IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

 
Reply to this topicStart new topic
> Centrum przesiadkowe w rejonie dworca PKP Centrum
warius
post czw, 13 lut 2020 - 14:32
Post #1


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 166
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Myślę, że warto wydzielić temat budowy centrum przesiadkowego.

Informacja z otwarcia ofert:




Myślę, że "dorzucą" brakującą kwotę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pią, 14 lut 2020 - 06:23
Post #2


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 166
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Dwie oferty w przetargu na budowę centrum przesiadkowego przy głównym dworcu kolejowym w Dąbrowie Górniczej otrzymał miejscowy samorząd. Przedsięwzięcie to ważny element wspólnych inwestycji dąbrowskiego magistratu i spółki PKP PLK, mających przybliżyć miasto do kolei.

W trwającym od 19 listopada przetargu zamawiane są prace związane z budową centrum przesiadkowego, okolicznego układu komunikacyjnego jak i przebudową stacji kolejowej, wraz z budową nowych przejść i przejazdów pod linią kolejową. Zakładany termin realizacji całości robót to wiosna 2023 r.

Jak wynika z ogłoszenia o otwarciu ofert, umieszczonego w czwartek na stronach dąbrowskiego urzędu miasta, zgłosiło się dwóch wykonawców. Przy budżecie zamówienia 250 mln zł brutto, konsorcjum Budimeksu i spółki PRB Tor zaproponowało cenę 269,5 mln zł brutto, a konsorcjum firm Nowak Mosty i Gretasport - 317,6 mln zł brutto.

Przy ocenie ofert brane pod uwagę będą: cena (w 60 proc.), okres gwarancji (20 proc.) oraz doświadczenie kierowanej do prac kadry kierowniczej (20 proc.).

Dąbrowa Górnicza to najbardziej wysunięty na północny wschód duży ośrodek Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Kilka lat temu miejscowy samorząd rozpoczął program "Promowanie zielonej mobilności...", zakładający stworzenie kompleksowej oferty komunikacji zbiorowej konkurencyjnej dla transportu indywidualnego.

Miastu udało się nawiązać ścisłą współpracę ws. jego założeń i realizacji z zarządcą kolejowej infrastruktury, spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Kluczowym założeniem "Promowania zielonej mobilności..." jest poprawa dostępności do dąbrowskich dworców kolejowych: w centrum i dzielnicach Gołonóg oraz Ząbkowice.

PLK i miasto w uzgodnieniu przygotowały projekty przebudowy układów torowo-peronowych stacji kolejowej w centrum miasta i przystanku Gołonogu. Wokół zaprojektowano m.in. tunele pod torami i centra przesiadkowe; miasto będzie budowało też kolejne drogi rowerowe.

Zamawiany obecnie etap prac dotyczy rejonu dworca w centrum, gdzie m.in. powstanie centrum przesiadkowe - z parkingami typu Park & Ride oraz dla rowerów i bezkolizyjnym połączeniem do ul. Kościuszki. Zaplanowano przejście podziemne łączące perony z budynkiem dworca i nowymi parkingami przy ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Przebudowane zostaną perony i układ torów stacji, który docelowo ma umożliwić m.in. rozdzielenie ruchu dalekobieżnego i lokalnego.

Ponadto powstanie nowa droga łącząca ul. Kolejową i Kościuszki z ul. Sobieskiego. Tunel drogowy na przedłużeniu ul. Kościuszki (do ul. Limanowskiego) zastąpi przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej (w miejsce przejazdu powstanie podziemne przejście dla pieszych i rowerzystów). Przebudowana zostanie ul. Kolejowa - od ul. Kościuszki do ul. Konopnickiej.

W kolejnym etapie osobno zamawiana ma być budowa centrum przesiadkowego w dzielnicy Gołonóg i likwidacja tamtejszego przejazdu kolejowego, który też zostanie zastąpiony tunelem. Planowane jest przejście podziemne łączące budynek dworca z peronami oraz parkingami w rejonie ul. Piecucha i Parkowej. Podobnie jak w centrum, także tam przebudowane będą tory i perony.

Jednym z pierwszych zadań "Promowania zielonej mobilności..." stała się budowa przejścia podziemnego pod stacją Ząbkowice, które w lutym ub. roku zastąpiło wcześniejszą, nielubianą przez mieszkańców kładkę nad torami. Wykonana przez PLK, współfinansowana przez miasto inwestycja, prowadzi sprzed dworca na perony stacji Ząbkowice, ale też łączy dwie części dzielnicy. W październiku ub. roku w rejonie dworca w Ząbkowicach miasto oddało przebudowany układ komunikacyjny wraz z niewielkim węzłem przesiadkowym.

Do dwóch etapów unijnego projektu dotyczącego "Promowania zielonej mobilności..." dąbrowski samorząd otrzymał m.in. dofinansowanie w dwóch naborach konkursu dot. transportu niskoemisyjnego Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-20: w wysokości 23,7 mln zł - do szacowanego na 28,1 mln zł I etapu swojego projektu oraz w wysokości 56,6 mln zł do, szacowanego na 67,3 mln zł II etapu.

Poza budową centrów przesiadkowych przy dworcach kolejowych cały program "Promowania zielonej mobilności" zakłada m.in. budowę dróg rowerowych i częściową przebudowę infrastruktury drogowej w ciągu głównych ulic: Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego (równolegle z inwestycją przygotowywaną tam przez spółkę Tramwaje Śląskie).


źródło

Ten post edytował warius pią, 14 lut 2020 - 08:56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 18 lut 2020 - 14:33
Post #3


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,647
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



co do nowego wątku - mamy już o dworcu i infrastrukturze kolejowej i osobną zieloną mobilność. Zostawimy i zobaczymy, jakby było źle to zawsze można połączyć ze sobą. Chodzi o to czy użytkownicy nie będą się gubić, a tematy dublować. Nie zawsze da się tak dokładnie zaszufladkować.

Nie pamiętam kto się wcześniej odwoływał, czy nie Skanska i jeśli tak to zrezygnowali.
Przy takim zakresie i komplikacji jest trochę ryzyka dla wykonawcy. Trochę przekroczyli budżet, ale chyba różnica nie jest aż taka wielka przy łącznym koszcie. Mam nadzieję że dołożą i podpiszą z najtańszym, a nie zaczną się całe procedury od początku.
Tylko jaki jest podział kosztów z PKP, czy PKP ma dołożyć i jaką część i z tym żeby nie zrobili problemów


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post pią, 21 lut 2020 - 13:31
Post #4


UZYTKOWNIK
******

Grupa: FdZD
Postów: 2,469
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



CYTAT
Węzeł przesiadkowy z przebudową stacji Dąbrowa Górnica za drogi

Dąbrowa Górnicza unieważniła przetarg na budowę węzła przesiadkowego w rejonie dworca Dąbrowa Górnicza. Projekt zakłada budowę parkingów, tuneli i przejść pod torami, układu drogowego oraz znaczącą przebudowę układu peronów i torów kolejowych.

Przedmiotem przetargu była budowa węzła przesiadkowego przy istniejącej stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza. Przewidziano budowę przejścia podziemnego, które połączy perony z budynkiem dworca, projektowanym centrum przesiadkowym, a także parkingiem przesiadkowym Park&Ride przy ul. Kościuszki i parkingiem przy ul. Limanowskiego. Przebudowany zostanie układ peronowo-torowy na stacji. Założono zastąpienie trzech torów jednym, równoległym do toru nr 2 linii kolejowej nr 1, z zachowaniem możliwości objazdu składu wagonów przez lokomotywę manewrową. Ponadto zlikwidowany zostanie istniejący przejazd drogowo-kolejowy w ciągu ul. Konopnickiej. Przewidziano budowę przejazdu drogowego pod torami na wysokości ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Zakres prac obejmuje także budowę drogi łączącej Sobieskiego z Kościuszki i Kolejową wraz z budową Centrum Przesiadkowego oraz parkingu park&ride, a także budowę budowę drogi wraz z ruchem pieszym i rowerowym w ciągu ul. Kościuszki do ul. Limanowskiego. Przebudowana ma zostać też ul. Kolejowa od skrzyżowania z Kościuszki do skrzyżowana z Konopnickiej.

Przed tygodniem minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Konsorcjum firm Budimex (Warszawa) i Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane Tor (Mysłowice) zaproponowało 269,5 mln zł brutto. Natomiast konsorcjum firm Nowa-Mosty (Dąbrowa Górnicza) i Gretasport (Dąbrowa Górnicza) proponuje realizację za 317,6 mln zł brutto.

Budżety na ten cel był określony na kwotę 250 mln zł. Zamawiający nie znalazł jednak dodatkowych środków i postępowanie zostało unieważnione.

https://www.transport-publiczny.pl/wiadomos...rogi-63895.html


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post sob, 22 lut 2020 - 08:56
Post #5


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 872
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(szer @ pią, 21 lut 2020 - 13:31) *
CYTAT
Węzeł przesiadkowy z przebudową stacji Dąbrowa Górnica za drogi

Dąbrowa Górnicza unieważniła przetarg na budowę węzła przesiadkowego w rejonie dworca Dąbrowa Górnicza. Projekt zakłada budowę parkingów, tuneli i przejść pod torami, układu drogowego oraz znaczącą przebudowę układu peronów i torów kolejowych.

Przedmiotem przetargu była budowa węzła przesiadkowego przy istniejącej stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza. Przewidziano budowę przejścia podziemnego, które połączy perony z budynkiem dworca, projektowanym centrum przesiadkowym, a także parkingiem przesiadkowym Park&Ride przy ul. Kościuszki i parkingiem przy ul. Limanowskiego. Przebudowany zostanie układ peronowo-torowy na stacji. Założono zastąpienie trzech torów jednym, równoległym do toru nr 2 linii kolejowej nr 1, z zachowaniem możliwości objazdu składu wagonów przez lokomotywę manewrową. Ponadto zlikwidowany zostanie istniejący przejazd drogowo-kolejowy w ciągu ul. Konopnickiej. Przewidziano budowę przejazdu drogowego pod torami na wysokości ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Zakres prac obejmuje także budowę drogi łączącej Sobieskiego z Kościuszki i Kolejową wraz z budową Centrum Przesiadkowego oraz parkingu park&ride, a także budowę budowę drogi wraz z ruchem pieszym i rowerowym w ciągu ul. Kościuszki do ul. Limanowskiego. Przebudowana ma zostać też ul. Kolejowa od skrzyżowania z Kościuszki do skrzyżowana z Konopnickiej.

Przed tygodniem minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Konsorcjum firm Budimex (Warszawa) i Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane Tor (Mysłowice) zaproponowało 269,5 mln zł brutto. Natomiast konsorcjum firm Nowa-Mosty (Dąbrowa Górnicza) i Gretasport (Dąbrowa Górnicza) proponuje realizację za 317,6 mln zł brutto.

Budżety na ten cel był określony na kwotę 250 mln zł. Zamawiający nie znalazł jednak dodatkowych środków i postępowanie zostało unieważnione.

https://www.transport-publiczny.pl/wiadomos...rogi-63895.html




Nosz k...maaać! Co oni (miasto) myślą? Że jak powtórzą to oferty będą tańsze?! Doświadczenie pokazuje, że jak będą, to właśnie droższe!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pon, 24 lut 2020 - 08:16
Post #6


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 166
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
decyzja o unieważnieniu została podjęta wspólnie z PKP PLK, ale na początku marca ogłaszamy postępowanie ponownie. Tym razem w formie licytacji z 15 dniowym terminem ogłoszenia.


z FB Prezydenta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 26 lut 2020 - 19:15
Post #7


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,647
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



najgorzej jak się uprze PKP i nie dołoży. Nie wiemy jaki jest podział kosztów i kto ile miałby ewentualnie dołożyć. Jeśli nie będzie wyjścia to można zrezygnować z budowy tunelu i pozostawić przejazd na Konopnickiej. I tak już nie będzie tam problemu z takimi korkami. PKP i tak też będzie zależało na likwidacji przejazdu i wcześniej czy później by się tym zajęli w przyszłości


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post śro, 26 lut 2020 - 20:44
Post #8


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 502
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ śro, 26 lut 2020 - 19:15) *
najgorzej jak się uprze PKP i nie dołoży. Nie wiemy jaki jest podział kosztów i kto ile miałby ewentualnie dołożyć. Jeśli nie będzie wyjścia to można zrezygnować z budowy tunelu i pozostawić przejazd na Konopnickiej. I tak już nie będzie tam problemu z takimi korkami. PKP i tak też będzie zależało na likwidacji przejazdu i wcześniej czy później by się tym zajęli w przyszłości

Ma być kolej aglomeracyjna w przyszłości czyli pociągi co 7-10 minut także przejazd byłby praktycznie cały czas zamknięty dlatego tunel chyba jest niezbędny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 26 lut 2020 - 20:59
Post #9


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,647
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



chodziło mi o tunel na Konopnickiej. Tunele przy dworcu bez zmian. Na Konopnickiej byłoby znacznie luźniej.
A PKP i tak by go kiedyś zbudowało


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post czw, 27 lut 2020 - 08:12
Post #10


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 166
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ śro, 26 lut 2020 - 19:15) *
najgorzej jak się uprze PKP i nie dołoży. Nie wiemy jaki jest podział kosztów i kto ile miałby ewentualnie dołożyć. Jeśli nie będzie wyjścia to można zrezygnować z budowy tunelu i pozostawić przejazd na Konopnickiej. I tak już nie będzie tam problemu z takimi korkami. PKP i tak też będzie zależało na likwidacji przejazdu i wcześniej czy później by się tym zajęli w przyszłości


Miasto 190 mln, PKP 60 mln, z czego miasta pozyskało już około 50mln dofinansowania, a Metropolia przekazała 26 mln na kolejową część (centrum + gołonóg). To tak z głowy ale te informacje przewijały się wcześniej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 03 mar 2020 - 10:09
Post #11


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,647
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



tylko na kogo część ile brakowało nie wiemy


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pią, 03 kwi 2020 - 09:51
Post #12


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 166
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Budowa centrum przesiadkowego w rejonie dworca PKP Centrum wraz z budową obsługującego układu komunikacyjnego w ramach zadania inwestycyjnego „ Promowanie zielonej mobilności(...) c.d. w sekcji II.1.4

Reference number: ZP.WID.271.4.14.2020


Kolejne oby ostatnie podejście, planowane otwarcie ofert 17 kwiecień. Tym razem przetarg w postaci aukcji elektronicznej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 03 kwi 2020 - 13:59
Post #13


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 7,647
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^
od 1.04 prezydent informował i czekałem, aż pojawi się też w naszym BIPie, co stało się dzisiaj snf (51).gif http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/5897/dokument/137959

no ciekawe ile teraz firm i jakie będą kwoty, do tego w wiadomej niepewnej sytuacji. Finansowanie jest chyba zapewnione. Jeśli teraz zostałoby odłożone to pewnie już na wiele lat. Byłaby katastrofa i znowu pech, jak zaczynali budowę w innym miejscu w latach 80-tych.
W czasie kryzysu centralne inwestycje w infrastrukturę pewnie będą utrzymane, bo bez tego byłoby jeszcze gorzej, dlatego takie S1 u nas mam nadzieję że będą też realizowali zgodnie z planem. Lepiej wydać pieniądze, żeby coś zostało zbudowane niż bezpośrednie zasiłki. Żeby tylko nasz samorząd miał na inwestycje, na pewno coś trzeba będzie ciąć, bo wpływy spadną.

Co do przetargu jeszcze nie zaglądałem. Ciekawe czy zmieniło się coś w zakresie. Pewnie te wszystkie odpowiedzi z poprzedniego zostały już zawarte i będzie to łatwiej ogarnąć.

CYTAT
UM
3 kwietnia 2020
CENTRUM PRZESIADKOWE, TUNEL I PARKINGI

Ogłoszono ponowny przetarg na budowę centrum przesiadkowego, tunelu i przejść pod torami kolejowymi w centrum, nowej drogi łączącej ul. Kolejową i Kościuszki z ul. Sobieskiego, a także remont ul. Kolejowej. Zadanie obejmuje też przebudowę torowisk i peronów. Do 17 kwietnia wykonawcy mają czas na składanie ofert.

? Komunikację publiczną trzeba dostosowywać do potrzeb mieszkańców, rozwijać ją i ułatwiać korzystanie z niej. Chodzi nam o takie rozwiązania, które pozwolą sprawnie przemieszczać się, dojechać do pracy, szkoły czy uczelni ? zarówno w Dąbrowie, jak i w innych miastach aglomeracji. Mówiąc krótko: pociąg, autobus czy tramwaj muszą być łatwo dostępne, wygodne, docierać na czas w jak najwięcej miejsc, a przez to stanowić alternatywę dla samochodu. Zmiany w śródmieściu będą kolejnym krokiem w tym kierunku ? podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Przedsięwzięcie ma być realizowane wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A. W jego ramach powstaną: parkingi po obu stronach torów ? przy ul. Kościuszki i Limanowskiego(łącznie na 375 miejsc), tunel drogowy łączący te ulice, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów, centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową, przejście podziemne w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany. W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie.

Pierwszy przetarg nie wyłonił wykonawcy, ponieważ oferty przewyższyły 250 mln zł, czyli kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji. Po pozytywnym rozstrzygnięciu aktualnego przetargu, planowany termin zakończenia robót to druga połowa 2023 r.

Inwestycja w śródmieściu jest kolejnym elementem działań, zmierzających do wprowadzenia w mieście równowagi między ruchem samochodowym, rowerowym, pieszym i transportem zbiorowym. Do tej pory powstał m.in. tunel pieszo-rowerowy pod linią kolejową w Ząbkowicach. Na zlecenie Tramwajów Śląskich trwa generalna przebudowa torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka. Spółka ma w planach modernizację całego dąbrowskiego odcinka torów, aż do granicy z Będzinem. Przykładem jest też oddane do użytku pod koniec 2017 roku rondo na skrzyżowaniu ul. Kolejowej i Konopnickiej oraz dobudowane połączenie z nim ul. Poniatowskiego. W Dąbrowie powstaje sieć dróg rowerowych, która obejmie miasto od granicy z Będzinem, przez centrum, Reden, Gołonóg aż do huty ?Katowice?, Ząbkowic i strefy inwestycyjnej w Tucznawie.


CYTAT
nasze miasto

Dąbrowa Górnicza ogłosiła drugi przetarg na centrum przesiadkowe i tunel pod torami kolejowymi


To nie jest Prima Aprilis. Władze Dąbrowy Górniczej ogłosiły we wtorek 1 kwietnia drugi przetrag na budowę tunelu pod torami przy ulicy Kościuszki i centrum przesiadkowego przy dworcu w centrum Dąbrowy Górniczej. To jedna z najważniejszych inwestycji w historii tego zagłębiowskiego miasta.
- Tym razem przetarg został ogłoszony w formule dopuszczającej zastosowanie aukcji elektronicznej. Otwarcie ofert zaplanowane zostało na 17 kwietnia, trzymajcie kciuki! Jednocześnie dziękuję Robertowi Warwasowi, posłowi na sejm RP, za wsparcie na szczeblu ministerialnym i centrali PKP PLK ? przekazał w środę 1 kwietnia 2020 roku Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
W pierwszym przetargu dwie firmy chciały się zająć się przebudową układu komunikacyjnego wokół dąbrowskiego dworca PKP w centrum miasta oraz budową tunelu pod torowiskiem, który bezkolizyjną drogą ma połączyć dwie części Dąbrowy Górniczej.

Miasto 15 listopada 2019 roku ogłosiło przetarg na budowę nowego centrum przesiadkowego koło dworca kolejowego, parkingów oraz tunelu podziemnego. Czekało na oferty, licząc na duże zainteresowanie firm. I takie było, bowiem do specyfikacji zamówienia pojawiło się mnóstwo pytań, na które trzeba było odpowiedzieć. Ostatecznie jednak na złożenie konkretnej oferty zdecydowały się dwa konsorcja.

Tańszą ofertę, opiewającą na 269 mln 543 tys. 540,30 zł, złożyło konsorcjum firm Budimex SA z Warszawy (lider) oraz Przedsiębiorstwo Budowlano-Remontowe TOR z Mysłowic. Druga, droższa oferta ? 317 mln 623 tys. 119,70 zł ? stała się udziałem spółki Nowak Mosty z Dąbrowy Górniczej (lider) oraz Przedsiębiorstwa Wielobranżowego Greta Sport. Ostatecznie miasto zdecydowało się unieważnić pierwszy przetarg, licząc, że oferty w kolejnym będą jednak jeszcze tańsze. W sumie chce przeznaczyć na to przedsięwzięcie 250 mln zł.

Projekt nowego centrum przesiadkowego i drogowej infrastruktury wokół dworca PKP w centrum Dąbrowy Górniczej (ma zostać wyremontowany do końca 2023 roku) przygotowała spółka Mosty Katowice. Co zatem ma się zmienić w najbliższych latach w śródmieściu Dąbrowy Górniczej?

W ramach budowy centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w centrum trzeba było zaprojektować m.in. parking na minimum 180 miejsc od strony ul. Kościuszki oraz na 180 miejsc od strony ul. Limanowskiego. Rozwiązanie powinno również uwzględniać miejsce na lokalizację wypożyczalni rowerów jak również zadaszonego parkingu dla rowerów, zarówno od strony ul. Kościuszki jak i od strony ul. Limanowskiego. Po obu stronach torów kolejowych ma się zmieścić minimum 50 rowerów. Centrum przesiadkowe miało być tak zaprojektowane, aby jednocześnie mogło być obsługiwane przez minimum pięć autobusów komunikacji zbiorowej.

Centrum przesiadkowe będzie wyposażone w monitoring, małą architekturę tj. ławki , automaty biletowe, kosze na śmieci oraz elektroniczne tablice informacyjne umożliwiające podawanie bieżących informacji dla korzystających z obiektów. Centrum przesiadkowe będzie bezpośrednio połączone z budynkiem dworca PKP oraz przejściem podziemnym, które połączy dworzec z peronami oraz ulicą Limanowskiego. Układ drogowy zostanie w sposób bezkolizyjny połączony tunelem po torami PKP, który łączyć będzie ulicę Kościuszki z ulicą Limanowskiego. Projektant w realizowanym zadaniu wykonał opracowanie połączenia drogowego od skrzyżowania wylotu z tunelu pod dworcem PKP i ulicy Limanowskiego do skrzyżowania ulicy Robotniczej z ulicą Korzeniec.

Podobne rozwiązania komunikacyjne mają się też pojawić przy dworcu kolejowym w Gołonogu. Tam parking będzie miał 200 miejsc i ma się pojawić od strony ul. Piecucha. Tutaj tunel dla pieszych i rowerzystów będzie nie tylko w ciągu ul. Podłęknickiej, ale również Granicznej.

Dąbrowianie czekają też na remont obu dworców (w centrum i Gołonogu), który przez ostatnie lata pozostawał tylko w sferze marzeń, ale tym razem ma być inaczej. Dlatego, że miasto porozumiało się konkretnie z PKP, współpracując ściśle w projektowaniu wszystkich zmian komunikacyjnych. PKP ma natomiast ujęte w swoich planach remonty obu dąbrowskich dworców.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: środa, 08 kwiecień 2020 - 10:47
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza