![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#461
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Moim zdaniem, w miejscu obecnego ronda obok aldi na Przybylaka powinno zostać wybudowane pełnowymiarowe rondo, najlepiej turbinowe. Jak dla mnie minimum na przyszłość i jest na to miejsce, to poszerzenie ulicy Kościuszki od ronda w centrum do Przybylaka i przebudowa na jednojezdniową ale w przekroju 2+1. Dwa pasy w stronę ronda z Przybylaka i nowe rondo, gdzie jest miejsce bo zburzonym dawno temu budynku. Tylko wyjaśnić kwestie własnościowe bo chyba były tam jakieś problemy i zburzyli bez zgody właściciela. I wtedy lewy pas przed rondem do "skrętu" w lewo w Przybylaka, a prawy prosto w stronę dworca i do FPŻ. Samo rondo przesunięte trochę w kierunku dworca i połączone z drogą do FPŻ. Tylko to nie jest przewidziane i teraz będą budować jeszcze drogę rowerową po stronie Aldi, a potem byłby z nią problem, albo od razu trzeba by było wybudować z rezerwą. A kiedyś w planach Kościuszki do torów i jej przedłużenie po drugiej stronie miało być dwujezdniowe. PO drugiej stronie torów bez sensu ale tu by się przydało, ale na to za późno. No zdecydowanie tam należy coś zrobić. Latem ruch na pogorię i zieloną będzie 5x większy. Pamiętam korki w wakacje od nieistniejącego już przejazdu kolejowego do ronda w centrum. A w zwykły dzień pracy w ciągu roku to od początku Kolejowej przy wyburzonym dworcu. W drugą stronę zdarzało się, że właściwie już zaczynał się przy wyjeździe z parkingu przy Pogorii III jeszcze przed rondem na Olszowej i tak przez całą Konopnickiej aż do przejazdu. I potwierdzenie planowanych zmian: CYTAT RONDO PRZY PUP PRZEJEZDNE WE WSZYSTKICH KIERUNKACH W czwartek zmieniła się organizacja ruchu na fragmencie ul. Sobieskiego. To, co szczególnie pozytywnie odczują kierowcy, to możliwość jazdy we wszystkich kierunkach na nowym rondzie przy Powiatowym Urzędzie Pracy. Między nowym rondem a skrzyżowaniem z ul. Chopina ruch odbywa się już obiema jezdniami. Na każdej z nich do dyspozycji kierowców jest po jednym pasie, a na drugim prowadzone są prace budowlane. W kierunku Będzina jeździ się lewym pasem, pod którym wykonano kanalizację deszczową. W stronę centrum do ruchu przeznaczony jest prawy pas. Najważniejsza zmiana to możliwość korzystania ze wszystkich relacji na rondzie przy PUP. Jadąc od Będzina, szczególnie ważne jest dopuszczenie skrętu w lewo, co pozwala na wjazd na nową drogę, prowadzącą za hutą Bankową w rejon dworca i ul. Kościuszki. Dzięki temu można m.in. ominąć odcinek ul. Sobieskiego, na którym trwają roboty drogowe, a także szybko dojechać do tunelu pod torami. Nowa droga za hutą, a także centrum przesiadkowe przy stacji PKP oficjalnie do użytku oddane zostały w połowie kwietnia. więcej ruchu przeniesie się na obwodnicę. Skręt od strony Będzina wcześniej był możliwy, na co pozwalało tymczasowe oznakowanie poziome. Był tam kawałek tymczasowej linii przerywanej do skrętu. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#462
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM
ZMIANY NA ULICY KRÓLOWEJ JADWIGI. MINIRONDO ZAMIAST SYGNALIZACJI NA REDENIE W poniedziałek (29 maja) po południu na skrzyżowaniu ul. Królowej Jadwigi z ul. Wojska Polskiego zostanie tymczasowo wprowadzony ruch okrężny. Wyłączenie sygnalizacji świetlnej i ustawienie minironda na skrzyżowaniu z ul. Wojska Polskiego ma związek z poszerzeniem placu budowy. W poniedziałek zamknięta dla ruchu zostanie bowiem jezdnia w kierunku centrum na 800-metrowym odcinku ulicy Królowej Jadwigi między targowiskiem a aleją Róż. Tymczasowe rondo umożliwi utrzymanie ruchu we wszystkich kierunkach, natomiast wjazd i wyjazd z ul. 1 Maja będzie możliwy tylko od strony ul. Augustynika. Natomiast przystanek autobusowy w kierunku centrum zostanie zlokalizowany na wysokości stacji paliw Lotos. – Ruch w obu kierunkach będzie odbywał się jezdnią w kierunku Gołonoga. Kierowcy jadący w stronę centrum wjadą na tę jezdnię z tymczasowego ronda przy targowisku, zaś na jezdnię w kierunku centrum powrócą przed skrzyżowaniem z aleją Róż z wykorzystaniem przejazdu przez torowisko – mówi Bartosz Szewczyk z Wydziały Infrastruktury Miejskiej. W poniedziałek (29 maja) po południu na skrzyżowaniu ul. Królowej Jadwigi z ul. Wojska Polskiego zostanie tymczasowo wprowadzony ruch okrężny. Wyłączenie sygnalizacji świetlnej i ustawienie minironda na skrzyżowaniu z ul. Wojska Polskiego ma związek z poszerzeniem placu budowy. W poniedziałek zamknięta dla ruchu zostanie bowiem jezdnia w kierunku centrum na 800-metrowym odcinku ulicy Królowej Jadwigi między targowiskiem a aleją Róż. Tymczasowe rondo umożliwi utrzymanie ruchu we wszystkich kierunkach, natomiast wjazd i wyjazd z ul. 1 Maja będzie możliwy tylko od strony ul. Augustynika. Natomiast przystanek autobusowy w kierunku centrum zostanie zlokalizowany na wysokości stacji paliw Lotos. – Ruch w obu kierunkach będzie odbywał się jezdnią w kierunku Gołonoga. Kierowcy jadący w stronę centrum wjadą na tę jezdnię z tymczasowego ronda przy targowisku, zaś na jezdnię w kierunku centrum powrócą przed skrzyżowaniem z aleją Róż z wykorzystaniem przejazdu przez torowisko – mówi Bartosz Szewczyk z Wydziały Infrastruktury Miejskiej. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#463
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT nasze miasto
Dąbrowa Górnicza w przebudowie. Nowe przystanki w śródmieściu i torowisko. Co jeszcze się teraz zmienia? (...) Przebudowę zamkniętego odcinka ulicy Królowej Jadwigi poprzedzi budowa nowej kanalizacji deszczowej. Prace obejmą także m.in. budowę nowej zatoki autobusowej, która powstanie bliżej targowiska – na wysokości wjazdu w ulicę Korczaka. Nowością będą także zjazd i wyjazd na ulicę Królowej Jadwigi z ulicy Orzeszkowej. – Nowy zjazd z ulicy Królowej Jadwigi powstanie na wysokości ulicy Orzeszkowej, natomiast wyjazd na Królowej Jadwigi zostanie ulokowany na wysokości ulicy Kołłątaja – mówi Zbigniew Kubik, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych. Nowe rondo turbinowe przy ul. Tysiąclecia powinno być gotowe przed końcem czerwca, natomiast rondo u zbiegu alei Majakowskiego i Poniatowskiego przed końcem tego roku. - Podobne terminy zakładamy w przypadku zintegrowanych przystanków. Ten na Manhattanie będzie gotowy do połowy roku, natomiast przystanek zintegrowany przy al. Róż powstanie przed końcem tego roku – zapowiada Piotr Purzyński z Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. (...) -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#464
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
postępy od nddg
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#465
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 61 Dołączył: śro, 25 sty 23 Nr użytkownika: 6,452 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Zdjęcia z przebudowy głównej osi miasta: https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/w-da...009/zd/82763501
|
|
|
![]()
Post
#466
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Takie zmiany:
CYTAT Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza - Etap III: Urząd Miejski 203.280.727,56 zł, PKP PLK S.A 32.399.163,80 zł, Tramwaje Śląskie S.A. 1.057.800,00 zł
Lata realizacji 2020-2024 Rok 2023 zwiększa się poziom finansowania o kwotę 35.000.000,00 zł, Rok 2024 zmniejsza się poziom finansowania o kwotę 16.416.000,00 zł. Wprowadza się do planu, z przeznaczeniem na realizację projektów obejmujących: budowę centrum przesiadkowego w rejonie dworca kolejowego PKP Gołonóg w Dąbrowie Górniczej oraz budowę dróg rowerowych i przebudowę infrastruktury drogowej w ciągu ulic: Królowej Jadwigi i Piłsudskiego oraz Sobieskiego i Królowej Jadwigi środki z kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#467
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT fb MB Kilometrowy odcinek al. Piłsudskiego – od ronda Budowniczych Huty Katowice do skrzyżowania z ul. Srokowskiego – zyskał właśnie ostatnią, czyli ścieralną warstwę nawierzchni. Ładnie to wygląda, m.in. za sprawą zastosowanej w tym miejscu przez Drogopol nawierzchni z mieszanki SMA, bardziej wytrzymałej i odpornej na różne warunki atmosferyczne 🌨❄🌞🌦 Oczywiście w sieci pojawiły się też heheszki i narzekania. „Głowa boli od takiej roboty” 🤯, „ciekawe, jak to będą naprawiać”, „Dąbrowa Górnicza będzie miała piękną drogę z bijącymi studzienkami”. Powyższe uwagi dotyczą widocznego na pierwszym zdjęciu włazu studzienki, osadzonego poniżej poziomu ostatniej warstwy ścieralnej. Od razu wyjaśniam, że głowa od tego widoku mnie nie boli i nic nie trzeba będzie naprawiać 🙃 Dlaczego? Wykonawca stosuje na al. Piłsudskiego tzw. włazy samopoziomujące w technologii bezkołnierzowej. To technologia, która wciąż rozwija się na naszym rynku. Główną jej cechą jest regulacja włazu po ułożeniu ostatniej warstwy bez naruszania jej. Jak? Za pomocą specjalnego podnośnika hydraulicznego. Sami wiemy, jaką zmorą bywają włazy studzienek kanalizacyjnych. Ta technologia ma temu zapobiegać, a efektem jej stosowania jest wyjątkowa równość warstwy ścieralnej. A dla zainteresowanych – link do filmiku w komentarzu ⬇⬇⬇ PS Włazy za pomocą podnośników będą regulowane w przyszłym tygodniu. Niebawem więc droga zostanie Wam udostępniona kilka zdjęć ![]() od Gołonoga po Damel już powoli widać jakieś "światełko" ![]() Za to pewnie niedługo wezmą się za rondo w centrum, gdzie pewnie i czekali na wakacje, i mniejszy ruch. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#468
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
zdjęcia z postępów
![]() nie widać na nich jak przed zasypaniem torów do szyn montują jakieś elementy chyba wyciszające. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#469
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Jeszcze wincyj zmian na głównej osi miasta
CYTAT Marcin Bazylak - Prezydent Dąbrowy Górniczej
Z przebudowywanej właśnie głównej osi miasta znikną istniejące sygnalizacje świetlne 🚦 To oznacza, że poza (wy)budowanymi już rondami, powstaną jeszcze dwa dodatkowe: ➡ na skrzyżowaniu ul. Królowej Jadwigi z ul. Wojska Polskiego oraz ➡na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Graniczną 👷👷♂ W sumie na niemal 6-kilometrowym odcinku – od granicy z Będzinem do Ronda Budowniczych Huty Katowice – będziemy mieć 10 skrzyżowań o ruchu okrężnym. Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązania, bo ronda w miejscu klasycznych skrzyżowań to najlepszy sposób na usprawnienie i upłynnienie ruchu. PS Uprzedzając pytania: tak, w kilku miejscach, m.in. przy targowisku, zostawimy sobie techniczną możliwość regulowania ruchu pieszego z użyciem sygnalizatorów. -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#470
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
to już jakieś szaleństwo ![]() Swoją drogę kolejne zmiany w projekcie, jak z przejściami podziemnymi. We wszystkim rozsądny jest jakiś umiar, a tu będą a tu będziemy mieli co 200-300 m. Ronda to super rozwiązania ale nie zawsze i nie wszędzie. I co rozumiemy przez płynność? Na rondach płynność to chyba będzie w nocy. W wielu dużych miastach da się ustawić sygnalizację świetlną tak, że na głównym ciągu można i przejechać nawet kilkanaście skrzyżowań z rzędu na zielonym. Czy lepiej raz na jakiś czas zatrzymać się i ruszyć i jechać dalej czy lepiej przed każdym rondem posuwać się powoli do przodu, zatrzymując i ruszając po jednym samochodzie, i takie powtórki co kilkaset metrów? Do tego wielu niezdarnych kierowców nie potrafiących płynnie poruszać się po rondach i włączać do ruchu + "eLki". Do tego nie wiemy czy na przejazdach tramwajowych będzie wzbudzana sygnalizacja przejazdowa, jak w Gołonogu (normalnie migająca). Jeśli nie to tramwaje sobie też postoją co kawałek, a wielu kierowców będzie robiło zamieszanie i będzie przepuszczało tramwaje, wtedy gdy nie mają one pierwszeństwa. Nie wiem jak można mieć prawko i nie ogarniać w którym miejscu ronda tramwaj ma pierwszeństwo, a wielu myśli że przed rondem też ma i się zatrzymują. Cały czas było info, że przejścia dla pieszych naziemne będą też w tych miejscach gdzie są już sygnalizacje i to nie kłopot dla płynności je dodać. A teraz się odmieniło. W wielu miejscach i tak powinny być sygnalizacje dla pieszych. Na pewno nie tylko przy targowisku, ale i w centrum. Tylko jaki ma sens rondo przy Poniatowskiego skoro i tak będzie sygnalizacja dla pieszych? Przecież gdy zaraz za rondem będzie czerwone to całe rondo stanie, a przypadku skrzyżowania byłby dalej ruch tylko na innym kierunku. Nie wiem gdzie tu sens, gdzie logika. I co to za komfort takie krążenie co kawałek? Szczególnie "przyjemne" dla pasażerów przechylających się na rondach autobusów. Starsza osoba ledwo się może utrzymać na nogach. Obyśmy nie cierpieli przez dobry "PR" - "zlikwidowaliśmy wszystkie sygnalizacje, upłynniliśmy ruch". Nie jestem przeciwnikiem rond, ale tu może już być chyba przesada. Te pozostałe nowe ronda to pewnie turbinowe. Oby przez to ne zwężali przed nimi dróg, tam gdzie jeszcze miały być wcześniej odcinki po 3 pasy. A na skrzyżowaniach z Wojska Polskiego i Graniczną już przecież zrobiono przejazdy przez torowiska jak dla zwykłych skrzyżowań, a w drugim przypadku są i krawężniki. Będą to teraz rozwalać, bo nagle zmieniono zdanie? Torowiska tez już tam zrobione. Nawet jak zachowają i dołożą przejazdy obok to już nie będzie to symetryczne i takie prowizorki na stałe. Jedynie to rozwalić to co zrobione, żeby miało to ręce i nogi. Chyba nie wpadlii na pomysł, że to rondo będzie od Granicznej aż do zjazdu do komendy i trzeba by było tak nadrabiać. W stronę Gołonoga po stronie Damelu można spokojnie zrobić 2 pasy do jazdy prosto, a lewy do "skręcania". i CYTAT naszemiasto Dąbrowa Górnicza: powrót tramwajów do miasta przesunięty. Finał inwestycji jednak blisko. Co jeszcze trzeba zrobić? o największa od lat 70. minionego wieku inwestycja tramwajowa w Dąbrowie Górniczej. Trwa wymiana prawie 5 km torowiska (10 km toru pojedynczego), przebiegającego przez środek miasta. Prace powoli zmierzają do końca. Ustaliliśmy też, że planowany na sierpień powrót składów tramwajowych nieco się opóźni. Kiedy zatem pasażerowie znów skorzystają z tego środka transportu? Nowe torowisko tramwajowe w Dąbrowie Górniczej ułożone prawie w całości Przebudowa całego torowiska tramwajowego to duże wyzwanie, zwłaszcza, że trzeba wymienić szyny w obie strony (w stronę Będzina i byłej Huty Katowice) na odcinku wspomnianych 5 kilometrów, od pętli przy ul. Sobieskiego aż do ul. Kasprzaka. Do tego cała inwestycja toczy się na głównej osi komunikacyjnej miasta, gdzie ruch pojazdów osobowych oraz autobusów komunikacji miejskiej jest największy. Inwestycja rozpoczęła się jesienią 2021 roku od usunięcia starych torów. Na odcinku od pętli przy ul. Sobieskiego do Alei Róż aktualnie trwają prace związane z montażem sieci trakcyjnej. Nowe torowisko jest już ułożone, poza odcinkiem na rondzie w centrum, gdzie prace nadal trwają. W ramach robót drogowych do wymiany jest przejazd w śródmieściu. W ramach drugiego zadania, obejmującego odcinek od Alei Róż do ul. Kasprzaka, rozwieszona została natomiast cała sieć trakcyjna. - Pozostaje jeszcze kwestia końcowej jej regulacji, co zostało zaplanowane na sierpień. Torowisko jest ułożone, pozostały kwestie wykończenia torowiska na niektórych odcinkach, czyli wkładki w komory łubkowe szyn, zasypka tłuczniem ? mówi Joanna Olszówka, kierownik działu public relations w spółce Tramwaje Śląskie. Wymieniane jest tutaj także torowisko na rondach, do wykonania pozostało torowisko na rondzie Tysiąclecia. W lipcu i sierpniu zajmująca się całością tej inwestycji krakowska firma ZUE będzie wykonywała prace związane z siecią trakcyjną i jej regulacją, budową peronów i torowisk na skrzyżowaniach. Nowe torowisko tramwajowe w Dąbrowie Górniczej poprawi komfort podróżowania Nowe torowisko, nowe perony oraz dwa nowe, wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe zdecydowanie mają poprawić komfort podróży dla pasażerów - Nowe torowisko oznacza, że będzie ciszej i bezpieczniej. Przebudowane zostaną perony przystankowe co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z tramwaju. To również wiąże się to z podniesieniem bezpieczeństwa i komfortu dla pasażerów ? tłumaczy Joanna Olszówka. Zostaną też przebudowane przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerów. Pojawią się nowe wiaty przystankowe. A kiedy w takim razie tramwaje wrócą do Dąbrowy Górniczej. Początkowo było to zapowiadane na sierpień, ale te ustalenia nie są już aktualne. - Planowany termin wznowienia ruchu tramwajowego to początek września ? deklaruje Joanna Olszówka. Zakończenie wszystkich prac zostało natomiast zaplanowane w sierpniu. Nowe torowisko tramwajowe w Dąbrowie Górniczej: ile to wszystko kosztuje? Inwestycje w Dąbrowie Górniczej realizowane są w ramach projektów pn.: ?Zintegrowany Projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko - Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego ? etap I oraz etap II? współfinansowanych przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pierwsze z tych przedsięwzięć trwało od stycznia 2019 do sierpnia 2020 roku. Wówczas przebudowane zostało torowisko tramwajowe w ciągu ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej, od skrzyżowania ul. Piłsudskiego i ul. Kasprzaka do skrzyżowania ul. Kasprzaka i ul. Zaplecze. Całość prac kosztowała 53 mln 604 tys. 717,50 zł, a dofinansowanie z UE wyniosło 65 procent. Dwa kolejne zadania właśnie trwają i zmierzają do końca. Przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Sobieskiego i ul. Królowej Jadwigi w Dąbrowie Górniczej, od pętli KWK Paryż do Al. Róż ma kosztować 26 mln 296 tys. 666,02 zł. Dofinansowanie z UE wyniesie około 65 procent wszystkich kosztów. Z kolei przebudowa torowiska wydzielonego w ciągu ulicy Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej na odcinku od Al. Róż do ul. Kasprzaka to wydatek w wysokości 20 mln 177 tys. 403,55 zł, a dofinansowanie z funduszy UE też ma wynieść około 65 procent. - W związku z rozliczeniem powykonawczym zadań jeszcze trwających całkowita wartość inwestycji wraz z dofinansowaniem będzie znana po ich zakończeniu i końcowym rozliczeniu ? wyjaśnia Joanna Olszówka. "Zakończenie wszystkich prac zostało natomiast zaplanowane w sierpniu." - to chodziło pewnie o torowe, żeby mogły wrócić tramwaje Żeby mogły do nas wjechać potem nowe tramwaje to równie ważne jest, aby wymieniono tory w Będzinie na Kołłątaja. Na odcinku Od Koszelewa do Sienkiewicza w Będzinie po rozebraniu jednego toru wszystko stanęło chyba już dłużej niż od roku. Tam są chyba jakieś problemy z pozwoleniami i spór. Będzin wydał zgodę, a droga wojewódzka w powiecie ziemskim nie jest zarządzana przez powiat, a województwo. Za to w weekend na innym odcinku Kołłątaja od zamku w stronę DG robili przekierowanie z 2 torów na jeden, co oznacza pewnie wkrótce rozpoczęcie prac. Tu się jakoś dogadali? To może i na tamtym opuszczonym też się zacznie? -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#471
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^ No oby oby bo co z tego jak w DG będą fajne tory jak w Będzinie ciągle rozkopane. Kiedyś Prezydent wspominał że Będzin obiecał że się wyrobią ale wiadomo jak to bywa z obietnicami.
To chyba na dniach zniknie reszta kładki przy H. Bankowej oraz w końcu zapowiadana likwidacja kładki do CH Pogoria. |
|
|
![]()
Post
#472
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ja jestem na NIE. Nie podoba mi się ten pomysł i jego realizacja.
CYTAT Znika "kultowa" kładka do CH Pogoria! Początek wyburzania we wtorek 11 lipca. Jak to będzie wyglądało?
Kładka do Centrum Handlowego Pogoria w Dąbrowie Górniczej przechodzi do historii! We wtorek 11 lipca rozpoczyna się jej rozbiórka, która ma potrwać do czwartku 13 lipca. Wejście na górę nie będzie już możliwe, ma pojawić się zastępcze przejście w poziomie jezdni. - Szkoda, wielka szkoda, że tak się to kończy – podkreślają zgodnie dąbrowianie, którzy w przeważającej większości są przeciwni rozbiórce kładki i skierowaniu ruchu pieszego na jezdnię. Kładka do Centrum Handlowego Pogoria: rozbiórka kawałek po kawałku Kładka pomiędzy ul. 3 Maja i Sobieskiego przez prawie 15 lat zdążyła wpisać się na stałe w miejski krajobraz. Teraz rozbierana będzie kawałek po kawałku. 11 lipca ma się rozpocząć rozbiórka schodów, od strony ulicy 3 Maja. - W pierwszym etapie kładka zostanie „rozcięta” w obrębie dylatacji i połączeń montażowych. Tak przygotowane segmenty zostaną za pomocą żurawi budowlanych przeniesione na stronę rozebranego dojazdu do CH Pogoria. Tam elementy betonowej wylewki na przęsłach zostaną rozkute, zaś stalowa konstrukcja zostanie rozebrana na mniejsze elementy – mówi Piotr Purzyński, p.o. rzecznika prasowego Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. - Następnie zostaną rozcięte oraz zdemontowane podpory kładki, winda oraz fundamenty podpór. Ostatnie zostaną rozkute za pomocą koparek uzbrojonych w osprzęt wyburzeniowy – dodaje. Cała operacja wygląda na dość skomplikowaną, ale podczas prac ruch ma odbywać się normalnie. Część całego przedsięwzięcia została zaplanowana na godziny nocne, kiedy samochodów i pieszych jest na ulicach znacznie mniej. Choć pojawią się pewnie pewne ograniczenia, co będzie też wynikało z konieczności demontażu głównych elementów całej konstrukcji. Kładka do Centrum Handlowego Pogoria: „kładka” się przyjęła, dąbrowianie ją polubili Centrum Handlowe Pogoria po raz pierwszy otworzyło swoje podwoje w listopadzie 2008 roku, a dwa lata później klienci mogli zrobić pierwsze zakupy w sąsiednim OBI. Kilka razy modernizowana była infrastruktura tego obiektu, był m.in. rozbudowywany. Zmieniała się także przez te wszystkie lata liczba i układ miejsc parkingowych. Zawsze jednak stałym elementem była kładka, dzięki której bezkolizyjnie piesi i klienci CH Pogorii mogli się tam dostać, bez konieczności wchodzenia na jezdnię, między pojazdy oraz tramwaje, które poruszają się dołem. Aż w końcu tak właśnie się stanie i nadeszła ta zapowiadana przez miasto zmiana. Wielu dąbrowian miało nadzieję, że do tego jednak nie dojdzie, czemu dawali i dają cały czas wyraz w licznych sondach, konsultacjach, komentarzach w mediach społecznościowych. Jak podkreślają, kładka to estetyczny i przede wszystkim bezpieczny element organizacji ruchu pieszego w śródmieściu. - Wystarczy wejść na kładkę od strony ul. 3 Maja i bezpośrednio wchodzimy do Centrum Handlowego Pogoria. Człowiek nie musi się martwić, czy jadą samochody, czy jedzie tramwaj, zdążę, nie zdążę przejść przez jezdnię. Przez tyle lat kładka służyła wszystkim z powodzeniem, że nie widzę powodu, by ją teraz rozbierać – podkreśla Adam Jaroszewski, mieszkaniec śródmieścia. Dąbrowianie argumentują m.in. że przejście w poziomie jezdni, które ma zastąpić kładkę, spowoduje w śródmieściu większe korki, a co się z tym wiąże samochody w nich stojące będą zatruwać powietrze w ścisłym centrum. A tam też, m.in. przy ul. Sobieskiego czy Kościuszki mieszka wiele rodzin. Poza tym przechodzenie przez jezdnię nie jest ich zdaniem bezpieczne, a na przejściach dla pieszych często dochodzi do wypadków i niebezpiecznych sytuacji. Szczególnie tam, gdzie codziennie przejeżdża kilka tysięcy samochodów. A tak właśnie jest w centrum. Tam nie tylko mieszkają dąbrowianie, ale także są liczne instytucje kultury, jak Pałac Kultury Zagłębia, Miejska Biblioteka Publiczna, Kino Helios w CH Pogoria, Fabryka Pełna Życia, która ma stać się nowym śródmieściem. Mają tam powstać nowe mieszkania, atrakcje dla mieszkańców. Nie mówiąc już o tym, co podkreślają dąbrowianie, że do ścisłego śródmieścia muszą dojechać handlowcy, zaopatrzenie sklepów, taksówki. Niektórzy nie mają jednak większego sentymentu do tego sporego, charakterystycznego dla miasta obiektu inżynierskiego. - Nie będzie już kładki? A to może i lepiej. Łatwiej będzie przejść na drugą stronę, bez schodów – przyznaje pani Maria, którą spotkaliśmy w śródmieściu. Miasto uważa, że kładka do Centrum Handlowego Pogoria jest zbędna, a lepsze będzie przejście naziemne Miasto nie dało się jednak przekonać. Postawiło na całkiem inną wizję, tego, jak ma teraz wyglądać poruszanie się w centrum. Władze lokalne nie kryły i nie kryją tego, że chcą, by kierowców w ścisłym centrum było po prostu mniej. Temu właśnie służy m.in. nowa obwodnica, dzięki której od kilku miesięcy można dojechać od strony Będzina do dworca kolejowego czy CH Pogoria, całkowicie omijając ulicę Sobieskiego. Dalej można jechać w kierunku ul. Poniatowskiego, nie wjeżdżając do centrum. Właśnie dlatego zamiast kładki nad ulicą Sobieskiego miasto zaproponowało wyniesione przejście dla pieszych, które w poziomie jezdni będzie prowadziło bezpośrednio z ul. 3 Maja do OBI oraz sklepów w dąbrowskiej galerii handlowej. Do tego dojdzie częściowa zmiana geometrii istniejącego układu drogowego, szczególnie przebiegu jezdni i pasów dzielących. Skrzyżowanie ul. Sobieskiego z ul. Chopina zostanie całkowicie przebudowane na rondo. A do tego przebudowane zostaną przystanki „Dąbrowa Górnicza Huta Bankowa” i „Dąbrowa Górnicza Centrum”, a całkiem nowy przystanek tramwajowy powstaje przy Centrum Handlowym Pogoria. - Likwidując tę kładkę, a także kilka przejść podziemnych w mieście, a niektóre z nich nie były wcale uczęszczane przez przechodniów, likwidujemy bariery architektoniczne. Łatwiej będzie teraz dostać się z ul. 3 Maja do Centrum Handlowego Pogoria osobom starszym, osobom z niepełnosprawnościami a także rodzicom z wózkami - argumentuje zmiany Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. - Dotychczas, by przejść kładką do CH Pogoria, trzeba było pokonać 100 metrów oraz 100 schodów, a po zmianach będzie to tylko 30 metrów. Po drodze będzie też przystanek tramwajowy - dodaje. Okazuje się jednak, że nikt nie może tak naprawdę przewidzieć, jak będzie wyglądała komunikacja w centrum, po skierowaniu ruchu pieszego na ul. Sobieskiego. Być może faktycznie będą się tworzyły korki, będą utrudnienia, więc miasto już teraz ma plan B. Jest nim zamontowanie w miejscu byłej wkrótce kładki sygnalizacji świetlnej przy przejściu dla pieszych. - Zostawiamy sobie taką możliwość, ale tylko dla ruchu pieszych - zapowiada Marcin Bazylak. W centrum pojawia się też coraz więcej ścieżek rowerowych, co także ma zachęcić dąbrowian do podróżowania jednośladami. Nowe torowisko tramwajowe, które powstało w całym mieście (tramwaje mają wrócić na tory we wrześniu) to z kolei bardziej komfortowe przejazdy tym środkiem komunikacji. Miasto zachęca też do przesiadki z samochodów do komunikacji miejskiej. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#473
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Mnie też ta decyzja o wyburzeniu kładki się nie podoba powinna zostać. A co do remontów torów w Będzinie ich stan techniczny taki jest że musi być remont generalny całego odcinka.
|
|
|
![]()
Post
#474
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Ja już wiele razy pisałem co o tym myślę. Do tej pory nie znalazłem żadnego racjonalnego wytłumaczenia tej decyzji z UM
![]() Mógł być wybór, tym bardziej, że w planach przejście dla pieszych nawet nie będzie w tym miejscu gdzie kładka ale obok. Wystarczyło zlikwidować kłopotliwą windę, dodać przejście dla pieszych, a dla sprawnych fizycznie zostawić wybór. Rozwiązania mogły współistnieć. Do tego na przejściu dla pieszych byłby wtedy mniejszy ruch. I jak wyliczyli te 30 vs 100 m ? ![]() Jedyny problem jaki widzę, to po przesunięciu jezdni i torowiska na północ, w stronę Będzina byłby pod kładką 1 pas prosto, a prawy do wjazdu do CH bo inaczej nie byłoby miejsca. Ale to by od tej strony wystarczyło a dla pieszych nawet lepiej i bezpieczniej. A za kładką pas włączający z wyjazdu z CH Pogoria przywracałby znowu 2 pasy w stronę Będzina. Tak bym to rozwiązał. No to znika jeden z niewielu charakterystycznych elementów w tym smutnym mieście. Zniszczona przy tym koncepcja architektoniczna CH, w której ten krąg stanowił całość z kładką. Teraz to będzie taki "kikut". A remont torowiska w Będzinie to własnymi siłami TŚ. Wymiana torowiska ale to najważniejsze i w najgorszym stanie. Zakres bez porównania z tym co się dzieje w DG, gdzie wszystko nowe. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#475
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 61 Dołączył: śro, 25 sty 23 Nr użytkownika: 6,452 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Moim zdaniem powinna być i kładka, i przejście dla pieszych. Jeśli ktoś by chciał od razu się dostać na piętro +1 Pogorii, to mógłby bezkolizyjnie przejść kładką nad drogą. Z kolei jeśli ktoś chciałby się dostać na przystanek tramwajowy, parter Pogorii, lub w stronę parku śródmiejskiego, mógłby skorzystać z przejścia dla pieszych. Takie rozwiązanie z mojej perspektywy wydaje się być najbardziej rozsądne.
|
|
|
![]()
Post
#476
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Będzie się można chwalić dla PR jak radykalnie i bezkompromisowo uporano się ze wszystkimi przejściami podziemnymi, sygnalizacjami (chociaż za to będą musiały pewnie powstać inne na przejściach), kładkami. No wzór zarządzania i nowoczesności. A po wszystkim powiedzą, że jest ekstra, mieli rację ze wszystkim, a wszyscy wcześniej krytykujący przyznali teraz rację i niepotrzebnie się obawiali. Są trendy, a reszta zacofani i pewnie boją się zmian, i do jednego worka, że nie chcieli nowoczesnego miasta z ograniczeniem samochodów w centrum itp
![]() Z tą kładką miałem do końca nadzieję na jakąś refleksję i otrzeźwienie, ale zabrnęli i doprowadzili do końca. Demontaż kładki to też koszt. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#477
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
To że kładka będzie rozbierana mówiono od samego początku - dla mnie ani nie jest to ładne ani praktyczne.
|
|
|
![]()
Post
#478
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 207 Dołączył: pon, 26 lut 07 Skąd: Mydlice północ Nr użytkownika: 508 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ta kładka od początku była sierotą. Ani miasto, ani Pogoria nie czuły się za nią odpowiedzialne, więc przez te 15 lat ani winda nie działała, a sama konstrukcja stała się niebezpieczna (na całej długości jest obecnie zabezpieczona siatką od spodu). W takiej postaci - niech znika. Jeśli faktycznie oczekiwania się sprawdzą i będzie tam mniejszy ruch aut, będzie naprawdę lepiej dla pieszych.
|
|
|
![]()
Post
#479
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 61 Dołączył: śro, 25 sty 23 Nr użytkownika: 6,452 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ta kładka od początku była sierotą. Ani miasto, ani Pogoria nie czuły się za nią odpowiedzialne, więc przez te 15 lat ani winda nie działała, a sama konstrukcja stała się niebezpieczna (na całej długości jest obecnie zabezpieczona siatką od spodu). W takiej postaci - niech znika. Jeśli faktycznie oczekiwania się sprawdzą i będzie tam mniejszy ruch aut, będzie naprawdę lepiej dla pieszych. To prawda - kładka od długiego już czasu była w fatalnym stanie technicznym, mam wrażenie że wszelkie remonty tylko pogarszały sprawę. Prędzej czy później trzeba by było ją rozebrać bo nie została by dopuszczona do użytku. Miasto pewnie woli ją zniszczyć i mieć problem z głowy. |
|
|
![]()
Post
#480
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
co takiego fatalnego? Bez przesady z kosztami naprawy takiego kawałka nawierzchni. CYTAT naszemiasto Dąbrowa Górnicza. Demontaż kładki do CH Pogoria - zdjęcia. Będą utrudnienia dla kierowców. Popierasz jej likwidację? SONDA Dąbrowa Górnicza. Trwa demontaż kładki prowadzącej do Centrum Handlowego Pogoria nad ruchliwą ulicą Sobieskiego w centrum miasta. W środę 12 lipca wycięty i usunięty został jeden z jej fragmentów. Główne prace planowane są w nocy z czwartku na piątek (z 13 na 14 lipca), co będzie związane z utrudnieniami dla kierowców. Kładka do Centrum Handlowego Pogoria znika. Będą utrudnienia dla kierowców Kładka pomiędzy przez prawie 15 lat prowadziła z ulicy 3 Maja wprost do Centrum Handlowego Pogoria. Można było od razu, nie schodząc w dół, wejść na pierwsze piętro galerii handlowej, gdzie mieści się między innymi strefa gastronomiczna oraz kino Helios. Obecnie kładka jest już niedostępna. We wtorek 11 lipca rozpoczął się demontaż tego obiektu. Na początek wycięty został fragment konstrukcji pomiędzy schodami od strony ul. 3 Maja a dalszą częścią w kierunku CH Pogoria. Cały teraz został ogrodzony i odpowiednio oznakowany. Widnieją tam tablice, informujące o tym, że to teraz plac budowy. - W pierwszym etapie kładka zostanie ?rozcięta? w obrębie dylatacji i połączeń montażowych. Tak przygotowane segmenty zostaną za pomocą żurawi budowlanych przeniesione na stronę rozebranego dojazdu do CH Pogoria. Tam elementy betonowej wylewki na przęsłach zostaną rozkute, zaś stalowa konstrukcja zostanie rozebrana na mniejsze elementy ? informował wczoraj Piotr Purzyński, p.o. rzecznika prasowego Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. - Następnie zostaną rozcięte oraz zdemontowane podpory kładki, winda oraz fundamenty podpór. Ostatnie zostaną rozkute za pomocą koparek uzbrojonych w osprzęt wyburzeniowy ? dodał. Główna część prac przy demontażu kładki zaplanowana została na godziny nocne z czwartku na piątek (z 13 na 14 lipca). Wtedy ogromny dźwig uniesie pocięte fragmenty konstrukcji, odstawiając je we wcześniej przygotowane miejsce. Cała operacją będzie skomplikowana, a to oznacza utrudnienia dla kierowców. Kierowani będą wówczas objazdami, a przejazd ulicą Sobieskiego nie będzie możliwy. Kładka do Centrum Handlowego Pogoria: 15 lat i koniec. Teraz przejście przez jezdnię Centrum Handlowe Pogoria po raz pierwszy otworzyło swoje podwoje w listopadzie 2008 roku, a dwa lata później klienci mogli zrobić pierwsze zakupy w sąsiednim OBI. Kładka przez te wszystkie lata służyła pieszym i klientom CH Pogoria, bowiem bezkolizyjnie mogli się dostać na drugą stronę ulicy i do galerii handlowej, bez konieczności wchodzenia na jezdnię. Teraz wszystko się zmieni, a ruch pieszy zostanie skierowany właśnie na ulicę Sobieskiego. Miasto zaproponowało- w zamian wyniesione przejście dla pieszych, które w poziomie jezdni będzie prowadziło bezpośrednio z ul. 3 Maja do OBI oraz sklepów w dąbrowskiej galerii handlowej. Do tego dojdzie częściowa zmiana geometrii istniejącego układu drogowego, szczególnie przebiegu jezdni i pasów dzielących. Skrzyżowanie ul. Sobieskiego z ul. Chopina zostanie całkowicie przebudowane na rondo. A do tego przebudowane zostaną przystanki ?Dąbrowa Górnicza Huta Bankowa? i ?Dąbrowa Górnicza Centrum?, a całkiem nowy przystanek tramwajowy powstaje przy Centrum Handlowym Pogoria. - Likwidując tę kładkę, a także kilka przejść podziemnych w mieście, a niektóre z nich nie były wcale uczęszczane przez przechodniów, likwidujemy bariery architektoniczne. Łatwiej będzie teraz dostać się z ul. 3 Maja do Centrum Handlowego Pogoria osobom starszym, osobom z niepełnosprawnościami a także rodzicom z wózkami ? argumentował wczoraj zmiany Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. - Dotychczas, by przejść kładką do CH Pogoria, trzeba było pokonać 100 metrów oraz 100 schodów, a po zmianach będzie to tylko 30 metrów. Po drodze będzie też przystanek tramwajowy ? dodał. Okazuje się jednak, że nikt nie może tak naprawdę przewidzieć, jak będzie wyglądała komunikacja w centrum, po skierowaniu ruchu pieszego na ul. Sobieskiego. Być może faktycznie będą się tworzyły korki, będą utrudnienia, więc miasto już teraz ma plan B. Jest nim zamontowanie w miejscu byłej wkrótce kładki sygnalizacji świetlnej przy przejściu dla pieszych. - Zostawiamy sobie taką możliwość, ale tylko dla ruchu pieszych - zapowiada Marcin Bazylak. W Dąbrowie Górniczej trwa demontaż ogromnej kładki nad ulicą Sobieskiego w centrum miasta Takie rozwiązanie może też zostać zastosowane przed rondem u zbiegu ulic Poniatowskiego, Piłsudskiego i al. Majakowskiego, które zastąpi tam skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Dlaczego? Bo w dni targowe setki, a czasem tysiące osób pokonują ul. Piłsudskiego, by dostać się na Targowisko Miejskie. zdjęcia ![]() Myślą - pokrzyczą chwilę i zapomną. I właściwie mają z tym rację, bo tak przecież będzie. Mimo wszystko, czasami mam inne zdanie na niektóre tematy ale obecny prezydent DG ma swoją wizję i nie ulega presji. I ta cecha mi się podoba. Bez tego nie da się robić wielkich zmian i iść do przodu. Im większa zmiana tym zawsze też większa krytyka. To co się w miastach staje później ich symbolem i tez jest niebanalne, na początku spotyka się z powszechną krytyką. Mam nadzieję, że zostanie to wykorzystane w przyszłości dla rozwoju maista i powstanie coś, dzięki czemu miasto się wyróżni. Mam na myśli przyszłość centrum i i jego zabudowę. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 02:25 |