![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#381
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
chrisw odpuść z kretynami się nie dyskutuje, bo to wymaga zniżenia swojego poziomu do poziomu rozmówcy, a nie warto zwłaszcza jeśli jest to jakieś dziecko z problemami emocjonalnymi
pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#382
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Hmmm obrażać innych rozmówców nie musisz... To tylko pokazuje na jakim Ty jesteś poziomie...
Tunele tak? Twierdzisz, że to nie jest drogie? No to ciekawe... Trzeba by się dowiedzieć ile tunel w Katowicach kosztował... Ale to jest pewne, że co zaproponowałeś będzie droższe niż katowickie dziecko. I skąd DG ma na to kase skombinować? Nie mamy sekwy bez dna... Może stwórzmy nowy dział na forum "Science-Fiction" gdzie koledzy będą mogli pomarzyć. Zajdźcie na ziemie... W życiu takich rzeczy tu nie będzie. I nie ma co porównywać naszego miasta do miast zachodnich. Ciesz się człowieku, że DG sobie poradziła po zamknięciu kopalń w Zagłębiu. -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#383
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
eech ludzie - dajcie spokój z tunelami w DG...zejdźcie na Ziemię...miasto zaniedbuje obecne Centrum a wy tu marzycie o tunelach jak choćby w Krakowie (KST) ....
|
|
|
![]()
Post
#384
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 16 Dołączył: pią, 23 sty 09 Nr użytkownika: 3,147 Płeć: Mężczyzna GG: 585741 ![]() |
Hmmm obrażać innych rozmówców nie musisz... To tylko pokazuje na jakim Ty jesteś poziomie... Bardzo przepraszam ale to mnie tutaj zaatakowano i starano się usilnie obrazic ( nie udało się tylko dlatego że ja się z zasady nie obrażam ) Tunele tak? Twierdzisz, że to nie jest drogie? No to ciekawe... Trzeba by się dowiedzieć ile tunel w Katowicach kosztował... Ale to jest pewne, że co zaproponowałeś będzie droższe niż katowickie dziecko. Nie tunele a tunel i nie wiem dlaczego miałbyć droższy skoro byłby znacznie od niego krótszy. Niemniej taka rozmowa nie ma żadnego sensu gdyż nie jest w żadnym stopniu merytoryczna. Jeżeli ktoś jest przeciwny temu co napisałem to gotów jest na przedstawienie tutaj analiz , opracowań, kosztorysów i po prostu mnożenie przeciwności . Ja nie mam po prostu czasu na takie dyskusje. I skąd DG ma na to kase skombinować? Nie mamy sekwy bez dna... Mówiąc bardzo krótko z budżetu. Jeżeli brauje to oznacza że wydatki za duże więc zacząłbym od końca marnowania publicznych pieniędzy w tym mieście. Przykładów takiego marnotrawstwa jest w tym mieście aż nadto . Na niejeden tunel by wystarczyło. Może stwórzmy nowy dział na forum "Science-Fiction" gdzie koledzy będą mogli pomarzyć. Zajdźcie na ziemie... W życiu takich rzeczy tu nie będzie. I nie ma co porównywać naszego miasta do miast zachodnich. Ciesz się człowieku, że DG sobie poradziła po zamknięciu kopalń w Zagłębiu. Tutaj akurat się zgodzę. Z takim władzami i taka mentalnościa części społeczeństwa to wieków potrzeba aby cokolwiek zmienić. |
|
|
![]()
Post
#385
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Tutaj akurat się zgodzę. Z takim władzami i taka mentalnościa części społeczeństwa to wieków potrzeba aby cokolwiek zmienić. Co do władzy można się zgodzić. Czy społeczeństwo? Większości chyba obojętne jest co się dzieje. Uwierz, że na forum jest wiele osób, które chcą zmian. Ale trzeba na wszystko patrzeć realnie... Nie tunele a tunel i nie wiem dlaczego miałbyć droższy skoro byłby znacznie od niego krótszy. Tzn. odkąd dokąd? Bo w centrum trudno cokolwiek przebudowywać... Wiesz ogólnie pomysł może sam w sobie nie jest zły, ale patrzmy realnie na możliwości. -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#386
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 16 Dołączył: pią, 23 sty 09 Nr użytkownika: 3,147 Płeć: Mężczyzna GG: 585741 ![]() |
Co do władzy można się zgodzić. Czy społeczeństwo? Większości chyba obojętne jest co się dzieje. Uwierz, że na forum jest wiele osób, które chcą zmian. Ale trzeba na wszystko patrzeć realnie... Ale to co napisalem jest realne. Przeciez nie pisze o budowie metra w DG bo to byłoby bezcelowe i zatym nierealne tylko o zwykłym tunelu który pozwoliłby "odzyskac" centrum Tzn. odkąd dokąd? Bo w centrum trudno cokolwiek przebudowywać... Wiesz ogólnie pomysł może sam w sobie nie jest zły, ale patrzmy realnie na możliwości. Mówię o tunelu w ścisłym centrum - czyli jedynie na wysokości placu Wolności przed PKN. Powstalby wtedy conajmiej 2 x taki plac pod którym schowałby się cały ruch a w szczególności tramwaje i autobusy których przystanki byłyby także pod ziemią. To co powstałoby wtedy na górze zależałoby tylko od inwencji twórców. Na takiej powierzchni mogło by powstać naprawdę dużo ciekawych architektonicznie i użytecznych budowli. Schowanie ruchu dało by także zdecydowaną redukcję emisji hałasu i spalin w tym miejscu co nie byłoby bez wpływu na sam odbiór miejsca. Ideałem byłoby oczywiście żeby tunel choćby już tylko dla tramwaju był przedłużony do CH Pogoria. Na całym świecie robiąc remonty stara się uprościc rozwiązania komunikacyjne, buduje się kompaktowe centra przesiadkowe. Ja już o czyms takim nawet nie wspominam tutaj bo zaraz mnie do Tworków wyślecie. |
|
|
![]()
Post
#387
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
O centrum przesiadkowym w DG mówi się już od daaaaawna...
-------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#388
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Po pierwsze, prosiłbym jednak o danie sobie na wstrzymanie bo kolejne wypowiedzi w takim tonie jak powyższy będą nagradzane ostrzeżeniami.
Tunel z ekonomicznego punktu widzenia jak i obecnych potrzeb nie jest potrzebny ani racjonalny. Owszem fajnie by było mieć fajne centrum, w stylu a'la rynek ale w obecnej chwili uważam że to nie ma racji bytu. Może kiedyś, jak udałoby się zrewitalizować Defum i tereny przy dworcu oraz po kopalni Paryż. Może okolice poprzez odpowiednie działania rozszerzyłyby oraz "przeniosły" centrum które by się wtedy ukształtowało w nieco inne miejsce. Obecnie, moim zdaniem DG nie posiada centrum bo to co obecnie widzimy to pseudo centrum, w dodatku zupełnie zaniedbane i zostawione same sobie przez władze DG. I żeby tu nie było - przez wszystkie kolejne władze w ostatniej dekadzie (chociaż gdyby nie Lipczyk - moglibyśmy nawet placu przed PKZtem nie mieć wyremontowanego). Jest wiele aspektów mówiących o tym że w obecnych czasach i pewnie w najbliższych 5-10 latach nie będzie to możliwe i zasadne. Miasto ma zaległości w bardzo wielu dziedzinach i wydaje mi się że ładowanie kupy kasy w taką inwestycję jest bez sensu. Dąbrowa jest bardzo rozległym miastem, nie ma u nas super korków, komunikacja miejska nie musi kursować co 2-3 min (jak jakieś metro) bo nie ma takiego przepływu ludzi. Musimy wyjaśnić sobie jedną podstawową rzecz: Dąbrowa jest i w najbliższym oraz chyba jednak także w nieco dalszym czasie, będzie - jedną wielką sypialnią. Zbudowanie centrum z prawdziwego zdarzenia nie nastąpi w ciągu roku, dwóch, pięciu czy 10. Wystarczy spojrzeć jak wiele terenów w ścisłej okolicy jest niewykorzystane. Jak wyglądają tereny w okolicach dworca czy samo Defum?. Dąbrowa jest bardzo młodym miastem, nie mamy ciekawej architektury, tak bogatej historii jak choćby miasta śląskie ( w większości i tak zaniedbane).. ba jeszcze kilkanaście lat temu w centrum jeździły pociągi a samo obecne "centrum" (jeśli nie znacie historii DG) było terenem wybitnie przemysłowym. Szer podąża w dobrym kierunku moim zdaniem. Dąbrowa do niedawna była miastem wybitnie przemysłowym, aby odejść od tego potrzeba czasu i ogromnych pieniędzy. Na terenie miasta jest wiele pozostałości przemysłowych których w pierwszej kolejności trzeba rewitalizować i zagospodarowywać a jestem przekonany że w ślad za tym, rosłaby presja na utworzenie się centrum z prawdziwego zdarzenia. Poza tym, w chwili obecnej jest parę inwestycji które powinny być zrobione natychmiast - dworzec i jego okolice, DTŚ, poprawa infrastruktury drogowej i tramwajowej (co z tego że wybudujemy tunel, jak 200m dalej po torach nie będzie się dało jeździć), gospodarka wodno-ściekowa, tereny inwestycyjne, tereny Defum i kopalni Paryż oraz działania wykorzystujące potencjał Expo Silesia oraz "Pojezierza Dąbrowskiego". Kolejna sprawa to fakt w jakim okresie się znajdujemy. Stworzenie centrum w obecnej sytuacji - nawet mając kasę - byłoby bardzo trudne, ilość inwestycji wstrzymanych w takich miastach jak Wrocław, Poznań, Kraków przeraża, więc kto zechciałby stworzyć coś w centrum które jeszcze nie istnieje, skoro w takich miastach teraz nie jest to uzasadnione ekonomicznie? Owszem, kryzys kiedyś minie - ale kiedy to będzie - w tym roku, za rok, dwa. Ile firm budowlanych czy developerskich przetrwa, jak zachowają się ceny materiałów budowlanych gdy wszystko zacznie się z powrotem kręcić. itp. Uważam po prostu że powinniśmy zadbać o to co mamy obecnie bo tu mamy wiele jeszcze do zrobienia i czasem można odnieść wrażenie że nie wszyscy to potrafią dostrzec oraz zrozumieć.. Poza tym trzeba zrozumieć też fakt, że budżet nie jest z gumy. Istnieje teraz szansa, która za 10 czy 15 lat już prawdopodobnie się nie powtórzy - pozyskania środków unijnych. Inwestycje te nie są dofinansowywane w 100% a często w np. 50% a resztę należy zabezpieczyć w budżecie. Czy w obecnej sytuacji nie skorzystanie z tego będzie dobrym pomysłem? Wiem, że cienko u nas z tym wykorzystywaniem środków, ale próbować trzeba i mam nadzieję że władze też to zrozumiały bo ostatnie miesiące pokazały że może coś się w tym względzie ruszyło. Poza tym, te 400-500mln to nie jest nie wiadomo jak duży budżet, właśnie ze względu na ten osobliwy charakter miasta - bardzo rozległego i stworzonego z ludzi którzy przyjechali tu za chlebem, którzy w ogóle lub bardzo mało utożsamiają się z tym regionem i sami także chcieliby coś zrobić aby było lepiej. Pisząc tak długą wypowiedz, nie wiem czy gdzieś nie zgubiłem sensu tego co chciałem przekazać, opartego na moich obserwacjach i wiedzy. Sam chciałbym centrum miasta z prawdziwego zdarzenia, ale jestem zdania że na takie inwestycje jak zaproponowana przez was u nas w mieście jest za wcześnie a przede wszystkim, miasta po prostu na to nie stać. Ten post edytował kwintosz wto, 27 sty 2009 - 23:05 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#389
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
@chrisw: Najpierw merytorycznie - mamy tutaj opcję prostego tunelu przelotowego pod "nowym placem wolności", tunel dla tramwajów, aut, autobusów (inaczej nie ma to sensu prawda?). W takim przypadku likwidujemy rondo w centrum (co już moim zdaniem utrudnia zamiast ułatwiać ruch w DG). IMHO zrealizowanie tunelu z jakimś podziemnym skrzyżowaniem z Kościużki jest jeśli nie niemożliwe to na pewno bardzo drogie. Druga sprawa to czy zrobienie tak krótkiego tunelu jest w ogóle możliwe - musiałby być ostry dość zjazd i taki sam wyjazd bo tunel byłby bardzo krótki (poza tym ja nie jestem wcale przekonany, że krótki = tani, jak budujeszcz dom to nie ma już tak wielkiego znaczenie, czy będzie miał 100m czy 110 - "kwotę bazową" i tak wywalisz i wobec niej te "parę złotych" na kolejne 10m nie ma takiego dużego znaczenia). Z kolei dłuższy tunel sprawia, że zbliżamy się do ronda koło "merkurego" i znowu - likwidujemy skrzyżowanie? Kombinujemy jakieś niezwykle drogie i skomplikowane rozwiązanie?
Co zyskujemy w zamian? Kawał placu, na którym można (i tu mniej merytorycznie) postawić kolejne casino royale albo budę z kebabami. Za cenę hałdy peelenów dostajemy plac, po którym będzie hulał wiatr co najwyżej. A dworca dalej nie będzie i nic przez kolejne 200 lat (spłacanie długów zaciągniętych na tunel). Podsumowując - imho tunel nie jest nam potrzebny nawet jakbyśmy się nazywali Dąbrowa Naftowa zamiast Górnicza i spali na forsie, bo raz, że jest milion pilniejszych spraw, dwa, że jak ktoś napisał - tu nie Hong Kong ani Tokio, w DG najmniej w polskich miastach przypada mieszkańców na m2 (wśród miast pow. 100 tys. mieszkańców - i mamy miażdżącą przewagę) więc nie gnieciemy się we własnym sosie na tyle, by się chować pod ziemię czy wystrzeliwać w niebo. Ten post edytował vacu śro, 28 sty 2009 - 18:11 |
|
|
![]()
Post
#390
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 16 Dołączył: pią, 23 sty 09 Nr użytkownika: 3,147 Płeć: Mężczyzna GG: 585741 ![]() |
Podsumowując - imho tunel nie jest nam potrzebny nawet jakbyśmy się nazywali Dąbrowa Naftowa zamiast Górnicza i spali na forsie, bo raz, że jest milion pilniejszych spraw, dwa, że jak ktoś napisał - tu Z dotychczasowych "inwestycji" myślałem że jest dokładnie przeciwnie ... tzn śpimy na forsie. np mamy najdroższy Urząd Miasta w Polsce ... w dodatku dobudowano do niego jeszcze większą biurokrację więc jest to w znacznym stopniu inwestycja chybiona ... ale to tylko przykład. Tak więc generalnie się z Tobą nie zgodzę za jednym wyjątkiem. Inwestycje powinny mieć priorytety. Zdecydowanie większym priorytetem jest dworzec. Tunel o którym pisałem nie musiałby się ciągnąć jak sugerujesz od Merkurego i nie widzę problemów z likwidacją ronda na Kościuszki. Nie było by to nazbyt skomplikowane. Co do kosztów nie wypowiem się i nie sądze żeby ktokolwiek był je w stanie na tym forum oszczacować choćby na zasadzie małe, duże, ogromne. Więc jest to dla mnie jedynie dyskusja o celowości takiej inwestycji i tego co nam może dać , a nie o jej kosztach czy też wykonalności. Bo wykonać się to na 100 % da i koszty ponieść trzeba. Nie wiem też dlaczego od razu zakładać że na powstałym placu nic się nie wybuduje albo stanie budka z kebabem ? Ja tylko biorę pod uwagę inwestycje które się w tym mieście wykonuje mając nieco klapki na oczach. Przecież było wymienione torowisko na znacznej długości tej linii tramwajowej więc koszty został poniesiony. Przy pewnych inwestycjach można zrobić coś przy okazji żeby tego nie robić drugi raz. Polski po latach zaległości po prostu nie stać na osczędzanie gdyż rozwiązania teoretycznie tańsze często okazują się droższymi po krótkim czasie. Brak zdrowego myślenia widać jednak w tym kraju ciągle. np są dwa mosty , jeden obok drugiego ( nad koleją i rzeką ) Nie remontuje sie ich przez lata by potem remont sie nie opłacał i buduje się od nowa ... dwa takie same mosty zamiast jednego droższego który przejął by funkcje 2 starych . Inny przykład to zamknięcie skrzyżowania na Staszica ... też kosztowało to zamknięcie, dadatkwo przetarg i grube pieniądze dla firmy robiącej analize na usprawnienie ruchu na DK. i po co ? pytam sie po co ? Przeciez problemy w tym miescie widac gołymi oczami . Pieniadze marnotrawione na analizy analiz można wydać na potrzebne inwestycje. Ten post edytował chrisw śro, 28 sty 2009 - 20:00 |
|
|
![]()
Post
#391
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Urząd miasta to jest fenomen na skale święta, a nie tylko Polski.. dodać do tego brak dojazdu komunikacją miejską to już na prawdę się postarali ;D Zresztą podobnie jest z nemo i halą, niebawem pewnie coś wybudują na pustyni błędowskiej
|
|
|
![]()
Post
#392
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Z dotychczasowych "inwestycji" myślałem że jest dokładnie przeciwnie ... tzn śpimy na forsie. np mamy najdroższy Urząd Miasta w Polsce ... w dodatku dobudowano do niego jeszcze większą biurokrację więc jest to w znacznym stopniu inwestycja chybiona ... ale to tylko przykład. To, że mamy najdroższy UM nie znaczy, że mamy nadmiary gotówki. Tunel o którym pisałem nie musiałby się ciągnąć jak sugerujesz od Merkurego i nie widzę problemów z likwidacją ronda na Kościuszki. Nie było by to nazbyt skomplikowane. Ja nie pisałem, że zlikwidowanie byłoby skomplikowane. Tylko wyobraź sobie jakby to wyglądało skoro niektórzy są w stanie "oddać życie" za skrzyżowanie na Staszica - było nie było jednak trochę daleko od ścisłego centrum. Mnie by to bardzo utrudniło życie. Tak sobie to teraz analizuję - właściwie odciął by mi ten tunel dojazd do domu - chcąc dojechać na Cieplaka od Będzina musiałbym jechać albo przez Mydlice - Kościuszki - obok dworca PKP itd. albo dojeżdżać pod Biedronkę na Redenie i stamtąd wracać osiedlem. Tak czy siak pół miasta trzeba objechać. Co do kosztów nie wypowiem się i nie sądze żeby ktokolwiek był je w stanie na tym forum oszczacować choćby na zasadzie małe, duże, ogromne. Więc jest to dla mnie jedynie dyskusja o celowości takiej inwestycji i tego co nam może dać , a nie o jej kosztach czy też wykonalności. Bo wykonać się to na 100 % da i koszty ponieść trzeba. Wykonać się może i da tylko czy gra jest warta świeczki? Np. Piszą tutaj o tunelu w Lublinie długości 500m - kosztował szacunkowo ok. 200 mln. zł. U nas koszty byłyby znacznie jeśli nie kilkukrotnie większe (bo artykuł z 2006 r. a wszystko podrożało - to raz, w Lublinie nie była kopalń i hut a u nas jak najbardziej - to dwa, tam nie było tramwaju - to trzy). Daje to już jednak jakiś obraz, nowszego info z Polski (gdzieś w Niemczech znalazłem tunel sprzed dwóch lat za 100 mln euro) nie znalazłem co też daje do myślenia - nie jest to inwestycja popularna i raczej decydują się na nią władze w przypadku braku alternatywy. Nie wiem też dlaczego od razu zakładać że na powstałym placu nic się nie wybuduje albo stanie budka z kebabem ? Dlatego, że być może kiedy tu sobie fantazjujemy w centrum powstaje kolejny kebab albo "casino". Możemy sobie narzekać ale nawet tu na forum było kilku zadowolonych z kebabu - że dobry, blisko baru, a to, że koszmarny wizualnie mieli w d... Ja tylko biorę pod uwagę inwestycje które się w tym mieście wykonuje mając nieco klapki na oczach. Przecież było wymienione torowisko na znacznej długości tej linii tramwajowej więc koszty został poniesiony. Przy pewnych inwestycjach można zrobić coś przy okazji żeby tego nie robić drugi raz. Polski po latach zaległości po prostu nie stać na osczędzanie gdyż rozwiązania teoretycznie tańsze często okazują się droższymi po krótkim czasie. No ale jednak nie porównujmy wymiany 300m torowiska i wymiany warstwy ścieralnej nawierzchni na nieco dłuższym odcinku do budowy tunelu. Podejrzewam, że sam projekt kosztowałby kilka razy tyle co ten nasz remont. Inny przykład to zamknięcie skrzyżowania na Staszica ... też kosztowało to zamknięcie, dadatkwo przetarg i grube pieniądze dla firmy robiącej analize na usprawnienie ruchu na DK. i po co ? pytam sie po co ? Przeciez problemy w tym miescie widac gołymi oczami . Pieniadze marnotrawione na analizy analiz można wydać na potrzebne inwestycje. Heh brak konsekwencji kolego. Zamknięcie skrzyżowania na Staszica (no było nie było to już raczej peryferie niż centrum, może nie to co Trzebiesławice np. ale jednak nie ścisłe centrum) Cię bulwersuje ale lekką ręką zamykasz Sobieskiego + Kościuszki... hmmm... |
|
|
![]()
Post
#393
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
To, że mamy najdroższy UM nie znaczy, że mamy nadmiary gotówki. Ja nie pisałem, że zlikwidowanie byłoby skomplikowane. Tylko wyobraź sobie jakby to wyglądało skoro niektórzy są w stanie "oddać życie" za skrzyżowanie na Staszica - było nie było jednak trochę daleko od ścisłego centrum. Mnie by to bardzo utrudniło życie. Tak sobie to teraz analizuję - właściwie odciął by mi ten tunel dojazd do domu - chcąc dojechać na Cieplaka od Będzina musiałbym jechać albo przez Mydlice - Kościuszki - obok dworca PKP itd. albo dojeżdżać pod Biedronkę na Redenie i stamtąd wracać osiedlem. Tak czy siak pół miasta trzeba objechać. zdolny jesteś jak tunel który jest pod ziemią może coś Ci odciąć. poza tym teraz sie nie kopie a stosuje kretowanie jedyne co jest zablokowane to dwa krańcowe punkty. sam tunel powinien prowadzić od dworca pkp do przejścia podziemnego a samo przejscie by się tylko przebudowało by mogło przyjąć autobusy i tramwaje Ten post edytował xMarcinx śro, 28 sty 2009 - 21:31 |
|
|
![]()
Post
#394
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
zdolny jesteś jak tunel który jest pod ziemią może coś Ci odciąć. poza tym teraz sie nie kopie a stosuje kretowanie jedyne co jest zablokowane to dwa krańcowe punkty. sam tunel powinien prowadzić od dworca pkp do przejścia podziemnego a samo przejscie by się tylko przebudowało by mogło przyjąć autobusy i tramwaje Źle zrozumiałeś - chodzi o to, że jak jest tunel to nie ma drogi na powierzchni (bo inaczej to nie ma sensu) = nie ma zjazdu z Sobieskiego w Kościuszki i Augustynika- no i jestem odcięty ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#395
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 16 Dołączył: pią, 23 sty 09 Nr użytkownika: 3,147 Płeć: Mężczyzna GG: 585741 ![]() |
Źle zrozumiałeś - chodzi o to, że jak jest tunel to nie ma drogi na powierzchni (bo inaczej to nie ma sensu) = nie ma zjazdu z Sobieskiego w Kościuszki i Augustynika- no i jestem odcięty ![]() ![]() A gdzie ja napisałem że nie ma połączenia tunelu z tymi ulicami ? Proste zjady do i wyjazdy z tunelu a przejazd Kościuszki w kierunki stacji PKP byłby górą i to bezkolizyjny. Przecież ta część już jest poza placem więc nie byłoby żadnego problemu z puszczeniem ruchu górą w tym miejscu. Więc taki tunel od niczego by cię nie odciął a tylko usprawnił komunikacje. Pozatym co do kosztów to powtórzę nie będe dyskutował bp top jest tylko gdybanie. Wiadomo że takich tuneli metodą drązenia się nie robi tylko tańszą metodą odkrywkową . Wiadomo też że koszt wymiany torowiska z podsypką i płytami wytłumiającymi stanowił by tylko jakiś % kosztów inwestycji ale i tak był ponoszony więc dlatego o tym napisałem. |
|
|
![]()
Post
#396
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 407 Dołączył: pią, 09 gru 05 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 174 Płeć: Mężczyzna GG: 1006247 ![]() |
Mam takie dane projektanckie z lipca 2008: 1 m2 tunelu w obszarze miejskim (bez fajerwerków oraz tramwaju w środku) wycenia się na 6000 zł.
No ale oczywiście głowy nie dam. Ten post edytował Mick śro, 28 sty 2009 - 23:52 |
|
|
![]()
Post
#397
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
A gdzie ja napisałem że nie ma połączenia tunelu z tymi ulicami ? Proste zjady do i wyjazdy z tunelu a przejazd Kościuszki w kierunki stacji PKP byłby górą i to bezkolizyjny. Przecież ta część już jest poza placem więc nie byłoby żadnego problemu z puszczeniem ruchu górą w tym miejscu. Na zjazdy/wyjazdy nie ma miejsca - chyba, że wyburzysz budynki od poczty do 3 Maja oraz bloki po obydwu stronach Królowej Jadwigi.CYTAT Pozatym co do kosztów to powtórzę nie będe dyskutował bp top jest tylko gdybanie. Wiadomo że takich tuneli metodą drązenia się nie robi tylko tańszą metodą odkrywkową . Widziałeś, jak wyglądała budowa tunelu w Katowicach? Żeby w centrum DG wybudować tunel metodą odkrywkową, trzeba by było:1. Zlikwidować tramwaj.2. Puścić inną trasą autobusy - wszystkie. Legionów będzie stanowić korek ciągnący się od Alei Róż do wylotu pod Koszelewem.3. Zorganizować most powietrzny do CH Pogoria - w przeciwnym razie obawiam się, że za odszkodowania Mayland przejąłby miasto ![]() sam tunel powinien prowadzić od dworca pkp do przejścia podziemnego Niby jak? Przecież on miałby iść w ciągu Sobieskiego/Królowej Jadwigi, a nie KościuszkiCYTAT a samo przejscie by się tylko przebudowało by mogło przyjąć autobusy i tramwaje Autobusy i tramwaje? ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#398
|
|
KK25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 975 Dołączył: czw, 29 lis 07 Skąd: Manhattan Nr użytkownika: 917 Płeć: Mężczyzna GG: 5456583 ![]() |
Jak czytam wypowiedzi pana chrisw-a to się zastanawiam po co ten plac skoro teraz przed PKZ niemalże przez cały rok plac stoi pusty (teraz lodowisko) a po drugiej stronie ulicy (tam gdzie choinka obecnie) też jest spory kawałek placu i nikt jakoś nie chce tam budować nic ciekawego (pomijam budki z kebabami i budki w stylu 'jack point' czy jak tam to sie zwie). Zakładam że jeśli wybuduje się ten tunel to uzyskujesz połączenie tych działek i co na środku postawi się ratusz albo inny budynek w którym będzie siedziała władza lub kilka ogródków piwnych albo inna budowla do której mieszkańcy niechętnie będą chcieli chodzić. Pomijam też fakt że rozwalisz na długi okres czasu centrum żeby wydrążyć ten tunel bo ja nawet nie wiem czy to potrwa rok 2 czy 5 a ludzie do pogorii to chyba będą z Mekrurego i z Mydlic na piechotę chodzić bo inaczej się nie będzie dało (od Sobieskiego, Kościuszki x2 ,Królowej Jadwigi budowany jest tunel więc jak dostać się autem??)
Podsumowując zadaję panu chrisw pytania : Co zwykły dąbrowianin/dąbrowianka będą mieli z tego placu? Co będzie w tym budynku oraz jak sobie wyobrażasz budowę tak wielkiego przedsięwzięcia |
|
|
![]()
Post
#399
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Na zjazdy/wyjazdy nie ma miejsca - chyba, że wyburzysz budynki od poczty do 3 Maja oraz bloki po obydwu stronach Królowej Jadwigi.Widziałeś, jak wyglądała budowa tunelu w Katowicach? Żeby w centrum DG wybudować tunel metodą odkrywkową, trzeba by było:1. Zlikwidować tramwaj.2. Puścić inną trasą autobusy - wszystkie. Legionów będzie stanowić korek ciągnący się od Alei Róż do wylotu pod Koszelewem.3. Zorganizować most powietrzny do CH Pogoria - w przeciwnym razie obawiam się, że za odszkodowania Mayland przejąłby miasto ;)Niby jak? Przecież on miałby iść w ciągu Sobieskiego/Królowej Jadwigi, a nie KościuszkiAutobusy i tramwaje? ![]() ![]() To co tunel nie może być w kształcie litery L lub T?, Kolejka ale górska to jest obecnie od al. róż do gołonoga nie wspominając o tym co jest w Będzinie. Kolejna sprawa, czemu ma nie byc drogi na powierzchni? według mnie własne ma być dla ruchu samochodowego , a autobusy i tramwaje tunelem razem z przystankami - jak kto woli może być odwrotnie. Budowa tunelu przy obecnej technice to raptem rok. Przecie nic strasznego się nie działo, jak budowano przejście przy ekonomik, poza tym, że przy okazji trochę węgla wydobyli i przez to mieli opóźnienie. |
|
|
![]()
Post
#400
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Na całym świecie robiąc remonty stara się uprościc rozwiązania komunikacyjne Dla uproszczenia kawałka prostych torów i "głupiego" ronda wybudujemy tunel. ![]() A tunel będzie z drogami ewakuacyjnymi, odwodnieniem, oddymianiem, ochroną, sygnalizacją, łącznością, kamerami........ Ja nie wiem czy to się nie kłóci z potocznym rozumieniem słowa "uproszczenie". ![]() To co tunel nie może być w kształcie litery L lub T? Ba, nawet można w tej sprawie rozpisać referendum czy mieszkańcy woleliby tunel w kształcie S, Z, G, a może B. Kolejna sprawa, czemu ma nie byc drogi na powierzchni? według mnie własne ma być dla ruchu samochodowego , a autobusy i tramwaje tunelem razem z przystankami - jak kto woli może być odwrotnie. I koniecznie trzeba też zagiąć w kształcie litery U tory z dworca PKP. Za jednym zamachem będziemy też mieli nowy dworzec kolejowy. W końcu jak już coś robić to porządnie. ![]() xMarcinx i chrisw, jak już macie takie parcie na budownictwo podziemne to mogę wam tanio odstąpić jeden pomysł. Pomysł parkingu podziemnego przed PKP. Równie nierealny w dzisiejszych czasach ale przynajmniej nikt się z niego nie będzie nabijał. Bo on bardzo by się przydał już dziś. ![]() Ten post edytował bzenek czw, 29 sty 2009 - 16:37 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 23:22 |