![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#281
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Otwarto oferty w powtórzonym przetargu - najmniej Drogopol 42 mln zł brutto. Wpłynęły 3 oferty. Czyli lepiej o 7 mln niż w pierwszym, ale wciąż bardzo dużo w stosunku do planów.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#282
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W planie przetargowym szacunkowa wartość tego zamówienia wynosiła 31 mln. Ciekawe czy teraz dorzucą do tego, moim zdaniem może być parcie na domknięcie tej drogi. Jak wejdą w życie zmiany w centrum, to urząd będzie chciał mieć argument - zbudowaliśmy nową alternatywną drogę, możecie z niej korzystać.
|
|
|
![]()
Post
#283
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
na pewno nie zmarnują 20 mln przyznanego dofinansowania. Niektórzy inwestorzy zaniżają też szacunkowe wartości, żeby nie sugerować wykonawcom. Gdy dostali dofinansowanie to pisali, te te 20 mln miało pokrywać prawie całe koszty (a ile trzeba poszukać w tym temacie). Koszty bardzo wzrosły. W 2020 przebudowa pierwszej części Al Zagłębia i Tysiąclecia wyniosła ponad 9 mln zł -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#284
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM
WSTRZYMANIE RUCHU TRAMWAJÓW NA PĘTLI PRZY POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY Od 16 maja komunikację tramwajową Dąbrowy Górniczej z Będzinem zapewnia linia 51 obsługiwana dwukierunkowym wagonem. – Wstrzymania ruchu tramwajów na pętli ma związek z początkiem jej modernizacji – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich. Zamknięcie pętli nie wiąże się z żadnymi zmianami w Dąbrowie Górniczej: po naszym mieście od 4 maja na trasie Tworzeń Huta Katowice – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy kursuje autobusowa komunikacja zastępcza T-21. Zmieniła się natomiast komunikacja tramwajowa między Dąbrową Górniczą a Będzinem. Zarząd Transportu Metropolitalnego poinformował o zawieszeniu kursowania linii tramwajowej nr 28. Teraz do odwołania między urzędem pracy a osiedlem Zamkowym w Będzinie kursuje linia nr 51. Dwukierunkowe wagony obsługujące tę linię przy urzędzie pracy zatrzymują się na tymczasowym przystanku. To nie jedyna zmiana, bo linie nr 21 i 22 kursują po skróconych trasach Będzin Osiedle Zamkowe Pętla – Sosnowiec Milowice Pętla oraz Będzin Osiedle Zamkowe Pętla – Czeladź Dworzec. Dla dogodnego skomunikowania linii 21 i 22 z linią nr 51 przy Muzeum w Będzinie powstał dodatkowy przystanek w kierunku Dąbrowy Górniczej i Czeladzi. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#285
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
W raporcie o stanie gminy są podane nowe terminy zakończenia inwestycji. Szczególnie drugi bardzo się wydłużył, ale i sama umowa podpisana dużo później.
Kasprzaka - Al Róż - 1 kwartał 23 Al Róż - granica z Będzinem (czyżby jednak na pewno do samej granicy miasta czy jednak do nowego ronda przy Urzędzie Pracy?) - 1 kwartał 24. Ruch tramwajowy to chyba powinien wrócić w ciagu kilku miesięcy, a potem inne prace drogowe itp -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#286
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W raporcie o stanie gminy są podane nowe terminy zakończenia inwestycji. Szczególnie drugi bardzo się wydłużył, ale i sama umowa podpisana dużo później. Kasprzaka - Al Róż - 1 kwartał 23 Al Róż - granica z Będzinem (czyżby jednak na pewno do samej granicy miasta czy jednak do nowego ronda przy Urzędzie Pracy?) - 1 kwartał 24. Ruch tramwajowy to chyba powinien wrócić w ciagu kilku miesięcy, a potem inne prace drogowe itp Myślę, że to się jeszcze wydłuży ale termin zakończenia prac to pikuś, gorzej jak firma zerwie kontrakt i zejdzie z placu budowy to będzie armagedon. Jeśli nadal będzie inflacja rosła i samorządy dostaną po kieszeni to DG placem budowy może być jeszcze długo... |
|
|
![]()
Post
#287
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT nasze miasto
Co dalej z ważną inwestycją drogową w Dąbrowie Górniczej? Nowa droga wzdłuż torów kolejowych powstanie? W pierwszym naborze do Programu Inwestycji Strategicznych w ramach Rządowego Programu Polski Ład samorządy wszystkich szczebli złożyły ponad 8 tys. wniosków. W tym gronie nie zabrakło także Dąbrowy Górniczej, która pozyskała wówczas 20 mln zł na przedłużenie ul. Kolejowej oraz przebudowę alei Zagłębia Dąbrowskiego. Jak się okazuje, od października 2021 roku minęło już sporo czasu, ale nadal nie udało się wyłonić wykonawcy tej inwestycji. Powód? Oferty przetargowe są zbyt wysokie w stosunku do funduszy, które planuje wyłożyć na to przedsięwzięcie miasto. Szczególnie budowa nowej drogi wzdłuż torowiska kolejowego od ronda przy ul. Konopnickiej do mostu nad torami w ciągu ul. Granicznej jest bardzo wyczekiwana przez kierowców. Ta inwestycja umożliwi bowiem spięcie całego alternatywnego układu dla głównej osi komunikacyjnej miasta. Chodzi o to, by kierowcy, np. wjeżdżając do strony Będzina czy też S1, nie kierowali się bezpośrednio do śródmieścia, ale wybrali właśnie tę nową drogę, która także pozwoli im dotrzeć w różne części miasta, ale nie spowoduje zakorkowania śródmieścia i okolic. Zbyt wysokie propozycje. Co będzie dalej? Niestety, pomimo dwóch postępowań przetargowych na razie nie udało się wyłonić wykonawcy tego przedsięwzięcia. Chętni do prac są, ale przedstawione przez nich propozycje finansowania tego projektu są zbyt wysokie. Po unieważnieniu z tego powodu pierwszego przetargu miasto ogłosiło drugi, ale tutaj także oferty nie są dla lokalnego samorządu satysfakcjonujące. Zgłosiły się trzy firmy. Po otwarciu ofert w maju katowicki Drogopol zaproponował za wykonanie prac prawie 42 mln zł, dąbrowska spółka Nowak-Mosty wyceniła koszty na ponad 45,4 mln zł, a warszawska spółka PORR na ponad 74 mln zł. To zbyt dużo dla miasta, które podkreśla ważną rzecz. Przyrzeczenie dofinansowania całej inwestycji w wysokości 20 mln zł trafi do wykonawcy ? jako końcowe rozliczenie ? dopiero po zakończeniu i odbiorze wszystkich prac. A to oznacza, że to wykonawca musi najpierw znaleźć kilkadziesiąt milionów złotych na wykonanie tego przedsięwzięcia. Stąd biorą się m.in. tak wysokie stawki. Co będzie więc dalej z inwestycją? - Nie wiemy na razie, co będzie dalej. Rozważamy różne opcje i możliwości, bo inwestycja byłaby przydatna. Trudno jednak dziś określić, czy ogłosimy kolejny przetarg, licząc na kolejne, niższe oferty, czy też będziemy poszukiwać brakujących funduszy ? mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. To ma być dobra alternatywa dla jazdy przez śródmieście Jak podkreśla prezydent miasta Marcin Bazylak poprzez trwającą już budowę przedłużenia ul. Kolejowej do ul. Perla powstałaby alternatywa dla przejazdu przez śródmieście. Będzie miała ona całkowite uzasadnienie właśnie dzięki budowie łącznika ul. Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego, bo obecnie ulice Kraszewskiego, Kotarbińskiego i Konarskiego nie są przygotowane na obsługę tak dużego ruchu. Łącznik ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego ma mieć długość 900 metrów. Wcześniej wykonawca będzie musiał przygotować jeszcze dokumentację projektową. Wiadomo, że konieczna będzie przebudowa części istniejącego ronda przy skrzyżowaniu z ul. Konopnickiej. Dodatkowo w pobliżu powstanie jeszcze jedno rondo, które umożliwi połączenie nowo budowanej drogi z ul. Poniatowskiego i wspomnianym wyżej rondem. Najważniejszą częścią inwestycji będzie wykonanie nasypu drogowego równolegle do istniejących torów kolejowych i wykonanie skrzyżowania ulic Granicznej i Cupiała z przedłużeniem ul. Kolejowej. To z kolei będzie wymagało przebudowy wiaduktu drogowego w ciągu ul. Cupiała. Pierwszeństwo w tym miejscu będą mieć kierowcy jadący od strony ul. Kolejowej, zaś wyjeżdżający od strony ulicy Łączącej będą musieli ustąpić im pierwszeństwa. Na nowej drodze ma zostać wydzielony pas do lewoskrętu w kierunku ulicy Łączącej. Jednocześnie planuje się wyznaczenie pasa włączeniowego ułatwiającego włączenie się do ruchu od ulicy Łączącej (z wiaduktu) w kierunku alei Zagłębia Dąbrowskiego. Wzdłuż całego odcinka planowana jest budowa infrastruktury dla pieszych oraz drogi dla rowerzystów, którą będzie można dojechać do ul. Granicznej (przejście pod torami kolejowymi). Za tym projektem ? pod nazwą - ?Modernizacja i przebudowa alternatywnego układu dla głównej osi komunikacyjnej w Dąbrowie Górniczej? tak naprawdę kryją się dwa przedsięwzięcia. To budowa w systemie ?projektuj i buduj? drogi łączącej ul. Konopnickiej i ul. Poniatowskiego z aleją Zagłębia Dąbrowskiego oraz przebudowa w systemie ?buduj? pasa drogowego alei Zagłębia Dąbrowskiego wraz z wykonaniem dróg dla rowerów oraz chodników. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#288
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
W Gołonogu zmontowano już sporo nowych słupów przy torach. Co myślę o nich to już pisałem tu dawno temu widząc projekt. Mam mieszane uczucia. Same w sobie są ok, kolor też, ale czy na pewno będzie to lepsze rozwiązanie niż teraz. Po remoncie chyba większość sieci trakcyjnej będzie powieszona na dodatkowych słupach między jezdniami, przeznaczonych tylko do tego. Do tego będą 2 rzędy słupów po obu stronach torów, więc będą jakby bramki. Już lepiej jak jest jeden rząd między torami. Do tej pory sieć jest powieszona na słupach oświetleniowych. Chyba te linki nad jezdniami mniej rzucają się w oczy niż łącznie 4 rzędy słupów po modernizacji. Będzie las słupów, a to nie jest ozdoba. Ale chyba gdzie się da to TŚ do tego dążą. Pewnie chodzi też o ich własność. Dawniej nie chcieli nawet pomalować starych "wspólnych" słupów.
I sprawa kładki przy CH Pogoria. Wcześniej na projekcie jakoś nie zauważyłem, że jezdnie i tory będą aż tak bardzo przesunięte na północ (wiadomo było, że trochę przesuną bo dojdzie droga rowerowa i zupełnie przebudowana geometria ronda w centrum)., chyba że na mapie OSM jest źle zaznaczone, a raczej wątpię ![]() A może ta podpora kładki będzie przez to kolidowała ze zmianami i to całe wytłumaczenie upierania się przy jej rozbiórce ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#289
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Po garażach nie ma śladu, prace trwają
![]() Prac na rondzie przy urzędzie pracy nie zauważyłem, lecz dowieziono już prefabrykaty betonowe pod torowisko na przejazdy przez drogę, a to dobry znak. (niestety zdjęcie mi się nie zapisało) Widok na wiadukt, robotnicy coś tam majstrowali. ![]() Ten post edytował warius wto, 14 cze 2022 - 17:18 |
|
|
![]()
Post
#290
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A tymczasem zniknęła "wreszcie" historia. Mały budynek dawnej dyspozytorni/regulatora ruchu (czy jak to się tam nazywa) Tramwajów Śląskich przy pętli KWK Paryż (Urząd Pracy), w którym był dawno temu też kiosk RUCHu chyba, został zrównany z ziemią.
|
|
|
![]()
Post
#291
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
i zdjęcia
![]() ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#292
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#293
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
postępy zdjęcia
![]() ![]() podoba się Wam taki las słupów? Jeszcze dojdą dwa rzędy nowych oświetleniowych. Gdy widziałem projekt to o tym pisałem i mieszane uczucia trochę. Powieszone na słupach oświetleniowych linie mniej rzucają się w oczy niż dwa dodatkowe rzędy szerokich słupów. Plus, że nikt przypadkiem nie zerwie, ale to się nie zdarzało. Kiedyś było zerwanie ale to już nad przejazdem przez torowisko i to w tym przypadku bez różnicy. Osobno to rozwiązany problem z własnością, a wiadomo że do tej pory nawet nie chcieli pomalować starych -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#294
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Kolejny filmik z prac przy torowisku:
https://www.youtube.com/watch?v=T5_vjl_uPRM Ten post edytował Sebastian22 pon, 18 lip 2022 - 18:00 |
|
|
![]()
Post
#295
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Miasto Dąbrowa Górnicza nie rozbierze na razie kładki do CH Pogoria, choć miało to zrobić latem. Dlaczego?
Ten post edytował Sebastian22 śro, 20 lip 2022 - 19:08 |
|
|
![]()
Post
#296
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 571 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna ![]() |
No to jak dojdą jeszcze dwa rzędy to będzie akurat
![]() |
|
|
![]()
Post
#297
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
postępy zdjęcia ![]() ![]() podoba się Wam taki las słupów? Jeszcze dojdą dwa rzędy nowych oświetleniowych. Gdy widziałem projekt to o tym pisałem i mieszane uczucia trochę. Powieszone na słupach oświetleniowych linie mniej rzucają się w oczy niż dwa dodatkowe rzędy szerokich słupów. Plus, że nikt przypadkiem nie zerwie, ale to się nie zdarzało. Kiedyś było zerwanie ale to już nad przejazdem przez torowisko i to w tym przypadku bez różnicy. Osobno to rozwiązany problem z własnością, a wiadomo że do tej pory nawet nie chcieli pomalować starych Fajnie jest zrobione w Będzinie od nerki, słupy są po środku z odgałęzieniami trakcji po dwóch stronach, super to wygląda, myślałem że w DG też tak będzie a tu inaczej.... |
|
|
![]()
Post
#298
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 107 Dołączył: śro, 21 maj 08 Nr użytkownika: 1,294 Płeć: Mężczyzna ![]() |
postępy zdjęcia ![]() ![]() podoba się Wam taki las słupów? Jeszcze dojdą dwa rzędy nowych oświetleniowych. Gdy widziałem projekt to o tym pisałem i mieszane uczucia trochę. Powieszone na słupach oświetleniowych linie mniej rzucają się w oczy niż dwa dodatkowe rzędy szerokich słupów. Plus, że nikt przypadkiem nie zerwie, ale to się nie zdarzało. Kiedyś było zerwanie ale to już nad przejazdem przez torowisko i to w tym przypadku bez różnicy. Osobno to rozwiązany problem z własnością, a wiadomo że do tej pory nawet nie chcieli pomalować starych Fajnie jest zrobione w Będzinie od nerki, słupy są po środku z odgałęzieniami trakcji po dwóch stronach, super to wygląda, myślałem że w DG też tak będzie a tu inaczej.... W Będzinie i Sosnowcu dali o wiele bardziej estetyczne słupy (jedna bryła, bez przetłoczeń itp). Dodatkowo słupy są zainstalowane jednakowo, od Nerki do granicy z Sosnowcem na środku, a dalej w Sosnowcu po dwa słupy na zewnątrz torowiska. A u nas jakaś partyzantka, raz podwójne, raz pojedyncze... Dodatkowo te słupy wyglądają strasznie ciężko, tak staro. Nie będzie to wyglądało zbyt estetycznie. |
|
|
![]()
Post
#299
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
dabrowa-gornicza.pl Rozpoczynamy przebudowę ulicy Sobieskiego w centrum miasta - Dąbrowa Górnicza 28 lipca 2022 Od przesunięcia przebiegu torowiska i budowy kanalizacji rozpocznie się przebudowa ul. Sobieskiego w centrum miasta. Z tego powodu jezdnia w kierunku Będzina 2 sierpnia zostanie zamknięta. Jezdnia w kierunku Będzina zostanie zamknięta we wtorek przed południem na odcinku między rondem w centrum miasta a skrzyżowaniem z ul. Chopina. To oznacza, że ruch w obu kierunkach będzie się odbywał po jezdni w kierunku centrum. – Kierowcy jadący w stronę Będzina na drugą jezdnię zjadą tuż za rondem przez budowany właśnie przejazd przez dawne torowisko. Na właściwą dwupasmową jezdnię samochody wrócą na skrzyżowaniu z ul. Chopina – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych. Na tym etapie inwestycji utrzymany zostanie wjazd i wyjazd na ul. Sobieskiego z Centrum Handlowego Pogoria. Kierowcy, którzy wyjadą z Pogorii na ul. Sobieskiego dojadą do skrzyżowania z ul. Sienkiewicza, gdzie ustawiony zostanie nakaz jazdy w prawo. Będą się do niego musieli stosować także wyjeżdżający z myjni i stacji diagnostycznej przy ul. Sobieskiego. Docelowo – już po zakończeniu przebudowy – na skrzyżowaniu z ul. Sienkiewicza zniknie możliwość przejazdu przez tory. Torowisko jeszcze bardziej wygnie się w łuk W czasie zamknięcia kilometrowego odcinka drogi zmieni się przebieg części torowiska, które za rondem jeszcze bardziej wygnie się w łuk, zajmując wewnętrzny pas dzisiejszej ulicy Sobieskiego. Na dotychczasowy ślad tory tramwajowe wrócą przy starej kładce dla pieszych. – Na dalszym odcinku, czyli na odcinku między skrzyżowaniami z ul. Sienkiewicza i Chopina, budowana będzie kanalizacja oraz realizowana przekładka podziemnych sieci – zapowiada Krzysztof Serafiński. Zmiana przebiegu torowiska ma związek z przesunięciem na wysokość ul. 3 Maja dotychczasowego przystanku tramwajowego Dąbrowa Górnicza Sienkiewicza. Przy nim powstanie wyniesione przejścia dla pieszych (z przejazdem rowerowym), które zastąpi kładkę do CH Pogoria. Przystanek autobusowy po stronie huty nie zmieni lokalizacji, zyska natomiast zatokę. Nowa będzie także zatoka przystanku autobusowego po drugiej stronie ulicy. Likwidacji ulegnie nieczynne przejście podziemne przy Hucie Bankowej. Obok – na skrzyżowaniu z ul. Chopina – powstanie turbinowe rondo. Jezdnie przy nim zostaną zwężone, co dodatkowo poprawi bezpieczeństwo pieszych. Torowisko w nowym śladzie będzie gotowe jeszcze w tym roku. Nowy układ drogowy w tym miejscu będzie natomiast kończony w przyszłym roku. Modernizację układu drogowo-torowego między aleją Róż a granicą z Będzinem na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich realizuje firma ZUE Kraków. Wartość prac opiewa na 76 mln zł brutto: 31 mln zł za część tramwajową i 45 mln zł za część miejską. |
|
|
![]()
Post
#300
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 08:12 |