![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#341
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Rowery będą - metropolitalne i realizacja ma być przyspieszona. Gdzieś o tym jest tez na forum. Miały być chyba w przyszłym roku, a be∂a chyba jeszcze w tym.
Po stronie PKZ powinni postawić dwie 4-modułowe wiaty metropolitalne w miejscu ławek(jak przy Gołonóg PKP) i po problemie. Dziwne, że tego nie zrobiono. A autobusy na głównym ciągu dalej znacznie częstsze niż tramwaje. Nawet na oko widać, ile ich się mija, a ile tramwajów w tym czasie. Czasami żadnego tramwaju nie widać z żadnej strony na horyzoncie. Oby to było przejściowe. Gorzej jak będą czekać na remonty dróg np przebudowa Poniatowskiego, to wtedy poczekamy lata albo koncepcja do tego czasu umrze. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#342
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Na Starocmentarnej naprawdę jest przygotowany peron na przystanek. Po stronie cmentarza przygotowana na paletach kostka i tam chyba niestety przystanek kosztem kawałka parkingu. No chyba, że obok, ale więcej pracy bo trzeba przykryć rów. Jak kiedyś pisałem tamtędy miała przebiegać po zmianie trasa 182.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#343
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Na Starocmentarnej naprawdę jest przygotowany peron na przystanek. Po stronie cmentarza przygotowana na paletach kostka i tam chyba niestety przystanek kosztem kawałka parkingu. No chyba, że obok, ale więcej pracy bo trzeba przykryć rów. Jak kiedyś pisałem tamtędy miała przebiegać po zmianie trasa 182. Jadąc już nieraz zastanawiałem się nad tym co za fragment chodnika do nikąd:) Będzie tam przejście dla pieszych? |
|
|
![]()
Post
#344
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM NOWE PRZYSTANKI NA TRASIE LINII 654 Od 13 maja linia autobusowa 654 obsługuje dwa nowe przystanki. Jeden z nich został zlokalizowany bezpośrednio przy Poliklinice Dąbrowskiej PRINN. ? Przystanek przy Poliklinice Dąbrowskiej Prinn uruchomiliśmy z myślą o starszych osobach, dla których przejście kilkuset metrów jest sporym utrudnieniem. Teraz linia 654 zatrzymuje się i odjeżdża niemal spod samego wejścia do przychodni, z której korzystają tysiące mieszkańców naszego miasta ? mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. Od 13 maja linia 654 obsługuje jeszcze jeden nowy przystanek, który został utworzony na ulicy Kraszewskiego, w pobliżu skrzyżowania z al. Poniatowskiego. Linia 654 kursuje od sierpnia 2023 roku. Trasa od Dąbrowskich Wodociągów w kierunku Huty Katowice przebiega m.in. przez Centrum Administracyjne na Redenie i Wzgórze Gołonoskie. dobre zmiany, no i wreszcie przystanek w okolicy Poniatowskiego, której rejon komunikacja publiczna całkiem pomijała, a ta linia minibusowa mimo, że tamtędy przejeżdżała to na długim odcinku nie miała żadnego przystanku. Przy okazji dzięki temu powinna być większa frekwencja na tej linii. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#345
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
No! Nareszcie! Jakieś 2 miesiące temu psiałem na dedykowany adres e-mail pismo/propozycję w tej sprawie. Bo to nie do pomyślenia, by nowa linia i to minibusowa jechała ze 2 km i nie miała punktu przystankowego w tej okolicy (Poniatowskiego).
No, to jeszcze linię182/690 (lub podobne) przetrasować/wydłużyć do/przez dworzec PKP w DG (linia 182 aż sę o to prosi, by tam kończyła a nie tylko w centrum DG!) i właśnie też w okolice Poniatowskiego i będzie jeszcze lepiej. Aha! Dlaczego do tej pory nie wznowiono obsługi przystanku "zabytkowego" Tysiąclecia przez minibus linii 645? Tu z kolei wysłałem propozycję przetrasowania ulicą Piłsudskiego i Tysiąclecia (jednostronnie w stronę centrum) wszystkich linii jadących "Alejami" od Gołonoga tak, by obsługiwały właśnie powyższy przystanek. Zarówno odległość jak i czas jazdy taki sam a tylko można zyskać. No i w końcu poprawić (SKRÓCIĆ!!) ten czas jazdy tramwaju między Gołonogiem a centrum i Urzędzem Pracy o min. 2-3 minuty! |
|
|
![]()
Post
#346
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Do tego dodałbym, że niedługo będzie rok jak prezydent z jakimś stowarzyszeniem zbierali podpisy do ZTM żeby linia M103 jeździła z dworca PKP na lotnisko, w obliczu planowanej przebudowy węzła kolejowego Katowice i doświadczeń z opóźnieniem na Warszawie Zachodniej pewnie jeszcze z pięć lat nie będzie bezpośredniego pociągu na lotnisko z DG. A nasze miasto jest jedyne, które nie ma bezpośredniego połączenia z Pyrzowicami!
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#347
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Wciąż czekamy na zapowiadaną rewolucję komunikacyjną Tyle lat trąbienia o tym przez władze gdzie się tylko dało i nagle po powrocie tramwajów wszystko ucichło. Nie ma tematu.
Na głównym ciągu ludzie mieli się przesiąść na tramwaje, które miały być kręgosłupem komunikacji i mieć większą częstotliwość. Wszystko było dokładnie opisane i też cytowane wiele razy na naszym forum. I tak jak Dave napisał, miały też jeździć szybciej. Niewiele ale jednak. Autobusy maiły zmienić trasy i obsługiwać miejsca do tej pory dla nich niedostępne. W uchwale RM uwzględniono kiedyś nowe przystanki. Pod dworcem wciąż brakuje zapowiadanych 55, 116, 182, 612, 690 i M109. 182 miała być przekierowana przez Starocmentarną. Tam też całkowity brak komunikacji przy cmentarzu. Ostatnio tam nie jechałem i nie wiem co z budową peronów przystankowych. Kiedyś wyglądało jakby rozbierali ten który już zbudowali. Super ale też trzeba pamiętać, żeby nie pogarszać oferty połączeń Zagórza z II LO i Sztygarką. Kiedyś to ok. połowa uczniów Żeromskiego pochodziła z Sosnowca. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#348
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wymieniają wiaty przystankowe na Kościuszki (przy Aldi), chyba na większe o jeden segment oraz słupki z rozkładem. Tablica świetlana działa tylko w stronę Dworca PKP. W centrum wogóle mało która jest przydatna bo albo nie została przeniesiona w nowe miejsc, albo jest jednostronna i wyświetla informacje ze strony odwróconej od zadaszeni czy zatoczki lub nie świeci wcale (jak na przystankach tramwajowych). Niedługo rocznica zakończenia prac
![]() ![]() Poza tym, całe lato bardzo często przechodzę/przyjeżdżam koło centrum przesiadkowego przy PKP w godzinach popołudniowych (tak między 14:30 a 19:30) i muszę powiedzieć, że frekwencyjnie to kiepsko wygląda. Pojedyncze osoby czekają na przystankach (zazwyczaj to w czasie przerwy na papieroska wychodzą kierowcy) autobusy podjeżdżają ale mało kto wysiada lub wsiada. Zupełnie inaczej jest na tych przystaniach j/w. Tam oczekuje sporo osób a w czasie zakupowego szaleństwa przed świętami to tam naprawdę są tłumy. Jeśli to miała być rewolucja to się za bardzo imho się udała. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#349
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Niema co się oszukiwać że przy dw. PKP oprócz rzeczonego dworca to niema już nic więcej - nie ma tam życia za bardzo.
|
|
|
![]()
Post
#350
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 253 Dołączył: śro, 06 sie 03 Nr użytkownika: 4 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Rewolucja rowlucją, ale jak ktoś chce zobaczyć miasto w którym wydaje się 200 baniek na przebudowę drogi i brakuje mu 10 tysiecy na skoszenie trawy wzdłuż tej wątpliwej inwestycji to zapraszamy do DG. Dąbrowa jest chyba najbardziej zaniedbanym miastem jeśli chodzi o tereny zielone, nie mówię tu strikte o lesie gdzieś na obrzeżach, ale o miejscach zielonych w samym mieście. Ciekawe co myśli sobie taki Bazylak jadąc przez DG, "hmmm zajebisty perz rośnie w centrum, o tatuaj mamy rzepak też zajebisty, o graby za kupę kasy ale kij z tym, przecież nie mamy za co przyciąć "
|
|
|
![]()
Post
#351
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Rewolucja rowlucją, ale jak ktoś chce zobaczyć miasto w którym wydaje się 200 baniek na przebudowę drogi i brakuje mu 10 tysiecy na skoszenie trawy wzdłuż tej wątpliwej inwestycji to zapraszamy do DG. Dąbrowa jest chyba najbardziej zaniedbanym miastem jeśli chodzi o tereny zielone, nie mówię tu strikte o lesie gdzieś na obrzeżach, ale o miejscach zielonych w samym mieście. Ciekawe co myśli sobie taki Bazylak jadąc przez DG, "hmmm zajebisty perz rośnie w centrum, o tatuaj mamy rzepak też zajebisty, o graby za kupę kasy ale kij z tym, przecież nie mamy za co przyciąć " Poważnie, uważasz, że przebudowa głównej arterii miasta to wątpliwa inwestycja? Jeśli tak to widzę, że dla Ciebie tylko ziemianka, świeczki, gumowce i jesteś szczęśliwy jak nikt inny. Trawy i innych terenów zielonych w mieście nie powinno się kosić często, niech sobie rośnie, więcej wody zatrzymują. Chcesz sobie kosić co tydzień to na działce, możesz nawet co drugi dzień ![]() |
|
|
![]()
Post
#352
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 253 Dołączył: śro, 06 sie 03 Nr użytkownika: 4 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Rewolucja rowlucją, ale jak ktoś chce zobaczyć miasto w którym wydaje się 200 baniek na przebudowę drogi i brakuje mu 10 tysiecy na skoszenie trawy wzdłuż tej wątpliwej inwestycji to zapraszamy do DG. Dąbrowa jest chyba najbardziej zaniedbanym miastem jeśli chodzi o tereny zielone, nie mówię tu strikte o lesie gdzieś na obrzeżach, ale o miejscach zielonych w samym mieście. Ciekawe co myśli sobie taki Bazylak jadąc przez DG, "hmmm zajebisty perz rośnie w centrum, o tatuaj mamy rzepak też zajebisty, o graby za kupę kasy ale kij z tym, przecież nie mamy za co przyciąć " Poważnie, uważasz, że przebudowa głównej arterii miasta to wątpliwa inwestycja? Jeśli tak to widzę, że dla Ciebie tylko ziemianka, świeczki, gumowce i jesteś szczęśliwy jak nikt inny. Trawy i innych terenów zielonych w mieście nie powinno się kosić często, niech sobie rośnie, więcej wody zatrzymują. Chcesz sobie kosić co tydzień to na działce, możesz nawet co drugi dzień ![]() Wątpliwa w sensie jakości wykonania, nie napisałem że nie potrzebna , jeżeli, uważasz że wykonanie tej inwestycji jest na jakimkolwiek poziomie technicznym to dla ciebie ziemianka świeczki i co tam jeszcze wymyśliłeś, trawę kosze regularnie i jak byś miał jakieś pojęcie to byś wiedział że jak się przycina to szybciej rośnie i się zagęszcza. I nie pisz że w mieście się nie przycina trawy bo zatrzymuje wodę, to są banały Ala Greta Thunberg, ale przy głownej "arterii" jak napisałesś to jest to raczej wskazane, chociażby względy widoczności i estetyki .Nikt nie mówi o terenach zielonych tylko o chaszczach wzdłuż głównej drogi w mieście która została odnowiona i ma jako tako chociaż wyglądać, bo jej funkcjonalność i jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia. |
|
|
![]()
Post
#353
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Podwyżki cen biletów w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii od 1 października. Jesienią więcej zapłacimy za bilety komunikacji publicznej. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia ogłosiła zmiany w cenach biletów, które wejdą w życie 1 października 2024 roku. Część opłat pozostanie co prawda bez zmian, jednak inne wzrosną od kilku do kilkunastu procent. Powodem podwyżek są rosnące ceny paliw, energii oraz koszty pracy przewoźników. Za dwa miesiące w życie wejdzie nowa taryfa Transport GZM. Ceny części biletów pozostaną bez zmian. Ceny pozostałych zmienią się od kilku do kilkunastu procent. Powodem zmian jest znaczący wzrost cen paliw i energii oraz wzrost kosztów pracy przewoźników. - Staraliśmy się te ceny utrzymywać tak długo, jak to możliwe – informuje Łukasz Zych, rzecznik prasowy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – Teraz musimy je, podobnie jak inne sektory, „urealnić”. Ceny biletów, których w większości dotyczy korekta, były niezmienne od kwietnia 2021 roku, a więc od ponad 3 lat. Inflacja w tym czasie to prawie 32% - dodaje Zych. Zmiany nie dotyczą Metrobiletów, a więc wszystkich biletów 30-dniowych oraz biletu 24-godzinnego, uprawniających do podróżowania również koleją, biletów pakietowych oraz najtańszych jednorazowych biletów papierowych – 20 i 40-minutowych. Co się zmieni w GZMi? Korekcie ulegną m.in. ceny biletów 90 i 180-dniowych, które pozostawały niezmienne od ponad 3 lat. Po zmianie taryfy bilet cena biletu Sieć 90 w wersji normalnej wyniesie 460 złotych. Analogiczny bilet na dwa miasta kosztował będzie 380, a na jedno miasto – 300 zł. Bilet Sieć 180 kosztował będzie 600 zł. To oznacza, że pasażerowie mogą korzystać z sieci Transport GZM już za 100 zł miesięcznie. Spośród biletów jednorazowych, zmianie ulegną ceny biletu 90-minutowego (w wersji papierowej będzie on kosztował 7 zł, w wersji elektronicznej 6,60) oraz grupowego (nowa cena to 13,80 zł). Złotówkę więcej niż dotychczas kosztował będzie bilet dzienny (13 zł). Nowa taryfa wejdzie w życie 1 października. Bilety długookresowe zakupione przed tą datą zachowują ważność. Dla zakupionych wcześniej jednorazowych biletów papierowych przygotowane zostaną bilety uzupełniające. Przebudowa węzła kolejowego Zapisy łagodzące utrudnienia związane z przebudową węzła katowickiego wejdą w życie wcześniej, bo już 1 września. Pasażer podróżujący z biletem jednorazowym w wersji papierowej lub pakietowym, dla którego trasa podróży ulega zmianie z powodu przebudowy (czy to poprzez konieczność przesiadki, zmiany środka transportu, zmianę lokalizacji przystanku, czy skrócenie linii), może kontynuować podróż w granicach czasu obowiązywania biletu lub na podstawie przejazdu dostępnego w bilecie pakietowym, na tej samej lub innej linii kursującej w tym samym kierunku jak trasa podróży pokonywana przed przebudową. W przypadku biletów jednorazowych czas ważności tych biletów wydłuża się o czas oczekiwania na przesiadkę oraz czas dojścia do przystanku w celu kontynuowania podróży. PS Rokko31 po co te osobiste wycieczki? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#354
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Podwyżki cen biletów w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii od 1 października. Jesienią więcej zapłacimy za bilety komunikacji publicznej. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia ogłosiła zmiany w cenach biletów, które wejdą w życie 1 października 2024 roku. Część opłat pozostanie co prawda bez zmian, jednak inne wzrosną od kilku do kilkunastu procent. Powodem podwyżek są rosnące ceny paliw, energii oraz koszty pracy przewoźników. Za dwa miesiące w życie wejdzie nowa taryfa Transport GZM. Ceny części biletów pozostaną bez zmian. Ceny pozostałych zmienią się od kilku do kilkunastu procent. Powodem zmian jest znaczący wzrost cen paliw i energii oraz wzrost kosztów pracy przewoźników. - Staraliśmy się te ceny utrzymywać tak długo, jak to możliwe – informuje Łukasz Zych, rzecznik prasowy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – Teraz musimy je, podobnie jak inne sektory, „urealnić”. Ceny biletów, których w większości dotyczy korekta, były niezmienne od kwietnia 2021 roku, a więc od ponad 3 lat. Inflacja w tym czasie to prawie 32% - dodaje Zych. Zmiany nie dotyczą Metrobiletów, a więc wszystkich biletów 30-dniowych oraz biletu 24-godzinnego, uprawniających do podróżowania również koleją, biletów pakietowych oraz najtańszych jednorazowych biletów papierowych – 20 i 40-minutowych. Co się zmieni w GZMi? Korekcie ulegną m.in. ceny biletów 90 i 180-dniowych, które pozostawały niezmienne od ponad 3 lat. Po zmianie taryfy bilet cena biletu Sieć 90 w wersji normalnej wyniesie 460 złotych. Analogiczny bilet na dwa miasta kosztował będzie 380, a na jedno miasto – 300 zł. Bilet Sieć 180 kosztował będzie 600 zł. To oznacza, że pasażerowie mogą korzystać z sieci Transport GZM już za 100 zł miesięcznie. Spośród biletów jednorazowych, zmianie ulegną ceny biletu 90-minutowego (w wersji papierowej będzie on kosztował 7 zł, w wersji elektronicznej 6,60) oraz grupowego (nowa cena to 13,80 zł). Złotówkę więcej niż dotychczas kosztował będzie bilet dzienny (13 zł). Nowa taryfa wejdzie w życie 1 października. Bilety długookresowe zakupione przed tą datą zachowują ważność. Dla zakupionych wcześniej jednorazowych biletów papierowych przygotowane zostaną bilety uzupełniające. Przebudowa węzła kolejowego Zapisy łagodzące utrudnienia związane z przebudową węzła katowickiego wejdą w życie wcześniej, bo już 1 września. Pasażer podróżujący z biletem jednorazowym w wersji papierowej lub pakietowym, dla którego trasa podróży ulega zmianie z powodu przebudowy (czy to poprzez konieczność przesiadki, zmiany środka transportu, zmianę lokalizacji przystanku, czy skrócenie linii), może kontynuować podróż w granicach czasu obowiązywania biletu lub na podstawie przejazdu dostępnego w bilecie pakietowym, na tej samej lub innej linii kursującej w tym samym kierunku jak trasa podróży pokonywana przed przebudową. W przypadku biletów jednorazowych czas ważności tych biletów wydłuża się o czas oczekiwania na przesiadkę oraz czas dojścia do przystanku w celu kontynuowania podróży. PS Rokko31 po co te osobiste wycieczki? Nie lubię ludzi, którzy wiecznie narzekają na wszystko i nic im się nie podoba, nic osobistego. Pewnie już widzieliście, montują nowe wiaty przystankowe w centrum, zresztą nie tylko w Centrum ale również widział na Strzemieszycach, na jesień będzie jak znalazł ![]() |
|
|
![]()
Post
#355
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Te wiaty w Centrum to chyba takie doraźne rozwiązanie - w sumie dobrze bo ludziom zacznie zaraz kapać na głowę a wiata od miejsca zatrzymania autobusu daleko.
Jednakże wygląda teraz to dość komicznie. Wielkie wiaty pod którymi od lat znajdują się już zamknięte lokale (mięsny pominę...) i 'nowe' rozwiązanie bo przenieśli przystanek. No chyba trochę zabrakło pomyślunku żeby coś takiego zostawić w centrum miasta. Powinni odraz postawić nowe wiaty, większe i bardziej pasujące do Centrum niż takie zwkłe a te stare po prostu zlikwidować i było by w porządku. Ktoś dał ciała w UM i tyle. |
|
|
![]()
Post
#356
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Te wiaty w Centrum to chyba takie doraźne rozwiązanie - w sumie dobrze bo ludziom zacznie zaraz kapać na głowę a wiata od miejsca zatrzymania autobusu daleko. Jednakże wygląda teraz to dość komicznie. Wielkie wiaty pod którymi od lat znajdują się już zamknięte lokale (mięsny pominę...) i 'nowe' rozwiązanie bo przenieśli przystanek. No chyba trochę zabrakło pomyślunku żeby coś takiego zostawić w centrum miasta. Powinni odraz postawić nowe wiaty, większe i bardziej pasujące do Centrum niż takie zwkłe a te stare po prostu zlikwidować i było by w porządku. Ktoś dał ciała w UM i tyle. Co ciekawe przy Aldi i Fabryce dali większe wiaty niż w Centrum, dlaczego to już chyba skryta tajemnica ZTM. Fakt wygląda to komicznie i mało profesjonalnie ale cóż jesteśmy w Metropolii i nawet jej reklamie w TV ![]() |
|
|
![]()
Post
#357
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 253 Dołączył: śro, 06 sie 03 Nr użytkownika: 4 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Podwyżki cen biletów w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii od 1 października. Jesienią więcej zapłacimy za bilety komunikacji publicznej. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia ogłosiła zmiany w cenach biletów, które wejdą w życie 1 października 2024 roku. Część opłat pozostanie co prawda bez zmian, jednak inne wzrosną od kilku do kilkunastu procent. Powodem podwyżek są rosnące ceny paliw, energii oraz koszty pracy przewoźników. Za dwa miesiące w życie wejdzie nowa taryfa Transport GZM. Ceny części biletów pozostaną bez zmian. Ceny pozostałych zmienią się od kilku do kilkunastu procent. Powodem zmian jest znaczący wzrost cen paliw i energii oraz wzrost kosztów pracy przewoźników. - Staraliśmy się te ceny utrzymywać tak długo, jak to możliwe – informuje Łukasz Zych, rzecznik prasowy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – Teraz musimy je, podobnie jak inne sektory, „urealnić”. Ceny biletów, których w większości dotyczy korekta, były niezmienne od kwietnia 2021 roku, a więc od ponad 3 lat. Inflacja w tym czasie to prawie 32% - dodaje Zych. Zmiany nie dotyczą Metrobiletów, a więc wszystkich biletów 30-dniowych oraz biletu 24-godzinnego, uprawniających do podróżowania również koleją, biletów pakietowych oraz najtańszych jednorazowych biletów papierowych – 20 i 40-minutowych. Co się zmieni w GZMi? Korekcie ulegną m.in. ceny biletów 90 i 180-dniowych, które pozostawały niezmienne od ponad 3 lat. Po zmianie taryfy bilet cena biletu Sieć 90 w wersji normalnej wyniesie 460 złotych. Analogiczny bilet na dwa miasta kosztował będzie 380, a na jedno miasto – 300 zł. Bilet Sieć 180 kosztował będzie 600 zł. To oznacza, że pasażerowie mogą korzystać z sieci Transport GZM już za 100 zł miesięcznie. Spośród biletów jednorazowych, zmianie ulegną ceny biletu 90-minutowego (w wersji papierowej będzie on kosztował 7 zł, w wersji elektronicznej 6,60) oraz grupowego (nowa cena to 13,80 zł). Złotówkę więcej niż dotychczas kosztował będzie bilet dzienny (13 zł). Nowa taryfa wejdzie w życie 1 października. Bilety długookresowe zakupione przed tą datą zachowują ważność. Dla zakupionych wcześniej jednorazowych biletów papierowych przygotowane zostaną bilety uzupełniające. Przebudowa węzła kolejowego Zapisy łagodzące utrudnienia związane z przebudową węzła katowickiego wejdą w życie wcześniej, bo już 1 września. Pasażer podróżujący z biletem jednorazowym w wersji papierowej lub pakietowym, dla którego trasa podróży ulega zmianie z powodu przebudowy (czy to poprzez konieczność przesiadki, zmiany środka transportu, zmianę lokalizacji przystanku, czy skrócenie linii), może kontynuować podróż w granicach czasu obowiązywania biletu lub na podstawie przejazdu dostępnego w bilecie pakietowym, na tej samej lub innej linii kursującej w tym samym kierunku jak trasa podróży pokonywana przed przebudową. W przypadku biletów jednorazowych czas ważności tych biletów wydłuża się o czas oczekiwania na przesiadkę oraz czas dojścia do przystanku w celu kontynuowania podróży. PS Rokko31 po co te osobiste wycieczki? Nie lubię ludzi, którzy wiecznie narzekają na wszystko i nic im się nie podoba, nic osobistego. Pewnie już widzieliście, montują nowe wiaty przystankowe w centrum, zresztą nie tylko w Centrum ale również widział na Strzemieszycach, na jesień będzie jak znalazł ![]() Ja z kolei nie lubię ludzi którzy się zadowalają bylejakością, którym można wcisnąć bezkrytycznie każde badziewie, nic osobistego. |
|
|
![]()
Post
#358
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ciekawostek to w tych "rozwiązaniach" jest więcej.
Na przystankach np. przed DH Centrum są tablice jednostronne i jeszcze obrócone tak, że nie widać jak się dochodzi do przystanku z głównego kierunku od przejścia podziemnego, za to na przystanku obwodnicy koło ronda na kopalni jest dwustronna na której wyświetla się tylko jedna linia 28. Do tego w centrum zamontowali już trzeci wzór wiaty: 1. Te stare zadaszenia z kioskami. 2. Na przystankach tramwajowych z zadaszeniem półokrągłym. 3. Te na autobusowych proste jednospadowe. ![]() ZTM umywa ręce bo doczytałem, że: CYTAT Wiaty są wymieniane zgodnie z życzeniami gmin. Realizujemy na tym polu zadania zlecone nam przez poszczególne urzędy, co oznacza, że to poszczególne gminy decydują o tym, które wiaty i kiedy są wymieniane – informuje Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy ZTM. Tak, że tego "artyste" mamy w UM. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#359
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ciekawostek to w tych "rozwiązaniach" jest więcej. Na przystankach np. przed DH Centrum są tablice jednostronne i jeszcze obrócone tak, że nie widać jak się dochodzi do przystanku z głównego kierunku od przejścia podziemnego, za to na przystanku obwodnicy koło ronda na kopalni jest dwustronna na której wyświetla się tylko jedna linia 28. Do tego w centrum zamontowali już trzeci wzór wiaty: 1. Te stare zadaszenia z kioskami. 2. Na przystankach tramwajowych z zadaszeniem półokrągłym. 3. Te na autobusowych proste jednospadowe. ![]() ZTM umywa ręce bo doczytałem, że: CYTAT Wiaty są wymieniane zgodnie z życzeniami gmin. Realizujemy na tym polu zadania zlecone nam przez poszczególne urzędy, co oznacza, że to poszczególne gminy decydują o tym, które wiaty i kiedy są wymieniane – informuje Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy ZTM. Tak, że tego "artyste" mamy w UM. Jeśli jakieś miasto życzy sobie nowe wiaty i płaci za to, to i tak powinny być zamontowane wiaty zgodnie ze wzorcem ZTM a nie jakieś inne znalezione na "Allegro" ale cóż ZTM nie radzi sobie z tym zupełnie, wszystko im się miesza. |
|
|
![]()
Post
#360
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 107 Dołączył: śro, 21 maj 08 Nr użytkownika: 1,294 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wczoraj będąc przejazdem prze Toruń rzucił mi się w oczy piękny przystanek autobusowo-tramwajowy. Piękna, długa wiata w obu kierunkach, po obu stronach od jezdni posadzone jakieś odmiany bluszczy. Mimo prawie identycznej budowy przystanku zupełnie inny świat względem Dąbrowy. U nas jest niestety byle jako byle by było...
Załączony plik
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 08:52 |