IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

19 Stron V  « < 13 14 15 16 17 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja ZTM
:)
post śro, 23 sie 2023 - 11:51
Post #281


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



A linia minibusowa 654 ruszyła zgodnie z zapowiedziami. Nie mogę się nadziwić, dlaczego nie ma przystanków w okolicach Poniatowskiego i Kraszewskiego.
W takim razie dlaczego dzieci z bloków na Limanowskiego dalej nie będą miały połączenia ze swoją szkołą SP16? Skoro nie wyznaczono przystanków po drugiej stronie torów to linia mogła przebiegać przez Konopnickiej koło szkoły i wracać wiaduktem. Kto tam się zbudował na górce gołonoskiej (albo ma dobrą siłę przebicia to wtedy brawo), że tak udało się stworzyć linię, które będzie łączyła tamte rejony z SP11. A kolejne pokolenie dzieci z Limanowskiego (bloki zbudowano gdzieś blisko 30 lat temu) dalej "z buta" mimo przystanku wink.gif

A jednak nie jest tak jak chwalił się ZTM, że już od niedawna mają stawiać nowe słupki. U nas w DG na nowych przystankach stawiają dalej te stare. Widać, jeszcze zalegają w magazynach. Te nowe wersje to pewnie w Katowicach, a my dla nich to jakieś peryferia i tu się pozbędą starych

przykład przy wodociągach snf (51).gif https://scontent.fktw1-1.fna.fbcdn.net/v/t3...amp;oe=64EA2DA5


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post śro, 23 sie 2023 - 17:33
Post #282


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



^^ W takim miejscu że postawili "pełny" słupek z nazwą przystanku to już cud a te nowe to póki co chyba tylko przy Legendii na tramwajowym i póki co tyle. Jak mówisz, mają pewno spory zapas starych.
Oby tylko te nowe postawili w remontowanym głównym ciągu komunikacyjnym co tez mam wątpliwości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 14 wrz 2023 - 13:42
Post #283


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



taka sytuacja

CYTAT
Rada Miejska w Dąbrowie Górniczej uchwala, co następuje:
§ 1. Wyraża się zgodę na nieodpłatne zbycie przez Gminę Dąbrowa Górnicza 570 000 akcji spółki
Tramwaje Śląskie Spółka Akcyjna z siedzibą w Chorzowie.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Dąbrowa Górnicza. § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodnicząca Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej
Agnieszka Pasternak

Projekt

Uzasadnienie
do projektu uchwały Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej w sprawie wyrażenia zgody na
nieodpłatne zbycie przez Gminę Dąbrowa Górnicza akcji spółki Tramwaje Śląskie Spółka Akcyjna z siedzibą w Chorzowie
Tramwaje Śląskie S.A. są operatorem publicznego transportu zbiorowego, którego podstawowym zadaniem jest bezpieczny i zgodny z wyznaczonymi standardami przewóz pasażerów. Spółka jako jedyne przedsiębiorstwo tramwajowe w aglomeracji świadczy swoje usługi komunikacyjne na obszarze 13 gmin zrzeszonych w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Zakres usług przewozowych wyznacza wieloletnia umowa zawarta z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią. Spółka jest właścicielem taboru tramwajowego, zaplecza technicznego oraz liniowej infrastruktury technicznej (tory, sieć trakcyjna, podstacje zasilające) umożliwiającej funkcjonowanie komunikacji tramwajowej. Utrzymanie i remonty infrastruktury obciążają koszty działalności Spółki.
Mając na względzie zadania publiczne Związku Metropolitalnego w zakresie planowania, koordynacji, integracji oraz rozwoju publicznego transportu zbiorowego, w tym transportu drogowego, kolejowego oraz innego transportu szynowego, a także zrównoważonej mobilności miejskiej Zarząd Górnośląsko- Zagłębiowskiej Metropolii, w trybie art. 13 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o związku metropolitalnym w województwie śląskim, zwrócił się z wnioskiem do wszystkich akcjonariuszy Spółki o nieodpłatne nabycie wszystkich posiadanych przez Gminy akcji spółki Tramwaje Śląskie S.A., w tym do Gminy Dąbrowa Górnicza. Zgodnie z przywołanym przepisem, jeżeli jest to niezbędne dla zapewnienia wykonywania zadań publicznych przez związek metropolitalny, jednostka samorządu terytorialnego, na wniosek zarządu związku metropolitalnego, może zbyć nieodpłatnie część lub wszystkie posiadane przez siebie akcje lub udziały spółki akcyjnej lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością na rzecz związku metropolitalnego, o ile przedmiot działalności spółki jest związany z realizacją zadań związku metropolitalnego.
Biorąc pod uwagę, że zadania z zakresu publicznego transportu zbiorowego zostały przez Gminę przekazane na rzecz Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, niecelowym jest dalsze prowadzenie działalności gospodarczej związanej z tym zakresem zadań poprzez udział Gminy w Spółce. Zasadnym jest natomiast działanie w celu przejęcia kontroli nad Spółką będącą przedsiębiorcą tramwajowym przez podmiot, do zadań którego należy transport zbiorowy na obszarze metropolitalnym, tym bardziej, że większość gmin- udziałowców Spółki również zadeklarowała wolę nieodpłatnego przekazania akcji Spółki na rzecz GZM.
Powołując się na wyżej przytoczoną normę, Gmina Dąbrowa Górnicza zamierza nieodpłatnie zbyć na rzecz Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii wszystkie posiadane przez siebie akcje spółki Tramwaje Śląskie S.A., tj. 570 000 akcje, co stanowi 3,80% kapitału zakładowego Spółki. Należy podkreślić, że Gmina Dąbrowa Górnicza jest mniejszościowym akcjonariuszem spółki, więc jej bezpośredni wpływ na decyzje korporacyjne jest ograniczony. Ponadto akcje Spółki nie przynosiły Gminie dochodów kapitałowych w postaci dywidendy, w przyszłości również, zwłaszcza z uwagi na konieczność spłaty przez Spółkę znaczących zobowiązań finansowych, nie należy spodziewać się wygenerowania znaczących zysków.

Prezydent Miasta
Marcin Bazylak


Jak tak to wszystkie maista powinny tak zrobić, a tak chyba nie będzie np. Katowice nie chciały oddać hmm


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post czw, 14 wrz 2023 - 13:45
Post #284


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



^^
Z tego co piszą w internetach to Katowice próbują przejąć/odkupić akcje od mniejszych miast by zdobyć ponad 50% akcji i chyba tak naprawdę wykiwać całą resztę, bo wtedy GZM nie miało by zbyt dużo do powiedzenia... Także tego...


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pasqudek
post czw, 14 wrz 2023 - 18:25
Post #285


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 109
Dołączył: śro, 20 maj 15
Nr użytkownika: 5,654
Płeć: Mężczyzna



W ogóle ZTM to burdel na kółkach. Dzisiaj przychodzę na przystanek na Sokolskiej w Katowicach. Autobus M2 miał być o 3:50, a odjechał 3:49. Potem 40 minut czekania na autobus do nas


Ciekawe za co biorą kasę skoro pasażerów mają w dupie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 15 wrz 2023 - 12:58
Post #286


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



dobra zmiana, szczególnie w naszym przypadku, gdzie nasze władze nie postarały się o stworzenie w DG punktu obsługi pasażera, gdzie takich punktów jest teraz 10 (w tym 3 w Katowicach), a w całym Zagłębiu tylko jeden z nich w Sosnowcu:

CYTAT
fb Transport GZM

W systemie Transport GZM📱🖥 uprościliśmy i ułatwiliśmy kodowanie ulgi metropolitalnej dla dzieci.🧒 Nie trzeba już iść do Punktu Obsługi Pasażera, żeby przedstawiać dokument i oświadczenie.
❓ Co trzeba zrobić, aby dziecko mogło bezpłatnie podróżować naszymi pojazdami?
👉 Zakładamy konto imienne dla dziecka w aplikacji mobilnej Transport GZM lub w portalu transportgzm.pl
👉 W zakładce moje dane wybieramy „ulgi”, następnie „transport miejski” i ulgę „U-100 uczeń Metropolia”.
👉 Wprowadzamy dane zgodnie z instrukcją, wybieramy miasto zamieszkania z listy (ulga dostępna jest tylko dla mieszkańców GZM) i zatwierdzamy zgodę.
🎉 I już! Ulga jest zdefiniowana.
Nie trzeba jechać do POPu. Warto pamiętać, aby dziecko podróżowało z legitymacją szkolną do czasu pierwszej kontroli. Kiedy dziecko okaże legitymację kontrolerowi, ten zatwierdzi ulgę i legitymacja nie będzie już potrzebna podczas podroży.
❓Czy dziecko musi mieć telefon?
👉 Nie, dziecko nie musi korzystać z telefonu komórkowego, Konto można założyć na portalu (stronie transportgzm.pl) i do takiego konta otrzymać nową Metrokartę. Metrokarty będą dostępne od 1 października w kioskach, automatach biletowych i POPach.
👉 Jeżeli dziecko posiada w tej chwili ważną kartę ŚKUP z zakodowaną ulgą, można taką ulgę zmigrować do konta w nowym systemie. Instrukcję jak to zrobić znajdziecie na stronie Transportgzm.pl.
👉 Nawet jeśli nie dokonacie migracji, ulga będzie widoczna dla kontrolera na starej karcie ŚKUP. Sprawdźcie tylko, czy nie minął termin ważności samej karty.


CYTAT
DZ

Koniec ery karty ŚKUP. Zastąpi go system Transport GZM. Znamy datę

28 września swój żywot zakończy system Śląskiej Karty Usług Publicznych. Dzień wcześniej po raz ostatni będzie można za jego pośrednictwem kupić bilet. Od 1 października w komunikacji miejskiej na terenie Górnośląsko – Zagłębiowskiej zadebiutuje „Metrokarta” i stojący za nią system Transport GZM. Co to wszystko oznacza dla pasażerów?

Korzystasz z karty ŚKUP? Zapamiętaj te daty: 22, 27 i 28 września

Dziś era karty ŚKUP definitywnie dobiega końca. W środę (13 września) wyłączono możliwość składania wniosków w Portalu Klienta i zamawiania nowych kart z wysyłką na adres. W kolejny piątek (22 września) wyłączona zostanie natomiast opcja zamawiania nowych kart w Punktach Obsługi Pasażera i automatach biletowych.

Posiadane przez mieszkańców karty, których data ważności mija we wrześniu można będzie używać do końca tego miesiąca. Z tych o dłuższym terminem ważności będzie można korzystać do ostatniego dnia obowiązywania ich ważności. Tyle, że po 22 września w ramach systemu SKUP-u nie będzie możliwości korzystania z pieniędzy zgromadzonych na e-portmonetce. W praktyce oznacza to, że chcący zapłacić tymi pieniędzmi za bilety (np. za kończący się w międzyczasie bilet długookresowy) muszą to zrobić to przed tą datą. Do tego dnia można również dokonać zwrotu pieniędzy z e-portmonetki, co jest równoznaczne z zamknięciem konta.

Ostatnim dniem dokonywania transakcji w systemie ŚKUP (niezależnie od tego, czy to gotówką, w kioskach i Punktach Obsługi Pasażera, bezgotówkowo, w portalu i aplikacji mobilnej ŚKUP) będzie 27 września. Kto chce, przy wykorzystaniu tego narzędzia, kupić nowy bilet, ten musi zdążyć do 27 września.

Dzień później – 28 września – system ŚKUP zostanie definitywnie wyłączony. Od tego momentu, przez trzy kolejne dni dni (do 30 września włącznie) nie będzie można skorzystać z zapisanych na karcie biletów jednorazowych, średniookresowych i pakietowych. Będzie można natomiast jeździć na podstawie zapisanych wcześniej na karcie SKUP biletach długookresowych - będą one ważne i widoczne dla kontrolera w czasie ewentualnej kontroli.

Pieniądze i bilety ze ŚKUP-a dostępne od 1 października

Następcą ŚKUP-a będzie system Transport GZM. Dla pasażerów jego „wizytówką” stanie się Metrokarta, którą od 1 października będzie można za darmo otrzymać w kioskach, automatach biletowych na przystankach i w Punktach Obsługi Pasażera.

- Zamykanie starego uruchamianie nowego systemu, przy zachowaniu ciągłości procesów, to trudny i złożony proces. Jeszcze nikt w Polsce nie dokonywał migracji systemu transportowego o takiej skali. Za wszelkie utrudnienia z nią związane przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość – mówi Adam Krakowczyk, Dyrektor Departamentu Informatyki w Urzędzie Metropolitalnym GZM.
Wszystkie dane znajdujące się do tej pory w systemie ŚKUP zostaną przeniesione do systemu Transport GZM. Tak samo przeniesione zostaną pieniądze z dotychczasowej e-portmonetki oraz zapisane w systemie ŚKUP bilety.

Od 1 października za przejazdy w obrębie Metropolii będzie można płacić przy użyciu Metrokarty, aplikacji mobilnej oraz karty ŚKUP (pod warunkiem, że w tym terminie zachowa ona swoją ważność), przy czym w ostatnim przypadku bilety będą faktycznie już zapisane w systemie Transport GZM.

Na wypadek ewentualnych trudności urzędnicy uruchomili specjalną infolinię ZTM: 800 16 30 30.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 21 wrz 2023 - 10:36
Post #287


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
Transport GZM

Koniec czekania na bilety za złotówkę...
??Przejazdy za złotówkę będą dostępne od 1 października. W systemie Transport GZM rusza podróż Start/Stop, a w niej 5 minutowe podróże za złotówkę?A jeśli korzystasz z ulgi 50%, to za pół złotówki ? Pięćdziesiąt groszy za 5 minut jazdy ?
Dostępne będą też przejazdy 10 i 15 minutowe.
?Liczymy 5 minut wg czasu rozkładowego, nie rzeczywistego. Można skorzystać na wielu ciekawych trasach.
?Dodatkowo w podróży Start/Stop otrzymujesz 30 bezpłatnych minut na przesiadkę. A jeśli to mało, to jest jeszcze jedna przydatna funkcja - optymalizacja przejazdu do ceny biletu dziennego. Brzmi skomplikowanie, ale polega na prostym mechanizmie. Niezależnie od tego ile wykonasz podróży Start/Stop, nie zapłacisz więcej niż 12 zł (cena biletu dziennego).

????Jak działa podróż Start/Stop? Wystarczy wejść do pojazdu i w aplikacji Transport GZM zeskanować kod QR, to automatycznie rozpocznie taką podróż, jeżeli ręcznie nie przełączymy się na zakup biletów jednorazowych.
Ważne jest, aby pamiętać o tym, że musimy zakończyć podróż w aplikacji, robimy to klikając ?? w ?zakończ podróż?.
Możemy też spokojnie po wyjściu z pojazdu. ?? Taryfa Start/Stop liczy czas rozkładowy, więc w czasie, w którym pojazd znajduje się w strefie przystankowej, zawsze policzy tyle samo, niezależnie od tego czy zakończymy przejazd przed przystankiem, czy już po tym jak z niego wysiądziemy.
Możemy również kliknąć zakończenie podróży jeszcze w pojeździe ??, system i tak policzy czas rozkładowy pomiędzy przystankiem początkowym a końcowym.
?Oczywiście z podróży Start/Stop będzie można korzystać też bez aplikacji, przy pomocy Metrokarty lub Karty ŚKUP zmigrowanej do nowego systemu (funkcja dostępna od 1 października??)



a tu np jest opisane to o czym pisał Szer:

CYTAT
ślązag

Marcin Zasada: Katowicom marzyło się supermiasto. Po awanturze o tramwaje można już przestać marzyć

Katowice solo, bez Metropolii są miastem w polskiej drugiej lidze, obecnie na 11. miejscu najludniejszych ośrodków kraju. Katowice z Metropolią są największym miastem w Polsce. Strategicznym wyzwaniem dla Katowic na najbliższe lata powinno być przekonywanie sąsiadów, że lepiej jest wspólnie stworzyć największe miasto w Polsce, zamiast dalszej solówki na czele peletonu donikąd. Wczoraj Katowice postawiły na solówkę, która może przekreślić jakąkolwiek...

Wczoraj ruszył proces przejmowania akcji Tramwajów Śląskich przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię. Może słyszeliście: temat ciągnął się od paru lat, w końcu miasta dogadały się między sobą i z GZM, czego efektem była stosowna uchwała zgromadzenia Metropolii. Porozumienie obejmuje 11 tramwajowych miast, akcje warte w sumie ok. 200 mln zł zostaną przekazane nieodpłatnie. Porozumienie nie obejmuje Katowic (mają 47 proc. akcji), które od początku były przeciw, a wczoraj ich przedstawiciel wstrzymał się od głosu w głosowaniu w tej sprawie. W sumie... Nic nowego.
Niespodzianki przyszły później. Miasta zgodnie ze statutem spółki zapytały pozostałych akcjonariuszy, czy któryś z nich chce skorzystać z prawa pierwokupu akcji. Katowice takiej chęci nie sygnalizowały, za to wczoraj okazało się, że miasto wysłało oświadczenia notarialne do spółki i banku prowadzącego rejestr akcji, oświadczenie informujące o skorzystaniu z prawa pierwszeństwa. Oznaczałoby to przejęcie za darmo 47 proc. akcji (wartość: ok. 100 mln zł) należących do innych miast (m.in. Sosnowca, Zabrza, Bytomia, Chorzowa czy Dąbrowy Górniczej) zgodnie z obecną proporcją, którą mają w Tramwajach Śląskich.

Kompromis z niesmakiem?

Prezydenci pozostałych tramwajowych miast poczuli się oszukani. Na spotkaniu pod adresem władz Katowic padały słowa, których do tej pory nie słyszano w GZM, nawet podczas corocznych, burzliwych dyskusji na temat składek na finansowanie transportu. Niewykluczone, że sprawa znajdzie swój finał w sądzie. Z całą pewnością o jakiekolwiek poważniejsze porozumienie od tej pory w Metropolii będzie trudniej niż kiedykolwiek. Aha, za pół roku wybory samorządowe. Jeśli scenariusz katowicki dojdzie do skutku, reszta prezydentów-akcjonariuszy dostanie w prezencie kampanijną minę: tłumaczenie się, jakim cudem każdy z nich dał się ograć Katowicom i pozbawił się jakiegokolwiek wpływu na politykę Tramwajów Śląskich, przede wszystkim tę inwestycyjną.

Dlaczego Katowice postanowiły ograć resztę? W trakcie procesu głównym argumentem był tramwaj na południe i stolica Metropolii sygnalizowała, że przed ewentualnymi przekształceniami, musi mieć gwarancje przeprowadzenia tego przedsięwzięcia. Można ten interes zrozumieć, ale z drugiej strony, nikt w GZM nigdy nie poddawał w wątpliwość jego sensowności. Aha, nieoficjalnie: wciąż jest szansa na kompromis z Katowicami i rozmowy będą kontynuowane, ale... Jak w tym dowcipie: u sąsiadów niesmak pozostanie. Po wczorajszej awanturze, minie sporo czasu, zanim relacje władz Katowic i innych miast (przy okazji: wielu prezydentów to przecież członkowie Ruchu Samorządowego Tak dla Polski) wrócą choćby do poprawnego poziomu.

Jak za pierwszego GZM-u

Nie jest to pierwszy metropolitalny kryzys z Katowicami w roli głównej. Likwidacja KZK GOP, przekazywanie akcji lokalnych PKM-ów, składki i formuła organizacji zbiorkomu, kiedyś nawet organizacja metropolitalnego Sylwestra - to tylko niektóre pola sporów i konfliktów. Jeszcze w zeszłym roku Katowice sondowały możliwość uruchomienia własnej komunikacji publicznej, darmowej dla swoich mieszkańców. W wielu przypadkach władze stolicy sugerowały, że są pokrzywdzone w metropolitalnych rozstrzygnięciach, np. przy liczeniu kosztów transportu (w obowiązujących od zawsze tzw. wozokilometrach, zamiast w przeliczeniu na mieszkańca danego miasta). Mniejsze miasta w rozwiązaniach proponowanych przez Katowice widziały głównie własne szkody i dodatkowe koszty.

Nawet gdy Katowice w którymkolwiek ze sporów mają rację, tracą z oczu strategiczny cel, nie tylko swój, ale i całej Metropolii. Jeśli nawet "Wielkie Katowice", supermiasto w rdzeniu GZM, to dziś perspektywa wielu lat, kampania trwa albo powinna trwać już teraz. Przekonywania, budowania relacji, pokazywania atutów i działania na rzecz większej całości, który kiedyś może być jednym miastem. Dziś Katowice cofnęły ten proces do czasów pierwszego GZM-u, gdy metropolitalna integracja - jeszcze bez ustawy - utknęła w martwym punkcie.

Nie jest tajemnicą, że po ewentualnym zwycięstwie w wyborach parlamentarnych, Prawo i Sprawiedliwość zmieni ustawę metropolitalną. Swoją drogą, eskalacja konfliktu o Tramwaje Śląskie może być niezłym pretekstem. Jedną ze zmian miałby być wybór władz GZM "w uzgodnieniu z premierem". Wątpię, żeby Katowicom było łatwiej dogadać się z szefem Metropolii, który będzie funkcjonariuszem partyjnym.


I jak tu razem tworzyć, oddawać kompetencje i zaufać władzom Katowic? No ciekawe czy by ich interesował tramwaj w DG. A do tego w zarządzie TŚ jest Uszok.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danielmdc
post sob, 23 wrz 2023 - 15:16
Post #288


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 571
Dołączył: wto, 15 sty 13
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 5,133
Płeć: Mężczyzna



Już przy okazji pomysłów pociągnięcia DTŚki do Jaworzna kormele pokazały gdzie mają "braci ze wschodu". Jak widać baranie łby od nas nic się nie nauczyły. Przecież jakby ten plan Katowic przeszedł z tramwajami to by u nas drezyny jeździły po torowiskach laugh.gif Takich właśnie mamy "fachowców" w radach miast, sejmiku wojewódzkim itd. Za darmo oddali udziały laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 25 wrz 2023 - 14:35
Post #289


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
UM

METROPOLIA OBJĘŁA PIERWSZE AKCJE TRAMWAJÓW ŚLĄSKICH

Sosnowiec i Dąbrowa Górnicza podpisały z Górnośląsko- Zagłębiowską Metropolią umowę dotyczącą nieodpłatnego przekazania akcji Tramwajów Śląskich.

Obecnie spółka Tramwaje Śląskie należy do 12 miast wchodzących w skład GZM. W strukturze udziałów Sosnowiec jest właścicielem 11,55% akcji, Dąbrowa Górnicza – 3,80%. Najwięcej akcji mają Katowice – 47,05%. Pozostałymi udziałowcami są Bytom, Chorzów, Czeladź, Gliwice, Mysłowice, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Świętochłowice oraz Zabrze.

Przejęcie przez Metropolię pierwszych udziałów Tramwajów Śląskich poprzedziła uchwała Zgromadzenia GZM z 13 września 2023 roku, wyrażająca zgodę na przystąpienie Metropolii do spółki Tramwaje Śląskie. Ma to się odbyć poprzez przekazanie udziałów gmin.

– Podpisując pierwsze umowy rozpoczynamy proces przejęcia od gmin udziałów Tramwajów Śląskich– mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu GZM.

– To przykład, że wspólnie potrafimy wypracować rozwiązania, które są kluczowe dla poprawy jakości życia w skali Metropolii. Dzięki osiągnięciu porozumienia w sprawie przekazania udziałów, Metropolia będzie mogła skuteczniej rozwijać i integrować sieć transportu oraz bezpośrednio współfinansować inwestycje w spółce – tłumaczy Karolczak.

Na mocy podpisanych 22 września umów Sosnowiec przekazał nieodpłatnie 1 730 999 akcji, Dąbrowa Górnicza – 570 000. Każda akcja ma wartość nominalną 10 zł.

Transport publiczny jest jednym z podstawowych zadań Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Przekazanie jej akcji tramwajowej spółki przez gminy ma pomóc w integracji całego systemu transportowego. Podstawą przystąpienia Metropolii do spółki Tramwaje Śląskie jest ustawa o związku metropolitalnym. Umożliwia ona gminom członkowskim przekazywanie akcji spółek realizujących zadania należących do kompetencji GZM.


Ale czy to znaczy, że te nasze udziały już bezpieczne i Katowice nie wyszarpią w ramach tamtego niby pierwszeństwa?

Zawsze też mogą przejąć od innego miasta, tak żeby mieć ponad 50% i już im może wystarczyć...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pasqudek
post wto, 10 paź 2023 - 11:06
Post #290


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 109
Dołączył: śro, 20 maj 15
Nr użytkownika: 5,654
Płeć: Mężczyzna



ZTM zamówiło nowe oprogramowanie do automatów. OK.
Tylko czemu 5 biletów jest tak długo drukowana?
Tak samo jak trudno wybrać więcej niż 1 bilet
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 11 paź 2023 - 11:18
Post #291


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
może się coś sypie?
Prz tych zmianach od 01.10 ze ŚKUP na nowy system do tej pory wszystkiego nie ogarnęli i masa problemów, w tym z aplikacją na tel. Nawet padły tablice SDIP, ale to już chyba wraca do normy.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pasqudek
post śro, 11 paź 2023 - 11:21
Post #292


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 109
Dołączył: śro, 20 maj 15
Nr użytkownika: 5,654
Płeć: Mężczyzna



OK. Ale jeśli wdraża się nowy soft to trzeba go sprawdzić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post sob, 28 paź 2023 - 15:43
Post #293


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



W tym roku po raz pierwszy w DG będzie uruchomiona linia cmentarna o numerze C20

https://rj.metropoliaztm.pl/rozklady/1-c20/

Jako że tramwaje jeszcze nie jeżdżą to dobry pomysł smile2.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pasqudek
post sob, 28 paź 2023 - 17:25
Post #294


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 109
Dołączył: śro, 20 maj 15
Nr użytkownika: 5,654
Płeć: Mężczyzna



Rozumiem opóźnienia. Ale 3 razy M2 odjechało przed czasem.
Linia T21, 638, 644 potrafią spóźnić się rano. Zwłaszcza , ze wtedy nie ma utrudnienia, wypadków, itp. A nawet jeśli weźmiemy pod uwagę remont to dziwne, że w dzień autobus jedzie zgodnie z rozkładem. Natomiast rano ma problem.

Którejś nocy M2 miał odjazd 3:50 z Sokolskiej w Katowicach. Odjechał 3:49
Potem czekać 40 minut na następne połączenie. A co na to ZTM?
Złożyć skargę lub dzwonić do Dyspozytora lub przewoźnika.. A mają podgląd gdzie jest autobus. Więc skoro to ich wina to powinni wezwac taksówki. Potem domagać się od przewodnika pokrycia strat skoro kierowca nie zna rozkładu i zegarka

Wczoraj było coś w NOSORze. Więc prawy pas zawolony. Autobus M2 jedzie tym pasem. Natomiast lewym pasem 5 autobusów (różne linie) pojechały szybciej. Dopiero wtedy M2 postanawia zaatakować lewy pas.
.

Ten post edytował pasqudek sob, 28 paź 2023 - 17:26
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post pon, 30 paź 2023 - 09:00
Post #295


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



Linia M2 należy do tych, które zazwyczaj w dzień roboczy, a już w szczycie przewozowym to zawsze, jeździ SPÓŹNIONA! Jedynie faktycznie linie nocne od Katowic dworca często na Sokolską i NOSPR przyjeżdżają przed czasem 2 a czasem i 3 minuty - sam kilka razy doświadczyłem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pasqudek
post pon, 30 paź 2023 - 10:54
Post #296


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 109
Dołączył: śro, 20 maj 15
Nr użytkownika: 5,654
Płeć: Mężczyzna



OK. A takom razie czemu T21 potrafi spóźnić się mając do przejazdu 2 przystanki? Albo autobus na pierwszy kurs spóźnia się?

Poza tym skoro M2 potrafi w nocy odjechał przed czasem to ZTM nie potrafi nic z tym zrobić (podpisują umowy z przewoźnikami)? Ani zapewnić taksówki skoro wiedzą, że kolejny jest za 40 minut?

Wczoraj znowu trafiłem na obcokrajowca jako kierowcę autobusu.
Nie mam nic do nich. Ale czemu nie znają podstaw języka polskiego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 09 lis 2023 - 13:25
Post #297


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Od 13.11 (nowe rozkłady ZTM) linie autobusowe kursujące przez Marianki wrócą na swoją trasę. Oznacza to otwarcie nowego mostu w Preczowie. Mieszkańcy tamtych okolic się ucieszą.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pasqudek
post czw, 09 lis 2023 - 19:04
Post #298


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 109
Dołączył: śro, 20 maj 15
Nr użytkownika: 5,654
Płeć: Mężczyzna



Wczoraj znowu 808 odjechał 2 minuty przed czasem.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 14 lis 2023 - 10:43
Post #299


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
to powinny być z automatu kary. Jest GPS i spięte z systemem.

I potwierdzenie zapowiedzi:

CYTAT
UM

LINIE AUTOBUSOWE NR 79, 641 I M103 KURSUJĄ JUŻ PO NOWYM MOŚCIE

W poniedziałek 13 listopada linie autobusowe nr 79, 641 i M103 wróciły na stałą trasę z obsługą przystanków w parku Zielona i na Mariankach.

Powrót wymienionych wyżej linii na stałe trasy ma związek z zakończoną budową mostu nad Przemszą w Preczowie.

Wartą ponad 6,8 mln zł inwestycję na zlecenie Powiatu Będzińskiego zrealizowała firma Primost Południe. W miejscu starego mostu powstała nowoczesna konstrukcja z szeroką na 7 m jezdnią oraz ciągiem pieszo-rowerowym.

– Czas zamknięcia mostu wykorzystaliśmy także po naszej stronie: na drodze od granicy z Preczowem do skrzyżowania z ul. Marianki wyregulowaliśmy pobocza, wzmocniliśmy podbudowę drogi i ułożyliśmy nową nawierzchnię – przypomina Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.


duże zdjęcie snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/wp-content/.../1000018655.jpg


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pasqudek
post wto, 14 lis 2023 - 12:34
Post #300


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 109
Dołączył: śro, 20 maj 15
Nr użytkownika: 5,654
Płeć: Mężczyzna



Masz rację. Tylko ZTM woli aby napisać skargę. Albo dzwonić do przewožnika. Bo przecież oni po info od pasażera/pasażerów nie mogą sprawdzić

Raz Kierowca miał na przedniej szybie pęknięcie na ok. 10cm.
Zamiast zjechać to kontynuował jazdę. Zgłosiłem infolinii to nie potrafili nic z tu zrobić. Jedynie dzwonić na 112.

T10 potrafi wcześnie rano (ok.5:00) potrafi spóźnić się

W wakacje w niedziele ostatni 808 w dobie potrafił nam moje osiedle przyjechać opóźniony. ZTM tłumaczyło się utrudnieniami. Dopiero potem zrobili korektę na necie

M2 również potrafił odjechać 2-3 minuty przed czasem.

Rozumiem, że mogą mieć problem z kierowcami. I zatrudniają osoby spoza Polski. Ale czemu oni nie znają podstaw języka polskiego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

19 Stron V  « < 13 14 15 16 17 > » 
Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 15:07
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza