IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

34 Stron V  « < 30 31 32 33 34 >  
Reply to this topicStart new topic
> Zielona mobilność, Przebudowa głównej arterii
:)
post pon, 15 kwi 2024 - 14:01
Post #621


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
Do tej pory nie udało się, żeby wszystkie lampy świeciły. Od czasu do czasu coś przy nich grzebią.
Od zawsze to piszę, przy miejskich inwestycjach, że oświetlenie LEDowe u nas jest za słabe. Żle dobierają moc, jakieś marne przeliczniki pewnie naciągane od producentów lamp LEDowych, żeby wykazać większe oszczędności. Zamiast poprawy to często jest gorzej niż przy starych sodowych. Nawet dobrze zrobili kiedyś na Piłsudskiego od ronda BHK w dół w stronę HK, a to dzięki temu, że są dodatkowe lampy doświetlające chodnik i drogę rowerową. Gdyby ich nie było, to byłoby tak marnie jak gdzie indziej, łącznie z dworcem i okolicami.

Na razie z pozytywów to mamy znowu te nasze tramwaje. Brakowało ich w miejskim krajobrazie. Od razu +1 do miejskości wink.gif

No i to:

CYTAT
UM

WIĘCEJ ZIELENI WZDŁUŻ GŁÓWNYCH ULIC

Trwają nasadzenia zieleni wzdłuż głównej osi miasta. Przy wewnętrznych i zewnętrznych pasach jezdni pojawiły się już graby, jarząby i lipy.

? Rozpoczęliśmy od grabów sadzonych wzdłuż torowiska tramwajowego w postaci żywopłotu ? mówi Agnieszka Raus, kierownik Referatu Zieleni i Oczyszczania.

Nowa zieleń cieszy już oczy m.in. w rejonie przystanków tramwajowych Reden Komenda Policji i Reden, a także w centrum miasta. Krzewy są tak sadzone, by w żaden sposób nie ograniczały widoczności ani pieszym, ani kierowców.

Wzdłuż głównej osi miasta sadzone są także drzewa: na początek 140 lip i 50 jarząbów. W kilku miejscach szpalery lip pojawiły się w pasie zieleni tuż obok torowiska.

? Lokalizację tych drzew ? nawet pojedynczych sztuk ? uzgodniliśmy z Tramwajami Śląskimi. Drzewa będą ?pod specjalnym nadzorem?, a ich korony tak formowane, by nikomu w przyszłości nie wadziły ? podkreśla Agnieszka Raus.


zdjęcia: link: https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/zie...bezpieczenstwa/

Podobają mi się te żywopłoty i oby ich więcej smile2.gif. Nie tylko ładniej, ale zamiast barierek. Szczególnie przed PKZ wielu sobie skracało drogę, bo nawet do tego nowego przejścia naziemnego mieli z autobusy za daleko.

Ogólnie znacznie się poprawiło wraz z zazielenianiem. W niektórych newralgicznych miejscach poprawili krawężniki i wzmocnili betonem, tak jak powinno być od początku. Wcześniej na niczym się nie opierały. Nie wiem jak takie coś można zaprojektować, jakby fachowcy bez żadnego doświadczenia.
Wraz z malowaniem docelowego grubowarstwowego oznakowania poprawili wiele wpadek na tym tymczasowym, gdzie nie raz wyszło im wcześniej krzywo albo za wąskie pasy biggrin.gif Dalej jednak jeszcze mają trochę do zrobienia, a też niedawno zaczęli dopiero nanosić te czerwone warstwy na przejazdach rowerowych.

Te wysięgniki ze znakami przed rondami to pewnie po to, żeby nie było znaków obok torowiska, które obowiązywałoby też tramwaje. Niestety do końca się im to nie udało bo jest kilka miejsc, gdzie to jednocześnie samochody i tramwaje mają znaki ustąp - znaki stoją przy samym torowisku między torem, a jezdnią i jak najbardziej obowiązują tramwaje. Także jest bez sensu i z dwóch stron na raz nie wiadomo kto ma pierwszeństwo. Kto taką organizację ruchu odebrał? Gdy kogoś w takim miejscu trafi tramwaj to powinien z tym do sądu.
Od niedawna uruchomili wzbudzaną sygnalizację na rondzie BHK. Nie wiem czy czasem teraz podobnej nie montują w Sosnowcu pod ślimakiem, bo na to mi wyglądało.
A właśnie na tym rondzie BHK to rozwiązanie z oznakowaniem jest najgorsze - w stronę HK znak ustąp dla samochodów jest w fatalnym miejscu bo nie dało się inaczej. Może mylić - jakby miał nie dotyczyć samego tramwaju ale też wjeżdżających od Kasprzaka. Przyjezdni będą głuqpieć.
No i rondo Cieplaka - ostatecznie jedyne rondo, na którym już oficjalnie tramwaje nie mają pierwszeństwa, a to pewnie przez te wspólne przystanki. Tylko po co miała być ta kampania, że wszędzie będzie pierwszeństwo. Potem o tym zamilkli.

Dalej nie poprawili znaków - "przejście dla pieszych" i są takie umieszczone zaraz za słupami i zasłonięte.

No i wiadomo, ze wiele niedoróbek zostanie na zawsze - przecież nie zerwą asfaltu z dróg rowerowych i nie będą też rozbierać i układać chodników od nowa. Każdy z bliska widzi jak źle to wygląda. Fajnie jest na fotkach z drona. Do tego na jezdniach są miejsca gdzie stoi woda po deszczach. Sama warstwa ścieralna też niezbyt równo położona. Są miejsca gdzie było lepiej przed remontem niż po. Tak samo jak z krawężnikami i nie chodzi tylko o te przewracające się, ale w większości są ułożone niedbale i nierówno. Część granitowych krawężników gdzieś przepadła.

A wracając do zieleni to liczą, że trawa wszystko zasłoni, ale będą problemy z koszeniem. Zostawili niewyrównane trawniki z mnóstwem kamieni i śmieci.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post pon, 15 kwi 2024 - 19:28
Post #622


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



A czy ktoś Wie kiedy ZTM uruchomi wszystkie tablice świetlne z rozkładami na przystankach, szczególnie tramwajowych? Niektóre tablice nadal stoją tam gdzie przystanek został zlikwidowany.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 28 cze 2024 - 14:34
Post #623


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Czerwiec się kończy, a prace i poprawki nie są ukończone. na pewno dobrze, że coś poprawiają ale strasznie to wolno idzie.
Władze publicznie tego nie przyznają, ale na pewno nie są zadowoleni w pełni z efektów. Masa niedoróbek, niektórych nie do naprawienia, bo było trzeba robić to wiele od nowa. Wiele wpadek wynika przez zmiany w projektach na etapie realizacji. Pod koniec prac przestały się ukazywać fotorelacje z postępów. Nie było nigdy info o zakończeniu i podsumowującej fotorelacji. Z drona to jeszcze nieźle wygląda, ale z poziomu ulicy to jak jest, to każdy widzi.
Nawet trawniki były niedbałe ze śmieciami, kamieniami, niewyrównane. Teraz miejscami dosypywali ziemi. Ostatnio skosili, a nie wiadomo co to było na poboczach - czy to jakieś samosiejki i chwasty czy łąki kwietne? Do tej pory pomysły z łąkami kwietnymi były kompletnie nieudane, a wyglądało to fajnie tylko przez chwilę a potem zarastało chwastami po pas. Teraz to co było na poboczach to w bliskości przejść dla pieszych stawowiło już zagrożenie.
Pomijając sprzeczne oznakowania z pierwszeństwem tramwajów to dalej nie poprawili źle ustawionych znaków. Dalej są te znaki z przejściami dla pieszych umieszczone zaraz za słupami i przez nie zasłonięte. Kto by odpowiedział w przypadku wypadku? Dalej też oznakowanie nie jest ukończone. Do tego same fundamenty pod kratownice do oznakowania.

Wiele nieudanych rozwiązań. Przez samą rezygnację z przejazdu rowerowego w centrum w przejściu podziemnym to dwie wpadki. Przejazd rowerowy na Kościuszki przy poczcie z którego korzystają piesi, mimo że nie ma tam przejścia. Po drugiej stronie to już całkowite jaja biggrin.gif Na przejściu przy Aldi z jednej strony jest przejście z przejazdem rowerowym a od wschodniej strony bez rowerowego - inne oznakowanie i brak dojazdu dla rowerów bo droga rowerowa kończy się kilkanaście metrów wcześniej przed uliczką. W przeciwne strony na tym samym przejściu jest inne oznakowanie biggrin.gif

Najgorsze są te bardzo wąskie chodniki, do czego przywyczailiśmy się przy innych inwestycjach. Wygląda na to, jakby obecna władza była wrogiem pieszych i specjalnie utrudniała. Chodniki wąskie nawet jak jest na nie pełno miejsca.

Na Manhattanie tak męczyli się z nowym przejściem podziemnym, a na koniec zostawili tymczasowe przejście na powierzchni mimo, że przejście podziemne ma wszelkie udogodnienia i długie pochylnie. Do tego w stronę Gołonoga jest wyniesione, a w stronę Redenu nie i przez to zrobili tam zwężenie tylko do jednego pasa. Dramat, znowu nieprzemyślane, pewnie problem z odprowadzeniem wody, albo zabrakło czasu w grudniu na wyniesienie jak po drugiej stronie.

A najgorsze rozwiązanie z całej inwestycji to to, o którym już pisałem i chodzi o zwężenie przy Merkurym w stronę Gołonoga. Kiedyś były 3 pasy, a teraz jest jeden ,w jednym z najbardziej newralgicznych miejsc w mieście. Jeden pas zabrany na zintegrowany przystanej ale pozostałe 2 powinny były zostać - jeden na zjazd z Al Róż, a drugi od strony centrum, a tu te dwa łączą się za przejściem w jeden. Katastrofalne rozwiązanie i efekty w szcycie widzimy.

Ciekawe czy są zadowoleni z korków, które są, a których wcześniej nie było. Może i tak, bo chcą, żeby kto mógł to omijał centrum i pewnie liczą, że więcej przeniesie się na "obwodnicę" po oddaniu brakującego łącznika. Jednak ta "obwodnica" obok dworca jest już przeciążona w szczycie i tworzą się tam z każdej strony korki do ronda Kościuszki/Kolejowa. Korki długotrwałe i długie ale dość szybko się posuwające.
Przejścia dla pieszych umieszczone zaraz za rondami blokują je tak jak się spodziewaliśmy. Z bocznych ulic tez trudniej włączyć się do ruchu niż dawniej. Sami UM też sobie pogorszył bo dawniej nie było problemu żeby wjechać z Granicznej na Piłsudskiego, bo stara sygnalizacja działała tam bardzo dobrze, a teraz długie korki.
Co się dzieje w szczycie przez przejście przed PKZ to też wszyscy widzimy.

No i dalej nie działające tablice SDIP, a niektóre w starych lokalizacjach. Brak wiat na przystanku przed PKZ. Nawet nie przesunęli starego słupka PKS z rozkładem, który od 20 lat jest bardzo wygięty biggrin.gif Niestety przez takie detale to obraz nędzy i rozpaczy. I jeszcze dopełnia tego ten sklep mięsny w kiosku. Dawniej przeszkadzał kebab z boku PKZ i dlatego nie przedłużyli im umowy. A tu takie coś przed PKZ. Żeby chociaż zdjęli te ogromne szmaty z reklamami kiełbas. Może trzeba przyjąć jakąś uchwałę i uporządkować reklamy w mieście, szcególnie przez PKZ.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post sob, 29 cze 2024 - 00:19
Post #624


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



No niestety Centrum mimo hucznej przebudowy wygląda słabo co do komunikacji miejskiej. Jak nowe przystanki tramwajowe są OK to cała reszta jest już na odp***. Wg mnie w centrum przystanki powinny być też zintegrowane jak na Manhattanie i Al. Róż i niema wymówki że za blisko rondo i się nie dało bo dało - wystarczyłoby przesunąć je bliżej ul. Górników Redenu i było by przyjaźnie dla pasażerów przy jednoczesnej likwidacji starych wiat a tak to teraz wiaty sobie a zatoczki sobie i w ogóle te kioski to taki relikt minionej epoki a mięsny jest zwieńczeniem i wisienką na torcie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post sob, 29 cze 2024 - 11:13
Post #625


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Sebastian22 @ sob, 29 cze 2024 - 00:19) *
No niestety Centrum mimo hucznej przebudowy wygląda słabo co do komunikacji miejskiej. Jak nowe przystanki tramwajowe są OK to cała reszta jest już na odp***. Wg mnie w centrum przystanki powinny być też zintegrowane jak na Manhattanie i Al. Róż i niema wymówki że za blisko rondo i się nie dało bo dało - wystarczyłoby przesunąć je bliżej ul. Górników Redenu i było by przyjaźnie dla pasażerów przy jednoczesnej likwidacji starych wiat a tak to teraz wiaty sobie a zatoczki sobie i w ogóle te kioski to taki relikt minionej epoki a mięsny jest zwieńczeniem i wisienką na torcie.

Kiedyś zadałem pytanie Panu Prezydentowi co z przystankami w Centrum to odpowiedział mi, że pracują nad tym...., nie mam pojęcia dlaczego tak je zostawili i nie było ich w planie projektowym inwestycji. Może chcą połączyć je z inwestycją FPŻ ale jakoś w to wątpię..... W Centrum niesamowite menelstwo się zrobiło, przykre widoki....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 06 sie 2024 - 13:11
Post #626


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Widać, że jest jakiś problem z dokończeniem tej inwestycji. Nie chodzi tylko o poprawki, ale nieukończone oznakowanie oraz niepoprawione. Za długo się to przeciąga. Mi to wygląda na jakiś spór z wykonawcami


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post wto, 06 sie 2024 - 17:44
Post #627


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...wej-drogi-mapa/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post śro, 18 wrz 2024 - 22:13
Post #628


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Nikt nie pisał i w ogóle nikt nie informował, ale w centrum na Kościuszki w "górę", przed przejściem dla pieszych na wysokości dawnego kina Ars, zrobili zwężenie do jednego pasa.


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post śro, 18 wrz 2024 - 23:29
Post #629


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(szer @ śro, 18 wrz 2024 - 22:13) *
Nikt nie pisał i w ogóle nikt nie informował, ale w centrum na Kościuszki w "górę", przed przejściem dla pieszych na wysokości dawnego kina Ars, zrobili zwężenie do jednego pasa.

Ostatnio był tam wypadek, babka wjechała w rowerzystę, który jechał ścieżką dla rowerów przez Kościuszki, może to dlatego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 19 wrz 2024 - 00:11
Post #630


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Przeniosłem tutaj ten post Szer bo to chyba związane z tą inwestycją.
Te zmiany na Kościuszki chyba z dzisiaj i sam nie widziałem, ale też miałem info z drugiej ręki. Podobno likwidują też ten przejazd rowerowy przez Kościuszki? Od początku korzystali z niego też piesi. Może go przeniosą dalej i połączą z tym "starym" przejściem dla pieszych?

To wszystko przez kombinacje i zmiany podczas realizacji projektu. Zrobili jakieś nieprzemyślane prowizorki, które stwarzają kolejne problemy. Likwidując je tworzą następne...
Miały być pochylnie i rowery miały korzystać z przejazdów podziemnych w przejściu pozdziemnym.
To zwężenie to kolejny marny pomysł - za rondem może je korkować, ehh aż szkoda pisać. Nieprzemyślane rozwiązania kończą się potem beznadziejnymi poprawkami.

A kolejny przypadek to kolejne zwężenie przed przejściem za zintegrowanym przystankiem Al Róż w kierunku Gołonoga. Zrobili tam wąskie gardło i mamy korki. Z dawnych 3 pasów, gdzie łączy się droga z centrum i Al Róż robo się jeden pas, a powinno być po 1 pasie dla każdego kierunku. Teraz jeszcze pogorszyli bo zwężenie i zrobili już przed przejściem dla piszych więc zjeżdżając z Al Róż w kierunku Gołonoga od razu trzeba zmieniać pas na ten jedyny lewy...

Od niedawna po wielu miesiącach zaczęło się coś dziać przy tej inwestycji. A miała być skończona do końca tamtego roku. Coś z tym było nie tak. Ja stawiałbym na jakieś problemy z rozliczeniami z wykonawcami. Może nie było odebrane przez co nawet nie kosili trawy i wyglądało to fatalnie.
Teraz wreszcie robią grubowarstwowe oznakowanie w centrum, które miało być zrobione zaraz po zimie, gdy pozwolą warunki. Przed rondami na bocznych ulicach montują wysięgniki pod oznakowanie. Przed rondem Cieplaka i w centrum wreszcie montują bramownice.

Dalej do poprawy oznakowanie, gdzie znaki są za słupami. Do tego co zrobią z tym pierwszeństwem tramwajów, gdzie są sprzeczne oznakowania - niby tramwaj ma pierwszeństwo a przed rondami mają też znak koniec drogi z pierwszeństwem i ustąp, który przecież też je obowiązuje. Także jest taka sytuacja, że jednocześnie "ustąp" przed rondem mają tramwaje, a przed toorowskiem samochody.

Do tego wszystkiego rowerzyści nie wiedzą, że na przejeździe rowerowym przez jezdnię nie mają pierwszeństwa. Tu nawet w błąd wprowadzał ktoś z naszej komendy, dla którego rowerzysta miał takie same prawa jak pieszy, a zgodnie z przepisami miałby dopiero w momencie gdyby zszedł z roweru i go prowadził i to na przejściu.. Ręce opadają.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post czw, 19 wrz 2024 - 10:50
Post #631


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



I teraz wlatuje hit - dokładnie taką samą zwężkę do jednego pasa przed przejściem dla pieszych zrobili....na merkurym w stronę Gołonoga. Także miłośnicy korków będą mogli sobie jeszcze dłużej postać w godzinach szczytu.
I teraz nasuwa się pytanie - na ch... zrobili to wyniesione przejście dla pieszych, przecież miało być dzięki temu bezpieczniej? A wystarczyło zrobić sygnalizację wzbudzaną przez pieszych i problem bezpieczeństwa byłby rozwiązany.


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 19 wrz 2024 - 11:01
Post #632


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
też napisałem o tym wyżej w poprzedniej wiadomości. Dramat.

czyżbym zgadł i był problem z rozliczeniem? na sesji RM było:

CYTAT
Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza Etap III: Urząd Miejski
199.066.250,99 zł, PKP PLK S.A 32.399.163,80 zł, Tramwaje Śląskie S.A 1.057.800,00 zł
Lata realizacji 2020-2024
Rok 2024 zwiększa się poziom finansowania o kwotę 10.304.419,38 zł.
Zmianie ulega sposób finansowania zadania przy jednoczesnym zwiększenie środków na zadaniu z
przeznaczeniem na rozliczenie przekroczeń obmiarowych, po zakończeniu robót budowlanych
obejmujących budowę dróg rowerowych i przebudowę infrastruktury drogowej w ciągu ulic Królowej
Jadwigi i Piłsudskiego (droga powiatowa) oraz ulic Sobieskiego i Królowej Jadwigi (DW 910)


Zrobiono niby wielkie oszczędności już na etapie realizacji przez masę zmian w projekcie i rezygnację z przejazdów rowerowych w centrum i likwidację wielu przejść podziemnych a ty trzeba było dopłacić aż 10 mln zł.
Pewnie się dogadali i też ukryli w tym różne prace dodatkowe i wykończeniowe, i teraz działają.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post czw, 19 wrz 2024 - 16:20
Post #633


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(szer @ czw, 19 wrz 2024 - 10:50) *
I teraz wlatuje hit - dokładnie taką samą zwężkę do jednego pasa przed przejściem dla pieszych zrobili....na merkurym w stronę Gołonoga. Także miłośnicy korków będą mogli sobie jeszcze dłużej postać w godzinach szczytu.
I teraz nasuwa się pytanie - na ch... zrobili to wyniesione przejście dla pieszych, przecież miało być dzięki temu bezpieczniej? A wystarczyło zrobić sygnalizację wzbudzaną przez pieszych i problem bezpieczeństwa byłby rozwiązany.

Tylko żadnych świateł, światła tylko powodują korki, tak było przy targu jak były światła, z Majakowskiego ciężko było wyjechać a teraz wszystko płynnie idzie. Im mniejszy ruch w mieście tym bezpieczniej, na Kościuszki gdzie mieszkam te przejścia dla pieszych są bardzo niebezpieczne, jadą z góry od Legionów jak szaleni, często nie zatrzymują się jak drugi samochód stoi na pasach. Już kilka razy o mało co moją żonę nie potrącili na tych pasach. Moim zdaniem wystarczyłoby zrobić jakieś ograniczenia na drodze przed pasami, niekoniecznie zwężenia robić, tak żeby każdy musiał zwolnić. Niestety te ograniczenia w mieście możecie podziękować kierowcą, którzy myślą, że są na drodze szybkiego ruchu i mają gdzieś ograniczenia prędkości.

Ten post edytował Rokko31 czw, 19 wrz 2024 - 16:22
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post czw, 19 wrz 2024 - 18:31
Post #634


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



CYTAT(Rokko31 @ czw, 19 wrz 2024 - 16:20) *
Tylko żadnych świateł, światła tylko powodują korki, tak było przy targu jak były światła, z Majakowskiego ciężko było wyjechać a teraz wszystko płynnie idzie. Im mniejszy ruch w mieście tym bezpieczniej, na Kościuszki gdzie mieszkam te przejścia dla pieszych są bardzo niebezpieczne, jadą z góry od Legionów jak szaleni, często nie zatrzymują się jak drugi samochód stoi na pasach. Już kilka razy o mało co moją żonę nie potrącili na tych pasach.

Akurat teraz korki to powoduje ciągły potok pieszych przez przejścia dla pieszych, szczególnie w centrum i na merkurym. Sygnalizacja świetlna na przejściach raz że upłynni ruch samochodowy i pieszy to zwiększy bezpieczeństwo, bo samochody będą musiały się zatrzymać przed przejściem.
I nic nie wspominałem o światłach na skrzyżowaniach i rondach, tylko o przejściach dla pieszych. Bo wyniesione przejścia miały zapewnić bezpieczeństwo, a jak widać tak nie jest skoro zwężają do jednego pasa. Poza godzinami szczytu sygnalizacja może być wyłączona przecież.


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post czw, 19 wrz 2024 - 22:12
Post #635


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Wystarczy wolniej jeździć w mieście i problem z bezpieczeństwem zniknie i też nie będzie pomysłów zwężania drogi. Światła przy przejściach też będą korki powodować i to co chwile. Dla mnie jak jest teraz jest idealnie, przejeżdżam przez miasto bez żadnych problemów a te niewielkie korki przed przejściami dla pieszych to pikuś. Jeszcze niech zrobią porządek z przejściami na Kościuszki i będzie git. Dzięki nowej organizacji na głównej arterii miasta ruch kołowy został spowolniony, dzięki wyniesionym przejściom ludzie wolniej jeżdżą z czego jestem bardzo zadowolony, choć nie brakuje jeszcze debili za kółkiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post pią, 20 wrz 2024 - 08:16
Post #636


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



^^^
Ruch kołowy został tak spowolniony że w ubiegły piątek odcinek z Sobieskiego na Tworzeń zajął mi ok 40 min. a spalanie na komputerze auto pokazało o 1 litr więcej niż zwykle. Ekologia pełna rurą!


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KAMAZ
post pią, 20 wrz 2024 - 12:40
Post #637


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 181
Dołączył: czw, 31 maj 07
Nr użytkownika: 711
Płeć: Mężczyzna
GG: 3933460 status gadu-gadu



CYTAT(Zibar @ pią, 20 wrz 2024 - 07:16) *
^^^
Ruch kołowy został tak spowolniony że w ubiegły piątek odcinek z Sobieskiego na Tworzeń zajął mi ok 40 min. a spalanie na komputerze auto pokazało o 1 litr więcej niż zwykle. Ekologia pełna rurą!


A można wiedzieć jaką trasę wybrałeś? I która to była godzina?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post pią, 20 wrz 2024 - 15:51
Post #638


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Zibar @ pią, 20 wrz 2024 - 08:16) *
^^^
Ruch kołowy został tak spowolniony że w ubiegły piątek odcinek z Sobieskiego na Tworzeń zajął mi ok 40 min. a spalanie na komputerze auto pokazało o 1 litr więcej niż zwykle. Ekologia pełna rurą!

Pewnie na światłach na Tworzniu stałeś, Ja tak ostatnio miałem, tam się korki tworzą i mnóstwo tirów a przez całe miasto wszystko fajnie płynnie bez żadnych korków i żadnych strat czasowych biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post pon, 23 wrz 2024 - 08:14
Post #639


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



Start ok 15. Normalnie tą trasę jeździłem w piątki 15 do 20 min. Pierwsze +5 min było żeby przejechać rondo i przejście dla pieszych koło PKZ, kolejne od kościoła do przejścia dla pieszych na "Merkurym". Trzecie spowolnienie na rondzie koło targu, reszta na światłach przed bramą huty. Przez miasto nic płynnie nie szło.

Ten post edytował Zibar pon, 23 wrz 2024 - 08:17


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pon, 23 wrz 2024 - 15:59
Post #640


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Będzie za niedługo alternatywa poprzez Kolejową i nowy łącznik do Al. Zagłębia Dąbr. i będzie lepiej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

34 Stron V  « < 30 31 32 33 34 >
Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 08:32
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza