![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#421
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W Centrum i chyba przy Merkurym miał być wspólny przystanek dla autobusów i tramwai ale czy to nadal jest aktualne to chyba tylko wykonawca Wie
![]() |
|
|
![]()
Post
#422
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nie w Centrum a na Manhattanie i przy Merkurym.
Nigdy nie było założenia że w Centrum ma być wspólny przystanek A-T, przynajmniej w ostatecznej wersji projektu z przetargu. Ten post edytował Sebastian22 pon, 03 kwi 2023 - 00:15 |
|
|
![]()
Post
#423
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nie w Centrum a na Manhattanie i przy Merkurym. Nigdy nie było założenia że w Centrum ma być wspólny przystanek A-T, przynajmniej w ostatecznej wersji projektu z przetargu. Proszę, poniżej zupełnie inna informacja, którą miasto promowało w Centrum dla mieszkańców, Ja innej nie znam, jeśli zmieniono, to chyba bez wiedzy i informowania mieszkańców ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#424
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wspólną lokalizacja z przejściem w poziomie jezdni ale nie wspólny przystanek gdzie autobusy wjeżdżają na torowisko
|
|
|
![]()
Post
#425
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Zgodnie z SIWZ zamówienia publicznego:
CYTAT 2. W ramach zadania należy zaprojektować przystanki zintegrowane w następujących rejonach: - Plac Wolności rejon skrzyżowania ulicy Kościuszki z ulicą Królowej Jadwigi z uwzględnieniem przesunięcia przystanku tramwajowego zlokalizowanego przy Poczcie na kierunku do Gołonoga za skrzyżowanie z ulicą Kościuszki, - Przystanek zintegrowany MERKURY rejon skrzyżowania ulicy Królowej Jadwigi z Al. Róż z możliwością przesunięcia w kierunku Al. Majakowskiego. - Przystanek zintegrowany MANHATAN rejon przejścia podziemnego w ciągu ul. Piłsudskiego. w tym samym pliku jest: CYTAT 5. Wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy skrzyżowania ulic Królowej Jadwigi / Poniatowskiego / Majakowskiego / Piłsudskiego na skrzyżowanie typu ?RONDO?. Przy opracowaniu dokumentacji należy uwzględnić generowany prze Targowisko Miejskie zarówno ruch kołowy jak i pieszy - projektant zobowiązany jest do przedstawienia 2 koncepcji do wyboru przez Zamawiającego. co sugeruje, że już ładnych kilka lat temu planowali tam rondo Ten post edytował szer pon, 03 kwi 2023 - 20:52 -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#426
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
No to moze jednak bedzie, choc wydaje mi sie ze powinny byc tam plyty aby szyny byly w betonie a jakos to tak nie wyglada. Obawiam sie ze do projektu wproewadzono jeszcze szereg zmian o ktorych sie dowiemy wkrotce
![]() EDIT: chocby w tym artykule jest mowa tylko o tych ww. dwóch lokalizacjach zintegrowanych przystanków https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...owie-gorniczej/ Ten post edytował Sebastian22 pon, 03 kwi 2023 - 21:07 |
|
|
![]()
Post
#427
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Były pomysły na rondo obok targowiska, potem je porzucono i powstał projekt z pozostawaniem skrzyżowania. Niedawno przy realizacji zmienili znowu zdanie widząc jak działa to tymczasowe rondko. W tej chwili od strony Gołonoga często tworzy się duży korek, ale to od czasu przeniesienia na jezdnię po stronie Damelu. Gdy były wcześniej dwa pasy na drugiej jezdni to było lepiej. Trudno stwierdzić czy to się będzie sprawdzało w czasie działania targowiska, przez przejścia dla pieszych na Piłsudskiego i Poniatowskiego.
Najlepsze jest to, że głównym powodem całych zmian był remont torowiska, a tu tramwaje najbardziej ucierpią i będą jeździły wolniej niż dawniej. Zamiast pierwszeństwa na sygnalizacjach będą musiały czekać przed rondami, a do tego wiele nowych przejść dla pieszych zamiast tuneli, przez co będą musiały przy nich zwalniać dla bezpieczeństwa. Co do przystanku w centrum to też na początku były pomysły, żeby były wspólne tak jak na Al Róż i na Manhattanie. Na szczęście przemyśleli i zmienili zdanie, bo to przecież spowodowałoby zatory i korki do przystanku ![]() Problem w tym, że nowe zatoczki zaprojektowali bardzo krótkie na 1 autobus. Widać to na zrzucie z projektu na poprzedniej stronie. Już o tym pisałem, że będzie problem, szczególnie od strony kościoła, gdzie do jazdy prosto będzie jeden pas i autobusy będą go zmieniały zaraz przed zatoczką. Wystarczy, że będzie zajęta i cała ulica w stronę ronda w centrum będzie zablokowana. Ale tu w projekcie chyba też się cóż zmieni bo kiedyś ustawiali słup w obecnej zatoce i go po jakimś czasie zlikwidowali. W centrum "wspólne" przystanki oznaczają tyle, że tramwajowy przeniesiony od poczty i wszystkie obok siebie na jednej wysokości z szerokim przejściem dla pieszych. Z tego co pamiętam z projektu to przystanki tramwajowe w centrum i przy 3 Maja miały być bardziej w wersji "exclusive". Wzdłuż nich nie miało być tłucznia, a miały być wykończone chyba kostką granitową (na betonie). I tak samo to wygląda przy 3 Maja, a tam przecież tylko przystanek tramwajowy. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#428
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^^
Ruch tramwajowy może dalej nie na rondach pierwszeństwo. Wystarczy założyć sygnalizację jak w Gołonógu czy przy spodku, ale to w połączeniu z przejściami dla pieszych jeszcze bardziej spowolni auta. Czy ktoś się orientuje co z przejściem podziemnym koło "Polonii"? Jest częściowo zasypane. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#429
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
tzn o ktore przejscie konkretnie pytasz? Zasypane mają być trzy - przy Hubertusie/Hucie Bankowa, Przy Merkurym/Al. Róż oraz w Gołonogu przy Piłsudskiego na wys. Kasprzaka.
|
|
|
![]()
Post
#430
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 107 Dołączył: śro, 21 maj 08 Nr użytkownika: 1,294 Płeć: Mężczyzna ![]() |
tzn o ktore przejscie konkretnie pytasz? Zasypane mają być trzy - przy Hubertusie/Hucie Bankowa, Przy Merkurym/Al. Róż oraz w Gołonogu przy Piłsudskiego na wys. Kasprzaka. Zlikwidowane zostało jeszcze na Redenie na wysokości fiata oraz drugie przy ekonomiku /damelu. W sumie zostało zlikwidowanych 5 przejść podziemnych (2 nieczynne od lat, oraz 3 czynne aż do przebudowy). Czyli zostaną dwa przejścia podziemne, na Manhattanie oraz w centrum. |
|
|
![]()
Post
#431
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
tzn o ktore przejscie konkretnie pytasz? Zasypane mają być trzy - przy Hubertusie/Hucie Bankowa, Przy Merkurym/Al. Róż oraz w Gołonogu przy Piłsudskiego na wys. Kasprzaka. Zlikwidowane zostało jeszcze na Redenie na wysokości fiata oraz drugie przy ekonomiku /damelu. W sumie zostało zlikwidowanych 5 przejść podziemnych (2 nieczynne od lat, oraz 3 czynne aż do przebudowy). Czyli zostaną dwa przejścia podziemne, na Manhattanie oraz w centrum. W centrum miał być tylko podziemny przejazd dla rowerów a przejście dla pieszych wyniesione na jezdni ale to się zmienia jak w kolejdoskopie ![]() |
|
|
![]()
Post
#432
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
tzn o ktore przejscie konkretnie pytasz? Konkretnie o te koło Polonii (a nie te przy Merkurym) ![]() Restauracja Polonia jeszcze do końca lat 90 była w tym zadaszonym pasażu handlowym między Reymonta a przystankiem. Teraz jest tam Żabka i apteka, wcześniej był sklep Komfort. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#433
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
W centrum miał być tylko podziemny przejazd dla rowerów a przejście dla pieszych wyniesione na jezdni ale to się zmienia jak w kolejdoskopie ![]() Nigdy nie było takich informacji ani projektu. Przejście zostaje ale z wydzielonym pasem rowerowym. Dodatkowo przejście naziemne. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#434
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W centrum miał być tylko podziemny przejazd dla rowerów a przejście dla pieszych wyniesione na jezdni ale to się zmienia jak w kolejdoskopie ![]() Nigdy nie było takich informacji ani projektu. Przejście zostaje ale z wydzielonym pasem rowerowym. Dodatkowo przejście naziemne. Jeśli nie było takiego projektu to dlaczego miasto kiedyś informowało o tej inwestycji na spotkaniach i rysunkach, gdzie miał być sam podziemny przejazd dla rowerów a dla pieszych przejście na jezdni ale widocznie się zmieniło i teraz zmienili zdanie |
|
|
![]()
Post
#435
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
to ktoś musiał coś nieprecyjnie przedstawić, że pojawiły się takie wątpliwości. W necie wszędzie było info od początku, że przejście zostaje ale z dodatkowymi wjazdami dla rowerów. Potwierdził to projekt do przetargu. Przecież zostają też wszędzie schody. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#436
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^^ to ktoś musiał coś nieprecyjnie przedstawić, że pojawiły się takie wątpliwości. W necie wszędzie było info od początku, że przejście zostaje ale z dodatkowymi wjazdami dla rowerów. Potwierdził to projekt do przetargu. Przecież zostają też wszędzie schody. Na wizualizacji jest też w Centrum zintegrowany przystanek A-T ale jak wiadomo już to nie aktualne, także od wizualizacji do rzeczywistości droga kręta i daleka ale szkoda, że potem miasto nie informuje o zmianach. To samo było z rewitalizacją Parku Hallera, w gazetce i na www pokazali jak będzie wyglądać wejście do Parku od strony PKZ a potem tego nie zrobili ;) |
|
|
![]()
Post
#437
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM ZMIANA ORGANIZACJI RUCHU NA ULICY SOBIESKIEGO W poniedziałek 17 kwietnia ruch na ulicy Sobieskiego między skrzyżowaniami z ulicami Sienkiewicza i Chopina zostanie przełożony na przebudowaną jezdnię wzdłuż Huty Bankowej. Przebudowany odcinek zyskał nową kanalizację deszczową, nowa jest także konstrukcja jezdni i nawierzchnia. Nowy jest także chodnik i zatoka z miejscami do parkowania oraz nowoczesne oświetlenie. Dodatkowo przystanek autobusowy w kierunku Będzina zyskał nową zatokę, która zostanie udostępniona w późniejszym terminie po stężeniu betonu. Na razie autobusu będą zatrzymywać się na obu pasach jezdni. Przełożenie ruchu na przebudowaną jezdnię w stronę Będzina umożliwi przebudowę jezdni w kierunku centrum na tym samym odcinku. ? Zakres prac będzie taki sam, jak na otwieranej jezdni, czyli budowa nowej kanalizacji deszczowej i przekładka sieci, nowa konstrukcja jezdni z nową nawierzchnią oraz chodnik. Po tej stronie drogi powstanie także droga rowerowa ? wylicza Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych. W trakcie przebudowy zachowany zostanie dojazd do posesji i do sklepu Lidl. Przebudowa ul. Sobieskiego jest częścią modernizacji układu drogowo-torowego między aleją Róż a granicą z Będzinem. Na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich prace wykonuje firma ZUE Kraków. Wartość inwestycji to 76 mln zł brutto: 31 mln zł za część tramwajową i 45 mln zł za część drogową finansową przez miasto. Firma ZUE Kraków odpowiada także za realizację drugiego kontraktu, czyli modernizację układu drogowo-torowego między al. Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka. Wartość inwestycji to 75,9 mln zł brutto: 22,9 mln zł za część torową i 53 mln zł za część drogową finansowaną przez miasto. Odkąd zamknęli prawy pas w kierunku centrum zaraz za skrzyżowaniem z Wojska Polskiego to ciągle jakieś niezdary zajeżdżają drogę innym. Oba pasy są przekierowane o jeden pas w lewo, tak że środkowy przechodzi dalej na lewy. Takie jest oznakowanie poziome, a wielu przecina tymczasową linię ciągła i jedzie sobie jak gdyby nigdy nic dalej środkowym. Od czasu do czasu są stłuczki, ale za to ciągłe hamowanie i trąbienie. Jadąc prawym trzeba uważać czy ktoś ze środkowego w nas nie wjedzie ![]() Może gdyby było też ozankowanie pionowe to byłoby lepiej - takie 2 czarne strzałki na żółtym tle -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#438
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 22 Dołączył: pią, 09 kwi 10 Nr użytkownika: 3,811 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Kierowcy swoją drogą, ale oznakowanie tymczasowych organizacji ruchu w wielu miejscach jest po prostu kiepskie i wręcz niebezpieczne.
Sytuację poprawiłby wspomniany znak + "wyspa" ze słupków zmuszająca środkowy pas do zjazdu na lewy i dopiero wtedy prawy pas powinien wskoczyć na środkowy. Gdy kończy się zwężenie przy Merkurym, to również dochodzi do podobnych sytuacji a tam dodatkowo jest tymczasowe przejście dla pieszych. Oznaczenie organizacji ruchu na rondzie obok UP też wymagałoby poprawy, bo mam wrażenie, że niektórzy kierowcy nie wiedzą jak mają jechać i wykonują różne karkołomne manewry. |
|
|
![]()
Post
#439
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
filmik z prac. m.in. z pracą podbijarki
![]() a w centrum leją beton, układają krawędź peronu tramwajowego -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#440
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 61 Dołączył: śro, 25 sty 23 Nr użytkownika: 6,452 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nowa galeria z przebudowy głównej osi miasta:
https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/pra...wskich-ulic-10/ |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 05:17 |