![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#441
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ktoś Wie dlaczego w Centrum, jak rozumie na przyszły przystanek tramwajowy jest wylany tak duży odcinek betonu miedzy tory? Przecież tam ma nie być zintegrowanego przystanku, chyba że planują jeszcze coś czego nie Wiemy?
![]() Ten post edytował Rokko31 nie, 30 kwi 2023 - 22:52 |
|
|
![]()
Post
#442
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ktoś Wie dlaczego w Centrum, jak rozumie na przyszły przystanek tramwajowy jest wylany tak duży odcinek betonu miedzy tory? Przecież tam ma nie być zintegrowanego przystanku, chyba że planują jeszcze coś czego nie Wiemy? ![]() Może ktoś policzył, że nie da się skrócić o 2/3 zatoki przystankowej w centrum i zmieścić tam wszystkich autobusów nie powodując paraliżu drogowego i nastąpiły zmiany w projekcie? Z tego co kojarzę nic nie było ogłaszane w tej kwestii. |
|
|
![]()
Post
#443
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
Pisaliśmy już o tym na poprzedniej stronie. Zmiany w projekcie są. Na odcinku przed PKZ aż do Górników Redenu miała być położona kostka na torowisku. Miało być lepiej niż takie wysypane kamienie. Tak samo przy 3 Maja. Zmienili to na beton. Przy 3 Maja tak samo. Czasami stosuje się takie rozwiązania, a to nie znaczy, że tam mają jeździć autobusy. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#444
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^^ Pisaliśmy już o tym na poprzedniej stronie. Zmiany w projekcie są. Na odcinku przed PKZ aż do Górników Redenu miała być położona kostka na torowisku. Miało być lepiej niż takie wysypane kamienie. Tak samo przy 3 Maja. Zmienili to na beton. Przy 3 Maja tak samo. Czasami stosuje się takie rozwiązania, a to nie znaczy, że tam mają jeździć autobusy. Ale jaki jest w tym cel? Chodzi o oszczędności, tzn. kamień droższy od betonu czy to ma służyć do czegoś innego? Może to dotyczy przejścia dla pieszych w tym miejscu?? |
|
|
![]()
Post
#445
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dobrze że nie będzie kostki na torowisku bo to jest porażka - przypomnijcie sobie jak wygladało takie torowisko w centrum Sosnowca - pozapadane kostki przy szynach itp w bardzo krótkim czasie.
Ten post edytował Sebastian22 wto, 02 maj 2023 - 21:04 |
|
|
![]()
Post
#446
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
to nie wina kostki, a wyjątkowego partactwa.. Tak jak u nas na niektórych zatoczkach autobusowych. Nie trzeba szukać daleko w PL i świecie, bo i w DG dało się zrobić ok np. koło cmentarza - przystanek z kostki granitowej na 11 listopada. a tu przykład, że beton na torowisku nie oznacza od razu zintegrowanego przystanku dla autobusów: ![]() I czy u nas ten beton jest równo z szynami czy poniżej? Bo jełki poniżej to może być na nim kostka, bo tak właśnie się robi. Jeśli równo z szynami to oszczędności na kamiennej kostce i robociźnie. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#447
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 107 Dołączył: śro, 21 maj 08 Nr użytkownika: 1,294 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^^ to nie wina kostki, a wyjątkowego partactwa.. Tak jak u nas na niektórych zatoczkach autobusowych. Nie trzeba szukać daleko w PL i świecie, bo i w DG dało się zrobić ok np. koło cmentarza - przystanek z kostki granitowej na 11 listopada. a tu przykład, że beton na torowisku nie oznacza od razu zintegrowanego przystanku dla autobusów: ![]() I czy u nas ten beton jest równo z szynami czy poniżej? Bo jełki poniżej to może być na nim kostka, bo tak właśnie się robi. Jeśli równo z szynami to oszczędności na kamiennej kostce i robociźnie. Zrobili na równo z torami wszędzie. |
|
|
![]()
Post
#448
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT nasze miasto
Wielka przebudowa Dąbrowy Górniczej. Budują ronda, drogi, przystanki, wymieniają torowisko. Co czeka w najbliższym czasie kierowców? Przebudowa całej Dąbrowy Górniczej trwa. Powstają nowe drogi, ronda, Tramwaje Śląskie układają nowe szyny na odcinku 5 kilometrów. To jeden wielki plac budowy. Sprawdziliśmy, co dziś dzieje się na poszczególnych odcinkach inwestycji, jakie zmiany czekają w najbliższych tygodniach na kierowców i co najważniejsze – kiedy koniec tych wszystkich prac? Kanalizacja i nowa nawierzchnia w śródmieściu. Wraca ruch okrężny Na wysokości salonu samochodowego L’emir dobiega obecnie końca przebudowa kanalizacji deszczowej. Po jej zakończeniu wykonane zostaną warstwy konstrukcyjne drogi. W pierwszej połowie maja przywrócony zostanie ruch jezdnią północną. W najbliższym czasie kontynuowana będzie przebudowa kanalizacji na zamkniętym odcinku jezdni południowej od ulicy Chopina do ulicy Sienkiewicza, a także w rejonie wjazdu do Centrum Handlowego Pogoria. Po robotach kanalizacyjnych nadejdzie kolej na roboty drogowe, czyli wykonanie nowych jezdni. Jednocześnie ekipy brukarskie wykonują prace związane z budową nowych dróg pieszo-rowerowych. W kwietniu nastąpiło zamknięcie jezdni południowej na odcinku od ul. Chopina do ul. Sienkiewicza. - Wykonanie prac na tym odcinku wraz z odtworzeniem nawierzchni będzie warunkowało wprowadzanie kolejnych etapów robót w bezpośrednim sąsiedztwie. W pierwszej połowie maja planowane jest przywrócenie ruchu jezdnią północną na wysokości salonu samochodowego L’emir, co pozwoli na przywrócenie ruchu okrężnego na nowym rondzie wybudowanym przy PUP – mówi Piotr Purzyński z dąbrowskiego Urzędu Miejskiego. Projekt zakłada również m.in. budowę ronda na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego z Chopina. Zlikwidowane zostaną też kładki dla pieszych w rejonie Huty Bankowej oraz Centrum Handlowego Pogoria a także przejście podziemne przy ul. Chopina. Zastąpi je przejście przez jezdnię. Przejście podziemne przy ul. Kościuszki zostanie przebudowane. Wzdłuż linii tramwajowej wymienione zostanie oświetlenie. Kierowcy jadą nową nawierzchnią, będą budować dwa ronda Na odcinku od al. Róż do ul. Kasprzaka na części odcinków zakończyła się większość robót podziemnych oraz drogowych, co umożliwiło przełożenie ruchu samochodowego na przebudowane już fragmenty jezdni. Jednocześnie trwają prace związane z przebudową kanalizacji, budową dróg pieszo-rowerowych oraz wykonywaniem konstrukcji drogi po robotach kanalizacyjnych. - Prace związane z budową przystanku zintegrowanego oraz przebudowy przejścia podziemnego na wysokości osiedla "Manhattan" są mocno zaawansowane. Prace związane z budową przystanku zintegrowanego "Merkury" zostały rozpoczęte, a jego uruchomienie planuje się na drugą połowę roku – tłumaczy Piotr Purzyński. Z początkiem czerwca planuje się udostępnienie dla ruchu samochodowego jezdni północnej na odcinku od ulicy Kasprzaka do Targowiska przy ulicy Poniatowskiego. Wcześniej wprowadzane będą zmiany na odcinku od ulicy Poniatowskiego w kierunku alei Róż. Budowa kanalizacji w przeważającym zakresie będzie realizowana "pod ruchem", jak ma to obecnie miejsce na odcinku Wojska Polskiego - aleja Róż. - Z końcem maja planowane jest zamknięcie jezdni północnej na odcinku Poniatowskiego - Aleja Róż. Podczas tego zamknięcia skrzyżowanie z ulicą Wojska Polskiego funkcjonowało będzie analogicznie jak skrzyżowanie ulicy Piłsudskiego z ulicą Tysiąclecia - tymczasowo wprowadzony ruch okrężny przy wyłączeniu sygnalizacji świetlnej. Jednocześnie rozpoczną się prace rozbiórkowe pozostałych elementów konstrukcyjnych przejścia podziemnego "Aleja Róż" – wyjaśnia Piotr Purzyński. Rondo turbinowe przy ul. Tysiąclecia powinno być gotowe przed końcem czerwca, natomiast rondo u zbiegu alei Majakowskiego i Poniatowskiego przed końcem tego roku. Zakończenie prac drogowych miasto planuje do końca 2023 roku. Tramwaje mają wrócić na tory już latem W mieście jednocześnie trwa obecnie przebudowa całego torowiska tramwajowego. Nowe pojawi się na długości prawie 5 kilometrów (to prawie 10 km toru pojedynczego), od Powiatowego Urzędu Pracy w rejonie ulicy Sobieskiego aż do ulicy Kasprzaka. Ekipy zamontowały na nowych słupach, których jest ponad 250, sieć trakcyjną łańcuchową. Zakończenie tych prac i wznowienie ruchu tramwajowego na całym odcinku planowane jest do 30 sierpnia tego roku. Modernizacją układu drogowo-torowego między aleją Róż a granicą z Będzinem na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich prace zajmuje się firma ZUE Kraków. Wartość inwestycji to 76 mln zł brutto: 31 mln zł za część tramwajową i 45 mln zł za część drogową, finansową przez miasto. Firma ZUE Kraków odpowiada także za realizację drugiego kontraktu, czyli modernizację układu drogowo-torowego między al. Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka. Wartość inwestycji to 75,9 mln zł brutto: 22,9 mln zł za część torową i 53 mln zł za część drogową, finansowaną przez miasto. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#449
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Korki na Piłsudskiego w okolicach targowiska w niedzielę, podczas jego działania tak przynajmniej na 15-20 minut stania. Ludzie chodzą bez przerwy po przejściach jak mrówki, a do tego wiadomo jak niektórzy kierowcy są niezdecydowani i stoją bez końca, i czekają aż będzie całkiem pusto.
W takich miejscach powinna być sygnalizacja dla pieszych - na przycisk. A teraz nawet jakby ją zbudować to będzie zaraz za rondem i to też słabe rozwiązanie. Rondo byłoby tam dobrym pomysłem, gdyby nie targowisko. W centrum przed PKZ też będzie nieciekawie i powinna tam być sygnalizacja dla pieszych. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#450
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Z Gołonoga do Centrum coraz bardziej będzie się opłacać jechać przez Al. Zagłębia Dąbrowskiego, Konopnicką i Limanowskiego niż przez Reden, zwłaszcza po wybudowaniu drogi z wiaduktu wzdłuż torów do Ronda Konopnickiej x Kolejowej.
Ten post edytował Sebastian22 czw, 18 maj 2023 - 21:59 |
|
|
![]()
Post
#451
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 61 Dołączył: śro, 25 sty 23 Nr użytkownika: 6,452 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Z Gołonoga do Centrum coraz bardziej będzie się opłacać jechać przez Al. Zagłębia Dąbrowskiego, Konopnicką i Limanowskiego niż przez Reden, zwłaszcza po wybudowaniu drogi z wiaduktu wzdłuż torów do Ronda Konopnickiej x Kolejowej. Dokładnie takie było założenie budowy tych dróg - aby można było uniknąć jazdy przez główną oś miasta |
|
|
![]()
Post
#452
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
tylko, że już teraz czasami jest korek od okolic Folwarcznej i Lidla do ronda na Granicznej -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#453
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 61 Dołączył: śro, 25 sty 23 Nr użytkownika: 6,452 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^
Możliwe, że po wybudowaniu łącznika ul. Kolejowej z Graniczną korek w tamtym miejscu choć trochę zmaleje |
|
|
![]()
Post
#454
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 61 Dołączył: śro, 25 sty 23 Nr użytkownika: 6,452 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Z FB Prezydenta:
CYTAT Planujemy jutro po południu wprowadzić zmianę w organizacji ruchu na ulicy Sobieskiego. Da to możliwość korzystania ze wszystkich relacji na rondzie przy Powiatowym Urzędzie Pracy.
Co się zmieni? Przede wszystkim między skrzyżowaniem z ulicą Chopina a rondem przy PUP ruch wraca na jezdnię w kierunku Będzina. Kierowcy wjadą na przebudowany już lewy pas, co umożliwi przebudowę prawego pasa. Z tym drogowcy powinni się uporać dość szybko, bo czasochłonna w budowie kanalizacja deszczowa powstała pod lewą stroną drogi. Ponieważ między rondem przy PUP a skrzyżowaniem z ul. Chopina ruch jezdnią w kierunku centrum nie będzie już odbywał się dwukierunkowo, rozpoczniemy przebudowę lewego pasa. Jak zawsze proszę o szczególną ostrożność, bo jezdnie i torowisko plac to budowy. |
|
|
![]()
Post
#455
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Pewno bedzie demontaż reszty kładki przy Hucie Bankowej. Ciekawe kiedy rozbiorą kładkę przy CH Pogoria.
|
|
|
![]()
Post
#456
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 61 Dołączył: śro, 25 sty 23 Nr użytkownika: 6,452 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#457
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Dobrze, że to rondo obok PUP wreszcie będzie normalnie działało. Więcej ruchu przeniesie się na nową obwodnicę. Teraz drogowskazy przekreślone chociaż dopuszczony był skręt, ale wielu pewnie myślało że jeszcze nie można.
W szczycie dalej korkuje się rondo w centrum i odcinek Kościuszki od ronda w centrum do Przybylaka i w przeciwną stronę od dworca. Częściowo jest to wina tego, że nie można skręcać w Augustynika od strony centrum. Docelowo też nie będzie można. Teraz od tej strony jeżdżą przez to przez Kościuszki. Ci od Będzina mogą też obwodnicą. Przypuszczam, że idea tego była taka, żeby do osiedli przy Augustynika jeździć od Kolejowej i zmniejszyć ruch przed PKZ, gdzie będzie przejście dla pieszych. Jest też tego taki minus, że nie będzie tego ruchu przed PKZ ale za to część poza Kolejową jest też na tym krętym łączniku między PKZ, a FPŻ, a tam powinien być tylko ruch do parking PKZ i FPŻ a nie taki dodatkowy "tranzyt". Niestety perony przystankowe dla tramwajów przed PKZ będą takie jak wszędzie ze zwykłej betonowej kostki. Powinny być z kamiennych płyt, tak samo jak i kiedyś w przyszłości po przebudowie na placu przed PKZ. Podobne przystanek przy 3 Maja. No w centrum będzie takie dalsze dziadowanie. Oby też barierki przy tych wszystkich przystankach były ok, a nie szpeciły. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#458
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 61 Dołączył: śro, 25 sty 23 Nr użytkownika: 6,452 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W szczycie dalej korkuje się rondo w centrum i odcinek Kościuszki od ronda w centrum do Przybylaka i w przeciwną stronę od dworca. Częściowo jest to wina tego, że nie można skręcać w Augustynika od strony centrum. Docelowo też nie będzie można. Teraz od tej strony jeżdżą przez to przez Kościuszki. Moim zdaniem, w miejscu obecnego ronda obok aldi na Przybylaka powinno zostać wybudowane pełnowymiarowe rondo, najlepiej turbinowe. |
|
|
![]()
Post
#459
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 132 Dołączył: pią, 05 cze 09 Nr użytkownika: 3,346 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Moim zdaniem, w miejscu obecnego ronda obok aldi na Przybylaka powinno zostać wybudowane pełnowymiarowe rondo, najlepiej turbinowe. No zdecydowanie tam należy coś zrobić. Latem ruch na pogorię i zieloną będzie 5x większy. Pamiętam korki w wakacje od nieistniejącego już przejazdu kolejowego do ronda w centrum. |
|
|
![]()
Post
#460
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 22 Dołączył: pią, 09 kwi 10 Nr użytkownika: 3,811 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Czy mi się wydaje czy na wysokości ul. Augustynika zostało stare torowisko tramwajowe?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 05:18 |