IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

34 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Zielona mobilność, Przebudowa głównej arterii
warius
post pią, 22 sty 2021 - 17:48
Post #161


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(szer @ pią, 22 sty 2021 - 15:23) *
^^
Ciekawe czy ta wizualizacja jest tylko poglądowa czy peron pierwszy faktycznie będzie tak przesunięty? Bo cały czas mi się wydawało, że miał być przed budynkiem dworcowym


Zgodnie z projektem będzie przed budynkiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luket
post pią, 22 sty 2021 - 18:30
Post #162


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 207
Dołączył: pon, 26 lut 07
Skąd: Mydlice północ
Nr użytkownika: 508
Płeć: Mężczyzna



Szkoda, że nie pomyślano o połączeniu ul. Moniuszki, która teraz będzie zakończona ślepo z wjazdem na stację benzynową. Przed remontem dało się wyjechać ze stacji w lewo bezpośrednio w stronę Dąbrowy, teraz trzeba będzie zawracać przez Będzin.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post pią, 29 sty 2021 - 20:50
Post #163


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(luket @ pią, 22 sty 2021 - 20:30) *
Szkoda, że nie pomyślano o połączeniu ul. Moniuszki, która teraz będzie zakończona ślepo z wjazdem na stację benzynową. Przed remontem dało się wyjechać ze stacji w lewo bezpośrednio w stronę Dąbrowy, teraz trzeba będzie zawracać przez Będzin.

Ale będzie wyjazd z Moniuszki przez Perla na budowaną obwodnicę i nią na nowe rondo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luket
post nie, 31 sty 2021 - 19:45
Post #164


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 207
Dołączył: pon, 26 lut 07
Skąd: Mydlice północ
Nr użytkownika: 508
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(bzenek @ pią, 29 sty 2021 - 20:50) *
CYTAT(luket @ pią, 22 sty 2021 - 20:30) *
Szkoda, że nie pomyślano o połączeniu ul. Moniuszki, która teraz będzie zakończona ślepo z wjazdem na stację benzynową. Przed remontem dało się wyjechać ze stacji w lewo bezpośrednio w stronę Dąbrowy, teraz trzeba będzie zawracać przez Będzin.

Ale będzie wyjazd z Moniuszki przez Perla na budowaną obwodnicę i nią na nowe rondo.


Ale jeśli chodzi o stację Moya, Alphabet i firmy które się znajdują za nią to nic nie zmienia. Żeby wrócić ze stacji w stronę Dąbrowy będzie trzeba albo objeżdżać przez ul. Koszelew, albo półlegalnie zawracać przed światłami w Będzinie w lewo (po zmianie organizacji ruchu ten przejazd przez tory miał być tylko w przeciwnym kierunku). Do tej pory ze stacji benzynowej dało się wyjechać bezpośrednio w stronę DG. Z takim łącznikiem stacja - Moniuszki byłoby prawie kilometr krócej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 01 lut 2021 - 13:32
Post #165


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(:) @ pon, 21 gru 2020 - 14:21) *
Nie doszedłem jeszcze do tego co z wiatami, szczególnie jakie rozwiązanie będzie w centrum. Mała architektura tu decydująca, to główna oś miasta


Sam siebie cytuję, ale ktoś przy przetargu zadał pytanie o wiaty i mają być takie jak ostatnio w mieście - te najtańsze i najbrzydsze :/

CYTAT
nasze miasto

W Dąbrowie Górniczej nowa sygnalizacja świetlna ostrzega przed tramwajami. Ma być bezpieczniej i wygodniej

W mieście pojawiła się nowa sygnalizacja świetlna, ostrzegająca o przejeżdżających tramwajach. Kierowcy natrafią na nią w dąbrowskiej dzielnicy Gołonóg, więc warto zachować dodatkową ostrożność na drodze.
Sygnalizacja świetlna działa już na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego, Kasprzaka i Wiśniowej, na tak zwanym rondzie Budowniczych Huty Katowice, które rondem w rozumieniu prawa drogowego nie jest. Tym bardziej przydadzą się faktycznie nowe sygnalizatory, zmieniające przed wjazdem tramwaju na jezdnię migające światło pomarańczowe na czerwone.

- Zmieniające się światło daje faktycznie podczas przejazdu priorytet tramwajom. Ta sygnalizacja i wszystkie inne, które pojawiły się wzdłuż nowego torowiska tramwajowego na ulicy Kasprzaka zostały zamontowane na wniosek miasta. I docelowo to właśnie miasto zajmie się utrzymaniem tej infrastruktury ? mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich SA.
W sumie wzdłuż ul. Kasprzaka pojawiło się dziewięć urządzeń ostrzegających o nadjeżdżających tramwajach. - Działa już sygnalizacja na rondzie Budowniczych Huty Katowice oraz od strony ulicy Zaplecze. Wkrótce włączonych zostanie pięć sygnalizatorów ostrzegających pieszych, umieszczonych wzdłuż linii tramwajowej, a jako ostatnie będą działać dwa urządzenia na przejazdach przez torowisko, prowadzące do usytuowanych w pobliżu firm ? informuje Andrzej Zowada.

W Dąbrowie Górniczej wymienione i zmodernizowane zostało w 2019 oraz 2020 roku właśnie całe torowisko tramwajowe wzdłuż ul. Kasprzaka. To pierwsze zadanie inwestycyjne z unijnym dofinansowaniem, realizowane na terenie tego miasta. Inwestycję, wartą ponad 51 mln zł netto, zrealizowało Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK Sp. z o.o. wybrane w drodze postępowania przetargowego.

Zadanie obejmowało przebudowę infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka, od ronda Budowniczych Huty Katowice do skrzyżowania z ul. Zaplecze wraz z częścią pętli Gołonóg. Łącznie przebudowanych zostało 5800 metrów toru pojedynczego, a długość modernizowanego odcinka linii dwutorowej to ok. 2800 metrów.

Zadanie ?Przebudowa torowiska tramwajowego wydzielonego w ciągu ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej od skrzyżowania ul. Piłsudskiego i ul. Kasprzaka do skrzyżowania ul. Kasprzaka i ul. Zaplecze? było elementem ?Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko ? Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego ? etap I? współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie UE 2014-2020.


w tych nowych przetargach już chyba nie ma takich rozwiązań, a to dziwne, że tam gdzie większy ruch to nie będzie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 11 lut 2021 - 15:01
Post #166


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Dobrze, że już niedługo remont. Między Tysiąclecia, a Kaprzaka w ostatnich dniach były co najmniej 3 wykolejenia

Ja nie mogę odżałować likwidacji kładki przy CH Pogoria. To jest fajny element w tym smutnym centrum miasta. Wpisuje się w architekturę CH. Nie zgadzam się z opinią naszego Prezydenta, który na fb porównywał ją z tym snf (51).gif https://scontent.fktw1-1.fna.fbcdn.net/v/t1...amp;oe=604C7F94

To porównanie nie jest trafione. Przecież u nas trzeba wchodzić tylko z jednej strony, a trafia się od razu na 2 poziom CH, gdzie są windy i ruchome schody. Gdy ktoś chce od razu wejść na piętro to i tak będzie to musiał zrobić po drugiej strony ulicy. Jeśli musi być przejście dla pieszych, a w projekcie widać, że nawet będzie obok kładki, a nie w jej miejscu to można zostawić też kładkę. Kto chce to po kładce, kto na parter to może przez ulicę i między tramwajami. Mając małe dzieci, którędy wolelibyście żeby chodziły?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post czw, 11 lut 2021 - 15:34
Post #167


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Mnie się z całości tego remontu nie podoba likwidacja kładki i znaczące zmniejszenie przystanków w centrum.
Przecież bez tej kładki nad Sobieskiego ten okrąg przed CH nie ma żadnego sensu.


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel
post pią, 12 lut 2021 - 15:32
Post #168


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 35
Dołączył: pią, 05 mar 10
Nr użytkownika: 3,748
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(szer @ czw, 11 lut 2021 - 16:34) *
Mnie się z całości tego remontu nie podoba likwidacja kładki i znaczące zmniejszenie przystanków w centrum.
Przecież bez tej kładki nad Sobieskiego ten okrąg przed CH nie ma żadnego sensu.


Będziemy mieć wierzę widokową na centrum biggrin.gif

Budowanie tej kładki miało taki sens jak jej likwidacja.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post pią, 12 lut 2021 - 20:50
Post #169


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Daniel @ pią, 12 lut 2021 - 16:32) *
CYTAT(szer @ czw, 11 lut 2021 - 16:34) *
Mnie się z całości tego remontu nie podoba likwidacja kładki i znaczące zmniejszenie przystanków w centrum.
Przecież bez tej kładki nad Sobieskiego ten okrąg przed CH nie ma żadnego sensu.


Będziemy mieć wierzę widokową na centrum biggrin.gif

Budowanie tej kładki miało taki sens jak jej likwidacja.

Pogoria budowała kładkę i to jedna z lepszych inwestycji bardzo fajnie wkomponowała się w krajobraz CH.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel
post sob, 13 lut 2021 - 17:54
Post #170


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 35
Dołączył: pią, 05 mar 10
Nr użytkownika: 3,748
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Rokko31 @ pią, 12 lut 2021 - 21:50) *
CYTAT(Daniel @ pią, 12 lut 2021 - 16:32) *
CYTAT(szer @ czw, 11 lut 2021 - 16:34) *
Mnie się z całości tego remontu nie podoba likwidacja kładki i znaczące zmniejszenie przystanków w centrum.
Przecież bez tej kładki nad Sobieskiego ten okrąg przed CH nie ma żadnego sensu.


Będziemy mieć wierzę widokową na centrum biggrin.gif

Budowanie tej kładki miało taki sens jak jej likwidacja.

Pogoria budowała kładkę i to jedna z lepszych inwestycji bardzo fajnie wkomponowała się w krajobraz CH.


Od strony CH wygląda fajnie, ale już od strony 3-go maja nie do końca.
Idealnym rozwiązaniem w centrum było by przejście wraz z pochylnią/zjazdem dla wózków/rowerów. W stylu takiego jakie np. jest przy Spodku w Katowicach (miejsce na to po obu stronach jest...
Ew. schowanie drogi niżej/w tunel i zrobienie przejścia nad jezdnią, ale w to raczej nikt nie zainwestuje.
Podobnie zresztą mogło by być to zrobione np. na oś. Manhattan, gdzie od strony Morcinka już to mamy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post sob, 13 lut 2021 - 20:05
Post #171


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



CYTAT(Daniel @ sob, 13 lut 2021 - 17:54) *
Od strony CH wygląda fajnie, ale już od strony 3-go maja nie do końca.
Idealnym rozwiązaniem w centrum było by przejście wraz z pochylnią/zjazdem dla wózków/rowerów. W stylu takiego jakie np. jest przy Spodku w Katowicach (miejsce na to po obu stronach jest...
Ew. schowanie drogi niżej/w tunel i zrobienie przejścia nad jezdnią, ale w to raczej nikt nie zainwestuje.
Podobnie zresztą mogło by być to zrobione np. na oś. Manhattan, gdzie od strony Morcinka już to mamy.

Żeby tam zrobić pochylnię dla rowerów czy nawet wózków to nie wiem jak długa musiałaby ona być, ale obstawiam, że bardzo długa. Plus po co wjazd dla rowerów na pierwsze piętro centrum, handlowego? Oczywiście nie twierdzę, że aktualne rozwiązania są idealne, ale mimo wszystko Pogoria jest otwarta na 3-go maja.
Po zmianach też będzie, ale wyjście z CH na piętrze straci jakikolwiek sens. Plus mam wrażenie, że miasto usilnie chce wyrzucić ruch samochodowy z centrum, aczkolwiek jak powstanie obwodnica to kto wie czy ruch nie przeniesie się na nią.


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel
post pon, 15 lut 2021 - 08:22
Post #172


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 35
Dołączył: pią, 05 mar 10
Nr użytkownika: 3,748
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(szer @ sob, 13 lut 2021 - 21:05) *
CYTAT(Daniel @ sob, 13 lut 2021 - 17:54) *
Od strony CH wygląda fajnie, ale już od strony 3-go maja nie do końca.
Idealnym rozwiązaniem w centrum było by przejście wraz z pochylnią/zjazdem dla wózków/rowerów. W stylu takiego jakie np. jest przy Spodku w Katowicach (miejsce na to po obu stronach jest...
Ew. schowanie drogi niżej/w tunel i zrobienie przejścia nad jezdnią, ale w to raczej nikt nie zainwestuje.
Podobnie zresztą mogło by być to zrobione np. na oś. Manhattan, gdzie od strony Morcinka już to mamy.

Żeby tam zrobić pochylnię dla rowerów czy nawet wózków to nie wiem jak długa musiałaby ona być, ale obstawiam, że bardzo długa. Plus po co wjazd dla rowerów na pierwsze piętro centrum, handlowego? Oczywiście nie twierdzę, że aktualne rozwiązania są idealne, ale mimo wszystko Pogoria jest otwarta na 3-go maja.
Po zmianach też będzie, ale wyjście z CH na piętrze straci jakikolwiek sens. Plus mam wrażenie, że miasto usilnie chce wyrzucić ruch samochodowy z centrum, aczkolwiek jak powstanie obwodnica to kto wie czy ruch nie przeniesie się na nią.


Miałem na myśli przejście w centrum przy PKZ.
Co do ruchu samochodowego to część siłą rzeczy się przeniesie na "obwodnicę". Szczególnie, że dojazd do CH Pogoria od strony Będzina nie będzie miał już sensu przez centrum. Podobnie od Korzeńca czy Augustnika.
Może się okazać, że rondo przy tunelu, podobnie jak do tej pory rondo w stronę Konopnickiej, będzie wąskim gardłem na tej "obwodnicy".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 18 lut 2021 - 16:08
Post #173


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Przy kładce jest problem z windą i wystarczyło ją zlikwidować, a kładkę zostawić. Przejście będzie i tak obok na zachód, a nie na wprost przy kładce. Wejście na kładkę w niczym nie przeszkadza.

Te zwężenia i przejścia spodowuja korki, ale taki jest pewnie zamysł, żeby wypchnąć ruch. Na nowej obwodnicy i Kolejowej należy się spodziewać ruchu co najmniej jak na Legionów, ale pewnie większego.

No i jeszcze w planowanej ustawie nasze miasto będzie musiało stworzyć strefę czystego transportu. Zobaczymy, co wymyślą, bo przez centrum przebiega droga wojewódzka. Czy będą duże strefy czy tylko jakaś taka fikcyjna, żeby spełnić wymóg np. wewnątrz FPŻ.

No i co z autobusami w Centrum. Widzieliśmy jak krótkie będą zatoczki. Czy planują taką rewolucję, że np większość autobusów będzie koło dworca?

Terminy składania ofert obecnie przesunięte na 22.02. Ciekawe czy ostateczne, i czy nie będzie potem i tak aukcji.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 24 lut 2021 - 11:58
Post #174


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



i znowu przesunięcie na 01.03


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danielmdc
post pią, 26 lut 2021 - 20:25
Post #175


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 571
Dołączył: wto, 15 sty 13
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 5,133
Płeć: Mężczyzna



Jeżeli zwężki, bus pasy i przejścia dla pieszych mają wygonić ruch z centrum to ja się pytam niegrzecznie k.rwa gdzie ? Na tą śmieszną niby obwodnice co to ruch ma się odbywać po jednym pasie ? Na Legionów gdzie korki to już jest normalność ? Super strategia laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibar
post wto, 02 mar 2021 - 12:54
Post #176


Sportowa Dąbrowa
*******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,882
Dołączył: śro, 08 lis 06
Skąd: Śródmieście
Nr użytkownika: 267
Płeć: Mężczyzna



Ciekawe ile będzie opóźnienia lub zmiany planów?

CYTAT
Drogie oferty na przebudowę głównej arterii Dąbrowy Górniczej

Po sześć ofert otrzymały samorząd Dąbrowy Górniczej oraz spółka Tramwaje Śląskie w dwóch przetargach na przebudowę głównej śródmiejskiej arterii tego miasta. Wszystkie oferty znacznie przekraczają przewidziane łączne budżety; najtańsze – łącznie o ponad 60 mln zł.

- Plany dąbrowskiego samorządu zakładają m.in. budowę dróg rowerowych i częściową przebudowę infrastruktury drogowej w ciągu tworzących główną oś komunikacyjną miasta ulic: Sobieskiego, Królowej Jadwigi oraz Piłsudskiego.
- Tramwaje Śląskie chcą przebudować tam ok. 5 km trasy tramwajowej.
- Inwestycja jest głównym elementem zapoczątkowanego kilka lat temu wspólnego przedsięwzięcia magistratu i operatora tramwajów, przygotowywanego pod kątem wykorzystania funduszy unijnych obecnej perspektywy finansowej.

W poprzednich latach wykonano skoordynowane prace projektowe - pod kątem prac zamawianych obecnie wspólnie przez miasto i Tramwaje Śląskie. Prace te podzielono w dwóch przetargach na dwa odcinki przecinające ścisłe centrum miasta: od pętli na ul. Sobieskiego przy dawnej kopalni Paryż do Alei Róż (wraz z pętlą) oraz od Alei Róż do ul. Kasprzaka (wzdłuż której kolejny odcinek został już wyremontowany). Termin wykonania prac założono do końca marca 2023 r.

Przetargi ruszyły w połowie grudnia ub. roku. Po kilkakrotnych przesunięciach terminów oferty otwarto w poniedziałek: w obu postępowaniach oferty złożyli ci sami wykonawcy. W pierwszym, przy założonym budżecie 55,7 mln zł brutto, najtańszą ofertę złożyła spółka ZUE - za 85 mln zł; w drugim - przy budżecie 51,1 mln zł najtańszy okazał się ten sam wykonawca; z ceną 84,3 mln zł brutto.

Najdroższe oferty w obu przetargach opiewają odpowiednio na 172 mln zł i 160,3 mln zł brutto. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami zamawiających, planowane są jeszcze aukcje elektroniczne.

Jak wynika z dokumentacji zamieszczonych na platformie zamówień publicznych Tramwajów Śląskich, spółka ta w obu przetargach zaplanowała modernizację łącznie ok. 5 km torowiska (10 km toru pojedynczego) - z wyłączeniem już zmodernizowanych przejazdów drogowo-tramwajowych.

Samorząd Dąbrowy Górniczej zmierza do budowy i przebudowy infrastruktury pieszo-rowerowej oraz częściowej zmiany geometrii istniejącego układu drogowego, szczególnie przebiegu jezdni i pasów dzielących, pod kątem optymalnego wykorzystania istniejącego pasa drogowego dla nowej infrastruktury pieszej, rowerowej i zbiorowej.

Miasto chce przebudować istniejące skrzyżowania (niektóre zmienić na ronda) oraz przystanki (powstać mają m.in. dwa zintegrowane przystanki tramwajowo-autobusowe), zmienić układ przejść (zaplanowano m.in. rozbiórkę części istniejących przejść podziemnych; inne przejścia podziemne mają zostać przebudowane) i zmodernizować oświetlenie.

Miasto zgłosiło swoje przedsięwzięcie - jako część zadania "Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza" - do dofinansowania środkami Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020. W ramach "Promowania zielonej mobilności…" lokalny samorząd m.in. buduje już nowe węzły przesiadkowe przy głównych stacjach i przystankach kolejowych i realizuje nowe połączenia rowerowe.

Tramwaje Śląskie chcą wykonać modernizację torowisk w Dąbrowie Górniczej w drugim etapie "Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego" o wartości ponad miliarda złotych - dofinansowanego środkami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.


źródło: portalsamorzadowy.pl


--------------------
pzd
Zibar


>>>>>>Sportowa Dąbrowa<<<<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post wto, 02 mar 2021 - 15:08
Post #177


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
Podczas licytacji elektronicznej wykonawcy zaoferują ostateczną cenę, za jaką mogą podjąć się tego zadania ? będą stopniowo obniżać swoją propozycję wyjściową. Teraz ich oferty wahają się od ponad 84 mln zł do przeszło 160 mln zł (odcinek od Kasprzaka do al. Róż) i od 85 mln zł do prawie 172 zł (odcinek od al. Róż do pętli przy Urzędzie Pracy). Oprócz ceny, przy wyborze pod uwagę brane będzie także doświadczenie kierownika budowy, kierownika robót mostowych i elektrycznych.


https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...nej-osi-miasta/

Ten post edytował warius wto, 02 mar 2021 - 15:13
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 13 kwi 2021 - 13:23
Post #178


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
naszemiasto

W Dąbrowie Górniczej przebudują 5-kilometrowe torowisko tramwajowe, będą wspólne przystanki z autobusami. Kiedy początek prac?

Sześć firm chce przebudować cały główny układ drogowy w Dąbrowie Górniczej, od granicy z Będzinem aż do osiedla Kasprzaka. Tyle właśnie ofert wpłynęło w przetargu na przebudowę dróg i torowisk tramwajowych na odcinku 5 kilometrów. Okazuje się jednak, że wyłonienie ostatecznego wykonawcy prac, a potem przygotowanie całej inwestycji do rozpoczęcia potrwa jeszcze co najmniej kilka, kilkanaście tygodni. Ekip remontowych w terenie w maju i czerwcu więc jeszcze nie zobaczymy.
Zadanie podzielone jest na dwie części – od ul. Kasprzaka do al. Róź i od al. Róż do pętli przy dąbrowskim Powiatowym Urzędzie Pracy. Chęć realizacji obu fragmentów zgłosiło sześciu tych samych wykonawców.

Są to: konsorcjum firm: Estavel Sp. z o.o. Sp.k. z Imielina oraz Universal Energy Sp. z o.o. z Mysłowic, Silesia Invest z Gliwic, konsorcjum firm Spec Bruk z Libiąża oraz Progreg Budownictwo z Krakowa, konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg "DROGOPOL-ZW" z Katowic oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK z Krakowa, ZUE S.A. z Krakowa, konsorcjum firm: NDI S.A. z Sopotu oraz NDI SOPOT S.A. z Sopotu.

Licytacja zaplanowana jeszcze w kwietniu

Podczas licytacji elektronicznej wykonawcy zaoferują ostateczną cenę, za jaką mogą podjąć się tego zadania – będą stopniowo obniżać swoją propozycję wyjściową.

- Dokładna data dzienna aukcji nie została jeszcze określona. Planujemy przeprowadzić aukcję pod koniec kwietnia, o czym poinformowani zostaną oferenci. Prawdopodobnie aukcje dla każdego z zadań odbędą się w różnych terminach – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich, które przygotowują całą inwestycję wspólnie z miastem.
- Firmy, które złożyły oferty w przetargu, przystępując do licytacji będą licytować w dół od kwoty oferty, jaką złożyły. Postąpienie zgodnie z zapisami SIWZ będzie co 150 tysięcy złotych brutto – dodaje Andrzej Zowada.

Teraz oferty wahają się od ponad 84 mln zł do przeszło 160 mln zł (odcinek od Kasprzaka do al. Róż) i od 85 mln zł do prawie 172 zł (odcinek od al. Róż do pętli przy Urzędzie Pracy). Oprócz ceny, przy wyborze pod uwagę brane będzie także doświadczenie kierownika budowy, kierownika robót mostowych i elektrycznych.

Co zatem obecnie dzieje się z ofertami I kiedy realnie będą się mogły rozpocząć pierwsze prace w terenie?

- Aktualnie trwają prace komisji przetargowej. Po publikacji informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, w tym wypadku po przeprowadzonej aukcji, oferentom przysługuje potem prawo odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej – tłumaczy rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Jak się okazuje po uprawomocnieniu decyzji o wyborze wykonawcy kilka tygodni trwa zwykle dopełnienie wszystkich formalności, niezbędnych do podpisania umowy.

- Po podpisaniu umowy z reguły kilka tygodni zajmują prace przygotowawcze, w tym uzgodnienie tymczasowej organizacji ruchu, po których następuje przekazanie placu budowy i rozpoczęcie prac. Nie ma tu jednej konkretnej odpowiedzi o termin rozpoczęcia robót po wyłonieniu wykonawcy, a w dobie pandemii takie szacunki są jeszcze trudniejsze, bo wiele uzgodnień trwa dłużej niż zwykle – podkreśla Andrzej Zowada.

Tak więc wiele wskazuje na to, że pierwsze prace w Dąbrowie Górniczej rozpoczną się w wakacje, w lipcu lub sierpniu.

Rewolucyjna zmiana, to będzie zupełnie inny układ drogowy w całym mieście

Wspólne przedsięwzięcie miasta i Tramwajów Śląskich ma odmienić cały układ komunikacyjny w mieście, w połączeniu z już trwającymi zmianami, czyli budową centrum przesiadkowego w centrum (potem też w Gołonogu), tunelem pod torami kolejowymi oraz budową nowej, alternatywnej drogi dojazdowej do śródmieścia, która powstaje za Hutą Bankową.

W ramach planowanych zmian (dwóch osobnych postępowań przetargowych) Tramwaje Śląskie m.in. wymienią 10 kilometrów toru pojedynczego na odcinku od pętli tramwajowej przy ul. Sobieskiego aż do ulicy Kasprzaka. Powstanie nowy przystanek tramwajowy w rejonie Centrum Handlowego Pogoria, a dwa inne przystanki staną się wspólnymi, zintegrowanymi autobusowo-tramwajowymi. Będą to przystanki na Redenie (aleja Róż) oraz Manhattanie. Projekt zakłada również m.in. budowę rond na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego z Chopina oraz Piłsudskiego i Morcinka. Większość pozostałych rond zostanie natomiast przebudowana.

Zlikwidowane zostaną też kładki dla pieszych w rejonie Huty Bankowej oraz Centrum Handlowego Pogoria a także przejścia podziemne przy ul. Chopina, Granicznej oraz Kasprzaka. Zastąpią je przejścia przez jezdnię. Cztery inne przejścia podziemne zostaną przebudowane (Kościuszki, al. Róż, Reymonta, Manhattan). Wzdłuż linii tramwajowej wymienione zostanie oświetlenie. Powstanie też na całym odcinku torowiska tramwajowego nowa ścieżka rowerowa.

Co zrobią Tramwaje Śląskie, a co miasto?

Na odcinku Kasprzaka – al. Róż (Piłsudskiego, Królowej Jadwigi) po stronie Tramwajów Śląskich zadanie obejmuje przebudowę torowiska o długości ok. 2,6 km, przejazdów (poza skrzyżowaniami z ul. Majakowskiego i Tysiąclecia) i sieci trakcyjnej.

Po stronie miasta zadanie obejmuje:

budowę i przebudowę infrastruktury pieszo-rowerowej (chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, drogi dla rowerów oraz zieleńce);
częściowe zmiany geometrii istniejącego układu drogowego, szczególnie przebiegu jezdni i pasów dzielących;
przebudowę oświetlenia drogowego;
przebudowę skrzyżowania ul. Piłsudskiego z ul. Morcinka na rondo turbinowe;
przebudowę pozostałych skrzyżowań;
przebudowę istniejących zjazdów;
budowę zintegrowanego przystanku tramwajowo-autobusowego w miejscu istniejącego przystanku „Gołonóg Manhattan”;
budowę przystanków „Reden”, „Gołonóg Damel” oraz „Gołonóg Centrum”;
przebudowę przejścia podziemnego na Redenie
rozbiórkę przejścia podziemnego przy przystanku „Gołonóg Damel”;
rozbiórkę przejścia podziemnego pomiędzy przystankiem „Gołonóg Centrum” a skrzyżowaniem ul. Piłsudskiego z ul. Kasprzaka.
Na odcinku al. Róż – pętla przy Urzędzie Pracy (Królowej Jadwigi, Sobieskiego), po stronie Tramwajów Śląskich zadanie obejmuje przebudowę torowiska, pętli i sieci trakcyjnej.

Po stronie miasta zadanie obejmuje:

budowę i przebudowę infrastruktury pieszo-rowerowej (chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, drogi dla rowerów oraz zieleńce);
częściowe zmiany geometrii istniejącego układu drogowego, szczególnie przebiegu jezdni i pasów dzielących;
przebudowę oświetlenia drogowego,
przebudowę skrzyżowania ul. Sobieskiego z ul. Chopina na rondo turbinowe;
przebudowę ronda na skrzyżowaniu Sobieskiego/Kościuszki;
przebudowę ronda Merkury;
przebudowę pozostałych skrzyżowań;
przebudowę istniejących zjazdów;
budowę przystanków „Dąbrowa Górnicza Huta Bankowa”, „Dąbrowa Górnicza Centrum” oraz nowego przy CH Pogoria;
budowę wyniesionego przejścia dla pieszych w rejonie CH Pogoria oraz przystanku „Dąbrowa Górnicza Centrum”;
rozbiórkę konstrukcji przejścia podziemnego przy przystanku „Dąbrowa Górnicza Huta Bankowa”;
rozbiórkę kładki przy przystanku „Dąbrowa Górnicza Sienkiewicza”;
rozbiórkę przy kładki przy CH Pogoria;
przebudowę przejścia podziemnego w centrum;
przebudowę przejścia podziemnego pod rondem Merkury;
budowę zintegrowanego przystanku tramwajowo – autobusowego w miejscu przystanku „Dąbrowa Górnicza Aleja Róż”.
Planowana inwestycja to część szerszych działań w Dąbrowie Górniczej, nastawionych na rozwój transportu publicznego i rozbudowę sieci dróg rowerowych. Dzięki temu autobus, tramwaj i rower przy poruszaniu się po mieście mają stać się alternatywą dla samochodu.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 27 kwi 2021 - 14:04
Post #179


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
GW

Wielkie inwestycje w Dąbrowie Górniczej. Kusi określenie "rewolucja", ale tak naprawdę chodzi o coś innego

Stawiam ryzykowną tezę, że prezydent Dąbrowy Górniczej oraz jego współpracownicy najchętniej zbudowaliby miasto od nowa. To jednak niemożliwe. Robią zatem coś innego. Chcą przywrócić miastu ludzką skalę w każdym przejawie codziennego funkcjonowania. Czy się uda?

Parę miesięcy temu wybrałem się do Dąbrowy Górniczej. W chłodny styczniowy poranek stanąłem pod Urzędem Miasta przy ul. Granicznej. – To idziemy – rzucił do mnie prezydent Marcin Bazylak, który po chwili wyszedł z budynku.

Przez kolejne trzy, może cztery godziny spacerowaliśmy po Dąbrowie Górniczej. Najpierw poszliśmy nad Pogorię, stąd wybraliśmy się do Parku Zielona, obeszliśmy też okolice dworca kolejowego, Fabryki Pełnej Życia, zajrzeliśmy na przebudowywane ulice. Na koniec pojechaliśmy jeszcze samochodem na tereny przemysłowe, a w drodze powrotnej obejrzeliśmy al. Józefa Piłsudskiego i kilka innych głównych szlaków komunikacyjnych miasta.

Marcin Bazylak przez ten cały czas opowiadał, co się tu dzieje i jak ma się zmienić. Gdyby streścić jego wizję Dąbrowy Górniczej w kilku prostych zdaniach, to najłatwiej byłoby powiedzieć, że chce rewolucji. Śmiała publicystyczna teza nie wytrzymałaby jednak konfrontacji z rzeczywistością.

Prezydent o żadnej rewolucji przecież nie wspomniał. Mówił o przebudowie, budowie, remoncie, zmianie, o inwestycjach, projektach i terminach. Było też o pieniądzach. Ale o rewolucji? Ani słowa.

Nie, w Dąbrowie Górniczej nie ma mowy o rewolucji
W czym takim razie rzecz? Stawiam ryzykowną tezę, że Marcin Bazylak oraz jego współpracownicy z Urzędu Miasta w Dąbrowie Górniczej najchętniej zbudowaliby ją od nowa. To jednak niemożliwe. Nie da się zburzyć z dnia na dzień miasta, ponieważ ktoś ma na nie inny pomysł. Dlatego słowo rewolucja jest tu źle dobrane.

W Dąbrowie Górniczej dzieje się coś innego. Trwa budowa miasta. Takiego prawdziwego, które nie są doklejką do wielkiego zakładu przemysłowego z prostą myślą: tu blok, tu droga, a obok park, szkoła i przedszkole. Trwa tu budowa nowoczesnego miasta w najlepszym tego słowa rozumieniu. I dla jasności dodam, że nie dotyczy tylko infrastruktury. Dąbrowa Górnicza już dziś słynie z modelowego budżetu partycypacyjnego, wspólnego z mieszkańcami projektowania przestrzeni publicznych. W tym przypadku nie chodzi tylko o duże przestrzenie, ale też o te mniejsze, choć równie ważne dla dąbrowian.

Stworzyć nowe prawo do miasta
A jeśli mowa o infrastrukturze, czyli drogach, kanalizacji, torowiskach, to dąbrowska normalność polega na próbie zaplanowania miasta przyjaznego dla wszystkich jego użytkowników. Inwestycje mają pomóc zmienić sposób poruszania się po Dąbrowie Górniczej. Układ komunikacyjny, który tu powstał w czasie PRL-u, był podporządkowany szybkiemu przemieszczaniu się samochodem przez Śródmieście (główne drogi mają po dwa pasy ruchu w każdą stronę), a ten, kto auta nie miał, mógł wybrać autobus i tramwaj. Dziś efekt jest taki, że obszar przeznaczony dla samochodów jest w niektórych miejscach przeskalowany (niektóre miejskie szlaki już zawężono), są też miejsca, gdzie piesi muszą chodzić pod ulicami tunelami. W odziedziczonym układzie urbanistycznym pojedynczy człowiek gdzieś znika. Trudno tu o ludzką skalę. Mieszkańcy instynktownie to czują i być może stąd ich większa niż w wielu innych miastach aktywność społeczna, np. w ramach budżetu obywatelskiego.

Ale skoro Dąbrowa Górnicza nie chce rewolucji, to czego pragnie? Gra toczy się o przywrócenie właściwych proporcji. Cała sztuka polega tu na zadaniu, by na nowo opisać prawo do przestrzeni miasta oraz zmienić sposób poruszania się po nim, a przy okazji w niektórych miejscach mocno zmienić ich funkcję.

Co się dzieje w Dąbrowie Górniczej?
Miasta nie da się zmienić bez inwestycji. Także tych twardych. W Dąbrowie Górniczej trwa budowa centrum przesiadkowego przy kolejowej stacji w centrum i przebudowa układu drogowego w okolicy. Wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 roku. Urzędnicy podkreślają, że nowe rozwiązania zmienią i ułatwią poruszanie się po mieście. Mają dać jednocześnie korzyści kierowcom, pasażerom transportu publicznego, pieszym i rowerzystom.

Prace rozpoczęły się w październiku minionego roku od budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i Moniuszki. Do ronda będzie można dojechać np. nową drogą biegnącą za hutą Bankową do ul. Kolejowej.

Robotnicy zabrali się też za ul. Kościuszki (na odcinku od zjazdu do Fabryki Pełnej Życia do skrzyżowania z ul. Kolejową), gdzie też zaprojektowano rondo. Modernizowane jest także torowisko w rejonie stacji kolejowej, a pod nim będzie tunel drogowy, który połączy ul. Kościuszki z ul. Limanowskiego. Zamknięto też dla samochodów przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej. Prace w tym rejonie mają trwać do połowy maja. Po ich zakończeniu przywrócony zostanie normalny ruch. Zamknięty jest też fragment ul. Limanowskiego – od ul. Robotniczej. Trwa uzbrajanie terenu, budowa zbiorników retencyjnych i ronda na skrzyżowaniu ul. Limanowskiego, nowej drogi i wjazdu do tunelu pod torowiskiem kolejowym.

To wszystko po to, by zapewnić szybki przejazd tunelem pod torami oraz ominięcie centrum nową drogą, co da łatwy dostęp do autobusów i pociągów z centrum przesiadkowego, które powstanie przy dworcu kolejowym.

Dwa parkingi przy dworcu kolejowym w Dąbrowie Górniczej
Tutaj powstaną dwa parkingi po obu stronach torów. W sumie przy ul. Kościuszki i Limanowskiego ma być 375 miejsc dla samochodów, a tunel drogowy połączy te ulice. Całość uzupełni przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów i tunel pieszo-rowerowy w miejscu starego przejazdu przy ul. Konopnickiej.

Na tym jednak nie koniec. Wreszcie przestanie straszyć budynek dworca. – Największa antywizytówka miasta przejdzie do historii. Niedawno podpisaliśmy z PKP SA porozumienie na wynajmem pomieszczeń w budynku dworca w centrum miasta. Umowa ta daje gwarancję, że PKP wyremontuje dworzec – mówi Marcin Bazylak, prezydent miasta.

Przypomina, że miasto już wcześniej zadeklarowało chęć wynajęcia części pomieszczeń, dzięki czemu odnowiony budynek przy torach nie stałby pusty, a właściciel mógłby na nim zarabiać. Jedną z możliwości zagospodarowania jest np. ulokowanie w nim biura paszportowego, ale nie tylko. Przebudowa dworcowego budynku, ma według planów, zakończyć się do końca 2022 roku i wtedy też z dworca będą mogli korzystać podróżni.

Główna oś komunikacyjna Dąbrowy Górniczej do zmiany
Przebudowa układu drogowego czeka też okolicę dworca w Gołonogu, gdzie powstaną m.in. tunele i ronda usprawniające ruch. Zadanie obejmuje budowę: tunelu drogowego pod torami, który zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowy; ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i Uklańskiego, a także Parkowej i Wczasowej; tunelu pieszego prowadzącego do peronów. Przebudowane i zmodernizowane zostaną również perony oraz układ torowy.

Modernizację przejdzie również główna oś miasta – ul. Piłsudskiego, Królowej i Sobieskiego – na odcinku od ul. Kasprzaka do granicy Dąbrowy Górniczej z Będzinem. To wspólne przedsięwzięcie miasta i Tramwajów Śląskich. Chodzi m.in. o modernizację torów i trakcji elektrycznej, przebudowę jezdni, chodników i budowę dróg rowerowych. W efekcie inwestycji, część skrzyżowań będzie przebudowana na ronda, skorygowana zostanie lokalizacja przystanków, a niektóre z nich będą wspólne dla tramwajów i autobusów. Zlikwidowane zostaną kładki nad ul. Sobieskiego i wyznaczone będą przejścia przez jezdnię.

Wiadomo już, że w przetargu na przebudowę dróg i torowisk tramwajowych na odcinku od ul. Kasprzaka do granicy Dąbrowy Górniczej z Będzinem wpłynęło sześć ofert. Zostaną ocenione pod kątem formalnym, a po tym wykonawcy których propozycje będą bez uchybień, przystąpią do aukcji elektronicznej.

Zadanie podzielone jest na dwie części – od ul. Kasprzaka do al. Róż i od al. Róż do pętli przy Urzędzie Pracy. Podczas licytacji elektronicznej wykonawcy zaoferują ostateczną cenę, za jaką mogą podjąć się tego zadania – będą stopniowo obniżać swoją propozycję wyjściową. Teraz ich oferty wahają się od ponad 84 mln zł do przeszło 160 mln zł (odcinek od Kasprzaka do al. Róż) i od 85 mln zł do prawie 172 mln zł (odcinek od al. Róż do pętli przy Urzędzie Pracy). Oprócz ceny, przy wyborze pod uwagę brane będzie także doświadczenie kierownika budowy, kierownika robót mostowych i elektrycznych. Wyniki aukcji powinniśmy poznać w najbliższych dniach.

Miasta Idei w Dąbrowie Górniczej
Mija pół roku od chwili, gdy w Dąbrowie Górniczej rozpoczęła się jedna z największych inwestycji komunikacyjnych w mieście. Budowa to jedno, ale jak zmienić nawyki w poruszaniu się po mieście?

O tym będziemy mówić podczas kolejnego spotkania z cyklu Miasta Idei. 28 kwietnia przeniesiemy się wirtualnie do Dąbrowy Górniczej.

To właśnie tu trwa budowa centrum przesiadkowego oraz nowego układu drogowego w Śródmieściu. Wszystko to dzieje się po to, by łatwiej można było korzystać z komunikacji publicznej, wygodnie się po Dąbrowie Górniczej chodziło i jeździło na rowerze. Kierowcy samochodów zyskają nowe połączenia, które nie powinny generować korków, a raczej ruch uspokajać.

Wszystko to po to, by Dąbrowa Górnicza, a szczególnie jej Śródmieście było wygodniejsze dla wszystkich. Same inwestycje to jednak za mało. Muszą pójść za nimi zmiany w układzie linii komunikacji miejskiej, ale też nawyki mobilnościowe mieszkańców, którzy mają często bardzo różne potrzeby i oczekiwania.

O tym, chcemy rozmawiać podczas Miast Idei 28 kwietnia.

Najpierw o godz. 16 odbędą się internetowe warsztaty dla mieszkańców (konieczne są zapisy na adres przemyslaw.jedlecki@agora.pl), natomiast o godz. 17.45 na naszej stronie internetowej oraz na Fb katowickiej „Wyborczej” będziemy rozmawiać o przemianach w Dąbrowie Górniczej i nawykach mobilnościowych. Naszymi gośćmi będą: Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej, Tomasz Tosza, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jaworznie, Aleksander Uszok, miejski aktywista, Piotr Drygała, piechur, aktywista i urzędnik zajmujący się partycypacją społeczną oraz Marcin Domański z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.


Trochę jakby materiał reklamowy albo jakby się czytało dąbrowski PD


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post wto, 27 kwi 2021 - 14:21
Post #180


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Wysyp wiadomości o budowie centrum w ostatnim tygodniu jest tak duży jakby jakieś wybory miały się odbywać w najbliższym czasie laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

34 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 19:32
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza