![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
jest następny termin - Prezydent: ogłoszenie przetargu z TŚ za miesiąc na odcinek do Redenu (nie wiadomo co miał na myśli - czy do granicy Redenu z Golonogiem, czy z Centrum gdzieś przy Al Róż, czy jeszcze gdzieś indziej). Odcinek do Będzina później.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#82
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Z FB miejskiego:
"W przygotowaniu jest drugi etap inwestycji - 5 km od ronda Budowniczych Huty Katowice do ronda Merkury. " I bardzo dobrze, że nie będą dzielić tego odcinka na dwie mniejsze realizacje. |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
jeszcze jakieś prace:
CYTAT ZTM
27 września 2020 r. (niedziela) w godz. 07:00 – 13:30, w związku z pracami torowymi w Dąbrowie Górniczej, nastąpią zmiany w organizacji ruchu tramwajowego na trasie linii 21 i 22. Na czas prac tramwaje kursowały będą na trasach: Linia 21 i 28: Będzin OSIEDLE ZAMKOWE PĘTLA – Dąbrowa Górnicza GOŁONÓG PODSTACJA PĘTLA – wg specjalnego rozkładu jazdy, Linia 22: CZELADŹ KOMBATANTÓW – Dąbrowa Górnicza GOŁONÓG PODSTACJA – wg specjalnego rozkładu jazdy. Na trasie wyłączonej z ruchu tramwajowego zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza T-21, wykonująca kursy za linie nr 21, 22 i 28 wg poniższego: Kierunek Dąbrowa Górnicza Tworzeń Huta Katowice: DĄBROWA GÓRNICZA Gołonóg Podstacja (autobusowy) – Gołonóg Instal (tymczasowy na wysokości tramwajowego) – Tworzeń Laski (tymczasowy na wysokości tramwajowego) – Tworzeń Polna (tymczasowy na wysokości tramwajowego) – Tworzeń Dworzec PKP (autobusowy) – Tworzeń Huta Katowice (tramwajowy) kierunek Dąbrowa Górnicza Gołonóg Osiedle Kasprzaka: DĄBROWA GÓRNICZA Tworzeń Huta Katowice (tramwajowy) – Tworzeń Dworzec PKP (autobusowy) – Tworzeń Polna (tymczasowy na wysokości tramwajowego) – Tworzeń Laski (tymczasowy na wysokości tramwajowego) – Gołonóg Instal (tymczasowy na wysokości tramwajowego) – Gołonóg Podstacja (autobusowy). -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Od jakiegoś czasu na 21 widzę tylko coś takiego http://phototrans.pl/14,844364,0,Duewag_T___Pt_913.html
I tak duży postęp, wcześniej Moderusy Beta nie jeździły na wszystkich kursach. Aktualnie tory chyba nie pozwalają na nic lepszego. Na inne trasy trafiają nowe to może tu przesuną tamte używane. No chyba, że to tymczasowe bo znowu chyba tymczasowo zawieszony jest ruch na Będzin - Sosnowiec z powodu remontów. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Najprawdopodobniej to jest tymczasowo za Moderusy, który z racji dwukierunkowości zostały przesunięte na inne linie/trasy w trakcie remontu.
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
niestety jest dużo gorzej niż kiedyś przewidywałem na forum
CYTAT ZTM Dąbrowa Górnicza ? zmiana tras linii nr 16, 79, 242, 716, 604, 644 i 903NData obowiązywania od: 02.11.2020 Z dniem 2 listopada 2020 r. (poniedziałek), w związku z II etapem budowy centrum przesiadkowego w rejonie dworca kolejowego oraz wyłączeniem z ruchu fragmentów ulic: Kościuszki i Kolejowej w Dąbrowie Górniczej, zmianie ulegają trasy oraz rozkłady jazdy linii autobusowych. Linie nr 16, 79, 242, 716, 604, 644 i 903N będą kursowały wyznaczonymi trasami objazdowymi: 16 ? od ulicy Robotniczej ulicami: Korzeniec, Śliwińskiego i Konopnickiej, do ulicy Limanowskiego. Trasa powrotna przebiegać będzie od ulicy Limanowskiego bezpośrednio do ulicy Robotniczej, 79 i 242 ? od ulicy Robotniczej bezpośrednio do ulicy Limanowskiego. Trasy powrotne przebiegać będą od ulicy Limanowskiego ulicami: Konopnickiej, Śliwińskiego i Korzeniec, do ulicy Robotniczej, 716 ? od ulicy Konopnickiej ulicami: Łączącą, Cupiała, Graniczną, Piłsudskiego, Królowej Jadwigi do przystanku CENTRUM, Trasa powrotna przebiegać będzie ulicami: Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Graniczną i Cupiała, do włączenia się na stałą trasę na ulicy Łączącej, 604, 644 i 903N ? po obsłudze przystanku GÓRNICZA, ulicami: Kościuszki, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Morcinka, aleją Zagłębia Dąbrowskiego, Folwarczną i Urbańskiego do ulicy Wróblewskiego. Trasy powrotne od ulicy Napierskiego-Kostki będą przebiegały analogicznie. Wyłączone z obsługi zostaną przystanki: DWORZEC PKP i PAŁAC KULTURY oraz dodatkowo z obsługi linii nr 604, 644 i 903N przystanki: KONOPNICKIEJ, DŁUGOSZA [NŻ], ŁĄCZĄCA i DZIEWIĄTY. Do obsługi włączone zostaną przystanki znajdujące się na trasach objazdowych. Dodatkowo uruchomione zostaną przystanki tymczasowe: KORZENIEC ? dwa stanowiska na ulicy Robotniczej, poniżej skrzyżowania z ulicą Korzeniec, LIMANOWSKIEGO ? na ulicy Limanowskiego, w rejonie przejścia pieszego przez tory kolejowe, DŁUGOSZA [NŻ] ? na ulicy Łączącej, przed skrzyżowaniem z ulicą Cupiała (stanowisko w kierunku centrum), TRZYDZIESTY ? na ulicy Wróblewskiego (stanowisko w kierunku os. Łęknice). ![]() Pierwsza sprawa to dopóki przejazd jest czynny autobusy mogły przez niego jeździć i skręcać w Poniatowskiego. Byłoby o połowę mniej utrudnień. Miał być przejazd tymczasowy i tak mogło być przez dużą część przebudowy zanim wróci Kolejowa. Jednak zdecydowali się na coś innego i zrobili to kompletni ignoranci. Widać nawet po błędach na mapce, że jest z myśleniem coś nie tak. Inna trasa w nowym rozkładzie, a inna na mapce. Nie ogarniają tematu. Dzielnica Dziewiąty i Trzydziesty została odcięta od komunikacji miejskiej. I tak na ile, bo chyba nie na 2 lata, aż zbudują tunel? Szkoła nr 16 też odcięta, dzieci z Trzydziestego nie podjadą nawet kawałek w jej kierunku, tak samo od strony centrum (a część dzieci dojeżdża z drugiej strony torów). Największy problem to niezrozumiała zmiana przebiegu 604/644 i puszczenie jej przez Folwarczną, a nie przez wiadukt. Gdy budowano rondo na Konopnickiej to bez problemu autobusy 15 m i 18 m jeździły przez niego. Teraz dodatkowo przez to omijanych jest kilka dodatkowych przystanków i nie widać sensu. Mieszkańcy nie mają teraz połączenia ani z Mydlciami, ani z Łęknicami, ani z Gołonogiem. O co w tym chodzi? Jeśli władze myślą, że efekt przysłoni te na długo zapowiadające się problemy to się pomylą. Ludzie nie zapomną i podziękują przy urnach przy najbliższych wyborach. Autobusy jeździły tam od zawsze od kilkudziesięciu lat, pierwszy taki przypadek odcięcia, a były remonty przejazdu, nawet jak nie było jeszcze wiaduktu. Gdy rzeczywiście nie da się bez zamknięcia przejazdu to wystarczyło żeby robiły pętlę przez Korzeniec, wysadzały na Konopnickiej, a po drugiej stronie po przejściu przez tory inna tymczasowa linia. A w ten przejazd na Folwarcznej zamiast wiaduktu to trudno uwierzyć i niczym nie można uzasadnić tej zwykłej głupoty i ignorancji. Wk***** mieszkańców okolic -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
niestety jest dużo gorzej niż kiedyś przewidywałem na forum CYTAT ZTM Dąbrowa Górnicza ? zmiana tras linii nr 16, 79, 242, 716, 604, 644 i 903NData obowiązywania od: 02.11.2020 Z dniem 2 listopada 2020 r. (poniedziałek), w związku z II etapem budowy centrum przesiadkowego w rejonie dworca kolejowego oraz wyłączeniem z ruchu fragmentów ulic: Kościuszki i Kolejowej w Dąbrowie Górniczej, zmianie ulegają trasy oraz rozkłady jazdy linii autobusowych. Linie nr 16, 79, 242, 716, 604, 644 i 903N będą kursowały wyznaczonymi trasami objazdowymi: 16 ? od ulicy Robotniczej ulicami: Korzeniec, Śliwińskiego i Konopnickiej, do ulicy Limanowskiego. Trasa powrotna przebiegać będzie od ulicy Limanowskiego bezpośrednio do ulicy Robotniczej, 79 i 242 ? od ulicy Robotniczej bezpośrednio do ulicy Limanowskiego. Trasy powrotne przebiegać będą od ulicy Limanowskiego ulicami: Konopnickiej, Śliwińskiego i Korzeniec, do ulicy Robotniczej, 716 ? od ulicy Konopnickiej ulicami: Łączącą, Cupiała, Graniczną, Piłsudskiego, Królowej Jadwigi do przystanku CENTRUM, Trasa powrotna przebiegać będzie ulicami: Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Graniczną i Cupiała, do włączenia się na stałą trasę na ulicy Łączącej, 604, 644 i 903N ? po obsłudze przystanku GÓRNICZA, ulicami: Kościuszki, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Morcinka, aleją Zagłębia Dąbrowskiego, Folwarczną i Urbańskiego do ulicy Wróblewskiego. Trasy powrotne od ulicy Napierskiego-Kostki będą przebiegały analogicznie. Wyłączone z obsługi zostaną przystanki: DWORZEC PKP i PAŁAC KULTURY oraz dodatkowo z obsługi linii nr 604, 644 i 903N przystanki: KONOPNICKIEJ, DŁUGOSZA [NŻ], ŁĄCZĄCA i DZIEWIĄTY. Do obsługi włączone zostaną przystanki znajdujące się na trasach objazdowych. Dodatkowo uruchomione zostaną przystanki tymczasowe: KORZENIEC ? dwa stanowiska na ulicy Robotniczej, poniżej skrzyżowania z ulicą Korzeniec, LIMANOWSKIEGO ? na ulicy Limanowskiego, w rejonie przejścia pieszego przez tory kolejowe, DŁUGOSZA [NŻ] ? na ulicy Łączącej, przed skrzyżowaniem z ulicą Cupiała (stanowisko w kierunku centrum), TRZYDZIESTY ? na ulicy Wróblewskiego (stanowisko w kierunku os. Łęknice). ![]() Pierwsza sprawa to dopóki przejazd jest czynny autobusy mogły przez niego jeździć i skręcać w Poniatowskiego. Byłoby o połowę mniej utrudnień. Miał być przejazd tymczasowy i tak mogło być przez dużą część przebudowy zanim wróci Kolejowa. Jednak zdecydowali się na coś innego i zrobili to kompletni ignoranci. Widać nawet po błędach na mapce, że jest z myśleniem coś nie tak. Inna trasa w nowym rozkładzie, a inna na mapce. Nie ogarniają tematu. Dzielnica Dziewiąty i Trzydziesty została odcięta od komunikacji miejskiej. I tak na ile, bo chyba nie na 2 lata, aż zbudują tunel? Szkoła nr 16 też odcięta, dzieci z Trzydziestego nie podjadą nawet kawałek w jej kierunku, tak samo od strony centrum (a część dzieci dojeżdża z drugiej strony torów). Największy problem to niezrozumiała zmiana przebiegu 604/644 i puszczenie jej przez Folwarczną, a nie przez wiadukt. Gdy budowano rondo na Konopnickiej to bez problemu autobusy 15 m i 18 m jeździły przez niego. Teraz dodatkowo przez to omijanych jest kilka dodatkowych przystanków i nie widać sensu. Mieszkańcy nie mają teraz połączenia ani z Mydlciami, ani z Łęknicami, ani z Gołonogiem. O co w tym chodzi? Jeśli władze myślą, że efekt przysłoni te na długo zapowiadające się problemy to się pomylą. Ludzie nie zapomną i podziękują przy urnach przy najbliższych wyborach. Autobusy jeździły tam od zawsze od kilkudziesięciu lat, pierwszy taki przypadek odcięcia, a były remonty przejazdu, nawet jak nie było jeszcze wiaduktu. Gdy rzeczywiście nie da się bez zamknięcia przejazdu to wystarczyło żeby robiły pętlę przez Korzeniec, wysadzały na Konopnickiej, a po drugiej stronie po przejściu przez tory inna tymczasowa linia. A w ten przejazd na Folwarcznej zamiast wiaduktu to trudno uwierzyć i niczym nie można uzasadnić tej zwykłej głupoty i ignorancji. Wk***** mieszkańców okolic Są bardzo duże pustki na drogach od dzisiaj, także każdy sobie poradzi, a może z czasem jak zobaczą jak jest będą jakieś zmiany w objazdach, także spokojnie. |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
nie chodzi o samochdody, tylko autobusy.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Władze pokazały gdzie mają mieszkańców, a mieszkańcy pokażą kiedyś władzom. Nie zostanie to zapomniane. A prezydent lubi na rowerze jeździć z UM na Pogorię III, może po drodze coś usłyszy od mieszkańców
![]() Nie będzie tak, że za chwilę się przyzwyczają i zapomną, gdy będą się z tym zmagali przez tak długo. Pomijając fakt, że miał być przejazd tymczasowy na Konopnickiej, a teraz zapowiada się całkowite zamknięcie na początku grudnia. Przez miesiąc autobusy w takim razie mogły jeszcze jeździć przez przejazd prosto Konpnickiej i na Górników Redenu. Ale co tam miesiąc więcej niech się ludzie pomęczą. Takie to prawdziwe podejście do mieszkańców. Na fb tylko PR wraz z komentarzami klakierów (aż żałosne jak wkółko te same osoby w różnych tematach się tam podlizują w komentarzach). Już takie objazdy wiele lat temu były i nie było problemu. Z powrotem mogły wracać przez Poniatowskiego (jeśli nie przez Augustynika to już nawet przez Królowej Jadwigi). Przez Augustynika dawno temu jeździły, jeszcze czasy przegubowych 182 Ikarusów. Zdarzały się przecież remonty przejazdu i zawsze sobie z tym radzono. Obecne władze jako pierwsze nie dały rady. Przez Kraszewskiego nawet autobusy przegubowe też jeździły. Nikt tego widać nie pamięta. I zawsze objazdy były przez wiadukt. Ostatnio gdy budowano rondo również i bez problemu jeździły tam nie tylko 15 a le i obecne 18 m. Gorszy wariant koło Damelu ale przynajmniej było jakieś połączenie a teraz sobie zrezygnowali z części przystanków nie kolidujących z problemami. Więc jakie tego wszystkiego wytłumaczenie??? -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT dg.pl AUTOBUSY NA ZMIENIONYCH TRASACH 19 listopada zmieniły się trasy i rozkłady jazdy autobusów nr 604, 644 i 903N, które ponownie obsługują rejon ul. Łączącej. Zmiany mają związek z zamknięciem ul. Kolejowej i fragmentu ul. Kościuszki. Pierwsze zmiany dla tych linii wprowadzono 2 listopada. Wtedy autobusy kursowały m.in. ul. Morcinka, Folwarczną i Wróblewskiego, omijając ul. Łączącą. W odpowiedzi na sugestie mieszkańców, dotyczące poprawy obsługi tej ulicy, od 19 listopada autobusy nr 604, 644 i 903N jeżdżą wiaduktem i ponownie zatrzymują się na przystankach w rejonie ul. Łączącej. Linie nr 604, 644 i 903N ? po obsłudze przystanku ?Górnicza? jadą ulicami: Kościuszki, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Graniczną i Cupiała do włączenia się na stałe trasy na ulicy Łączącej. Trasy powrotne przebiegają analogicznie. Do obsługi włączono stałe przystanki tych linii: ?Łącząca? i ?Dziewiąty?. Obsługa przystanku ?Trzydziesty? ? stanowisko w kierunku os. Łęknice odbywa się na ulicy Wróblewskiego, w stałej lokalizacji. Szczegółowej informacje i rozkłady jazdy na stronie rj.metropoliaztm.pl. 2 listopada ruszyły prace na ul. Kościuszki ? na odcinku od zjazdu do Fabryki Pełnej Życia do skrzyżowania z ul. Kolejową, gdzie wybudowane będzie rondo. Roboty objęły też całą ul. Kolejową. W pierwszym etapie, do marca 2021 r., wykonywane będzie tam uzbrojenie podziemne i kanalizacja. Modernizowane jest także torowisko w rejonie stacji kolejowej. W trakcie budowy zmieniła się organizacja ruchu, utrudnienia dotyczą też pasażerów autobusów. Dla linii 16, 79, 242, 604, 644, 716 i 903N zmodyfikowano rozkłady jazdy, a autobusy kursują po zmienionych trasach. Dodatkowo na początek grudnia zaplanowano zamknięcie przejazdu kolejowego przy ul. Konopnickiej. Prowadzone prace, które wymuszają zmiany w organizacji ruchu i funkcjonowaniu komunikacji, są częścią dużej inwestycji ? budowy centrum przesiadkowego i przebudowy układu drogowego w śródmieściu. Więcej informacji o tym przedsięwzięciu na stronie www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci/komunikacyjna-metamorfoza-w-toku/ ![]() Brawo, pokazali tą zmianą decyzji, że jednak słuchają mieszkańców i zauważyli że było z tym coś nie tak. Nie było uzasadnienia, aby 2 przystanki omijać, a jeden przenosić. Nie wiadomo czy to wykonawca podsunął takie objazdy, a ktoś w UM nie przemyślał. Co innego, gdyby to była zmiana na tydzień czy dwa, a to przecież zapowiada się możliwe że prawie do końca tej inwestycji. Długość objazdu prawie taka sama, minimalna różnica. Do tego jeszcze był przejazd kolejowy. Inna sprawa to nie wiadomo co z tymczasowym przejazdem. Tam to już trudniej z PKP i wykonawcami. Poprawiona też mapka (chociaż nie do końca). Wcześniej na fb kilka osób pisało, że zgłaszali błędy w ZTM bez odp. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#91
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
w centrum na przystankach tramwajowych oraz autobusowym Pałac Kultury (czasowo nieczynny z powodu objazdów) w kierunku Korzeńca i Łęknic zamontowano tablice dynamiczne SDIP
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#92
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT inia M2 będzie jeździć na trasie Dąbrowa Górnicza ? Sosnowiec ? Katowice w zamian za autobusy 801 i 831, które mają zniknąć z siatki połączeń. ZTM zapewnia jednak, że autobusy M2 będą jeździć codziennie (co 10 minut w godzinach szczytu, co 30 minut w pozostałych godzinach oraz w weekendy i święta). Z linii M2 będzie można skorzystać także w nocy, bo co godzinę ma pojechać autobus, który skończy trasę na przystanku Katowice Dworzec. CYTAT Znikną autobusy linii 811 zadania tej linii na całej trasie przejmą autobusy 808, które będą jeździć po swojej dotychczasowej trasie. Nowy rozkład zakłada, że będą one kursowały w dni robocze co 20 minut, w soboty, niedziele i święta z częstotliwością co 40 minut To info z artykułu gazety.pl głównie o Sosnowcu. Jutro oficjalne ogłoszenie zmian związanych z metroliniami, tak czy siak wychodzi, że zyskamy nocne połączenie z Katowicami (o ile w nocy nie skrócą trasy do Sosnowca) Ten post edytował warius śro, 24 lut 2021 - 09:11 |
|
|
![]()
Post
#93
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Ogłaszali już w 2019
![]() zobaczymy co z tego wyjdzie. Dawno temu widziałem jakąś tabelkę z częstotliwościami i tam nocne były na linii do Sosnowca, a u nas już nie. A wreszcie jest taka okazja. Teraz i tak nie jest tak potrzebna bo pandemia, ale gdy się skończy to już mogę tego nie zmienić. Ma być finasnowanie z metropolii, więc miasta sporo oszczędzą. To i tak najbardziej dochodowe linie, gdzie tak nie trzeba dopłacać do biletów. Byle nie okazało się, że w sumie kursów będzie mniej i zmiana nie była na gorsze. Zoabzcymy co na propyzycje mieszkańcy i czy nie będzie przez to korekt. Tymczasem: CYTAT ZTM ![]() Propozycja zmian w taryfie przekazana do konsultacji ze związkami zawodowymi Wprowadzone ograniczenia, zwiększenie częstotliwości dezynfekcji pojazdów, konieczność zapewnienia dodatkowych kursów na kluczowych trasach oraz znaczny spadek liczby pasażerów, a co za tym idzie – spadek dochodów ze sprzedaży biletów o około 100 mln zł, istotnie pogorszyły sytuację finansową organizatorów transportu publicznego. Nie inaczej jest w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, gdzie komunikacja miejska organizowana przez Zarząd Transportu Metropolitalnego bardzo mocno odczuwa skutki pandemii. Dlatego też koniecznością stała się zmiana taryfy i cen biletów. Projekt tych zmian właśnie został przekazany do konsultacji ze związkami zawodowymi. Wśród proponowanych rozwiązań, przedstawiono również nowe możliwości, promujące regularne korzystanie z komunikacji miejskiej. – Od początku do tematu podchodziliśmy otwarcie i szczerze. Już we wrześniu sygnalizowaliśmy, że w związku z dużymi stratami finansowymi z powodu koronawirusa, konieczne będą podwyżki cen – mówi Kamila Rożnowska, rzecznik prasowy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. – Kwestie związane z wysokością podwyżek odroczyliśmy jednak do ostatniego możliwego momentu, tak aby móc podjąć ją w oparciu o rzetelne dane, obrazujące rzeczywiste możliwości finansowe oraz zaproponować nowe rozwiązania. Podwyżka cen biletów nie jest łatwą decyzją, aczkolwiek sytuacja ekonomiczna i wymogi sanitarne związane z COVID-19, spowodowały, że podobnie jak w innych miastach, jest koniecznością – dodaje. Podwyżka cen biletów w komunikacji miejskiej dotyczy wielu polskich miast. Część z nich zdecydowała się na większy wzrost cen. W przypadku ZTM ceny biletów po zmianach w taryfie dalej będą plasować się w okolicach średniej spośród największych polskich miast. Należy pamiętać, że transport publiczny na terenie Metropolii jest finansowany przede wszystkim z budżetów miast i gmin, których sytuacja finansowa jest coraz trudniejsza, ponieważ z powodu pandemii ich dochody są mocno ograniczone. Dodatkowo wydatki gmin na komunikację regularnie rosną, co jest związane z większymi kosztami jej funkcjonowania w czasie pandemii. – Wpływy z biletów pokrywają średnio około 30 proc. kosztów funkcjonowania transportu publicznego na naszym obszarze – mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy ZTM. – W związku z ograniczeniami z powodów pandemicznych, pokrycie kosztów spadło już do blisko 20 procent, co oznacza, że te różnice stają się coraz większe. Dla przykładu – do każdego biletu jednorazowego za 3,6 zł, trzeba aktualnie dopłacać aż ok. 8 zł – dodaje Wawrzaszek. Dlatego chcąc pogodzić oczekiwania pasażerów, które związane są z tym, by transport publiczny, pomimo funkcjonujących obostrzeń, działał bez dużych ograniczeń w rozkładach jazdy, a jednocześnie uwzględniając wszystkie okoliczności, konieczna jest zmiana cen biletów i związanych z tym opłat dodatkowych oraz manipulacyjnej, co pozwoli na zapewnienie dalszego funkcjonowania komunikacji miejskiej ZTM na co najmniej obecnym poziomie. Celem zaproponowanych zmian było to, aby podwyżki były najmniej odczuwalne dla pasażerów, regularnie korzystających z transportu publicznego. Średni wzrost cen biletów długookresowych i wieloprzejazdowych nie przekroczy 11 proc., a dla biletu „Miasto 30” wyniesie zaledwie 6 proc. Proponowana średnia podwyżka cen wszystkich biletów ZTM to ok. 12 proc. Oto najważniejsze założenia taryfowe: Wprowadzony zostanie specjalny bilet na czas pandemii – „Sieć 180” w bardzo atrakcyjnej cenie 550 zł. Oznacza to, że miesięczny koszt takiego biletu wyniesie niecałe 92 zł. W półrocznej perspektywie pozwoli to zaoszczędzić pasażerom nawet 400 zł. Bilet o nazwie „Sieć 180” zostanie udostępniony w sprzedaży do 31 grudnia 2021 roku. Ze względu na swoją atrakcyjną cenę, nie będzie on podlegał zwrotowi. W przypadku tego biletu nawet jeżeli pasażer z różnych względów nie mógłby korzystać z komunikacji zbiorowej przez kilka tygodni, to miesięczny koszt i tak będzie niższy, niż zakup innych biletów długookresowych. Wprowadzone zostaną nowe bilety długookresowe na dwa miasta – „2 Miasta 30” oraz „2 Miasta 90”, dzięki czemu pasażerowie podróżujący w obrębie dwóch gmin nie odczują mocno skutków podwyżki. Ceny biletów elektronicznych pozostaną niższe niż w przypadku biletów papierowych, których koszty dystrybucji i druku również wpływają na wysokość ich ceny. Cały czas pracujemy nad tym, aby poszerzać kanały sprzedażowe elektronicznych biletów, m.in. w styczniu uruchomiona została autoryzowana aplikacja Mobilny ŚKUP, za pomocą której możliwy jest zakup wszystkich biletów z taryfy ZTM. Elektroniczne bilety jednorazowe dostępne są także w innych popularnych wśród pasażerów aplikacjach mobilnych (SkyCash, moBILET, mPay oraz jakdojadę.pl). Można je również kupić za pomocą karty zbliżeniowej w nowych kasownikach, które w tej chwili dostępne są w pojazdach kursujących w południowej części Metropolii. Wprowadzone zostanie nowe uprawnienie dla pasażerów korzystających z biletu Dziennego, którzy w soboty, niedziele oraz święta będą mogli zabrać w podróż komunikacją miejską ZTM jedną dodatkową osobę w ramach obowiązywania tego biletu. Po wprowadzonych zmianach, przejazd liniami „Lotniskowymi” będzie możliwy na podstawie wszystkich biletów ZTM. Oznacza to również niższe ceny dla pasażerów. Przykładowo za bilet z Katowic na lotnisko zapłacimy 5,40 zł lub 6 zł zamiast dotychczasowych 14 zł. Wydłużony zostanie również z 7 do 14 dni termin wyznaczony w wezwaniu do zapłaty, dla którego obniża się wysokość opłaty dodatkowej. Zmiany w taryfie ZTM mają zacząć obowiązywać najwcześniej od drugiej połowy kwietnia. Źródło: Zarząd Transportu Metropolitalnego założenia ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^ Wychodzi na to, że "emka" będzie całodobowa
![]() |
|
|
![]()
Post
#95
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Jakieś straszne zamieszanie było przed ogłoszeniem, ale się udało. Dziwne, planowali od 2019, to powinno być dogadane przed upublicznieniem decyzji a tu był jakiś chaos i nieporozumienia. Trochę się pozmieniało.
Z DG 3 linie: - M2 do Katowic (miała być M1 ale pewnie Ślązacy chcieli mieć pierwszą swoją i zamienili heh ![]() - M26 do Sławkowa - M103 przez Zieloną, Marianki, Psary do Bobrownik. Fajnie, ciekawy kierunek. Wiadomo, że tam tabor i częstotliwość dużo mniejsza. No i całe szczęście, że niedługo przebudowa Letniej. Pewnie po tym dopiero uruchomią. Te dwie ostatnie linie dodatkowo ważne, żeby budować w DG lokalne centrum aglomeracji. Plany FPŻ. Powinniśmy przyciągać tu mieszkańców okolicznych gmin. Jest szansa takie centrum wytworzyć. U nas to naturalnie, za to trudniej będzie w Sosnowcu, przez bliskość Katowic. Do tego powinniśmy jak najbardziej wspierać przedłużenie linii tramwajowej z Zagórza do DG, w tym samym celu. A w DG wystarczy tylko malutki odcinek. Ciekawe czy po skończeniu budowy centrum przesiadkowego przy dworcu w centrum linie M26 i M103 ta będą kończyły. M2 też niby będzie jechała koło dworca, ale z mapy to nie wynika, może przez to, że to w przyszłości. Ogólnie na plus. Szkoda tylko, że M2 ominie Damel. Władze chciały rozwijać tutaj miasto od chwili decyzji o budowie CA i to się dzieje, a linia tam nie będzie się zatrzymywać. Nie wiadomo co z tym zrobić. O to chodzi, że to ma być linia szybka i ma mieć mniej przystanków, a obok trudno omijać Reden czy Manhattan. No ale przez to kiepsko wyszło z tym Damelem. Ciekawe jaka będzie przyszłośc, żeby nie zepsuć tego późniejszymi modyfikacjami. Przecież idea 8** była na początku podobna. CYTAT nasze miasto Metrolinie to nowe linie autobusowe na Śląsku i w Zagłębiu - będą od kwietnia. Co się zmieni? 5 kwietnia na trasach pojawić się mają pierwsze Metrolinie, czyli nowe linie autobusowe organizowane przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię. Niektóre trasy rzeczywiście są nowe, ale większość mało odkrywcza, bo odpowiadają trasom linii, które od lat z powodzeniem wożą pasażerów, jak z Katowic do Tarnowskich Góry, Dąbrowy Górniczej czy Gliwic. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zaznacza, że tego typu połączenia w przyszłości mają zostać zastąpione przez połączenia kolejowe w ramach Kolei Metropolitalnej. - Prace nad nową siecią połączeń rozpoczęły się w lipcu 2019 roku. Zaczęliśmy wtedy szczegółowo analizować układ komunikacyjny i popyt - mówił Aleksander Sobota z Zarządu Transportu Metropolitalnego. Szczegółowa analiza nie doprowadziła do szczególnie odkrywczych nowości, bo trzon Metrolinii mają stanowić połączenia z Katowic do Dąbrowy Górniczej, Sosnowca, Tychów czy Tarnowskich Gór, które i dzisiaj przecież funkcjonują w formie tzw. osiemsetek, czyli linii, których numeracja rozpoczyna się od cyfry 8. Zadowolone są za to małe gminy, jak Wyry, które zyskają bezpośrednie połączenie z Katowicami, czy Psary, z których bez przesiadki dojechać będzie można do Sosnowca czy Katowic. Od 5 kwietnia tego roku kursy rozpocząć mają takie linie jak: M1 z Katowic przez Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską i Zabrze do Gliwic (po trasie dotychczasowej linii nr 870) M2 z Katowice przez Sosnowiec do Dąbrowy Górniczej (po trasie dotychczasowych linii 801 i 831) M3 z Katowic przez Chorzów i Bytom do Tarnowskich Gór (po trasie dotychczasowej linii 820) M4 z Katowic do Sosnowca (po trasie dotychczasowej linii 825) M18 z Gliwic przez Gierałtowice i Mikołów do Tychów (po trasie dotychczasowej linii nr 33) M24 z Katowic przez Osiedle Tysiąclecia Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską i Zabrze do Gliwic (nowa) - W momencie uruchomienia metrolinii siatka linii lokalnych powinna zostać dostosowana, ale to decyzja poszczególnych miast, które finansują te linie - mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. gazeta.pl ![]() ![]() Katowice, Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza długość trasy: 22 km czas przejazdu: 39 min częstotliwość kursowania: w dni robocze, w godzinach szczytu co 10 min liczba przystanków: 15/15 dostępność: 24 godz. na dobę, 7 dni w tygodniu ważne punkty na trasie: Dworzec PKP Dąbrowa Górnicza, Huta Katowice, Strefa Kultury Katowice, Rynek Katowice, Supersam C.H. Katowice, Dworzec PKP Katowice zastępuje dotychczasowe linie 801 oraz 831 ![]() ![]() i tutaj niezrozumiałe te wyszarzenia, czy znaczy, że część kursów z krótszą trasą. I zo ze Skargi? Część kursów będzie omijała? Takie zamieszanie to już minus. Edycja. Akurat Warius napisał, gdy byłem w trakcie pisania ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#96
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 35 Dołączył: pią, 05 mar 10 Nr użytkownika: 3,748 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dużo zamieszania, ale dobrze że się coś ruszyło w tym skostniałym organiźmie.
Sam fakt nocnej linii do Katowic to już duży plus. Jedyne czego mi jeszcze brakuje, szczególnie w tych długich trasach, to centra przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia. W których bez problemu przesiądziemy się z auta/roweru na autobus czy z autobusu na pociąg. Jest to u nas (na Śląsku) nadal w powijakach i zdaje się, że jeszcze daleka droga do tego żeby ludzie zaczęli traktować komunikację publiczną jako coś wygodnego, a nie zło koneiczne... |
|
|
![]()
Post
#97
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 571 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dopóki planowanie nieudaczników z tego kurwidołu zwanego kiedyś KZKGOP teraz ZTM będzie wyglądać jak do tej pory to tylko pusty dzban się przesiądzie na komunikację miejską
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT ominie Damel. Władze chciały rozwijać tutaj miasto od chwili decyzji o budowie CA i to się dzieje, a linia tam nie będzie się zatrzymywać. Nie wiadomo co z tym zrobić. O to chodzi, że to ma być linia szybka i ma mieć mniej przystanków, a obok trudno omijać Reden czy Manhattan. No ale przez to kiepsko wyszło z tym Damelem. Dziś ZTM na wideokonferencji potwierdził, że przystanki damel i reden będą obsługiwane. Pewnie presją była spora i poszli na ustępstwa. |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT nasze miasto Za bilety w metropolii zapłacimy więcej! Droższe przejazdy w ZTM. Zobacz nowy cennik Podwyżki w ZTM. Niestety, teraz za przejazd autobusem czy tramwajem w metropolii zapłacimy więcej. 19 kwietnia zacznie obowiązywać nowa taryfa za bilety komunikacji w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Od poniedziałku, 19 kwietnia, za bilety w metropolii zapłacimy więcej. Sprawdź nowy cennik 19 kwietnia zacznie obowiązywać nowa taryfa za bilety komunikacji w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Zarząd Transportu Metropolitalnego podwyżki tłumaczy trwającą pandemią, ale nie tylko. - W poprzednim roku spadek wpływów ze sprzedaży biletów wyniósł około 100 mln zł. W związku z ograniczeniami z powodów pandemicznych, pokrycie kosztów funkcjonowania komunikacji metropolitalnej spadło już do blisko 20 procent, co oznacza, że do każdego biletu jednorazowego za 3,60 zł, samorządy dopłacają dodatkowe 8 zł. Ponadto wzrastają wydatki związane z funkcjonowaniem komunikacji zbiorowej, przede wszystkim rosnące ceny paliw, poziom inflacji, czy ceny energii elektrycznej. Dlatego też, koniecznością stała się zmiana cen biletów, która przy nieznacznym wzroście dla pasażerów pozwoli zachować dotychczasowy zasięg linii na terenie metropolii, a także zaoferować nowe rozwiązania dla osób często korzystających z usług ZTM i zniżki za korzystanie z biletów elektronicznych ? informuje Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy ZTM. Ile wynoszą nowe stawki? bilet papierowy na jedno miasto/20 minut: do tej pory 3,40 zł, po podwyżce 4,00 zł bilet papierowy na dwa miasta/40 minut: do tej pory 4,00 zł, po podwyżce 5,00 zł bilet papierowy sieciowy/na 90 minut: do tej pory 5,00 zł, po podwyżce 6,00 zł bilet elektroniczny na jedno miasto/20 minut: do tej pory 3,00 zł, po podwyżce 3,60 zł bilet elektroniczny na dwa miasta/40 minut: do tej pory 3,60 zł, po podwyżce 4,40 zł bilet elektroniczny sieciowy/na 90 minut: do tej pory 4,40 zł, po podwyżce 5,40 zł bilet elektroniczny w taryfie odległościowej do 1 km: do tej pory 1,60 zł, po podwyżce 1,80 zł bilet elektroniczny w taryfie odległościowej na odległość 1-2 km: do tej pory 2,20 zł, po podwyżce 2,40 zł bilet elektroniczny w taryfie odległościowej na odległość 2-5 km: pozostaje cena 2,80 zł bilet elektroniczny w taryfie odległościowej na odległość 5-9 km: pozostaje cena 3,40 zł bilet elektroniczny w taryfie odległościowej na odległość 9-14 km: pozostaje cena 3,90 zł bilet elektroniczny w taryfie odległościowej na odległość 14-20 km: do tej pory 4,20 zł, po podwyżce 4,30 zł bilet elektroniczny w taryfie odległościowej na odległość powyżej 20 km: do tej pory 4,40 zł, po podwyżce 5,00 zł Zaplanowano również podwyżki cen biletów miesięcznych: bilet Miasto 30: do tej pory 93 zł, po podwyżce 99 zł bilet Sieć 30: do tej pory 134 zł, po podwyżce 139 zł bilet Miasto 90: do tej pory 236 zł, po podwyżce 260 zł bilet Sieć 90: do tej pory 344 zł, po podwyżce 399 zł bilet Sieć 120: do tej pory 440 zł, po podwyżce 480 zł Jednorazowe bilety elektroniczne nadal pozostaną tańsze od papierowych o ok. 10-13%. - Zachęcamy do korzystania z aplikacji mobilnych, przede wszystkim z aplikacji ?Mobilny ŚKUP?, której funkcjonalność wraz z początkiem roku została rozszerzona o sprzedaż biletów okresowych ? apeluje ZTM. W nowej ofercie wprowadzone zostaną dwa nowe bilety długookresowe pozwalające podróżować na terenie dwóch wybranych miast: ?2 Miasta 30? oraz ?2 Miasta 90?. Istotna jest również zmiana związana z biletem Dziennym. Pasażerowie korzystający z tego rodzaju biletu w soboty, niedziele oraz w święta będą mogli zabrać w podróż komunikacją zbiorową ZTM jedną dodatkową osobę. Ceny Metrobiletów, uprawniających do korzystania z pociągów Kolei Śląskich oraz komunikacji zbiorowej ZTM (6-godzinny, cała Metropolia, Strefa Katowice i pozostałe strefy) pozostają na niezmienionym poziomie. W nowej taryfie uproszczone zostało również podróżowanie na lotnisko. Przejazd ?liniami lotniskowymi? możliwy będzie na podstawie wszystkich biletów ZTM. Dla korzystających z tych linii oznacza to oszczędności. Przykładowo przejazd z Katowic na lotnisko kosztować będzie 5,40 zł lub 6 zł, zamiast dotychczasowych 14 zł. Specjalnie dla osób najczęściej korzystających przygotowany został półroczny bilet ?Sieć 180? w cenie 550 zł. Oznacza to, że miesięczny koszt takiego biletu wyniesie niecałe 92 zł. Stare bilety - do kiedy będą ważne? Do 3 maja można korzystać z biletów papierowych i elektronicznych jednorazowych/krótkookresowych oraz z biletów ?Grupowych dla 5 osób?. Po 3 maja z biletów papierowych nadal można korzystać, jednak konieczne będzie dopłata, tak by cena zgadzała się z obowiązującym cennikiem, np. aby po 3 maja skorzystać ze starego biletu normalnego za 3,40 zł należy dopłacić 60 gr. Z biletów długookresowych i wieloprzejazdowych ze starej taryfy można korzystać, o ile zostały aktywowane do 3 maja. Bilety z okresem obowiązywania rozpoczynającym się po 3 maja będzie można zwrócić. Do 19 maja można skasować/aktywować posiadany bilet średniookresowy papierowy i elektroniczny oraz wykorzystać go zgodnie z jego okresem obowiązywania. Po tym terminie niewykorzystane bilety będzie można zwrócić. Do 19 maja można również skasować/aktywować bilety lotniskowe ?24h+lotnisko?. Po tym terminie możliwe będzie ich zwrócenie. Szczegółowe informacje: 800 16 30 30 oraz pod adresem e-mail: kancelaria@metropoliaztm.pl. CYTAT DZ Przystanki ZTM będą miały nowy wygląd. Rozkłady jazdy mają być czytelniejsze dla pasażerów. Zarząd Transportu Metropolitalnego potwierdził, że - po kilku miesiącach prac i inwentaryzacji - przyjęto nowy projekt wyglądu rozkładów jazdy, słupków i gablot. Dzięki temu, wszelkie informacje dla pasażerów mają być teraz o wiele bardziej czytelne. ZTM zapowiada nowy wzór informacji przystankowej. Będzie czytelniej dla pasażerów ZTM zmienia wzór informacji przystankowej - czytamy w oficjalnym komunikacie opublikowanym w połowie kwietnia. Założenie jest proste: nowa ma być bardziej czytelna i widoczna z daleka dla pasażerów. Z kolei organizatorowi transportu ułatwi to zarządzanie przystankami i znajdującymi się na nich informacjami. - Odświeżenie starego systemu informacji wizualnej dla transportu miejskiego i wprowadzenie do niego zupełnie nowych elementów, odpowiadających na obecne potrzeby pasażerów - jest konieczne. Nie tylko ze względów funkcjonalnych i estetycznych, ale ze względu na nowe sposoby zarządzania i organizacji komunikacji publicznej, które sukcesywnie wprowadza ZTM. Następna zmiana systemu, której możemy się pewnie spodziewać za kilka najbliższych lat, będzie wiązała się z całkowitą zamianą nośników analogowych na elektroniczne, chociażby z powodu odejścia od drukowanej formy rozkładów jazdy - wyjaśnia Kazimierz Karolczak, przewodniczący Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Nowy projekt wyglądu dotyczy zarówno rozkładów jazdy, jak i słupków czy gablot. Kiedy rozpocznie się ich wymiana? - Konkretnej daty jeszcze nie znamy. Harmonogram jest obecnie tworzony. Jeśli zostanie stworzony, to wtedy będziemy mogli o tym informować - wyjaśnia Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy ZTM. Trzeba pamiętać, że to dość duża operacja pod względem logistycznym - chodzi bowiem o ok. 7 tys. przystanków na terenie całej Metropolii. Koszt wymiany też - na razie - nie został ujawniony. - Czekamy na wycenę tych wszystkich elementów - dodaje Michał Wawrzaszek. W zapowiedziach możemy przeczytać m.in. że tablicach pojawią się kody QR, które będzie można zeskanować - to umożliwi nam przejście do internetowego rozkładu jazdy danego stanowiska. Z kolei w górnym boku słupka z rozkładem jazdy oznaczone zostaną konkretne numery linii, które odjeżdżają z danego przystanku. Modyfikacji ulegnie wygląd rozkładów jazdy oraz ich oznaczenia graficzne. ZTM informuje, że wszystkie będą drukowane na białym tle, co ma poprawić czytelność. Z kolei kolor żółty, który dotychczas pojawiał się na rozkładach linii tramwajowych, zarezerwowany zostanie dla tymczasowych zmian. Chodzi o zwrócenie uwagi pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej. Gabloty z rozkładami jazdy będą z kolei podświetlane - to spore ułatwienie w godzinach wieczorno-nocnych oraz podczas złych warunków atmosferycznych. Projekt nowego sytemu informacji wizualnej został przygotowany przez TUKEJ, czyli grupę projektową, którą na stałe tworzą Justyna Kucharczyk i Agnieszka Nawrocka. Są one związane z Akademią Sztuk Pięknych w Katowicach. Przy projekcie nawiązały one współpracę ze studiem ITEM, Karoliną Hołdys i Joanną Pastusińską. ![]() [img]https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/c3/4e/607970a3a8a3f_p.jpg/img] ![]() Ciekawe co z wiatami, które mieli przejąć między innymi w DG (Sosnowiec nie oddał). Już się wystraszyłem, że to projekt też wiat. Mam nadzieję, że będą inne, ale skoro dali takie coś na wizualizacje to pewnie im się takie podobają. Wyglądają prawe tak jak nasze najtańsze, te które katalogowo można było kupić za 3-4 tyś za sztukę, a w prztargach pewnie taniej. W DG ok są tylko te na "Alejach" i ta jedna koło parkingu przy Pogorii III, a reszta szkoda gadać = pisać. No i te żółte autobusy, gdy się kiedyś i u nas pojawią ehhh :/ -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#100
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
To nie jest wizualizacja nowych wiat (całe szczęście).
Projekt znajdziesz w tym dokumencie: https://www.metropoliaztm.pl/media/uploads/...jskiego_ztm.pdf Ten post edytował warius pon, 19 kwi 2021 - 11:00 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 12:20 |