IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

19 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja ZTM
:)
post pon, 25 paź 2021 - 13:12
Post #121


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
naszemiasto

Na ulicach Zagłębia pojawi się 16 nowych autobusów hybrydowych. PKM Sosnowiec wybrał się na kolejne zakupy

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o. o. w Sosnowcu kupi 16 nowych autobusów. Będą to pojazdy ekologiczne, a jednocześnie pierwsze typu hybryda plug-in, które pojawią się w zasobach zagłębiowskiego przewoźnika. Całe przedsięwzięcie możliwe jest dzięki udziałowi PKZ w projekcie ”Czyste niebo nad Zagłębiem – Zakup autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Postępowanie podzielone jest na dwa zadania. Pierwsze obejmuje dostawę 8 autobusów hybrydowych o długości między 11,8 metra a 12,15 metra oraz tyle samo pojazdów o długości między 17,5 m do 18,75 m. W obu przypadkach dostawa dotyczy także systemu ładowania magazynu energii hybrydowego układu napędowego.

Nowe pojazdy obsłużą linie 16, 35, 800, 808 oraz 817. Będą więc poruszać się po terenie: Katowic, Sosnowca, Czeladzi, Będzina, Dąbrowy Górniczej.

PKM Sosnowiec od kilku lat ma w swojej flocie klasyczne autobusy hybrydowe. Hybrydy typu plug-in będą nowością w sosnowieckim PKM-ie. Pojazdy będą miały najwyższy standard wyposażenia.

- Klimatyzacja, ładowarki USB, Wi-Fi, elektroniczne tablice informacyjne i zapowiedzi głosowe oraz automatyczny system gaszenia pożaru. Nie zabraknie systemu zliczania pasażerów oraz kontroli trzeźwości kierowcy – wylicza Piotr Drabek, dyrektor techniczny PKM Sosnowiec.
Podobnie jak 14 autobusów elektrycznych, hybrydy również będą w kolorze żółtym, zgodnie ze standardami ZTM.

Przewoźnik pamiętał również o monitoringu. W pojazdach 12-metrowych będzie minimum 8, a w przegubowcach minimum 9 kamer. W każdym pojeździe przynajmniej 5 kamer będzie obserwowało wnętrze pojazdu, 2 kolejne będą obserwowały drogę przed i za pojazdem, a 2 bok autobusu.

– Szczególnie w autobusach 18-metrowych przydają się kamery zewnętrzne boczne. Kierowcy jeżdżący przegubowymi elektrykami bardzo sobie je chwalą. Pomagają, szczególnie na przystankach autobusowych, gdy autobus musi się nieco „złamać” – wyjaśnia Piotr Drabek.

Zakupy będą możliwe dzięki pozyskaniu blisko 30 mln zł. z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 - „Czyste niebo nad Zagłębiem” – Zakup autobusów hybrydowych.

- Dziękuję Urzędowi Marszałkowskiemu za te fundusze. To rezultat naszej dobrej współpracy, której efektem będzie większa dbałość o środowisko, ale też komfort pasażerów - mówi prezydent Sosnowca, Arkadiusz Chęciński.


Jakiś cud, nie wiem czy była jakaś interwencja czy co. Do Gołonoga przeniesiono elektryka. Nie z tej dostawy, ale starszego. Do tej pory był tylko jeden. Tam są chyba tylko 2 stanowiska do ładowania. W Zagórzu oczywiście zainwestowali, ciągnęli z daleka nową linię energetyczną.

Za to jakiś czas temu zabrano z Gołonoga nowego Solarisa, a w zamian przysłano z Zagórza starego.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post śro, 27 paź 2021 - 13:06
Post #122


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
PKM Sosnowiec szykuje nowe autobusy na linię nr 808


Spółka, której udziałowcami są Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Będzin, Czeladź i Górnośląsko-Zagłębiowska-Metropolia zamierza kupić 8 autobusów 12-metrowych i tyleż samo pojazdów 18-metrowych.

– W zasadzie zamówienie skierowane jest do Dąbrowy Górniczej, dlatego w tamtejszej zajezdni stacjonować będzie 11 z 16 nowych autobusów – zapowiada Piotr Drabek, dyrektor ds. technicznych w PKM-ie Sosnowiec.

W praktyce oznacza to, że linię nr 808 na wszystkich kursach będą obsługiwać nowe pojazdy, przede wszystkim przegubowe. Poza tym hybrydy zobaczymy także na obsługiwanych przez dąbrowską zajezdnię liniach 16, 800 i 817, a także na linii 35.

– Zależy nam jak najszybszej dostawie, dlatego w przetargu dodatkowo punktowany będzie każdy miesiąc skracający maksymalny termin z 11 miesięcy do pół roku – podkreśla Piotr Drabek.

Nowe pojazdy – hybrydy typu plug-in, czyli z możliwością ładowania z zewnątrz – w ścisłych centrach miast wykorzystywać będą silniki elektryczne, zaś poza nimi silniki spalinowe.

W wyposażeniu zwracać będzie uwagę inna tapicerka niż w dotychczasowych pojazdach na siedzeniach dla osób z niepełnosprawnościami i rodziców z dziećmi. Zaskoczeniem natomiast nie będzie już barwa autobusów – znana choćby z prezentowanych we wrześniu nowych elektryków – biało-czerwony kolor zgodnie z wytycznymi Zarządu Transportu Metropolitalnego zastępuje żółty.

Poza tym najwyższy standard wyposażenia: klimatyzacja, Wi-Fi, ładowarki USB, elektroniczne tablice informacyjne i zapowiedzi głosowe oraz automatyczny system gaszenia pożaru, a także kamery monitoringu obserwujące wnętrza, drogę przed i za oraz bok pojazdów.

Na zakup hybrydowych autobusów PKM Sosnowiec otrzymał prawie 30 mln zł dofinansowania z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 28 paź 2021 - 10:21
Post #123


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
wow cud kolejny po przeniesieniu elektryka. Czyżby jakaś interwencja?
I tak już też nie mają wyjścia. Chyba w przyszłym roku planowany jest jakiś wielki przetarg ZTM na obsługę wszystkich linii. Muszą ustalić jakieś minimalne standardy, a zaniża je teraz przecież Gołonóg. Pozbędą się najstarszych wozów
Ciekawe co będzie z malowaniami pojazdów już po przetargu ZTM - czy będzie już wymagane żółte i trzeba będzie przemalować czy okleić wszystkie stare czy inaczej rozwiążą i będzie powolna zmiana, wraz z wymianą taboru..

Te hybrydy z tego przetargu to pług-in. Ciekawe czy będą musieli wreszcie zainwestować w zajezdnię w Gołonogu. Docelowo w DG powinny kiedyś powstać punkty do ładowania na końcowych przystankach np przed HK


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post czw, 28 paź 2021 - 11:39
Post #124


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Przetarg ZTM właśnie trwa ale dotyczy on tras do tej pory nieobsługiwanych przez PKM.
ZTM wszedł do władz wszystkich PKM w ostatnim roku aby zlecenia na obsługę przewozów przez PKM realizować w formule in-house (bez zewnętrznych przetargów).
Jeśli idzie o PKM to nie będzie malowania starych autobusów, żółty kolor tyczy się tylko nowo zakupionych pojazdów, nie wiem jak to się ma do obsługi tras z przetargu.

Co do zajezdni w Gołonogu i Zagórzu, to obecnie powstaje program funkcjonalno użytkowy na utworzenie w obu stacji tankowania CNG. To jeszcze nie znaczy, że taka powstanie ale jest to dobry prognostyk, może wiązałoby się to z unowocześnieniem całej zajezdni?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post nie, 31 paź 2021 - 10:04
Post #125


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Trochę nowości co do tramwajów:

Dąbrowa Górnicza: Jest nowy wykonawca przebudowy torowiska. Poprzedni zrezygnował

Z gazetki SilesiaTram News:
CYTAT
w Dąbrowie Górniczej:
 Wzdłuż ul. Piłsudskiego i Królowej Jadwigi przekazano wykonawcy plac budowy. W dniach 13-14.11. będą zabudowywane rozjazdy technologiczne i rozpoczną się roboty demontażowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post czw, 11 lis 2021 - 14:00
Post #126


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Początek prac w Dąbrowie Górniczej

Co ciekawe:
CYTAT
– W międzyczasie uprawomocnił się także wybór wykonawcy w przetargu na realizację drugiego odcinka torowisk w Dąbrowie Górniczej, od ronda przy alei Róż do granicy z Będzinem. W tym przypadku również generalnym wykonawcą została wybrana firma ZUE S.A., z którą pod koniec listopada planujemy podpisać umowę – informuje Andrzej Zowada.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 15 lis 2021 - 14:20
Post #127


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
transport publiczny

Wielki przetarg przewozowy w GZM. ZTM w Katowicach z ofertami

Zarząd Transportu Metropolitalnego otworzył oferty w przetargu na obsługę połączeń komunikacyjnych na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Zamówienie, obejmujące okres 2022-2029, jest podzielone na siedem części. Skala projektu obejmuje 166 milionów wozokilometrów i ponad 300 autobusów.

Przedmiotem zamówienia sektorowego jest świadczenie usług autobusowego transportu publicznego. Zamówienie jest podzielone na siedem części. Przewoźnicy mogą startować w maksymalnie dwóch częściach. ? To największy przetarg w historii Zarządu Transportu Metropolitalnego i jeden z największych w kraju, jeśli chodzi o branżę transportową. Projekt obejmuje 166 milionów wozokilometrów i ponad 300 autobusów. Jako jednostka budżetowa zachowujemy wysoki standard całego procesu. Zapraszamy do składania ofert ? mówi Małgorzata Gutowska, dyrektor ZTM. Metropolia przeznacza na ten cel 1,365 mld zł.

Segment Zachód B (I) obejmuje Bytom, Gierałtowice, Gliwice, Knurów, Ornontowice, Orzesze, Pilchowice, Pyskowice, Ruda Śląska, Sośnicowice, Tarnowskie Góry, Toszek, Tworóg, Wielowieś, Zabrze, Zbrosławice. W sumie, w okresie od 2022 do 2029 r. przewidziano 25 733 836 wozokm z podziałem na cztery typy pojazdów ? z możliwością zmniejszenia w każdym roku o 15%.

O zamówienie to ubiega się konsorcjum firm Kłosok i Nowak Transport, które zaproponowało 186,9 mln zł brutto. Mieści się to w budżecie określonym na 219,1 mln zł.

Segment Wschód B (II) obejmuje Będzin, Bobrowniki, Bytom, Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Katowice, Łazy, Mierzęcice, Ożarowice, Piekary Śląskie, Psary, Siemianowice Śląskie, Siewierz, Sławków, Sosnowiec, Świerklaniec, Tarnowskie Góry, Wojkowice. W sumie, w okresie od 2022 do 2029 r. przewidziano 28 774 914 wozokm z podziałem na trzy typy pojazdów ? z możliwością zmniejszenia w każdym roku o 15%.

Wpłynęły dwie oferty. PKS w Grodzisku Mazowieckim wyceniło usługę na 185,8 mln zł brutto, a konsorcjum firm LZ Lazar, PKS Południe, Irex, Meteor, Irex-1 i Irex-2 na 196,8 mln zł brutto. Budżet na ten cel wynosi 208,2 mln zł.

Segment Północ B (III) obejmuje Bobrowniki, Bytom, Gliwice, Katowice, Miasteczko Śląskie, Mierzęcice, Ożarowice, Piekary Śląskie, Pyskowice, Radzionków, Siemianowice Śląskie, Świerklaniec, Tarnowskie Góry, Tworóg, Wielowieś, Wojkowice, Zabrze i Zbrosławice. W sumie, w okresie od 2022 do 2029 r. przewidziano 21 258 246 wozokm z podziałem na trzy typy pojazdów ? z możliwością zmniejszenia w każdym roku o 15%.

O to zlecenie ubiegają się dwa podmioty. Konsorcjum Nowak Transport, PKS Południe i LZ Lazar wyceniło je na 167,4 mln zł, a PKS w Grodzisku Maz. na 173,0 mln zł. Budżet na ten cel wynosi 194,6 mln zł.

Segment Bytom (IV) obejmuje Będzin, Bytom, Chorzów, Czeladź, Piekary Śląskie, Pyskowice, Radzionków, Siemianowice Śląskie, Tarnowskie Góry, Zabrze, Zbrosławice. W sumie, w okresie od 2022 do 2029 r. przewidziano 19 470 321 wozokm z podziałem na dwa typy pojazdów ? z możliwością zmniejszenia w każdym roku o 15%.

Wpłynęła jedna oferta ? od konsorcjum Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec i Kłosok na kwotę 149,4 mln zł. Budżet na ten cel wynosi 143,6 mln zł.

Segment Katowice B (V) obejmuje Katowice, Mikołów, Mysłowice, Sosnowiec. W sumie, w okresie od 2022 do 2029 r. przewidziano 18 493 328 wozokm z podziałem na cztery typy pojazdów ? z możliwością zmniejszenia w każdym roku o 15%.

O zadanie to ubiega się konsorcjum firm Transgór i A21, które proponuje 143,3 mln zł. Budżet na ten cel wynosi 148,2 mln zł.

Segment Centrum B (VI) obejmuje Bytom, Chorzów, Imielin, Katowice, Mikołów, Mysłowice, Piekary Śląskie, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Świętochłowice, Tychy. W sumie, w okresie od 2022 do 2029 r. przewidziano 24 959 416 wozokm z podziałem na cztery typy pojazdów ? z możliwością zmniejszenia w każdym roku o 15%.

Wpłynęły dwie oferty. Konsorcjum Irex, Meteor, Irex-1, Irex-2 i Transgór proponuje 213,5 mln zł, a Mobilis ? 221,5 mln zł. Budżet na ten cel wynosi 206,2 mln zł.

Segment Centrum C (VII) obejmuje Bytom, Chorzów, Katowice, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Świętochłowice, Zabrze. W sumie, w okresie od 2022 do 2029 r. przewidziano 26 849 582 wozokm z podziałem na cztery typy pojazdów ? z możliwością zmniejszenia w każdym roku o 15%.

O to zlecenie ubiegają się również dwa podmioty. Konsorcjum firm Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec i A21 proponują 225,2 mln zł, a Mobils ? 247,8 mln zł. Budżet na ten cel wynosi 244,6 mln zł.

O wyborze zdecydują cena (60%), wiek pojazdów (15%), klimatyzacja (15%), monitoring (10%). Punktowane będzie zaoferowanie pojazdów z klimatyzacją i monitoringiem wcześniej niż data wymagana w postępowaniu. Oferenci mogą zgłosić maksymalnie 12-letnie pojazdy w momencie rozpoczęcia świadczenia usługi. W projekcie umowy założono też wpisanie maksymalnego oraz średniego wieku pojazdów w kolejnych latach świadczenia usługi.


Też dotyczy DG, bo jak wiadomo, nie wszystkie linie to PKM. Czasem oferty sporo poniżej budżetu. Zobaczymy jaki będzie tabor. Miasta się ucieszą, bo wiadomo, że z tym od czasu KZK GOP się u nas nie zmieniło i wielu chce utrzymywać byle najniższym kosztem. Potem będą problemy z brakiem kierowców.
Ciekawe co będzie, jeśli wygra ten PKS z Grodziska. Czy znajdzie sobie lokalnych podwykonawców, czy swój tabor itp. I jeśli swoje autobusy to w swoim malowaniu?
No i czy tabor wreszcie się poprawi, czy będą na takich liniach dziwne wynalazki, do tego każde w innym malowaniu.
Chyba gdzieś czytałem, że maksymalny wiek zgłoszonych pojazdów to 12 lat.
To i tak będą nowsze niż w PKM Sosnowiec, gdzie i tak bardzo wiele sztuk było z wielkiego programy unijnego - Solarisy i Jelcze. Nie pisząc o innych kupionych jako używane. Jeszcze długo potrwa zanim się to znacznie poprawi. Pewnie pozbędą się tych używanych, a te pierwsze unijne zostaną jeszcze na długo


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post pon, 15 lis 2021 - 22:37
Post #128


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Obawiam się że na 634, 140, 637 nadal się nic nie zmieni i będą jeździć graty jak teraz, już dwa razy z nich uciekałem bo się zapaliły a te czeskie SOR (choć myślałem że to białoruskie) czy jakoś tak to dramat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 16 lis 2021 - 13:08
Post #129


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



dla wnikliwych snf (51).gif https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/...2c-193665124397

nie mam czasu teraz szukać potwierdzenia ale podobno przewoźnicy będą mieli 3 miesiące na przemalowanie w nowe barwy od czasu rozpoczęcia świadczenia według nowej umowy.
Normy co do taboru są zaostrzane w kolejnych latach trwania umowy - rok produkcji, normy spalania, klimatyzacja. Także na początku będzie słabiej ale z upływem lat będą musieli sukcesywnie odnawiać tabor


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post wto, 16 lis 2021 - 20:26
Post #130


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Ciekawe jak w praktyce będą wyglądały realizacje tych celów.
Obklejenie taboru w barwy ZTM nie powinny stanowić problemu, reszta wyjdzie w praniu smile2.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post czw, 09 gru 2021 - 11:24
Post #131


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
metropoliaztm.pl

Nowa taryfa ZTM – integracja oferty ze spółką POLREGIO i przedłużenie sprzedaży biletu „Sieć 180”

Od 12 grudnia zacznie obowiązywać nowa taryfa. Nowością dla pasażerów jest przystąpienie spółki POLREGIO do zintegrowanego systemu taryfowo-biletowego, dzięki czemu na odcinku Katowice – Sławków będą obowiązywać bilety „24+Kolej” oraz Metrobilety „Czerwone” oraz „Cała Metropolia”.

Bilet „24h+Kolej” i wybrane Metrobilety na obsługiwanym przez POLREGIO odcinku Katowice – Sławków

Bilet 24-godzinny dotychczas obowiązywał na całej sieci ZTM oraz na wszystkich liniach kolejowych Kolei Śląskich na obszarze GZM. Od 12 grudnia będzie można również podróżować na tym bilecie na obsługiwanym przez POLREGIO odcinku Katowice – Sławków. Na tym odcinku można podróżować również wybranymi Metrobiletami („Czerwony” oraz „Cała Metropolia”). Dodatkowo w związku z uruchomieniem, przez przewoźnika kolejowego, współfinansowanego przez GZM połączenia Gliwice – Bytom, w pociągach Kolei Śląskich na tym odcinku będą obowiązywać niektóre Metrobilety („Żółty”, „Cała Metropolia”), a także bilety „24h+Kolej”.





Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post śro, 12 sty 2022 - 11:55
Post #132


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Chyba trzeba zmienić nazwę wątku na ZTM?

CYTAT
Do dąbrowskiej zajezdni PKM-u Sosnowiec przyjedzie jedenaście nowych autobusów
Drukuj

Pierwszymi w historii PKM-u Sosnowiec autobusami hybrydowymi typu plug-in będą pojazdy firmy Solaris Bus&Coach. 11 z 16 nowych autobusów stacjonować będzie w dąbrowskiej zajezdni.

Spółka, której udziałowcami są Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Będzin, Czeladź i Górnośląsko-Zagłębiowska-Metropolia zaplanowała zakup 8 autobusów 12-metrowych i tyleż samo pojazdów 18-metrowych.

W środę okazało się, że jedyną ofertę złożyła firma Solaris Bus&Coach z Bolechowa, która dostawę 8 pojazdów 12-metrowych wyceniła na 18 697 000 zł, zaś autobusów przegubowych na 23 124 000 zł. Niemal dokładnie tyle PKM Sosnowiec planował wydać na nowe pojazdy.

Wiadomo, że nowe autobusy będą kursować na obsługiwanych przez dąbrowską zajezdnię liniach nr 16, 800, 808 i 817 oraz na linii nr 35.

– W zasadzie zamówienie skierowane jest do Dąbrowy Górniczej, dlatego w tamtejszej zajezdni stacjonować będzie 11 z 16 nowych autobusów – zapowiada Piotr Drabek, dyrektor ds. technicznych w PKM-ie Sosnowiec.

Pierwsze w historii PKM-u hybrydy typu plug-in będą miały najwyższy standard wyposażenia. – Klimatyzacja, ładowarki USB, Wi-Fi, elektroniczne tablice informacyjne i zapowiedzi głosowe oraz automatyczny system gaszenia pożaru. Nie zabraknie systemu zliczania pasażerów oraz kontroli trzeźwości kierowcy – wylicza Piotr Drabek. I podkreśla, że w ścisłych centrach miast autobusy będą wykorzystywać silniki elektryczne, zaś poza nimi silniki spalinowe.

Pojazdy – każdy w odcieniu żółtego zgodnie ze standardami ZTM – zostaną także wyposażone w kamery monitoringu obserwujące wnętrza, drogę przed i za oraz bok pojazdów.

– Autobusy zostaną dostarczone w ciągu 10 miesięcy od dnia podpisania umowy. Jest zatem szansa, że zobaczymy je na trasach jeszcze w tym roku – zapowiada Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

Na zakup 16 autobusów PKM Sosnowiec otrzymał prawie 30 mln zł dofinansowania z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post śro, 12 sty 2022 - 19:49
Post #133


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Gdzie jeżdżą po Dąbrowie 35, 800 oraz 817, jakie to trasy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 13 sty 2022 - 00:59
Post #134


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(warius @ śro, 12 sty 2022 - 11:55) *
Chyba trzeba zmienić nazwę wątku na ZTM?


Odświeżyłeś stary historyczny wątek KZKGOP. Mamy już nowy aktualny o ZTM i przeniosłem post.

No wreszcie coś drgnęło w Gołonogu, zmniejszą się trochę te gigantyczne dysproporcje.

Tymczasem do Gołonoga trafiły właśnie nowe (pierwsze tutaj w żółtym malowaniu) MANy - 18m diesle z wcześniejszego zamówienia, które miało chyba obejmować łącznie 5 sztuk. Nie wiem ile z nich będzie w Gołonogu. Były na pewno przynajmniej 3.
Jeszcze trochę potrwa zanim pojawią się na liniach

snf (51).gif http://phototrans.pl/14,1123583,0.html
snf (51).gif http://phototrans.pl/14,1123576,0,MAN_NG33...ity_18_600.html

Były jakieś plotki, że PKM zrezygnuje z obsługi kilku linii.

W tym roku ma zostać uruchomiona nowa linia metropolitalna DG - Psary - Bobrowniki. Muszą najpierw skończyć remont Letniej i tunel w centrum, a może i centrum przesiadkowe. Nie wiem czy będzie kończyła przy dworcu PKP czy w centrum.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 07 lut 2022 - 10:35
Post #135


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
DZ

Trzy nowe metrolinie powstaną w Katowicach, Gliwicach i Piekarach. Sprawdź rozkład jazdy M100, M104 i M28

M100, M104 i M28 ? to nowe metrolinie, które 12 lutego wyjadą na ulice Metropolii. M-ki kursować będą przez sześć gmin Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. - Niezależnie od prac nad systematycznym uruchamianiem kolejnych linii, w lutym zostanie ogłoszony przetarg na firmę, która zapewni obsługę wszystkich pozostałych, zaplanowanych połączeń. Docelowo system metrolinii składać się będzie z 31 linii autobusowych - informuje Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Metropolitarnego.

Jak przypomina Zarząd Transportu Metropolitarnego, do tej pory uruchomionych zostało 12 linii metropolitalnych, które połączyły 24 miasta GZM. Wkrótce, bo od soboty (12 lutego), w trasę wyjadą trzy kolejne. M28 połączy Piekary Śląskie z Katowicami. Bezpośrednie połączenia pojawią się też pomiędzy Gliwicami a gminą Pilchowice (M104) i Sośnicowicami (M100).

? Współpracując z gminami, stopniowo uruchamiamy kolejne połączenia metropolitalne, których celem jest usprawnienia podróżowania po Metropolii. Metrolinie z założenia to połączenia, które mają zapewnić większa liczbę kursów, w równych odstępach czasu niemal przez całą dobę ? mówi Grzegorz Kwitek, członek zarządu Metropolii.

Niestety ze względu na bardzo duże problemy kadrowe wśród kierowców zawodowych, z którymi mierzą się przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej, proces uruchomienia wszystkich 31 linii, zwolnił w połowie zeszłego roku. Niemniej podejmując różnego rodzaju działania, aby maksymalnie ograniczać ryzyka z tym związane, wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na obsługę części z pozostałych zaplanowanych metrolinii. Pozwoli to na to, by uruchomić je najpóźniej w ciągu pół roku od podpisania umowy ? wyjaśnia.

Nowe linie to odpowiedź na oczekiwania mieszkańców

Trzy nowe połączenia, które wkrótce zostaną uruchomione, to również odpowiedź na zgłaszane przez mieszkańców oczekiwania, które dotyczyły m.in. usprawnienia funkcjonowania komunikacji miejskiej pomiędzy gliwickimi osiedlami oraz pomiędzy mniejszymi miejscowościami.

Sporo korzyści dla mieszkańców mniejszych miejscowości, m.in. bezpośrednie połączenie Pilchowic z Gliwicami Linia M104 połączy Gliwice ze Stanicą leżącą w gminie Pilchowice. Oprócz regularnych kursów w dni robocze ta M-ka będzie jeździć również w dni wolne od pracy. Wcześniej podróż komunikacją miejską do i ze Stanicy m.in. w weekendy była niemożliwa. Teraz metrolinie połączą mniejsze miejscowości z większymi miastami i uzupełnią luki komunikacyjne.

Od soboty pasażerowie będą mogli korzystać również z metrolinii M100, o którą zabiegali mieszkańcy różnych dzielnic Gliwic, w tym Ostropa i Wilczego Gardła. ? W Gliwicach uczy się, studiuje i pracuje wielu mieszkańców okolicznych gmin, dlatego cieszy pomysł uruchomienia przez metropolię linii dowozowych M100 z Sośnicowic oraz M104 z Pilchowic. To duże ułatwienie szczególnie dla uczniów i studentów. Liczymy, że częstsze, szybsze i nowocześniejsze połączenia autobusowe z Gliwicami będą atrakcyjną alternatywą dla jazdy samochodem, zwiększając w przyszłości potencjał transportowy budowanego za dworcem PKP Centrum Przesiadkowego ? podkreśla Adam Neumann, prezydent Gliwic.

Oprócz M-ek w drogę ruszy także sfinansowana przez miasto Gliwice linia 693, która połączy Żerniki z osiedlami Waryńskiego, Kopernika i Obrońców Pokoju. Pasażerowie będą mogli szybciej dotrzeć z osiedli do pracy w strefie ekonomicznej.

Do Zarządu Transportu Metropolitalnego w Katowicach już od jakiegoś czasu wpływały wnioski o uruchomienie bezpośrednich połączeń z Trynku na targowisko i na Cmentarz Lipowy. Dlatego zmieni się trasa linii 60, która od 12 lutego będzie przejeżdżać od Trynku, przez centrum aż na gliwickie Zatorze. Oprócz tego częściej pojadą linie 59 i 202.

Jedna metrolinia, trzy duże miasta

Tego samego dnia na ulice Metropolii wyjedzie linia M28, która zapewni mieszkańcom Piekar Śląskich bezpośrednie połączenie z Siemianowicami Śląskimi i Katowicami. Ta M-ka również będzie jeździć przez siedem dni w tygodniu, w dni wolne co godzinę. M28 dowiezie pasażerów na popularne przystanki w Piekarach Śląskich, tj. Osiedle Wieczorka Dworzec, czy Piekary Bazylika, na katowicki Plac Wolności i na Sokolską. M-ka wzbogaci siatkę połączeń. Uzupełni trasę linii 5, 185, czy 168, która kursuje z Piekar Śląskich przez Siemianowice Śląskie, dociera do Katowic, na Koszutkę, Józefowiec i Plac Wolności.

Jeszcze w lutym przetarg na kolejne metrolinie

Zarząd Transportu Metropolitalnego jednocześnie zapowiada, że jeszcze w tym miesiącu zostanie ogłoszony duży przetarg na obsługę autobusowych połączeń komunikacji miejskiej. Umożliwi to uruchomienie w ciągu pół roku m.in. kolejnych linii metropolitalnych. Według założonego planu będą to M15, M17, M25, M26 i M103.

Ich trasy mają przebiegać przez Bobrowniki, Bytom, Czeladź, Dąbrowę Górniczą, Imielin, Katowice, Lędziny, Mysłowice, Piekary Śląskie, Psary, Siemianowice Śląskie, Sławków, Sosnowiec i Tychy. Pozostałe metrolinie będą uruchamiane w kolejnych miesiącach niezależnie od tego przetargu. Docelowo wszystkich ma być 31.


M26 - DG - Sławków
M103 - Bobowniki - Psary - DG

Po wbudowaniu centrum przesiadkowego naturalne byłoby, żeby taki M26 nie kończył w centrum, a pod owocem PKP.
A co z takim M103 - też najlepiej byłoby pod dworcem PKP, z tym, że wtedy trzeba byłoby dojść ten kawałek na nogach do centrum hmmm, więc może jednak do przystanku DG PKZ


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post śro, 09 lut 2022 - 08:25
Post #136


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
"D-tka", najbardziej popularna prywatna linia komunikacyjna w naszym regionie, od 30 lat wozi pasażerów z Dąbrowy Górniczej, Sosnowca i Katowic. Teraz jednak grozi jej upadek z powodu pandemii.


https://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/7,9...c-pandemii.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 09 lut 2022 - 11:13
Post #137


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



nie mam dostępu do artykułu.

Tabor niestety od zawsze był tam tragiczny i trochę nieuczciwa konkurencja. Podobnie jak inne tego typu linie nie jeździł według jakiegoś swojego rozkładu, ale żeby zabrać jak najwięcej pasażerów, to przed samymi autobusami z PKM, nawet często blokując im przystanki. A wiadomo, że to najbardziej rentowne linie, bo gdzie indziej by im się nie opłacało, a miasta i tak muszą dopłacać do funkcjonowania "pozostałych' linii.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post śro, 09 lut 2022 - 12:08
Post #138


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Też nie mam dostępu, nagłówek mówi o możliwym upadku, choć w necie wyczytałem już, że D-tka nie kursuje od początku roku i to samo spotkało linię K kursującą do Mysłowic.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post śro, 09 lut 2022 - 21:57
Post #139


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Ludzie wolą jechać do Katowic M-ką, wygodnym nowym autobusem i najszybszą trasą niż starym gratem tłuc się przez Sosnowiec ale właściciel tego nie rozumie i biadoli jak jest źle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pon, 14 mar 2022 - 12:44
Post #140


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Jeśli macie uwagi co do nazw przystanków komunikacji publicznej w mieście, to prowadzone są konsultacje i można zaproponować zmiany:

https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...e-twoje-zdanie/
Go to the top of the page
 
+Quote Post

19 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 16:16
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza