![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#521
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Taka stara dąbrowska tradycja
![]() ![]() Może to te same firmy co w Strzemieszycach. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#522
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
część tramwajowa blisko końca, ale blokuje ją część miejska. Moim zdaniem to chyba byłby cud gdyby skończyli część miejską do końca roku.
A w Będzinie po przeniesieniu ruchu na nowy tor na odcinku Koszelew - Paryska rozebrano już drugi. Ciekawostka, że ten oddany już nowy tor otworzyli bez jego podbicia i jest bardzo pokrzywiony. Pewnie podbiją dopiero gdy będą gotowe oba. Od PUP przy Shellu w stronę Będzina rozebrali chodnik. Pewnie będą budowali nowy z drogą rowerową. Kiedyś powymieniali tam najgorsze podkłady. Trawy od dawna tam nie koszą, jakby było przekazane pod inwestycję. Czyli były takie drobne poprawki, żeby nowe tramwaje dały radę. Oby od PUP do granicy z Będzinem wymusić na TŚ pomalowanie tych starych słupów. Od razu będzie inaczej. A z czasem wymienić oprawy na LED. Z Królowej Jadwigi mogliby tam przenieść, bo tu będą na nowych słupach. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#523
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Filmik od Pana Adama Okunia z kanału KolejoweZagłębie - sytuacja w Gołonogu:
https://www.youtube.com/watch?v=KW8QeIbjof8 Z FB Prezydenta czytamy że jutro i pojutrze będzie kładzona ostatnia warstawa na Piłsudskiego. |
|
|
![]()
Post
#524
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^ i tu ten tekst:
CYTAT Dobre wieści z placu (prze)budowy alei Piłsudskiego ?? Na jutro i na środę drogowcy ?? zaplanowali układanie ostatniej warstwy nawierzchni na prawie 2-kilometrowym odcinku jezdni w kierunku huty - od stacji paliw BP ? do ulicy Kasprzaka. Prace zostały podzielone na dwa etapy: ? we wtorek rozściełacze wyjadą na odcinek między BP a zintegrowanym przystankiem na Manhattanie; ? w środę drogowcy będą pracować na odcinku między zintegrowanym przystankiem na Manhattanie a ulicą Kasprzaka. W trakcie prac ruch samochodów w obu kierunkach będzie się odbywał jezdnią w stronę centrum. PS ?? Uprzedzając pytania o powrót tramwajów: jeśli wykonawca prac zakończy wszystkie niezbędne do tego prace, tramwaje wyjadą na tory w listopadzie. CYTAT NaszeMiasto Powrót tramwajów do Dąbrowy Górniczej opóźniony. Inwestycja na finiszu, ale pasażerowie muszą jeszcze poczekać. Jak długo? Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej czekają na powrót tramwajów do miasta. Miały pojawić się znów po dwóch latach nieobecności we wrześniu tego roku, ale teraz okazuje się, że powrót znów się opóźni. Kiedy zatem możemy się spodziewać najwcześniej czerwonych składów, sunących po całkowicie nowym torowisku? Inwestycje w Dąbrowie Górniczej: torowisko gotowe, trwają ostatnie prace W Dąbrowie Górniczej trwa największa od lat 70. minionego wieku inwestycja ?tramwajowa?. W całym mieście wymienionych zostało prawie 5 km torowiska (10 km toru pojedynczego), przebiegającego przez środek miasta. Trzeba było wymienić szyny w obie strony (w stronę Będzina i byłej Huty Katowice), od pętli przy ul. Sobieskiego aż do ul. Kasprzaka. Do tego cała inwestycja toczy się na głównej osi komunikacyjnej miasta, gdzie ruch pojazdów osobowych oraz autobusów komunikacji miejskiej jest największy. Przedsięwzięcie rozpoczęło się jesienią 2021 roku od usunięcia starych torów. Teraz zmierza do finału. Co ważne połączone jest z tak zwaną miejską częścią przebudowy całego układu komunikacyjnego w mieście, w ramach którego powstają nowe ronda, chodniki, drogi rowerowe, wymieniana jest nawierzchnia na głównych drogach prowadzących przez Dąbrowę Górniczą ? Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego. - Zasadnicze prace budowlane w zakresie tramwajowym inwestycji są już wykonane, a generalny wykonawca skupia się w głównej mierze na realizacji zadań zakresu miejskiego. W zakresie tramwajowym generalny wykonawca realizuje prace wykończeniowe. To między innymi szlifowanie szyn, regulacja sieci trakcyjnej, podbijanie toru oraz zasypywanie torowiska tłuczniem. Po ich zrealizowaniu pozostaną do wykonania tylko prace porządkowe ? mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Inwestycje w Dąbrowie Górniczej: przejazd techniczny, a potem powrót tramwajów Przed powrotem tramwajów do regularnych kursów w Dąbrowie Górniczej konieczne będzie jeszcze przeprowadzenie tak zwanych przejazdów technicznych. Dzięki nim będzie wiadomo, czy wszystko działa jak należy, czy odpowiednia jest wysokość nowych peronów, czy jazda odbywa się płynnie. - Jazdy próbne wykonuje się zwykle kilka do kilkunastu dni przez oddaniem torowiska do ruchu. Decyzja o wznowieniu ruchu tramwajów leży w gestii władz Dąbrowy Górniczej. Z najnowszych informacji wynika, iż jazda próbna może być przeprowadzana około połowy października. Wszystko będzie zależeć od postępu prac na zakresie miejskim inwestycji ? wyjaśnia Andrzej Zowada. Takie jazdy miały zostać przeprowadzone już we wrześniu. Zatem zapowiadany powrót tramwajów trochę się opóźnia. - Faktycznie wstępne plany mówiły o możliwości wznowienia ruchu tramwajowego we wrześniu, jednak prezydent Dąbrowy Górniczej podjął decyzję o przesunięciu wprowadzenia ruchu tramwajowego do miasta, tłumacząc to względami bezpieczeństwa związanymi z toczącymi się pracami drogowymi ? wyjaśnia Andrzej Zowada. Jak dodaje, aby przywrócić ruch tramwajów w Dąbrowie Górniczej konieczne jest wykonanie jeszcze części prac w zakresie drogowym inwestycji, aby możliwe było bezpieczne korzystanie z tramwajów przez pasażerów. - W tej chwili rozważana jest możliwość wznowienia ruchu tramwajowego na przełomie października i listopada, ale wiele zależy od postępu w budowie na zakresie drogowym tej inwestycji ? zapowiada rzecznik Tramwajów Śląskich. Nowe torowisko tramwajowe w Dąbrowie Górniczej poprawi komfort podróżowania Nowe torowisko, nowe perony oraz dwa nowe, wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe zdecydowanie mają poprawić komfort podróży dla pasażerów - Nowe torowisko oznacza, że będzie ciszej i bezpieczniej. Przebudowane zostały perony przystankowe co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z tramwaju. To również wiąże się to z podniesieniem bezpieczeństwa i komfortu dla pasażerów ? tłumaczy Joanna Olszówka, kierownik działu public relations w Tramwajach Śląskich. Zostały też przebudowane przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerów. Pojawiły się nowe wiaty przystankowe. Nowe torowisko tramwajowe w Dąbrowie Górniczej: ile to wszystko kosztuje? Inwestycje w Dąbrowie Górniczej realizowane są w ramach projektów pn.: ?Zintegrowany Projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko - Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego ? etap I oraz etap II? współfinansowanych przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pierwsze z tych przedsięwzięć trwało od stycznia 2019 do sierpnia 2020 roku. Wówczas przebudowane zostało torowisko tramwajowe w ciągu ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej, od skrzyżowania ul. Piłsudskiego i ul. Kasprzaka do skrzyżowania ul. Kasprzaka i ul. Zaplecze. Całość prac kosztowała 53 mln 604 tys. 717,50 zł, a dofinansowanie z UE wyniosło 65 procent. Dwa kolejne zadania właśnie trwają i zmierzają do końca. Przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Sobieskiego i ul. Królowej Jadwigi w Dąbrowie Górniczej, od pętli KWK Paryż do Al. Róż ma kosztować 26 mln 296 tys. 666,02 zł. Dofinansowanie z UE wyniesie około 65 procent wszystkich kosztów. Z kolei przebudowa torowiska wydzielonego w ciągu ulicy Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej na odcinku od Al. Róż do ul. Kasprzaka to wydatek w wysokości 20 mln 177 tys. 403,55 zł, a dofinansowanie z funduszy UE też ma wynieść około 65 procent. - W związku z rozliczeniem powykonawczym zadań jeszcze trwających całkowita wartość inwestycji wraz z dofinansowaniem będzie znana po ich zakończeniu i końcowym rozliczeniu ? wyjaśnia Joanna Olszówka. tego opóźnienia z tramwajami nie można było tłumaczyć tylko tym bezpieczeństwem bo na czas znowu nie zdążyli i nawet wszystkie tory nie były wtedy połączone w wielu miejscach. Zresztą do tej pory trwają prace i trudni byłoby je robić pod ruchem tramwajów. i nowe zdjęcia ![]() W ciągu kilku tygodni powinni całkowicie skończyć odcinek od Poniatowskiego do Kasprzaka w obu kierunkach wraz z chodnikami itp. Nie wiem jak z przejściem podziemnym na Manhattanie. Tam od początku ślimacze tempo. A co by było gdyby zgodnie z planem wyremontowali tez inne przejścia. Widać też przygotowania do przerobienia ronda Budowniczych HK na prawdziwe rondo, a nie tylko z nazwy. Dobrze, że to nie tylko oznakowanie ale zmiana geometrii wjazdów. No i całe szczęście, że barierki są w podobnej kolorystyce do wiat i słupów, a nie jakieś pstrokate np żółto czerwone. Ale żeby zdążyli do końca roku z resztą w stronę centrum i Będzina to tylko jakaś mega mobilizacja i dobra pogoda. Nie może przyjść zima, bo będzie problem z wykończeniem, a to właśnie do prac wykończeniowych potrzebna odpowiednia pogoda. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#525
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Jednak wczoraj nie położyli ostatniej warstwy - ścieralnej od Manhattanu do Kasprzaka. Ale widać, że przygotowane, może dzisiaj
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#526
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Przed PKZ dzisiaj kładą pierwszą warstwę asfaltu, a chyba od jutra już przeniosą tam ruch i tymczasowe przystanki
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#527
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Tak, widać to na kamerce:
https://www.dabrowa-gornicza.pl/atrakcje/kamery-online/ |
|
|
![]()
Post
#528
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
i faktycznie ruch odbywa się już jezdnią w stronę Będzina, jednocześnie zamknięta jest ta w stronę Gołonoga.
|
|
|
![]()
Post
#529
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Na szczęście jest kolejna zmiana w projekcie. Dobra zmiana
![]() Zatoczka w stronę Będzina jest na szczęście dłuższa niż miała być. Wejdą chyba jednocześnie dwa długie albo trzy krótkie. Będzie chyba w sam raz, bo teraz są zbyt długie. Ciekawe czy będą dalej dwa stanowiska. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#530
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A czy przebudowane zostaną wiaty w centrum czy nadal bedą lata 90-te?
|
|
|
![]()
Post
#531
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Na szczęście jest kolejna zmiana w projekcie. Dobra zmiana ;) Też tu pisałem o tym, gdy zobaczyłem projekt. Zatoczki w centrum miały być bardzo krótkie, w zasadzie to na jeden autobus, a wiadomo ile ich potrafi jednocześnie podjechać. Nie tylko komunikacja miejska, ale jeszcze przewozy pracownicze, busy itp i jeszcze czasami wyjmują bagaże z bagażnika. Po ostatecznych zmianach tras być może coś tam ubędzie, ale raczej niewiele się zmieni. Może niektóre zamiast Centrum pojadą przez FPŻ. Zatoczka w stronę Będzina jest na szczęście dłuższa niż miała być. Wejdą chyba jednocześnie dwa długie albo trzy krótkie. Będzie chyba w sam raz, bo teraz są zbyt długie. Ciekawe czy będą dalej dwa stanowiska. Poważnie jakiś cudowny projektant, chciał zrobić z centrum zatoczki na jeden autobus? Chciałbym jego nazwisko poznać i jaką szkołę skończył ![]() |
|
|
![]()
Post
#532
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
no tak maiło być: ![]() To przejście dla pieszych będzie przez to węższe i bardzo dobrze. Powinno być dość szerokie ale to w projekcie to przesada. Potrzebny tu rozsądek. Czy nie ma normy na maksymalna szerokość? Przy tym w projekcie samochody zatrzymywałyby się na jego środku gdy nagle na takiej długości piesi mogliby wchodzić w różnych miejscach. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#533
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
jest pierwszy tramwaj
![]() ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#534
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Wzdłuż Sobieskiego przy shellu i ogródkach działkowych (przy pup) układają już nowy chodnik, nawet sprawnie im to idzie trzeba przyznać. W centrum rondo już jest "zarysowane" - krawężniki położone i wylano beton na wewnętrznym pierścieniu. Patrząc na to, że do końca roku mają tramwaje ruszyć to trochę się sprężają. Szkoda, że wcześniej nie narzucili takiego tempa
-------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#535
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
ten beton to kończyli jeszcze ok godz 21. Zdarza się, ze jakieś małe ekipy zostają gdzieś i pracują do wieczora, a nawet w niedzielę. Trochę późno ten zryw. Więcej zaczęło się dziać po wakacjach a wyraźny zryw w ostatnich tygodniach. A co będzie gdy pogoda przeszkodzi, przyjdzie wcześniej zima? Niektóre prace wykończeniowe na koniec grudnia jak np grubowarstwowe ozanwoanie poziome może być trudne do wykonania. Oby to wszystko nie odbiło się na jakości i trwałości. Wszyscy chcemy mieć ładne wykończenie bez niedoróbek. z fb MB przy okazji pierwszego przejazdu: CYTAT Po długiej przerwie tramwaj przejechał dziś przez Miasto Dąbrowa Górnicza🚊 Odbyliśmy pierwszy z co najmniej kilku zaplanowanych na najbliższe tygodnie przejazdów technicznych po przebudowywanym torowisku. Pierwszy przejazd techniczny to znak, że wszystkie prace zmierzają już ku końcowi. Zgodnie z kontraktem inwestycja wzdłuż głównej osi miasta musi się zakończyć do końca tego roku. To w tej chwili nadrzędny cel, byśmy mogli rozliczyć pozyskane na inwestycję dofinansowanie. Tramwaje zaczną regularnie kursować wtedy, gdy uznamy, że nie wprowadzają zamieszania na placu budowy i nie utrudniają dokończenia inwestycji. zdjęcia ![]() dobrze, ze jasno to przekazali a nie znowu jakieś ściemy. CYTAT NaszeMiasto Utrudnienia dla kierowców w centrum Dąbrowy Górniczej. Trwa przebudowa dróg, ronda i chodników Dąbrowa Górnicza to dziś wciąż jeden ogromny plac budowy. Przebudowywane są główne drogi prowadzące przez całe miasto, od granicy z Będzinem aż do dzielnicy Gołonóg. Kierowcy muszą nadal uważać, bo przejazd jest utrudniony, szczególnie w ścisłym centrum. Cześć wyremontowanych dróg od strony dzielnicy Gołonóg została już otwarta, ale nadal kierowcy i piesi trafiają na liczne utrudnienia w ruchu. Ciężki sprzęt pracuje na wszystkich głównych ulicach, prowadzących przez miasto. Całkowicie przebudowywany jest bowiem odcinek od ul. Sobieskiego, przez Królowej Jadwigi i Piłsudskiego aż do ronda Budowniczych Huty Katowice. Ostatnio wiele dzieje się w ścisłym śródmieściu, gdzie wokół ronda i na nim pracuje ciężki sprzęt. Wjazd na rondo jest utrudniony, trzeba szczególnie uważać. Także na pieszych, którzy mają teraz wyznaczone tymczasowe przejście dla pieszych na wysokości Pałacu Kultury Zagłębia, by móc dostać się na tymczasowe przystanki autobusowe. Tramwaje nadal na razie nie będą jeździć w Dąbrowie Górniczej, choć w ubiegłym tygodniu odbył się przejazd techniczny kilku składów. Przebiegł pomyślnie, ale wciąż zbyt dużo ekip drogowców pracuje w bezpośredniej bliskości torowiska, by bezpiecznie można było wznowić ruch tramwajów w mieście. To ma nastąpić w listopadzie, ale także uzależnione będzie od postępu wszystkich prac. Dąbrowa Górnicza: utrudnienia dla kierowców. Jak jedziemy przez miasto? Dla kierowców obecnie udostępniony jest ruch na wszystkich relacjach na terenie przebudowy, z ograniczeniami w postaci zamkniętych kilku części jezdni. Ruch dwukierunkowy wprowadzony został na jezdni w kierunku Będzina, na odcinku od ul. Chopina do centrum, następnie od centrum do Al. Róż i od Al. Róż do ul. Majakowskiego. Z kolei od ul. Majakowskiego do ul. Kasprzaka ruch poprowadzony został jednokierunkowo, po jednym pasie na każdej jezdni. Powodem są roboty wykończeniowe oraz nasadzenia roślin. Nowa organizacja ruchu pojawiła się też na rondzie przy Alei Róż, gdzie powstało tymczasowe rondo, a zamknięty został przejazd ul. Królowej Jadwigi aż do ul. Majakowskiego w kierunku Gołonoga. Tam trwa rozbiórka ostatniego segmentu przejścia podziemnego oraz budowa kanalizacji deszczowej. - Dodatkowe utrudnienia wynikają z ruchu sprzętu budowlanego po drogach oraz z funkcjonowania transportu publicznego, który powoduje chwilowe zatory ruchu.Wykonawca prac prosi o wyrozumiałość i cierpliwość – mówił ostatnio Zbigniew Kubik, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych w dąbrowskim Urzędzie Miejskim. Inwestycje drogowe w Dąbrowie Górniczej: finał prac w 2023 roku Powstawać będą teraz chodniki, drogi pieszo-rowerowe i rowerowe na odcinku ul. Sobieskiego na odcinkach od Będzina do ronda Chopina, od Sienkiewicza do centrum, w centrum oraz od centrum do ronda Al. Róż po stronie jezdni w kierunku Sosnowca oraz po stronie jezdni w kierunku ArcelorMittal Poland na ul. Królowej Jadwigi i Piłsudskiego na odcinku od ronda Aleja Róż do ul. Granicznej. Trzeba ułożyć warstwy nawierzchni na jezdni w kierunku Sosnowca na ul. Sobieskiego i Królowej Jadwigi na odcinku od ul. Sienkiewicza do ronda Al. Róż oraz od ronda Al. Róż do ronda Majakowskiego w kierunku do ArcelorMittal Poland. Konieczne będzie wybudowanie nowej kanalizacji deszczowej oraz zamontowanie nowego oświetlenia. - W kolejnych tygodniach nastąpi przebudowa tarcz rond centrum oraz Alei Róż. Dla pieszych przewidujemy sukcesywne udostępnianie nowych chodników, ścieżek rowerowych, dróg pieszo-rowerowych i przejść czy przejazdów przez torowisko. Głównie chodzi tu o drogę dla pieszych i rowerów na odcinku od Górników Redenu po ul. Kasprzaka po stronie jezdni do Będzina oraz przejścia przez torowiska w obrębie peronów: Huta Bankowa, Reden, Merkury, Damel. Gołonóg Centrum – zapowiada Zbigniew Kubik. Inwestycje drogowe w Dąbrowie Górniczej: ile to będzie kosztowało? Jak dowiedzieliśmy się w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej wszystkie prace mają się zakończyć w planowanym pierwotnie terminie, a więc do końca 2023 roku. W tym momencie termin zakończenia prac pozostaje bez zmian. Koszt całej inwestycji po stronie miasta (osobne koszty związane z przebudową torowiska tramwajowego ponoszą Tramwaje Śląskie) to 116 mln 414 tysięcy 746,37 zł, z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosi 87 mln 833 tys. 468,20 zł. zdjęcia ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#536
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Śmiesznie/żałośnie wyglądają te malutkie wiaty na tym przystanku zintegrowanym na Manhattanie. Jeśli tam pasażerowie mają się masowo przesiadać z autobusów na tramwaje i odwrotnie to nie mogli tego daszku z pochylni poszerzyć nad perony?
Np. takie coś: ![]() Ten post edytował Zibar śro, 18 paź 2023 - 13:03 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#537
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ogolnie jesli chodzi o infrastrukturę w DG to zarówno przy PKP jak i w glownym ciagu komunikacyjnym te najbardziej widoczne rzeczy - czyli wiaty wygladaja jak z poczatku lat 2000 i niema tutaj nic na obronę, po prostu potraktowano to po macoszemu.
|
|
|
![]()
Post
#538
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Powiem Wam, że nic nowoczesności nie będziemy mieć dzięki tym remontom całej arterii miasta, stare-nowe wiaty przystankowe, które wyglądają żałośnie, zaraz będą pewnie popisane i odrapane, przejście podziemne na perony dworca też za ciekawie nie wygląda w takim surowym stanie, windy tam zamontowane to chyba najtańsze jakie mogły być, głośnie i tak powolne że szkoda gadać a pewnie za chwilę będą nieczynne i co chwile naprawiane. Ja nie lubię takiej prowizorki po kosztach, oczywiście poczekajmy na koniec prac i wtedy będziemy to widzieli w całości ale nie wygląda to fajnie, miałem zupełnie inne wyobrażenie tego wszystkiego przed remontem.
|
|
|
![]()
Post
#539
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Od dawna tez piszę, że nie będzie się czym zachwycać, ale i tak będzie dość przyzwoicie. Przypominamy sobie te stare krzywe tory, dość mocno zarośnięte, ale to chyba nie o takie zielone torowiska chodziło
![]() Nie wyznaczymy tu nic nowego zachwycającego, a tylko doczłapujemy do ogonów. To co najwyżej taka niższa klasa średnia. Nie będzie już wstydu ale na głównej osi można było lepiej. Na części odzyskane krawężniki granitowe, na pozostałej beton. Dalej królować będzie wschodnioeuropejska kostka betonowa, wymysł lat 90-tych. Podobne stosuje się w krajach byłego ZSRR i bloku wschodniego, i na Bałkanach. Liderzy w kraju już dawno z tego rezygnują i stosują płyty betonowe albo kamienne w reprezentacyjnych miejscach. A o wiatach już pisaliśmy nie raz. Jak dla mnie standardem absolutnie minimalnym powinny być 4-modułowe wersje metropolitalne, ale podłączone do prądu z podświetleniem gabloty reklamowej oraz rozkładu. Oby chociaż na przystankach autobusowych w centrum zamontowali po dwie 4-modułowe w każdym kierunku, tak jak przy dworcu w Gołonogu. A na Manhattanie to jak pisał Zibar aż się prosiło, żeby wypuścić zadaszenie przejścia nad perony. Z plusów to jeszcze spowolnienie ruchu, sporo dobrych rozwiązań (w tym nowa geometria ronda w centrum, które wreszcie będzie przypominało rondo a nie inaczej oznakowane skrzyżowanie) no i drogi rowerowe, ale kosztem zbyt wąskich chodników. Jeżeli chcą być tacy nowocześni to pierwsi powinni być piesi, a nie rowerzyści. No i na 21 wjadą nowoczesne tramwaje! Ogromna inwestycja, ale już na szczegółach wykończenia się nie skupili. Szkoda, gdyby dołożyć z kilkanaście mln mogło być WOW. A przecież tak już zostanie na kilkadziesiąt lat i się do tego nie wróci. Najwyżej w przyszłości wymiany małej architektury. Widać, ze się spieszą i już na nową zatoczkę betonową przed PKZ wpuścili autobusy, a wcześniej utrzymywali, że ponad pół roku gdzie indziej to jeszcze dla betonu zbyt mało ![]() Zastanawialiśmy się co będzie z drogą rowerową w centrum, gdy zrezygnowano z puszczenia przejściem podziemnym. Coś grzebią wzdłuż jezdni przy rondzie na rogu po stronie pomnika. Może tamtędy pociągną od Kościuszki a potem przed PKZ na drugą stronę obok nowego przejścia dla pieszych. Na Kościuszki miała być prowadzona po stronie Aldi, bo po drugiej mało miejsca i może na kawałek zmieni stronę a potem znowu powróci na wschodnią stronę za Przybylaka, gdzie kończy się odcinek zbudowany przy okazji centrum przesiadkowego. oznaczałoby to, że trzeba będzie na krótkim odcinku dwa razy przekraczać Kościuszki. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#540
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^ Miała być ścieżka więc będzie, kolejny ptaszek odhaczony
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 23:22 |