![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#541
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 293 Dołączył: pią, 08 kwi 05 Nr użytkownika: 139 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Po co to wszystko? Przecież było gdzieś napisane, że dwie windy będą dla normalnych wyjść, a dwie do przystanków tramwajowych...
|
|
|
![]()
Post
#542
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 28 Dołączył: wto, 29 sty 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 1,066 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Póki nie ma zejść dla niepełnosprawnych I OSÓB Z DZIECKIEM W WÓZKU - nie zapominajmy że tacy też są!! to powinno być przejście naziemne, a już NA PEWNO w czasie remontu i to tak uciążliwego!!!!
|
|
|
![]()
Post
#543
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ja wyczytałem, ze podnośniki platformowe będą 4 i tylko przy wyjściach na przystanki autobusowe, z racji tego, że przy wyjściach na tramwaje niema miejsca, co jest bzdurą bo już od lat robia platformy/transportery składane, co zajmuja nie wiecej jak 40cm (chocby firmy Vimec). Ciągle mam nadzieję, że jeszcze się ktoś ocknie i zrobi to jak należy. Co do przejść naziemnych na czas remontu to myślę, ze o tym zapomnieli, nie wyobrażam sobie by w tym kurzu pchać wozek z malutkim dzieckiem..
Ten post edytował xMarcinx pią, 19 lis 2010 - 10:51 |
|
|
![]()
Post
#544
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 28 Dołączył: wto, 29 sty 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 1,066 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Należy jeszcze dodać, że dzieci (małe w szczególności) boją się takiego hałasu jak tam jest, a jest on bardzo duży - sam się przekonałem. Najgorsze że nie ma wyjścia, chcąc dotrzeć na tramwaj trzeba przejść przez to przejście.
Ten post edytował darro pią, 19 lis 2010 - 13:19 |
|
|
![]()
Post
#545
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Tramwaje nie sa dostosowane dla niepełnosprawnych , wiec po co ma byc wyjscie na przystanek tramwajowy, dostosowane dla nich ?? Samo dla siebie?? Tak zeby bylo ?? Przeciez zaraz pojawiłyby sie głosy , ze to niegospodarnośc i ze firma co je montuje to rodzina P. lub kogos innego ............... z Urzedu
|
|
|
![]()
Post
#546
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 104 Dołączył: pią, 06 lut 09 Skąd: tam gdzie diabeł widzi białe myszki Nr użytkownika: 3,183 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Tramwaje nie są dostosowane dla niepełnosprawnych , wiec po co ma być wyjście na przystanek tramwajowy, dostosowane dla nich ?? Samo dla siebie?? Tak żeby było ?? Przecież zaraz pojawiłyby się głosy , ze to niegospodarność i ze firma co je montuje to rodzina P. lub kogoś innego ............... z Urzędu rodzic z dzieckiem na wózku?? tu nie chodzi tylko o niepełnosprawnych na wózkach. a poza tym kiedyś wjadą niskopodłogowce do DG i wtedy będzie gadka "czemu nie ma podjazdów/wind dla wózków na przystanki tramwajowe??" |
|
|
![]()
Post
#547
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Zanim wjada do Dabrowy niskopodłogowe tramwaje to prędzej zbudują nowy 4-ro peronowy dworzec.
Rodzic z dzieckiem na wózku moze wjechac po szynach na schodach. o Ile takowe bedą. Rzadkoscia jest aby rodzic z wózkiem z dzieckiem podrózował tramwajem. |
|
|
![]()
Post
#548
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Tramwaje nie sa dostosowane dla niepełnosprawnych , wiec po co ma byc wyjscie na przystanek tramwajowy, dostosowane dla nich ?? Samo dla siebie?? Tak zeby bylo ?? Przeciez zaraz pojawiłyby sie głosy , ze to niegospodarnośc i ze firma co je montuje to rodzina P. lub kogos innego ............... z Urzedu To, ze nie jest dostosowane to nie znaczy, ze nie mają prawa korzystać z tramwajów, wszak płacą te same podatki na komunikacje. A widok matki z wózkiem w tramwaju nie jest dla wcale obcy, podróżuje tramwajem niemal codziennie i niemal codziennie widzę, wózek w tramwaju. Za komuny na podstawie, tego, ze ludzi niepełnosprawnych nie widywało się na ulicy, utworzono teorie, ze w Polsce jest mniej niepełnosprawnych niż na zachodzie - co oczywiście był bujda, bo wszyscy niepełnosprawni siedzieli w domu, bo nigdzie nie mogli się dostać, a na zachodzie aktywnie uczestniczyli w życiu społecznym. Ten post edytował xMarcinx pią, 19 lis 2010 - 17:13 |
|
|
![]()
Post
#549
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Tak jak Master napisał. Na schodach będą szyny, więc rodzin z wózkiem dla dziecka spokojnie wjedzie. Wystarczy popatrzeć na projekty budowlane.
Poza tym projektanci wyszli z tego samego założenia, że tramwaje nie są przystosowane do niepełnosprawnych więc po co marnować pieniądze na windy na przystanki tramwajowe? Będą przy pozostałych czterech i dla mnie to wystarczy. -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#550
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
. Poza tym projektanci wyszli z tego samego założenia, że tramwaje nie są przystosowane do niepełnosprawnych więc po co marnować pieniądze na windy na przystanki tramwajowe? Będą przy pozostałych czterech i dla mnie to wystarczy. A potem Tramwaje Śląskie dojdą do wniosku po co kupować tramwaje niskopodłogowe i dostosowane do niepełnosprawnych, jak przejścia podziemne i przystanki nie są .. Zresztą to nie jest widzimisię projektantów, ale obowiązek prawny wynikający z nowelizowanego prawa budowlanego i Karty praw osób niepełnosprawnych! Ten post edytował xMarcinx pią, 19 lis 2010 - 16:57 |
|
|
![]()
Post
#551
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Najpierw zadajmy sobie pytanie - czy wierzymy, że TŚ kiedykolwiek kupią na tyle tramwajów nowoczesnych i puszczą je jeszcze do Zagłębia?
-------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#552
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Najpierw zadajmy sobie pytanie - czy wierzymy, że TŚ kiedykolwiek kupią na tyle tramwajów nowoczesnych i puszczą je jeszcze do Zagłębia? Raczej kiedy TŚ zbankrutuje. Co jednak nijak nie wypływa, na fakt, że zamiast likwidacji barier, to je utrwalamy (stojąc w miejscy się cofamy). Przecie nic nie stoi na przeszkodzie by obecnymi tramwajami podróżowali niepełnosprawni z asystentami, no chyba, ze taki asystent miałby pokonywać z wózkiem i osobą niepełnosprawna kilkanaście stopni stromych schodów.. Ten post edytował xMarcinx pią, 19 lis 2010 - 18:09 |
|
|
![]()
Post
#553
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Komunikacja Autobusowa posiada wiele pojazdów przystosowanych dla niepełnosprawnych. Wiekszosc lini autobusowych w DG pokrywa sie z trasa tramwajów. A więc niepełnosprawni maja jak dojechac w rózne miejsca DG, a nawet maja duzo wiecej mozliwosci niz linia tramwajową !!!
Wiec robienie wind jest jak narazie bezzasadne |
|
|
![]()
Post
#554
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Zanim wjada do Dabrowy niskopodłogowe tramwaje to prędzej zbudują nowy 4-ro peronowy dworzec. Rodzic z dzieckiem na wózku moze wjechac po szynach na schodach. o Ile takowe bedą. Rzadkoscia jest aby rodzic z wózkiem z dzieckiem podrózował tramwajem. Tu gdzieś niedaleko mamy wątek o nocnych połączeniach autobusowych. Tez nie były potrzebne... Mało matek z dziećmi jeździ tramwajem a niepełnosprawni to już w ogóle - wniosek nie potrzebujemy niskopodłogowych tramwajów... Remont przejścia za pare milionów złotych robiony raz na kilkanaście lat i oszczędność na windach dla niepełnosprawnych... -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#555
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Najpierw zadajmy sobie pytanie - czy wierzymy, że TŚ kiedykolwiek kupią na tyle tramwajów nowoczesnych i puszczą je jeszcze do Zagłębia? Raczej kiedy TŚ zbankrutuje. Co jednak nijak nie wypływa, na fakt, że zamiast likwidacji barier, to je utrwalamy (stojąc w miejscy się cofamy). Przecie nic nie stoi na przeszkodzie by obecnymi tramwajami podróżowali niepełnosprawni z asystentami, no chyba, ze taki asystent miałby pokonywać z wózkiem i osobą niepełnosprawna kilkanaście stopni stromych schodów.. Ech Marcin ale ty trujesz pierdoły ![]() Piszesz tu o równości wobec prawa ale przecież jest zachowana - jeżeli każdy ma mieć możliwość dostania się gdzie chce to tak jest, to że jedni tramwajem inni busem to co to ma za znaczenie? |
|
|
![]()
Post
#556
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Piszesz tu o równości wobec prawa ale przecież jest zachowana - jeżeli każdy ma mieć możliwość dostania się gdzie chce to tak jest, to że jedni tramwajem inni busem to co to ma za znaczenie? Ma znaczenie papeteria możliwości - a wysiąść z asystentem bezproblemowo mogą przy KWK, Bankowej, Gołonóg Centrum etc. i to tylko jeśli chodzi o DG. Sądzę, że inaczej byś mówił gdybyś miał 3 kursy autobusu na linii do pracy z przystosowanym do tego autobusem, ze w pracy jesteś 2 godziny wcześniej, a do domu wracasz 3 godziny po zakończeniu pracy.. wystarczy spójrzeć na rozkład autobusów, mało co przy którym jest znaczek symbolizujący osobę niepełnosprawna, a mimo czasem to te osoby z pomocą pasażerów, kierowcy, czy asystenta podróżują tymi autobusami, bo po prostu nie mają innego wyjścia. Z ankiety przeprowadzonej w DG pośród 563 osób niepełnosprawnych, tylko 10 osob nie miała zastrzeżeń do komunikacji miejskiej w DG, reszta - albo przyznawała, ze często wiąże się to z poniżeniem, brakiem odpowiedniej ilości autobusów przystosowanych dla niepełnosprawnych do których mogą dostać się bez pomocy innych osób itd, albo po prostu nie korzysta gdyż boi się reakcji innych pasażerów/kierowcy. Ten post edytował xMarcinx pon, 22 lis 2010 - 11:44 |
|
|
![]()
Post
#557
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 299 Dołączył: pon, 26 maj 08 Nr użytkownika: 1,306 Płeć: Mężczyzna ![]() |
wystarczy spójrzeć na rozkład autobusów, mało co przy którym jest znaczek symbolizujący osobę niepełnosprawna. To weź i spójrz tam jeszcze raz - na szybko sprawdziłem autobusy w okolicy manhattanu i : 27 co drugi kurs niska podłoga 116 każdy niska podłoga 140 każdy 634 każdy 801 każdy 807 co 2,5 godziny niska podłoga 811 jeden w godzinie niski 831 każdy A jak Ci to mało to niestety zażalenie do PKM'u bo to on nie dysponuje większą ilością taboru przystosowanego , a nie miasto. |
|
|
![]()
Post
#558
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
To weź i spójrz tam jeszcze raz - na szybko sprawdziłem autobusy w okolicy manhattanu i : 27 co drugi kurs niska podłoga 116 każdy niska podłoga 140 każdy 634 każdy 801 każdy 807 co 2,5 godziny niska podłoga 811 jeden w godzinie niski 831 każdy A jak Ci to mało to niestety zażalenie do PKM'u bo to on nie dysponuje większą ilością taboru przystosowanego , a nie miasto. Spójrz lepiej na inne autobusy, raptem sprawdziłeś z jednego przystanku i to w jednym kierunku kursy. Poza tym miasto jest udziałowcem KZK GOP. W PKM Sosnowiec tylko 43,6% autobusów jest dostosowanych dla potrzeb niepełnosprawnych. Ten post edytował xMarcinx pon, 22 lis 2010 - 16:52 |
|
|
![]()
Post
#559
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 299 Dołączył: pon, 26 maj 08 Nr użytkownika: 1,306 Płeć: Mężczyzna ![]() |
To weź i spójrz tam jeszcze raz - na szybko sprawdziłem autobusy w okolicy manhattanu i : 27 co drugi kurs niska podłoga 116 każdy niska podłoga 140 każdy 634 każdy 801 każdy 807 co 2,5 godziny niska podłoga 811 jeden w godzinie niski 831 każdy A jak Ci to mało to niestety zażalenie do PKM'u bo to on nie dysponuje większą ilością taboru przystosowanego , a nie miasto. Spójrz lepiej na inne autobusy, raptem sprawdziłeś z jednego przystanku i to w jednym kierunku kursy. Poza tym miasto jest udziałowcem KZK GOP. W PKM Sosnowiec tylko 43,6% autobusów jest dostosowanych dla potrzeb niepełnosprawnych. Przecież napisałem, że w okolicach manhattanu (na Piłsudskiego i 11 Listopada - czyli tam gdzie jeździ większośc lini w DG) - z powrotnymi jest tak samo - no chyba nie sądzisz, że autobus jak dojedzie na przystanek końcowy to zamienia się z oczekującym tam nieprzystosowanym busem. Poza tym wymienione autobusy obsługują trasy po części pokrywające się z tramwajami - a o tym jest dyskusja. Wymieniona ilość autobusów jest wystarczająca by podważyć Twoje zdanie na temat wyjazdu do pracy 2 godziny przed i powrotu 3 godziny po. Dodatkowo sam sobie odpowiedziałeś czemu tych autobusów nie ma więcej - PKM poprostu ma ich poniżej połowy. Ten post edytował mgmisiek pon, 22 lis 2010 - 17:28 |
|
|
![]()
Post
#560
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Przecież napisałem, że w okolicach manhattanu (na Piłsudskiego i 11 Listopada - czyli tam gdzie jeździ większośc lini w DG) - z powrotnymi jest tak samo - no chyba nie sądzisz, że autobus jak dojedzie na przystanek końcowy to zamienia się z oczekującym tam nieprzystosowanym busem. Poza tym wymienione autobusy obsługują trasy po części pokrywające się z tramwajami - a o tym jest dyskusja. Wymieniona ilość autobusów jest wystarczająca by podważyć Twoje zdanie na temat wyjazdu do pracy 2 godziny przed i powrotu 3 godziny po. Dodatkowo sam sobie odpowiedziałeś czemu tych autobusów nie ma więcej - PKM poprostu ma ich poniżej połowy. To był przykład to raz. Dwa na zielone dzielnice typu Ujejsce etc. kursuje tyle niskopodłogowców, co kot napłakał (poza tym w większości jest to kurs DG - Katowice), zadnym usprawiedliwieniem nie jest, że więcej PKM ich niema - to niech kupi, przecie konstytucja mówi jasno. Jestem ciekawy co by było, jakby odwrócić sytuacje tj w zasobach PKM byłoby 100% autobusów dostosowanych do potrzeb niepełnosprawnych, i w tym tylko z 46% mogłyby korzystać osoby pełnosprawne? Dlaczego nie których nie stać na odrobinę empatii? Ten post edytował xMarcinx pon, 22 lis 2010 - 17:56 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 10:49 |