![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1181
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
CYTAT Plany remontu linii tramwajowych są, ale czy wystarczy funduszy?
![]() Spółka Tramwaje Śląskie, której akcje zostały już przejęte przez KZK GOP, szykuje się w najbliższych latach (2008-2013) do sporych inwestycji. Na liście torowisk przewidzianych do całkowitej modernizacji znalazły się także te, biegnące przez Dąbrowę Górniczą. Na razie nie wiadomo jeszcze, kiedy mogłyby się rozpocząć pierwsze prace. Sytuację komplikują dodatkowo priorytetowe plany remontowe linii biegnących do Stadionu Śląskiego, w związku z Euro 2012 oraz to, że planowana dotacja z budżetu centralnego będzie mniejsza o ponad 20 mln euro. Nie zmienia to jednak faktu, że aktualny projekt zakłada generalny remont całego torowiska od ronda w Będzinie w kierunku byłej Huty Katowice. Mają się pojawić tutaj nowe podkłady betonowe oraz ma zostać wykonane konieczne odwodnienie. Nie zabraknie także najnowocześniejszych elementów, które mają znacznie poprawić komfort jazdy. Będą to tak zwane szyby "pływające", które zostaną ułożone na skrzyżowaniach ul. Królowej Jadwigi z Majakowskiego oraz na rondzie przy ul. Królowej Jadwigi, gdzie obciążenie ruchem jest bardzo duże. - Obecnie przygotowujemy specyfikacje poszczególnych przedsięwzięć, które pozwolą na wyłonienie firm, które zajmą się projektowaniem - informuje Szczepan Wodniok, dyrektor ds. technicznych w Tramwajach Śląskich. Plany obejmują także sąsiednie gminy. Nowe szyny mają się pojawić od ul. Żeromskiego w Sosnowcu poprzez całą część w Będzinie, gdzie kursują m.in. linie nr 21, 27, 24. Najwięcej zmian czeka Sosnowiec, gdzie modernizowane będą m.in. odcinki od Milowic przez Sosnowiec i Niwkę do Mysłowic, po trasie linii nr 26 oraz od dzielnicy Zagórze przez centrum miasta, aż do Katowic, na trasie linii nr 15. W sumie ma zostać zmodernizowanych (i położonych nowych szyn) na odcinku ponad 170 km. -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#1182
|
|
![]() jasiek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,062 Dołączył: śro, 06 sie 03 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 3 ![]() |
Z nowinek:
Irex zakupił sześć używanych autobusów którymi zamierza wystartować w przetargu na 140/637/809. |
|
|
![]()
Post
#1183
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() ![]() W autobusach będzie więcej kontroli dziś Będzie więcej etatów dla zawodowych kontrolerów w Komunikacyjnym Związku Komunalnym Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Obecnie około tysiąc autobusów i tramwajów, poruszających się po drogach Śląska i Zagłębia, obsługuje tylko około 40 stałych pracowników. Dlatego najczęściej bilety sprawdzają nam kontrolerzy pracujący na zlecenie. - Dodatkowych wynajmujemy z firm pośredniczących lub korzystamy z usług kontrolerów społecznych. Jedni i drudzy zostają zatrudnieni na umowę zlecenia - wyjaśnia Alodia Ostroch, rzecznik prasowy KZK GOP. - Jednak od pewnego czasu obserwujemy coraz mniejszą wydajność tego typu kontroli. Duża rotacja pracowników także źle wpływa na wykonywane przez nich obowiązki Tymczasem odpowiednie kwalifikacje to podstawa, aby sprawdzić się w tak niewdzięcznym zawodzie. - Kontrolerzy muszą mieć do tego predyspozycje, powinni być opanowani, mieć podstawową wiedzę psychologiczną, która umożliwi im wyegzekwowanie od gapowiczów dokumentów i informacji o adresie. Nie bez znaczenia jest także szkolenie, które obowiązkowo przechodzą. Zawodowych kontrolerów jest nam także łatwiej sprawdzać i dyscyplinować - przyznaje Alodia Ostroch. Takich kontrolerów chwalą też pasażerowie. - Łatwiej ich rozpoznać, bo noszą jednakowe ubrania. Są grzeczni, uprzejmi i nie czają się po kątach - ocenia Karolina Kustrin z Chorzowa. Sami kontrolerzy przyznają, że praca w schludnym uniformie ma swoje zalety. - Jeśli jestem ubrany porządnie, ludzie czują respekt, traktują mnie poważnie i z szacunkiem. Dobry strój ułatwia pracę. Niechlujny wywołuje nie najlepszą reakcję pasażera - przyznaje Tomasz Musioł, zawodowy kontroler z piętnastoletnim stażem. - Przekonałem się o tym na własnej skórze pracując czasem w weekendy w zwykłych ubraniach. Różnica jest ogromna. Mundur jednak w specyficzny sposób działa na człowieka. Tak samo jest z policjantami: inaczej się prezentują w cywilu i służbowo Zawodowi kontrolerzy muszą się wyróżniać. - Zazwyczaj noszą niebieską koszulę, krawat, czarną kurtkę, takie same spodnie i buty. Elementy tej garderoby zmieniają się w zależności od pogody. Taki strój jest bardziej profesjonalny. Niestety, wynajmowanym kontrolerom takich wymogów narzucić nie możemy - mówi Alodia Ostroch. Teraz KZK GOP chce, żeby kontrole biletów w środkach komunikacji publicznej w większej niż do tej pory mierze przeprowadzali pracownicy zatrudnieni na stałe. W zeszłym roku do obsadzenia było tylko pięć etatów. Tym razem będzie więcej, choć jeszcze nie ustalono, ile. Zarobki wśród zawodowych kontrolerów wahają się w granicach od 1650 zł do 2100 zł brutto. Pracują zazwyczaj na zmiany. Pierwsza zaczyna się o godz. 6 i kończy o 14, druga trwa od 14 do 22. Kontroler społeczny wykonuje tymczasem swoją pracę często przy okazji, jako dodatkowe zadanie, na przykład w drodze do pracy, czy powrotnej do domu. Justyna Przybytek CYTAT sosnowiec.info.pl
Tramwaje: likwidować czy rozwijać? 26.04.2008 Szczęśliwie zagłębiowskie tramwaje nie podzieliły losu likwidowanych systemów tramwajowych i trolejbusowych w innych miastach Polski, dlaczego więc teraz miałyby odejść do lamusa? A pojawiają się niestety takie głosy. Doświadczenia w usuwaniu z naszych ulic tramwajów i trolejbusów mamy niestety duże. W miastach byłego zaboru rosyjskiego tramwajów nie zlikwidowano tylko dlatego, że ich po prostu tam nie było. Nawet duże jak na owe czasy, liczące powyżej 50 tys. mieszkańców miasta takie jak Wilno, Białystok czy Lublin w wyniku zaniedbań władz carskich a potem II R.P. nie zbudowały transportu publicznego na miarę swoich potrzeb. Dopiero w latach 40-tych władze sowieckie uruchomiły trolejbusy w Wilnie i de facto w Lublinie. Planowane linie szybkiego tramwaju w Wilnie i Białymstoku nie powstały do dziś, choć większe szanse ma na to stolica Litwy, wykorzystując fundusze unijne. Na ulicach Łodzi pojawiły się wąskotorowe tramwaje elektryczne już w 1897 roku a w następnych latach trakcja ta połączyła z Łodzią pozostałe miasta przemysłowej aglomeracji takie jak Pabianice, Zgierz, Ozorków (najdłużej istniejąca do dziś linia w Europie o długości ponad 30 km), Aleksandrów, Konstantynów, Lutomiersk, Tuszyn, Rzgów. Niestety, z powodów ekonomicznych 3 ostatnie miejscowości nie mają już połączenia z Łodzią, ale pozostałe linie istnieją i są obecnie rozbudowywane. Jest to Łódzki Tramwaj Regionalny z Pabianic przez całą Łódź do Zgierza, który będzie obsługiwany przez bardzo nowoczesne 5-członowe pociągi tramwajowe Cityrunner oraz Pesa 122. Zakończenie pierwszego etapu na terenie Łodzi już latem tego roku. Dopiero w 1908 roku, czyli w 10 lat po tramwaju w Łodzi wyjechał na ulice pierwszy elektryczny tramwaj warszawski, choć trakcja konna istniała tu już kilkadziesiąt lat. Tramwaje warszawskie były uznawane jako wzorcowe aż do 1939 roku. Totalne zniszczenie miasta w trakcie i po Powstaniu zmieniły znacznie układ linii tramwajowych w stosunku do systemu przedwojennego. System budowano w części lewobrzeżnej w zasadzie od nowa, jedynie w latach 70. zlikwidowano pochopnie linię do Wilanowa. Jest jednak stała tendencja do modernizacji i poszerzania sieci, zwłaszcza że Warszawa posiada tylko „pół metra”. Wydaje się nierealnym wybudowanie drugiej nitki metra na Pragę, ze stacji Centrum do stacji Stadion Narodowy do Euro 2012, a jest to zaledwie kilkukilometrowy odcinek. Zapadła więc decyzja zakupu supernowoczesnych pociągów tramwajowych Pesa 120, produkowanych zresztą w Polsce. Bez opóźnień w stosunku do innych miast Europy powstał transport publiczny w polskich miastach byłego zaboru austriackiego. Na ulice Lwowa pierwszy tramwaj elektryczny wyjechał już w 1894 roku, przy czym największy rozkwit lwowskich tramwajów miał miejsce w czasach II R.P.; w czasach sowieckich tramwaje lwowskie były wspomagane trolejbusami, ale za czasów ukraińskich sieć przeżywała stagnację. Poza nowoczesnym przystankiem Poczta Główna zrobiono niewiele. Krakowskie MPK borykające się przez prawie 50 lat z reorganizacją ruchu tramwajowego z wąskotorowego lewostronnego (CK - austriackiego) na normalnotorowy prawostronny jest dziś najnowocześniejszym przedsiębiorstwem w Polsce. Kraków posiada obecnie największą ilość 40 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów typu Bombardier, kursujących na najważniejszych liniach, w tym na trasie krakowskiego premetra, który na swoim centralnym odcinku zjedzie pod ziemię już jesienią tego roku. Ale już niebawem Anna Dymna, Grzegorz Turnau i Krzysztof Globisz zapowiedzą kolejne przystanki we wszystkich krakowskich tramwajach. Oczywiście o jakiejkolwiek likwidacji choć centymetra toru w Krakowie nie ma nawet mowy, a nowe odcinki powstaną na peryferiach miasta w najbliższej przyszłości. W przeciwieństwie do dużych miast zaboru rosyjskiego, w zaborze austriackim elektryczną trakcję tramwajową posiadały o wiele mniejsze miasta takie jak: Tarnów, Bielsko-Biała czy Cieszyn. Wszystkie miasta spotkał ten sam los - likwidacja tramwajów, ale z różnych przyczyn. Już po 10 latach istnienia zamknięto linię tramwajową w Cieszynie, gdyż nie mogła funkcjonować wskutek stałych kontroli granicznych na nowo powstałej granicy polsko-czechosłowackiej; linię z czeskiego do polskiego Cieszyna zamknięto w 1921 roku, podobnie zresztą było po plebiscycie na Śląsku. Miał być to początek ingerencji wielkiej polityki w transport miejski, który z całą mocą wystąpiła ćwierć wieku później na granicy polsko-niemieckiej. Los tramwajów cieszyńskich podzieliły 20 lat później tramwaje tarnowskie, które niemiecki okupant zlikwidował oficjalnie z przyczyn ekonomicznych, ale tak naprawdę zdecydowały o tym względy militarne. Przebiegająca jedyna linia tramwajowa w Tarnowie wzdłuż głównej arterii miasta przeszkadzała ruchom wojsk hitlerowskich w kierunku granicy sowieckiej podczas wojny Niemiec z ZSRR. Najbardziej niezasłużony los spotkał jednak tramwaje, gdy nadeszły lata 60., najgorsze dla tramwajów w Polsce. Towarzysz Władysław Gomułka przed V zjazdem PZPR w 1967 roku oznajmia na plenum tejże: „dla miast rzędu do 200 tysięcy mieszkańców jedynie komunikacja autobusowa jest uzasadniona ekonomicznie". Konsekwentnie zatem likwiduje się tramwaje we wszystkich miastach poniżej 200 tys. (nie dotyczy to miejscowości wchodzących w skład konurbacji śląskiej i aglomeracji łódzkiej) oraz ze względów politycznych - Częstochowy, w której 8 lat wcześniej powstała linia tramwajowa do huty im. B. Bieruta. Dotyka to jednak m.in. Bielska-Białej, pomimo że tramwaje w poprzedzającym ich likwidację 1970 roku przewiozły prawie 20 mln. ludzi. Próbowano protestować w zakładach pracy, zbierając podpisy przeciwko kasacji bielskich tramwajów, używając bardzo przekonywującego argumentu, że przecież linia nr 2 była zbudowana w latach 50. w całości w czynie społecznym (sic!), a państwo nie dostarczyło nawet taboru. Cztery wozy doczepne bielskie zakłady pracy wykonały we własnym zakresie. Głupota miejscowych partyjnych kacyków popierających każdy idiotyzm Gomułki sprawiła, że bielskie MZK jako jedne z niewielu w kraju przynoszące zysk, wkrótce znalazło się pod kreską. Co gorsza ponad 100-tysięczne miasto położone w górskiej kotlinie u podnóża Szyndzielni zaczęło być zatruwane spalinami setek autobusów. Reszty ekologicznej degradacji dopełniły w kilka lat potem samochody osobowe, jak na ironię produkowane m.in. w miejscowej fabryce. Na ziemiach zachodnich tramwaje i trolejbusy były nawet w niewielkich miastach. Do dziś zachowały się tylko w dużych ośrodkach bądź w tych, w których nawet władza komunistyczna nie przeciwstawiła się protestom społeczeństwa, ale o tym następnym razem. Krzysztof Korn -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1184
|
|
KK25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 975 Dołączył: czw, 29 lis 07 Skąd: Manhattan Nr użytkownika: 917 Płeć: Mężczyzna GG: 5456583 ![]() |
Dobrze jest jak jest -> nie potrzeba większej ilości kontroli
![]() |
|
|
![]()
Post
#1185
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,266 Dołączył: pon, 03 lis 03 Nr użytkownika: 32 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dobrze jest jak jest -> nie potrzeba większej ilości kontroli ![]() Codziennie jeżdżę autobusami 801,831,814 i 811 i od początku roku nie miałem jeszcze kontroli. Ogólnie to patrząc na autobusy to mało kto kasuje bilet. Oczywiście mam nadzieję że Ci co nie kasują mają miesięczny lub kwartalny ewentualnie inny typ biletu. |
|
|
![]()
Post
#1186
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Mnie tam obojętne bo ja bilet zawsze mam ale fakt że kontrole są rzadko - co dziennie śmigam 811 i 801/831 i w tym roku nie miałem kontroli a od czasów gdy pracuję (1 rok) miałem bodajże raz...to dość dziwne ale jestem ciekaw czy zatrudnieni kontrolerzy są w jakikolwiek sposób rozliczani ze swojej rzetelności? Czy KZK płaci im od ilości kar? Może Dave niech się wypowie, forumowy "kanar" (bez urazy).
|
|
|
![]()
Post
#1187
|
|
![]() Dąbrowa G ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 626 Dołączył: wto, 15 lis 05 Skąd: PL Nr użytkownika: 168 Płeć: Mężczyzna GG: 3563765 Skype: syzio0 ![]() |
Ja w ciągu 3 lat codziennej jazdy komunikacją miejską miałem kontrole max. 5 razy. Korzystam z przeróżnych linii, począwszy od 604, 84, 260, 27, 175,635 kończąc na 807, 814, 808 itp. A co najlepsze ostatnio koleżanka wsiadła do 634 i spytała się czy potrzebny bilet. Kierowca odpowiedział nie
![]() |
|
|
![]()
Post
#1188
|
|
KK25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 975 Dołączył: czw, 29 lis 07 Skąd: Manhattan Nr użytkownika: 917 Płeć: Mężczyzna GG: 5456583 ![]() |
No i sami widzicie
Ja miałem kontrole około miesiąc temu w tramwaju. (miałem bilet ![]() EDIT: Jeszcze z rok temu również w tramwaju ale w Katowicach (niedziela popołudniu , zwiałem ![]() Ten post edytował Padziu wto, 29 kwi 2008 - 19:54 |
|
|
![]()
Post
#1189
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
CYTAT Nie zabraknie także najnowocześniejszych elementów, które mają znacznie poprawić komfort jazdy. Będą to tak zwane szyby "pływające", które zostaną ułożone na skrzyżowaniach ul. Królowej Jadwigi z Majakowskiego oraz na rondzie przy ul. Królowej Jadwigi, gdzie obciążenie ruchem jest bardzo duże. Ech... trochę to pokazuje jak my tu w GOP jesteśmy do tyłu technicznie, finansowo i mentalnie ![]() W takim Krakowie to od kilkunastu lat z powodzeniem stosują szyny pływające i płytę węgierską na każdym skrzyżowaniu i w każdej jezdni. A u nas ciągle wolą oszczędzać ![]() CYTAT W autobusach będzie więcej kontroli Nie wróżę powodzenia. Polska powoli się zmienia ale na kontrolę biletów w komunikacji publicznej nie ciągle jeszcze nie ma u nas społecznego przyzwolenia Ten post edytował bzenek śro, 30 kwi 2008 - 10:09 |
|
|
![]()
Post
#1190
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Dzisiaj konczy sie termin remontu przystankow. I wszystko na styk. Dopiero kilka godzin temu skonczono przystanki w centrum. Dzisiaj po poludniu zrobiono tez brakujace piktogramy na innych przystankach. Z tego pewnie rozlicza sie z UE. Bo z nawierzchnia przed peronami i zatokami nie zdaza. Pewnie pokombinuja cos, ze to roboty dodatkowe. Ja jestem ciekawy jakosci wykonania i ile nam beda sluzyc. Nie widze tez, zeby w zatokach jakos lepiej wzmacniali kostke, a tylko ukladaja na rownym od nowa. Kostka sie nie nadaje na zatoki i po roku juz sie zapada, no chyba ze zrobi sie naprawde porzadnie podloze.
Inna sprawa tego podsumowania - czy istnieje jakas norma maksymalnej wysokosci kraweznikow i nie mozna bylo zrobic wyzszych na przystankach? Jesli tak to trudno, a jesli nie to zmarowanie. Mimo tego podwyzszenia peronow, wciaz sa duzo nizej niz podloga w nowych autobusach. Niby maja ten przyklek. Na rowno jest tylko na Kosciuszki, tu gdzie sa zdarte grube warstwy asfaltu. Ciekawe czy go zniszczy Mayland, bo przeciez tam ma byc zatoka. Przystanek Centrum od strony PKZ - peron jest zdecydowanie za nisko, bo nawierzchnia zatoki jest znacznie nachylona w przeciwna strone, autobusy staja pod katem i podloga idzie znacznie do gory. O zupelnej niezgodnosci projektow z wykonaniem juz nie bede pisal. Tylko po co wogole byly te projekty i wydana na nie kasa. W tym roku prawie wcale nie bylo zimy. Ciekawe jakby byla mrozna i sniezna, na jakim etapie bylby teraz wykonawca. I zeby nie bylo, ze tylko narzekam to mimo wszystko na zdecydowanej wiekszosci przystankow jest znaczna poprawa. Tylko mozna bylo to zrobic lepiej, ladniej, dokladniej. Byla taka okazja. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1191
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ogólnie to patrząc na autobusy to mało kto kasuje bilet. Oczywiście mam nadzieję że Ci co nie kasują mają miesięczny lub kwartalny ewentualnie inny typ biletu. Taaak - mają ten słynny "roczny..." CYTAT Dobrze jest jak jest -> nie potrzeba większej ilości kontroli smile2.gif Dlaczemu? Bo sobie pojeździsz za darmo?! ![]() CYTAT to dość dziwne ale jestem ciekaw czy zatrudnieni kontrolerzy są w jakikolwiek sposób rozliczani ze swojej rzetelności? Czy KZK płaci im od ilości kar? Część odpowiedzi na Twoje pytania masz zawarte w artykule prasowym poniżej. To jeśli chodzi o płacę kontrolerów zawodowych (na pełny etat ze stałą pensją na umowę o pracę niezależnie od ilości wypisanych "mandatów" czy przeprowadzonych kontroli). Natomiast tzw. kontrolerzy społeczni (na umowę-zlecenie) pracują dodatkowo i sami określają sobie czas pracy i termin, w praktyce także rejon. Ich wynagrodzenie zależy od ilości WYPISANYCH kwitów opłaty dodatkowej, a nie - jak powszechnie sądzi wielu gapowiczów - od ZAPŁACONYCH kar! Takie warunki wynagrodzenia pojawiły się dopiero od tego roku. Wcześniej istotnie społeczni płacone mieli prowizję od zapłaconych kar. CYTAT forumowy "kanar" (bez urazy) Nie ma sprawy, nie uraża mnie ani moich kolegów/koleżanek to. Epitety, jakie się słyszy od "wdzięcznych" pasażerów a słowo "kanar" (na Śląsku "kobuch") to jest znacząca różnica! ;-) CYTAT A co najlepsze ostatnio koleżanka wsiadła do 634 i spytała się czy potrzebny bilet. Kierowca odpowiedział nie Koleżanka do zapłaty 122,40 zł (do 7 dni 82,40 zł), a kierowca do raportu, a najlepiej do zwolnienia! :> ![]() Ten post edytował Dave pią, 02 maj 2008 - 19:41 |
|
|
![]()
Post
#1192
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,162 Dołączył: śro, 07 lut 07 Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 446 Płeć: Mężczyzna GG: 11390668 ![]() |
Niekasowanie biletów to okradanie zarówno KZK GOP jak i nas pasażerów! Niezadowolenie z usług jakie organizuje KZK GOP nie zwalnia nikogo z obowiązku posiadania ważnego biletu. I każdy (napewno większość) forumowicz pewnie wie, że pisze to chyba najwięksszy forumowy krytyk KZK GOP!
P.S. Na stronie KZK wciąż nie ma ogłoszenia o naborze "zawodowców". -------------------- Pozdrawiam!
Marcin |
|
|
![]()
Post
#1193
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
mnie sie odechciewa w ogole jezdzic i placic za bilety, skoro ludzi w autobusie traktuje sie jak smieci :| albo zamyka sie im dzrzwi przed nosem, ale wyrzuca z autobusu osobe, ktora stoi przy drzwiach i potem kierowca usprawiedliwia sie : "on sam wypadl" a gosciu lezy za przystankiem ... niejednokrotne palenie przez kierowcow.
Szkoda o tym pisac, ale mimo tego musze korzystac z komunikacji miejskiej i mam bilet miesieczny ... Co do kontroli jestem na tak. Gapowiczow mozna smielo nazwac zlodziejami ;] Ten post edytował Prosty nie, 04 maj 2008 - 11:51 -------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]()
Post
#1194
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,162 Dołączył: śro, 07 lut 07 Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 446 Płeć: Mężczyzna GG: 11390668 ![]() |
Masz rację Prosty. Już wielokrotnie pisałem, że jakość usług swiadczonych KZK jest na bardzo niskim poziomie. Autobusy są oklejone naklejkami "strefa bez tytoniu", i co? NIC! Kierowcy jak jarali tak jarają. Zamykanie drzwi przed nosem to przede wszystkim domena tramwajarzy. Wielokrotnie widziałem jak "czekali" na biegnącego pasażera, po czym jak już dobiegł do tramwaju, motorniczy zamykał mu drzwi przed nosem. Nie wiem, może oni jakieś kompleksy kompleksy mają.
-------------------- Pozdrawiam!
Marcin |
|
|
![]()
Post
#1195
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Remont przystankow jeszcze potrwa. Pewnie podzielili na te z UE i reszte. Oby zrobili wszystkie w miescie. Teraz zaczynaja na Kasprzaka. Jest jeszcze wiele nietknietych.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1196
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,162 Dołączył: śro, 07 lut 07 Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 446 Płeć: Mężczyzna GG: 11390668 ![]() |
KZK GOP ogłosił nabór na kontrolerów zawodowych
http://bip.kzkgop.pl/modules.php?name=Cont...age&pid=873 Zastanawia mnie, czy te 4 etaty mają tak znacząco zwiększyć liczbę kontroli. Chyba, że planują kilka naborów w tym roku... -------------------- Pozdrawiam!
Marcin |
|
|
![]()
Post
#1197
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
albo zamyka sie im dzrzwi przed nosem, ale wyrzuca z autobusu osobe, ktora stoi przy drzwiach i potem kierowca usprawiedliwia sie : "on sam wypadl" a gosciu lezy za przystankiem ... Taaak! Na pewno kierowca wziął za fraki i wyrzucił tak, ze "gościu leży za przystankiem" kogoś, kto sobie stał spokojnie i jechał na normalny pasażer! A wiesz o tym, że na stopniach przy drzwiach nie wolno jeździć i nie wolno opierać się o drzwi?! A to jest nagminne, choć jeszcze tyle miejsca jest w środku wozu! To nie! Stanie se taki... koło tych drzwi i blokuje wejście i wyjście i jeszcze pretensje ma, jak mu się uwagę zwróci! |
|
|
![]()
Post
#1198
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 802 Dołączył: pon, 26 lis 07 Skąd: Strzemieszyce Nr użytkownika: 902 Płeć: Mężczyzna Tlen: prosty3 ![]() |
Taaak! Na pewno kierowca wziął za fraki i wyrzucił tak, ze "gościu leży za przystankiem" kogoś, kto sobie stał spokojnie i jechał na normalny pasażer! A wiesz o tym, że na stopniach przy drzwiach nie wolno jeździć i nie wolno opierać się o drzwi?! A to jest nagminne, choć jeszcze tyle miejsca jest w środku wozu! To nie! Stanie se taki... koło tych drzwi i blokuje wejście i wyjście i jeszcze pretensje ma, jak mu się uwagę zwróci! nie bylo schodkow, drzwi sie nie chcialy zamknac bo byly chyba na ten czujnik co jest w 634, moze i typ nietrzezwy byl, ale upomnienie by wystarczylo, a nie, ze jest sytuacja : nie widzisz ze drzwi sie nie chca zamknac ? gosc na niego spojrzal i kierowca go wyrzucil ![]() btw. wczoraj w 634 byla kontrola ![]() Ten post edytował Prosty czw, 08 maj 2008 - 07:41 -------------------- 07/08 :))
|
|
|
![]()
Post
#1199
|
|
![]() Klub Kibica nr 29 ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 242 Dołączył: pią, 30 lis 07 Skąd: Łęknice Nr użytkownika: 920 Płeć: Mężczyzna GG: 7281781 ![]() |
Dzisiaj byłem świadkiem dziwnej i śmieszne sytuacji. Kierowca jechał w swojej kabinie z jakąś młodą kobietą i chyba miał włączony mikrofon , bo z głośników było słychać wszystko o czym rozmawiali . Ale czy kierowca może brać do swojej kabiny jakieś postronne osoby? Bo na innego kierowce ta kobieta nie wyglądała (nie taki strój)
|
|
|
![]()
Post
#1200
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Tramwajarze będą strajkować dziś W poniedziałek 19 maja na ulicach Zagłębia i części Śląska staną tramwaje. Związek zawodowy Sierpień' 80 organizuje dwugodzinny strajk ostrzegawczy. Powód? Wczoraj nie porozumiał się z zarządem Tramwajów Śląskich w sprawie podwyżek. - Ustaliliśmy datę protestu. Obejmie on dwie zajezdnie - w Będzinie (Sosnowiec i Dąbrowa Górnicza oraz część Katowic) i w Gliwicach (m.in. Zabrze i Chorzów). Szczegóły omówimy na spotkaniu z załogą w piątek lub poniedziałek - wyjaśnia Andrzej Szimke, szef Sierpnia' 80 w spółce. Spór trwał wiele miesięcy. Nie pomógł go rozwiązać nawet mediator. Pracownicy domagali się początkowo po 500 zł podwyżki dla motorniczych i zaplecza oraz 250 dla administracji. Z tej pierwszej kwoty ustąpili o sto złotych. Zarząd spółki proponował po 220 zł dla wszystkich od 1 maja. Tłumaczył się trudną sytuacją spółki i inwestycjami. Takie porozumienie podpisano ze wszystkimi związkami oprócz Sierpnia' 80. - Mamy najniższe stawki w Polsce - irytuje się Szimke. Dodaje, że na Śląsku motorniczy za godzinę pracy dostaje w zależności od doświadczenia i stażu pracy od 9 do 11 złotych. W Krakowie te stawki wynoszą 11-14 zł, a w Warszawie 14-17 zł. Związkowcy opowiadają także o warunkach w jakich pracują, o fatalnym stanie technicznym większości wagonów i szyn. Dlatego zdecydowali się na ostateczność - strajk. - Jest nam przykro. Nie chcemy utrudniać życia naszym pasażerom, ale nie mamy wyjścia - podkreśla lider Sierpnia' 80. Tramwaje Śląskie własnością KZK GOP stały się dopiero rok temu. Wcześniej spółka była nie najlepiej zarządzana. Zaległości inwestycyjne są ogromne. Opracowano plan modernizacji firmy do 2013 roku. Plany są imponujące. Czy uda się je zrealizować? Aldona Minorczyk-Cichy -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: wtorek, 14 października 2025 - 00:54 |