IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

34 Stron V  « < 31 32 33 34 >  
Reply to this topicStart new topic
> Zielona mobilność, Przebudowa głównej arterii
KAMAZ
post wto, 24 wrz 2024 - 09:07
Post #641


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 181
Dołączył: czw, 31 maj 07
Nr użytkownika: 711
Płeć: Mężczyzna
GG: 3933460 status gadu-gadu



Generalnie to już teraz mamy alternatywę. Można jechać Kościuszki, na rondzie przy dworcu skręcić w prawo i dojechać do ronda przy targu na Redenie. Niemniej jednak też uważam, że zwężenie do jednego pasa na Merkurym i na Kościuszki to jest pomyłka. Nie jestem jednak krytykiem wszystkich wprowadzonych rozwiązań bo moim zdaniem i tak system rond jest lepszy niż światła. Z moich doświadczeń w roli kierowcy wynika, że jeździ się po Dąbrowie lepiej. Dużo lepiej też można poruszać się w roli pieszego. Królowej Jadwigi i Piłsudskiego przestały być barierą rozdzielającą miasto na dwie części.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 24 wrz 2024 - 13:44
Post #642


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(Sebastian22 @ pon, 23 wrz 2024 - 15:59) *
Będzie za niedługo alternatywa poprzez Kolejową i nowy łącznik do Al. Zagłębia Dąbr. i będzie lepiej.


Już teraz w szczycie do ronda koło dworca korki z każdej strony, a wiadomo że gdy łącznik powstanie to ruch się zwiększy.
Ciekawe czy nie będzie problemu, żeby włączyć się do ruchu z wiaduktu - od Łączącej


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post wto, 24 wrz 2024 - 18:17
Post #643


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Jeśli nadal będziemy kochać tak samochody jak teraz albo jeszcze bardziej to niestety musimy przygotować się na zakorkowane miasto. Im więcej aut tym większe korki, a miasta mają być dla mieszkańców a nie dla samochodów. Chyba, że pójdziemy drogą Singapuru i wprowadzimy prawo do posiadania auta, które kosztuje w tym kraju ok.300 tyś zł przeliczając na złotówki, być może nie będzie innego wyjścia jak podnieś podatki np: dla 2-3 auta w rodzinie. Ale moim zdaniem dużo zależy od Nas samych, jeśli nad będziemy traktować ulice miast jako tor wyścigowy to te drogi będą coraz bardzie węższe i co za tym idzie będą jeszcze większe korki. Ja jestem kierowcą i pieszym i wolę wolniej jeździć a tym samym być bardziej bezpiecznym jako pieszy. Też jestem niezadowolony, że zrobili zwężenie drogi przy Kościuszki czy Merkurym ale przechodząc przez przejście dla pieszych mam większą pewność, że nikt Mnie ani mojej rodziny nie potrąci i nie zrobi kaleką albo zabije.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzegorz-dg
post śro, 25 wrz 2024 - 18:36
Post #644


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 765
Dołączył: nie, 17 cze 12
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 5,028
Płeć: Mężczyzna



Z Strony Urzędu Miasta Policja zgodziła się z wnioskiem miasta, by zlikwidować zawężenie jezdni do jednego pasa przed wyniesionym przejściem dla pieszych obok zintegrowanego przystanku Aleja Róż.

Zwężenie na jezdni w kierunku Gołonoga pojawiło się w drugiej połowie września. Efektem takiego rozwiązania były korki na dojeździe do ronda przy alei Róż w popołudniowym szczycie komunikacyjnym.
Inne zalecenia policjantów z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Dąbrowie Górniczej są właśnie realizowane. Zlikwidowany został przejazd rowerowy przez ulicę Kościuszki w rejonie budynku Poczty Polskiej. W tym miejscu, mimo wyraźnego oznakowania, korzystali także piesi.

Przejazd rowerowy powstanie nieco wyżej, przy istniejącym przejściu dla pieszych na wysokości dawnego kina Ars. Do tego miejsca po obu stronach jezdni powstanie droga rowerowa – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych

Kolejne zalecenie, to skrócenie niektórych zatok postojowych wzdłuż ulic Sobieskiego, Królowej Jadwigi i alei Piłsudskiego. Ma to poprawić widoczność wyjeżdżającym z posesji oraz włączającym się do ruchu z dróg podporządkowanych. W dwóch miejscach powstaną zatoki do kontroli pojazdów przez policję i Inspekcję Transportu Drogowego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post śro, 25 wrz 2024 - 20:13
Post #645


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Grzegorz-dg @ śro, 25 wrz 2024 - 18:36) *
Z Strony Urzędu Miasta Policja zgodziła się z wnioskiem miasta, by zlikwidować zawężenie jezdni do jednego pasa przed wyniesionym przejściem dla pieszych obok zintegrowanego przystanku Aleja Róż.

Zwężenie na jezdni w kierunku Gołonoga pojawiło się w drugiej połowie września. Efektem takiego rozwiązania były korki na dojeździe do ronda przy alei Róż w popołudniowym szczycie komunikacyjnym.
Inne zalecenia policjantów z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Dąbrowie Górniczej są właśnie realizowane. Zlikwidowany został przejazd rowerowy przez ulicę Kościuszki w rejonie budynku Poczty Polskiej. W tym miejscu, mimo wyraźnego oznakowania, korzystali także piesi.

Przejazd rowerowy powstanie nieco wyżej, przy istniejącym przejściu dla pieszych na wysokości dawnego kina Ars. Do tego miejsca po obu stronach jezdni powstanie droga rowerowa – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych

Kolejne zalecenie, to skrócenie niektórych zatok postojowych wzdłuż ulic Sobieskiego, Królowej Jadwigi i alei Piłsudskiego. Ma to poprawić widoczność wyjeżdżającym z posesji oraz włączającym się do ruchu z dróg podporządkowanych. W dwóch miejscach powstaną zatoki do kontroli pojazdów przez policję i Inspekcję Transportu Drogowego.

Czyli jakieś dobre wiadomości, może te korki znikną jak było przed zwężeniami, mam nadzieję, że na Kościuszki zrobią nowe przejście dla pieszych i porządnie je oświetlą, mogliby jeszcze przed tym przejściem zrobić jakiś spowalniacz dla ruchu w stronę Centrum, z górki od biblioteki potrafią zapieprzać tak, że potem hamują z piskiem opon. Wystarczyłby tam fotoradar dać, byłby taki spokój i to bez żadnych korków.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luket
post śro, 25 wrz 2024 - 22:13
Post #646


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 207
Dołączył: pon, 26 lut 07
Skąd: Mydlice północ
Nr użytkownika: 508
Płeć: Mężczyzna



Ta zwężka na Merkurym była wyjątkowo nieprzemyślana, jedną decyzją zakorkowali pół miasta. Korki od wysokości bazyliki, i praktycznie od świateł przy Holiday inn, i to wcale nie w godzinach szczytu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 27 wrz 2024 - 11:52
Post #647


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



W tekście na stronie UM jest więcej informacji niż podał tu Grzegorz, dlatego wklejam całość:

CYTAT
BEZ ZWĘŻENIA PRZY MERKURYM

Policja zgodziła się z wnioskiem miasta, by zlikwidować zawężenie jezdni do jednego pasa przed wyniesionym przejściem dla pieszych obok zintegrowanego przystanku Aleja Róż.

Jedną z głównych idei, które przyświecały przebudowie głównej osi miasta, była likwidacja barier architektonicznych. W naszym mieście, w którym ponad 30 procent mieszkańców ma więcej niż 60 lat, takimi barierami są m.in. schody w przejściach podziemnych. Stąd decyzja o likwidacji części z nich i budowa wyniesionych przejść dla pieszych na głównej osi.

Jedno z takich przejść zastąpiło przejście podziemne w rejonie przystanku Aleja Róż. Po przebudowie w tym miejscu powstał zintegrowany przystanek autobusowo-tramwajowy, który uławia mieszkańcom przesiadki. Kto pamięta stary przystanek w tym miejscu, ten z pewnością pamięta także osoby przeskakujące przez barierki i przebiegające przez jezdnię z przystanku na przystanek.

W rejonie zintegrowanego przystanku powstało wyniesione przejście dla pieszych. To obecnie jedno z najbardziej uczęszczanych przez pieszych miejsc. Dlatego zawężenie jezdni do jednego pasa było jednym z warunków, który policja stawiała przy zatwierdzaniu stałej organizacji ruchu dla przebudowanej głównej osi miasta.

Zalecenie wynikało z troski o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Policja miała też w pamięci, że na wyniesionym przejściu doszło wcześniej do potrącenia pieszego przez samochód.

Korek przy powrotach z pracy

Zwężenie na jezdni w kierunku Gołonoga pojawiło się w drugiej połowie września. Efektem takiego rozwiązania były korki na dojeździe do ronda przy alei Róż w popołudniowym szczycie komunikacyjnym.

– Zwężenie spowodowało brak płynności ruchu w tym miejscu oraz blokowanie skrzyżowania alei Róż z ulicą Królowej Jadwigi oraz wszystkich dojazdów do tego skrzyżowania. Widząc, co się dzieje, ponownie poprosiliśmy policję o przeanalizowanie konieczności zwężki w tym miejscu – mówi Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.
– Co ważne, obserwacja zwężki pokazała, że część kierowców, skupiona na zmianie pasa ruchu, nie obserwuje przejścia, zagrażając pieszym – dodaje wiceprezydent Rutkowski.

Policja zgodziła się na likwidację zawężenia pod warunkiem, że obszar skrzyżowania i przejścia zostanie objęty wzmożoną obserwacją. W środę 25 września zwężenie zostało zlikwidowane.

Piesi na przejeździe rowerowym

Inne zalecenia policjantów z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Dąbrowie Górniczej są właśnie realizowane. Zlikwidowany został przejazd rowerowy przez ulicę Kościuszki w rejonie budynku Poczty Polskiej. W tym miejscu, mimo wyraźnego oznakowania, korzystali także piesi.

– Przejazd rowerowy powstanie nieco wyżej, przy istniejącym przejściu dla pieszych na wysokości dawnego kina Ars. Do tego miejsca po obu stronach jezdni powstanie droga rowerowa – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.
Kolejne zalecenie, to skrócenie niektórych zatok postojowych wzdłuż ulic Sobieskiego, Królowej Jadwigi i alei Piłsudskiego. Ma to poprawić widoczność wyjeżdżającym z posesji oraz włączającym się do ruchu z dróg podporządkowanych. W dwóch miejscach powstaną zatoki do kontroli pojazdów przez policję i Inspekcję Transportu Drogowego.

– Uzgodniona z policją stała organizacja ruchu to kompromis między przejezdnością głównej osi miasta a bezpieczeństwem wszystkich uczestników ruchu drogowego – podkreśla wiceprezydent Damian Rutkowski.


i tak się kończą kombinacje ze zmianami w projektach na etapie realizacji.
Teraz wróci co było do niedawna, ale to przecież nie rozwiązuje problemu. Prawy pas powinien być wydłużony jeszcze z kilkadziesiąt metrów dalej kosztem parkingu. Teraz korki będą dalej tak jak było wcześniej. Nawet po wydłużeniu nie byłoby jeszcze idealnie bo przejście dla pieszych dalej będzie blokowało.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zielak
post pią, 27 wrz 2024 - 12:55
Post #648


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 22
Dołączył: pią, 09 kwi 10
Nr użytkownika: 3,811
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ pią, 27 wrz 2024 - 11:52) *
Teraz korki będą dalej tak jak było wcześniej. Nawet po wydłużeniu nie byłoby jeszcze idealnie bo przejście dla pieszych dalej będzie blokowało.

A gdyby tak wybudować przejście dla pieszych przez jezdnie z/do centrum? Ruch pieszych rozkładałby się po wszystkich kierunkach i mogłoby to usprawnić przejazd w stronę Gołonoga (kosztem ruchu do centrum).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post pią, 27 wrz 2024 - 20:06
Post #649


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Dzisiaj jechałem po 16 praktycznie zero korków przy Merkurym jak i w Centrum a mamy piątek, także już sie poprawiło po zniesieniu zwężenia rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pią, 27 wrz 2024 - 20:37
Post #650


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Rokko31 @ pią, 27 wrz 2024 - 20:06) *
Dzisiaj jechałem po 16 praktycznie zero korków przy Merkurym jak i w Centrum a mamy piątek, także już sie poprawiło po zniesieniu zwężenia rolleyes.gif


Plus odblokowono rondo na Staszicu z Wojska Polskiego. To też pomogło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danielmdc
post wto, 15 paź 2024 - 16:57
Post #651


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 571
Dołączył: wto, 15 sty 13
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 5,133
Płeć: Mężczyzna



Zielona debilność tyle w temacie. Obwodnica zakorkowana dzień w dzień w godzinach szczytu bo ludzie uciekają od jeżdżenia przez centrum bo baranim łbom się zachciało pieszych wyprowadzić z podziemnych przejść laugh.gif Tak to pomogło w PŁYNNOŚCI ruchu że korki są w Centrum przy Merkurym i w dni targowe na Redenie. Zwężki przy Merkurym i Manhattanie "majstersztyk", dałbym nagrodę Darwina pomysłodawcy. Nobla przyznaję delikwentowi od przejazdu dla rowerów przy Arsie gdzie 40 metrów dalej jest przejście dla pieszych zresztą przy Merkurym jest to samo laugh.gif Temat krawężników w pierścieniach ronda to będzie niekończąca się historia hehe. To że teraz próbują ratować sytuację to jest kabaret. To są dodatkowe koszty.

Ten post edytował danielmdc wto, 15 paź 2024 - 17:00
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post wto, 15 paź 2024 - 21:56
Post #652


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



(
CYTAT(danielmdc @ wto, 15 paź 2024 - 16:57) *
Zielona debilność tyle w temacie. Obwodnica zakorkowana dzień w dzień w godzinach szczytu bo ludzie uciekają od jeżdżenia przez centrum bo baranim łbom się zachciało pieszych wyprowadzić z podziemnych przejść laugh.gif Tak to pomogło w PŁYNNOŚCI ruchu że korki są w Centrum przy Merkurym i w dni targowe na Redenie. Zwężki przy Merkurym i Manhattanie "majstersztyk", dałbym nagrodę Darwina pomysłodawcy. Nobla przyznaję delikwentowi od przejazdu dla rowerów przy Arsie gdzie 40 metrów dalej jest przejście dla pieszych zresztą przy Merkurym jest to samo laugh.gif Temat krawężników w pierścieniach ronda to będzie niekończąca się historia hehe. To że teraz próbują ratować sytuację to jest kabaret. To są dodatkowe koszty.
Nie ma żadnych korków w Centrum i przy Merkurym, po co tak kłamać?

Ten post edytował Rokko31 wto, 15 paź 2024 - 21:58
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 20 lis 2024 - 13:52
Post #653


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Na przejściu i nowym przejeździe rowerowym na Kościuszki za dawnym Arsem przeniesiono nowe doświetlenie z wcześniejszej lokalizacji bliżej ronda. Nie wiem czy to zwężenie to tak bezpieczniej. Nie będzie wyprzedzania na przejściu ale za to kierowcy zamiast skupić się na okolicy przejścia to patrzą do tyłu żeby zmienić pas.

Wreszcie dobudowują brakujący kawałeczek pasa rowerowego na Kościuszki przy Aldi (po wschodniej stronie przejścia). Ciekawe czy na nim znowu będą parkować. Tam standardem od lat jest parkowanie na przejściu dla pieszych i przy zatoce autobusowej, tak, że nie ma jak wsiadać do autobusów. Straż miejska się tym tematem nie interesuje. Tak tam jest codziennie snf (51).gif https://www.google.pl/maps/@50.3263443,19.1...SoASAFQAw%3D%3D

Przy Aldi jakiś czas temu włączyli wreszcie wyświetlacz SDIP. Wyświetlał jakieś kropki ale wreszcie naprawili.
A co z innymi tablicami SDIP, które nie działają, albo i nawet dalej są w złej lokalizacji?
W wakacje był o tym materiał w Aktualnościach TVP Katowice. Mieli się dopiero szykować do przewiertów itp.
Tyle lat wcześniejszego planowania, a nie udało się tego skoordynować z ZTM (czy tam GZM Metropilia, już nawet nazwy zmienili itp).
I już minie niedługo rok od niby zakończenia tej inwestycji. Już następne śniegi a tu wciąż walczą wink.gif

Dopiero niedawno poprawiali i uzupełniali oznakowanie pionowe. Drogowskazy też pojawiły się dość niedawno i co ciekawe są na nich nowe nazwy dzielnic, a więc osobno nawet Gołonóg Półónocny i Południowy, Śródmieście zamiast Centrum.
Wciąż są braki w oznakowaniu poziomym dróg rowerowych, nawet przed DH Centrum.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zielak
post czw, 21 lis 2024 - 02:39
Post #654


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 22
Dołączył: pią, 09 kwi 10
Nr użytkownika: 3,811
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ śro, 20 lis 2024 - 13:52) *
Wreszcie dobudowują brakujący kawałeczek pasa rowerowego na Kościuszki przy Aldi (po wschodniej stronie przejścia). Ciekawe czy na nim znowu będą parkować. Tam standardem od lat jest parkowanie na przejściu dla pieszych i przy zatoce autobusowej, tak, że nie ma jak wsiadać do autobusów. Straż miejska się tym tematem nie interesuje. Tak tam jest codziennie snf (51).gif https://www.google.pl/maps/@50.3263443,19.1...SoASAFQAw%3D%3D

Niestety muszę z przykrością przyznać, że w DG panuje dziki zachód jeśli chodzi o parkowanie. Przy (i na) przejściach dla pieszych, na przystankach, na chodnikach czy nawet na zakazach zatrzymywania i powierzchniach wyłączonych z ruchu (np. na tych co niedawno powstały na Sobieskiego). Im głębiej w osiedla, to samochody prawie do bloków wjeżdzają.

Nie mam teraz aktualnego porównania, ale kiedyś bywając w Bielsku-Białej, w Katowicach czy nawet w Sosnowcu widywałem działania służb w walce z nieprawidłowym parkowaniem. A w Dąbrowie nic się nie dzieje i efekty są jakie są.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 28 lis 2024 - 13:30
Post #655


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
W DG od niepamiętnych czasów jest wolna amerykanka. Robią tylko rzadkie akcje w sezonie przy Pogorii III. Tak jedynie na wezwanie, a przecież powinni "z urzędu" zajmować się przynajmniej najbardziej rażącymi przypadkami, które stwarzają niebezpieczeństwo i chociaż w samym centrum.
U nas musiałby się znaleźć taki znudzony społecznik, jak ten który od lat wypowiedział walkę (chyba w Warszawie), znany z mediów. U nas bez zgłoszenia nie zareagują.

A miasto w takich miejscach powinno ustawiać jakieś estetyczne słupki. Przed PKZ na chodniku też powinno być podobnie.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 04 lut 2025 - 14:03
Post #656


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Dalej nie działają i nie są przeneisine tablice SDIP. Katastrofa. I to pewnie nie wina miasta bo na pewno by chceli tongue.gif. Tak to działa ta metropolia i ZTM.

Za to:

CYTAT
24 zagłębie

Dąbrowa Górnicza. Urząd Marszałkowski dofinansuje budowę ścieżek rowerowych i pieszo rowerowych w mieście

Dąbrowa Górnicza pozyskała dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego na rozbudowę sieci dróg dla rowerów oraz ciągów pieszo-rowerowych. Środki mają być przeznaczone na zbudowanie lub uzupełnienie infrastruktury rowerowej wzdłuż czterech ulic.

Środki pochodzą na realizację planowanych inwestycji w infrastrukturę rowerową w ramach IV etapu programu, który w Dąbrowie Górniczej prowadzony jest pod hasłem „zielonej mobilności”. Przewiduje on wybudowanie i uzupełnienie dróg dla rowerów lub ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż alei Zagłębia Dąbrowskiego i ulicy Józefa Wybickiego w Gołonogu oraz ulic Tysiąclecia i Młodych Podlesiu i Legionowie.
Dofinansowanie od samorządu wojewódzkiego wynosi 3 miliony 600 tysięcy złotych, a inwestycje, na które przeznaczone są środki, mają być realizowane w 2025 i 2026 roku.

Zielona mobilność to program wieloletni

Miasto planuje już V etap „zielonej mobilności”, który ma obejmować budowę infrastruktury wzdłuż ulic: Myśliwskiej, Podlesie i Janusza Korczaka.

Dotychczas zbudowane drogi dla rowerów i ciągi pieszo-rowerowe w ramach trzech pierwszych etapów programu poprawiły ogólne warunki i bezpieczeństwo rowerzystów w mieście. W szczególnych miejscach wzbudziły jednak liczne wątpliwości – zarówno samych rowerzystów, jak i pieszych oraz kierowców. Pozostaje mieć nadzieję, że tym razem inwestycje nie zakończą się na wykonaniu opracowanych na zlecenie miasta projektów, ale zostaną skonsultowane i sprawdzone przez faktycznych użytkowników infrastruktury przed rozpoczęciem budowy.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 04 wrz 2025 - 14:25
Post #657


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Takie plany na V etap (z przetargu na dokuemntację):

CYTAT
Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza - etap V

Zakres rzeczowy zadania obejmuje 8 odrębnych dokumentacji projektowych dla budowy dróg dla rowerów lub dróg dla pieszych i rowerów w wyznaczonych lokalizacjach na terenie gminy Dąbrowa Górnicza:

1.1. ul. Sobieskiego – Zaprojektowanie infrastruktury pieszo-rowerowej na odcinku od skrzyżowania z ulicą Kolejową (rondo Powiatowy Urząd Pracy) do granicy z miastem Będzin przy jezdni północnej.

1.2. ul. Tysiąclecia – Zaprojektowanie infrastruktury pieszo-rowerowej w miejscu istniejącego chodnika po zachodniej stronie ulicy Tysiąclecia na odcinku od skrzyżowania z ul. 11 Listopada do skrzyżowania z ulicą Podlesie.

1.3. ul. Podlesie - Zaprojektowanie infrastruktury pieszo-rowerowej w miejscu istniejącego chodnika po południowej stronie ulicy Podlesie na odcinku od skrzyżowania z ulicą Tysiąclecia do skrzyżowania z ulicą Myśliwską.

1.4. ul. Myśliwska – Zaprojektowanie infrastruktury pieszo-rowerowej od skrzyżowania z ulicą Podlesie do istniejącej drogi dla pieszych i rowerów zlokalizowanej w rejonie cmentarza.

1.5. ul. Inwestycyjna – Zaprojektowanie infrastruktury rowerowej od skrzyżowania ulicy Roździeńskiego z ulicą Ząbkowicką do ulicy Ceramicznej na terenach inwestycyjnych „Tucznawa”.

1.6. ul. Siewierska – Zaprojektowanie infrastruktury pieszo-rowerowej na odcinku od rejonu skrzyżowania ulicy Siewierskiej z ulicą Olszową do deptaku przy południowym brzegu zbiornika Pogoria III oraz do ulicy Urbańskiego.

1.7. ul. Wojska Polskiego – Zaprojektowanie infrastruktury pieszo-rowerowej po północnej stornie jezdni, od rejonu skrzyżowania z ulicą Korczaka do skrzyżowania z ulicą Królowej Jadwigi.

1.8. ul. Struga – Zaprojektowanie infrastruktury pieszo-rowerowej po zachodniej stronie jezdni na odcinku od skrzyżowania z ulicą Dąbrowskiego, do skrzyżowania z ulicą Legionów Polskich.


pewnie będą się starać o dofinansowanie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post czw, 04 wrz 2025 - 16:26
Post #658


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



^^
Punkt 1.3 - lepszym rozwiązaniem byłaby chyba strona północna w miejscu zamkniętej jezdni (+ miejsca parkingowe), ale to musieliby przebudować całą ulicę Podlesie do jednej jezdni.

Punkt 1.8 - najpierw to niech przebudują całą Struga, bo ta droga to mało śmieszny żart.


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pieczaraa_
post czw, 04 wrz 2025 - 17:34
Post #659


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 60
Dołączył: śro, 25 sty 23
Nr użytkownika: 6,452
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(szer @ czw, 04 wrz 2025 - 16:26) *
Punkt 1.8 - najpierw to niech przebudują całą Struga, bo ta droga to mało śmieszny żart.


Absolutna zgoda. Ulica Struga od wielu lat jest w absolutnie fatalnym stanie i pomimo wielu obietnic wciąż nic nie udaje się z tym zrobić. Myślę że jest to najgorsza pod względem jakości asfaltu ulica w śródmieściu/mydlicach
Co do ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż tej ulicy, to nie widzę w tym większego sensu. Jestem absolutnym zwolennikiem rozwoju sieci dróg dla rowerów, natomiast ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy struga prowadzi znikąd donikąd i nie łączy się z resztą infrastruktury rowerowej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luket
post pią, 05 wrz 2025 - 11:25
Post #660


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 207
Dołączył: pon, 26 lut 07
Skąd: Mydlice północ
Nr użytkownika: 508
Płeć: Mężczyzna



Ze Struga rzekomo czekają na zakończenie budowy nowego SOR.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

34 Stron V  « < 31 32 33 34 >
Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 08:32
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza