IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

19 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja ZTM
:)
post śro, 04 sty 2023 - 12:35
Post #201


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Łącząc artykuł z PD z wpisem prezydenta MB na fb i jego odp w komentarzach wychodź na to że:

- od 14.01 Dworzec PKP będą obsługiwały tylko linie 16, 79, 242 i nowe M103 i minibusowa 641

- kolejne linie pojawią się pod dworcem w ciągu kilku miesięcy i w sumie ma być ich co najmniej 16 (dobre info!)

- na Limanowskiego być może pozostanie ten tymczasowy przystanek w trochę zmienionej lokalizacji (stawiałbym, że jeśli już to pewnie "na żądanie")

- 604/644 i 716 będą na razie przejeżdżały obok dworca, ale omijały ten przystanek (to dziwne!).
Na obsługę tych linii jest ogłoszony przetarg, a dopiero po nim ma zwiększyć się częstotliwość 604 oraz wydłużenie wszystkich kursów do Gołonoga 716. Nie było mowy o 644 - przeoczenie czy będzie jak bardzo dawno temu jedna linia w obie strony z Łęknic (plus kiedyś gdy tak było na Łęknice jeździł "długi" 182), a nie okrężna? Ta okrężna to akurat bardzo dobre rozwiązanie, a do tego można się od strony Dziewiątego, Trzydziestego i Łęknic przesiąść przy dworcu w Gołonogu na autobusy w stronę HK. Z przetargu chyba teraz nic nie można się dowiedzieć, bo to na wozo/km, a dopiero potem ZTM zleca dokładnie które.
W każdym razie wygląda na to, że PKM Sosnowiec oddaje 604 i 716 i powoli zaczyna się zwijać z DG. Z tym 644 niejasne - albo też odda albo zachowa i wtedy w przeciwne strony bedą różni wykonawcy.

W PKM Sosnowiec od dawna źle się dzieje, a zajezdnię w DG traktują od zawsze jako drugą kategorię. Teraz na pocieszenie chociaż powinno się pojawić w Gołonogu większość z nowych Solarisów hybrydowych (na początku były problemy z odbiorem m.in. nie chciały się ładować).A te braki kierowców to wspólna wina i z powodu organizacji komunikacji w regionie wszystko się rozmywa. A odpowiedzialny jest i zarząd PKM, i władze miast udziałowców, i cała reszta władz miast z ZTM, którzy oszczędzają, a potem się dziwią, gdy kursy wypadają.
Oddadzą linie nie wiadomo komu i nie wiadomo jakimi wynalazkami będą nas wozić. To tego na pewno gorsza obsługa techniczna bez takiego zaplecza, nie wiadomo gdzie oddalona i problemy z podmianami itp itd.
Nie udało się nawet załatwić obsługi T-21. Przez to problemy z 604 i 644. Teraz nie wiadomo kiedy rozstrzygną przetarg i kiedy zajdą zmiany, a może to potrwać bardzo długo, bo już z innymi były problemy. Może nawet szybciej wrócą tramwaje i chociaż przywrócili by dawną częstotlwiość. Teraz co godzinę to mało komu pasuje i szybciej chodzić do centrum na nogach zamiast tyle czekać. Twoje serce przypomina - piechotą zdrowiej biggrin.gif



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post czw, 05 sty 2023 - 07:30
Post #202


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



Ciekawe jakie opóźnienia będą miały te linie w czasie popołudniowego szczytu (nie wiem jak rano), bo na razie to na Kościuszki od ronda w centrum do tego ronda za dworcem są solidne korki w obu kierunkach.


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 05 sty 2023 - 14:13
Post #203


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
niestety w szczycie jest źle. Dojazd na drugą stronę miasta, do CH Pogoria i OBI, FPŻ i teraz też dla mieszkańców okolic Augustynika jadących od centrum i Będzina. Ciekawe co będzie po otwarciu "obwodnicy". Część może omijać rondo w centrum i ten odcinek. Miasto tu się będzie rozwijało i będzie i tak coraz gorzej. Ja pisałem że widziałbym 2+1 od centrum do Przybylaka i przebudowę tego ronda.

Prezydent MB coś napisał na fb, że 242 od Limanowskiego będzie omijał dworzec, obsługiwał przystanek FPŻ, zawracał na rondzie i dopiero kończył przy dworcu. Pewnie z 79 będzie podobnie, a może ze wszystkimi z tamtego kierunku tu kończącymi.
I to logicznie powinno też oznaczać, że gdy zaczną od dworca to pojadą na rondo w centrum i obsłużą przystanek FPŻ w stronę Łęknic i Korzeńca.

Przejrzałem tamten przetarg i oczywiście z niego nic nie wynika bo nie jest przypisany do linii.Z tego co pamiętam to chyba z naszego rejonu dotyczy autobusów od 11,5 do 15 m (jedna wspólna kategoria więc trudno spodziewać się 15m skoro można 12m). Dawniej 15m mogło zastępować 18m.
Planowane rozpoczęcie świadczenia usług od czerwca, co za bardzo nie dziwi bo zwycięzca musi się do tego przygotować. Problem w tym, że kolejne pół roku z ograniczonymi co godz 604 i 644, a może i się jeszcze przeciągnie jak to z przetargami ehhhh...
Pierwszy rok będzie przejściowy i właściwie będzie tak mogło jeździć jakieś byle co (każdy pojazd wyprodukowany nie wcześniej niż w 2011 roku, spełniający normę emisji spalin nie niższą niż Euro 4, a ich średnia wieku nie przekracza 8 lat), a dopiero po roku ma spełniać wymogi (np. klimatyzacja i wiele innych). Do 3 miesięcy autobusy muszą mieć żółty kolor.


Z dobrych info - 0d 14.01 wraca stara (po przebudowie) lokalizacja przystanków Gołonóg Dworzec PKP.

i:

CYTAT
UM

NOWE NAZWY KILKUDZIESIĘCIU DĄBROWSKICH PRZYSTANKÓW

W połowie stycznia ZTM rozpocznie wymianę tabliczek na kilkudziesięciu dąbrowskich przystankach, które zmienią nazwy. Pierwsza jaskółka już jest: ?Srocza Góra? zastąpiła ?Stację Paliw?.

Do zmian podeszliśmy kompleksowo, analizując nazwy wszystkich przystanków w mieście, porządkując je i ujednolicając. Nowe nazwy precyzyjniej wskazują lokalizacje (dodaliśmy np. nazwy dzielnic i osiedli, a także ulice przy nazwie osiedli), odwołują się do charakterystycznych punktów w pobliżu albo nawiązują do historii miejsca. Ma to pozwolić na lepszą orientację zarówno mieszkańcom, jak i przyjezdnym.

W sumie nowe nazwy zyska 60 z ponad 200 istniejących w mieście przystanków. Dodatkowo część zmieni status ?na żądanie? na przystanek stały.

Zmiany poprzedziły przeprowadzone w marcu zeszłego roku konsultacje z mieszkańcami, a w październiku zatwierdzili je radni. Teraz zmiany wprowadzi w życie Zarząd Transportu Metropolitalnego.

Wspomniana na wstępie ?Srocza Góra? na razie widnieje bowiem jedynie na nowej wiacie zainstalowanej niedawno przy ul. Strzemieszyckiej. W systemie internetowym Zarządu Transportu Metropolitalnego ta i inne nowe nazwy pojawią się 14 stycznia. Wtedy też rozpocznie się ? zaplanowana na około 30 dni ? wymiana tabliczek na wymienionych poniżej przystankach.

NOWE NAZWY i STATUS PRZYSTANKÓW (w nawiasie stara nazwa lub poprzedni status)

Antoniów Konstytucji (Antoniów Autostrada)
Błędów Kościół (Błędów Kościół nż)
Dąbrowa Górnicza Liceum Żeromskiego (Dąbrowa Górnicza Górnicza)
Dąbrowa Górnicza Fabryka Pełna Życia (Dąbrowa Górnicza Pałac Kultury)
Dąbrowa Górnicza Muzeum Sztygarka (Dąbrowa Górnicza Szkoła Górnicza)
Dąbrowa Górnicza Jaworowa (Józef Jaworowa)
Dąbrowa Górnicza Liceum Zamojskiego (Józefów Piekarnia nż)
Gołonóg Aleja Piłsudskiego Szkoła (Gołonóg Szkoła)
Gołonóg Osiedle Spisaka (Gołonóg Hotele)
Gołonóg Centralna Kuchnia (Gołonóg Instal)
Gołonóg Wzgórze Gołonoskie (Gołonóg Kasprzaka)
Gołonóg Liceum Andersa (Gołonóg Liceum)
Gołonóg Wiadukt S1 (Gołonóg Podstacja)
Gołonóg Wiadukt S1 Pętla (Gołonóg Podstacja Pętla)
Grabocin Polna (Grabocin Polna nż)
Kazdębie Brama nż (Kazdębie I nż)
Kazdębie (Kazdębie II nż)
Kazdębie Strefa Ekonomiczna (Kazdębie nż)
Kolonia Piekło Pogoria III (Kolonia Piekło)
Kolonia Piekło Przejazd Kolejowy (Kolonia Piekło Cutiron)
Korzeniec (Korzeniec nż)
Łazy Błędowskie Niegowonicka (Łazy Błędowskie I)
Łazy Błędowskie Remiza (Łazy Błędowskie II)
Łęka Łaskowa Parking (Łęka Otaczarnia)
Łęka Remiza (Łęka Różyckiego)
Łęknice Pogoria III (Łęknice Osiedle)
Łosień Gołonoska Skrzyżowanie (Łosień Gołonoska nż)
Łosień Łaskowa Skrzyżowanie (Łosień Droga do Łęki)
Łosień Poboczna (Łosień Poboczna nż)
Mydlice Ludowa (Osiedle Mydlice)
Mydlice Grynia (Osiedle Mydlice Grynia I)
Mydlice Wolska (Osiedle Mydlice Grynia II)
Mydlice Mireckiego (Osiedle Mydlice Mireckiego)
Mydlice Pętla (Osiedle Mydlice Pętla)
Mydlice Szkoła (Osiedle Mydlice Szkoła)
Mydlice Szpital (Osiedle Mydlice Szpital)
Okradzionów Leśniczówka (Okradzionów Leśniczówka nż)
Okradzionów Cmentarz (Okradzionów Cmentarz nż)
Park Zielona Krzyż Powstańczy (Korzeniec Kopalnia Piasku)
Park Zielona Las ( Korzeniec Park Zielona)
Park Zielona Centrum Sportu (Korzeniec Park Zielona Basen)
Park Zielona Promenada (Korzeniec Rondo)
Pogoria III Graniczna (Korzeniec Pogoria III Graniczna nż)
Pogoria III Plaża (Korzeniec Pogoria III Plaża)
Pogoria I Żeglarska nż (Ząbkowice Pogoria Żeglarska nż)
Pogoria I Droga do Plaży (Ząbkowice Stara Pogoria nż)
Podbuczyny Cmentarz (Podbuczyny nż)
Reden Centrum Administracyjne (Dąbrowa Górnicza Urząd Miejski)
Reden Komenda Policji (Gołonóg Damel)
Sikorka Pomłynie (Sikorka Pomłynie nż)
Sikorka Wilgowa (Sikorka Wilgowa nż)
Staszic Świerkowa nż (Dąbrowa Górnicza Albert nż)
Staszic Katowicka (Dąbrowa Górnicza Katowicka)
Staszic Ziemby (Dąbrowa Górnicza Staszic)
Strzemieszyce Droga do Zakawia (Strzemieszyce Bar)
Strzemieszyce Składowa nż (Strzemieszyce Cegielnia nż)
Strzemieszyce Rybna nż (Strzemieszyce Grabocińska I nż)
Strzemieszyce Grabocińska (Strzemieszyce Grabocińska II nż)
Strzemieszyce DK94 (Strzemieszyce Granica)
Strzemieszyce Jamki (Strzemieszyce Przejazd Kolejowy I)
Strzemieszyce Ordona Przejazd Kolejowy (Strzemieszyce Przejazd Kolejowy II)
Strzemieszyce Narutowicza Przejazd Kolejowy (Strzemieszyce Przejazd Kolejowy III)
Strzemieszyce Wywierzyska (Strzemieszyce Sławkowska)
Strzemieszyce Srocza Góra (Strzemieszyce Stacja Paliw)
Strzemieszyce Puszkina (Strzemieszyce Strem)
Strzemieszyce Taśmociąg nż (Strzemieszyce Strzemieszycka nż)
Tucznawa Smardz (Tucznawa Smardz nż)
Tworzeń Budowlanych (Tworzeń Baza nż)
Tworzeń Wiadukt (Tworzeń Dworzec PKP)
Tworzeń Zaplecze (Tworzeń Polna)
Tworzeń Leśna (Tworzeń Skrzyżowanie nż)
Ujejsce Górka (Ujejsce Górka nż)
Ząbkowice Aleja Zwycięstwa (Ząbkowice Aleja Zwycięstwa nż)
Ząbkowice Rapackiego (Ząbkowice Spółdzielnia)
Ząbkowice Kino Uciecha (Ząbkowice Kino)
Ząbkowice Centrum (Ząbkowice Osiedle Robotnicze)
Ząbkowice Kusocińskiego (Ząbkowice Kusocińskiego nż)
Ząbkowice Las (Ząbkowice Las nż)
Ząbkowice Szosowa (Ząbkowice Szosowa nż)
Ząbkowice Wygiełzów (Ząbkowice Wygiełzów nż)


jak widać wiele też awansuje do zwykłego przystanku z n.ż.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post czw, 05 sty 2023 - 17:58
Post #204


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Gołonóg Liceum Andersa też już widnieje na przystanku, po wymianie na ten metropolitalny, choć jak pisalem wcześniej, była tam całkiem nowa wiata od czasów remontu ul. Tysiąclecia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mydliczek
post pon, 09 sty 2023 - 09:28
Post #205


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 293
Dołączył: pią, 08 kwi 05
Nr użytkownika: 139
Płeć: Mężczyzna



dabrowa-gornicza.pl

NOWA METROLINIA W DĄBROWIE GÓRNICZEJ. LINIE 16, 79 I 242 WRACAJĄ DO CENTRUM MIASTA

14 stycznia Dąbrowę Górniczą i Bobrowniki połączy metrolinia M103. Przy tej okazji do centrum miasta wrócą autobusy nr 16, 79 i 242, kursować tam będzie także nowa linia 641. Wszystkie wymienione jako pierwsze wjadą też na nowy przystanek pod dworcem PKP.
To będzie trzecia metrolinia w naszym mieście, po uruchomionej w maju 2021 roku linii M2 i kursującej od listopada linii M109. Pierwsza łączy Dąbrowę Górniczą z Katowicami, druga kursuje do Sławkowa.

Tym razem Zarząd Transportu Metropolitalnego postanowił połączyć Bobrowniki z Dąbrową Górniczą. W naszym mieście M103 kursować będzie niemal po tej samej trasie co linia nr 79, obsługując przystanki: Marianki, Marianki Letnia (nż), Park Zielona Krzyż Powstańczy (nż), Park Zielona Centrum Sportu, Park Zielona Las (nż), Park Zielona Promenada, Korzeniec Zielona, Fabryka Pełna Życia i Dworzec PKP [zobacz także ? nowe nazwy kilkudziesięciu przystanków w Dąbrowie Górniczej].

? Mimo że trasa nowej metrolinii prawie pokrywa się z trasą linii 79, zdecydowaliśmy o pozostawieniu tej drugiej, dzięki czemu mieszkańcy Marianek i Korzeńca zyskają więcej połączeń do i z centrum miasta ? podkreśla prezydent Marcin Bazylak.

Nowa linia z Ratanic do centrum Dąbrowy Górniczej
Szesnaście dodatkowych połączeń do i z centrum mieszkańcy Marianek i Korzeńca oraz Ratanic zyskają w dni robocze dzięki nowej linii minibusowej 641. W weekend liczba kursów wzrośnie do 24 dziennie.

Linia 641 uzupełni ?luki? w rozkładzie linii 242, co jednak istotne, do centrum nowa linia pojedzie nie przez Podłosie i Niepiekło, jak 242, lecz właśnie przez Marianki i Zieloną.

Z parku Zielona zostanie natomiast wycofana linia 716, która nad Pogorię III od 14 stycznia kursować będzie przez centrum miasto z alei Majakowskiego oraz w czterech wybranych kursach z Gołonoga. Docelowo wszystkie kursy 716 nad Pogorię III zaczynać się będą w Gołonogu. Będzie to możliwe od połowy roku, gdy ZTM rozstrzygnie ogłoszony niedawno przetarg na obsługę linii 716.

Pięć linii wjedzie 14 stycznia do centrum przesiadkowego
Wraz z uruchomieniem M103 wszystkie linie, które dziś kończą trasę na ul. Limanowskiego, będą obsługiwać przystanek Fabryka Pełna Życia (dawniej Pałac Kultury) w drodze do i z centrum przesiadkowego przy dworcu PKP.

Wszystkim wspomnianym liniom, a więc 16, 79, 242, 641 i M103 na przystanku przed dworcem dedykowane będzie stanowisko nr 2.

W centrum przesiadkowym trwają jeszcze prace wykończeniowe. W kolejnych miesiącach pod dworzec sukcesywnie kierowane będą kolejne linie. Docelowo pod dworcem zatrzymywać się będą także linie: 28, 55, 116, 140, 182, 604, 612, 637, 690, 928 i M109.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 09 sty 2023 - 10:46
Post #206


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Wreszcie kolejne konkrety, ale i pojawia się jeszcze więcej pytań. Ciekawy jestem nowej siatki połączeń. W stronę Będzina pewnie pojadą nową drogą, ale czy skrócą trasy tych które kończą przy PUP. I co pojedzie przez Poniatowskiego.
Większość z tych linii udanie przepowiedziałem i sam proponowałbym podobnie smile2.gif
To miejsce może stać się też takim hubem (z przesiadkami też i na pociąg) nie tylko dla DG ale i okolicznych miejscowości i dzielnic - M103 z północy, a inne linie z Ksawery (kiedyś DG, a przystanek tylko dla lokalnych KŚ), Warpia, Zagórza, Kazimierza, Sławkowa itp. Z Zagórza w stronę Zawiercia, Częstochowy, Warszawy wygodniej i szybciej z DG niż cofać się do Sosnowca.
Temat o ZTM, ale tym bardziej lepsze dla pozostawienia samochodu, gdzie tu będzie wygodnie, a w Sosnowcu problem. Tu nawet w stronę Katowic korzystniej.
To też ważne w kontekście przyszłej FPŻ. A im więcej pasażerów na stacji to szansa na więcej połączeń.

I chyba to już nie jest pomyłka - kolejny raz pominięty 644. Czyżby koniec linii okrężnych i wróci jak dawniej 604 w obie strony? Wtedy był jeszcze 182 na Łęknice. Pamiętam czasy gdy do przegubowego Ikarusa na 182 w szycie trudno się było dostać i stało opartym o drzwi. Dużo zmieniła budowa szkoły na Łęknicach, a kiedyś tylko do SP16 uczęszczało ponad 1 tyś dzieci. 604 planowany co 20 minut ale krótszym taborem (12 m, chociaż możliwy też 15, ale to nieekonomiczne dla przewoźnika, gdy może krótsze), a teraz na 644 - 15 i 18 m. Jasne, że lepiej krótsze, ale często, ale martwi kto ten przetarg może wygrać i bez takiego zaplecza jak PKM.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pon, 09 sty 2023 - 15:16
Post #207


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Całkiem niezły zestaw linii. Pytanie co z 716?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 09 sty 2023 - 16:39
Post #208


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
no właśnie to dobre pytanie.
Wiadomo, że teraz ma jeździć z Majakowskiego (kilka kursów z Gołonoga, a za pół roku nowo wyłoniony przewoźnik - wszystkie stamtąd) przez centrum na Pogorię III (skrócone z Zielonej) i cześciej.
Dziwne, że miałby omijać dworzec, jadać obok.
Teraz też dziwne, że pół roku będą czekać i 644 / 604 też będą omijały kilkadziesiąt metrów obok, jakby to były jakieś duże dodatkowe wozokilometry.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pon, 09 sty 2023 - 19:52
Post #209


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



^^ No dziwne to takie trochę, no i co z tymi wiatami - kiedy ma być ten przetarg? Słabo to będzie wyglądało bo mamy okres jaki mamy, pierwsze autobusy już od najbliższej soboty i ludzie będzie tam moknąć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 10 sty 2023 - 11:08
Post #210


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
no jeśli będzie przetarg to będą mokli na pewno całą zimę, a może też i wiosnę biggrin.gif
To omijanie 716, 644 i 604 to może z tego powodu, że nie chcą na razie jeszcze otwierać kolejnych stanowisk przed dworcem. Tamte linie będą kończyły przy dworcu, a te na pewno będą miały osobne stanowiska i to pewnie 2 - osobno dla przeciwnych kierunków.
604 (likwidacja 644?) jest wymieniana w przyszłości przy dworcu, ale czemu nie ma 716 - to chyba jest błąd. Sami w UM nie raz zachęcali, żeby z innych miast w sezonie albo przy okazji imprez (np. koncert Kult) nie przyjeżdżać swoimi samochodami. Z pociągu naturalnie można by się przesiąść na 716, które przecież obok i tak przejeżdża.

Są szczegóły na stronie ZTM:

CYTAT
Dąbrowa Górnicza ? zmiany w komunikacji w związku z uruchomieniem linii metropolitalnej M103

Dotyczy linii: M103, 16, 79, 242, 243, 641, 716

14 stycznia 2023 r. uruchomiona zostanie linia metropolitalna M103, która:

połączy Dąbrowę Górniczą z Psarami oraz Bobrownikami bez konieczności przesiadek;
będzie pierwszym regularnym połączeniem ww. gmin;
będzie kursowała przez cały tydzień, w dni robocze oraz wolne co 60 min, umożliwiając dojazd i powrót z miejsc pracy.
Trasa linii M103 w kierunku Dobieszowice Skrzyżowanie:

Dąbrowa Górnicza Dworzec PKP 02 ? Dąbrowa Górnicza Fabryka Pełna Życia 01 ? Korzeniec Zielona 01 ? Park Zielona Promenada 01 ? Park Zielona Las 01 ? Park Zielona Centrum Sportu 01 ? Park Zielona Krzyż Powstańczy nż 01 ? Marianki Letnia nż 01 ? Marianki 01 ? Preczów Remiza 03 ? Sarnów Nowa 01 ? Sarnów Główna 04 ? Psary Urząd Gminy 03 ? Psary Remiza 02 ? Strzyżowice Skrzyżowanie 02 ? Góra Siewierska Droga 913 01 ? Pomłynie Spółdzielnia nż 02 ? Pomłynie Leśniczówka nż 02 ? Dobieszowice Skrzyżowanie 02,
Trasa linii M103 w kierunku Dąbrowa Górnicza Dworzec PKP:

Dobieszowice Skrzyżowanie 02 ? Pomłynie Leśniczówka nż 01 ? Pomłynie Spółdzielnia nż 01 ? Strzyżowice Droga 913 01 ? Strzyżowice Skrzyżowanie 01 ? Psary Remiza 01 ? Psary Urząd Gminy 04 ? Sarnów Główna 03 ? Sarnów Nowa 02 ? Preczów Remiza 04 ? Marianki 02 ? Marianki Letnia nż 02 ? Park Zielona Krzyż Powstańczy nż 02 - Park Zielona Centrum Sportu 02 ? Park Zielona Las 02 ? Park Zielona Promenada 02 ? Korzeniec Zielona 02 ? Dąbrowa Górnicza Fabryka Pełna Życia 02 ? Dąbrowa Górnicza Dworzec PKP 02.

14 stycznia 2023 r. wprowadzone zostaną także zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, polegające na korekcie rozkładów jazdy linii autobusowej 16, 79, 242, 243, 641 i 716:

nowy rozkład jazdy linii 79 zakłada zmiany godzin odjazdów, celem koordynacji z linią M103 oraz skierowanie linii do centrum Dąbrowy Górniczej wraz z obsługą przystanku przy Dworcu PKP,
linie autobusowe 16, 79, 242 i 641 zostają wydłużone do obsługi Dworca PKP w Dąbrowie Górniczej:
trasa linii 16, 79, 242 i 641 w kierunku Dąbrowa Górnicza Dworzec PKP:
(?) ? Dąbrowa Górnicza Konopnickiej 02 ? Dąbrowa Górnicza Fabryka Pełna Życia 02 ? Dąbrowa Górnicza Dworzec PKP 02,

trasa linii 16, 79, 242 i 641 w kierunku Będzina/ Ratanic:
Dąbrowa Górnicza Dworzec PKP 02 ? Dąbrowa Górnicza Fabryka Pełna Życia 01 ? Dąbrowa Górnicza Konopnickiej 01 ? (?),

Nowy rozkład jazdy linii 716 zakłada zmianę trasy przejazdu polegającą na wycofaniu linii z obsługi rejonu Parku Zielona i części dzielnicy Korzeniec. Po zmianie linia 716 kursować będzie na trasie Dąbrowa Górnicza Pogoria III Plaża - Reden Aleja Majakowskiego. W wybranych kursach linia będzie kursowała do przystanku Gołonóg Zajezdnia.
Trasa linii 716 w kierunku Pogoria III Plaża:
Reden Aleja Majakowskiego 01 ? Reden Aleja Majakowskiego 02 ? Reden 02 ? Dąbrowa Górnicza Aleja Róż 02 ? Dąbrowa Górnicza Centrum 01 ? Dąbrowa Górnicza Fabryka Pełna Życia 01 ? Dąbrowa Górnicza Konopnickiej 01 ? Dąbrowa Górnicza Długosza nż 01 ? Dąbrowa Górnicza Łącząca 01 ? Pogoria III Graniczna 01 ? Pogoria III Plaża 01,

Kurs wariantowy rozpoczynający się na przystanku Gołonóg Aleja Piłsudzkiego: Gołonóg Aleja Piłsudskiego 01* ? Gołonóg Dworzec PKP 02* ? Gołonóg Osiedle 02* ? Gołonóg Kosmonautów 02* ? Gołonóg Zakład Energetyczny* ? Reden Aleja Majakowskiego 02 ? (...),

Trasa linii 716 w kierunku Reden Aleja Majakowskiego:
Pogoria III Plaża 01 ? Korzeniec Pogoria III 02 ? Dąbrowa Górnicza Długosza nż 02 ? Dąbrowa Górnicza Konopnickiej 02 ? Dąbrowa Górnicza Fabryka Pełna Życia 02 ? Dąbrowa Górnicza Centrum 02 ? Dąbrowa Górnicza Aleja Róż 01 ? Reden 01 ? Reden Aleja Majakowskiego 01

Kurs wariantowy do Gołonóg Zajezdnia: (?) ? Reden Aleja Majakowskiego 01* ? Gołonóg Zakład Energetyczny 01* ? Gołonóg Kosmonautów 01* ? Gołonóg Osiedle 01* ? Gołonóg Dworzec PKP 01* ? Gołonóg Osiedle Spisaka 01* ? Gołonóg Zajezdnia 01*,

(*) ? oznaczenie kursu wariantowego.

przystanek Dąbrowa Górnicza Limanowskiego 01 i 02 zostaje zawieszony,
przystanek Dąbrowa Górnicza Korzeniec nż 03 i 04 ulega likwidacji,
stanowiska 01 i 02 przystanku Dąbrowa Górnicza Dworzec PKP zostają przeniesione w nową lokalizację, przed dworzec kolejowy.


i mapki dla nowych linii (duże więc lepszy link):

- M103 snf (51).gif https://rj.metropoliaztm.pl/media/uploads/m103_v2.png
- 641 snf (51).gif https://rj.metropoliaztm.pl/media/uploads/641_v4.png

Na szczęście rozwiane obawy z 641 i będzie jeździł przez Konopnickiej (obsługa szkoły z przedszkolem, CSiR i kościoła). SP16 to rejon rozbudowujących się Marianek i Ratanic.

M103 to właściwie nie do Wojkowic ale do Rogoźnika. Ciekawe.

Jest nowy rozkład 16, a inne pewnie pojawią się na stronie ZTM za chwilę. 16 będzie rzadziej ale za to fajnie, w równym takcie co godzinę, co jest przyjazne dla pasażerów i łatwo zapamiętać. Dla DG są nowe linie więc na terenie miasta mniejsza częstotliwość to nie problem. Za to odczuje Będzin, w tym Łagisza, ale tam pewnie w UM przyklasnęli bo lubią oszczędzić na komunikacji.

No i 716 stanie się ważną linią nie tylko dla dojazdu do Pogorii III, szczególnie w przyszłości gdy wszystkie kursy będą do Gołonoga. Dla mnie to się łączy w całość i może będzie tak, że zlikwidują linię 644, a część jej trasy przejmie 716. Tylko w takim przypadku powinno być tak, że już dwukierunkowa 604 z Mydlic przez Dziewiąty nie kończyła czasem już na Łęknicach a np przy dworcu PKP w Gołonogu, gdzie można się przesiąść.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post wto, 10 sty 2023 - 23:26
Post #211


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Linia M103 chyba jednak też będzie linią minibusową z tego wynika:

https://www.metropoliaztm.pl/pl/s/nowa-metr...ry-i-bobrowniki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 11 sty 2023 - 10:48
Post #212


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
taki zamysł chyba był od początku. I dalsze rozdrobnienie - te nowe linie będzie obsługiwało Konsorcjum PKS Gostynin i PKS Tarnobrzeg. Ciekawe co tam puszczą, czy to co na tamtym zdjęciu. Pewnie coś podobnego jak na 242, a to fatalne rozwiązanie jeszcze z czasów KZKGOP. Zwykłe wysokopodłogowe busy. z wóżkiem nie wsiądziesz.
ZTM powinien wymagać np tego rodzaju 8 m:



a pojawiają się już nawet jakieś mniejsze wynalazki 6 m, ale w środku przynajmniej przypominają autobus:








i jeszcze raz info tym razem z UM:

CYTAT
AUTOBUSY WRACAJĄ NA STAŁY PRZYSTANEK PRZY STACJI PKP W GOŁONOGU

Od soboty 14 stycznia autobusy kursujące przez aleję Zagłębia Dąbrowskiego będą się zatrzymywać na przebudowanym przystanku Gołonóg Dworzec PKP.

Powrót autobusów na stały przystanek oznacza likwidację dwóch tymczasowych stanowisk na wysokości firmy Gühring oraz w pobliżu dawnego Uniwersalu.

Nowy przystanek po przebudowie części alei Zagłębia Dąbrowskiego wyróżnia się długością oraz betonową nawierzchnią zatoki.

? Klasyczne perony autobusowe mają 20 metrów długości. Na przystanku Gołonóg Dworzec PKP wydłużyliśmy je do około 80 metrów, by autobusy nie blokowały się wzajemnie ? wyjaśnia Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.
Nowe zatoki na co dzień będą służyły dwunastu liniom autobusowym: 55, 140, 237, 604, 637, 638, 644, 656, 690, 814, 903N i M2

Wspomniany beton w zatokach ma zwiększyć wytrzymałość nawierzchni i zabezpieczyć ją w przyszłości przed powstawaniem kolein. ? Chcemy, by betonowe nawierzchnie zatok były już standardem na wszystkich nowych i przebudowywanych przystankach ? dodaje Krzysztof Serafiński.

Ponieważ w pobliżu stacji w Gołonogu wciąż trwa budowa nowego układu komunikacyjnego, formalnie to plac budowy. Wraz z końcem inwestycji, zaplanowanym na połowę 2023 roku, przystanki zostaną jeszcze wyposażone m.in. w podwójne wiaty.
(...)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post pią, 13 sty 2023 - 08:52
Post #213


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



CYTAT
Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej zebrali ponad 750 podpisów. Będzie nowa linia autobusowa do sanktuarium św. Antoniego i cmentarza

Nowa linia autobusowa 654 pojedzie na Wzgórze Gołonoskie w Dąbrowie Górniczej. Potwierdził to podczas czwartkowego (13 stycznia) spotkania z dąbrowianami prezydent miasta Marcin Bazylak. Jest też znana trasa, jaką pojedzie autobus. Przebieg trasy konsultowany będzie teraz z mieszkańcami dzielnicy Gołonóg. To właśnie oni zabiegali o bezpośredni dojazd do sanktuarium św. Antoniego Padewskiego oraz na cmentarz, do których trudno dotrzeć starszym osobom oraz rodzinom z dziećmi, bowiem trzeba się wdrapać na sam szczyt.

(...)

Prezydent przedstawił propozycję. Czeka na uwagi do końca stycznia

Po tym, jak petycja mieszkańców Dąbrowy Górniczej trafiła do władz miasta, ustalona została data spotkania na Wzgórzu Gołonoskim. W czwartek 12 stycznia zjawiło się tam po południu około 20 osób, którym prezydent Dąbrowy Górniczej Marcin Bazylak przedstawił propozycję uruchomienia nowej linii minibusowej o numerze 654.

- Byłaby to linia minibusowa, która kursowałaby na trasie Dąbrowskie Wodociągi – Tworzeń Cmentarz Komunalny, co rozwiązałoby też brak dojazdu do tego cmentarza. Po drodze obsługiwałaby dwa nowe przystanki na Górce Gołonoskiej - Gołonóg Kościół na Wzgórzu i Gołonóg Kościelna – mówił Marcin Bazylak.

- Nie wszystkie kursy wjeżdżałyby jednak na samą górę, pod sanktuarium. To wydłużałoby bowiem sam czas przejazdu, a do tego nie każdy kurs wymaga wjazdu na szczyt. Z pewnością takich kursów byłoby więcej w niedziele, kiedy są msze święte. Trzeba byłoby dopasować godziny ich przyjazdu i odjazdu, tak, aby wszystkim pasowały. W inne dni tygodnia wystarczyłyby może dwa, trzy takie wjazdy. Jestem otwarty na państwa propozycje. Jeśli macie swoje uwagi, przemyślenia, co do lokalizacji przystanków czy też liczby kursów na samo Wzgórze Gołonoskie, przekażcie je do końca stycznia. Wówczas ustalimy szczegóły i będziemy działać – dodał.

Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej wstępnie zaakceptowali tę propozycję, bowiem jest dość konkretna. W zamyśle linia 654 nie tylko skomunikowałaby Wzgórze Gołonoskie z przystankiem Gołonóg Osiedle, a więc punktami handlowo-usługowymi, ale i z Urzędem Miejskim, i centrum miasta, a także dworcem PKP.

NaszeMiasto.pl


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 16 sty 2023 - 13:57
Post #214


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
wcześniej przeczytałem z fb prezydenta:

CYTAT
(...)
Trasa nowej linii nie jest przypadkowa: zyskaliby także mieszkańcy osiedla w pobliżu siedziby Dąbrowskich Wodociągów, gdzie nie kursuje obecnie żaden autobus. Nowością byłaby także możliwość dojazdu do cmentarza komunalnego w Tworzniu.
(...)


Czyli to byłby ten przystanek Limanowskiego w nowej lokalizacji zamiast już nieczynnego tymczasowego. Niektórzy się dopytywali o możliwość jego zachowania. Tamta lokalizacja to już jednak zupełnie inny temat, bo znaczne oddalenie od siebie.
Gdy tamto przeczytałem i info, że trasa będzie przez Limanowskiego to od razu pomyślałem, że przez Konopnickiej i wiadukt, co byłoby naturalne. Wtedy z bloków na Limanowskiego dzieci miałyby wreszcie dojazd do swojej szkoły - SP16 gdzie jest dość daleko. No chyba, że dalej w trosce o zdrowie dzieci wychodzi się z założenia, że lepiej dalej na nogach biggrin.gif Dawniej był skrót ścieżką przez łąki (za stadionem RKSu do Asnyka. Bardzo dziwna sytuacja, że zamiast trzymać rezerwę i kiedyś przedłużyć Asnyka, zaślepiono ją i ktoś na końcu zbudował sobie dom, odcinając tamtą drogę, uczęszczaną od stu lat i wszystkim komplikując i zamykając dojście.
Potem pojawiła się trasa, w artykule wyżej fragmentami zacytowanym:

CYTAT
(...)
Nowa linia 654 miałaby kursować co około 40 minut. Czas przejazdu całej trasy skalkulowany został na 23 minuty. Z przystanku Tworzeń Cmentarz Komunalny bus jechałby następnie na takie przystanki:

Tworzeń Szkoła
Gołonóg Zajezdnia
Gołonóg Kościelna
Gołonóg Kościół na Wzgórzu
Gołonóg Aleja Piłsudskiego Szkoła
Gołonóg Osiedle
Gołonóg Manhattan
Reden Centrum Administracyjne
Dąbrowa Górnicza Kraszewskiego
Dąbrowa Górnicza Dworzec PKP
Dąbrowa Górnicza Limanowskiego Osiedle
Dąbrowa Górnicza Wodociągi

Trasa powrotna wyglądałaby tak samo.


(...)


I to mnie zaskoczyło. trasa powinna biec przez Konopnickiej i wiadukt.
Na Kraszewskiego też by się coś przydało, bo brakuje tam komunikacji miejskiej, ale jakaś inna linia. Do tego, gdy tamtędy będzie coś jeździło to powinien powstać nowy przystanek w okolicy ronda Konopnickiej/Kolejowa/Poniatowskiego. Można by do niego dojść też tunelem z drugiej strony torów. Byłby też przyszłościowy i obsługiwał "tyły" przyszłej FPŻ.

i jeszcze inne info z tamtego tekstu:
CYTAT
Co do terminu uruchomienia linii, po uzgodnieniu z mieszkańcami trasy, przystanków i częstotliwości, wystąpimy do Zarządu Transportu Metropolitalnego o uruchomienie tej i dwóch innych linii minibusowych. Będzie wymagało to osobnego postępowania przetargowego, co sprawia, że termin oczekiwania na uruchomienie wszystkich linii wyniesie 4-5 miesięcy od momentu ogłoszenia przetargu ? wyjaśnił Piotr Purzyński.


A spotkanie w Gołonogu w tym samym terminie co nieudane TDF (tamtej działalności nawet nie komentuję, im mniej tu polityki to tym lepiej, ale w wielu sprawach następuje tam samozaoranie).


A pierwszego dnia M103 miał jakieś problem z wyświetlaczem - kursował w obie strony jako linia nr "1" i kierunek "Dworzec PKP" nawet bez DG.
Ciekawy jestem jak w tym busie w środku. Może nie jest tak źle i są chyba przystosowane do wózków i mają kawałek niskiej podłogi hmm.



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pon, 16 sty 2023 - 18:24
Post #215


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Slyszalem ze poki co M103 wozi glownie powietrze ale ludzie muszą "odkryć" ją bo nie każdy śledzi każdy ruch ZTMu.
Szkoda że nie zdecydowano się wydłużyć jej do lotniska - wreszcie DG nie byłaby gorsza niż np. Będzin który ma taką linię.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 17 sty 2023 - 14:55
Post #216


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
no nie można tak od razu wyciągać wniosków i nie wiadomo jakie obłożenie na poszczególnych odcinkach. Do tego zaczęło się akurat od ferii. To jest zupełnie nowe połączenie, którego nigdy nie było, dlatego nagle nie przesiądą się pasażerowie z innych podobnych linii. Może minąć dobrych kilka miesięcy, żeby było zauważalnie lepiej. A docelowo to mijają nawet lata np. gdy jest takie stałe pewne połączenie to dopiero wtedy ktoś będzie brał pod uwagę szukanie pracy w DG czy szkołę średnią. Teraz są ludzie z Preczowa, Sarnowa i Psar dojeżdżający do pracy w DG. A kiedyś znałem dojeżdżającego jakoś komunikacją miejską do DG z Bobrownik https://www.youtube.com/watch?v=N4FvOqTdnPI
Po drodze w Psarach powstało też wielkie centrum logistyczne, w pobliżu którego przebiega ta linia. Będzie można też w sezonie dojechać do terenów rekreacyjnych w DG - i to z centrum DG, czy tamtych miejscowości.
Mało kto jedzie całą trasą, a linia będzie też zapewniała wymianę na różnych odcinkach między tamtymi mniejszymi gminami. W tych okolicach Rogoźnika to teraz za wiele nie ma.
Wiadomo, że lepiej byłoby na lotnisko, ale tam też jeszcze brakuje do niego spory kawałek. Na lotnisko będziemy mieli pociągi, ale nie wiadomo jak z częstotliwością i może kosztem obecnych połączeń. KŚ też nie mają jakiegoś zbędnego taboru. Więc taka linia autobusowa by się i tak chyba przydała.
Od końca trasy w sumie już blisko też do Piekar i może to tam powinni wydłużyć. Nie znaczy, że znalazłoby się wielu chętnych na takie podróże DG - Piekary, ale zapewniłoby więcej pasażerów po zachodniej stronie trasy.
Koszty dla minibusa są dużo niższe niż autobusu. Może nie będzie tak źle. Do tego w DG teraz możliwe przesiadki na pociąg dla tamtych gmin, nie tylko codzienne ale też i okazjonalne dalekobieżne.

Tymczasem potwierdzenie zapowiedzi:

CYTAT
UM

NOWE PRZEGUBOWE AUTOBUSY BĘDĄ OBSŁUGIWAĆ LINIĘ 808

Do zajezdni w Gołonogu trafiło aż 11 z 16 nowych autobusów hybrydowych zamówionych przez PKM Sosnowiec w fabryce Solarisa. Nowe pojazdy będą obsługiwać m.in. popularną linię 808. To nie koniec dobrych wiadomości, bo PKM przygotowuje już wymianę taboru na liniach 603 i 606.

Do dąbrowskiej zajezdni trafiło sześć pojazdów 12-metrowych i pięć 18-metrowych.

? Wszystkie przeguby zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zostaną skierowane do obsługi linii nr 808 ? mówi Piotr Drabek, dyrektor ds. technicznych w PKM Sosnowiec.

To oznacza, że linia 808 ? uzupełniona o trzy zakupione nieco wcześniej przegubowe MAN-y ? będzie obsługiwana przez najnowocześniejsze pojazdy w taborze PKM-u Sosnowiec.

Pozostałe nabytki ? razem z dwoma pojazdami 12-metrowymi i trzema 18-metrowymi, która stacjonują w Sosnowcu Zagórzu ? obsługiwać będą linie 16, 35, 800 i 817.

Nowe pojazdy wyposażone są w: klimatyzację, Wi-Fi, ładowarki USB, elektroniczne tablice informacyjne i zapowiedzi głosowe oraz automatyczny system gaszenia pożaru, a także kamery monitoringu obserwujące wnętrza, drogę przed i za oraz bok pojazdów.

Zgodnie z zapowiedziami, we wnętrzu pojazdu uwagę zwraca inna, bo czerwona tapicerka na siedzeniach dla osób z niepełnosprawnościami i rodziców z dziećmi.

Na zakup 16 hybrydowych autobusów PKM Sosnowiec otrzymał prawie 30 mln zł dofinansowania z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.

To nie koniec dobrych wiadomości. PKM Sosnowiec ogłasza właśnie kolejny przetarg na zakup sześciu 12-metrowych autobusów hybrydowych. Wszystkie trafią do zajezdni w Gołonogu i będą obsługiwać m.in. linie 603 i 606. Na ten etap projektu ?Czyste niebo nad Zagłębiem? PKM pozyskał 4 mln zł dofinansowania.


zdjęcia snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...iwac-linie-808/

Nareszcie Gołonóg troszkę nadrobi do Zagórza. Do tej pory fatalnie traktowane, jako druga kategoria.
Kiedyś chyba 16 obsługiwała jeszcze zajezdnia w Będzinie. Po jej likwidacji linię przydzielono do Zagórza, chociaż łączy Będzin z DG i tak już zostało.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 18 sty 2023 - 13:07
Post #217


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Wyświetlacze w minibusach mieszczą maksymalnie 3 znaki na numer linii i jeżdżą teraz jako "M10"... To już chyba lepiej samo 103 bez M. Słabe to.

Z wypowiedzi prezydenta MB na fb w sprawie M109:

CYTAT
(...)
ZTM wybrał w zeszłym roku nowego przewoźnika na M109. Umowa zacznie obowiązywać w połowie tego roku, wtedy też na linii pojawią się nowe autobusy


CYTAT
(...)
M109 planujemy skierować pod dworzec aleją Poniatowskiego i ulicą Kolejową, ale zrobimy to dopiero po planowanej przebudowie Poniatowskiego(...)


CYTAT
(...)
Mydlice pozostaną przystankiem końcowym dla M109(...)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
karola23
post śro, 18 sty 2023 - 13:18
Post #218


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 3
Dołączył: śro, 18 sty 23
Nr użytkownika: 6,444
Płeć: Mężczyzna



A mi się nawet podobają te nowe autobusy i tramwaje smile2.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 30 sty 2023 - 14:35
Post #219


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



to jest ten przetarg, który dotyczy też DG.

CYTAT
DZ

Zarząd Transportu Metropolitalnego wybiera wykonawców obsługi połączeń autobusowych za ponad 300 mln zł

Zarząd Transportu Metropolitalnego wybiera wykonawców, którzy przez osiem lat blisko 40 autobusami obsłużą 17 linii przebiegających przez 16 miejscowości Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. W przetargu o wartości ok. 300 mln zł ZTM dostał cztery oferty.

To był jeden z największych przetargów w kraju

Ogłaszając przetarg w grudniu ub. roku ZTM akcentował, że to jedno z największych postępowań tego typu w kraju. Podzielono je na dwie części (obszary). Jak wynika z informacji na platformie zamówień Zarządu, w każdym z nich wpłynęły dwie oferty.

W pierwszej części, na sfinansowanie której ZTM przeznaczył 178,5 mln zł brutto, oferty złożyły konsorcja firm Lazar i PKS Południe (prawie 180 mln zł brutto) oraz PKS w Gostyninie i PKS w Tarnobrzegu (200,3 mln zł brutto). W drugiej części zamówienia - z budżetem niespełna 103,5 mln zł brutto - oferty złożyły firmy Kłosok (91,9 mln zł brutto) oraz Pawelec (89 mln zł brutto).

Zarząd szeroko informował o postępowaniu, zapraszając do składania ofert długoletniej współpracy przewoźników z Polski i spoza kraju.

Transport w ramach metropolii organizuje ZTM

Organizacja transportu publicznego to zadanie własne miast i gmin, w obrębie GZM przekazane przez samorządy członkowskie zrzeszającej je Metropolii. Utrzymywane jest ze składki zmiennej, opłacanej co roku przez gminy oraz z biletów.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia organizuje komunikację miejską poprzez swoją jednostkę budżetową - Zarząd Transportu Metropolitalnego. To jeden z największych organizatorów transportu zbiorowego w Polsce. Na ulice 41 miast i gmin Metropolii oraz 15 kolejnych z nią sąsiadujących wysyła 1,5 tys. autobusów, tramwajów i trolejbusów. Wszystkie te pojazdy, należące do kilkudziesięciu operatorów, obsługują ok. 450 linii i zatrzymują się na ok. 7 tys. przystanków.

W 2021 r. Metropolia objęła udziały największych tamtejszych operatorów komunikacji miejskiej, należących do samorządów miast Przedsiębiorstw Komunikacji Miejskiej w Gliwicach, Katowicach, Sosnowcu i Tychach. Dzięki temu, podobnie jak w przypadku należącego w całości do Metropolii PKM Świerklaniec, spółki te dostają zlecenia w formule in-house, z pominięciem przetargów.

Poszerzają siatkę połączeń autobusowych w regionie

Pod kątem dotychczasowych pozostałych, prywatnych przewoźników, ogłaszane są postępowania, które m.in. mają pozwalać rozszerzać siatkę połączeń i uruchamiać kolejne tzw. linie metropolitalne. Są to linie finansowane bezpośrednio przez GZM, które mają uzupełniać ofertę transportową w regionie przed docelowym rozwojem sieci Kolei Metropolitalnej.

W ub. roku ZTM ogłaszał już takie przetargi, w większości rozstrzygnięte w częściach. Obecne postępowanie objęło co najmniej 25 mln wozokilometrów, do realizacji których potrzebnych będzie prawie 40 autobusów. Orientacyjną wartość zamówienia oszacowano na 308 mln zł. Dzięki podpisanym kontraktom zapewnione mają zostać połączenia na 17 liniach w 16 miejscowościach.

Zamawiana praca przewozowa ma być wykonywana m.in. w Chorzowie, Dąbrowie Górniczej, Gliwicach, Katowicach, Mikołowie, Mysłowicach, Orzeszu, Rudzińcu, Siemianowicach Śląskich, Sosnowcu, Świętochłowicach, Tychach, Wyrach oraz Zabrzu.

Przetarg obejmuje m.in. dwie nowe linie metropolitalne: M12, której trasa ma biec od Katowic przez Mikołów i Łaziska Górne do Wyr oraz M13, która ma łączyć Katowice i Mysłowice ze strefą ekonomiczną w Sosnowcu.

Przetarg ma też zabezpieczyć pulę pracy przewozowej na zaplanowane w tym roku zmiany w układzie połączeń ? tak na Śląsku, jak i w Zagłębiu. Kontrakty mają obowiązywać od 1 czerwca 2023 r. przez osiem lat. Przetarg zakłada prawo opcji ? zwiększenie łącznej pracy przewozowej.

Jako jeden z powodów ogłoszenia przetargu przedstawiciele ZTM wskazywali wolę odciążenia gminnych przedsiębiorstw komunikacji miejskiej - z racji ich trudnej sytuacji kadrowej w grupie zawodowej kierowców.

Aktualne przetargi ZTM uwzględniają poprawę standardów w komunikacji miejskiej. Nowe umowy przewozowe zobowiązują przewoźników do stopniowego upowszechniania w pojazdach m.in. monitoringu, klimatyzacji, WiFi, odpowiedniego oświetlenia i informacji pasażerskiej, alkoblokad czy urządzeń przytrzymujących rowery oraz wózki inwalidzkie i dziecięce.(PAP)

autor: Mateusz Babak


Nie wiem czy można być optymistą. Część już znana w regionie z marnej strony. I do tego znowu kolejne egzotyczne PKSy. Chyba że może jakieś kombinacje. Taki PKS zapewni tabor, a np porozumie się z jakaś lokalną na obsługę. Coraz większe rozdrobnienie.
W każdym razie nie mają zaplecza, takiego jako PKM, szybkiej możliwości reakcji, odległości od bazy, podmiany itp.
Jedyny plus to to, że ZTM wymusi poprawę standardu taboru, ale mogą pojawić się jakieś dziwne wynalazki, które to spełnią.
Ciekawe jak to skalkulowali i czy zaproponują kierowcom lepsze stawki niż PKM. Może się też okazać, że kierowcy z PKM w takim przypadku będą do nich uciekali. I w ten sposób obsługa i jakość się tylko pogorszy, a w PKM jeszcze gorsze problemy zamiast zwiększyć od razu stawki dla własnych PKM.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pon, 30 sty 2023 - 19:04
Post #220


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



^^ masakra...to by musiała wygrać firma pokroju ITS Michalczewski która obsługuje ZTM Warszawa by to miało sens, tak to znów jesteśmy skazani na "busiarstwo wszelakiej maści"

Ten post edytował Sebastian22 pon, 30 sty 2023 - 19:05
Go to the top of the page
 
+Quote Post

19 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > » 
Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 00:21
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza