![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Jeśli macie uwagi co do nazw przystanków komunikacji publicznej w mieście, to prowadzone są konsultacje i można zaproponować zmiany: https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...e-twoje-zdanie/ Jak dla mnie ogólnie na plus. Widać jakąś konsekwencję i chęć usystematyzowania. Przydałoby się też jakieś upublicznienie planów nowej siatki połączeń. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#142
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 3 Dołączył: nie, 17 kwi 22 Nr użytkownika: 6,341 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Witam. Orientuje się może ktoś co to za nowe linie i jak mają kursować co ZTM chcę uruchomić w Dąbrowie(641,612,628,M26,M103 plus 49 pszekształcone w linię minibusową)? Czyżby to był początek głośno zapowiadanej przez władzę miasta nowej siatki połączeń? https://bip.metropoliaztm.pl/artykul/452/15...ie-b-informacje na dole strony jest plik pdf do pobrania z rozpiską tych linii.
Ten post edytował Stachu nie, 17 kwi 2022 - 07:22 |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
no ciekawe. Pewnie związane z planowaną nową siecią, którą tak zapowiadają, ale jeszcze nic nie upublicznili. I jeszcze 243 Znane z tego były linie metropolitalne M26 i M103, które mają być uruchomione w to lato. Dla tych 2 były schematy, ale niedokładne i nie wiadomo, czy będą kończyły w centrum czy przy dworcu w nowym centrum przesiadkowym, co by było chyba najbardziej naturalne. Dla M103 trzeba otworzyć tunel i skończyć remont Letniej, bo ze schematu wyglądało jakby przez Letnią. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#144
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 3 Dołączył: nie, 17 kwi 22 Nr użytkownika: 6,341 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^^ no ciekawe. Pewnie związane z planowaną nową siecią, którą tak zapowiadają, ale jeszcze nic nie upublicznili. I jeszcze 243 Znane z tego były linie metropolitalne M26 i M103, które mają być uruchomione w to lato. Dla tych 2 były schematy, ale niedokładne i nie wiadomo, czy będą kończyły w centrum czy przy dworcu w nowym centrum przesiadkowym, co by było chyba najbardziej naturalne. Dla M103 trzeba otworzyć tunel i skończyć remont Letniej, bo ze schematu wyglądało jakby przez Letnią. Według tej rozpiski linie te miały by ruszyć 1 lipca, przetarg na te linie już był ale po otwarciu ofert mogą to unieważnić znacznie przekroczony budżet. A ciekaw jestem na jakich trasach te linie będą kursować np M26 ma zastąpić 634 ale czy tą samą trasą ciężko powiedzieć podobno ma jeździć szybciej i częściej od 634. |
|
|
![]()
Post
#145
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^^ no ciekawe. Pewnie związane z planowaną nową siecią, którą tak zapowiadają, ale jeszcze nic nie upublicznili. I jeszcze 243 Znane z tego były linie metropolitalne M26 i M103, które mają być uruchomione w to lato. Dla tych 2 były schematy, ale niedokładne i nie wiadomo, czy będą kończyły w centrum czy przy dworcu w nowym centrum przesiadkowym, co by było chyba najbardziej naturalne. Dla M103 trzeba otworzyć tunel i skończyć remont Letniej, bo ze schematu wyglądało jakby przez Letnią. Według tej rozpiski linie te miały by ruszyć 1 lipca, przetarg na te linie już był ale po otwarciu ofert mogą to unieważnić znacznie przekroczony budżet. A ciekaw jestem na jakich trasach te linie będą kursować np M26 ma zastąpić 634 ale czy tą samą trasą ciężko powiedzieć podobno ma jeździć szybciej i częściej od 634. Skąd info, że M26 ma zastąpić 634? |
|
|
![]()
Post
#146
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 3 Dołączył: nie, 17 kwi 22 Nr użytkownika: 6,341 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^^ no ciekawe. Pewnie związane z planowaną nową siecią, którą tak zapowiadają, ale jeszcze nic nie upublicznili. I jeszcze 243 Znane z tego były linie metropolitalne M26 i M103, które mają być uruchomione w to lato. Dla tych 2 były schematy, ale niedokładne i nie wiadomo, czy będą kończyły w centrum czy przy dworcu w nowym centrum przesiadkowym, co by było chyba najbardziej naturalne. Dla M103 trzeba otworzyć tunel i skończyć remont Letniej, bo ze schematu wyglądało jakby przez Letnią. Według tej rozpiski linie te miały by ruszyć 1 lipca, przetarg na te linie już był ale po otwarciu ofert mogą to unieważnić znacznie przekroczony budżet. A ciekaw jestem na jakich trasach te linie będą kursować np M26 ma zastąpić 634 ale czy tą samą trasą ciężko powiedzieć podobno ma jeździć szybciej i częściej od 634. Skąd info, że M26 ma zastąpić 634? https://bedzin.naszemiasto.pl/slawkow-bedzi...a/ar/c1-8749801 |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Uruchomimy nową linię autobusową z zielonych dzielnic do centrum miasta
Skrócenie trasy autobusów linii 603 i 606 do przystanku Gołonóg Osiedle to tymczasowa niedogodność. Komunikację zielonych dzielnic z centrum Dąbrowy Górniczej chcemy bowiem usprawnić dzięki nowej linii autobusowej nr 612, o której uruchomienie występujemy do Zarządu Transportu Metropolitalnego. Autobusy linii nr 603 i 606 kończą i rozpoczynają trasę na przystanku Gołonóg Osiedle od 4 maja. Możliwość kontynuowania podróży w kierunku centrum miasta zapewnia w tym miejscu dziewięć linii autobusowych: 18, 55, 140, 175, 635, 637, 807, 814 i M2. Szczególnie linia metropolitalna M2, kursująca w godzinach szczytu co 10 min, wydaje się dobrym rozwiązaniem do kontynuowania szybkiej podróży w kierunku centrum Dąbrowy Górniczej i Katowic. Powody skrócenia trasy linii 603 i 606 wyjaśnialiśmy dwa dni przed wprowadzeniem zmian. Powszechnie znany problem z brakiem kierowców autobusów sprawił, że ZTM-owi nie udało się rozstrzygnąć przetargów na obsługę autobusowej komunikacji zastępczej T-21: w trzech kolejnych postępowaniach nie wpłynęła żadna oferta. – W tej sytuacji zaproponowaliśmy skrócenie trasy linii autobusowych nr 603 i 606 do przystanku Gołonóg Osiedle oraz zawieszenie kursowania linii nr 605. Dzięki temu możliwe było wygospodarowanie dwóch autobusów i skierowanie ich w dni robocze do obsługi linii T-21 – wyjaśniał Marcin Pająk z Wydziału Infrastruktury Miejskiej w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. Przyspieszymy uruchomienie nowej linii z zielonych dzielnic Problem z obsługą autobusowej komunikacji zastępczej T-21 przyspieszył decyzję o skróceniu trasy linii nr 603 i 606. Docelowo w przygotowywanej przez nas nowej siatce połączeń – po zakończeniu modernizacji torowiska tramwajowego i budowy centrum przesiadkowym w centrum i Gołonogu – obie linie miały bowiem kończyć i rozpoczynać kursowanie na przystanku Tworzeń Huta Katowice. ![]() We wspomnianej nowej siatce połączeń skróceniu tras linii 603 i 606 miało towarzyszyć jednoczesne uruchomienie nowej linii nr 612. To ma być zupełnie nowa jakość w komunikacji zielonych dzielnic z centrum Dąbrowy Górniczej. W dni robocze linia będzie kursować co 40 min i zapewni mieszkańcom nie tylko szybsze połączenie z centrum miasta, ale i bezpośredni dojazd do Zagłębiowskiego Centrum Onkologii oraz w wybranych kursach do Będzina i Szpitala Wojewódzkiego im. św. Barbary w Sosnowcu. – Bardzo uważnie wczytywaliśmy się we wszystkie komentarze, opinie i głosy w dyskusji, które pojawiły się po skróceniu tras linii 603 i 606. W efekcie w poniedziałek wysłaliśmy pismo do Zarządu Transportu Metropolitalnego o wprowadzenie już teraz zmiany, którą planowaliśmy na przyszły rok, po oddaniu centrum przesiadkowego przy dworcu PKP. To uruchomienie nowej linii 612, która połączy Błędów, Okradzionów, Łękę, Łosień oraz Kazdębie z centrum, szpitalem na Mydlicach, a w wybranych kursach z Będzinem i Szpitalem Wojewódzkim św. Barbary – mówi prezydent Marcin Bazylak. Wnioski do ZTM-u dotyczą również: tymczasowej obsługi przez linię M2 przystanku Damel, w pobliżu którego znajdują się m.in. Zespół Szkół Ekonomicznych i Techniczne Zakłady Naukowe oraz korekty porannego kursu linii 606, co ułatwi przesiadkę i dojazd do szkół na godz. 8 . |
|
|
![]()
Post
#148
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
Idea dużej częstotliwości i przesiadki wydaje się ok. Poprawa czasu i ekonomia. Nie da się zbiorową komunikacją przewieźć każdego bezpośrednio z punku A do B jak taxi. Może najgorszy problem z mniejszymi dziećmi, które poruszają się samodzielnie. A jak wyjdzie w realizacji to się okaże. Nawet jeśli się uda to jest ryzyko, bo kto wie co będzie za kilka lat, czy ktoś zacznie sprawdzać napełnienia i stwierdzi, że za często i poszuka oszczędności, a przesiadki by zostały. Fajna ta trasa 612. Miała by większą popularność gdyby przez Strzemieszyce zamiast DK94, ale znowu czas dojazdu dłuższy, a do tego żeby zachować częstotliwość może potrzebne byłyby dodatkowe kursy. Może planowana linia metropolitalna ze Sławkowa obsłuży Strzemieszyce. Nie wiemy ile kursów do szpitala górniczego. Wreszcie przy okazji powstałoby połączenie między ZCO i górniczym. Często pacjenci są odsyłani z jednego do drugiego, a gdy ktoś nie ma samochodu i dla ludzi starszych to kłopot. M2 powinno wrócić pod Damel na stałe, a nie tymczasowo. Na wszystkich innych się zatrzymuje tylko tu poszukali nie wiadomości jakiej oszczędności czasowej, kosztem ludzi. W tamtym artykule jest zdjęcie 603 obsługiwanej (jak kiedyś pisałem) przez kogoś innego. Malowanie podobne jak warszawskie. Czy PKM to oddał czy to jakiś czasowy podwykonawca do pomocy hmm -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Jak malowanie warszawskie to wydaje się to być PKS Grodzisk Mazowiecki, który ostatnio wygrał obsługę jakiś linii w regionie - na pewno min. na linię 79 więc wielce prawdopodobne że na tą także.
|
|
|
![]()
Post
#150
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
na 79 już jeżdżą nowe w barwach metropolii, lepsze niż dawne "łamane" wynalazki. Na stronie ZTM przy 603 jest info, że linię obsługuje PKM Sosnowiec, więc dziwne. Może tymczasowe, bo w PKM braki, nie tylko w DG muszą zastępować tramwaje, ale i w Sosnowcu. Może się jakoś dogadali. Tamten przetarg PKS nie obejmował konkretnych kursów ale łączne wozokilometry, więc może im przydzielili tymczasowo -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
a takie coś krąży po necie. Niby propozycja ZTM:
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#152
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A ktoś mi powie jaki jest status tego przetargu jak niżej i kiedy on wejdzie w życie czy może już to nie aktualne? Nadal na 634, 140, 637 jeżdżą stare graty od Lazar i spółka
![]() "Na razie ZTM rozstrzygnął postępowanie w dwóch częściach. Wpierw 14 grudnia zamawiający wskazał zwycięzcę w segmencie Wschód B (II), który obejmuje Będzin, Bobrowniki, Bytom, Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Katowice, Łazy, Mierzęcice, Ożarowice, Piekary Śląskie, Psary, Siemianowice Śląskie, Siewierz, Sławków, Sosnowiec, Świerklaniec, Tarnowskie Góry, Wojkowice. W sumie, w okresie od 2022 do 2029 r. przewidziano 28 774 914 wozokm z podziałem na trzy typy pojazdów – z możliwością zmniejszenia w każdym roku o 15%. Wygrał tu PKS Grodzisk Mazowiecki z ofertą na kwotę 185,8 mln zł brutto. Wykonawca ten pokonał droższe konsorcjum LZ Lazar, PKS Południe, Irex, Meteor, Irex-1 i Irex-2." |
|
|
![]()
Post
#153
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM ZMIANY W ROZKŁADACH OD 25 MAJA. AUTOBUSY M2 BĘDĄ SIĘ ZATRZYMYWAĆ PRZY DAMELU Od środy 25 maja metropolitalna linia autobusowa M2 będzie zatrzymywać się na przystanku Gołonóg Damel. Zmieni się także godzina odjazdu porannego kursu linii 606 z Błędowa. Dwa tygodnie temu miasto wystąpiło do Zarządu Transportu Metropolitalnego o uruchomienie nowej linii 612. Dzięki niej mieszkańcy Błędowa powtórnie zyskają bezpośrednie połączenie z centrum, a także z Zagłębiowskim Centrum Onkologii i Szpitalem św. Barbary. Przy okazji poprosiliśmy ZTM o uwzględnienie przystanku Gołonóg Damel ? do zakończenia przebudowy torowiska ? w rozkładzie linii M2. Młodzieży z Błędowa, która do czasu uruchomienia linii 612 przesiada się na przystanku Gołonóg Osiedle, ułatwi to dojazd do szkół. Jak poinformował we wtorek ZTM, na przystanku przy Damelu autobusy linii M2 będą się zatrzymywały od środy 25 maja. Tego samego dnia zmieni się także godzina odjazdu porannego kursu autobusu linii 606, który z przystanku Błędów Zagórze będzie odjeżdżał 15 minut wcześniej (6.39) niż dotychczas (6.54). Ta zmiana również ułatwi poranny dojazd do szkół z tzw. zielonych dzielnic miasta. Damel powinien być na stałe. A z tym 644 / 604 to jest dramat. Zlikwidowane akurat te kursy, którymi dzieci dojeżdżały do szkoły, a dorośli do pracy Czy na T-21 jeździ PKM czy tylko ten Grodzisk, bo ja cały czas widzę Grodzisk. PKM miał problem z kierowcami, bo nie chcą im płacić i wypadało wiele kursów. Może to jest prawdziwy powód tych drastycznych cięć. Jak można było tak pociąć 604 i 644 gdzie nie ma innej alternatywy. Bezmyślnie. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#154
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT UM ZMIANY W ROZKŁADACH OD 25 MAJA. AUTOBUSY M2 BĘDĄ SIĘ ZATRZYMYWAĆ PRZY DAMELU Od środy 25 maja metropolitalna linia autobusowa M2 będzie zatrzymywać się na przystanku Gołonóg Damel. Zmieni się także godzina odjazdu porannego kursu linii 606 z Błędowa. Dwa tygodnie temu miasto wystąpiło do Zarządu Transportu Metropolitalnego o uruchomienie nowej linii 612. Dzięki niej mieszkańcy Błędowa powtórnie zyskają bezpośrednie połączenie z centrum, a także z Zagłębiowskim Centrum Onkologii i Szpitalem św. Barbary. Przy okazji poprosiliśmy ZTM o uwzględnienie przystanku Gołonóg Damel ? do zakończenia przebudowy torowiska ? w rozkładzie linii M2. Młodzieży z Błędowa, która do czasu uruchomienia linii 612 przesiada się na przystanku Gołonóg Osiedle, ułatwi to dojazd do szkół. Jak poinformował we wtorek ZTM, na przystanku przy Damelu autobusy linii M2 będą się zatrzymywały od środy 25 maja. Tego samego dnia zmieni się także godzina odjazdu porannego kursu autobusu linii 606, który z przystanku Błędów Zagórze będzie odjeżdżał 15 minut wcześniej (6.39) niż dotychczas (6.54). Ta zmiana również ułatwi poranny dojazd do szkół z tzw. zielonych dzielnic miasta. Damel powinien być na stałe. A z tym 644 / 604 to jest dramat. Zlikwidowane akurat te kursy, którymi dzieci dojeżdżały do szkoły, a dorośli do pracy Czy na T-21 jeździ PKM czy tylko ten Grodzisk, bo ja cały czas widzę Grodzisk. PKM miał problem z kierowcami, bo nie chcą im płacić i wypadało wiele kursów. Może to jest prawdziwy powód tych drastycznych cięć. Jak można było tak pociąć 604 i 644 gdzie nie ma innej alternatywy. Bezmyślnie. Cięcia to dopiero nadchodzą i podwyżka biletów, myślę, że tak pod 8-9zł na trzy miasta, będzie podobnie pewnie jak cena Kolei Śląskich na trasie DG-Katowice |
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT DZ Komunikacja w Metropolii. Co dalej z obsługą linii autobusowych? W drugim przetargu oferty za wysokie o 100 milionów zł Od początku roku Związek Transportu Metropolitalnego stara się wyłonić przewoźników, którzy od października 2022 roku do końca września 2030 roku będą świadczyć usługi transportowe zapewniając obsługę ponad 40 linii autobusowych. Pierwszy przetarg, rozpisany w lutym tego roku, nie doprowadził do podpisania umowy ze względu na rozbieżności finansowe sięgające ok. 230 mln złotych. W maju ZTM rozpisał drugi przetarg i choć od otwarcia kopert minął już niemal miesiąc, to wciąż nie ma oficjalnego rozwiązania. Różnica między środkami na realizację zadania, a stawkami oferowanymi przez wykonawców wynosi 100 mln złotych. Związek Transportu Metropolitarnego chce podpisać wielkie kontrakty Potencjalne kontrakty mają objąć 63 milionów wozokilometrów i transport w kilkunastu gminach zapewniany przez ponad 40 linii autobusowych. - Do tej pory podpisywaliśmy umowy przewozowe na obsługę linii. Teraz będziemy zawierać umowy na pakiet kilometrów, który będziemy przeznaczać na obsługę poszczególnych linii. Dzięki temu mamy dużo większą elastyczność – tłumaczy Michał Wawrzaszek z ZTM. - W przypadkach kiedy przewoźnik przy obsłudze danej linii ma jakieś trudności, na przykład brakuje mu kierowców, wówczas na tę linię, z pakietu wozokilometrów, możemy ściągnąć innego przewoźnika – dodaje. Przetarg dotyczy również obsługi połączeń metropolitalnych. W ofercie uwzględnione zostały nowe linie „M”. - Do tej pory uruchomiliśmy 16 linii metropolitalnych. Docelowo będzie ich około 30 – zapowiada Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Metropolitalnego. Pierwsze oferty przekraczały możliwości ZTM o 230 milionów zł W lutym ZTM na realizację dwuczęściowego zamówienia proponował 468,9 milionów złotych brutto. Do przetargu przystąpiły konsorcja składające się z firm, które są już operatorami realizującymi usługi transportowe dla ZTM. Złożone wtedy oferty zakładały w sumie finansowanie na poziomie ponad 700 milionów złotych, a różnica między budżetem a wyceną wyniosła nieco ponad 230 mln złotych. W odróżnieniu do przetargu rozpisanego w lutym, w maju zadanie podzielono nie na dwa, a na trzy sektory, co miało wpłynąć na pozytywne rozstrzygnięcie drugiego przetargu. Pierwsza część przetargu obejmuje segment „Centrum D”, czyli: Bytom, Chorzów, Czeladź, Katowice, Mikołów, Piekary Śląskie, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Sosnowiec, Świętochłowice i Tychy. Druga część przetargu to segment „Zachód C” obejmujący: Chorzów, Gierałtowice, Gliwice, Katowice, Knurów, Mikołów, Pilchowice, Rudę Śląską i Zabrze. Ostatnia i zarazem największa część przetargu rozpisanego w maju obejmuje segment „Wschód C, Południe B”, w skład którego wchodzą: Będzin, Bieruń, Bobrowniki, Bojszowy, Chełm Śląski, Dąbrowa Górnicza, Imielin, Lędziny, Miedźna, Mierzęcice, Mikołów, Mysłowice, Psary, Siewierz, Sławków, Tarnowskie Góry i Tychy. Oferty znów przekraczają możliwości ZTM? W czwartek 16 czerwca nastąpiło otwarcie złożonych ofert. Do realizacji pierwszej części przetargu zgłosiło się do niej konsorcjum składające się z następujących spółek: Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec, PKS Południe sp. z o.o., LZ Apolinary Lazar, Marcin Lazar Spółka Jawna, TRANSGÓR S.A.. Ofertę na drugą część zamówienia firma Kłosok sp. z o.o. sp. k., a na obsługę trzeciej części złożone zostały dwie oferty, a korzystniejszą cenowo przedstawiło Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gostyninie sp. z o.o. oraz PKS Tarnobrzeg sp. z o.o.. Na razie nie doszło do podpisania umowy, ale osiągnięto już zbliżenie stanowisk. ZTM na sfinansowanie zamówienia zadeklarował nieco ponad 508 mln złotych, czyli prawie 40 mln więcej niż w lutym, a wykonawcy w sumie złożyli ofertę o wartości ponad 608 mln złotych, proponując wycenę usług niższą o niespełna 100 mln złotych niż na początku roku. Jak informuje ZTM, wciąż trwa badanie ofert przetargowych. W sumie różnica między środkami przeznaczonymi na realizację zadania przez ZTM, a stawkami proponowanymi przez oferentów wynosi 100 mln złotych. CYTAT ZTM
Zmiany w biletach ZTM już po wakacjach. Jak będzie wyglądała oferta? Taryfa czasowa zamiast odległościowych i Aplikacja GZM Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia wprowadza zmiany w biletach. Po wakacjach nie zakupimy już taryf odległościowych, a czasowe. Wprowadzone mają zostać także ułatwienia pozwalające zaoszczędzić pieniądze części podróżnych. Co zamiast ŚKUP? — Nowy system płatności za bilety będzie działał w trybie online, a więcej szybciej niż obecny – mówi Kamila Rożnowska rzeczniczka GZM. Aplikacja „Transport GZM” przejmie „obowiązki” i funkcjonalności karty ŚKUP. Obecnie z kilku różnych aplikacji pozwalających na zakup biletów online korzysta dziennie tysiące pasażerów. Każdej doby jest sprzedawanych średnio ok 40 tys. biletów. — Możliwość zakupu biletów odległościowych (wkrótce: czasowych) w aplikacji będzie nowością, ponieważ w tym momencie w ten sposób bilet można kupić albo za pomocą karty ŚKUP, albo karty zbliżeniowej w automacie biletowym obsługującym płatności zbliżeniowe – informuje rzeczniczka. Wspomniana taryfa czasowa ma wyprzeć taryfę odległościową. W Aplikacji „Transport GZM” pojawi się także zabezpieczenie przed oszustami. Przed zakupem trzeba będzie zeskanować kod QR, lub wpisać kod pojazdu. Będą one znajdowały się w widocznym miejscu. — Kiedy kontroler wejdzie do danego autobusu, tramwaju lub trolejbusu, będzie miał możliwość zablokowania sprzedaży biletów, również w aplikacjach, tylko w tym jednym i konkretnym pojeździe. wyjaśnia Adam Krawczyk dyrektor Departamentu Informatyki w GZM. Inteligentne pobieranie opłat Opisane w artykule zmiany mają wejść na jesień. W autobusach i tramwajach ZTM będzie również wykorzystywany inteligentny system poboru opłat. W założeniu ma on uprościć zakup biletu oraz wybierać najkorzystniejszą dla pasażerów ofertę. — Będzie to działać w ten sposób, że pasażerowie będą rejestrować w aplikacji tylko swoje przejazdy (czyli każde wejście do pojazdu), system na koniec dnia zliczy wartość tych przejazdów i jeśli przekroczą np. wartość biletu dziennego, to nie pobierze z naszego konta więcej niż właśnie koszt biletu dziennego, a jeśli tych przejazdów było mniej, to wówczas aplikacja na koniec dnia skasuje za pasażera np. bilet 90-minutowy. - tłumaczy Karolina Rożnowska. W przypadku biletów papierowych na razie nie podjęto decyzji o zmianach (choć nie są one wykluczone). Dalej pozostaje bilet na 1 miasto lub 20 minut, 2 miasta lub 40 minut, 3 miasta lub 90 minut. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia dodaje także, że pojazdy ZTM-u będą do końca roku stopniowo wyposażane w automaty biletowe obsługujące płatności zbliżeniowe w autobusach i tramwajach. Obecnie jest ich ponad 200. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM 1 WRZEŚNIA W TRASĘ WYJADĄ TRZY NOWE LINIE AUTOBUSOWE Dzięki liniom nr 612, 638 i 656 mieszkańcy zielonych dzielnic od 1 września zyskają regularne połączenia z centrum miasta oraz wygodną komunikację z sąsiednimi dzielnicami. – Zapowiadaliśmy, iż dzięki linii 612 chcemy usprawnić komunikację zielonych dzielnic z centrum miasta i mam nadzieję, że przygotowany przez nas rozkład jazdy spełni oczekiwania mieszkańców – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. 612 przez DK94 na Reden Linia 612 kursować będzie na trasie Błędów Zagórze – Okradzionów – Łęka – Łosień – Kazdębie – Aleje – Centrum – Osiedle Mydlice – Będzin Warpie – Centrum – Sosnowiec Szpital Wojewódzki. Zapewni więc mieszkańcom zielonych dzielnic nie tylko bezpośredni dojazd do centrum miasta, ale i Zagłębiowskiego Centrum Onkologii czy strefy gospodarczej w Będzinie Warpiu. Dodatkowo – co 2 godziny – linia kursować będzie do Szpitala Wojewódzkiego św. Barbary w Sosnowcu. Nowością jest także obsługa nowo powstałych przystanków w Kazdębiu, skąd przez DK94 autobusy pojadą potem w kierunku os. Mickiewicza na Redenie. Autobusy 612 nie będzie przejeżdżać przez Kuźniczkę, ale do nowej linii mieszkańcy tej dzielnicy będą się mogli przesiąść na przystankach Okradzionów Skrzyżowanie czy Okradzionów Spółdzielnia. Nowy rozkład jazdy linii 603 został tak przygotowany, by czas oczekiwania na przesiadkę nie przekraczał 8 minut. Uruchomieniu nowej linii 612 towarzyszyć będzie stałe skrócenie tras linii 603 i 606, które z Kuźniczki Nowej i Błędowa kursować będą do przystanku Tworzeń Huta Katowice. Tam będzie się można przesiąść do innych linii autobusowych, a po zakończeniu przebudowy torowiska w mieście, także do niskopodłogowych tramwajów. Co ważne, linia 603 kursować będzie tylko w dni robocze, a sobotnie i niedzielne kursy z Kuźniczki Nowej zapewni mieszkańcom linia 606. Ze szczegółowym rozkładem linii 612 można się zapoznać na stronie Zarządu Transportu Metropolitalnego 638 co 20 min dzięki połączeniu dwóch linii Osiedle Mydlice – Centrum – Gołonóg – Ząbkowice – Ujejsce – Trzebiesławice (w kursach wariantowych Podwarpie Pętla i Wojkowice Kościelne to trasa nowej linii 638, która powstała z połączenia linii 175 i 635. – Połączenie obu linii sprawia, że nowa linia w godzinach szczytu regularnie kursować będzie co 20 minut. Unikniemy też wcześniejszej sytuacji, że jeden autobus jechał za drugim, a potem w rozkładzie mieliśmy długą przerwę – podkreśla Marcin Pająk. Ze szczegółowym rozkładem linii 638 można się zapoznać na stronie Zarządu Transportu Metropolitalnego W następnym kroku zostanie jeszcze poprawiony rozkład jazdy linii 140 tak, żeby wraz z linią 638 autobusy kursowały przez dzielnicę naprzemiennie. Na wdrożenie od października czeka także wniosek o przekształcenie linii 275 w 639. Ta linia ma kursować codziennie na trasie Ujejsce – Ząbkowice – Tworzeń Huta Katowice, a jej rozkład – na wniosek mieszkańców osiedla Młodych Hutników – zostanie dopasowany m.in. do zmian w dąbrowskim oddziale ArcelorMittal Poland. Dzięki 656 z Antoniowa wygodniej do Ząbkowic Dogodne połączenie z Ząbkowicami dzięki linii 656 zyskają mieszkańcy Antoniowa, do którego – z powodu przebudowy DK1 – przestała pod koniec maja wjeżdżać linia 635. Teraz połączenie wraca w postaci nowej linii 656, która od 1 września kursować będzie w relacji Osiedle Mydlice – Centrum – Gołonóg – Osiedle Łęknice – Kolonia Piekło – Antoniów – Osiedle Młodych Hutników – Ząbkowice Dworzec PKP. – Do obsługi linii 656 dodaliśmy także przystanki przy ul. Morcinka, gdzie nie zatrzymują się obecnie żadne autobusy – mówi Marcin Pająk z Wydziału Infrastruktury Miejskiej w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. Ze szczegółowym rozkładem linii 656 można się zapoznać na stronie Zarządu Transportu Metropolitalnego Linia 656 powstała z wydzielenia części trasy linii 116, która od 1 września kursować będzie w skróconej relacji Sosnowiec Urząd Miasta – Będzin – Dąbrowa Górnicza Dworzec PKP (tymczasowo do Powiatowego Urzędu Pracy). ![]() ![]() ![]() i o częstotliwościach: CYTAT ZTM - wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy linii 116. Linia kursować będzie na trasie skróconej Sosnowiec Urząd Miasta – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy. Linia kursować będzie przez cały tydzień z częstotliwością co około 60 min w dni robocze, co około 90 min w soboty, a w niedziele co około 180 min; uruchomiona zostanie nowa linia autobusowa 656 kursująca na trasie Ząbkowice Dworzec PKP – Osiedle Mydlice Pętla. Linia kursować będzie na trasie wydzielonej z dotychczasowej linii 116; wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy linii 603. Linia kursować będzie na trasie skróconej Kuźniczka Nowa – Tworzeń Huta Katowice. Linia kursować będzie w dni robocze z częstotliwością co około 80min; wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy linii 606. Linia kursować będzie na trasie skróconej Błędów Zagórze – Tworzeń Huta Katowice. W soboty oraz niedziele i święta wykonywać będzie wjazdy kieszeniowe do Kuźniczki Nowej. Linia kursować będzie przez cały tydzień. Kursować będzie z częstotliwością co około 90 min w dni robocze, a w soboty i niedziele co około 60min; uruchomiona zostanie nowa linia autobusowa 612. Linia kursować będzie na trasie Błędów Zagórze – Sosnowiec Szpital Wojewódzki/Osiedle Mydlice Pętla; uruchomiona zostanie nowa linia autobusowa 638, która zastąpi kursujące dotychczas linie autobusowe 175 i 635. Linia kursować będzie na trasie Osiedle Mydlice Pętla – Trzebiesławice Kościół (w kursach wariantowych obsłuży rejon Siewierza Podwarpia oraz Wojkowice Kościelne); A dla 644/604 dalej brakuje kierowców. Jeszcze trochę, niech dojdą kolejne opóźnienia z tunelem i może dobijemy do 2 lat, odkąd objazdy i nie ma połączenia Trzydziestego i Dziewiątego ze szkołą czy przedszkolem na Konopnickiej oraz centrum. Do tego od kilku miesięcy skasowana połowa kursów i częstotwość co ok godzinę. Jeśli nie ma możliwości samochodem to zostaje z Dziewiątego i okolic chodzenie do centrum na nogach, bo nigdy nie pasuje i bez sensu czekać kilkadziesiąt minut, jak można się przez ten czas przejść. Piechotą zdrowiej ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#157
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
? Zapowiadaliśmy, iż dzięki linii 612 chcemy usprawnić komunikację zielonych dzielnic z centrum miasta Z przystanku Błędów Zagórze do Centrum będzie z 8min szybciej niż trasą przez Gołonóg. Jakiś to zysk czasowy jest. Może to dobry pomysł. Uruchomieniu nowej linii 612 towarzyszyć będzie stałe skrócenie tras linii 603 i 606, które z Kuźniczki Nowej i Błędowa kursować będą do przystanku Tworzeń Huta Katowice. Tam będzie się można przesiąść do innych linii autobusowych, a po zakończeniu przebudowy torowiska w mieście, także do niskopodłogowych tramwajów. To z pewnością ucieszy pasażerów ![]() Przecie te 603, 606. 609 powinny dojeżdżać przynajmniej do Gołonóg Osiedle czy Gołonóg PKP.. Da to możliwość przesiadki na pociąg, na linie w kierunku Ząbkowic, Łęknic czy na takie M2 do Katowic. - Linia kursować będzie przez cały tydzień z częstotliwością co około 60 min w dni robocze, co około 90 min w soboty, a w niedziele co około 180 min; (...) - w dni robocze z częstotliwością co około 80min; (...) - z częstotliwością co około 90 min w dni robocze, a w soboty i niedziele co około 60min; To jest wygaszanie popytu, a nie zielona mobilność. Jak cos nie jeździ co 30min to trudno taką linię traktować jako poważny środek mobilności. Ja wiem, że nie ma kasy. Więc po co tak mieszać dla samego mieszania ? A dla 644/604 dalej brakuje kierowców. Do tego od kilku miesięcy skasowana połowa kursów i częstotwość co ok godzinę. To powinna być podstawowa linia dla miasta. Łączy te tzw. centra przesiadkowe w centrum i w Gołonogu z całym miastem. Tu się należy kurs co 20min. Ten post edytował bzenek nie, 28 sie 2022 - 11:19 |
|
|
![]()
Post
#158
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
A dla 644/604 dalej brakuje kierowców. Do tego od kilku miesięcy skasowana połowa kursów i częstotwość co ok godzinę. To powinna być podstawowa linia dla miasta. Łączy te tzw. centra przesiadkowe w centrum i w Gołonogu z całym miastem. Tu się należy kurs co 20min. Tak też ostatnio zapowiadał docelowo na tych liniach te 20 min prezydent MB na fb -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#159
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM ZTM WYDŁUŻA TRASĘ LINII M2 DO PRZYSTANKU TWORZEŃ HUTA KATOWICE Dzięki zmianie, która zostanie wprowadzona 12 września, liczba kursów linii M2 spod Huty Katowice wzrośnie pięciokrotnie. Pasażerom ułatwi to przesiadki w kierunku Gołonoga i Redenu oraz dojazd do Katowic. ? Wydłużamy do przystanku Dąbrowa Górnicza Tworzeń Huta Katowice trasę kursów realizowanych w dni robocze w godzinach szczytów komunikacyjnych ? poinformował 8 września Zarząd Transportu Metropolitalnego w Katowicach. Powyższe oznacza, że od 12 września w dni robocze linia M2 w godzinach 5-9 i 14-17 rozpocznie i zakończy wszystkie kursy przy dąbrowskim oddziale ArcelorMittal Poland. W rozkładzie pozostaną także późniejsze kursy, które takie połączenia realizowały już wcześniej. Takie rozwiązanie ułatwi przesiadki m.in. pasażerom linii 603 i 608, których trasy 1 września zostały skrócone właśnie do przystanku Tworzeń Huta Katowice. Mieszkańcy zwrócili wtedy uwagę na kłopoty z przesiadkami i dojazdem do szkół w Gołonogu i na Redenie. ? Wystąpiliśmy do Zarządu Transportu Metropolitalnego z wnioskiem o wydłużenie w godzinach szczytu trasy linii M2 do przystanku Tworzeń Huta Katowice. Dzięki przychylności ZTM-u zmianę udało się wprowadzić bardzo szybko. Przy 10-minutowej częstotliwości, z jaką M2 kursuje w godzinach szczytu, to znacznie ułatwi przesiadki ? mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. W przygotowywanej przez miasto nowej siatce połączeń przystanek Tworzeń Huta Katowice będzie spełniał rolę centrum przesiadkowego. Po zakończeniu przebudowy torowiska tramwaje będą bowiem kursować z Tworznia co kilka minut, co również znacznie usprawni przesiadki i komunikację po mieście. Docelowo do dyspozycji pasażerów na Tworzniu będą nie tylko autobusy i tramwaje. PKP PLK w programie Kolej Plus uwzględniła bowiem projekt, który zakłada m.in. odbudowę przystanku osobowego Tworzeń w ramach modernizacji linii biegnącej do centrum miasta od Strzemieszyc przez Gołonóg. Niezależnie od wydłużenia trasy linii M2 miasto przygotowuje na wrzesień także korektę rozkładów nowych linii 612, 656 i 638 oraz 603 i 606 w oparciu o uwagi zgłaszane przez mieszkańców. a dalej nic w sprawie 644/604 ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM KOREKTA ROZKŁADÓW JAZDY LINII 606, 638 I 656 21 września Zarząd Transportu Metropolitalnego w Katowicach wprowadzi korektę rozkładów jazdy linii 606, 638 i 656. Korekta – przygotowana w oparciu o uwagi zgłoszone przez mieszkańców – dotyczy tras, godzin odjazdów, jak i uruchomienia nowych kursów. Ponadto zmieni się lokalizacja, nazwa i status przystanku ”Łosień Droga do Łęki 02”, który będzie zlokalizowany za skrzyżowaniem z ul. Poboczną i od 21 września będzie się nazywał „Łosień Poboczna nż 02”. Zmiany zaplanowane od 21 września: LINIA 606 W kursach przez Kuźniczkę Nową autobusy obsłużą również Łękę, co umożliwi mieszkańcom tej dzielnicy dojazd i powrót z pracy w dąbrowskim oddziale ArcelorMittal Poland. Ostatni kurs linii 606 z przystanku Tworzeń Huta Katowice zostanie przesunięty z godz. 23.23 na godz. 23.13 i również zostanie skierowany przez Kuźniczkę Nową i Łękę. Zmiana skróci czas oczekiwania na przesiadkę pasażerom linii 612 wracającym z pracy ostatnim kursem z Gospodarczej Bramy Śląska (22.34). LINIA 638 Na poranny kurs Podwarpie (6.30) – Osiedle Mydlice Pętla (7.34) zostanie wprowadzony autobus o większej pojemności. Poranny kurs z pętli na Mydlicach (5.43) z przystanku Ujejsce Skrzyżowanie (6.29) zostanie skierowany do obsługi Wojkowic Kościelnych. Kurs powrotny przez Trzebiesławice rozpocznie się o godzinie 6:45. Poranny kurs z pętli na Mydlicach (6.03) zostanie skierowany do obsługi Podwarpia. Kurs powrotny z Podwarpia nastąpi o godz. 7.10 i zostanie skierowany przez Gródki. Linia 656 Z przystanku Gołonóg Dworzec PKP zostaną uruchomione dwa dodatkowe kursy do przystanku Ząbkowice Dworzec PKP: o godz. 4.15 i 23.29. Poza przygotowanymi i opisanymi powyżej zmianami ZTM już 12 września wydłużył trasę metrolinii M2 do przystanku Tworzeń Huta Katowice. Usprawniło to przesiadki z linii 606 i 603 w kierunku Gołonoga i Redenu oraz dojazd do Katowic. Straszne jest tworzenie więcej niż 2 znacznie się różniących wariantów danej linii. W takich przypadkach powinna być już inna numeracja. Do tych artykułów dodawane jest wciąż to samo zdjęcie z Morcinka ![]() Gdy budowano tam drogę rowerową to znak przystanku umieszczono w złą stronę i tak przez lata nie ma komu tego poprawić. Swoją drogą wciąż tam widnieje KZKGOP -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 20:50 |