IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

70 Stron V  « < 26 27 28 29 30 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Nowe centrum miasta, co zmienić?
mydliczek
post czw, 18 lis 2010 - 20:28
Post #541


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 293
Dołączył: pią, 08 kwi 05
Nr użytkownika: 139
Płeć: Mężczyzna



Po co to wszystko? Przecież było gdzieś napisane, że dwie windy będą dla normalnych wyjść, a dwie do przystanków tramwajowych...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
darro
post pią, 19 lis 2010 - 08:11
Post #542


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 28
Dołączył: wto, 29 sty 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 1,066
Płeć: Mężczyzna



Póki nie ma zejść dla niepełnosprawnych I OSÓB Z DZIECKIEM W WÓZKU - nie zapominajmy że tacy też są!! to powinno być przejście naziemne, a już NA PEWNO w czasie remontu i to tak uciążliwego!!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post pią, 19 lis 2010 - 10:45
Post #543


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



Ja wyczytałem, ze podnośniki platformowe będą 4 i tylko przy wyjściach na przystanki autobusowe, z racji tego, że przy wyjściach na tramwaje niema miejsca, co jest bzdurą bo już od lat robia platformy/transportery składane, co zajmuja nie wiecej jak 40cm (chocby firmy Vimec). Ciągle mam nadzieję, że jeszcze się ktoś ocknie i zrobi to jak należy. Co do przejść naziemnych na czas remontu to myślę, ze o tym zapomnieli, nie wyobrażam sobie by w tym kurzu pchać wozek z malutkim dzieckiem..

Ten post edytował xMarcinx pią, 19 lis 2010 - 10:51
Go to the top of the page
 
+Quote Post
darro
post pią, 19 lis 2010 - 13:19
Post #544


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 28
Dołączył: wto, 29 sty 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 1,066
Płeć: Mężczyzna



Należy jeszcze dodać, że dzieci (małe w szczególności) boją się takiego hałasu jak tam jest, a jest on bardzo duży - sam się przekonałem. Najgorsze że nie ma wyjścia, chcąc dotrzeć na tramwaj trzeba przejść przez to przejście.

Ten post edytował darro pią, 19 lis 2010 - 13:19
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master
post pią, 19 lis 2010 - 15:24
Post #545


FdZD
******

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 1,390
Dołączył: pią, 08 sie 03
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Nr użytkownika: 5
Płeć: Mężczyzna



Tramwaje nie sa dostosowane dla niepełnosprawnych , wiec po co ma byc wyjscie na przystanek tramwajowy, dostosowane dla nich ?? Samo dla siebie?? Tak zeby bylo ?? Przeciez zaraz pojawiłyby sie głosy , ze to niegospodarnośc i ze firma co je montuje to rodzina P. lub kogos innego ............... z Urzedu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adams
post pią, 19 lis 2010 - 15:55
Post #546


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 104
Dołączył: pią, 06 lut 09
Skąd: tam gdzie diabeł widzi białe myszki
Nr użytkownika: 3,183
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Master @ pią, 19 lis 2010 - 15:24) *
Tramwaje nie są dostosowane dla niepełnosprawnych , wiec po co ma być wyjście na przystanek tramwajowy, dostosowane dla nich ?? Samo dla siebie?? Tak żeby było ?? Przecież zaraz pojawiłyby się głosy , ze to niegospodarność i ze firma co je montuje to rodzina P. lub kogoś innego ............... z Urzędu


rodzic z dzieckiem na wózku?? tu nie chodzi tylko o niepełnosprawnych na wózkach.
a poza tym kiedyś wjadą niskopodłogowce do DG i wtedy będzie gadka "czemu nie ma podjazdów/wind dla wózków na przystanki tramwajowe??"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master
post pią, 19 lis 2010 - 16:06
Post #547


FdZD
******

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 1,390
Dołączył: pią, 08 sie 03
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Nr użytkownika: 5
Płeć: Mężczyzna



Zanim wjada do Dabrowy niskopodłogowe tramwaje to prędzej zbudują nowy 4-ro peronowy dworzec.

Rodzic z dzieckiem na wózku moze wjechac po szynach na schodach. o Ile takowe bedą. Rzadkoscia jest aby rodzic z wózkiem z dzieckiem podrózował tramwajem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post pią, 19 lis 2010 - 16:29
Post #548


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Master @ pią, 19 lis 2010 - 15:24) *
Tramwaje nie sa dostosowane dla niepełnosprawnych , wiec po co ma byc wyjscie na przystanek tramwajowy, dostosowane dla nich ?? Samo dla siebie?? Tak zeby bylo ?? Przeciez zaraz pojawiłyby sie głosy , ze to niegospodarnośc i ze firma co je montuje to rodzina P. lub kogos innego ............... z Urzedu


To, ze nie jest dostosowane to nie znaczy, ze nie mają prawa korzystać z tramwajów, wszak płacą te same podatki na komunikacje. A widok matki z wózkiem w tramwaju nie jest dla wcale obcy, podróżuje tramwajem niemal codziennie i niemal codziennie widzę, wózek w tramwaju. Za komuny na podstawie, tego, ze ludzi niepełnosprawnych nie widywało się na ulicy, utworzono teorie, ze w Polsce jest mniej niepełnosprawnych niż na zachodzie - co oczywiście był bujda, bo wszyscy niepełnosprawni siedzieli w domu, bo nigdzie nie mogli się dostać, a na zachodzie aktywnie uczestniczyli w życiu społecznym.

Ten post edytował xMarcinx pią, 19 lis 2010 - 17:13
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post pią, 19 lis 2010 - 16:44
Post #549


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Tak jak Master napisał. Na schodach będą szyny, więc rodzin z wózkiem dla dziecka spokojnie wjedzie. Wystarczy popatrzeć na projekty budowlane.
Poza tym projektanci wyszli z tego samego założenia, że tramwaje nie są przystosowane do niepełnosprawnych więc po co marnować pieniądze na windy na przystanki tramwajowe? Będą przy pozostałych czterech i dla mnie to wystarczy.


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post pią, 19 lis 2010 - 16:54
Post #550


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(szer @ pią, 19 lis 2010 - 16:44) *
.
Poza tym projektanci wyszli z tego samego założenia, że tramwaje nie są przystosowane do niepełnosprawnych więc po co marnować pieniądze na windy na przystanki tramwajowe? Będą przy pozostałych czterech i dla mnie to wystarczy.

A potem Tramwaje Śląskie dojdą do wniosku po co kupować tramwaje niskopodłogowe i dostosowane do niepełnosprawnych, jak przejścia podziemne i przystanki nie są .. Zresztą to nie jest widzimisię projektantów, ale obowiązek prawny wynikający z nowelizowanego prawa budowlanego i Karty praw osób niepełnosprawnych!

Ten post edytował xMarcinx pią, 19 lis 2010 - 16:57
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post pią, 19 lis 2010 - 17:49
Post #551


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Najpierw zadajmy sobie pytanie - czy wierzymy, że TŚ kiedykolwiek kupią na tyle tramwajów nowoczesnych i puszczą je jeszcze do Zagłębia?


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post pią, 19 lis 2010 - 17:58
Post #552


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(szer @ pią, 19 lis 2010 - 17:49) *
Najpierw zadajmy sobie pytanie - czy wierzymy, że TŚ kiedykolwiek kupią na tyle tramwajów nowoczesnych i puszczą je jeszcze do Zagłębia?


Raczej kiedy TŚ zbankrutuje. Co jednak nijak nie wypływa, na fakt, że zamiast likwidacji barier, to je utrwalamy (stojąc w miejscy się cofamy). Przecie nic nie stoi na przeszkodzie by obecnymi tramwajami podróżowali niepełnosprawni z asystentami, no chyba, ze taki asystent miałby pokonywać z wózkiem i osobą niepełnosprawna kilkanaście stopni stromych schodów..

Ten post edytował xMarcinx pią, 19 lis 2010 - 18:09
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master
post pią, 19 lis 2010 - 19:03
Post #553


FdZD
******

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 1,390
Dołączył: pią, 08 sie 03
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Nr użytkownika: 5
Płeć: Mężczyzna



Komunikacja Autobusowa posiada wiele pojazdów przystosowanych dla niepełnosprawnych. Wiekszosc lini autobusowych w DG pokrywa sie z trasa tramwajów. A więc niepełnosprawni maja jak dojechac w rózne miejsca DG, a nawet maja duzo wiecej mozliwosci niz linia tramwajową !!!

Wiec robienie wind jest jak narazie bezzasadne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
signaal
post pią, 19 lis 2010 - 19:13
Post #554


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 805
Dołączył: pią, 08 sty 10
Nr użytkownika: 3,645
Płeć: Mężczyzna
GG: 3867643 status gadu-gadu



CYTAT(Master @ pią, 19 lis 2010 - 16:06) *
Zanim wjada do Dabrowy niskopodłogowe tramwaje to prędzej zbudują nowy 4-ro peronowy dworzec.

Rodzic z dzieckiem na wózku moze wjechac po szynach na schodach. o Ile takowe bedą. Rzadkoscia jest aby rodzic z wózkiem z dzieckiem podrózował tramwajem.

Tu gdzieś niedaleko mamy wątek o nocnych połączeniach autobusowych. Tez nie były potrzebne... Mało matek z dziećmi jeździ tramwajem a niepełnosprawni to już w ogóle - wniosek nie potrzebujemy niskopodłogowych tramwajów...
Remont przejścia za pare milionów złotych robiony raz na kilkanaście lat i oszczędność na windach dla niepełnosprawnych...


--------------------
www.czerwonesamochody.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post nie, 21 lis 2010 - 22:22
Post #555


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(xMarcinx @ pią, 19 lis 2010 - 19:58) *
CYTAT(szer @ pią, 19 lis 2010 - 17:49) *
Najpierw zadajmy sobie pytanie - czy wierzymy, że TŚ kiedykolwiek kupią na tyle tramwajów nowoczesnych i puszczą je jeszcze do Zagłębia?


Raczej kiedy TŚ zbankrutuje. Co jednak nijak nie wypływa, na fakt, że zamiast likwidacji barier, to je utrwalamy (stojąc w miejscy się cofamy). Przecie nic nie stoi na przeszkodzie by obecnymi tramwajami podróżowali niepełnosprawni z asystentami, no chyba, ze taki asystent miałby pokonywać z wózkiem i osobą niepełnosprawna kilkanaście stopni stromych schodów..

Ech Marcin ale ty trujesz pierdoły wink.gif No i co, będzie winda w centrum DG i co po niej, jak ani tramwaje nie są (i nigdy nie będą) u nas niskopodłogowe, oraz - co ciekawsze - żaden inny przystanek nie jest przystosowany dla niepełnosprawnych? Nawet wsiądą w centrum z tym asystemtem ale wysiądą gdziekolwiek i co dalej? Zanim powyższe dwa warunki zostaną spełnione winda dawno się rozleci/zostanie zniszczona/itp. w każdym razie nie będzie już działać. Dziś żaden rozsądny niepełnosprawny nie pcha się do tramwaju mając za miliony euro dostosowaną komunikację autobusową.

Piszesz tu o równości wobec prawa ale przecież jest zachowana - jeżeli każdy ma mieć możliwość dostania się gdzie chce to tak jest, to że jedni tramwajem inni busem to co to ma za znaczenie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post pon, 22 lis 2010 - 11:40
Post #556


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(vacu @ nie, 21 lis 2010 - 22:22) *
Piszesz tu o równości wobec prawa ale przecież jest zachowana - jeżeli każdy ma mieć możliwość dostania się gdzie chce to tak jest, to że jedni tramwajem inni busem to co to ma za znaczenie?


Ma znaczenie papeteria możliwości - a wysiąść z asystentem bezproblemowo mogą przy KWK, Bankowej, Gołonóg Centrum etc. i to tylko jeśli chodzi o DG. Sądzę, że inaczej byś mówił gdybyś miał 3 kursy autobusu na linii do pracy z przystosowanym do tego autobusem, ze w pracy jesteś 2 godziny wcześniej, a do domu wracasz 3 godziny po zakończeniu pracy.. wystarczy spójrzeć na rozkład autobusów, mało co przy którym jest znaczek symbolizujący osobę niepełnosprawna, a mimo czasem to te osoby z pomocą pasażerów, kierowcy, czy asystenta podróżują tymi autobusami, bo po prostu nie mają innego wyjścia. Z ankiety przeprowadzonej w DG pośród 563 osób niepełnosprawnych, tylko 10 osob nie miała zastrzeżeń do komunikacji miejskiej w DG, reszta - albo przyznawała, ze często wiąże się to z poniżeniem, brakiem odpowiedniej ilości autobusów przystosowanych dla niepełnosprawnych do których mogą dostać się bez pomocy innych osób itd, albo po prostu nie korzysta gdyż boi się reakcji innych pasażerów/kierowcy.

Ten post edytował xMarcinx pon, 22 lis 2010 - 11:44
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mgmisiek
post pon, 22 lis 2010 - 16:19
Post #557


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 299
Dołączył: pon, 26 maj 08
Nr użytkownika: 1,306
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(xMarcinx @ pon, 22 lis 2010 - 13:40) *
wystarczy spójrzeć na rozkład autobusów, mało co przy którym jest znaczek symbolizujący osobę niepełnosprawna.


To weź i spójrz tam jeszcze raz - na szybko sprawdziłem autobusy w okolicy manhattanu i :

27 co drugi kurs niska podłoga
116 każdy niska podłoga
140 każdy
634 każdy
801 każdy
807 co 2,5 godziny niska podłoga
811 jeden w godzinie niski
831 każdy

A jak Ci to mało to niestety zażalenie do PKM'u bo to on nie dysponuje większą ilością taboru przystosowanego , a nie miasto.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post pon, 22 lis 2010 - 16:47
Post #558


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(mgmisiek @ pon, 22 lis 2010 - 16:19) *
To weź i spójrz tam jeszcze raz - na szybko sprawdziłem autobusy w okolicy manhattanu i :

27 co drugi kurs niska podłoga
116 każdy niska podłoga
140 każdy
634 każdy
801 każdy
807 co 2,5 godziny niska podłoga
811 jeden w godzinie niski
831 każdy

A jak Ci to mało to niestety zażalenie do PKM'u bo to on nie dysponuje większą ilością taboru przystosowanego , a nie miasto.


Spójrz lepiej na inne autobusy, raptem sprawdziłeś z jednego przystanku i to w jednym kierunku kursy.
Poza tym miasto jest udziałowcem KZK GOP. W PKM Sosnowiec tylko 43,6% autobusów jest dostosowanych dla potrzeb niepełnosprawnych.

Ten post edytował xMarcinx pon, 22 lis 2010 - 16:52
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mgmisiek
post pon, 22 lis 2010 - 17:25
Post #559


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 299
Dołączył: pon, 26 maj 08
Nr użytkownika: 1,306
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(xMarcinx @ pon, 22 lis 2010 - 18:47) *
CYTAT(mgmisiek @ pon, 22 lis 2010 - 16:19) *
To weź i spójrz tam jeszcze raz - na szybko sprawdziłem autobusy w okolicy manhattanu i :

27 co drugi kurs niska podłoga
116 każdy niska podłoga
140 każdy
634 każdy
801 każdy
807 co 2,5 godziny niska podłoga
811 jeden w godzinie niski
831 każdy

A jak Ci to mało to niestety zażalenie do PKM'u bo to on nie dysponuje większą ilością taboru przystosowanego , a nie miasto.


Spójrz lepiej na inne autobusy, raptem sprawdziłeś z jednego przystanku i to w jednym kierunku kursy.
Poza tym miasto jest udziałowcem KZK GOP. W PKM Sosnowiec tylko 43,6% autobusów jest dostosowanych dla potrzeb niepełnosprawnych.


Przecież napisałem, że w okolicach manhattanu (na Piłsudskiego i 11 Listopada - czyli tam gdzie jeździ większośc lini w DG) - z powrotnymi jest tak samo - no chyba nie sądzisz, że autobus jak dojedzie na przystanek końcowy to zamienia się z oczekującym tam nieprzystosowanym busem.
Poza tym wymienione autobusy obsługują trasy po części pokrywające się z tramwajami - a o tym jest dyskusja. Wymieniona ilość autobusów jest wystarczająca by podważyć Twoje zdanie na temat wyjazdu do pracy 2 godziny przed i powrotu 3 godziny po.
Dodatkowo sam sobie odpowiedziałeś czemu tych autobusów nie ma więcej - PKM poprostu ma ich poniżej połowy.

Ten post edytował mgmisiek pon, 22 lis 2010 - 17:28
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post pon, 22 lis 2010 - 17:53
Post #560


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(mgmisiek @ pon, 22 lis 2010 - 17:25) *
Przecież napisałem, że w okolicach manhattanu (na Piłsudskiego i 11 Listopada - czyli tam gdzie jeździ większośc lini w DG) - z powrotnymi jest tak samo - no chyba nie sądzisz, że autobus jak dojedzie na przystanek końcowy to zamienia się z oczekującym tam nieprzystosowanym busem.
Poza tym wymienione autobusy obsługują trasy po części pokrywające się z tramwajami - a o tym jest dyskusja. Wymieniona ilość autobusów jest wystarczająca by podważyć Twoje zdanie na temat wyjazdu do pracy 2 godziny przed i powrotu 3 godziny po.
Dodatkowo sam sobie odpowiedziałeś czemu tych autobusów nie ma więcej - PKM poprostu ma ich poniżej połowy.


To był przykład to raz. Dwa na zielone dzielnice typu Ujejsce etc. kursuje tyle niskopodłogowców, co kot napłakał (poza tym w większości jest to kurs DG - Katowice), zadnym usprawiedliwieniem nie jest, że więcej PKM ich niema - to niech kupi, przecie konstytucja mówi jasno. Jestem ciekawy co by było, jakby odwrócić sytuacje tj w zasobach PKM byłoby 100% autobusów dostosowanych do potrzeb niepełnosprawnych, i w tym tylko z 46% mogłyby korzystać osoby pełnosprawne? Dlaczego nie których nie stać na odrobinę empatii?

Ten post edytował xMarcinx pon, 22 lis 2010 - 17:56
Go to the top of the page
 
+Quote Post

70 Stron V  « < 26 27 28 29 30 > » 
Reply to this topicStart new topic
3 Użytkowników czyta ten temat (3 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 10:49
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza