![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#341
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM
PRZEBUDOWA UL. KRÓLOWEJ JADWIGI. ZMIANA ORGANIZACJI RUCHU W CENTRUM W czwartek (24 listopada) przed południem ruch w obu kierunkach na części ul. Królowej Jadwigi zostanie przełożony na jezdnię w kierunku Będzina. Umożliwi to przebudowę jezdni w kierunku Gołonoga, przy której powstanie ciąg pieszo-rowerowy. Samochody jadące w kierunku Gołonoga i Sosnowca na jezdnię w kierunku Będzina przejadą łącznikiem wybudowanym na modernizowanym torowisku na wysokości przystanku autobusowego w centrum. Na właściwą jezdnię kierowcy wrócą podobną przewiązką wykonaną przed rondem przy alei Róż, gdzie ruch będzie się odbywał na dotychczasowych zasadach. – Na zamykanym odcinku planowana jest przekładka sieci, budowa nowej kanalizacji oraz wykonanie nowej konstrukcji jezdni wraz z nawierzchnią – wylicza Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych. Projekt przewiduje także budowę ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3 m. – Ciąg wpisze się w istniejący układ między drzewami a budynkami, bez konieczności wycinania drzew – dodaje Krzysztof Serafiński. Docelowo – po zakończeniu wszystkich prac – wygodną komunikację na osi park Hallera – Pałac Kultury Zagłębia dodatkowo zapewni mieszkańcom wyniesione przejście dla pieszych. Poprawi ono przy okazji dostępność do przystanków tramwajowych, które w nowej lokalizacji znajdą się na wysokości istniejących przystanków autobusowych. Przebudowa ul. Królowej Jadwigi jest częścią modernizacji układu drogowo-torowego między aleją Róż a granicą z Będzinem. Wcześniej rozpoczęła się przebudowa ul. Sobieskiego na odcinku między rondem w centrum a skrzyżowaniem z ul. Chopina. Na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich prace wykonuje firma ZUE Kraków. Wartość inwestycji to 76 mln zł brutto: 31 mln zł za część tramwajową i 45 mln zł za część drogową finansową przez miasto. Firma ZUE Kraków odpowiada także za realizację drugiego kontraktu, czyli modernizację układu drogowo-torowego między al. Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka. Wartość rozpoczętej w listopadzie zeszłego roku inwestycji to 75,9 mln zł brutto: 22,9 mln zł za część torową i 53 mln zł za część drogową finansowaną przez miasto. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#342
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
ruch już przełożony. Ciekawe jak będzie w szczycie
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#343
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 107 Dołączył: śro, 21 maj 08 Nr użytkownika: 1,294 Płeć: Mężczyzna ![]() |
nie pamietam już, ale chyba remont przejść nie miał mieć aż takiego zakresu, a tu trzeba było widać kruszyć stropy itp prawe wszystko od początku, albo wzmacniają pod samymi jezdniami i torowiskiem. Jakiś czas temu w przejściu podziemnym na Redenie wykonali zbrojenie i zalali betonem wyjścia na byłe przystanki tramwajowe. Później pomiędzy jezdniami odkopali przejście i wykonali chyba jakąś hydroizalację na ścianach. W ostatnich dniach wszystko zostało zburzone. ![]() Część pod torami została zburzona i zasypana. Pewnie poszli po rozum do głowy i zrobią przejście dla pieszych przy światłach. W tym wypadku zostaną tylko 3 przejścia podziemne. Przy Manhattanie, przy Alei Róż i w centrum. |
|
|
![]()
Post
#344
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
nie pamietam już, ale chyba remont przejść nie miał mieć aż takiego zakresu, a tu trzeba było widać kruszyć stropy itp prawe wszystko od początku, albo wzmacniają pod samymi jezdniami i torowiskiem. Jakiś czas temu w przejściu podziemnym na Redenie wykonali zbrojenie i zalali betonem wyjścia na byłe przystanki tramwajowe. Później pomiędzy jezdniami odkopali przejście i wykonali chyba jakąś hydroizalację na ścianach. W ostatnich dniach wszystko zostało zburzone. ![]() Część pod torami została zburzona i zasypana. Pewnie poszli po rozum do głowy i zrobią przejście dla pieszych przy światłach. W tym wypadku zostaną tylko 3 przejścia podziemne. Przy Manhattanie, przy Alei Róż i w centrum. W centrum ma być tylko podobno tunel i przejazd dla rowerów a przyjście dla pieszych będzie wyniesione przez jezdnie chyba że coś się pozmieniało.... |
|
|
![]()
Post
#345
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
w centrum przejście dla pieszych zostaje, z tym że zlikwidowane będzie wyjście na przystanek tramwajowy przy poczcie, który będzie przeniesiony. Prawda z tym, że tunel będzie też dla rowerów.
W projekcie nie było odbudowania wyjścia z tunelu na nowy przystanek w kierunku Gołonoga i będzie trzeba korzystać z wyjścia w kierunku Będzina i przechodzić przez tory. Inne przejścia się tak odbudowuje a tu w centrum tego pożałowano. Jedyny zaleta to to, że budowa tego wyjścia oznaczałaby mega problemy z zamykaniem ronda. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#346
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
zgodnie z zapowiedziami tramwaje wracają do DG. Dziwnie w mieście bez nich i pewnego rodzaju degradacja miasta na niższy poziom.
CYTAT UM TRAMWAJE WRACAJĄ NA PĘTLĘ PRZY URZĘDZIE PRACY Od poniedziałku 12 grudnia linie tramwajowe nr 21, 22 i 28 znów będą dojeżdżać od strony Będzina do pętli przy urzędzie pracy. Tramwaje wracają na pętlę po siedmiomiesięcznej przerwie: ruch na pętli w związku z jej modernizacją został wstrzymany 16 maja. – Prace na pętli jeszcze się nie zakończyły, ale gotowy jest już układ torowy, który pozwala na przywrócenie ruchu tramwajów – mówi Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich. Na pętlę znów wjeżdżać będą linie nr 21 i 22, które obecnie z Sosnowca i Czeladzi dojeżdżają tylko do osiedla Zamkowego w Będzinie. Do pętli – zamiast tymczasowej linii nr 51 – z osiedla Zamkowego dojeżdżać będzie także linia nr 28. W związku z wydłużeniem kursowania linii tramwajowych do przystanku Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy Pętla nastąpi skrócenie trasy autobusowej komunikacji zastępczej T-21, która od poniedziałku kursować będzie na trasie Tworzeń Huta Katowice – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy, czyli już bez obsługi przystanku Koszelew. Z nowymi rozkładami jazdy linii 21, 22 i 28 można już zapoznać się na stronie ZTM Modernizacja pętli jest częścią przebudowy układu drogowo-torowego między aleją Róż a granicą z Będzinem. Na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich prace wykonuje firma ZUE Kraków. Wartość inwestycji to 76 mln zł brutto: 31 mln zł za część tramwajową i 45 mln zł za część drogową finansową przez miasto. Firma ZUE Kraków odpowiada także za realizację drugiego kontraktu, czyli modernizację układu drogowo-torowego między al. Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka. Wartość rozpoczętej w listopadzie zeszłego roku inwestycji to 75,9 mln zł brutto: 22,9 mln zł za część torową i 53 mln zł za część drogową finansowaną przez miasto. znowu piszą o granicy z Będzinem. Na pewno wyremontowali do granicy miasta, a nie do Urzędu Pracy? -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#347
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Robili tam prace przy torach ale nie widziałem aby kładli nowe szyny możliwe że, planują jeszcze zrobić jakieś prace remontowe lub naprawcze.
|
|
|
![]()
Post
#348
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
na prezentacji przyszłorocznego budżetu pojawiły się terminy na zakończeniu obu części inwestycji i jest to marzec 2024...
Nie podają terminu powrótu tramwajów co znacznie się opóźni przez przejścia podziemne. Miało być likwidowane tylko jedno przejście koło Damelu i zasypane dwa stare nieużywane. Co z przejściem na Redenie, bo różne nieoficjalne plotki? Przy Al. Róż część pod torowiskiem rozebrali i nic się nie dzieje. Nie wiadomo o co chodzi, czy jakieś zmiany w projekcie. Tam nie wiem czy nie okazało się, że stary strop za słaby. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#349
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#350
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
zdjęcia z postępów od nddg
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#351
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
fimik z Gołonoga
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#352
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
na skrzyżowaniu Piłsudskiego/Poniatowskiego/Majakowskiego najpierw zdjęli sygnalizatory, a ostatnio usunęli i słupy. No ciekawe bo 2 możliwości - albo wymiana na całkowicie nowe, albo całkowita likwidacja i powrót do starej koncepcji przebudowy tego skrzyżowania na rondo. Tyle zmian w trakcie realizacji, że już nie wiadomo co i gdzie będzie.
Z tymczasowym rondem jest bardziej płynnie niż z sygnalizacją. Obawiałbym się bardziej godzin szczytu, czy rondo to byłby dobry pomysł. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#353
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ostatnio jest moda na ronda w mieście także obstawiałbym, że będzie rondo a nie światła....
|
|
|
![]()
Post
#354
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
To samo jest na skrzyżowaniu Piłsudskiego x Tysiąclecia. Po prostu poza szczytem niema niepotrzebnych przestojów i ruch sam się reguluje.
|
|
|
![]()
Post
#355
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
i jest wyjaśnienie
fb MB: CYTAT Zapewne wielu z was zauważyło, że na dwóch skrzyżowaniach - alei Piłsudskiego z ulicą Tysiąclecia oraz przy targowisku miejskim ? zostały w ostatnich dniach zdemontowane sygnalizacje świetlne. Co to oznacza? W tych miejscach powstaną ronda turbinowe. Zaczynamy budowę już w przyszłym tygodniu na skrzyżowaniu z ulicą Tysiąclecia. W pierwszych etapach prace nie powinny powodować utrudnień. Projektujemy już także trzecie rondo Na Tysiąclecia spokojnie się to sprawdzi. Chyba ja tam nie miałem jakiegoś wyjątkowego pecha tylko tak ustawiona była ta sygnalizacja, że prawie nigdy z żadnej strony nie udawało mi się przejechać na zielonym, a prawie zawsze trzeba było swoje odstać. Wyjątkowo irytujące miejsce. "Trzecie rondo" - chodzi o Budowniczych HK. Z pokonaniem tego skrzyżowania kilka lat temu problem miał jeden z amerykańskich koszykarzy MKS heh ![]() Za to przy targowisku to już mam pewne wątpliwości. Poza szczytem i godzinami działania targu ok. Nie trzeba być specjalistą, żeby oczami wyobraźni już widzieć co będzie w dni targowe. Tak jak teraz blokuje się na Poniatowskiego przez przejście dla pieszych, tak będzie się blokować i Piłsudskiego. Przecież tam ludzie będą przechodzić bez końca, a mniej sprawni kierowcy będą czekać w nieskończoność zamiast wbijać się w luki i tak blokować wszystkich. I czy w tym wszystkim ktoś pomyślał o tramwajach? Miały mieć wzbudzane pierwszeństwo na sygnalizacjach. Przed rondami będą musieli ustępować, także dostaną utrudnienia i spowolnienia. Swoją drogą to znowu bardzo wielu kierowców nie zna przepisów i będzie się zatrzymywało, żeby wpuszczać tramwaje. Zamieszanie jak w centrum i przy Merkurym. Takie banalne przepisy a takie problemy. Tramwaj ma pierwszeństwo nie przed rondem ale dopiero gdy się na nim znajdzie. W praktyce dopiero gdy zjeżdża ze środkowej wysepki i przecina ponownie drugą jezdnię. Taki sam problem jak używanie kierunkowskazów ![]() Podsumowując, dobre rozwiązania ale przy targu z wątpliwościami. No i pamiętając, że tramwaj straci priorytet, o czym jakby zupełnie zapomniano. Ogólnie można to i tak uznać za kompromitację projektantów i zatwierdzających to w UM. Nie zauważają w tym wszystkim, że zrobili z siebie pośmiewisko. Co to za eksperci, którzy nie potrafią nic przewidzieć i decyzje pewnie podjęli teraz, gdy zobaczyli dopiero jak funkcjonują te tymczasowe ronda. A przecież projekt kosztował i zmiany też... ![]() i inne ciekawostki z fb o Pana Prezydenta MB: CYTAT Przejście przy Merkurym również zostanie zlikwidowane. Powstanie nowe przejście w poziomie jezdni na końcu nowego zintegrowanego przystanku autobusowo-tramwajowego Miała być likwidacja nieczynnych przy Hucie Bankowej i w Gołonogu oraz czynnego przy Damelu. Teraz dochodzą 2 kolejne - na Redenie i przy Merkurym. Kolejny dowód na problemy z projektowaniem i planowaniem. Najprostsze wytłumaczenie to to, że po odkopaniu okazało się, że są w złym stanie i trzeba by dorzucić kasę. Oficjalnie tego nie przyznają, za to będzie, że to ułatwienie dla pieszych. Nagle dostali olśnienia podczas realizacji, żeby jednak dogodzić bardziej pieszym. Ponownie ![]() CYTAT Prace potrwają do końca tego roku CYTAT Do zeszłego tygodnia wszystkie wytwórnie asfaltu w regionie miały miesięczną przerwę technologiczną. w sprawie tych klawiszujących krawężników na nowej zatoce w Gołonogu: CYTAT znamy stan zatoki, proszę się nie martwić. To wciąż plac budowy i po zakończeniu prac wszystkie usterki zostaną usunięte. Zobaczy też Pan wtedy nieco inne wykończenie na styku zatoka-jezdnia.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#356
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Otóż to. Ronda chyba się sprawdzą, zwłaszcza po godzinach szczytu, ale... płynność ruchu deklarowana przez PMB jest wątpliwa. To szarpanie jazdy spowodowane sygnalizacją świetlną przeniesie się po prostu na przejścia dla pieszych, zwłaszcza po zrobieniu kolejnych na tym odcinku w związku ze zwiększoną ilością zlikwidowanych przejść podziemnych. Poza tym, ciśnie się na klawiaturę pytanie: KIEDY RONDO przed hutą na Tworzniu?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#357
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Widać że przebudowy przejść ich trochę przerosły, zwłaszcza finansowo.
Co do rond to faktycznie trochę jestem zaskoczony gdyz owszem - teraz się dobrze jeździ ale gdy dojdzie tramwaj przez środek to nie będzie już tak słodko - zarówno dla samego tramwaju jak i pojazdów na rondzie. Złotym środkiem byłyby światła stop dla ruchu na rondzie z priorytetem dla tramwaju - tak jak to jest choćby na Rondzie w Katowicach ale pewno tego nie zrobią. |
|
|
![]()
Post
#358
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 571 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Rondo przy targowisku. Ale to będzie piękne samo zaoranie w godzinach szczytu i w dni targowe. Szykuje już popcorn i czekam z niecierpliwością na przemilczenie problemu przez urzędasów jak już będzie po ptokach
![]() |
|
|
![]()
Post
#359
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 133 Dołączył: pią, 05 cze 09 Nr użytkownika: 3,346 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Rondo przy targowisku. Ale to będzie piękne samo zaoranie w godzinach szczytu i w dni targowe. Szykuje już popcorn i czekam z niecierpliwością na przemilczenie problemu przez urzędasów jak już będzie po ptokach ![]() Będzie jak z wyjazdem z tunelu rowerowego. W czasie budowy pytano, czy nie będzie tak zbyt stromo? Ależ gdzie tam, to tylko na czas budowy! Kiedy zaczęto lać asfalt pytano czy to aby na pewno warto skoro zaraz ma być wypłaszczone? Spokojnie, to tylko na chwilkę, jak będzie nasyp kształtowany to się poprawi najazd! Jak drogę wykończono ludzie odpowiedzialni rozłożyli ręce, ze teraz to już za późno zmieniać bo już wszystko gotowe. O fatalnym wpływie targowiska w tym miejscu, zarówno na komunikację jak i wizerunek miasta, mówi się od lat ale zrobi się inwestycje drogowe , ronda, chodniki i ludzie szybko zapomną. Do dziadostwa szybko się przyzwyczajamy i przestajemy zauważać. Ktoś, kiedyś z boku popatrzy i powie: - kurde! szkoda, że to umiejscowienie targu wszystko popsuło a spora część inwestycji wraz z wizją obwodnicy centrum przestała mieć sens. No nie przewidzi człowiek wszystkiego. Ten post edytował Paulus77 sob, 18 lut 2023 - 14:51 |
|
|
![]()
Post
#360
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W całym tym projekcie chodzi i taki jest cel aby spowolnić ruch samochodów na dąbrowskich drogach, żeby było mniej wypadków i żeby było mniej debili co jadą przez miasto 100km/h, także wszystko idzie w dobrym kierunku, Dąbrowa to nie autostrada a ronda tylko spowolnią ruch a nie zablokują jak światła
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 10:33 |