![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#221
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Niech tylko ZUE podpisze umowę i można wrzucać mapki
![]() |
|
|
![]()
Post
#222
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT dg.pl
TRZY POCHYLNIE I NOWE LOKALIZACJE PRZYSTANKÓW UŁATWIĄ MIESZKAŃCOM PORUSZANIE SIĘ PO DĄBROWIE GÓRNICZEJ Pochylnie umożliwiające rowerzystom wjazd i wyjazd z przejścia podziemnego, zintegrowany węzeł przesiadkowy w pobliżu targowiska na Redenie oraz równa jak stół droga – opisujemy, jakich udogodnień mieszkańcy mogą się spodziewać po przebudowie ul. Piłsudskiego i Królowej Jadwigi. Modernizacja alei Piłsudskiego i ul. Królowej Jadwigi to wspólny projekt Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej oraz Tramwajów Śląskich. Wykonawcą pierwszego etapu inwestycji – od Ronda Budowniczych Huty Katowice do ronda przy alei Róż – jest krakowska firma ZUE SA. Aby poznać szczegóły planowanej przebudowy, na rowerowy objazd trasy zaprosiliśmy Krzysztofa Serafińskiego, zastępcę naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. W poprzednim numerze „Przeglądu Dąbrowskiego” opisaliśmy, jak zmieni się odcinek od skrzyżowania z ul. Kasprzaka do skrzyżowania z ul. Morcinka. Dziś opowiemy w szczegółach, jakie zmiany czekają nas na trasie od skrzyżowania z ul. Morcinka do al. Róż. Aleja Piłsudskiego: od ulicy Morcinka do ul. Granicznej Z poprzedniej relacji wiemy już, że skrzyżowanie al. Piłsudskiego z ul. Morcinka zamieni się w rondo turbinowe. Przed nim jezdnia zwęzi się z trzech do dwóch pasów, co pozwoli na płynny, ale jednocześnie spokojniejszy ruch. Dzięki temu zwiększy się także bezpieczeństwo pieszych. Od tego miejsca w kierunku ul. Granicznej po obu stronach jezdni zostanie wydzielona droga rowerowa. – W efekcie skrzyżowanie to będzie obsługiwało ruch rowerowy na wszystkich relacjach – zapowiada Krzysztof Serafiński. Warto przypomnieć, że w zeszłym roku zmodernizowany został 700-metrowy odcinek alei Piłsudskiego – od skrzyżowania z ul. Srokowskiego do al. Poniatowskiego – teraz więc czas na przebudowę jezdni w kierunku huty. Al. Piłsudskiego: od ul. Granicznej do al. Majakowskiego Przejście podziemne przy Damelu czeka likwidacja. Istniejąca sygnalizacja świetlna zostanie o kilka metrów odsunięta od skrzyżowania i rozbudowana o przejście dla pieszych i przejazd rowerowy. – W tym miejscu nie chcemy zmuszać rowerzystów do przejazdu na drugą stronę, dlatego między Graniczną a aleją Majakowskiego przy jezdni w kierunku huty istnieć będzie ciąg-pieszo rowerowy – mówi Krzysztof Serafiński. Przy alejach kończymy z ciągiem pieszo-rowerowym po lewej stronie, bo nie ma możliwości technicznych, by kontynuować go przy jezdni w kierunku huty. Dzięki przejazdom rowerowym na wlotach skrzyżowań i na przejściach będzie można wjechać w istniejącą w alejach drogę rowerową oraz przejechać na drugą stronę jezdni. Tam drogą rowerową dojedziemy aż do alei Róż, wcześniej będzie można zjechać w budowaną właśnie drogę rowerową na plantach. Ul. Królowej Jadwigi: od al. Majakowskiego do ul. Wojska Polskiego Na tym odcinku najważniejsze zmiany będą dotyczyć nowej lokalizacji zatok autobusowych i peronów tramwajowych. – Nowe zatoki autobusowe chcemy zrobić bliżej targowiska, przesuwając je w pobliże wlotu w ul. Korczaka. Natomiast przystanki tramwajowe – zlokalizowane w tej chwili przy skrzyżowaniu z ul. Wojska Polskiego – zostaną przeniesione na wysokość obecnych zatok autobusowych – wyjaśnia Krzysztof Serafiński. – Jednym zdaniem: tam, gdzie kiedyś były autobusy, teraz będą tramwaje, tak aby te przystanki były możliwie najbliżej siebie – dodaje. Istniejące na tym odcinku przejście podziemne zostanie kompleksowo wyremontowane, a wyjścia na perony tramwajowe – w związku z przenosinami przystanków – zlikwidowane. W efekcie zmian powstanie zintegrowany węzeł przesiadkowy: nie trzeba będzie zbiegać do przejścia podziemnego, by przesiąść się na autobus lub tramwaj, bo dobrą komunikację między przystankami zapewni nowe przejście dla pieszych w poziomie jezdni. Przy okazji zmieni się także geometria jezdni: od Wojska Polskiego do nowego przejścia dla pieszych zostanie zawężona z trzech pasów do dwóch. Trzy pasy ponownie pojawią się przed sygnalizacją świetlną. Podobnie będzie na drugiej jezdni: dwa pasy od targu w rejonie ul. Reymonta i dalej ponownie trzy pasy. Ul. Królowej Jadwigi: od ul. Wojska Polskiego do al. Róż Na całym odcinku po stronie jezdni w kierunku centrum będziemy mieć nowy układ pieszo-rowerowy. Na tym odcinku planuje się rozszerzyć projekt o budowę wjazdu i wyjazdu z ul. Orzeszkowej na ul. Królowej Jadwigi. Siłą rzeczy w tym miejscu będziemy mieć przejazd rowerowy. Komunikacja rowerowa na końcu naszej trasy będzie się odbywała przez nowo wybudowane pochylnie, którymi zjedziemy i wyjedziemy z przejścia podziemnego w kierunku alei Róż i parku Hallera. Pochylnie będą trzy: przy jezdni w kierunku centrum, po stronie Merkurego i przy Zespole Szkół Technicznych. Ta ostatnia pochylnia połączy się już z zakresem kolejnego zadania: przebudowy torowiska i drogi od alei Róż do pętli przy Urzędzie Pracy. Na opisywanym odcinku – przy alei Róż – pojawi nam się drugi zintegrowany przystanek autobusowo–tramwajowy zorganizowany na tych samych zasadach co przy Manhattanie: w kierunku Gołonoga autobus wjedzie na torowisko z tarczy ronda, w kierunku centrum wjazd na torowisko odbędzie się z we-wnętrznego pasa. Tu kończymy drugą część naszego rowerowego objazdu. Na kolejny odcinek – od al. Róż do pętli przy Powiatowym Urzędzie Pracy – zapraszamy w kolejnym numerze „Przeglądu Dąbrowskiego”. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#223
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
^^ i to świetna wiadomość, nie spodziewałem się już tak nagle zaczną. Bez remontu w Będzinie nowoczesne tramwaje nie wjadą do DG. Widziałem kiedyś, że coś tam zaczynali, myślałem, że będą wymieniali tylko niektóre podkłady. Ciekawe jaki zakres - pewnie minimalny i dotyczy tylko samych torów i to pewnie bez głębszej podbudowy. Zobaczymy czy podkłady drewniane czy betonowe. Może jeszcze perony bo na przystanku Koszelew też fatalne i tam chyba z tymi ułożonymi płytami. Strasznie wyglądał ten bieda patent TŚ. Jeszcze zostanie do nerki i Koszelew - pętla przy urzędzie pracy. CYTAT twojezaglebie.pl Będzin czekają remonty torowisk tramwajowych. Te pomogą z kolei Dąbrowie Górniczej, by w przyszłości tamtejszymi torami poruszały się niskopodłogowe tramwaje. Prace w Będzinie podzielono na kilka części. Jedna tyczy szyn wzdłuż ulicy Kołłątaja na wysokości Warpia. Ta część modernizacji już trwa. W pełni odpowiadają za nie Tramwaje Śląskie. Działania realizuje Zakład Torów i Sieci. Kolejna to remont torowisk na długości od Koszelewa do ulicy Paryskiej. Następny etap to prace od wspomnianej ulicy aż do tak zwanej „nerki”, czyli charakterystycznego będzińskiego skrzyżowania. Prace mają zakończyć się, zanim rozpocznie się przebudowa osi komunikacyjnej Dąbrowy Górniczej. Obie modernizacje są ze sobą w pewien sposób połączone. Skorzystają na nich obie strony, a przede wszystkim pasażerowie. Remont w Będzinie nie tylko poprawi jakość swoich torowisk, ale także da możliwość Dąbrowie Górniczej, po zakończeniu swojej modernizacji, korzystania z niskopodłogowych tramwajów. CYTAT gazeta.pl Tramwaje Śląskie własnymi siłami wyremontują torowisko prowadzące przez Będzin. Dzięki temu z czasem niskopodłogowe tramwaje pojadą także przez Dąbrową Górniczą. Remont, który trwa wzdłuż ul. Kołłątaja – na wysokości dzielnicy Warpie – to zadanie własne Tramwajów Śląskie. Realizuje je Zakład Torów i Sieci – jednostka, która dba na co dzień o utrzymanie tramwajowej infrastruktury. Torowisko w tym miejscu było w fatalnym stanie. – To torowisko jest w stanie śmierci technicznej – mówił nam wprost jeden z motorniczych. I dodawał, że od lipca 1978 roku, gdy linia wzdłuż alei Kołłątaja została oddana do użytku, nie przeszła generalnego remontu poza wymianą kawałków szyn. – Bieżący remont zakłada wymianę rusztów torowych, podkładów i szyn – precyzuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Zadanie zostało podzielone na dwie części. Pierwszy odcinek obejmuje remont na długości od Koszelewa do przystanku przy ul. Paryskiej. Prace w ramach etapu potrwają do przyszłorocznych wakacji. Co ważne będą odbywać się przy utrzymaniu ruchu. Niskopodłogowe tramwaje nie staną przed Dąbrową Górniczą Drugi etap obejmie remont od ul. Paryskiej do będzińskiej „nerki". Rzecznik zaznacza, że prace zakończą się szybciej niż tramwajowa inwestycja w Dąbrowie Górniczej. To ważne, gdy w zagłębiowskim mieście rozpoczęła się już kompleksowa przebudowa torowiska. Zadanie obejmuje odcinek od ul. Kasprzaka do granicy Dąbrowy Górniczej z Będzinem. Inwestycja jest podzielona na dwie części, a granicą między nimi jest rondo przy al. Róż. To wspólna inwestycja Dąbrowy Górniczej i Tramwajów Śląskich. Przeznaczony do modernizacji odcinek dwutorowej linii tramwajowej ma ok. 2,6 km długości. Torowisko zostanie wykonane w konstrukcji klasycznej na podkładach strunobetonowych, a na przejazdach przez jezdnię oraz przy przystankach tramwajowych ułożone zostaną prefabrykowane płyty torowe. W obu przypadkach zastosowane zostaną nowoczesne systemy elastycznego montażu szyn, ograniczające emisję hałasu i drgań. W miejskim zakresie inwestycji jest m.in. przebudowa układu drogowego i oświetlenia ulicznego, budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ul. Morcinka, budowa i przebudowa chodników, ciągów pieszo-rowerowych, drogi dla rowerów oraz zieleńców, budowa przystanków autobusowych, przebudowa przejścia podziemnego na Redenie i likwidacja przejść podziemnych przy przystanku Gołonóg Damel i w pobliżu przystanku Gołonóg Centrum. Prace mają z czasem doprowadzić do „otwarcia" miasta na wjazd niskopodłogowych tramwajów. Tyle że nie udałoby się tego osiągnąć, gdyby nie remont torowiska w Będzinie. Chyba wyprosiłeś u samej matki tramwajowej anielskiej ;) ps. w tym pierwszym cytowanym artykule chyba autor się zagmatwał i opisał trwający remont wzdłuż Kołłątaja dwa razy raz pisząc o Warpiu drugi raz o Koszelewie, chyba, że czegoś nie zrozumiałem. Ten post edytował warius śro, 08 gru 2021 - 15:45 |
|
|
![]()
Post
#224
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Tylko tymi własny siłami to strasznie powoli im to idzie. Odkąd to robią? Chyba z pół roku. Rozebrali stary tor, po kilku miesiącach przywieźli betonowe podkłady i sobie leżą. Ważne, że zrobią.
Cały czas jest cisza, co z brakującym odcinkiem - Koszelew - Urząd Pracy. On jest w takim dobrym stanie, że na razie zostawią po staremu? Za to inwestycja w DG na razie też w ślimaczym tempie. Na całym odcinku najczęściej można spotkać z 2 osoby w koparkach, które powoli sobie rozbierają stary tor. Do tego czasami TŚ, 1 osoba (druga siedzi w samochodzie), która chyba sobie odzyskuje przed rozbiórka różne śruby itp. Wykonawcy chyba dostają zbyt dużo czasu na realizację. Najczęściej rzucają większe siły dopiero gdy goni termin, a i tak najczęściej są potem opóźnienia. Oby tu tak nie było. W takim tempie tylko niepotrzebne utrudnienia. Mogli zacząć od razu szybko na wiosnę. Teraz okazuje się, że zmieniają takt na 21 z 20 min do 60 min. Dramat. Odstraszą pasażerów od tych tramwajów. To najważniejsza linia z DG, a sens tramwaju to właśnie duża częstotliwość. Ludzie znajdą alternatywę, zmienią przyzwyczajenia i potem ciężko żeby wrócili. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#225
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Dotyczy: informacji o unieważnieniu czynności Zamawiającego w postępowaniu o zamówienie publiczne numer sprawy UE/JRP/B/552/2020. Działając w imieniu spółki Tramwaje Śląskie S.A. z siedzibą w Chorzowie oraz Gminy Dąbrowa Górnicza jako Zamawiających w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w formie przetargu nieograniczonego pn.: „Przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Sobieskiego i ul. Królowej Jadwigi w Dąbrowie Górniczej, od Pętli KWK Paryż do Al. Róż” - zadanie nr 2.5 w ramach Projektu pn.: „Zintegrowany Projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko - Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego – etap II” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zawiadamiam, że w związku z informacją pokontrolną Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, Zamawiający unieważnia czynność wyboru oferty najkorzystniejszej ZUE S.A. Kładka przy CH Pogoria jeszcze trochę postoi... |
|
|
![]()
Post
#226
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Całego przetargu jeszcze nie unieważnili. Jeśli musiałby być ogłoszony nowy to na pewno droższe oferty. Tylko wtedy może ktoś by się opamiętał z tą kładką. Koszty mniejsze, zostałaby a obok przejście. Byłby wybór, tak jak będzie w centrum
CYTAT transport-publiczny
Dąbrowa Górnicza: Zamieszanie z remontem torowiska. Wybór nowego wykonawcy cofnięty Tramwaje Śląskie unieważniły ponowny wybór wykonawcy przebudowy torów tramwajowych w Dąbrowie Górniczej na odcinku pętla KWK (Urząd Pracy) – al. Róż. Pierwszy wykonawca nie przystąpił do podpisania umowy, a czynność wyboru nowego zwycięzcy zakwestionował w czasie rutynowej kontroli prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Jak pisaliśmy, Tramwaje Śląskie, wspólnie z Dąbrową Górniczą, rozpisały przetargi na przebudowę trasy tramwajowej oraz układu drogowego wzdłuż Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego – na odcinku od granic z Będzinem do ul. Kasprzaka. Inwestycję podzielono na dwa odcinki. Pierwsze postępowanie dotyczyło trasy w ciągu ul. Sobieskiego oraz ul. Królowej Jadwigi od granic z Będzinem do Al. Róż wraz z pętlą tramwajową KWK (Urząd Pracy). Przedmiotem drugiego przetargu jest przebudowa odcinka trasy tramwajowej w ciągu ul. Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego od od Al. Róż do ul. Kasprzaka. Oba odcinki to w sumie ok. 10 tys. mtp. Przystanki zmienią lokalizację, pojawią się też w wielu miejscach dodatkowe dojścia w poziomie terenu. Szczegółowo o zakresie prac pisaliśmy tutaj. Pod koniec września podpisano z firmą ZUE umowę na remont odcinka od al. Róż do Kasprzaka. Wartość oferty to za 76,395 mln zł brutto. Komplikuje się za to wybór wykonawcy na drugim odcinku – od pętli KWK (Urząd Pracy) do al. Róż. Postępowanie wygrała firma Silesia Invest z kwotą 75,900 mln zł brutto, ale wykonawca odmówił podpisania umowy. W tej sytuacji Tramwaje Śląskie pod koniec października wybrały niewiele droższą ofertę firmy ZUE. Teraz jednak zamawiający poinformował o unieważnieniu tej ostatniej czynności. Ma to związek z informacją pokontrolną prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. – Prezes w swojej decyzji nakazał unieważnić wybór najkorzystniejszej oferty i wezwać innego uczestnika przetargu, konsorcjum firm Estavel i Universal Energy, do przedłożenia przeliczonych kosztorysów. Przed wyborem oferty ZUE nie zrobiliśmy tego, bo wykonawca nie był związany ofertą – żaden z wykonawców, poza ZUE, nie przedłużyli ważności swojej oferty. Prezes UZP uznał jednak, że powinniśmy postąpić inaczej. Wykonawca ma czas do 20 grudnia, by wykonać ruch – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#227
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Czyli jest jeszcze nadzieja na zgranie tych remontów w jednym czasie.
|
|
|
![]()
Post
#228
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT PD
AUTOBUSY PRZESTANĄ DUBLOWAĆ SIĘ Z TRAMWAJAMI Duża częstotliwość kursowania tramwajów na głównej osi miasta ma sprawić, że – czy autobus przyjedzie punktualnie czy też spóźni się z jakiegoś powodu – na przesiadkę do tramwaju w ogóle nie trzeba będzie czekać. – Na prośbę prezydenta Marcina Bazylaka przygo- towuje pan nowe rozkłady jazdy tramwajów i autobu- sów. Słyszałem, że w go- dzinach szczytu tramwaje będą podjeżdżać na przy- stanki co 4 minuty. Marcin Pająk*: – Tak, przy czym wraz ze zwiększeniem częstotliwości kursowania tramwajów, proponuję zmiany w układzie linii autobusowych. Ideą, jaka przyświeca tym zmianom, jest skierowanie większej liczby autobusów na tra- sy, które nie pokrywają się z tramwajami. Przykład? Dwujezdniowa aleja Zagłębia Dąbrowskie- go. Osiedle Morcinka jest duże i części osób łatwiej by- łoby wsiąść w autobus przy alei niż dochodzić na przy- stanek przy Piłsudskiego. – Czyli zamysł jest taki, by tramwaje stały się krę- gosłupem komunikacji w mieście, a autobusy nie dublowały się z nimi na tra- sie, lecz dowoziły do nich mieszkańców? – Dokładnie tak. To jest kwestia alei Zagłębia Dą- browskiego, ulicy 11 Listo- pada, alei Majakowskiego czy osiedla Mickiewicza, skąd do tramwaju jest dale- ko. Stamtąd autobusy będą kursowały częściej. Zmiany nastąpią także w dzielnicach. Zasada jest taka, że z dzielnicy będzie przynajmniej jedna lub dwie linie główne, które będą jeź- dziły znacznie częściej niż obecnie i będą dojeżdżały do centrum. Niekoniecznie jednak tak jak teraz wzdłuż ulicy Piłsudskiego. Będzie też część linii, które będą skomunikowane na przesiadki, np. w centrum przesiadkowym w Ząbkowicach czy też w re- jonie stacji w Strzemieszycach Północnych, jak również w Go- łonogu i w centrum miasta. – Przesiadki nie są najbardziej lubianym przez pasażerów sposobem podróżowania. Ja- kie warunki muszą być speł- nione, by stały się akcepto- walne? – Duża częstotliwość kursowa- nia tramwajów na głównej osi miasta ma sprawić, że – czy au- tobus przyjedzie punktualnie czy też spóźni się z jakiegoś po- wodu – na przesiadkę do tram- waju w ogóle nie trzeba będzie czekać. Jeśli chodzi o przesiadkę z au- tobusu do autobusu: rozkłady jazdy linii, które będą funkcjo- nowały na krótszej trasie, będą tak ułożone, żeby zawsze przyjeżdżały przed auto- busem, który jedzie dalej. – Rozmawiamy o tramwajach kursu- jących w godzinach szczytu co 4-5 mi- nut. Wyjaśnijmy od razu, jak można taką częstotliwość uzyskać. – Dogęszczenie kursów bę- dzie dotyczyło przede wszyst- kim Dąbrowy Górniczej, czyli odcinka od Huty Katowice do pętli przy Powiatowym Urzędzie Pracy. Oczywiście trzy linie nadal będą kurso- wały w kierunku Będzina, Czeladzi i Sosnowca, ale tam częstotliwość będzie zależeć od tego, czego sobie te miasta zażyczą. Nie będzie to miało jednak wpływu na komuni- kację w Dąbrowie. – Jak więc konkretnie zostanie ułożony rozkład linii tramwa- jowych w mieście? – Linia 21 co 20 minut, linia 22 w godzinach szczytu co 10 minut i linia 28 w godzinach szczytu również co 10 minut. Mamy w efekcie pięć kursów na 20 minut, czyli średnio tram- waj co 4 minuty. W godzinach szczytu do Będzina też plano- wane jest dogęszczenie kursów do co ok. 5 minut, bo takie też jest życzenie prezydenta tego miasta. – Co poza częstotliwością za- chęci dąbrowian do podróży tramwajami? – Modernizacja infrastruktury poprawi czas przejazdu. Obec- nie to dwadzieścia kilka minut, po modernizacji zyskamy 2-3 minuty. Na tak krótkiej trasie nie da się uzyskać więcej. Może to mały kroczek, ale jednak kroczek. – Atrakcyjna częstotli- wość i modernizacja infrastruktury, ale też nowe niskopod- łogowe wagony. – Myślę, że to będzie najważ- niejsza zmiana: nowe wagony z niską podłogą będą kursować w znacznie większej liczbie, tak żeby tramwaje starszego typu pojawiały się w mieście znacz- nie rzadziej. – Jeśli będziemy chcieli jechać do Katowic, dojedziemy tam metrolinią. Zakładamy jed- nak, że większość podróży powinna się odbywać koleją? – Tak. Modernizacja stacji w centrum i w Gołonogu ma zabezpieczyć dodatkowe miej- sce pod tory dla pociągów w ruchu metropolitalnym. Jeśli uda się uzyskać odpo- wiednią ofertę – żeby pociągi jeździły w kierunku Katowic nie rzadziej niż co 15 minut, a może i co 10 – większość przemieszczeń rzeczywiście będzie można oprzeć na po- ciągu. Pociąg do Katowic z centrum Dąbrowy jedzie raptem 20 minut i to jest bar- dzo atrakcyjny czas przejazdu. Ale oczywiście musi być odpo- wiednia liczba pociągów. – Wracamy siłą rzeczy do au- tobusów, którymi mieszkańcy będą mogli dojechać pod sam dworzec. – Centrum przesiadkowe to bę- dzie duży obiekt. Kilka stano- wisk dla autobusów, duże par- kingi i łatwy sposób dostania się przejściem podziemnym na perony. To powinno zachęcać do podróży pociągiem. Oczy- wiście autobusy spod dworca też będą jeździły dosyć często, by nie trzeba było zbyt długo czekać. – Kiedy przygotowywana przez pana siatka połączeń wejdzie w życie? – Wszystkie zmiany będzie można wdrożyć po wybudo- waniu centrów przesiadkowych i po zakończeniu modernizacji linii tramwajowych i przyle- głych do nich dróg. Niektóre jednak będzie można wprowa- dzać wcześniej, by mieszkańcy mogli się z nimi spokojnie za- poznać i by ewentualnie móc zareagować, jeżeli pojawią się jakieś postulaty czy problemy z dojazdami. – Dziękuję za rozmowę. Rozmawiał Piotr Purzyński * Marcin Pająk – starszy specjalista ds. strategii w Łódzkich Kolejach Aglomeracyjnych i inspektor w Wydziale Infrastruktury Miejskiej. Jako pracownik Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej zajmuje się problematyką transportu miejskiego. Głównym celem realizowanych zadań jest opracowanie nowej siatki linii komunikacji miejskiej, która wdrożona zostanie wraz ze zmianami w układzie komunikacyjnym naszego miasta. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#229
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#230
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
pewnie znowu jeszcze kontrola w UZP przed podpisaniem umowy Tymczasem nowa wizualizacja przy okazji tekstu o budżecie: ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#231
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM CENTRUM DĄBROWY GÓRNICZEJ BEZ KŁADEK I Z WYNIESIONYMI PRZEJŚCIAMI DLA PIESZYCH Trzy pochylnie rowerowe, wyniesione przejście dla pieszych zamiast kładek i rondo turbinowe jako uspokajacz ruchu przy hucie ? opisujemy jakich udogodnień mieszkańcy mogą się spodziewać po przebudowie ul. Królowej Jadwigi i Sobieskiego. Modernizacja alei Piłsudskiego i ul. Królowej Jadwigi to wspólny projekt Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej oraz Tramwajów Śląskich. W poprzednich numerach ?Przeglądu Dąbrowskiego? opisaliśmy, jak zmieni się trasa od skrzyżowania z ul. Kasprzaka do alei Róż. Teraz razem z Krzysztofem Serafińskim, zastępcą naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych, opowiemy w szczegółach, jakie zmiany czekają nas na trasie od ronda przy al. Róż do nowego ronda przy Powiatowym Urzędzie Pracy. Ulica Królowej Jadwigi: od alei Róż do ul. Augustynika Z poprzedniej relacji wiemy, że przy przejściu podziemnym przy al. Róż powstaną trzy pochylnie rowerowe: przy jezdni w kierunku centrum, po stronie Merkurego i przy Zespole Szkół Technicznych. Tą ostatnią pochylnią wyjedziemy na ciąg pieszo-rowerowy, który powstanie po tej stronie ul. Królowej Jadwigi. ? By uniknąć wycinki drzew nowy ciąg pieszo-rowerowy wpisze się w istniejące zadrzewienie ? podkreśla Krzysztof Serafiński. Nim wspomnianym ciągiem dojedziemy do wejścia do parku Hallera naprzeciwko Pałacu Kultury Zagłębia, warto wspomnieć o zmianach na skrzyżowaniu z ul. Augustynika. ? W celu poprawy płynności ruchu, wjazd i wyjazd z ul. Augustynika zostaną utrzymane tylko w relacji prawoskrętnej ? zapowiada Krzysztof Serafiński. Powyższe oznacza, że przy jezdni w kierunku Gołonoga zniknie pas do skrętu w lewo i przejazd przez tory. Istniejące przejście dla pieszych zostanie rozbudowane o przejazd rowerowy: w niedalekiej przyszłości ciąg pieszo-rowerowy powstanie także wzdłuż ul. Augustynika. Dojedziemy nim m.in. na planty i dalej na Pogorię III oraz do centrów przesiadkowych w centrum i Gołonogu. ? ?Obsługa? ulicy Augustynika nie ucierpi na tych zmianach, bo przy ul. Królowej Jadwigi planowany jest dodatkowy wylot i wlot w ul. Orzeszkowej ? dodaje zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych. Centrum z udogodnieniami dla pieszych i rowerzystów Dogodną komunikację na osi park Hallera ? Pałac Kultury Zagłębia zapewni mieszkańcom wyniesione przejście dla pieszych. Poprawi ono dostępność do przystanków tramwajowych, które w nowej lokalizacji znajdą się na wysokości istniejących przystanków autobusowych. Wejścia do przejścia podziemnego w centrum czeka przebudowa. W efekcie przy trzech z nich powstaną pochylnie rowerowe: po stronie parku, przy poczcie oraz od strony CH Pogoria. Plac po stronie parku przetnie wydzielona droga rowerowa, którą zjedziemy do przejścia, by przez kolejną pochylnię kontynuować jazdę drogą rowerową wzdłuż ul. Kościuszki w stronę centrum przesiadkowego przy dworcu i dwóch tuneli pod torami. Także do granicy z Będzinem przez pochylnię przy poczcie dojedziemy wydzieloną drogą rowerową, która powstanie wzdłuż ul. Sobieskiego. Ulica Sobieskiego: od ul. Kościuszki do nowego ronda przy Chopina Obie kładki dla pieszych ? na wysokości CH Pogoria i przy przystanku tramwajowym Dąbrowa Górnicza Sienkiewicza ? zostaną zlikwidowane. ? Kładkę przy Pogorii zastąpi wyniesione przejścia dla pieszych, co z jednej strony uspokoi ruch samochodowy, a z drugiej sprawi, że piesi nie będą już musieli wspinać się po schodach ? wyjaśnia Krzysztof Serafiński. Co ważne, w pobliże wyniesionego przejścia dla pieszych przeniesiony zostanie przystanek tramwajowy Dąbrowa Górnicza Sienkiewicza. A skoro już jesteśmy przy ul. Sienkiewicza: zniknie możliwość przejazdu przez tory dla samochodów. Likwidacji ulegnie także nieczynne przejście podziemne przy Hucie Bankowej. Utrzymane zostanie natomiast przejście przez jezdnie, a na bezpieczeństwo pieszych pozytywnie wpłynie zmiana geometrii skrzyżowania z ul. Chopina i budowa w tym miejscu ronda turbinowego. Warto też wspomnieć, że przystanek autobusowy po stronie huty nie zmieni lokalizacji, zyska natomiast zatokę. Nowa będzie także zatoka przystanku autobusowego po drugiej stronie ulicy. Ul. Sobieskiego: nowe rondo przy PUP Dojeżdżamy do nowego ronda przy Powiatowym Urzędzie Pracy. Tuż za jego tarczą ulokowane zostaną nowe perony przystanku tramwajowego. Na wysokości PUP powstanie także nowa zatoka przystanku autobusowego. Na starym miejscu pozostanie natomiast przystanek autobusowy w kierunku centrum, który także zyska nową zatokę. Z ronda pojedziemy w kierunku Będzina oraz nową obwodnicą w stronę centrum przesiadkowego przy dworcu. Wcześniej można też będzie skręcić w kierunku Ksawery. Tylko wlot w kierunku ul. Legionów Polskich pozostanie na razie zamknięty. To przedłużenie doczeka się realizacji w następnej kolejności, gdy miasto otrzyma dofinansowanie do zaprojektowanej już inwestycji. Przy granicy za Będzinem skończy się nowa droga rowerowa. ? Liczymy, że o kontynuację ? aż do granicy z Czeladzią ? zadba Zarząd Dróg Wojewódzkich podczas planowanej przebudowy drogi wojewódzkiej nr 910 ? mówi Krzysztof Serafiński. Dowiedzieliśmy się, że jest już gotowy projekt połączenia Sobieskiego z Grynia. Nie wiem kto tak w UM nie znosi tej kładki przy CH Pogoria. Tak się uczepili jej istnienia, a na projekcie przejście i tak będzie na zachód od niej, a nie na wprost 3 Maja, więc w czym problem, żeby pozostała. Komuś wydaje się, że wie najlepiej i chce zabrać możliwość wyboru mieszkańcom. Wystarczyłoby zlikwidować samą windę. Do tego odeszłyby koszty likwidacji. Zniszczą cały zamysł projektanta CH z tym kręgiem dwupoziomowym. I czemu ktoś ma się tak nią "wspinać"??? Jak nie chce, to mógłby przejściem obok, a w przeciwną stronę to zejście, a nie wspinaczka. Komuś się wydaje, że te likwidacje przejść podziemnych i kładek to teraz takie modne. Zobaczycie sami, że ta "moda" minie. Co innego nie budować nowych i myśleć jak można inaczej rozwiązać, a co innego burzyć istniejące i zabierać wybór. Między innymi przez ten pomysł likwidacji kładki to mam bardzo mieszane uczucia co do tej części przebudowy. Nie raz pisałem co myślę o rozwiązaniach przez PKZ. Są dobre pomysły, jak nowy kształt ronda w centrum, rondo przy Chopina, przejazdy rowerowe przejściami w centrum, drogi rowerowe, likwidacja kładki przy Hucie Bankowej i fatalne, jak zniszczenie kładki przy CH Pogoria. Przez to mam bardzo mieszane uczucia co do realizacji całego tego projektu. Może lepiej, żeby ten przetarg się nie udał? Może w nowym oferty byłyby dużo droższe iw ostatecznie oszczedzonoby na tej kładce ![]() W nowoczesnych zachodnich miastach i w szybko rosnących azjatyckich przeróżne kładki mają się świetnie. Buduje się coraz bardziej wymyślne, czasem z ruchomymi schodami albo z całą ruchomą powierzchnią. W internecie widzę, że bardzo wielu też żałuje likwidacji tej kładki, nie tylko ja. I nie wiem jak można pisać, że "obsługa" Augustynika nie ucierpi. Dobrze, że będzie nowy wjazd/ wyjazd ale pomoże tylko połowicznie - wyjeżdżającym z tamtych okolic. Dla jadących od centrum "obsługa" jednak ucierpi przez objazdy - albo do ronda do Al Róż i tam zawracać albo przedzieranie się przez parkingi między PKZ i FPŻ. Nie będzie też przystanku dla linii, które obecnie jadą od strony Zagórza z Al Róż -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#232
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Wizualizacja z Gołonoga z fb prezydenta MB
![]() nie ma co patrzeć na oznakowanie poziome. Według projektu lewe pasy na tym skrzyżowaniu tylko do skrętu w lewo i zawracania. Ja jestem ciekawy jakie będą wiaty na przystankach tramwajowych. Jakieś specjalne konstrukcje czy zwykłe - według nowego projektu ZTM -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#233
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
i następna wizualizacja
![]() też się nie zgadza z projektem - wlot w Morcinka od Piłsudskiego według projektu miał mieć 1 pas, a rozszerzać się na drugi za przejściem dla pieszych -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#234
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
kolejna wizualizacja - okolice Damelu
![]() podkreśla się, że mają być ułatwienia dla pieszych itp a chodniki takie wąskie :/ -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#235
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#236
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 181 Dołączył: czw, 31 maj 07 Nr użytkownika: 711 Płeć: Mężczyzna GG: 3933460 ![]() |
Czy ja dobrze widzę że z Królowej Jadwigi nie ma wjazdu w Majakowskiego w stronę cmentarza tylko od razu trzeba będzie wjeżdżać w Przemysłową? |
|
|
![]()
Post
#237
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Czy ja dobrze widzę że z Królowej Jadwigi nie ma wjazdu w Majakowskiego w stronę cmentarza tylko od razu trzeba będzie wjeżdżać w Przemysłową? To tylko fantazyjnie pociągnięte linie na wizualizacji. |
|
|
![]()
Post
#238
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Prezydent pisał na FB, że przystanki będą bliżej targu ale jakoś tego nie widać na wizualizacji? |
|
|
![]()
Post
#239
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
na poprzedniej stronie tego tematu wrzuciłem kiedyś rysunki z projektu i lepiej opierać się na tamtym, chociaż brakuje tam jeszcze tego dodatkowego wyjazdu
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#240
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT nasze miasto
Umowa na drugi etap przebudowy torowiska tramwajowego w Dąbrowie Górniczej coraz bliżej. Co się zmieni w całym mieście? W Dąbrowie Górniczej trwa od jesieni 2021 roku trwa wymiana torowiska tramwajowego na odcinku od ul. Kasprzaka do alei Róż. Na rozpoczęcie czeka jednak także druga podobna inwestycja, a więc generalny remont torowiska tramwajowego na odcinku od alei Róż do pętli tramwajowej przy ul. Sobieskiego. Jak się właśnie dowiedzieliśmy jest szansa, że umowa na wykonanie tego przedsięwzięcia zostanie podpisana do końca lutego br. Obie strony gotowe na podpisanie umowy W Tramwajach Śląskich usłyszeliśmy, że spółka jest praktycznie gotowa na podpisanie umowy z miastem, które także ma do wykonania w ramach tej inwestycji swoją część, polegającą głównie na przebudowie infrastruktury drogowej oraz likwidacji dwóch kładek nad ulicą Sobieskiego. Te mają zostać zastąpione przejściami przez jezdnię. Jak się okazuje miasto także deklaruje gotowość do podpisania umowy, co umożliwiłoby rozpoczęcie prac w terenie. - Wszystko jest przygotowane do podpisania umowy na drugą część tramwajowej inwestycji w Dąbrowie Górniczej. Mamy nadzieję, że do podpisania umowy dojedzie w najbliższych dniach, jeszcze w lutym ? mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. Umowa powinna zostać podpisana już wcześniej, ale cała inwestycja napotkała na nieoczekiwane początkowo problemy. Przetarg na tę część przedsięwzięcia wygrała bowiem firma Silesia Invest. Zaproponowała kwotę 75 mln 900 tys. zł brutto. Ostatecznie jednak do parafowania dokumentów nie doszło, bo jak poinformowały Tramwaje Śląskie wykonawca odmówił ich podpisania na warunkach pierwotnie uzgodnionych. Wówczas wybrana została jako wykonawca spółka ZUE z Krakowa, która wygrała przetarg na pierwszą część tramwajowej inwestycji w Dąbrowie Górniczej i od kilku miesięcy pracuje już na terenie Gołonoga, gdzie trwa wymiana torowiska. Ona złożyła ofertę tylko nieco wyższą niż Silesia Invest, opiewającą na kwotę 76 mln zł. Zgodnie z umową prace między aleją Róż i ul. Kasprzaka w Gołonogu mają potrwać do końca 2022 roku. Wartość zadania wynosi niemal 62 mln zł netto (ok. 75,9 mln zł brutto) z czego część tramwajowa finansowana przez spółkę Tramwaje Śląskie S.A. wynosi ok. 1/3 tej wartości. Wkrótce dowiemy się, jak długo potrwają natomiast prace na odcinku w śródmieściu, do ul. Sobieskiego. Wspólne przedsięwzięcie miasta i Tramwajów Śląskich ma odmienić cały układ komunikacyjny w mieście, w połączeniu z już trwającymi zmianami, czyli budową centrum przesiadkowego w centrum i potem w Gołonogu, tunelem pod torami kolejowymi oraz budową nowej, alternatywnej drogi dojazdowej do śródmieścia, która powstaje za Hutą Bankową. W ramach planowanych zmian (dwóch wspomnianych osobnych postępowań przetargowych) Tramwaje Śląskie m.in. wymienią 10 kilometrów toru pojedynczego na odcinku od pętli tramwajowej przy ul. Sobieskiego aż do ulicy Kasprzaka. Powstanie nowy przystanek tramwajowy w rejonie Centrum Handlowego Pogoria, a dwa inne przystanki staną się wspólnymi, zintegrowanymi autobusowo-tramwajowymi. Będą to przystanki na Redenie (aleja Róż) oraz Manhattanie. Projekt zakłada również m.in. budowę rond na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego z Chopina oraz Piłsudskiego i Morcinka. Większość pozostałych rond zostanie natomiast przebudowana. Zlikwidowane zostaną też kładki dla pieszych w rejonie Huty Bankowej oraz Centrum Handlowego Pogoria a także przejścia podziemne przy ul. Chopina, Granicznej oraz Kasprzaka. Zastąpią je przejścia przez jezdnię. Cztery inne przejścia podziemne zostaną przebudowane (Kościuszki, al. Róż, Reymonta, Manhattan). Wzdłuż linii tramwajowej wymienione zostanie oświetlenie. Powstanie też na całym odcinku torowiska tramwajowego nowa ścieżka rowerowa. Co zrobią Tramwaje Śląskie, a co miasto? Na odcinku Kasprzaka ? al. Róż (Piłsudskiego, Królowej Jadwigi) po stronie Tramwajów Śląskich zadanie obejmuje przebudowę torowiska o długości ok. 2,6 km, przejazdów (poza skrzyżowaniami z ul. Majakowskiego i Tysiąclecia) i sieci trakcyjnej. Po stronie miasta zadanie obejmuje: budowę i przebudowę infrastruktury pieszo-rowerowej (chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, drogi dla rowerów oraz zieleńce); częściowe zmiany geometrii istniejącego układu drogowego, szczególnie przebiegu jezdni i pasów dzielących; przebudowę oświetlenia drogowego; przebudowę skrzyżowania ul. Piłsudskiego z ul. Morcinka na rondo turbinowe; przebudowę pozostałych skrzyżowań; przebudowę istniejących zjazdów; budowę zintegrowanego przystanku tramwajowo-autobusowego w miejscu istniejącego przystanku ?Gołonóg Manhattan?; budowę przystanków ?Reden?, ?Gołonóg Damel? oraz ?Gołonóg Centrum?; przebudowę przejścia podziemnego na Redenie rozbiórkę przejścia podziemnego przy przystanku ?Gołonóg Damel?; rozbiórkę przejścia podziemnego pomiędzy przystankiem ?Gołonóg Centrum? a skrzyżowaniem ul. Piłsudskiego z ul. Kasprzaka. Na odcinku al. Róż ? pętla przy Urzędzie Pracy (Królowej Jadwigi, Sobieskiego), po stronie Tramwajów Śląskich zadanie obejmuje przebudowę torowiska, pętli i sieci trakcyjnej. Po stronie miasta zadanie obejmuje: budowę i przebudowę infrastruktury pieszo-rowerowej (chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, drogi dla rowerów oraz zieleńce); częściowe zmiany geometrii istniejącego układu drogowego, szczególnie przebiegu jezdni i pasów dzielących; przebudowę oświetlenia drogowego, przebudowę skrzyżowania ul. Sobieskiego z ul. Chopina na rondo turbinowe; przebudowę ronda na skrzyżowaniu Sobieskiego/Kościuszki; przebudowę ronda Merkury; przebudowę pozostałych skrzyżowań; przebudowę istniejących zjazdów; budowę przystanków ?Dąbrowa Górnicza Huta Bankowa?, ?Dąbrowa Górnicza Centrum? oraz nowego przy CH Pogoria; budowę wyniesionego przejścia dla pieszych w rejonie CH Pogoria oraz przystanku ?Dąbrowa Górnicza Centrum?; rozbiórkę konstrukcji przejścia podziemnego przy przystanku ?Dąbrowa Górnicza Huta Bankowa?; rozbiórkę kładki przy przystanku ?Dąbrowa Górnicza Sienkiewicza?; rozbiórkę przy kładki przy CH Pogoria; przebudowę przejścia podziemnego w centrum; przebudowę przejścia podziemnego pod rondem Merkury; budowę zintegrowanego przystanku tramwajowo ? autobusowego w miejscu przystanku ?Dąbrowa Górnicza Aleja Róż?. Planowana inwestycja to część szerszych działań w Dąbrowie Górniczej, nastawionych na rozwój transportu publicznego i rozbudowę sieci dróg rowerowych. Dzięki temu autobus, tramwaj i rower przy poruszaniu się po mieście mają stać się alternatywą dla samochodu. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 02:25 |