IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

34 Stron V  « < 21 22 23 24 25 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Zielona mobilność, Przebudowa głównej arterii
Rokko31
post nie, 30 kwi 2023 - 22:50
Post #441


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Ktoś Wie dlaczego w Centrum, jak rozumie na przyszły przystanek tramwajowy jest wylany tak duży odcinek betonu miedzy tory? Przecież tam ma nie być zintegrowanego przystanku, chyba że planują jeszcze coś czego nie Wiemy? huh.gif

Ten post edytował Rokko31 nie, 30 kwi 2023 - 22:52
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pon, 01 maj 2023 - 06:45
Post #442


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Rokko31 @ nie, 30 kwi 2023 - 22:50) *
Ktoś Wie dlaczego w Centrum, jak rozumie na przyszły przystanek tramwajowy jest wylany tak duży odcinek betonu miedzy tory? Przecież tam ma nie być zintegrowanego przystanku, chyba że planują jeszcze coś czego nie Wiemy? huh.gif


Może ktoś policzył, że nie da się skrócić o 2/3 zatoki przystankowej w centrum i zmieścić tam wszystkich autobusów nie powodując paraliżu drogowego i nastąpiły zmiany w projekcie? Z tego co kojarzę nic nie było ogłaszane w tej kwestii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 02 maj 2023 - 15:00
Post #443


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
Pisaliśmy już o tym na poprzedniej stronie.
Zmiany w projekcie są. Na odcinku przed PKZ aż do Górników Redenu miała być położona kostka na torowisku. Miało być lepiej niż takie wysypane kamienie. Tak samo przy 3 Maja. Zmienili to na beton. Przy 3 Maja tak samo. Czasami stosuje się takie rozwiązania, a to nie znaczy, że tam mają jeździć autobusy.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post wto, 02 maj 2023 - 19:47
Post #444


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ wto, 02 maj 2023 - 15:00) *
^^^
Pisaliśmy już o tym na poprzedniej stronie.
Zmiany w projekcie są. Na odcinku przed PKZ aż do Górników Redenu miała być położona kostka na torowisku. Miało być lepiej niż takie wysypane kamienie. Tak samo przy 3 Maja. Zmienili to na beton. Przy 3 Maja tak samo. Czasami stosuje się takie rozwiązania, a to nie znaczy, że tam mają jeździć autobusy.

Ale jaki jest w tym cel? Chodzi o oszczędności, tzn. kamień droższy od betonu czy to ma służyć do czegoś innego? Może to dotyczy przejścia dla pieszych w tym miejscu??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post wto, 02 maj 2023 - 21:03
Post #445


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Dobrze że nie będzie kostki na torowisku bo to jest porażka - przypomnijcie sobie jak wygladało takie torowisko w centrum Sosnowca - pozapadane kostki przy szynach itp w bardzo krótkim czasie.

Ten post edytował Sebastian22 wto, 02 maj 2023 - 21:04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 05 maj 2023 - 13:45
Post #446


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
to nie wina kostki, a wyjątkowego partactwa.. Tak jak u nas na niektórych zatoczkach autobusowych. Nie trzeba szukać daleko w PL i świecie, bo i w DG dało się zrobić ok np. koło cmentarza - przystanek z kostki granitowej na 11 listopada.


a tu przykład, że beton na torowisku nie oznacza od razu zintegrowanego przystanku dla autobusów:




I czy u nas ten beton jest równo z szynami czy poniżej? Bo jełki poniżej to może być na nim kostka, bo tak właśnie się robi. Jeśli równo z szynami to oszczędności na kamiennej kostce i robociźnie.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kolek
post sob, 06 maj 2023 - 18:00
Post #447


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 107
Dołączył: śro, 21 maj 08
Nr użytkownika: 1,294
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ pią, 05 maj 2023 - 13:45) *
^^^
to nie wina kostki, a wyjątkowego partactwa.. Tak jak u nas na niektórych zatoczkach autobusowych. Nie trzeba szukać daleko w PL i świecie, bo i w DG dało się zrobić ok np. koło cmentarza - przystanek z kostki granitowej na 11 listopada.


a tu przykład, że beton na torowisku nie oznacza od razu zintegrowanego przystanku dla autobusów:




I czy u nas ten beton jest równo z szynami czy poniżej? Bo jełki poniżej to może być na nim kostka, bo tak właśnie się robi. Jeśli równo z szynami to oszczędności na kamiennej kostce i robociźnie.



Zrobili na równo z torami wszędzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 10 maj 2023 - 16:14
Post #448


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
nasze miasto

Wielka przebudowa Dąbrowy Górniczej. Budują ronda, drogi, przystanki, wymieniają torowisko. Co czeka w najbliższym czasie kierowców?

Przebudowa całej Dąbrowy Górniczej trwa. Powstają nowe drogi, ronda, Tramwaje Śląskie układają nowe szyny na odcinku 5 kilometrów. To jeden wielki plac budowy. Sprawdziliśmy, co dziś dzieje się na poszczególnych odcinkach inwestycji, jakie zmiany czekają w najbliższych tygodniach na kierowców i co najważniejsze – kiedy koniec tych wszystkich prac?
Kanalizacja i nowa nawierzchnia w śródmieściu. Wraca ruch okrężny

Na wysokości salonu samochodowego L’emir dobiega obecnie końca przebudowa kanalizacji deszczowej. Po jej zakończeniu wykonane zostaną warstwy konstrukcyjne drogi. W pierwszej połowie maja przywrócony zostanie ruch jezdnią północną.

W najbliższym czasie kontynuowana będzie przebudowa kanalizacji na zamkniętym odcinku jezdni południowej od ulicy Chopina do ulicy Sienkiewicza, a także w rejonie wjazdu do Centrum Handlowego Pogoria. Po robotach kanalizacyjnych nadejdzie kolej na roboty drogowe, czyli wykonanie nowych jezdni. Jednocześnie ekipy brukarskie wykonują prace związane z budową nowych dróg pieszo-rowerowych.

W kwietniu nastąpiło zamknięcie jezdni południowej na odcinku od ul. Chopina do ul. Sienkiewicza.

- Wykonanie prac na tym odcinku wraz z odtworzeniem nawierzchni będzie warunkowało wprowadzanie kolejnych etapów robót w bezpośrednim sąsiedztwie. W pierwszej połowie maja planowane jest przywrócenie ruchu jezdnią północną na wysokości salonu samochodowego L’emir, co pozwoli na przywrócenie ruchu okrężnego na nowym rondzie wybudowanym przy PUP – mówi Piotr Purzyński z dąbrowskiego Urzędu Miejskiego.
Projekt zakłada również m.in. budowę ronda na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego z Chopina. Zlikwidowane zostaną też kładki dla pieszych w rejonie Huty Bankowej oraz Centrum Handlowego Pogoria a także przejście podziemne przy ul. Chopina. Zastąpi je przejście przez jezdnię. Przejście podziemne przy ul. Kościuszki zostanie przebudowane. Wzdłuż linii tramwajowej wymienione zostanie oświetlenie.

Kierowcy jadą nową nawierzchnią, będą budować dwa ronda

Na odcinku od al. Róż do ul. Kasprzaka na części odcinków zakończyła się większość robót podziemnych oraz drogowych, co umożliwiło przełożenie ruchu samochodowego na przebudowane już fragmenty jezdni. Jednocześnie trwają prace związane z przebudową kanalizacji, budową dróg pieszo-rowerowych oraz wykonywaniem konstrukcji drogi po robotach kanalizacyjnych.

- Prace związane z budową przystanku zintegrowanego oraz przebudowy przejścia podziemnego na wysokości osiedla "Manhattan" są mocno zaawansowane. Prace związane z budową przystanku zintegrowanego "Merkury" zostały rozpoczęte, a jego uruchomienie planuje się na drugą połowę roku – tłumaczy Piotr Purzyński.

Z początkiem czerwca planuje się udostępnienie dla ruchu samochodowego jezdni północnej na odcinku od ulicy Kasprzaka do Targowiska przy ulicy Poniatowskiego.

Wcześniej wprowadzane będą zmiany na odcinku od ulicy Poniatowskiego w kierunku alei Róż. Budowa kanalizacji w przeważającym zakresie będzie realizowana "pod ruchem", jak ma to obecnie miejsce na odcinku Wojska Polskiego - aleja Róż.

- Z końcem maja planowane jest zamknięcie jezdni północnej na odcinku Poniatowskiego - Aleja Róż. Podczas tego zamknięcia skrzyżowanie z ulicą Wojska Polskiego funkcjonowało będzie analogicznie jak skrzyżowanie ulicy Piłsudskiego z ulicą Tysiąclecia - tymczasowo wprowadzony ruch okrężny przy wyłączeniu sygnalizacji świetlnej. Jednocześnie rozpoczną się prace rozbiórkowe pozostałych elementów konstrukcyjnych przejścia podziemnego "Aleja Róż" – wyjaśnia Piotr Purzyński.

Rondo turbinowe przy ul. Tysiąclecia powinno być gotowe przed końcem czerwca, natomiast rondo u zbiegu alei Majakowskiego i Poniatowskiego przed końcem tego roku. Zakończenie prac drogowych miasto planuje do końca 2023 roku.

Tramwaje mają wrócić na tory już latem

W mieście jednocześnie trwa obecnie przebudowa całego torowiska tramwajowego. Nowe pojawi się na długości prawie 5 kilometrów (to prawie 10 km toru pojedynczego), od Powiatowego Urzędu Pracy w rejonie ulicy Sobieskiego aż do ulicy Kasprzaka. Ekipy zamontowały na nowych słupach, których jest ponad 250, sieć trakcyjną łańcuchową. Zakończenie tych prac i wznowienie ruchu tramwajowego na całym odcinku planowane jest do 30 sierpnia tego roku.

Modernizacją układu drogowo-torowego między aleją Róż a granicą z Będzinem na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich prace zajmuje się firma ZUE Kraków. Wartość inwestycji to 76 mln zł brutto: 31 mln zł za część tramwajową i 45 mln zł za część drogową, finansową przez miasto.

Firma ZUE Kraków odpowiada także za realizację drugiego kontraktu, czyli modernizację układu drogowo-torowego między al. Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka. Wartość inwestycji to 75,9 mln zł brutto: 22,9 mln zł za część torową i 53 mln zł za część drogową, finansowaną przez miasto.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 18 maj 2023 - 17:30
Post #449


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Korki na Piłsudskiego w okolicach targowiska w niedzielę, podczas jego działania tak przynajmniej na 15-20 minut stania. Ludzie chodzą bez przerwy po przejściach jak mrówki, a do tego wiadomo jak niektórzy kierowcy są niezdecydowani i stoją bez końca, i czekają aż będzie całkiem pusto.
W takich miejscach powinna być sygnalizacja dla pieszych - na przycisk. A teraz nawet jakby ją zbudować to będzie zaraz za rondem i to też słabe rozwiązanie. Rondo byłoby tam dobrym pomysłem, gdyby nie targowisko. W centrum przed PKZ też będzie nieciekawie i powinna tam być sygnalizacja dla pieszych.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post czw, 18 maj 2023 - 21:58
Post #450


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Z Gołonoga do Centrum coraz bardziej będzie się opłacać jechać przez Al. Zagłębia Dąbrowskiego, Konopnicką i Limanowskiego niż przez Reden, zwłaszcza po wybudowaniu drogi z wiaduktu wzdłuż torów do Ronda Konopnickiej x Kolejowej.

Ten post edytował Sebastian22 czw, 18 maj 2023 - 21:59
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pieczaraa_
post czw, 18 maj 2023 - 22:15
Post #451


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 61
Dołączył: śro, 25 sty 23
Nr użytkownika: 6,452
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Sebastian22 @ czw, 18 maj 2023 - 21:58) *
Z Gołonoga do Centrum coraz bardziej będzie się opłacać jechać przez Al. Zagłębia Dąbrowskiego, Konopnicką i Limanowskiego niż przez Reden, zwłaszcza po wybudowaniu drogi z wiaduktu wzdłuż torów do Ronda Konopnickiej x Kolejowej.

Dokładnie takie było założenie budowy tych dróg - aby można było uniknąć jazdy przez główną oś miasta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 19 maj 2023 - 00:00
Post #452


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
tylko, że już teraz czasami jest korek od okolic Folwarcznej i Lidla do ronda na Granicznej


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pieczaraa_
post pią, 19 maj 2023 - 20:58
Post #453


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 61
Dołączył: śro, 25 sty 23
Nr użytkownika: 6,452
Płeć: Mężczyzna



^^
Możliwe, że po wybudowaniu łącznika ul. Kolejowej z Graniczną korek w tamtym miejscu choć trochę zmaleje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pieczaraa_
post śro, 24 maj 2023 - 16:36
Post #454


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 61
Dołączył: śro, 25 sty 23
Nr użytkownika: 6,452
Płeć: Mężczyzna



Z FB Prezydenta:
CYTAT
Planujemy jutro po południu wprowadzić zmianę w organizacji ruchu na ulicy Sobieskiego. Da to możliwość korzystania ze wszystkich relacji na rondzie przy Powiatowym Urzędzie Pracy.
Co się zmieni? Przede wszystkim między skrzyżowaniem z ulicą Chopina a rondem przy PUP ruch wraca na jezdnię w kierunku Będzina. Kierowcy wjadą na przebudowany już lewy pas, co umożliwi przebudowę prawego pasa. Z tym drogowcy powinni się uporać dość szybko, bo czasochłonna w budowie kanalizacja deszczowa powstała pod lewą stroną drogi.
Ponieważ między rondem przy PUP a skrzyżowaniem z ul. Chopina ruch jezdnią w kierunku centrum nie będzie już odbywał się dwukierunkowo, rozpoczniemy przebudowę lewego pasa.
Jak zawsze proszę o szczególną ostrożność, bo jezdnie i torowisko plac to budowy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post śro, 24 maj 2023 - 17:48
Post #455


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



Pewno bedzie demontaż reszty kładki przy Hucie Bankowej. Ciekawe kiedy rozbiorą kładkę przy CH Pogoria.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pieczaraa_
post śro, 24 maj 2023 - 20:38
Post #456


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 61
Dołączył: śro, 25 sty 23
Nr użytkownika: 6,452
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Sebastian22 @ śro, 24 maj 2023 - 17:48) *
Ciekawe kiedy rozbiorą kładkę przy CH Pogoria.


Obstawiam że jakoś przy końcówce remontu, jak by mieli np. teraz rozbierać tą kładkę, to od strony 3-maja trzeba by było się przeciskać przez plac budowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 25 maj 2023 - 13:15
Post #457


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Dobrze, że to rondo obok PUP wreszcie będzie normalnie działało. Więcej ruchu przeniesie się na nową obwodnicę. Teraz drogowskazy przekreślone chociaż dopuszczony był skręt, ale wielu pewnie myślało że jeszcze nie można.
W szczycie dalej korkuje się rondo w centrum i odcinek Kościuszki od ronda w centrum do Przybylaka i w przeciwną stronę od dworca. Częściowo jest to wina tego, że nie można skręcać w Augustynika od strony centrum. Docelowo też nie będzie można. Teraz od tej strony jeżdżą przez to przez Kościuszki. Ci od Będzina mogą też obwodnicą. Przypuszczam, że idea tego była taka, żeby do osiedli przy Augustynika jeździć od Kolejowej i zmniejszyć ruch przed PKZ, gdzie będzie przejście dla pieszych. Jest też tego taki minus, że nie będzie tego ruchu przed PKZ ale za to część poza Kolejową jest też na tym krętym łączniku między PKZ, a FPŻ, a tam powinien być tylko ruch do parking PKZ i FPŻ a nie taki dodatkowy "tranzyt".

Niestety perony przystankowe dla tramwajów przed PKZ będą takie jak wszędzie ze zwykłej betonowej kostki. Powinny być z kamiennych płyt, tak samo jak i kiedyś w przyszłości po przebudowie na placu przed PKZ. Podobne przystanek przy 3 Maja. No w centrum będzie takie dalsze dziadowanie.
Oby też barierki przy tych wszystkich przystankach były ok, a nie szpeciły.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pieczaraa_
post czw, 25 maj 2023 - 16:59
Post #458


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 61
Dołączył: śro, 25 sty 23
Nr użytkownika: 6,452
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ czw, 25 maj 2023 - 13:15) *
W szczycie dalej korkuje się rondo w centrum i odcinek Kościuszki od ronda w centrum do Przybylaka i w przeciwną stronę od dworca. Częściowo jest to wina tego, że nie można skręcać w Augustynika od strony centrum. Docelowo też nie będzie można. Teraz od tej strony jeżdżą przez to przez Kościuszki.

Moim zdaniem, w miejscu obecnego ronda obok aldi na Przybylaka powinno zostać wybudowane pełnowymiarowe rondo, najlepiej turbinowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paulus77
post pią, 26 maj 2023 - 07:21
Post #459


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 132
Dołączył: pią, 05 cze 09
Nr użytkownika: 3,346
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Pieczaraa_ @ czw, 25 maj 2023 - 16:59) *
Moim zdaniem, w miejscu obecnego ronda obok aldi na Przybylaka powinno zostać wybudowane pełnowymiarowe rondo, najlepiej turbinowe.


No zdecydowanie tam należy coś zrobić. Latem ruch na pogorię i zieloną będzie 5x większy. Pamiętam korki w wakacje od nieistniejącego już przejazdu kolejowego do ronda w centrum.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zielak
post pią, 26 maj 2023 - 13:07
Post #460


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 22
Dołączył: pią, 09 kwi 10
Nr użytkownika: 3,811
Płeć: Mężczyzna



Czy mi się wydaje czy na wysokości ul. Augustynika zostało stare torowisko tramwajowe?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

34 Stron V  « < 21 22 23 24 25 > » 
Reply to this topicStart new topic
3 Użytkowników czyta ten temat (3 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 05:18
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza