![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#541
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wyspy Rond robią zwykłymi krawężnikami betonowymi w centrum,przy Hucie Bankowa na części ulic mamy krawężniki nowe betonowe część stare granitowe.Jak można robić taki projekt za miliony złotych i popełniać takie błędy projektowe.Powinny być zastosowane krawężniki granitowe na całej długości inwestycji drogi.Część krawężników nowych betonowych jest już zniszczona.Takie coś zostanie na lata w mieście.
|
|
|
![]()
Post
#542
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT 25 października 2023 CZASOWE ZAMKNIĘCIA WLOTÓW NA CZTERECH SKRZYŻOWANIACH Z UL. SOBIESKIEGO W środę 25 października na kilometrowym odcinku ulicy Sobieskiego układana jest ostatnia ścieralna warstwa nowej nawierzchni. Warstwa ścieralna układana będzie na jezdni w kierunku centrum na odcinku od stacji Shell do skrzyżowania z ulicą Kościuszki. W trakcie asfaltowania wykonawcy prac będą zamykać także wloty skrzyżowań ulicy Sobieskiego z ulicami Chopina, Łukasińskiego, Żeromskiego i Sienkiewicza. Z tego powodu przepraszamy za czasowe utrudnienia w ruchu. Szkoda, że nie informują po fakcie. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#543
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
wow, ale przyspieszenie. Omijam tamten odcinek przez nową obwodnicę, ale jeszcze niedawno od Sienkiewicza do Kościuszki była sama ziemia i resztki starej podbudowy plus wyrwane stare krawężniki. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#544
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
u sąsiadów, ale dla nas również istotne:
CYTAT NaszeMiasto Wymiana torowiska tramwajowego w Będzinie z dużym opóźnieniem. Kiedy ostateczny finał inwestycji i koniec utrudnień? Opóźnia się wymiana torowiska tramwajowego w Będzinie. Inwestycja, która miała się zakończyć najdalej w 2022 roku dalej trwa. Na szczęście tramwaje z powodu ogromnej inwestycji drogowej w Dąbrowie Górniczej nie dojeżdżają do tego miasta, ale to ma się wkrótce zmienić. Czy pasażerowie będą się musieli zatem liczyć z utrudnieniami w codziennym kursowaniu w Zagłębiu? Wymiana torowiska wzdłuż alei Kołłątaja w Będzinie to inwestycja własna Tramwajów Śląskich, nie będąca częścią projektu unijnego. Obejmuje modernizację torowiska tramwajowego na odcinku od przystanku Będzin Paryska do przejazdu drogowo – tramwajowego z ulicą Koszelew. Modernizowany jest odcinek o długości około 2440 metrów toru pojedynczego. - Zadanie polega na wymianie podbudowy, wykonaniu rusztu torowego na podkładach strunobetonowych z bezstykowym połączeniem szyn oraz sprężystym przytwierdzeniem szyn, podbiciem i ułożeniem elementów profilu torowiska oraz końcowym szlifowaniem szyn. W zakresie modernizacji są również trzy przejazdy drogowo - tramwajowe, dwa przejścia dla pieszych, które wykonane zostaną w technologii bezpodsypkowej – informował po rozpoczęciu robót Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Prace wykonane są we współpracy jednostki wewnętrznej spółki - Zakładu Torów i Sieci z firmą zewnętrzną. To Firma Roka Katarzyna Krzyżanowska z Przezchlebia. Po pracach torowych Tramwaje Śląskie planowały również wykonać modernizację sieci trakcyjnej. Szacunkowy koszt tej inwestycji wyceniany był na około 5 mln zł. - Prawdopodobnie ostateczny koszt będzie niższy niż te szacowane 5 mln zł, ale poznamy go dopiero po zakończeniu wszystkich robót i podsumowaniu wszystkich poniesionych realnie kosztów – tłumaczy Andrzej Zowada. Kiedy ostateczny finał inwestycji Tramwajów Śląskich w Będzinie? W czasie prac ruch tramwajowy prowadzony jest w systemie mijankowym po jednym torze. Kiedy cała inwestycja będzie więc gotowa? - Prace powinny zostać ukończone do końca listopada tego roku. Opóźnienie w pracach wynikało z przedłużających się uzgodnień robót z zarządcą drogi – tłumaczy Andrzej Zowada. Jeśli udałoby się skończyć faktycznie inwestycję w Będzinie, to być może nie kolidowałoby z powrotem tramwajów do Dąbrowy Górniczej, co ma nastąpić w listopadzie lub grudniu tego roku. - Obecnie tramwaje przejeżdżają przez miejsce robót, dzięki rozjazdom technologicznym jeżdżąc w dwóch kierunkach po jednym torze. W ten sam sposób odbywać się będzie ruch tramwajów po wznowieniu ruchu w Dąbrowie Górniczej. Nie ma tu żadnego zagrożenia – podkreśla rzecznik Tramwajów Śląskich. Do tej pory wykonano tor południowy, po którym obecnie odbywa się ruch tramwajowy w dwóch kierunkach. Na torze północnym wymienione zostało podtorze i rozłożone zostały już podkłady. Do wykonania pozostało wpinanie i spawanie szyn na torze północnym a także podbicie torowiska w planie i profilu oraz korekcyjne szlifowanie szyn, jak również odtworzenie krawężników i humusowanie rozjeżdżonych pasów zieleni. zdjęcia ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#545
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Spokojnie zdążą, obstawiam że do końca roku tramwajów w DG nie uruchomią.
Remont na Koszelewie wiemy wlecze się od lat ale ostatnio też były jakieś ruchy na odcinku od 'nerki' do Paryskiej, włącznie z robotami na wiadukcie nad linią kolejową. Wiadomo co tam się dzieje ? No i jeszcze łącznik między DG a Będzinem zostaje bez remontu.... A przy okazji...czy remontowali odcinek od pętli przy HK do remontowanego odcinka w okolicach wiaduktu PKP ? |
|
|
![]()
Post
#546
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nie, nie remontowali. Znaczy nie modernizowali, co najwyżej odświeżyli.
|
|
|
![]()
Post
#547
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Coś z tą ścieralną na Sobieskiego do Kościuszki to jakiś fake. W ciemności niedawno z daleka widziałem jakby tam było rozkopane i jeszcze bez żadnego asfaltu.
W Gołonogu od wczoraj zaczęli nakładać oznakowanie poziome. A z fb MB: CYTAT Zgodnie z wcześniejszą deklaracją rondo Budowniczych Huty Katowice wkrótce nie będzie rondem tylko z nazwy, lecz rzeczywiście stanie się skrzyżowaniem o ruchu okrężnym. Z pewnością bezpieczniejszym niż obecne skrzyżowanie. Początkowo planowaliśmy przebudować skrzyżowanie na rondo w przyszłym rok. Ostatecznie zdecydowaliśmy, żeby zrobić to jeszcze przed końcem tego roku. Być może zauważyliście, że z tego powodu drogowcy i brukarze uwijają się jak mrówki, żeby ze wszystkim zdążyć na czas ??? Na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ulicami Kasprzaka i Wiśniową trwa obecnie budowa jezdni w nowej geometrii, która wymusi wolniejszą jazdę, przebudowywane jest odwodnienie oraz układane są krawężniki, które nadadzą głównej wyspie nowego kształtu. Oczywiście całe skrzyżowanie docelowo zyska nową nawierzchnię, co już wkrótce sami odczujecie zdjęcia ![]() Spokojnie zdążą, obstawiam że do końca roku tramwajów w DG nie uruchomią. wykrakane, nie pomyliłeś się. kolejna obsuwa aż do samego końca ![]() Z najnowszego PD: CYTAT Piotr Purzyński: Mieszkańcy są ciekawi, kiedy do Dąbrowy Górniczej wrócą tramwaje? Marcin Bazylak: Jak skończy się przebudowa głównej osi miasta. Termin zakończenia prac przewidziany w kontrakcie to koniec tego roku. Po drodze liczyliśmy, że tramwaje zaczną kursować wcześniej, ale analiza sytuacji, która jest przez nas prowadzona na bieżąco, przekonała nas do tego, żeby tramwaje wprowadzić dopiero wtedy, gdy zakończą się wszystkie prace. Rozumiem, że chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu? - Tak, bezpieczeństwo uczestników ruchu, ale także o sprawność prowadzenia prac. Dostrzegamy, że częste przekładanie frontów robót wprowadza niepewność u kierowców, więc dodatkowe wpuszczenie w środek tych prac tramwaju mogłoby spowodować zbyt duże niebezpieczeństwo. Chcemy, by wykonawcy sprawnie zakończyli wszystkie prace i wtedy wrócą tramwaje. Czy możemy już pokusić się o podanie dokładnego terminu powrotu tramwajów? - Zakładam, że będzie to połowa grudnia. Dla przypomnienia - na początku nie przewidywano przerwy w ruchu tramwajowym. Tramwaje miały się poruszać po jednym torze parze cały okres realizacji inwestycji. Wiadomo, że jakieś przerwy musiały być np weekendowe przepięcia torów i na wieszanie nowej sieci itp. Potem było info, że jednak wstrzymują ruch całkowicie ale dzięki temu będą intensywne szybkie prace. Ostatecznie zamknięte do samego końca. Co do wspomnianych innych odcinków, to widać było, że od PUP do granicy z Będzinem były kiedyś jakieś poprawki i wymienili najbardziej zniszczone podkłady (drewniane). A w Będzinie na wiadukcie nad torami chyba jedna strona jest gotowa, podobnie chyba na moście nad Przemszą? fatalne jest też torowisko na Kołłątaja od Paryskiej w stronę zamku. Takie kilkumetrowe odcinki szyn co kawałek wygięte w inną stronę. Chyba nowoczesny tramwaj po tym nie pojedzie, jeśli nie zrobią żadnych poprawek. i jeszcze co ciekawe z nowego PD: CYTAT Lada moment tramwaje pojadą po zmodernizowanym torowisku, pasażerowie będą korzystać z nowoczesnych przystanków. Wyjątkiem na tej sieci będzie tylko przysta- nek Tworzeń Huta Katowice. Czy to się zmieni? - Tak, to wyzwanie na najbliższy czas. Zamierzamy podpowiedzieć i zachęcić ArelorMittal Poland do zrealizowania centrum przesiadkowego przy hucie. Chcemy usprawnić przesiadanie się z autobusu na tramwaj oraz też sprawić, by na przystanku autobusowym w pobliżu głównej bramy huty mieszkańcy poczuli się bezpiecznie dzięki unowocześnieniu obecnej infrastruktury. i CYTAT Wróćmy jeszcze do tematu tramwaj-rondo. Miasto przygotowuje się do kampanii informacyjnej z hasłem "W Dąbrowie Górniczej tramwaj zawsze ma pierwszeństwo". - To konieczność. Warunkiem uzyskania dofinansowania przez Tramwaje Śląskie na modernizację torowiska było pierwszeństwo dla tramwaju. W momencie, gdy zrezygnowaliśmy z sygnalizacji świetlnych, musieliśmy znaleźć rozwiązanie, które zagwarantuje tramwajom płynny przejazd. Rozwiązaniem jest wprowadzenie takiej organizacji ruchu, która da tramwajom pierwszeństwo w każdym przypadku, czyli przy wjeździe na ronda i zjeździe z rond. ??? jakie to miałoby być rozwiązanie??? Jaka kampania? To przecież są przepisy drogowe, a na co kampania która dotrze tylko do części, nie mówiąc o przyjezdnych? Co oni kombinują? Przecież nie może być tak, że wszyscy będą mieli "ustąp pierwszeństwa" przed wjazdami na ronda, a tramwaje takiego znaku by nie miały. No chyba że dadzą ustąp dla samochodów przed torowiskami, ale to byłby niezły ewenement zamieszanie. Ludzie by zgłupieli i nie wiedzieli czy to dotyczy tylko tramwajów i zatrzymywaliby się też zaraz za torami, żeby wpuszczać na rondo samochody heh. Jedynie to sygnalizacja świetlna wzbudzana przez tramwaje, taka jak wzdłuż Kasprzaka. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#548
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 21 Dołączył: czw, 29 gru 22 Nr użytkownika: 6,425 Płeć: Mężczyzna ![]() |
"Coś z tą ścieralną na Sobieskiego do Kościuszki to jakiś fake."
żaden fejk, leży jak miała leżeć, może w ciemności i z daleka nie zauważyłeś, bo tak jakby czarna jest ![]() |
|
|
![]()
Post
#549
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Uśmieszku! O jakich w ogóle "nowoczesnych tramwajach" tu od początku mowa? Bo przecież zmodernizowane NISKOWEJŚCIOWE (z niskim członek tylko w środku składu) pojazdy Moderus jeździły już przed remontem. A chyba nie liczycie na NOWE Pesy, takie jak na 15tce? Zdziwiłbym się. ale pozytywnie
![]() |
|
|
![]()
Post
#550
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
żaden fejk, leży jak miała leżeć, może w ciemności i z daleka nie zauważyłeś, bo tak jakby czarna jest ![]() Opisywałem stan sprzed kilku dni zanim napisałem. Na pewno położyli w tamten dzień a nie później? jeśli jest już ścieralna to oczywiście super, bo pracy nadal ogrom ale kolejny odcinek do przodu. Uśmieszku! O jakich w ogóle "nowoczesnych tramwajach" tu od początku mowa? Bo przecież zmodernizowane NISKOWEJŚCIOWE (z niskim członek tylko w środku składu) pojazdy Moderus jeździły już przed remontem. A chyba nie liczycie na NOWE Pesy, takie jak na 15tce? Zdziwiłbym się. ale pozytywnie ![]() Od 3 lat mówiło się, że po przebudowie na 21 będą jeździły tylko same niskopodłogowe. To najważniejsza linia w Zagłębiu. Ostatnio potwierdzone na fb przez MB gdzieś pod koniec lipca - ustalone z TŚ po spotkaniu z prezesem. Mają być właśnie Pesy. A na 15 już się pozmieniało i teraz jeżdżą tam też wysokopodłogowe składy. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#551
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
W ogóle odnoszę wrażenie, że zupełnie inna ekipa wjechała na roboty (na pewno w centrum) i dlatego tak prace przyspieszyły. Ratują się podwykonawcami czy oddali kontrakt?
No takiego tempa prac to w sumie nie widziałem od bardzo dawna -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#552
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Tak, mają być PESY na 21 to już od dawna było wiadomo. Kwestia kiedy bo ja obstawiam nie w tym roku...
|
|
|
![]()
Post
#553
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
taka ciekawostka, z ostatniej sesji RM:
CYTAT Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza - Etap III: Urząd Miejski 185.921.098,27 zł, PKP PLK S.A 32.399.163,80 zł, Tramwaje Śląskie S.A. 1.057.800,00 zł Lata realizacji 2020-2024 Rok 2023 zmniejsza się poziom finansowania o kwotę 17.359.629,29 zł. Zadanie znajduje się w końcowej fazie realizacji. Pozostałe na zadaniu środki nie zostaną wykorzystane. Niespotykane - ponad 17 mln zł taniej? czyżby efekt okrojenia inwestycji np te tunele? -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#554
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Po wpisie prezydenta MB na fb o tym pierwszeństwie tramwajów rozpętała się tam w komentarzach burza i zamieszanie. Ciekawe jak będzie finalnie i kto zatwierdzi organizację ruchu.
Z tego co zrozumiałem z wpisów pana prezydenta to najpierw powoływał się na jakiś artykuł mówiący o tym, że tramwaje zawsze mają pierwszeństwo. Kolejna wersja to dodanie - chyba, że oznakowanie wskaże inaczej. Ostatnia wersja to dodanie przed torowiskiem znaków: "ustąp pierwszeństwa" i "uwaga tramwaj". Jak dla mnie jest to dalej niejasne i chyba coś z tym nie tak. Przecież oznakowanie na różnych wlotach na skrzyżowaniu musi ze sobą współgrać. Nie może być tak, że z jednej strony ktoś ma pierwszeństwo, a z drugiej ktoś nie ma "ustąp" albo żadnego znaku i na jednej z krzyżujących się dróg obowiązuje zasada prawej strony. Albo z jednej strony ustawimy drogę jednokierunkową, a na drugim końcu z przeciwka nie postawimy nic. Przed każdym wlotem naszych rond będą wspólnie znaki "rondo" i "ustąp pierwszeństwa" i one przecież też obowiązują tramwaje! I właśnie takie oznakowanie jednoznacznie "wskazuje inaczej" i znosi zasadę pierwszeństwa tramwajów. Kierowcy wjeżdżający na takie rondo są pewni, że każdy inny uczestnik ruchu na wlocie na takie rondo ma te same zasady, co jest przecież jasne. Nie można dodać tabliczki "nie dotyczy tramwajów". Może ktoś myślał, że przy torowisku takiego znaku nie postawi się osobno dla tramwajów. I tak te znaki będą obok i nic to nie zmieni. A pewnie nawet będą po lewej stronie jezdni między jezdnią a torowiskiem. Najlepsza byłaby wzbudzana sygnalizacja w momencie przejazdy tramwaju, ale na takie zmiany to już teraz nie ma czasu. Ogarniacie jakoś ten pomysł? ![]() CYTAT naszemiasto Dąbrowa Górnicza w przebudowie - czy to się kiedyś skończy?. Drogowcy budują ronda, chodniki, drogi rowerowe. Finał prac coraz bliżej W Dąbrowie Górniczej do finału zmierza przebudowa całego układu komunikacyjnego na głównych drogach, prowadzących przez miasto. Kierowcy muszą uważać, bo wciąż układana jest nowa nawierzchnia, powstają nowe chodniki i ścieżki rowerowe, co skutkuje zwężeniami na jezdniach, a także zmianami w organizacji bieżącego ruchu. Inwestycje drogowe w Dąbrowie Górniczej: nowe ronda i wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe Cześć wyremontowanych dróg, głównie od strony dzielnicy Gołonóg, została już otwarta, ale nadal kierowcy i piesi trafiają na liczne utrudnienia w ruchu. Ciężki sprzęt pracuje niemal na wszystkich głównych ulicach, prowadzących przez miasto. Całkowicie przebudowywany jest bowiem odcinek od ul. Sobieskiego, przez Królowej Jadwigi i Piłsudskiego aż do ronda Budowniczych Huty Katowice. Co udało się wykonać dotychczas? - Zakończona została przebudowa kanalizacji i infrastruktury podziemnej. Na większości odcinków ułożona została wierzchnia warstwa ścieralna asfaltu, na pozostałych odcinkach obecnie układane są krawężniki drogowe, w tym geometrie rond na skrzyżowaniach z ulicą Kościuszki, aleją Róż, Wojska Polskiego oraz aleją Majakowskiego. Jednocześnie wykonywane są drogi pieszo-rowerowe oraz oświetlenie drogowe. Na ukończonych odcinkach drogowych wprowadzane jest docelowe oznakowanie ? mówi Piotr Purzyński, p.o. rzecznika prasowego Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. Całkowitą nowością dla kierowców oraz pasażerów komunikacji miejskiej będą dwa wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe. Pierwszy z nich powstał na wysokości osiedla Manhattan w dzielnicy Gołonóg na ul. Piłsudskiego, a drugi w dzielnicy Reden, na ul. Królowej Jadwigi, tuż za rondem, łączącym tę ulicę z aleją Róż. Inwestycje drogowe w Dąbrowie Górniczej: prace mają zakończyć się w 2023 roku Obecnie największe utrudnienia dla kierowców oraz pieszych czekają na ul. Królowej Jadwigi, na odcinku od ronda z al. Róż do al. Majakowskiego, gdzie z ruchu wyłączona jest droga w stronę dzielnicy Gołonóg i byłej Huty Katowice, a także w ścisłym centrum miasta oraz na ul. Sobieskiego. Tam powstaje m.in. nowa droga rowerowa oraz chodniki. - Do wykonania zostały prace drogowe związane z układaniem krawężników i wierzchnich asfaltowych warstw jezdni, a także - na niektórych odcinkach - wykonanie oświetlenia i docelowego oznakowania ? wyjaśnia Piotr Purzyński. Czy zatem w listopadzie planowane są jakieś zmiany w organizacji ruchu dla kierowców? - W najbliższym czasie ruch samochodowy w kierunku byłej Huty Katowice na odcinku od Wojska Polskiego do alei Majakowskiego zostanie przełożony na jezdnię południową. W kolejnym etapie na jezdnię południową planuje się przełożenie ruchu od skrzyżowania z aleją Róż. Większość pozostałych prac drogowych w listopadzie i grudniu będzie prowadzona przy utrzymaniu zawężenia jezdni ? przyznaje Piotr Purzyński. Wszystkie roboty budowlane, zgodnie z zapowiedziami władz lokalnych, mają się zakończyć jeszcze w tym roku. Jest też szansa, że w połowie grudnia, jeszcze przed Bożym Narodzeniem, do miasta wrócą tramwaje. Nie kursowały tutaj ponad dwa lata, bowiem Tramwaje Śląskie wymieniały na odcinku prawie 5 kilometrów, całe torowisko, biegnące środkiem ul. Piłsudskiego, Królowej Jadwigi i Sobieskiego, aż do ronda Budowniczych Huty Katowice. Koszt całej inwestycji po stronie miasta (osobne koszty związane z przebudową torowiska tramwajowego ponoszą Tramwaje Śląskie) to 116 mln 414 tysięcy 746,37 zł, z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosi 87 mln 833 tys. 468,20 zł. szkoda, że nie ma comiesięcznej aktualizacji i zdjęć na stronie UM. Za to do tego tekstu są zdjęcia z okolic centrum i kawałka Redenu ![]() dzieje się ,spieszą się ale dalej ogrom prac. Dopiero zabierają się za ronda przy Majakowskiego i Wojska Polskiego. Szybko nadrabiają na najbardziej opóźnionym odcinku przed DH Centrum - układają krawężniki i niedługo będą betonować zatokę autobusową. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#555
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
w kwestii rond :
https://www.youtube.com/watch?v=PjOADCltfRY ogólnie czesto na tym kanale są aktualizacje z postepów w remontach w mieście. Ten post edytował Sebastian22 wto, 14 lis 2023 - 18:39 |
|
|
![]()
Post
#556
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A jak tam kwestia przystanków w centrum? Na razie te konstrukcje z kioskami nie rozwalają czyli one chyba pozostaną? Czy będą zwykłe wiaty jak przy dworcu czy coś planowane jest innego? Ktoś coś wie jakie są plany?
|
|
|
![]()
Post
#557
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 21 Dołączył: czw, 29 gru 22 Nr użytkownika: 6,425 Płeć: Mężczyzna ![]() |
idzie masa na Królowej Jadwigi od Kościuszki na wschód! ciekawe, czy rondo też machną, skoro już maszyny na miejscu...
|
|
|
![]()
Post
#558
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
Rondo w centrum jeszcze nie. Żeby je skończyć to najpierw ruch musi wrócić na południową jezdnię. Wtedy będą mogli ostatecznie je uformować i ułożyć wszystkie krawężniki. To dopiero pierwsza warstwa. A zaraz gdy wylali nowy beton w zatoce od strony CH Centrum to ktoś tam wszedł i się zapadł. Ludzie się kręcą po placu budowy, byle krótsza droga. A jak tam kwestia przystanków w centrum? Na razie te konstrukcje z kioskami nie rozwalają czyli one chyba pozostaną? Czy będą zwykłe wiaty jak przy dworcu czy coś planowane jest innego? Ktoś coś wie jakie są plany? Pozostaną. Po stronie PKZ czasem nawet nie remontowali kiosków? W przyszłości są plany przebudowy Placu Wolności (wraz z FPŻ) i może wtedy z tym coś zrobią. Mam nadzieję, że wtedy pozbędziemy się tych jodeł z placu. To symbol kompromitacji decydentów ![]() Oby przynajmniej od strony PKZ dodatkowo przy zatoce postawić dwie 4-modułowe wiaty metropolitalne, tak jak w Gołonogu przy dworcu. Tu dalej powinny być 2 stanowiska w każdym kierunku, więc jedna duża wiata na stanowisko. W sumie od strony DH Centrum też by się przydało, chociaż stare zadaszenie nie jest tam aż tak daleko. Najwyższy czas zmienić nazwę przeniesionego przystanku "Sienkiewicza" zanim pojawią się nowe rozkłady i tramwaje np na "3 Maja" albo "Śródmieście". -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#559
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 21 Dołączył: czw, 29 gru 22 Nr użytkownika: 6,425 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^^ Rondo w centrum jeszcze nie. Żeby je skończyć to najpierw ruch musi wrócić na południową jezdnię. Wtedy będą mogli ostatecznie je uformować i ułożyć wszystkie krawężniki. To dopiero pierwsza warstwa. Z grubsza to właśnie miałem na myśli- dokończyć krawężniki na południowej połówce ronda i pociągnąć ścieralną dalej na wschód południową jezdnią. Nie mówię, że miałoby się to wydarzyć dziś. ;) |
|
|
![]()
Post
#560
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
ale może się wydarzyć szybko. Przed DH Centrum jadą od razu z drugą warstwą. Potem pewnie wpusty i ścieralna, a po niej wyciągną spod powierzchni pokrywy studzienek tą nową metodą i już puszczą ruch. Ja się boję trochę o trwałość i efekt końcowy. To co widać najbardziej jest robione teraz w pośpiechu. A potem widzimy przecież chodniki, drogi rowerowe, oznakowanie poziome, trawniki, barierki itp. Miasto musi odebrać w terminie i czy nie przymkną na coś oczu. Miejscami po deszczu na jezdni w różnych miejscach stoi woda... Nic nie pisałem, bo gdy nie było ścieralnej to wpusty były powyżej. Tam gdzie jest już ostatnia warstwa to są dalej miejsca, gdzie stoją kałuże, a tego to się łatwo już nie poprawi i tak zostanie. Chyba połowa krawężników po ustawieniu jest mniej lub bardziej przechylona. Poprawiają je przed ułożeniem ścieralnej, ale czy to będzie wtedy trwałe, jak tylko je popychają do pionu. Nic nie wzmacniają od zewnętrznej strony na którą się przechlają. Inna sprawa to te krawężniki granitowe z odzysku, które nawet w centrum mieszają z betonowymi. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 19:32 |