IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

18 Stron V  « < 10 11 12 13 14 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja ZTM
pasqudek
post pon, 30 sty 2023 - 23:21
Post #221


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 103
Dołączył: śro, 20 maj 15
Nr użytkownika: 5,654
Płeć: Mężczyzna



Dodatkowo nie wiem za co płacą kierowcom w PKM Gołonóg skoro M2 w stronę Katowic potrafi spóźniać się. I to mimo braku korków, złej pogody, itp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 31 sty 2023 - 10:27
Post #222


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,106
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
a może korki na Roździeńskiego w Katowicach?


CYTAT(Sebastian22 @ pon, 30 sty 2023 - 19:04) *
^^ masakra...to by musiała wygrać firma pokroju ITS Michalczewski która obsługuje ZTM Warszawa by to miało sens, tak to znów jesteśmy skazani na "busiarstwo wszelakiej maści"


Zaczęło się chyba od upadku PKM w Bytomiu i tamtych terenów. U nas dotyczyło do tej pory bardziej linii peryferyjnych, a nie typowo miejskich. Tymczasem teraz już mają im oddać nawet 604...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pasqudek
post wto, 31 sty 2023 - 10:54
Post #223


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 103
Dołączył: śro, 20 maj 15
Nr użytkownika: 5,654
Płeć: Mężczyzna



To niech z zajezdni puszczą wolny autobus. A tamten będzie mieć przerwę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 09 lut 2023 - 11:15
Post #224


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,106
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
DZ / nasze miasto

Dąbrowianie niezadowoleni z nowych linii autobusowych i rozkładów jazdy. Zapowiadają blokady dróg

W Dąbrowie Górniczej jeździ od ubiegłego roku kilka nowych linii autobusowych, jednocześnie zlikwidowane zostały dotychczasowe „numery”, do których tras przyzwyczaili się mieszkańcy. Zmian było tak wiele i tak istotnych, że mieszkańcy wyrazili swój zdecydowany sprzeciw, w rezultacie czego miasto wycofało się z części zmian, przepraszając za komunikacyjny chaos. Okazuje się jednak, że mieszkańcy, w szczególności tak zwanych zielonych dzielnic, oddalonych od śródmieścia, nadal napotykają codziennie na wiele problemów w podróżowaniu. Boją się też kolejnych zmian. Czy słusznie?
Skala zmian komunikacyjnych w Dąbrowie Górniczej była faktycznie duża, a jeśli do tego dołączyć brak tramwajów w całym mieście, które czekają na zakończenie ogromnej inwestycji – wymiany całego torowiska na długości 5 kilometrów – to też mieszkańcy odczuwają do dziś, że nie wszystko działa tak, jak ich zdaniem powinno. Problemy zaczęły się we wrześniu 2022 roku, kiedy pojawiły się trzy nowe linie autobusowe, które miały umożliwić mieszkańcom tzw. zielonych dzielnic sprawną komunikację z sąsiednimi dzielnicami oraz centrum miasta. Pierwsze dni funkcjonowania nowych linii o numerach 612, 638 i 656 pokazały jednak zdaniem sporej grupy dąbrowian, że nowy rozkład jazdy wymaga dodatkowych korekt. Narzekali także na obsługę kilku przystanków, a w zasadzie jej brak, co sprawiło, że mają teraz dłuższą drogę do autobusu niż było to wcześniej. Korekty i poprawki zostały częściowo uwzględnione, ale nie rozwiązało to zdaniem dąbrowian wszystkich problemów.

W Ząbkowicach potrzebny większy tabor, wszyscy żałują linii 175

- Te zmiany nie wyszły nam na dobre. Zlikwidowany został autobus linii 175, który pasował wszystkim. Zastąpiony został liniami 140, 637, 638, 84, ale to tylko skomplikowało podróżowanie. Linia 84 jedzie tylko do byłej Huty Katowice. Zostały nam tylko trzy autobusy jadące do centrum Dąbrowy Górniczej, a w weekendy nie ma praktycznie jak dostać się tam po godzinie 20. Do tego linie 140, 637 jeżdżą znacznie rzadziej – mówi Marta Rozińska, mieszkanka dzielnicy Ząbkowice.

Ząbkowiczanie podkreślają też, że autobusy w godzinach szczytu komunikacyjnego są zbyt mocno przeładowane pasażerami. Panuje w nich ich zdaniem ścisk i tłok.

- Na wakacje można zawiesić jakieś kursy czy linię, ale nie wtedy, kiedy ludzie jadą do pracy i szkoły. Zależy nam też na tym, żeby częściej jeździł autobus w weekend, chociaż jeden. No i słyszeliśmy, że w maju ma zostać zlikwidowana linia 140. Wtedy to już nie wiem, jak będziemy komunikować się ze światem – dodaje ząbkowiczanka.

Co na to miasto? - Nie planujemy ponownego uruchomienia linii 175. Łącząc linie 635 i 175 udało się wprowadzić w Ząbkowicach 20-minutową częstotliwość kursowania tej linii w godzinach szczytu. Dodatkowo uruchamiając linię 656, skierowaliśmy ją do centrum Ząbkowic. Ta linia, jadąca kilka minut dłużej niż 638, także jest alternatywą dla osób jadących z Ząbkowic do centrum Dąbrowy Górniczej – tłumaczy Piotr Purzyński z Biura Prasowego w dąbrowskim Urzędzie Miejskim.

Jak dodaje, miasto wciąż oczekuje też na uruchomienie linii 639, które ma kursować z Ujejsca przez Osiedle Młodych Hutników i centrum Ząbkowic do byłej Huty Katowice. Na prośbę mieszkańców rozkład tej linii został dostosowany do godzin pracy w hucie, a także w zakładach wzdłuż ul. Roździeńskiego. Linia 639 ma zastąpić linię 275 i kursować także w weekendy.

- Z przekazanych nam informacji PKM Sosnowiec nie ma na razie kierowców do zapewnienia obsługi tej linii w weekendy. Nie zamierzamy natomiast likwidować linii nr 140, a jedynie zmienić numerację na 640. Pod koniec zeszłego roku na nasz wniosek ZTM ogłosił przetarg na obsługę linii 140/640. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowa umowa ma obowiązywać od 1 czerwca i pozwoli nam zwiększyć częstotliwość kursowania tej linii w dni robocze do 40 minut – wyjaśnia Piotr Purzyński.
Przy tej okazji miasto zamierza wprowadzić drobną korektę trasy: zamiast wzdłuż linii tramwajowej, z przystanku Gołonóg Osiedle autobusy linii 640 pojadą ulicą Prusa, Aleją Zagłębia Dąbrowskiego, obok urzędu miejskiego przy Granicznej i dalej od Damelu pod dworzec PKP.

A co z autobusami przegubowymi? - Nie trafiła do nas żadna petycja, w prawdziwym rozumieniu tego słowa, w sprawie zwiększenia rozmiaru taboru na liniach jadących przez Ząbkowicach. Niemniej jednak już w zeszłym roku – przy okazji akceptacji propozycji ZTM-u, by dodatkowy autobus przegubowy skierować na linię 27 - zawnioskowaliśmy o skierowanie do obsługi linii 638 szóstego autobusu przegubowego. Na razie wniosek nie został zrealizowany: obecnie linię 638 obsługuje pięć autobusów długich i dwa krótkie – mówi Piotr Purzyński.

Łosień i Strzemieszyce Wielkie też czekają na dobrą zmianę. A jak nie – to będą blokować drogi

Na dalsze zmiany, które usprawnią mieszkańcom dojazd do pracy, szkoły, szpitala czekają też mieszkańcy innych dzielnic, oddalonych od śródmieścia. Z wprowadzonych w ubiegłym roku nowości nie są zadowoleni też mieszkańcy m.in. Łośnia i Strzemieszyc.

- Jedynym autobusem, którym możemy bezpośrednio dojechać do śródmieścia czy osiedla Mydlice i szpitala jest linia 84. Jedzie się jednak długo, ale dobrze, że i ta trasa nie została skrócona np. do huty. Na przesiadkę, pod wspomnianą hutę, mamy bowiem tylko linie 606 i 603, ale jeżdżą za rzadko. Nie mamy jak dojechać do urzędu pracy, firm, Huty Bankowej. Kiedyś jechało się 35 minut, dziś jazda autobusem z przesiadkami zajmuje 1,5 do 2 godzin w jedną stronę. I tak codziennie 4 godziny w autobusie. Przecież to nie jest normalne w takim mieście, jak Dąbrowa Górnicza – podkreśla pani Małgorzata, mieszkanka Łośnia.

Jak dodaje w Łośniu nie są też obsługiwane przez autobusy wszystkie przystanki, a tylko część z 12. Tak jest np. w przypadku linii 612. To sprawia, że mieszkańcy dzielnicy czasem muszą na piechotę przejść 2,5 kilometra, by dostać się przy braku autobusu do sklepu, szkoły, biblioteki.

- Chodzi nam o to, żeby autobusy, może choć co drugi kurs, jechały przez Łękę i ul. Ząbkowicką oraz by jeździły regularnie przez Łaskową i Gołonoską. Teraz jesteśmy odcięci od świata. 612 przez ul. Ząbkowicką nie jedzie wcale, a linia 606 jeździ co 1,5 godziny w weekend. I to tylko do huty na przesiadkę. Przez 40 lat jeździły autobusy według starego rozkładu i było dobrze, a teraz wszystko się posypało – podkreśla mieszkanka Łośnia.

Podobnego zdania jest Krystyna Cieplińska ze Strzemieszyc Małych, która mieszka tutaj już 67 lat. Jak przyznaje zmiany na linii 84 zostały zawieszone warunkowo, a to jedyny autobus, który łączy kilka dzielnic z centrum miasta, od Pogorii I i Ząbkowic, przez Łosień, Strzemieszyce, Sulno aż do centrum i szpitala na Mydlicach.

- Jeśli coś złego stanie się z linią 84, będzie zmieniona, tak, że już w ogóle będziemy odcięci od centrum i szpitala, wówczas zablokujemy lokalne drogi, w tym ulicę Koksowniczą – zapowiada mieszkanka Strzemieszyc Małych.

Problemem dla mieszkańców tzw. zielonych dzielnic, w tym Strzemieszyc Małych, są też wspomniane przesiadki, które są uciążliwe szczególnie zimą, kiedy pogoda często daje się mocno wszystkim we znaki. Autobusy są opóźnione, wiele kursów wypada z rozkładu.

- Ludzie maja problemy z dojazdem do pracy, szkoły. Do ulicy Stacyjnej jakoś dojedziemy, ale tam trzeba czekać, żeby kolejny autobus zawiózł nas pod hutę.
To samo tyczy się sprawnego dojazdu do szpitala. W centrum muszę na trzeci autobus się przesiadać. To się mija z celem. Autobus linii 984 jeździ tylko cztery razy na dobę, nie jeździ w weekendy. Linia 612 jeździ z kolei co dwie godziny, a dwie minuty za nią jedzie linia 84. Potem znów jest duża przerwa – podkreśla przyznaje Krystyna Cieplińska.

Władze lokalne zapowiadają tymczasem, że w przypadku Strzemieszyc docelowe zmiany w transporcie publicznym zostaną wprowadzone po przedstawieniu ich oczekiwań.

- W grudniu zeszłego roku obiecaliśmy mieszkańcom Strzemieszyc Małych i Wielkich, przygotowanie zmian, które poprawią komunikację w dzielnicy. Czekamy wciąż jednak na uwagi i wnioski, które obiecał zebrać od mieszkańców radny Jerzy Reszke. Przygotowaliśmy też już wstępną propozycję zmian nie tylko dla Strzemieszyc Małych, ale i Zakawia, którą wkrótce przedstawimy mieszkańcom. Analizujemy także finansowe skutki zwiększenia liczby połączeń na linii 49, o co występują mieszkańcy – tłumaczy Piotr Purzyński.

Zmiany, które miasto planuje w tym roku, poza wspomnianym uruchomieniem linii 654 i zwiększeniem częstotliwości na linii 140/640, dotyczą m.in. połączenia Tucznawy z byłą Hutą Katowice. Wnioskują o to mieszkańcy, wskazując jako docelowy kierunek Poliklinikę Dąbrowską Prinn.

Usłyszeliśmy też, że właśnie na wniosek mieszkańców na ul. Ząbkowicką skierowanych zostało w dni robocze 14 kursów (po 7 w każdym kierunku), które zapewniają m.in. dojazd do Zagłębiowskiego Centrum Onkologii. Jeśli wpłynie do miasta taki wniosek od mieszkańców, to skierowane na ulicę Ząbkowicką będą te same kursy linii 612 także w weekendy.

- W połowie roku planujemy też uruchomienie kursów z Mydlic i centrum miasta do zakładów przy ul. Roździeńskiego oraz Strefy Ekonomicznej w Tucznawie. Taką relację uwzględnia m.in. ogłoszony w grudniu przez ZTM przetarg. Wtedy też linia 604 ma zacząć kursować co 20 minut – zapowiada Piotr Purzyński.

Mieszkańcy zastanawiają się także, czego mogą spodziewać się w najbliższych miesiącach? Czy będą kolejne zmiany w kursowaniu autobusów?

- Nie planujemy w najbliższych trzech miesiącach zmian w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej. Zamierzamy natomiast w marcu wyznaczyć przystanki na Górce Gołonoskiej, które będzie obsługiwała nowa linia minibusowa 654, relacji Dąbrowskie Wodociągi – Tworzeń Cmentarz Komunalny. Z końcem marca wystąpimy do ZTM-u z wnioskiem o uruchomienie tej linii. Na razie wciąż czekamy na uwagi mieszkańców do przedstawionego w styczniu rozkładu jazdy – zapowiada Piotr Purzyński.


No niezły koncert życzeń. Jeśli to konieczne to trzeba po zmianach zrobić jeszcze jakieś poprawki, no ale bez przesady. Wielu nie rozumie roli zbiorowej komunikacji publicznej. Chcieliby mieć bezpośrednio co chwilę spod domu do miejsca docelowego. Coś się pomieszało z taxi.
Wszyscy narzekali na KZKGOP, że z dużych miast najgorzej w kraju. Gdy próbuje się coś zmienić (zmiana tras i dostęp dla tych którzy do tej pory nie mieli w pobliżu komunikacji miejskiej i zwiększanie częstotliwości kosztem przesiadek), to teraz nagle chwalą, że wcześniej było super.
Do tego przy różnych okazjach mieszkańcy peryferiów mają jakieś wygórowane oczekiwania. Wiecznie wydaje im się, że są na każdym kroku poszkodowani. Są zalety ale i wady takiego zamieszkiwania, a chcieliby mieć spokój, a mimo to wszystkie zalety mieszkania w centrum. Jeśli nie należeliby do DG to mieliby się znacznie gorzej, a chyba nie zdają sobie z tego sprawy. Takie rozproszenie do ogromne obciążenie dla miasta i to właściwe "centralne miasto" ich utrzymuje, a nie odwrotnie. Nie tylko komunikacja miejska, ale utrzymanie dróg, sieci, szkół, odbiór odpadów itp. Są obciążeniem, ale tego widać wielu nie rozumie. Wydaje im się, że to oni utzrymują centrum ze swoich mega podatków.
Komedia biggrin.gif

Dziwi, że w najbliższych 3 miesiącach nie będzie zmian. Przecież w przyszłym miesiącu kończą inwestycję CP przez dworcem w centrum. To kiedy tamte wcześniej zapowiadane zmiany?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luket
post czw, 09 lut 2023 - 15:35
Post #225


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 203
Dołączył: pon, 26 lut 07
Skąd: Mydlice północ
Nr użytkownika: 508
Płeć: Mężczyzna



Jeden bezpośredni autobus do centrum z każdej dzielnicy to nie jest wygórowane żądanie. Absurdalne skrócenie 84 do Strzemieszyc pozbawiało bezpośredniego dojazdu do centrum trzech dzielnic. Niestety, ale ludzie starsi nie będą jeździć z przesiadkami, gdy one nie będą skomunikowane, a dobrze wiesz jak skomunikowania u nas wyglądają. Ludzie nie jeżdżą autobusami dla przyjemności, tylko muszą dojeżdżać do szkół i pracy.

Łosień jeszcze dodatkowo dostał po głowie, bo już jakiś czas temu wycięto 603 i 606, które jeździło do centrum, a zamiast tego jest 612, do którego ma blisko jakieś 1/4 mieszkańców dzielnicy. Te 2,5 km na przystanek to nie jest przesada. Zmiany dotyczące tych dzielnic wymyślał chyba ktoś, kto nigdy nie spojrzał na mapę tej części Dąbrowy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post czw, 09 lut 2023 - 18:37
Post #226


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 665
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Ja proponuje przy każdym domu w Strzemieszycach przystanek autobusowy ba nawet tramwajowy tak żeby każda babka miała do przystanku góra 3 metry a jak nie to będzie blokada dróg i torów kolejowych laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pasqudek
post czw, 09 lut 2023 - 23:06
Post #227


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 103
Dołączył: śro, 20 maj 15
Nr użytkownika: 5,654
Płeć: Mężczyzna



A propos komunikacji. Nie wiem czy mnie wzrok nie myli. Ale tuż przy skręcie do C.H. Pogoria widać krzywo położone tory.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post czw, 09 lut 2023 - 23:10
Post #228


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,909
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Przeciez torowisko nie zostało jeszcze ukończone a na pewno nie było podbijane więc normalna sprawa że jest krzywe. Spokojnie będzie proste.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 13 lut 2023 - 14:18
Post #229


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,106
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Na trasy wyjechały wreszcie pierwsze hybrydowe Solarisy od PKM. To chyba zupełnie nowe modele i pierwsze takie od Solarisa. Były jakieś problemy z ich odbiorami i nie wszystko działało jak powinno.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 24 mar 2023 - 11:08
Post #230


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,106
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
ZTM

ZTM ZAMAWIA 132 SOLARNE AUTOMATY BILETOWE

Zarząd Transportu Metropolitalnego niemal podwoi liczbę automatów biletowych. Nowo zamawiane urządzania będą umożliwiać pasażerom m.in. zakup wszystkich biletów papierowych i elektronicznych, zasilenie konta pieniądzem elektronicznym, czy też zapoznanie się z taryfą.

ZTM ogłosił dziś przetarg na „Elektroniczne systemy sprzedaży biletów na obszarze Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii”. Pod nazwą tego zamówienia kryją się 132 solarne automaty biletowe.
Finalizując ten projekt podwojona zostanie liczba automatów biletowych. To rozwiązanie dobre pod wieloma względami. Po pierwsze urządzenia te są punktami sprzedaży działającymi przez całą dobę i 7 dni w tygodniu. Po drugie jest to rozwiązanie efektywne finansowo, ponieważ dzięki temu, że są to automaty solarne, unikamy kosztów związanych chociażby z koniecznością budowy i utrzymania przyłączy elektrycznych. Po trzecie - elastyczność, tzn. ewentualna relokacja urządzenia nie będzie stanowić większej trudności. Po czwarte urządzenia będą przyjazne osobom z niepełnosprawnościami. Ekran, otwory wrzutowe, czytnik kart płatniczych, miejsce odbioru biletów, znajdować się będą na wysokości pomiędzy 70 a 120 cm. To ważne m.in. dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Co istotne z automatów swobodnie będą mogli korzystać obcokrajowcy, ponieważ zaimplementowany zostanie język angielski, niemiecki i ukraiński.

Nowo zamawiane automaty solarne będą miały zdecydowanie więcej funkcjonalności niż ich wcześniej instalowane wersje. W przypadku tych urządzeń będzie można w nich kupić wszystkie bilety papierowe i elektroniczne oraz będzie można zapłacić za nie zarówno kartą płatniczą i BLIK, jak i monetami. Ponadto urządzenia będą umożliwiać m.in. zasilenie konta pieniądzem elektronicznym, zapoznanie się z taryfą, czy też sprawdzenie swoich danych w systemie.

Solarne automaty są eko

Wśród wszystkich zalet nowych urządzeń warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden aspekt: ekologia.
Automaty solarne będą wykorzystywać wyłącznie „czystą energię" pozyskaną z paneli fotowoltaicznych umieszczonych na daszku. Dzięki wbudowanym akumulatorom/bateriom, będą działać również w niesłoneczne dni i w nocy.

Termin i dokładna lokalizacja automatów nie są jeszcze znane

Organizator transportu na razie nie wskazuje potencjalnych terminów oddania do użytku nowych urządzeń. Będzie to uzależnione od dnia rozstrzygnięcia postępowania przetargowego oraz podpisania umowy z wykonawcą. Jeśli chodzi o lokalizacje automatów to wiadomo, że będą brane pod uwagę dwa kryteria – będą to miejsca, gdzie ruch pasażerów jest największy, a dostępność biletów niska. Szacunkowa wartość zamówienia, uwzględniające m.in. dostawę, montaż i uruchomienie urządzeń, ich integrację z systemem informatycznym oraz 10-letnie utrzymanie, to ok. 16 mln zł brutto.

Na obszarze GZM znajduje się obecnie 135 automatów biletowych sprzedających bilety na komunikację miejską ZTM. Ich lokalizacje są wskazane na stronie internetowej w zakładce „Kup bilet lub ŚKUP”. Po sfinalizowaniu projektu liczba urządzeń zostanie niemal podwojona – wzrośnie do 267.


w DG mamy teraz tylko 5:

- Dąbrowa Górnicza Centrum (przystanek autobusowy, kier. Katowice, ul. Królowej Jadwigi)
- Dąbrowa Górnicza Centrum (przystanek autobusowy, kier. Gołonóg, ul. Królowej Jadwigi)
- Reden (przystanek autobusowy, kier. Katowice, ul. Królowej Jadwigi)
- Gołonóg Manhattan (przystanek autobusowy, kier. Katowice, Al. Piłsudskiego)
- Gołonóg Osiedle (przystanek autobusowy, kier. Katowice, ul. Wiśniowa)

a w Sosnowcu 24...

no zobaczymy jak o ten temat zadba nasz UM.

Moje propozycje:

- Dworzec PKP
- Gołonóg dworzec PKP
- Huta Katowice
- Mydlice Szpital
- Fabryka Pełna Życia
- Aleja Róż
- Reden Komenda Policji (dawny Damel)
- Reden Aleja Majakowskiego
- 1 gdzieś w Ząbkowicach
- 1 gdzieś w Strzemieszycach





--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 28 mar 2023 - 14:37
Post #231


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,106
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Te nowe hybrydy Solarisa to niestety porażka. PKM był chyba ich pierwszym klientem i coś to wyszło niedopracowane. Dlatego tyle minęło, zanim pojawiły się na trasach. Z ekologią nie ma nic wspólnego. Zaletą jest to, że chyba UE już na diesle nie daje dofinansowania, a tu tak. Podobno wersje 18 m tych nowości paliły na początku 99 litrów/100 biggrin.gif a może i więcej, ale komputer już tego nie mógł pokazać. Muszą pracować na wysokich obrotach, żeby się ładować. Producent je przeprogramował i chyba zeszli z 20 litrów, ale to i tak dalej więcej niż zwykłe diesle. Takie te hybrydy...
Kiedyś przede mną ten najnowszy nabytek ruszał z przystanku i tak zakopcił, że świata nie było widać. Nie widziałem chyba czegoś takiego nigdy w Ikarusach.

I jeszcze ciekawostka w sprawie "pełnych" elektryków w PKM. One też mają i tak dodatkowe silniki spalinowe, które zasilają ogrzewanie, bo same by nie dały rady siebie ogrzewać.

Chyba nie za taką elektromobilność "ekolodzy" walczyli. Technologia nie nadąża.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 31 mar 2023 - 14:30
Post #232


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,106
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
fb MB

Czekaliśmy, czekaliśmy, aż w końcu się doczekaliśmy 🙂 Otrzymaliśmy informację z PKM Sp z o. o. w Sosnowcu, że sytuacja kadrowa pozwala na uruchomienie nowej linii autobusowej 639 🚌 Mamy już potwierdzenie z ZTM Info, że stanie się to w poniedziałek 17 kwietnia.

Przygotowany przez nas rozkład jazdy uwzględnia prośby mieszkańców osiedla Młodych Hutników i został dostosowany do systemu 4-brygadowego w hucie ArcelorMittal Poland. Linia 639 zastąpi linię 275 🚍, a liczba kursów wzrośnie z 18 do 28 dziennie. Co ważne, linia 639 będzie kursowała także w soboty i niedziele.

Teraz ważne wyjaśnienie. Wiemy, że Budimex SA, który na zlecenie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad [GDDKiA] przebudowuje dąbrowski odcinek DK1 do parametrów drogi ekspresowej, planuje wkrótce zamknięcie skrzyżowania ulic Konstytucji, Ujejskiej i Zwycięstwa. W tym miejscu powstanie rondo. Z tego powodu linia 639 będzie kursowała na trasie Osiedle Młodych Hutników – Tworzeń Huta Katowice 🚏 Po wybudowaniu ronda wydłużymy trasę linii 639 do Ujejsca.


Niedawno też na fb MB pojawiło się info, że linia 644 zostaje, ale będzie miała nową trasę i nie będzie obsługiwała dworca.Takie zmiany od 1 czerwca, wtedy gdy 604 ma kursować co 20 minut i zmieni się obsługująca ja frma.
Wciąż nie było informacji i można się z różnych wypowiedzi tylko domyślać. Może 604 będzie kursowała jak w dawnych czasach na odcinku Mydlice - Łęknice w obie strony? Może te dwie linie przestaną być okrężne?
Pojawiały się jakieś informacje, że ma być połączenie Łęknic z HK, i chyba to już z Mydlic - może ta 644 ? Jeśli ominie dworzec a będzie na Łęknice to może przez Reden, obok CA i przez wiadukt na Łęknice i dalej nowym tunelem na HK hmm? Gdy był objazd przez wiadukt, to tez było nareszcie połączenie z Redenem itp.

Z moich okolic bardzo się pogorszyło. To, że rzadko teraz jest przejściowe więc jakby nie ma tematu. Problem w tym, że dawniej można się było przesiąść z 604 (i w drugą stronę 644) przy dworcu w Gołonogu w stronę HK, a teraz ciężko tam znaleźć na co się przesiąść po zmianach. Do tego 18 dworzec w Gołonogu omija.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 06 kwi 2023 - 09:47
Post #233


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,106
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
transport publiczny

PKM z Sosnowca rozstrzygnął ponowiony przetarg na dostawy sześciu 12-metrowych autobusów hybrydowych i zaakceptował jedną jedyną ofertę złożoną przez Solarisa. Zakup jest współfinansowany ze środków unijnych.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 6 autobusów hybrydowych o długości około 12 metrów. Główny silnik spalinowy o mocy minimum 150 kW, który będzie spełniał normę emisji Euro VI, będzie wspierany przez silnik bądź silniki elektryczne o mocy co najmniej 130 kW. Silniki te będą zasilane z magazynu energii w postaci akumulatorów lub superkondensatorów.

Oferty poznaliśmy 10 marca. Wystartował ponownie jedynie Solaris z ofertą na kwotę 16,439 mln zł brutto. To mniej niż poprzednio (18,155 mln zł brutto), ale dalej więcej niż budżet, określony na kwotę 14,760 mln zł brutto.

Ostatecznie zamawiający postanowił dopłacić i dziś (4 kwietnia) zaakceptował ofertę. Pojazdy mają zostać dostarczone do zamawiającego w ciągu 8 miesięcy od dnia podpisania umowy.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 13 kwi 2023 - 13:57
Post #234


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,106
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
UM

CZĘŚCIEJ ORAZ TAKŻE W WEEKENDY. LINIA AUTOBUSOWA 639 ZASTĄPI LINIĘ 275

Od poniedziałku 17 kwietnia linia autobusowa nr 639 zastąpi linię 275. W dni robocze będzie kursować częściej niż jej poprzedniczka, dodatkowo na trasę wyjeżdżać będzie także w weekendy i w święta.

Po zastąpieniu linii 275 przez linię 639 liczba kursów wzrośnie z 18 do 28 w dni robocze. Tyle samo kursów przewidzieliśmy w rozkładzie na soboty i niedziele oraz święta.

– Przygotowany przez nas i przesłany do Zarządu Transportu Metropolitalnego rozkład jazdy, uwzględnia prośby mieszkańców osiedla Młodych Hutników i został dostosowany do systemu 4-brygadowego w hucie ArcelorMittal Poland – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Nowa linia kursować będzie w relacji Ząbkowice Osiedle Młodych Hutników – Tworzeń Huta Katowice. To tymczasowa trasa ze względu na zapowiadane przez firmę Budimex zamknięcia skrzyżowania ulic Konstytucji, Ujejskiej i Zwycięstwa. W tym miejscu – w ramach realizowanej na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przebudowy DK1 do parametrów drogi ekspresowej – powstanie rondo i łącznica z nowym węzłem Ząbkowice.

Po wybudowaniu ronda trasa linii 639 zostanie wydłużona do Ujejsca.


trasa snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/wp-content/...04/trasa639.png

W kwietniu planowane jest też wyznaczenie przystanków dla planowanej nowej linii z Limanowskiego na Wzgórze Gołonoskie.

Żeby nie było tak pięknie to, to co zrobiono z przystankiem Gołonóg Dworzec PKP to jakieś kuriozum i to w momencie gdy ma tu być centrum przesiadkowe. Przystanek właśnie niedawno przestał być przesiadkowym.
M2 zastąpiło inne linie, ale w godzinach 9-13 nie kursuje do Huty Katowice, a pozostałym liniom 807 i 18 zmieniono trasy tak, że omijają to "centrum przesiadkowe" i nie ma już żadnego połączenia do HK w tych najbardziej potrzebnych godzinach.
Dlatego po tym bardzo zwątpiłem w kompetencje tego człowieka zatrudnionego w UM do tych zmian i mam obawy co będzie dalej. Gościowi przystanek Huta Katowice kojarzy się chyba z hutnikami podążającymi do pracy i nie wie, że tam jest coś jeszcze. Do pracy to akurat zdecydowana większość dojeżdża tam samochodami. Za to do położonych tam największych przychodni zdrowia w mieście nie ma w tych godzinach dojazdu. Tam też (Gołonóg dworzec) przesiadały się Łęknice, Dziewiąty, Trzydziesty, Korzeniec, Piekło. I to zabrali chorym, w dużej części emerytom i masie ludzi korzystającym też np z rehabilitacji, gdzie muszą dojeżdżać codziennie. I to oni głównie korzystają tam z komunikacji miejskiej. Widać, że tego nikt nie analizował i nie sprawdził.
Ignoranci z UM!
fight (2).gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 19 kwi 2023 - 12:07
Post #235


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,106
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
fb MB

Ponownie mam dobre wieści z PKM Sp z o. o. w Sosnowcu. Po tym, jak do dąbrowskiej zajezdni trafiło 11 nowych hybrydowych Solarisów, które obsługują m.in. linie 808 i 16, spółka sfinalizowała właśnie kolejny zakup 🛒😉
Rafał Zajas, dyrektor ds. sprzedaży w fabryce Solaris Bus & Coach i prezes PKM-u Marek Pikuła podpisali dziś umowę na dostawę sześciu 12-metrowych hybrydowych autobusów 🚌 Wszystkie trafią do Dąbrowy Górniczej przed końcem tego roku i będą służyć m.in. mieszkańcom zielonych dzielnic na liniach 603 i 606 oraz 84.
Autobusy standardowo wyposażone będą w: klimatyzację, Wi-Fi, ładowarki USB, elektroniczne tablice informacyjne i zapowiedzi głosowe oraz automatyczny system gaszenia pożaru, a także kamery monitoringu obserwujące wnętrza, drogę przed i za oraz bok pojazdów. Wkrótce kolejne dobre wiadomości dla pasażerów 🚌🙂


wreszcie kolejne dobre info dla Gołonoga. Cóż to się stało? Czy DG jako współwłaściciel zainteresowało się tymi gigantycznymi dysproporcjami miedzy zajezdniami i wreszcie takie efekty? Albo już są zmuszeni, bo tabor w DG całkiem się rozsypuje.
Sytuacja z wiekiem wcale nie jest taka fajna. Autobusy z największego pierwszego projektu unijnego z lat 2006-2007 (Jelcze i Solarisy) zdążyły się już zestarzeć i zużyć, a to ogromna ilość dla PKM i też już będą niedługo czekały w kolejce do wymiany.
Na liniach PKM coraz więcej kierowców obcokrajowców zatrudnianych przez zewnętrzne firmy. Są tacy, którzy nie znają zupełnie naszego języka. Z tym doganiamy Zachód. Każdemu się może zdarzyć, ale jeden podobno szybko poważnie rozbił jeden pojazd i koszty chyba większe niż może pokryć ubezpieczenie.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 26 kwi 2023 - 14:16
Post #236


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,106
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



kolejny etap

CYTAT
fb MB

Przy różnych okazjach często pytaliście mnie, kiedy kolejne linie autobusowe ?? będą zatrzymywać się w nowym centrum przesiadkowym ?? pod dworcem PKP. Mam już z ZTM Info potwierdzenie, że planowane przez nas zmiany zaczną obowiązywać od 1 czerwca, mogę więc podać Wam konkrety.
A zatem: do pięciu linii (16, 79, 242, 641 i M103), które pod dworcem zatrzymują się od stycznia tego roku, od 1 czerwca dołączą kolejne ??: 604, 637, 640 (zastąpi 140), 690 i 716.
I jeszcze jedna ważna informacja: jeszcze wcześniej pod dworzec ?? zacznie kursować linia 25. Co to za autobus? Do tej pory 25 kursowała z centrum Będzina do Grodźca i Wojkowic. Prezydent Będzina Łukasz Komoniewski zwrócił się do nas z prośbą, by wybrane kursy tej linii ? przez Warpie i Mydlice ? skierować pod dąbrowski dworzec. Zgodziliśmy się i już od 8 maja tak się stanie. To będzie 20 kursów w dni robocze - po 10 w każdą stronę.
O wszystkich planowanych od 1 czerwca zmianach będę Was szczegółowo informował ?? już po majówce.


Dobre wieści z tym 25. Im więcej ściągania pasażerów z okolic tym lepiej (a i nowe połączenia w drugą stronę dla mieszkańców DG) smile2.gif
To wszystko ze sobą powiązane. Podstawa to dobre autobusowe skomunikowanie dworca. Bez tego nie może być pełnego sukcesu. To jedyna szansa na zmianę przyzwyczajeń i zachęcenie też do pociągów. Znowu im więcej pasażerów korzystających ze stacji DG (statystyki) to tym łatwiej o zatrzymywanie pociągów które obecnie możemy sobie obejrzeć w trakcie przejeżdżania przed nosem. Do tego lepiej dla planów związanych z FPŻ.

I w sprawie 604 - będzie kursował co 20 minut w obie strony Łęknice - Trzydziesty - Mydlice co 20 min, a co 40 min kursy wydłużone do HK! To wreszcie jakieś super wieści i zmiana jakości smile2.gif
Co w takim razie z 644 - czy dalej będzie istniał ale z inną trasą (np druga połówka tych do tej pory okrężnych tras)?
Może też nie będzie wydłużonych wariantów do tej bramy gosppodarczej w Będzinie, bo obsłuży ją ten 25. Za dużo wariantów tras to tez nie jest dobrze, a powinno być jasno i przejrzyście. Przy więcej niż 2 wariantach jest już zamieszanie.

I to chyba powinno znaczyć, że przetarg na zmianę wykonawcy jest rozstrzygnięty, a umowa podpisana.
Więc miło by było, gdybyśmy poznali nazwę firmy / konsorcjum. Ja mam obawy przez te przeciągające się procedury czy będą przygotowani na 1 czerwca z docelowym taborem? Czy okaże się, że na początek rzucą pościągane na szybko cokolwiek i każdy w innym kolorze i będzie gorzej, żeby było później lepiej.
Może też być tak, że standard samego taboru się poprawi - wiek, klimatyzacja itp. ale będą to jakieś autobusy budżetowe, jakie już teraz można spotykać w DG - jakieś chyba tureckie, w tym te Iveco to też chyba produkowane w Turcji na biedniejsze rynki.

No i kiedy można się spodziewać wiat przed dworcem oraz kiedy pozostałe planowane linie - wraz z powrotem tramwajów?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post śro, 26 kwi 2023 - 17:44
Post #237


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,909
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



A co mają tramwaje do wiat przy PKP? wink.gif
Pan Prezydent przemilczał moje pytanie o wiaty, chętnie odpowiedział wyłącznie na pytanie o linie czyli przetargu jeszcze niema i pewno wiaty pojawią się w okolicach jesieni. Tak myślę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 27 kwi 2023 - 12:22
Post #238


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,106
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
zrobiłem za duży skrót w jednym zdaniu. Oczywiście chodziło mi tam o drugą jego część czyli pozostałe planowane linie.

Dziwne to milczenie w sprawie wiat. Może zmieniają się koncepcje. A może w całości zadaszą te przystanki?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post czw, 27 kwi 2023 - 17:29
Post #239


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,909
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Oby były jakieś w miare fajne jak np. w Chorzowie na rynku a nie zwykłe przystanki bo to zepsuje cały efekt.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 02 maj 2023 - 13:57
Post #240


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,106
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



jest nowy rozkład 25 spod dworca PKP snf (51).gif https://rj.metropoliaztm.pl/rozklady/1-25/80325/1/184929/


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

18 Stron V  « < 10 11 12 13 14 > » 
Reply to this topicStart new topic
30 Użytkowników czyta ten temat (30 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: wtorek, 16 kwiecień 2024 - 08:31
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza