IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

34 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Zielona mobilność, Przebudowa głównej arterii
:)
post wto, 05 paź 2021 - 14:43
Post #201


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



W nowym numerze PD sporo o zielonej mobilności. Niestety wypowiadający się, wyglądają na niekompetentnych ignorantów. Nie wiem co gorsze, czy że mogliby się nie znać, czy robią to umyślnie, żeby bronić rozwiązań projektu huh.gif
Dalej powtarzane te same bzdury. Aż odechciewa się to komentować i odnosić, bo za dużo głupot.

Można by się zgodzić, gdyby DG była wolnostojącym, zwartym i gęsto zabudowanym miastem. A to, że jesteśmy częścią aglomeracji to zasadnicza różnica.
Wielka część mieszkańców dojeżdża do sąsiednich miast (i to często nawet nie graniczących jak Katowice, i dalej w aglomeracji), po drodze odwożąc dzieci do szkoły i przedszkola. Do tego tylko część z nich mieszka w głównej części miasta Mydlice-Centrum-Gołonóg. Komunikacją miejską jest nie tylko niewygodnie, i tu się nie zmieni przyzwyczajeń, bo po prostu jest to niemożliwe, nawet gdyby się chciało. A tym ZTM to 3 razy dłużej, z przesiadkami i długimi wędrówkami. Zawsze spóźnienie do pracy z 2 h, jeśli wcześniej trzeba podwozić dzieci. Ci, którzy mogą sobie pozwolić na rower, albo ZTM, to wyjątki, w tym pewnie właśnie urzędnicy, którzy mają do pracy blisko. Chociaż nawet im tez się utrudnia, bo pod CA jedna linia (tylko teraz dzięki objazdom mają więcej), a pod Damelem okrojone linie, a nowa za nie M2 omja przystanek heh.
Z komunikacji miejskiej u nas przecież nie korzysta się ze względu na korzyści, a z braku innego wyjścia. Głównie są to dzieci, młodzież, emeryci i kto nie ma prawa jazdy.
Niektóre rozwiązania zmniejszą bezpieczeństwo. Zdecydowana większość i tak dalej będzie musiała poruszać się samochodami i tylko ich kosztem skorzysta mniejszość, która i tak ma bliskie miejsce docelowe i blisko do przystanków, i do tego porusza się w ramach głównej części miasta


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post śro, 06 paź 2021 - 09:12
Post #202


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(warius @ wto, 28 wrz 2021 - 08:40) *
CYTAT(pasqudek @ pon, 27 wrz 2021 - 16:41) *
A kiedy zacznie się przebudowa?


Przekazanie placu budowy + jakieś przygotowanie wykonawcy = obstawiam minimum 4 do 8 tygodni


Przecież to "przekazanie placu budowy" i rozpoczęcie prac na Piłsudskiego miało się zacząć już w wakacje - pisano jakoś w maju czy czerwcu. Jest październik już! unsure.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post śro, 06 paź 2021 - 09:17
Post #203


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



30 czerwca wybrano najkorzystniejszą ofertę, od tego czasu przez blisko 3 miesiące dokumentacja była sprawdzana przez Urząd Zamówień Publicznych. Dopiero po UZP można podpisać z wykonawcą umowę.

Tak samo drugi przetarg na Sobieskiego cały czas jest w UZP i dopóki ten urząd nie wyrazi aprobaty, to nie będzie podpisanej umowy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TeodorMotor
post śro, 06 paź 2021 - 11:25
Post #204


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 392
Dołączył: sob, 07 lut 04
Skąd: DG - Stary Gołonóg
Nr użytkownika: 42
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ wto, 05 paź 2021 - 14:43) *
(...) Głównie są to dzieci, młodzież, emeryci i kto nie ma prawa jazdy. (...)


Oraz zaszczana, zarzygana i śmierdząca żulia, której SM i Policja się boją...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 07 paź 2021 - 14:25
Post #205


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Dużo rozwiązań z tego projektu jest ok. Jasne jest, że konieczny jest remont linii tramwajowej, nowe oświetlenie. Wzrośnie przez to też estetyka, At o powinna być wizytówka miasta.
Będzie spowolniony ruch, te planowane ronda są ok, tak samo jak zmiana geometrii ronda w centrum. Do tego potrzebne drogi rowerowe.
Ale argumenty śmieszne. Powiedzieliby wprost, że chodzi głównie o uspokojenie i spowolnienie ruchu (i dobrze, że utrudnią takim, którzy dwukrotnie przekraczają prędkość, bez kierunkowskazów z lewoskrętów jeżdżą na wprost itp). A tu np. na silę wmawiają, że będzie lepiej, bliżej, wygodniej i bezpieczniej idąc z poziomu +1 CH Pogoria zejść po schodach na dół i przejść przez przejście dla pieszych - dwie jezdnie i tramwaje niż przejść górą i zejść po drugiej stronie. Z poziomu 0 CH Pogoria można wjechać schodami lub windą. Po stronie 3Maja można tą wadliwą windę zlikwidować, i zachować kładkę obok nowego przejścia. Kto nie chce od tej strony wchodzić to miałby przejście dla pieszych


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post czw, 07 paź 2021 - 21:11
Post #206


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Moim zdaniem ruch samochodów się nie zmniejszy, przejścia dla pieszych wyniesione spowodują tylko ogromne korki w Centrum i okolicach, komunikacja autobusowa w szczycie będzie jeździła poza rozkładem przez korki, obawiam się że będzie mnóstwo wypadków na tych przejściach, mało bezpieczne dla dzieci szkolnej. Powinni zrobić eksperyment z tymi przejściami i jeszcze nie burzyć przejść podziemnych i kładek bo może się okazać dramat potem. Burzenie kładki do Pogorii jest tylko stratą kasy, można ją zostawić jak jest nie przeszkadza ona w zrobieniu przejścia przez jezdnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post czw, 28 paź 2021 - 19:46
Post #207


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
• Wzdłuż ul. Piłsudskiego i Królowej Jadwigi przekazano wykonawcy plac
budowy. W dniach 13-14.11. będą zabudowywane rozjazdy technologiczne
i rozpoczną się roboty demontażowe.


Za dwa tygodnie poczatek prac tramwajowych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 29 paź 2021 - 12:45
Post #208


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
pewnie podzielą na odcinki i na początek np od Kasprzaka do Damelu.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post sob, 30 paź 2021 - 19:54
Post #209


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Dąbrowa Górnicza: Jest nowy wykonawca przebudowy torowiska. Poprzedni zrezygnował

Witold Urbanowicz ⚫ 29.10.2021 ⚫ 0 Komentarzy ▶
Dąbrowa Górnicza: Jest nowy wykonawca przebudowy torowiska. Poprzedni zrezygnował
fot. Arro / fotopolska.eu
Wykonawca, który wygrał przetarg na przebudowę torów tramwajowych w Dąbrowie Górniczej na odcinku pętla KWK (Urząd Pracy) – al. Róż, nie przystąpił do podpisania umowy. W związku z tym Tramwaje Śląskie wybrały nowego wykonawcę: to firma ZUE, która niedawno zdobyła kontrakt na przebudowę dalszego odcinka torów.
Jak pisaliśmy, Tramwaje Śląskie, wspólnie z Dąbrową Górniczą, rozpisały przetargi na przebudowę trasy tramwajowej oraz układu drogowego wzdłuż Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego – na odcinku od granic z Będzinem do ul. Kasprzaka. Inwestycję podzielono na dwa odcinki. Pierwsze postępowanie dotyczyło trasy w ciągu ul. Sobieskiego oraz ul. Królowej Jadwigi od granic z Będzinem do Al. Róż wraz z pętlą tramwajową KWK (Urząd Pracy). Odcinek obejmuje ok. 4800 mtp. Przedmiotem drugiego przetargu jest przebudowa odcinka trasy tramwajowej w ciągu ul. Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego od od Al. Róż do ul. Kasprzaka. To w sumie ok. 5200 mtp. Przystanki zmienią lokalizację, pojawią się też w wielu miejscach dodatkowe dojścia w poziomie terenu. Szczegółowo o zakresie prac pisaliśmy tutaj.

W każdym z przetargów wystartowało sześć firm, które potem mogły jeszcze rywalizować o zamówienie w aukcji elektronicznej. Pod koniec czerwca postępowania zostały rozstrzygnięte. Odcinek od al. Róż do Kasprzaka trafił do firmy ZUE, która była gotowa wykonać prace za 76,395 mln zł brutto. Umowę z wykonawcą podpisano pod koniec września.

Przetarg na remont odcinka od pętli KWK (Urząd Pracy) do al. Róż wygrała natomiast firma Silesia Invest z kwotą 75,900 mln zł brutto. Jak jednak informują Tramwaje Śląskie, wykonawca nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia i odmówił podpisania umowy na warunkach przedstawionych w umowie. W piątek 29 października wybrano nowego wykonawcę – firmę ZUE, której oferta jako jedyna zachowała ważność. Krakowska firma jest gotowa zrealizować ten odcinek za 76 mln zł brutto.

Część tramwajowa miałaby zostać wykonana do końca sierpnia 2022 r., a miejska – do końca grudnia 2022 r. Prace miałyby zostać przeprowadzone przy założeniu utrzymania ruchu tramwajowego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 02 lis 2021 - 12:08
Post #210


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
UM

WKRÓTCE PRZEBUDUJEMY UL. PIŁSUDSKIEGO. SPRAWDŹ, CO DOKŁADNIE SIĘ ZMIENI

Modernizacja jednej z najważniejszych dąbrowskich ulic to wspólny projekt Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej oraz Tramwajów Śląskich. Wykonawcą pierwszego etapu inwestycji na odcinku od Ronda Budowniczych Huty Katowice do ronda przy alei Róż jest krakowska firma ZUE SA. Aby poznać szczegóły planowanej przebudowy, zaprosiliśmy Krzysztofa Serafińskiego, zastępcę naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej, na rowerowy objazd trasy, gdzie wkrótce rozpoczną się prace. W tej części relacji prezentujemy zmiany, jakie planowane są na odcinku od skrzyżowania ulicy Piłsudskiego z ulicami Kasprzaka, Tysiąclecia i Morcinka.

Kiedy rozpocznie się przebudowa i czy mieszkańcy powinni spodziewać się w związku z tym utrudnień na drodze?

Krzysztof Serafiński: – Trwa opracowywanie organizacji ruchu, którą wykonawca będzie musiał zatwierdzić z policją i zarządcą drogi, czyli z miastem. Zakładamy, że w kluczowych etapach, gdzie niezbędne będzie wykonanie głębokich wykopów, prace będą prowadzone odcinkowo. To znaczy, że nastąpi wyłączenie fragmentu jezdni, a w tym czasie ruch obustronny prowadzony będzie drugą jezdnią. Na przebudowywanym odcinku w pierwszej kolejności ruszy remont torów i kanalizacji. Na tym etapie powinno więc wystarczyć zawężenie jezdni o jeden pas ruchu. Szacujemy, że prace rozpoczną się jeszcze w listopadzie i potrwają do końca przyszłego roku.

Jakich zmian po przebudowie powinni spodziewać się mieszkańcy?

– Jak widzimy, droga ma tu trzy pasy ruchu w obu kierunkach. To więcej niż autostrada do Krakowa, a jesteśmy przecież w Gołonogu. Dziś przedostanie się na drugą stronę ulicy nie jest prostym zadaniem. Zaplanowaliśmy więc, że w rejonie przejścia dla pieszych na wysokości ulicy Kasprzaka 4 i 6 jezdnia będzie miała dwa pasy w każdym kierunku. Dla mieszkańców oznacza to krótszy czas przejścia przez ulicę. Będzie też oczywiście bezpieczniej. Wyłączone fragmenty zewnętrznych pasów jezdni wykorzystamy na miejsca postojowe dla mieszkańców i klientów firm, które się tu znajdują. Powstaną one na odcinku od przejścia dla pieszych do wysokości ulicy Trzeciego Powstania Śląskiego po obu stronach jezdni. To oznacza, że dojazd do świateł na skrzyżowaniu z ulicą Tysiąclecia będzie znów po trzech pasach.

Czy na tym odcinku powstaną także rozwiązania dla osób poruszających się na rowerach?

– Początkowo zakładaliśmy, że przebudujemy tu jeden z najstarszych fragmentów drogi rowerowej w mieście. Ostatecznie jednak zdecydowaliśmy, że pieniądze na ten cel spożytkujemy w miejscu, gdzie tej infrastruktury nie ma jeszcze wcale. Przy przejściu dla pieszych powstaną przejazdy dla rowerów, a na szerokim chodniku przy jezdni w kierunku centrum pojawią się znaki dopuszczające ruch jednośladów. To oznacza że będzie można swobodnie i zgodnie z przepisami dojechać, nie zsiadając z roweru, z jednej strony ulicy na drugą. Warto też wspomnieć, że nieczynne od lat przejście podziemne, które stoi tu między blokami, zostanie zasypane. Do tego oczywiście wykonawca przebuduje torowisko, powstanie nowy przystanek tramwajowy dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Znajdujemy się teraz na skrzyżowaniu ulicy Piłsudskiego z ulicą Tysiąclecia. Co zmieni się w tym miejscu?

– Na każdym z czterech przejść dla pieszych pojawią się przejazdy rowerowe. Chcemy, aby to był standard: tam gdzie powstaje droga rowerowa, tam również powstają przejazdy przez jezdnię. Tu warto zwrócić uwagę na dwie rzeczy. Po pierwsze, prowadząc przejazd rowerowy przez ulicę, połączymy z drogą rowerową, która biegnie dziś w kierunku alei Zagłębia Dąbrowskiego oraz z ciągiem pieszo-rowerowym w kierunku ulicy Morcinka, który również będzie modernizowany. Po drugie, stoimy teraz w miejscu, gdzie w stronę centrum zbudowano kiedyś drogę rowerową i chodnik. Pas dla rowerzystów jest po lewej stronie, a pas dla pieszych biegnie od strony jezdni. W dodatku oba powstały z kostki. Zmienimy to. Część dla pieszych zbudujemy z kostki po lewej stronie, a część dla rowerzystów powstanie od strony jezdni z masy asfaltowo-betonowej.

Szerokość trasy rowerowej też będzie dostosowana do aktualnych wymogów?

– Przyjęliśmy, że o szerokości pasa dla rowerów zdecydują tutaj drzewa. To znaczy, że droga rowerowa w kierunku skrzyżowania z ulicą Morcinka będzie miała co najmniej dwa metry szerokości, a czasem więcej, w zależności od zieleni. Chodzi o to, aby zminimalizować wycinkę drzew i dostosować do nich powstającą infrastrukturę, a nie odwrotnie.

Stoimy teraz na wysokości bloku przy ulicy Piłsudskiego 36, przy przejściu podziemnym. Sporo się tu wydarzy.

– Za tym rzędem lip będzie zaczynała się pochylnia dla rowerów i wózków. Przejście podziemne kompleksowo wyremontujemy i zabezpieczymy. Na samej jezdni zaś wewnętrzny pas ruchu przed przystankiem tramwajowym zostanie wyłączony i posłuży nam jako zjazd dla autobusów. W ten sposób wjadą one na wyremontowane torowisko i zabiorą pasażerów ze zintegrowanego przystanku. Dalej kierowca autobusu też będzie miał swój pas zjazdowy, więc sprawnie włączy się do ruchu.

I tak dojechaliśmy do skrzyżowania z ulicą Morcinka.

– To skrzyżowanie, przez które kierowcy przemykają dziś ze zdecydowanie nadmierną prędkością. Za to piesi, dla których powstały tu kiedyś labirynty z barierek, próbują bezpiecznie przedostać się na drugą stronę. Odwrócimy teraz akcenty. Przede wszystkim zbudujemy w tym miejscy rondo turbinowe, a przed nim jezdnia zwęzi się do dwóch pasów. To oznacza, że z wewnętrznego pasa będzie można jechać tylko prosto lub w lewo, a z zewnętrznego – tylko prosto lub w prawo. Rozwiązanie to poprawi także warunki wyjazdu z dróg podporządkowanych, co szczególnie w godzinach szczytu jest mocno kłopotliwe. Częściowe zagospodarowanie wyspy centralnej zielenią skłoni kierowców do skoncentrowania się na bezpiecznym przejeździe. Na nowym przejściu dla pieszych pojawi się też przejazd rowerowy. I uwaga: na tym odcinku główny szlak dla rowerzystów przenosimy na drugą stronę, czyli w kierunku ulicy Granicznej. Jeśli rowerzysta zechce pozostać przy jezdni w kierunku huty, może tak zrobić, bo w kierunku alei Majakowskiego pozostawimy ciąg pieszo-rowerowy.

Tu zakończmy pierwszą część naszego rowerowego objazdu. Na kolejny odcinek – od ulicy Morcinka do alei Róż – zapraszamy wkrótce.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post sob, 06 lis 2021 - 10:19
Post #211


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



Za cholerę nie rozumiem tego opisu, jeśli wizualnie nie widzę, w którym miejscu panowie stali, do której strony ulicy i jezdni się odnosili.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TeodorMotor
post pon, 08 lis 2021 - 13:24
Post #212


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 392
Dołączył: sob, 07 lut 04
Skąd: DG - Stary Gołonóg
Nr użytkownika: 42
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Dave @ sob, 06 lis 2021 - 09:19) *
Za cholerę nie rozumiem tego opisu, jeśli wizualnie nie widzę, w którym miejscu panowie stali, do której strony ulicy i jezdni się odnosili.

Jak mniemam,
Mapy Google:
50.332220301628205, 19.220178976631605
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post śro, 10 lis 2021 - 15:04
Post #213


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Rozpoczyna się przebudowa głównej osi miasta. Zostanie wstrzymany ruch tramwajów

Zabudową rozjazdów technologicznych rozpoczną się prace modernizacyjne torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Piłsudskiego i części ul. Królowej Jadwigi w Dąbrowie Górniczej. W sobotę i niedzielę (13-14 listopada) wstrzymany zostanie ruchu tramwajów, a komunikację zapewnią autobusy zastępcze.



Kompleksowa przebudowa torowisk obejmie odcinek od ul. Kasprzaka do granicy Dąbrowy Górniczej z Będzinem. Inwestycja jest podzielona na dwie części, a granicą między nimi jest rondo przy al. Róż. Umowa z firmą ZUE S.A., na modernizację odcinka od al. Róż do ul. Kasprzaka podpisana została we wrześniu. Teraz generalny wykonawca przystąpi do realizacji robót. ? Prace prowadzone będą etapami, przy utrzymanym ruchu tramwajów po jednym torze. W weekend zabudowane zostaną rozjazdy wprowadzając system mijankowy, dzięki któremu wykonawca będzie mógł przystąpić do pracy, a tramwaje będą w dalszym ciągu wozić pasażerów ? mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A. Aby tak się stało, w weekend czasowo ruch tramwajów zostanie wstrzymany. Od wyjazdów w sobotę, 13 listopada do zjazdów w niedzielę, 14 listopada nastąpią zmiany w organizacji ruchu tramwajowego:

tramwaje linii nr 21 będą kursować wg specjalnego rozkładu jazdy w relacji: Sosnowiec Milowice Pętla ? Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy;
tramwaje linii nr 22 będą kursować wg specjalnego rozkładu jazdy w relacji: Czeladź Dworzec ? Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy;
kursujące w soboty tramwaje linii nr 28 będą kursować wg specjalnego rozkładu jazdy w relacji: Będzin Osiedle Zamkowe Pętla ? Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy;
uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona jako T-21, kursując w relacji: Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy ? Tworzeń Huta Katowice.

Odcinek jednotorowy wprowadzony zostanie pomiędzy przystankami Dąbrowa Górnicza Reden a Gołonóg Centrum. Generalny wykonawca przystąpi do prac na torze południowym (w kierunku Huty), a ruch tramwajów prowadzony będzie w obu kierunkach torem północnym. Dwa przystanki znajdujące się na tym odcinku obsługiwane będą z platform tymczasowych w dotychczasowych lokalizacjach.

? W międzyczasie uprawomocnił się także wybór wykonawcy w przetargu na realizację drugiego odcinka torowisk w Dąbrowie Górniczej, od ronda przy alei Róż do granicy z Będzinem. W tym przypadku również na generalnego wykonawcę wybrana została firma ZUE S.A., z którą pod koniec listopada planujemy podpisać umowę ? informuje Andrzej Zowada. Zadania przebudowy torowisk w ciągu ulic: Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej są elementami ?Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego" współfinansowanego przez Unię Europejską.


Oby ZUE podpisało umowę na drugi odcinek, po wycofaniu się pierwszego zwycięzcy, to jedyna opcja na zrealizowanie tego przetargu.

https://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/7,9...osi-miasta.html

Ten post edytował warius śro, 10 lis 2021 - 15:10
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 16 lis 2021 - 14:11
Post #214


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(Dave @ sob, 06 lis 2021 - 10:19) *
Za cholerę nie rozumiem tego opisu, jeśli wizualnie nie widzę, w którym miejscu panowie stali, do której strony ulicy i jezdni się odnosili.


Od Al. Róż do Gołonoga:



















--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post śro, 17 lis 2021 - 10:06
Post #215


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Pierwsze prace na torowisku tramwajowym. Zdjęcia:

https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/pie...y-pilsudskiego/

Ten post edytował warius śro, 17 lis 2021 - 10:07
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 17 lis 2021 - 11:08
Post #216


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
to był najgorszy odcinek, gdzie najczęściej dochodziło do wykolejeń. Od czasu budowy 2 torów chyba nigdy nie remontowany. Za to chyba był remont od Damelu do Al. Róż gdzieś na początku lat 90-tych.

No to zbliża się nam kumulacja wszystkich prac i utrudnień. Niech jeszcze podpiszą na pozostały odcinek. Zanim wejdą na same ulice to pewnie gdzieś na wiosnę i wtedy szczyt.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TeodorMotor
post wto, 23 lis 2021 - 22:03
Post #217


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 392
Dołączył: sob, 07 lut 04
Skąd: DG - Stary Gołonóg
Nr użytkownika: 42
Płeć: Mężczyzna



Z ostatniego rysunku wynika, że na południowej części IIIgo Powstania Śląskiego będzie zmiana kierunku...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 25 lis 2021 - 12:34
Post #218


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
nasze miasto

Dąbrowa Górnicza: Rozbierają torowisko tramwajowe. To początek wielkiej inwestycji drogowej

Rozpoczęła się wymiana torowiska tramwajowego w Dąbrowie Górniczej. Podczas minionego weekendu zabudowane zostały nowe mijanki, tak więc tramwaje kursują dziś po jednym torze, a szyny drugiego toru są rozbierane. Na razie nie ma jeszcze utrudnień dla kierowców.

Aktualnie rozbierane jest torowisko prowadzące w kierunku Gołonoga i byłej Huty Katowice. To pierwszy etap dużej inwestycji, która ma odmienić całkowicie układ komunikacyjny także w tej części miasta.

Umowa z generalnym wykonawcą przebudowy ul. Piłsudskiego i części ul. Królowej Jadwigi wraz z całym torowiskiem tramwajowym podpisana została 27 września w dąbrowskim Urzędzie Miejskim. Odcinek między aleją Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka za niemal 75,9 mln zł przebudowuje firma ZUE SA z Krakowa. Będzie to kolejny element gruntownych zmian komunikacyjnych w mieście, mających ułatwić pasażerom dostęp do przejazdów autobusami i tramwajami oraz poprawić komfort jazdy, a także umożliwić bezpieczne i bezkolizyjne poruszanie się rowerami.

Dlatego właśnie zmodernizowane torowisko tramwajowe oraz drogi i chodniki; nowe ronda, udogodnienia dla pieszych i rowerzystów; łatwiejszy dostęp do tramwajów i autobusów ma być efektem wspólnego przedsięwzięcia spółki Tramwaje Śląskie S.A. i miasta Dąbrowa Górnicza. Kompleksowa przebudowa obejmie odcinek od ul. Kasprzaka do granicy Dąbrowy Górniczej z Będzinem. Na etapie przetargu został on jednak podzielony na dwie części, a granicą między nimi jest rondo przy al. Róż.
Na początek prace obejmują odcinek od ul. Kasprzaka do alei Róż.

- To bardzo długi odcinek, który od początku swojego powstania, kiedy budowana była Huta Katowice, przechodził tylko drobne remonty, ale nigdy nie był w pełni zmodernizowany. Zauważyliśmy już, że tramwajem zaczęło podróżować coraz mniej mieszkańców, a wiemy, że ta inwestycja spowoduje, że tramwaje stanie się głównym środkiem transportu publicznego w tym rejonie – przyznaje Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Przeznaczony do modernizacji odcinek dwutorowej linii tramwajowej ma około 2600 metrów długości, zatem przebudowa obejmie niemal 5200 metrów toru pojedynczego. Torowisko wykonane zostanie w konstrukcji klasycznej na podkładach strunobetonowych, a na przejazdach przez jezdnię oraz przy przystankach tramwajowych ułożone zostaną prefabrykowane płyty torowe. W obu przypadkach zastosowane zostaną nowoczesne systemy elastycznego montażu szyn, ograniczające emisję hałasu i drgań. Przebudowanych zostanie 10 peronów przystankowych (w tym cztery perony na zintegrowanych tramwajowo-autobusowych przystankach Gołonóg Manhattan i Dąbrowa Górnicza Aleja Róż), zamontowane smarownice torowe, przebudowane układy odwodnieniowe, przebudowana sieć trakcyjna wraz z układem zasilania.

- Ta inwestycja to znaczący element modernizacji torowisk w całym regionie, pozwalający na podniesienie świadczonych przez nas usług. Umożliwi wprowadzenie do Dąbrowy Górniczej taboru niskopodłogowego, a co za tym idzie zwiększy dostępność do przewozów dla pasażerów, także tych z ograniczonymi możliwościami poruszania się – mówi Bolesław Knapik, prezes zarządu spółki Tramwaje Śląskie.
Torowisko zostanie wymienione w nowych, proekologicznych technologiach, które ograniczą w znacznym stopniu emisję wibracji i hałasu. Na niektóre przystanki wjedzie także autobus, co sprawi, że łatwiej będzie się można przesiadać. Oczywiście wymienione zostaną też słupy trakcyjne, co w dużym stopniu poprawi zasilanie tej linii.

- Wprowadzenie niskopodłogowego, klimatyzowanego taboru zwiększa bowiem zapotrzebowanie na energię. Dlatego także musimy tutaj poprawić kwestie związane ze stabilnością zasilania. Koszt brutto po stronie Tramwajów Śląskich to niecałe 23 mln zł, a resztę wydatków poniesie miasto w związku z przebudową infrastruktury drogowej – dodaje Bolesław Knapik.

- Linia tramwajowa to jedno, ale obok niej zmodernizowana zostanie cała nakładka drogowa, pojawią się nowe ronda, zintegrowane przystanki, nowe oświetlenie, przystanki, przejścia dla pieszych, nowe miejsca parkingowe wzdłuż całej osi miasta. Dlatego właśnie przeznaczamy ponad 50 mln zł z budżetu miasta, by ta modernizacja była kompleksowa. Na pewno cała oś miasta będzie przejezdna, ale będą zawężenia jezdni, przekładka ruchu na jeden kierunek, przy zamknięciu drugiego – mówił Marcin Bazylak.

W miejskim zakresie inwestycji jest m.in. przebudowa układu drogowego i oświetlenia ulicznego, budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ul. Morcinka, budowa i przebudowa chodników, dróg pieszo-rowerowych, drogi dla rowerów oraz zieleńców, budowa przystanków autobusowych, przebudowa przejścia podziemnego na Redenie i likwidacja przejść podziemnych przy przystanku Gołonóg Damel i w pobliżu przystanku Gołonóg Centrum.

Zgodnie z umową prace między aleją Róż i ul. Kasprzaka mają potrwać do końca 2022 roku. Wartość zadania wynosi niemal 62 mln zł netto (ok. 75,9 mln zł brutto) z czego część tramwajowa finansowana przez spółkę Tramwaje Śląskie S.A. wynosi ok. jedną trzecią tej wartości.


i kilka nowszych zdjęć snf (51).gif https://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/dabr...645/zd/67063389

na pewno cała nakładka?
Według tamtego projektu to miały być chyba tylko wymienione te wyszarzone odcinki z mapek które tu niedawno wrzucałem. I dalej miał pozostać ten zniszczony odcinek od Poniatowskiego w stronę Morcinka hmmm. Ale pewnie będą chcieli wszędzie ujednolicić i zwęzić pasy hmm


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pią, 26 lis 2021 - 10:47
Post #219


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



W najnowszym Przeglądzie Dąbrowskim, pojawiło się info, że dodatkowo planowany jest wjazd i zjazd z ul. Orzeszkowej na ul K. Jadwigi przy okazji inwestycji tramwajowej.

Ten post edytował warius pią, 26 lis 2021 - 10:47
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 26 lis 2021 - 11:12
Post #220


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^ dobre wieści ale widać, że już tamto z przetargu nieaktualne. Ciekawe czym jeszcze zaskoczą. Ja bym chciał, żeby zaskoczyli pozostawieniem kładki przy CH Pogoria wink.gif I oby pozytywne zaskoczenia

Wrzucę kiedyś mapki dla drugiej części inwestycji. Ludzie się zdziwią i pewnie część się wkurzy, bo nie dotarło do nich, że Augustynika i Sienkiewicza będą częściowo zaślepione. Nie będzie przejazdu z nich przez tory tramwajowe. Dlatego tym lepsze to rozwiązanie z połączeniem Orzeszkowej.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

34 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 23:22
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza