IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

34 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Zielona mobilność, Przebudowa głównej arterii
szer
post wto, 27 kwi 2021 - 14:28
Post #181


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Bo wczoraj konferencja prasowa była to wszyscy o tym piszą tongue.gif


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 11 maj 2021 - 13:09
Post #182


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
nasze miasto

Kiedy poznamy ostatecznie firmy, które przebudują całą linię tramwajową w Dąbrowie Górniczej?

W Dąbrowie Górniczej jedna drogowa i komunikacyjna inwestycja goni kolejną. Pod koniec kwietnia br. mieliśmy poznać wykonawców następnego, ważnego dla miasta i mieszkańców projektu, a więc przebudowy całego torowiska tramwajowego w mieście, od granicy z Będzinem aż do ul. Kasprzaka. Jak na razie finalny przetarg jeszcze się nie odbył.
Sześć firm chce przebudować cały główny układ drogowy w Dąbrowie Górniczej, od granicy z Będzinem aż do osiedla Kasprzaka. Tyle właśnie ofert wpłynęło w przetargu na przebudowę dróg i torowisk tramwajowych na odcinku 5 kilometrów. Okazuje się jednak, że wyłonienie ostatecznego wykonawcy prac, a potem przygotowanie całej inwestycji do rozpoczęcia trwa dłużej niż można było pierwotnie zakładać.

Zadanie podzielone jest na dwie części ? od ul. Kasprzaka do al. Róź i od al. Róż do pętli przy dąbrowskim Powiatowym Urzędzie Pracy. Chęć realizacji obu fragmentów zgłosiło sześciu tych samych wykonawców.

Są to: konsorcjum firm: Estavel Sp. z o.o. Sp.k. z Imielina oraz Universal Energy Sp. z o.o. z Mysłowic, Silesia Invest z Gliwic, konsorcjum firm Spec Bruk z Libiąża oraz Progreg Budownictwo z Krakowa, konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg "DROGOPOL-ZW" z Katowic oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK z Krakowa, ZUE S.A. z Krakowa, konsorcjum firm: NDI S.A. z Sopotu oraz NDI SOPOT S.A. z Sopotu.

Licytacja zaplanowana była w kwietniu, ale będzie w maju

Podczas licytacji elektronicznej wykonawcy zaoferują ostateczną cenę, za jaką mogą podjąć się tego zadania ? będą stopniowo obniżać swoją propozycję wyjściową.

- Planujemy przeprowadzić aukcję pod koniec kwietnia, o czym poinformowani zostaną oferenci. Prawdopodobnie aukcje dla każdego z zadań odbędą się w różnych terminach ? mówił w kwietniu Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich, które przygotowują całą inwestycję wspólnie z miastem.

Teraz okazało się, że cały proces przygotowania aukcji elektronicznej jeszcze się wydłużył. - Minął właśnie czas na uzupełnianie dokumentacji, wszystkie zapytania. Aukcja elektroniczna zaplanowana została w przyszłym tygodniu, po weekendzie. Wykonawcę prac poznamy więc w połowie przyszłego tygodnia ? deklaruje Andrzej Zowada.

Firmy, które złożyły oferty w przetargu, przystępując do licytacji będą licytować w dół od kwoty oferty, jaką złożyły. Postąpienie zgodnie z zapisami SIWZ będzie co 150 tysięcy złotych brutto.

Teraz oferty wahają się od ponad 84 mln zł do przeszło 160 mln zł (odcinek od Kasprzaka do al. Róż) i od 85 mln zł do prawie 172 zł (odcinek od al. Róż do pętli przy Urzędzie Pracy). Oprócz ceny, przy wyborze pod uwagę brane będzie także doświadczenie kierownika budowy, kierownika robót mostowych i elektrycznych.

Kiedy zatem realnie będą się mogły rozpocząć pierwsze prace w terenie?

- Aktualnie trwają prace komisji przetargowej. Po publikacji informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, w tym wypadku po przeprowadzonej aukcji, oferentom przysługuje potem prawo odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej ? tłumaczy rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Jak się okazuje po uprawomocnieniu decyzji o wyborze wykonawcy kilka tygodni trwa zwykle dopełnienie wszystkich formalności, niezbędnych do podpisania umowy.

- Po podpisaniu umowy z reguły kilka tygodni zajmują prace przygotowawcze, w tym uzgodnienie tymczasowej organizacji ruchu, po których następuje przekazanie placu budowy i rozpoczęcie prac. Nie ma tu jednej konkretnej odpowiedzi o termin rozpoczęcia robót po wyłonieniu wykonawcy, a w dobie pandemii takie szacunki są jeszcze trudniejsze, bo wiele uzgodnień trwa dłużej niż zwykle ? podkreśla Andrzej Zowada.

Tak więc wiele wskazuje na to, że pierwsze prace w Dąbrowie Górniczej rozpoczną się w wakacje, a być może nawet jesienią.

Rewolucyjna zmiana, to będzie zupełnie inny układ drogowy w całym mieście

Wspólne przedsięwzięcie miasta i Tramwajów Śląskich ma odmienić cały układ komunikacyjny w mieście, w połączeniu z już trwającymi zmianami, czyli budową centrum przesiadkowego w centrum (potem też w Gołonogu), tunelem pod torami kolejowymi oraz budową nowej, alternatywnej drogi dojazdowej do śródmieścia, która powstaje za Hutą Bankową.

W ramach planowanych zmian (dwóch osobnych postępowań przetargowych) Tramwaje Śląskie m.in. wymienią 10 kilometrów toru pojedynczego na odcinku od pętli tramwajowej przy ul. Sobieskiego aż do ulicy Kasprzaka. Powstanie nowy przystanek tramwajowy w rejonie Centrum Handlowego Pogoria, a dwa inne przystanki staną się wspólnymi, zintegrowanymi autobusowo-tramwajowymi. Będą to przystanki na Redenie (aleja Róż) oraz Manhattanie. Projekt zakłada również m.in. budowę rond na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego z Chopina oraz Piłsudskiego i Morcinka. Większość pozostałych rond zostanie natomiast przebudowana.

Zlikwidowane zostaną też kładki dla pieszych w rejonie Huty Bankowej oraz Centrum Handlowego Pogoria a także przejścia podziemne przy ul. Chopina, Granicznej oraz Kasprzaka. Zastąpią je przejścia przez jezdnię. Cztery inne przejścia podziemne zostaną przebudowane (Kościuszki, al. Róż, Reymonta, Manhattan). Wzdłuż linii tramwajowej wymienione zostanie oświetlenie. Powstanie też na całym odcinku torowiska tramwajowego nowa ścieżka rowerowa.


w tym tygodniu ma być ta aukcja

CYTAT
nasze miasto

Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej, mówi o projektach komunikacyjnych, dalszych losach FPŻ i imprezach w plenerze

Z prezydentem Dąbrowy Górniczej ? Marcinem Bazylakiem ? rozmawiamy o sprawach ważnych dla miasta i mieszkańców. Zmianach komunikacyjnych, inwestycjach w gospodarkę wodno-ściekową, dalszych losach Fabryki Pełnej Życia. Jest i coś o imprezach plenerowych, które Dąbrowa Górnicza zawsze chętnie organizowała dla dąbrowian i mieszkańców całego regionu.

Generalnie mieszkańcy są zadowoleni z ogromnych zmian komunikacyjnych, jakie zachodzą w mieście. Część z nich, zwłaszcza mieszkających w śródmieściu i przyległych dzielnicach ma jednak wątpliwości, czy likwidacja kładek nad ul. Sobieskiego i przejść podziemnych oraz skierowanie ruchu pieszych bezpośrednio na ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego to dobry pomysł? Codziennie dojeżdżają bowiem tędy z domów do pracy, sklepów. Nie każdy może korzystać z budowanej obwodnicy i powstających dróg. Jak przekonać dąbrowian, że nowe rozwiązania komunikacyjne, w tym likwidacja kładek, przyniosą wszystkim korzyści?

Przede wszystkim, dla uporządkowania informacji, warto podkreślić, że obecnie mamy siedem przejść podziemnych, a zamierzamy zlikwidować trzy spośród nich, w tym dwa od lat praktycznie nieistniejące. Mam na myśli przejście przy Hucie Bankowej oraz przejście pod ul. Piłsudskiego w Gołonogu, w rejonie ul. Kasprzaka. Z pewnością od kilkunastu lat, a być może i kilkudziesięciu, przejścia te nie są używane, a mieszkańcy przez jezdnie przechodzą górą. Zlikwidowane zostanie też przejście przy Damelu, które zastąpimy przejściem w jednym poziomie z wykorzystaniem i tak już istniejącej sygnalizacji świetlnej. Dlatego w mojej ocenie likwidacja tych przejść nie powinna wywoływać obaw wśród mieszkańców. Rozumiem, że obawy takie może rodzić chęć usunięcia dwóch kładek. Chodzi o kładkę przy centrum handlowym Pogoria oraz dawną kładkę pracowniczą przy Hucie Bankowej, które zostaną zastąpione wyniesionym przejściem dla pieszych na przedłużeniu ul. 3 Maja. W rejon ten zostanie także przesunięty przystanek tramwajowy, który dzisiaj zlokalizowany jest pomiędzy obiema kładkami. Przyjęcie takiego rozwiązania to efekt konsultacji społecznych, prowadzonych m.in. w ramach projektu Fabryka Pełna Życia i rewitalizacji śródmieścia czy projektu ?Żywa ulica? ? realizowanego na ul. 3 Maja. Rozwiązanie to ułatwi mieszkańcom przemieszczenie się pomiędzy przedzieloną drogą częściami śródmieścia, które dziś dla osób niemogących skorzystać z kładki czy przejścia podziemnego jest bardzo utrudnione.

Mieszkańcy obawiają się, że będą musieli przebiegać przed samochodami przejeżdżającymi przez centrum miasta.

Dlatego właśnie budujmy zupełnie nową drogę, która przebiega za Hutą Bankową oraz po terenach byłej kopalni Paryż i połączy ul. Kolejową z ul. Sobieskiego w rejonie Urzędu Pracy. Dziś rzeczywiście główny tranzyt przez miasto odbywa się przez jego centrum ? każdy, kto jedzie z Będzina do Gołonoga, na Dziewiąty czy Trzydziesty, musi przejechać przez rondo w centrum Dąbrowy. Budując nową drogę, chcemy ten ruch ograniczyć. To dopiero pierwszy etap uspakajania ruchu w centrum. Kolejnym etapem, do którego przymierzamy się w kolejnych perspektywach unijnych dotacji, jest połączenie ul. Kolejowej z Aleją Zagłębia Dąbrowskiego. Realizacja obu etapów pozwoli na stworzenie alternatywnego połączenia biegnącego od Gołonoga, przez Reden, śródmieście, centrum do granicy z Będzinem, a tym samym uspokojenia ruchu na dzisiejszej, głównej osi komunikacyjnej miasta.

Z czego wynika taka koncepcja? To analizy ekspertów? Wasze obserwacje?

Wynika ona ze Studium Komunikacyjnego, które powstało w 2017 roku. Praktycznie wszystkie nowe rozwiązania komunikacyjne, które obecnie wprowadzamy na terenie miasta oparte są o Studium. Zawiera ono analizy oraz prognozy, m.in. ruchu indywidualnego czy transportu publicznego. Nie moglibyśmy sobie pozwolić, aby wprowadzać tego typu zmiany, nie znając takich prognoz i wynikających z nich wytycznych.

Wkrótce rozpocznie się także przebudowa całej linii tramwajowej, prowadzącej przez Dąbrowę Górniczą, od ulicy Sobieskiego aż do Gołonoga, a jesienią budowa kolejnych tuneli pod linią kolejową w rejonie dworca PKP w Gołonogu. Mieszkańcy mają powody do obaw, miasto stanie w korkach, czy wszystko uda się raczej przeprowadzić sprawnie?

Wszystkie te projekty nakładają się na siebie z przyczyn od nas niezależnych, czyli z perspektywy finansowej Unii Europejskiej. Oba projekty, zarówno kolejowy jak i tramwajowy, są projektami współfinansowanymi ze środków UE i oba muszą być zakończone oraz rozliczone w 2023 roku.

A nie boi się pan, że kiedy te wszystkie prace się zaczną, to miasto stanie?

Właśnie dlatego, aby uniknąć takiej sytuacji, budowę centrów przesiadkowych zaczęliśmy od centrum i budowy nowej drogi. Staramy się tak koordynować prace, aby obie te inwestycje sprawnie się minęły. Zakładamy, że w momencie, kiedy dojdzie do przebudowy linii tramwajowej w centrum, alternatywna droga prowadząca w kierunku Będzina powinna być już gotowa. Musimy mieć jednak też świadomość, że uciążliwości nie da się wyeliminować całkowicie.


W Dąbrowie Górniczej udało się zrealizować kilka lat temu duży projekt związany z gospodarką wodno-ściekową, m.in. w dzielnicy Strzemieszyce. Nowa kanalizacja, a przy okazji chodniki i drogi miały się także pojawić przy okazji kontynuacji tego przedsięwzięcia w kolejnych dzielnicach, takich jak Tucznawa, Trzebiesławice, Ujejsce. W takim razie, co dalej z miejskim projektem gospodarki wodno-ściekowej? Kiedy rozpoczną się prace i w jakich dzielnicach?

Jeśli chodzi o Ujejsce, to część gospodarki wodnościekowej uda nam się uporządkować przy okazji prac związanych z przebudową trasy DK1 i podniesieniem jej parametrów drogi ekspresowej. Z głosów, jakie docierają do mnie od mieszkańców wszystkich dzielnic to tym, na czym najbardziej im zależy, jest poprawa stanu dróg i chodników w dzielnicach. Przeliczamy też tzw. RLM-y, czyli współczynniki efektu ekologicznego. Przyglądamy się pod tym kątem, ponieważ tego typu inwestycje mogą zostać dofinansowane z funduszy zewnętrznych pod warunkiem uzyskania określonego efektu ekologicznego. Dlatego też analizujemy, czy modernizacje dróg i chodników, wykonywać w ramach uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej, czy lepiej wykonać je bez inwestycji w sieci i uruchomić środki na indywidualne dotacje dla mieszkańców, np. na przydomowe oczyszczalnie ścieków.

Pandemia pokrzyżowała zdecydowanie wszystkie plany związane z budową nowego śródmieścia na terenie Fabryki Pełnej Życia. Trzeba było ostro zaciągnąć hamulec, a czas niestety się nie zatrzymuje. Co w takim razie dalej z tym projektem? Rozpocznie się wkrótce realizacja choćby części projektowych zamierzeń?

Pandemia spowodowała, że nie tylko my musieliśmy zrezygnować z wielu rzeczy, ale nie rezygnujemy z projektów. Dotyczy to również projektu Fabryka Pełna Życia. Na majowej sesji rady miejskiej będzie głosowany miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenu Fabryki. To efekt przeszło rocznej pracy projektantów i przełożenie projektu urbanistycznego w dokument planistyczny. Fabryka przygotowuje się też do nowej perspektywy unijnej oraz pozyskania prywatnych inwestorów. Część społeczną projektu chcemy sfinansować przy udziale funduszy unijnych bądź rządowych, z kolei na budowę biurowca, browaru i części mieszkalnej mamy w planach pozyskanie inwestorów prywatnych ? liczę, że jeszcze w tym roku.

W maju rozpoczęło się w kraju ograniczanie obostrzeń związanych z pandemią. Czy, jeśli oczywiście pozwoli na to aktualna sytuacja związana z obecnością COVID-19, jest szansa na to, by miasto zorganizowało jesienią większą imprezę plenerową? Coś na kształt odłożonych w czasie Dni Dąbrowy Górniczej. Czy są takie plany, czy w tym roku raczej nie rozważacie już takich pomysłów?

Na pewno chcemy zapewnić mieszkańcom ciekawą ofertę spędzania czasu wolnego. Podobnie jak w zeszłym roku, celujemy w mniejsze, bardziej kameralne wydarzenia kulturalne czy sportowe. W moim odczuciu w obecnej sytuacji jest to dobre podejście, i jeśli tylko obostrzenia na to pozwolą, to takie kameralne formy w różnych częściach miasta będą wprowadzane.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał: Piotr Sobierajski


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pią, 14 maj 2021 - 08:58
Post #183


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(warius @ wto, 02 mar 2021 - 15:08) *
CYTAT
Podczas licytacji elektronicznej wykonawcy zaoferują ostateczną cenę, za jaką mogą podjąć się tego zadania ? będą stopniowo obniżać swoją propozycję wyjściową. Teraz ich oferty wahają się od ponad 84 mln zł do przeszło 160 mln zł (odcinek od Kasprzaka do al. Róż) i od 85 mln zł do prawie 172 zł (odcinek od al. Róż do pętli przy Urzędzie Pracy). Oprócz ceny, przy wyborze pod uwagę brane będzie także doświadczenie kierownika budowy, kierownika robót mostowych i elektrycznych.



Aukcja odbyła się wczoraj, niestety Tramwaje nie podają o ile firmy zeszły z ceną. Są tylko informacje, że firma x wygrała. Natomiast P. Bazylak zapewniał wczoraj w swoim materiale na FB, że podpisanie umów nastąpi w przeciągu kilku tygodni więc chyba osiągnięto zadowalający kompromis.

Odcinek w centrum ma robić firma Silesia Invest Sp z o.o., a Reden/Gołonóg ZUE S.A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 24 cze 2021 - 10:20
Post #184


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
dg.pl

GŁÓWNA OŚ MIASTA PRZEJDZIE MODERNIZACJĘ

Zmodernizowane drogi, chodniki i torowiska tramwajowe. Udogodnienia dla pieszych i rowerzystów, łatwiejszy dostęp do autobusów i tramwajów. Taki ma być efekt wspólnego przedsięwzięcia miasta i Tramwajów Śląskich.

– Efekt tej inwestycji przyniesie ważną zmianę, którą planowaliśmy i zapowiadaliśmy od kilku lat. Modernizacja linii tramwajowej to uzupełnienie działań związanych z budową centrów przesiadkowych przy dworach i przebudową układu drogowego. Te rozwiązania sprawią, że będzie można łatwiej i wygodniej przemieszczać się po mieście, a samo miasto stanie się dla wszystkich bardziej przyjazne i dostępne – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Wspólne przedsięwzięcie miasta i Tramwajów Śląskich obejmuje m.in. modernizację torów i trakcji elektrycznej, przebudowę jezdni, chodników i budowę dróg rowerowych. W efekcie inwestycji, część skrzyżowań będzie przebudowana na ronda, skorygowana zostanie lokalizacja przystanków, a niektóre z nich będą wspólne dla tramwajów i autobusów. Zlikwidowane zostaną kładki nad ul. Sobieskiego i wyznaczone będą przejścia przez jezdnię. Prace powinny ruszyć w najbliższych miesiącach, a ich efekt ma być widoczny do końca czerwca 2023 r. W części dotyczącej infrastruktury tramwajowe, inwestycja będzie współfinansowana ze środków unijnych.

– Dlaczego zdecydowaliśmy się na tę inwestycję? Bo chcemy zachęcać mieszkańców do korzystania z transportu publicznego. Zachęcić możemy ich poprzez podnoszenie jakości komunikacji tramwajowej. Przebudowane torowiska umożliwią wprowadzenie do miasta nowoczesnego, niskopodłogowego taboru, który będzie poruszał się z większą prędkością. Jeżeli tramwaje będą jeździć szybciej, częściej, będą wygodniejsze i klimatyzowane, to pasażerowie chętniej z nich skorzystają. Zmodernizowane torowiska dadzą też korzyści otoczeniu, bo zmniejszą hałas i wibracje podczas przejazdu tramwajów – wyjaśnia Bolesław Knapik, prezes zarządu Tramwajów Śląskich S.A.
Kompleksowa przebudowa obejmie odcinek od ul. Kasprzaka do granicy Dąbrowy Górniczej z Będzinem. Firmy, które podejmą się tego przedsięwzięcia, zostały wyłonione podczas aukcji elektronicznej. Do przetargu wpłynęły zgłoszenia od sześciu wykonawców, zainteresowanych przeprowadzeniem prac na obu odcinkach. Ich oferty wahały się od ponad 84 mln zł do przeszło 160 mln zł (odcinek od Kasprzaka do al. Róż) i od 85 mln zł do prawie 172 mln zł (odcinek od al. Róż do pętli przy Urzędzie Pracy). Podczas licytacji elektronicznej, stopniowo obniżając swoje propozycje wyjściowe, zaoferowali ostateczne ceny, za jakie mogą podjąć się tego zadania.

Zadanie podzielone jest na dwie części – od ul. Kasprzaka do al. Róź i od al. Róż do pętli przy Urzędzie Pracy. Pierwszą, za 76,2 mln zł, zrealizuje Silesia Invest sp. z o. o. z Gliwic; drugą, o wartości 75,9 mln zł ZUE S.A. z Krakowa. Inwestycje sfinansuje miasto, które wyłoży 96,3 mln zł, i Tramwaje Śląskie, które przeznaczą 55,8 mln zł. Podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej radni podjęli uchwałę, która zabezpiecza środki na realizację tego zadania po stronie gminy.

Na odcinku Kasprzaka – al. Róż (Piłsudskiego, Królowej Jadwigi) po stronie Tramwajów Śląskich zadanie obejmuje przebudowę torowiska o długości ok. 2,6 km, przejazdów (poza skrzyżowaniami z ul. Majakowskiego i Tysiąclecia) i sieci trakcyjnej.

Po stronie miasta zadanie obejmuje:

budowę i przebudowę infrastruktury pieszo-rowerowej (chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, drogi dla rowerów oraz zieleńce);
częściowe zmiany geometrii istniejącego układu drogowego, szczególnie przebiegu jezdni i pasów dzielących;
przebudowę oświetlenia drogowego;
przebudowę skrzyżowania ul. Piłsudskiego z ul. Morcinka na rondo turbinowe;
przebudowę pozostałych skrzyżowań;
przebudowę istniejących zjazdów;
budowę zintegrowanego przystanku tramwajowo-autobusowego w miejscu istniejącego przystanku „Gołonóg Manhattan”;
budowę przystanków „Reden”, „Gołonóg Damel” oraz „Gołonóg Centrum”;
przebudowę przejścia podziemnego na Redenie
rozbiórkę konstrukcji przejścia podziemnego przy przystanku „Gołonóg Damel”;
rozbiórkę konstrukcji przejścia podziemnego pomiędzy przystankiem „Gołonóg Centrum” a skrzyżowaniem ul. Piłsudskiego z ul. Kasprzaka.
Na odcinku al. Róż – pętla przy Urzędzie Pracy (Królowej Jadwigi, Sobieskiego), po stronie Tramwajów Śląskich zadanie obejmuje przebudowę torowiska, pętli i sieci trakcyjnej.

Po stronie miasta zadanie obejmuje:

budowę i przebudowę infrastruktury pieszo-rowerowej (chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, drogi dla rowerów oraz zieleńce);
częściowe zmiany geometrii istniejącego układu drogowego, szczególnie przebiegu jezdni i pasów dzielących;
przebudowę oświetlenia drogowego,
przebudowę skrzyżowania ul. Sobieskiego z ul. Chopina na rondo turbinowe;
przebudowę ronda na skrzyżowaniu Sobieskiego/Kościuszki;
przebudowę ronda Merkury;
przebudowę pozostałych skrzyżowań;
przebudowę istniejących zjazdów;
budowę przystanków „Dąbrowa Górnicza Huta Bankowa”, „Dąbrowa Górnicza Centrum” oraz nowoprojektowanego przy CH Pogoria;
budowę wyniesionego przejścia dla pieszych w rejonie CH Pogoria oraz przystanku „Dąbrowa Górnicza Centrum”;
rozbiórkę konstrukcji przejścia podziemnego przy przystanku „Dąbrowa Górnicza Huta Bankowa”;
rozbiórkę kładki przy przystanku „Dąbrowa Górnicza Sienkiewicza”;
rozbiórkę przy kładki przy CH Pogoria;
przebudowę przejścia podziemnego w centrum;
przebudowę przejścia podziemnego pod rondem Merkury;
budowę zintegrowanego przystanku tramwajowo – autobusowego w miejscu istniejącego przystanku „Dąbrowa Górnicza Aleja Róż”.

Przebudowa głównej arterii miasta, budowa centrum przesiadkowego i nowego układu drogowego w śródmieściu to przedsięwzięcia, które mają przynieść korzyści użytkownikom dróg, pieszym i pasażerom komunikacji publicznej. Dzięki nim ma poprawić się sposób poruszania się po mieście. Prace przy stacji kolejowej i na drogach w centrum już trwają.

W zamyśle autobus, tramwaj czy pociąg mają być łatwo dostępne, wygodne, docierać na czas w jak najwięcej miejsc, a przez to stanowić alternatywę dla samochodu. Równoprawnym środkiem transportu, do użytku na co dzień, ma być również rower. Do tego konieczna będzie również nowa siatka połączeń autobusowych, która lepiej skomunikuje dzielnice z centrum, a stamtąd ułatwi dotarcie do innych miast.





Nie wiem czy ukazanie tego tekstu oznacza podpisanie umów.
Znowu o tej granicy z Będznem, a przecież modernizacja ma być do pętli. Będzie problem z nowoczesnymi tramwajami, bo zostanie odcinek od pętli do nerki w Będzinie, który nie będzie remontowany z programów unijnych. Tam kiedyś TŚ miały robić tylko jakieś mniejsze poprawki we własnym zakresie i może po nich dałoby się.

No i ponownie żal tej kładki przy CH Pogoria. Jakby nie mogło być jednocześnie i przejście, i kładka.



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post czw, 24 cze 2021 - 14:37
Post #185


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Wychodzi z tego, że aukcje pozwoliły obniżyć ceny o +-8 mln (10%) w obu przypadkach względem ofert z przetargu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel
post czw, 24 cze 2021 - 18:37
Post #186


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 35
Dołączył: pią, 05 mar 10
Nr użytkownika: 3,748
Płeć: Mężczyzna



Szkoda, że nie ma planu pociągnięcia ścieżki rowerowej z prawdziwego zdarzenia po prawej stronie (patrząc w stronę Centrum) ulicy Piłsudskiego pomiędzy skrzyżowaniem z Tysiąclecia i Morcinka. Szczególnie, że z tego co widzę nie planuje robić przejazdu rowerowego przy przejściu na Manhattanie!?
Straszne marnotrawstwo tego przejścia.

Ciekawy też jestem co planują zrobić z istniejącym fragmentem ścieżki od stacji BP w stronę Gołonoga.

Nie po to chyba robili tam ścieżkę, żeby teraz zrobić chodnik szeroki na 3 metry? biggrin.gif

PS. Również nie widać w planach "ucywilizowania" tunelu pod torami w ciągu ulicy Granicznej jak i wspominanego kiedyś pomysłu na zrobienie tunelu pod torami w okolicach ulicy Kilińskiego albo Podłęknickiej (nie pamiętam już).

Ten post edytował Daniel czw, 24 cze 2021 - 18:43
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pią, 25 cze 2021 - 13:47
Post #187


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ czw, 24 cze 2021 - 10:20) *
Nie wiem czy ukazanie tego tekstu oznacza podpisanie umów.


Miasto czeka na zatwierdzenie wyników aukcji przez Urząd Zamówień Publicznych, po zatwierdzeniu nastąpi podpisanie umów.
Wczoraj na radzie miejskiej uchwałą zabezpieczono środki na realizację tych inwestycji stąd wysyp newsów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzegorz-dg
post nie, 27 cze 2021 - 12:31
Post #188


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 765
Dołączył: nie, 17 cze 12
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 5,028
Płeć: Mężczyzna



Na Sesji Rady Miasta był obecny prezes spółki Tramwaje Śląskie i mówił że odcinek torów w Będzinie wyremontują sami w własnym zakresie .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post czw, 01 lip 2021 - 08:10
Post #189


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna






Za kilka-kilkanaście tygodni ilość utrudnień na mieście zwiększy się smile2.gif

Ten post edytował warius czw, 01 lip 2021 - 08:23
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post czw, 01 lip 2021 - 20:11
Post #190


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(warius @ czw, 01 lip 2021 - 08:10) *



Za kilka-kilkanaście tygodni ilość utrudnień na mieście zwiększy się smile2.gif

I znowu ludzie będą narzekać jaka ta DG be i jaki ten Prezydent do kitu bo remontuje drogi i tory i są utrudnienia a przecież można remontować bez utrudnień. Połowa Dąbrowy stanie się ekspertami i inżynierami drogownictwa i budownictwa laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pią, 02 lip 2021 - 08:58
Post #191


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



^^ Pod postem na FB informującym o remoncie torowiska przez Tramwaje śląskie byli tacy którzy narzekali na to, że w centrum będzie ten remont a nie w Błędowie.

Mnie już żadne opinie nie dziwią laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mydliczek
post czw, 29 lip 2021 - 11:29
Post #192


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 293
Dołączył: pią, 08 kwi 05
Nr użytkownika: 139
Płeć: Mężczyzna



Remontują odcinek Będzin Koszelew - Będzin Paryska. Tor w stronę Dąbrowy całkiem rozebrano.

Ten post edytował mydliczek czw, 29 lip 2021 - 11:30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 11 sie 2021 - 14:19
Post #193


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^
i to świetna wiadomość, nie spodziewałem się już tak nagle zaczną. Bez remontu w Będzinie nowoczesne tramwaje nie wjadą do DG. Widziałem kiedyś, że coś tam zaczynali, myślałem, że będą wymieniali tylko niektóre podkłady. Ciekawe jaki zakres - pewnie minimalny i dotyczy tylko samych torów i to pewnie bez głębszej podbudowy. Zobaczymy czy podkłady drewniane czy betonowe. Może jeszcze perony bo na przystanku Koszelew też fatalne i tam chyba z tymi ułożonymi płytami. Strasznie wyglądał ten bieda patent TŚ. Jeszcze zostanie do nerki i Koszelew - pętla przy urzędzie pracy.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 25 sie 2021 - 14:21
Post #194


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
nasze miasto

Wymienią całe torowisko tramwajowe w Dąbrowie Górniczej. Wykonawcy wybrani. Kiedy początek prac w terenie?

Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej czekają na rozpoczęcie największej w historii miasta “tramwajowej” inwestycji, po zakończeniu której wymienione zostanie torowisko niemal w całym mieście. Pierwsze sygnały mówiły o tym, że może się zacząć już w wakacje. Teraz wiadomo, że stanie się to nieco później.

Jest to wspólna inwestycja spółki Tramwaje Śląskie i miasta Dąbrowa Górnicza. We wspólnym przetargu na wyłonienie wykonawców tych zadań wyłonieni zostali generalni wykonawcy. Odcinki od pętli KWK Paryż do alei Róż i od alei Róż do ul. Kasprzaka są bowiem traktowane jako dwa odrębne zadania.

Początkowo aż sześć firm chciało przebudować cały główny układ drogowy w Dąbrowie Górniczej, od granicy z Będzinem aż do wspomnianego osiedla Kasprzaka. Tyle właśnie ofert wpłynęło w przetargu na przebudowę dróg i torowisk tramwajowych na odcinku 5 kilometrów (10 km toru pojedynczego). Podczas licytacji elektronicznej wykonawcy zaoferowali ostateczną cenę, za jaką mogą podjąć się tego zadania – stopniowo obniżali swoją propozycję wyjściową. Firmy, które złożyły oferty w przetargu, przystępując do licytacji, licytowały w dół od kwoty oferty, jaką złożyły. Postąpienie zgodnie z zapisami SIWZ miało miejsce co 150 tysięcy złotych brutto.

Dwa zadania, dwóch różnych wykonawców

Ostatecznie w trakcie aukcji elektronicznej zwycięzcą w ramach zadania „Przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Sobieskiego i ul. Królowej Jadwigi w Dąbrowie Górniczej, od Pętli KWK Paryż do Al. Róż” - zadanie nr 2.5 została spółka Silesia Invest z Gliwic. Cena oferty brutto wyniosła 75 mln 900 tys. zł. Gwarancja obejmuje 84 miesiące.

Przedsięwzięcie pod nazwą: „Przebudowa torowiska wydzielonego w ciągu ul. Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej, na odcinku od Al. Róż do ul. Kasprzaka" - zadanie nr 2.6 zyskało natomiast najlepszą ofertę w postaci tej, którą zaoferowała spółka ZUE z Krakowa. Cena oferty brutto wyniosła 76 mln 243 tys. zł Gwarancja tutaj także określona została na 84 miesiące.

Kiedy pierwsze prace i wymiana torowiska?

Kiedy zatem można się spodziewać pierwszych prac w terenie?

- Aktualnie trwa kontrola prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w zakresie tych przetargów. Jeśli kontrola zakończy się pomyślnie, będziemy mogli przystąpić do podpisania umów z wykonawcami. Termin rozpoczęcia prac oraz szczegóły ich realizacji, w tym ramowy harmonogram, wykonawcy przedstawią po podpisaniu umów – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie
.

Nieoficjalnie mówi się, że inwestycja może się rozpocząć pod koniec września. Do rozstrzygnięcia pozostaje także to, gdzie będzie jej początek. W śródmieściu trwają prace przy budowie centrum przesiadkowego oraz nowej drogi za Hutą Bankową, tak więc, by nie komplikować jeszcze bardziej sytuacji kierowców, mówi się, że najpierw wymieniony zostanie odcinek torowiskak od strony Gołonoga. Z drugiej strony przy Powiatowym Urzędzie Pracy powstaje nowe rondo, przez środek którego prowadzi linia tramwajowa. By ta część nowego miejskiego układu drogowego była wykonana w całości, najlepiej byłoby więc zacząć wymianę torowiska na ul. Sobieskiego. Jak będzie w rzeczywistości? O tym przekonamy się już za kilka tygodnia. To, co już pewne, to fakt, że kierowców i pieszych czekać będą kolejne utrudnienia. Finalnie, kiedy powstanie cała nowa infrastruktura komunikacyjna, wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe, nowe, zaplanowane ronda, ma jeździć się po mieście lepiej. Na to przyjdzie nam jednak poczekać co najmniej kilkanaście miesięcy.

Rewolucyjna zmiana, to będzie zupełnie inny układ drogowy w całym mieście

Wspólne przedsięwzięcie miasta i Tramwajów Śląskich ma odmienić cały układ komunikacyjny w mieście, w połączeniu z już trwającymi zmianami, czyli budową centrum przesiadkowego w centrum (potem też w Gołonogu), tunelem pod torami kolejowymi oraz budową nowej, alternatywnej drogi dojazdowej do śródmieścia, która powstaje za Hutą Bankową.

W ramach planowanych zmian Tramwaje Śląskie m.in. wymienią 10 kilometrów toru pojedynczego na odcinku od pętli tramwajowej przy ul. Sobieskiego aż do ulicy Kasprzaka. Powstanie nowy przystanek tramwajowy w rejonie Centrum Handlowego Pogoria, a dwa inne przystanki staną się wspólnymi, zintegrowanymi autobusowo-tramwajowymi. Będą to przystanki na Redenie (aleja Róż) oraz Manhattanie. Projekt zakłada również m.in. budowę rond na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego z Chopina oraz Piłsudskiego i Morcinka. Większość pozostałych rond zostanie natomiast przebudowana.

Zlikwidowane zostaną też kładki dla pieszych w rejonie Huty Bankowej oraz Centrum Handlowego Pogoria a także przejścia podziemne przy ul. Chopina, Granicznej oraz Kasprzaka. Zastąpią je przejścia przez jezdnię. Cztery inne przejścia podziemne zostaną przebudowane (Kościuszki, al. Róż, Reymonta, Manhattan). Wzdłuż linii tramwajowej wymienione zostanie oświetlenie. Powstanie też na całym odcinku torowiska tramwajowego nowa ścieżka rowerowa.

Co zrobią Tramwaje Śląskie, a co miasto?

Na odcinku Kasprzaka – al. Róż (Piłsudskiego, Królowej Jadwigi) po stronie Tramwajów Śląskich zadanie obejmuje przebudowę torowiska o długości ok. 2,6 km, przejazdów (poza skrzyżowaniami z ul. Majakowskiego i Tysiąclecia) i sieci trakcyjnej.

Po stronie miasta zadanie obejmuje:

budowę i przebudowę infrastruktury pieszo-rowerowej (chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, drogi dla rowerów oraz zieleńce);
częściowe zmiany geometrii istniejącego układu drogowego, szczególnie przebiegu jezdni i pasów dzielących;
przebudowę oświetlenia drogowego;
przebudowę skrzyżowania ul. Piłsudskiego z ul. Morcinka na rondo turbinowe;
przebudowę pozostałych skrzyżowań;
przebudowę istniejących zjazdów;
budowę zintegrowanego przystanku tramwajowo-autobusowego w miejscu istniejącego przystanku „Gołonóg Manhattan”;
budowę przystanków „Reden”, „Gołonóg Damel” oraz „Gołonóg Centrum”;
przebudowę przejścia podziemnego na Redenie
rozbiórkę przejścia podziemnego przy przystanku „Gołonóg Damel”;
rozbiórkę przejścia podziemnego pomiędzy przystankiem „Gołonóg Centrum” a skrzyżowaniem ul. Piłsudskiego z ul. Kasprzaka.
Na odcinku al. Róż – pętla przy Urzędzie Pracy (Królowej Jadwigi, Sobieskiego), po stronie Tramwajów Śląskich zadanie obejmuje przebudowę torowiska, pętli i sieci trakcyjnej.

Po stronie miasta zadanie obejmuje:

budowę i przebudowę infrastruktury pieszo-rowerowej (chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, drogi dla rowerów oraz zieleńce);
częściowe zmiany geometrii istniejącego układu drogowego, szczególnie przebiegu jezdni i pasów dzielących;
przebudowę oświetlenia drogowego,
przebudowę skrzyżowania ul. Sobieskiego z ul. Chopina na rondo turbinowe;
przebudowę ronda na skrzyżowaniu Sobieskiego/Kościuszki;
przebudowę ronda Merkury;
przebudowę pozostałych skrzyżowań;
przebudowę istniejących zjazdów;
budowę przystanków „Dąbrowa Górnicza Huta Bankowa”, „Dąbrowa Górnicza Centrum” oraz nowego przy CH Pogoria;
budowę wyniesionego przejścia dla pieszych w rejonie CH Pogoria oraz przystanku „Dąbrowa Górnicza Centrum”;
rozbiórkę konstrukcji przejścia podziemnego przy przystanku „Dąbrowa Górnicza Huta Bankowa”;
rozbiórkę kładki przy przystanku „Dąbrowa Górnicza Sienkiewicza”;
rozbiórkę przy kładki przy CH Pogoria;
przebudowę przejścia podziemnego w centrum;
przebudowę przejścia podziemnego pod rondem Merkury;
budowę zintegrowanego przystanku tramwajowo – autobusowego w miejscu przystanku „Dąbrowa Górnicza Aleja Róż”.
Planowana inwestycja to część szerszych działań w Dąbrowie Górniczej, nastawionych na rozwój transportu publicznego i rozbudowę sieci dróg rowerowych. Dzięki temu autobus, tramwaj i rower przy poruszaniu się po mieście mają stać się alternatywą dla samochodu.


nie ma jeszcze umów, to taki termin to pewnie przekazanie placu budowy, a nie realne prace. Wykonawcy nie zorganizują się tak z dnia na dzień.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pią, 27 sie 2021 - 09:02
Post #195


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Marcin Bazylak - Prezydent Dąbrowy Górniczej
15tSp oncisgoltgdozeodrmed. ·
Właśnie mija 10 miesięcy od rozpoczęcie przebudowy układu komunikacyjnego przy dworcu kolejowym w centrum miasta i budowy centrum przesiadkowego.
Choć za nami dopiero 1/3 czasu przewidzianego na realizacje tej inwestycji, połowa prac została już wykonana. M.in. w całości wykonany został strop i ściany przyszłego tunelu na przedłużeniu ul. Kościuszki łączący tę ulicę z ul. Limanowskiego. Gotowa jest też konstrukcja wiaduktu i ślad nowej drogi, która połączy centrum przesiadkowe z ul. Perla i Moniuszki. Niemal gotowe są również nowe perony, a także nowe przebiegi ul. Kolejowej i łącznika ul. Limanowskiego z Robotniczą i Korzeńcem.
Jednak jak na każdej budowie zdarzają się trudności, z którymi musimy się mierzyć. Jedną z nich jest wstrzymanie przez Wojewodę Śląskiego tzw. decyzji ZRID czyli Zezwolenia Realizacji Inwestycji Drogowej.
Z czego wyniknął ten fakt?
To efekt odwołania się od wydanego jeszcze w zeszłym roku zezwolenia na budowę, przez właścicieli garaży, po terenie których przebiegać będzie nowa droga pomiędzy centrum przesiadkowym, a rejonem urzędu pracy.
Planując inwestycję Wydział Inwestycji Drogowych złożył wniosek o wydanie zezwolenia, które nie tylko pozwoliłoby na realizację zaprojektowanej już drogi, ale również zabezpieczyło tzw. „rezerwę terenową” pod budowę w przyszłości drugiej nitki jezdni. Z tym zamysłem nie zgodzili się właściciele garaży i odwołali się do Wojewody Śląskiego. Co szczególnie ważne – Wojewoda, mimo wszczęcia postępowania i rozpatrywania wniosku właścicieli garaży, zezwolił na realizację inwestycji i prowadzenie prac w terenie.
Co się z tym faktem wiąże?
Obecnie prowadzone są działania zmierzające do wydania zmienionego pozwolenia, a na placu budowy prowadzone są prace służące zabezpieczeniu już wykonanego zakresu. Wykonywane są również prace, które odbywają się w oparciu o inne pozwolenia, m.in. związane z przebudową peronów i linii kolejowej czy budową parkingów.
Niezależnie jednak od powyższego, we wrześniu rozpoczną się pierwsze prace w rejonie dworca w Gołonogu, gdzie również przebudowane zostaną perony, tory i cały układ komunikacyjny. W połowie września musimy się też liczyć z zamknięciem przejazdu kolejowego i dodatkowymi utrudnieniami na ul. Konopnickiej.
Jestem przekonany, że tempo prac zostanie utrzymane, a wszystkie utrudnienia potrwają najkrócej jak to możliwe.
PS. Do 3 września PKP S.A. czeka na oferty na remont budynku dworca w centrum.


Najciekawszy wyboldowany fragment, miasto chciało zabezpieczyć rezerwę terenową pod drugą jezdnię. Mimo sprzeciwu myślę, że jak zajdzie taka konieczność i znajdzie się kasa to możemy się doczekać dalszej rozbudowy tej mini "obwodnicy"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 27 sie 2021 - 09:49
Post #196


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



też zwróciłem na to uwagę i właśnie wszedłem o tym napisać wink.gif
O ile od Sobieskiego do pierwszego ronda przy dworcu to nie będzie problem, to już dalej wszystko do przebudowy, łącznie, z tymi rondami. I tam to pewnie szansa za kilkadziesiąt lat.
No chyba, że poszerzenie w przyszłości tylko od Sobieskiego do dworca.
Ciekawe jak z własnością terenów dawnej KWK Paryż. Jak to wszystko kiedyś zagospodarować. Będą fundusze na transformację i czy da się coś z tego skorzystać. Na razie przynajmniej przy okazji jest likwidowana ta wielka hałda, ale być może nie cała, tylko część kolidująca z inwestycją.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pon, 27 wrz 2021 - 14:04
Post #197


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Pora na kolejną odsłonę komunikacyjnej rewolucji w Dąbrowie Górniczej

Przed mieszkańcami Dąbrowy Górniczej kolejna odsłona trwającej w mieście komunikacyjnej rewolucji. Tym razem przebudowywana będzie główna komunikacyjna oś miasta, którą kursują tramwaje.

W poniedziałek 27 września podpisana została umowa z generalnym wykonawcą przebudowy ul. Piłsudskiego i części ul. Królowej Jadwigi. Odcinek między aleją Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka za niemal 62 mln zł netto przebuduje firma ZUE SA z Krakowa.

Nowe drogi rowerowe i rondo turbinowe przy skrzyżowaniu z ul. Morcinka

– Warto podkreślić, że to będzie wspólna inwestycja Dąbrowy Górniczej i Tramwajów Śląskich. Środki, które przekażemy z budżetu miasta mają sprawić, że to będzie projekt kompleksowy, zapewniający łatwy dostęp do tramwajów i do przesiadki na autobus, a także dający alternatywę do przyjaznego i sprawnego poruszania się przez miasto pieszym i rowerzystom – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

W miejskim zakresie inwestycji jest m.in. przebudowa układu drogowego i oświetlenia ulicznego, budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ul. Morcinka, budowa i przebudowa chodników, ciągów pieszo-rowerowych, drogi dla rowerów oraz zieleńców, budowa przystanków autobusowych, przebudowa przejścia podziemnego na Redenie i likwidacja przejść podziemnych przy przystanku Gołonóg Damel i w pobliżu przystanku Gołonóg Centrum.

Dwa przystanki po przebudowie będą miały charakter zintegrowanych

Bolesław Knapik, prezes Tramwajów Śląskich: – Myślę, że przebudowane wcześniej torowisko na ulicy Kasprzaka jest dobrym przykładem podnoszenia jakości komunikacji tramwajowej. Teraz pora na kolejny odcinek w stronę centrum miasta. Chcemy, by po modernizacji torowisk w Dąbrowie Górniczej na liniach pojawiły się nowe niskopodłogowe tramwaje.

Przeznaczony do modernizacji odcinek dwutorowej linii tramwajowej ma ok. 2,6 km długości. Torowisko zostanie wykonane w konstrukcji klasycznej na podkładach strunobetonowych, a na przejazdach przez jezdnię oraz przy przystankach tramwajowych ułożone zostaną prefabrykowane płyty torowe. W obu przypadkach zastosowane zostaną nowoczesne systemy elastycznego montażu szyn, ograniczające emisję hałasu i drgań.

Przebudowanych zostanie 10 peronów przystankowych. Wyróżnikiem inwestycji będą zintegrowane przystanki tramwajowo-autobusowe Gołonóg Manhattan i Dąbrowa Górnicza Aleja Róż: w tych lokalizacjach autobusy zjeżdżać będą z wewnętrznych pasów jezdni na torowisko.

Zgodnie z umową prace między aleją Róż i ul. Kasprzaka mają potrwać do końca 2022 roku.

Powyższa inwestycją jest częścią „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. Na rozstrzygnięcie czeka jeszcze drugi przetarg dotyczący Dąbrowy Górniczej: przebudowa odcinka od alei Róż do pętli przy dawnej kopalni Paryż.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
pasqudek
post pon, 27 wrz 2021 - 16:41
Post #198


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 109
Dołączył: śro, 20 maj 15
Nr użytkownika: 5,654
Płeć: Mężczyzna



A kiedy zacznie się przebudowa?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post wto, 28 wrz 2021 - 08:40
Post #199


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(pasqudek @ pon, 27 wrz 2021 - 16:41) *
A kiedy zacznie się przebudowa?


Przekazanie placu budowy + jakieś przygotowanie wykonawcy = obstawiam minimum 4 do 8 tygodni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pasqudek
post wto, 28 wrz 2021 - 09:40
Post #200


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 109
Dołączył: śro, 20 maj 15
Nr użytkownika: 5,654
Płeć: Mężczyzna



Dziękuję za odpowiedź
Go to the top of the page
 
+Quote Post

34 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 23:22
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza