘdzie moŻna kupiĆ. - W najbliŻszych tygodniach ogŁosimy przetarg na system biletÓw SMS-owych - mÓwi Marek Klimek, gŁÓwny specjalista ds. informacji i promocji w KZK GOP. JuŻ dziŚ moŻna jednak wspomnieĆ o dwÓch zaletach i jednej wadzie SMS-owych biletÓw, ktÓre KZK wprowadzi za kilka miesiĘcy. Po pierwsze, w odrÓŻnieniu od uruchomionych juŻ w kilku miastach podobnych systemÓw, pasaŻerowie KZK nie bĘdĄ musieli dodatkowo pŁaciĆ za wysŁanie SMS-a. - Bo nie trzeba bĘdzie wysyŁaĆ SMS-Ów. Planujemy, Że system bĘdzie dziaŁaŁ w oparciu o bezpŁatny numer telefonu. Po zadzwonieniu pod ten numer, na komÓrkĘpodroŻny dostanie pŁatnego SMS-a, ktÓry bĘdzie uprawniaŁ do korzystania z naszej komunikacji - mÓwi Grzegorz Dydkowski, zastĘpca dyrektora ds. rozwoju w KZK. Po drugie, w odrÓŻnieniu od obowiĄzujĄcych w KZK biletÓw jednorazowych, ktÓrych cena zaleŻy od liczby przejechanych miast, bilet z telefonu komÓrkowego za 2,40 zŁ waŻny bĘdzie przez 30 minut od momentu otrzymania SMS-a z moŻliwoŚciĄ przesiadki. PrzedŁuŻenie czasu jazdy o 15 min bĘdzie kosztowaŁo 50 gr. Minusem bĘdzie z pewnoŚciĄ koniecznoŚĆ doŁadowania wczeŚniej swego konta okreŚlonĄ kwotĄ, z ktÓrej bĘdĄ pobierane opŁaty za przejazd. W tej sytuacji na pewno taĹsze bĘdĄ dotychczasowe, zwykŁe bilety miesiĘczne. Na razie wiĘc faktem jest podwyŻka. Jak juŻ pisaliŚmy, ceny biletÓw jednorazowych podroŻejĄ nieznacznie: bilet na jedno miasto bĘdzie kosztowaŁ o 10 gr wiĘcej niŻ dotychczas (2,40 zŁ), o tyle podroŻeje teŻ bilet na dwa miasta (2,90 zŁ). Za bilet jednorazowy na trzy i wiĘcej miast trzeba bĘdzie zapŁaciĆ 20 gr wiĘcej (3,50 zŁ). NajwiĘcej, bo o 6 zŁ, zdroŻejĄ najpopularniejsze autobusowo-tramwajowe bilety miesiĘczne. |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Jak informuje Gazeta Wyborcza (20.01.2005) - o 6 zŁ zdroŻejĄ najpopularniejsze autobusowo-tramwajowe bilety miesiĘczne Komunikacyjnego ZwiĄzku Komunalnego GOP w Katowicach. WciĄŻ nie jest pewien termin, w ktÓrym podwyŻka zostanie wprowadzona. PoczĄtkowo KZK GOP planowaŁ jĄ na luty, ostatnio mÓwiŁo siĘo marcu. Żaden z tych terminÓw najpewniej nie zostanie dotrzymany. Nie moŻna wykluczyĆ, Że ostatecznie nowy cennik biletÓw wprowadzony zostanie z poczĄtkiem kwietnia. Nieznacznie zmieniĄ siĘceny biletÓw jednorazowych: na jedno miasto bĘdzie kosztowaŁ o 10 gr wiĘcej (2,40 zŁ), o tyle wzroŚnie takŻe cena biletu na dwa miasta (2,90 zŁ). Wreszcie bilet jednorazowy na trzy i wiĘcej miast podroŻeje o 20 gr (3,50 zŁ). DroŻszy o 10 gr bĘdzie takŻe bilet na przewÓz bagaŻu. Nie zmieniĄ siĘnatomiast opŁaty za jazdĘna gapĘ.
|
|
|
![]()
Post
#135
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
:)+--> QUOTE(:)) Po drugie, w odrÓŻnieniu od obowiĄzujĄcych w KZK biletÓw jednorazowych, (...), bilet z telefonu komÓrkowego za 2,40 zŁ waŻny bĘdzie przez 30 minut od momentu otrzymania SMS-a z moŻliwoŚciĄ przesiadki. PrzedŁuŻenie czasu jazdy o 15 min bĘdzie kosztowaŁo 50 gr[/quote] O rany ! CzyŻby krok w kierunku mieszanej taryfy czasowo-przejazdowej, o ktÓrej kiedyŚ dyskutowaliŚmy ? To dobrze. Tylko czemu "czasowoŚĆ" nie obowiĄzuje w formie papierowej ? LiczĄ na to, Że z SMSÓw nikt nie bĘdzie korzystaŁ ? |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
W BĘdzinie pojawiŁ sie trzeci man z Niemiec. A u nas kolejny ikarus wrÓciŁ z remontu. A do tego jakieŚ dziwne rzeczy sie zaczynajĄ dziaĆ --- coraz czĘŚciej moŻna zobaczyc przeguby na 84 i 49. Tylko pytanie czemu np na 27 czy 260 gdzie by siĘone przydaŁy jeĹşdzĄ krÓtkie wozy?????
|
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/?s=14&nr=2796 ---- A to co moŻna zrobic tanim kosztem z naszych tramwajÓw. Tylko trzeba chcieĆ --- a u nas to chyba dĄŻĄ do zagŁadywszystkiego innego niŻ autobus.
|
|
|
![]()
Post
#138
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
w wielu miastach w Polsce mozna tez spotkac rozne przerobki i unowoczesnienia 105N np. w Gdansku jezdzi ich duzo z przerobionym calkiem przodem i tylem i wygladaja nawet fajnie :)
|
|
|
![]()
Post
#139
|
|
![]() GreenPointHooligan ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 148 Dołączył: pon, 27 gru 04 Skąd: Dabrowa gornicza-Podlesie Nr użytkownika: 119 ![]() |
niestety nikt z um lub kzk gop nie robi analiz dotyczacych uczeszczania danych linii.z tego wlasnie powodu widujemy np.84 przegub.a w 604,644 (przeguby oczywiscie) wieczorem smiga po 9-12 osob maksymalnie.gdzie tu jest logika :?: :?: :?: zamiast tego mozna by dolozyc po jednym 801 do kazdego kursu z rana(w odstepach co 10 min)miedzy np.6:30 a 9:00.
|
|
|
![]()
Post
#140
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
kzk gop przeprowadza takie testy obciazenia linii ale rzadko i w najmniej odpowiednim czasie np. w wakacje
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 03:14 |