![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#901
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Przebudują skrzyżowanie w Gołonogu wyremontują też ulicę Sobieskiego dziś W najbliższych dniach i tygodniach kierowcy nie napotkają w mieście na większe utrudniania, spowodowane inwestycjami drogowymi. Co nie oznacza, że takich nie będzie. Na razie większość z nich jest jednak na etapie przygotowań do ogłoszenia przetargów. Cierpliwością właściciele czterech kółek musieli się wykazać pod koniec ubiegłego i na początku tego roku, kiedy to wymieniana była nawierzchnia ulicy Królowej Jadwigi, w samym centrum miasta. Prowadzona była jednak w miarę sprawnie, choć korków nie udało się uniknąć. Do końca marca br. ma zostać ogłoszony przetarg na budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Tysiąclecia i Piłsudskiego. Jest to bardzo ważna inwestycja, bo dziś nie da się bezpiecznie przejechać przez skrzyżowanie obu dróg, gdzie przebiega dodatkowo linia tramwajowa. Projekt był już niemal gotowy przed trzema miesiącami, ale ostatecznie spółka Tramwaje Śląskie zamiast tradycyjnej wymiany nawierzchni uznała za lepsze rozwiązanie ułożenie tak zwanych "szyn pływających". To spowodowało wzrost kosztów inwestycji, która miała kosztować 1 mln 546 tys. zł. Trzeba było więc znaleźć w budżecie dodatkowo 490 tys. zł. Pieniądze pochodzić będą z bieżącego utrzymania dróg i infrastruktury pasa drogowego, co jak zapewniają urzędnicy nie ograniczy jednak planowanych po zimie remontów nawierzchni ulic. - Zakres robót obejmie przebudowę skrzyżowania, remont i częściową wymianę torowiska tramwajowego. Szyny pływające zostały uwzględnione w projekcie ze względu na zwiększenie bezpieczeństwa pasażerów i trwałość nawierzchni przejazdu - mówi Arkadiusz Grządziel, zastępca naczelnika wydziału komunikacji i drogownictwa Urzędu Miejskiego. Część kosztów remontu w wysokości 250 tys. zł pokryją Tramwaje Śląskie. Przebudowane zostaną także drogi dojazdowe do hali Centrum oraz aquaparku. Pierwszy etap całego zadania to dobudowa skrętów w prawo na skrzyżowaniu Alei Róż i Legionów Polskich, gdzie dziś nie tylko w godzinach szczytu komunikacyjnego tworzą się korki. Potem w Parku Hallera powstanie droga wyjazdowa na Aleję Róż oraz droga łącząca halę Centrum z ulicą Kościuszki, między pawilonem handlowym a biblioteką. Będzie też konieczna przebudowa skrzyżowania ulicy Kościuszki i Dąbrowskiego oraz montaż w tym miejscu sygnalizacji świetlnej. Koszt przebudowy skrzyżowania Alei Róż i Legionów Polskich oraz budowy drogi w parku wyniesie około 4 mln. zł. - Skomunikowanie parku od strony ulicy Legionów Polskich i Alei Róż, zgodnie z podpisaną już umową, ma być gotowe do końca sierpnia tego roku, a wyjazdy z parku na ulicę Kościuszki i Aleję Róż do końca czerwca 2010 roku. Przetargi są obecnie w przygotowaniu - mówi Bartosz Matylewicz z Urzędu Miejskiego. W przyszłym miesiącu odbędzie się natomiast przetarg na remont ulicy Sobieskiego od ronda w centrum do granicy z Będzinem. Zaplanowano tutaj ułożenie specjalnej siatki wzmacniającej podłoże oraz wymianę starej nawierzchni na asfaltobeton o zwiększonej wytrzymałości. Gdzie trzeba uważać na drogowców i objazdy Kierowcy jadący w kierunku dzielnicy Staszic muszą pamiętać o tym, że nie da się tam skręcić bezpośrednio z Drogi Krajowej nr 94. Tam zamontowane zostały betonowe zapory, które uniemożliwiają wjazd z ulice Staszica i Ziemby. Protesty i argumenty za tym, by nie odcinać dzielnicy od reszty miasta przegrały na razie z bezpieczeństwem i statystykami policyjnymi, które pokazują, że w tym miejscu dochodziło do wielu kolizji i wypadków. Teraz chcąc dojechać do Staszica trzeba kierować się bezpośrednio w ulicę Starocmentarną lub Wojska Polskiego. Warto pamiętać o tym, że nie da się jechać wprost przez skrzyżowanie, od strony ruchliwej ulicy 11 Listopada. Na czasowe wyłączenia odcinków kierowcy będą mogli się natknąć na tych jezdniach, które zostały wytypowane jako pierwsze do remontów po sezonie zimowym. Do końca kwietnia modernizacja obejmie kilkanaście ulic, we wszystkich częściach miasta. Drogowcy pojawią się na drodze krajowej 94, Alei Piłsudskiego, ulicach: Kasprzaka, Młodych, Podlesie, Marianki, Jasnej, Królowej Jadwigi, drodze krajowej nr 1, drodze wojewódzkiej nr 790, Olimpijskiej, Ogrodników, Ujejskiej, Kuźnica Błędowska, Łazy Błędowskie, Żółnierskiej, Zagórze, Rudy, Pobocznej, Dąbrowszczaków, Łaskowej, Ząbkowickiej, Białej Przemszy i Koksowniczej. Trwa remont ul. Marianki, gdzie pojawi się całkowicie nowa nawierzchnia. Większą ostrożnością trzeba się wykazać na ul. Majakowskiego. Po zimie pojawiło się tu kilka dużych wyrw, które powinny być jak najszybciej usunięte. Dodatkowo zagrożenie stwarzają samochody dostawcze, które nie mogą wjechać na rampę do Carrefour Express, bo jest tu za mało miejsca. Blokują ruch na całej jezdni i niszczą trawniki. Trzeba uważać na ulicy Tworzeń, prowadzącej do specjalnej strefy ekonomicznej, gdzie koleiny sięgają kilkunastu centymetrów. PAS Piotr Sobierajski Przetargi to powinny juz byc rozstrzygane, tak zeby od wiosny mogli ruszac z pracami. Cieszy remont Sobieskiego, bo ta informacja to chyba dla nas nowosc. Tutaj DZ niedokladny i nie wiadomo czy obie jezdnie. No i chyba zaczna dopiero za CH Pogoria, a nie beda zrywac nowego asfaltu, ktory jest bardziej rowny od polozonego przez miasto. Oby to bylo lepiej zrobione niz poprzedni odcinek od Al. Roz. Pewnie tamten jest jeszcze nieodebrany do czasu pomalowania oznakowania poziomego. Jednak ciekawe dlaczego wybrali Sobieskiego. W duzo gorszym stanie sa odcinki Pilsudskiego i zjazd z Kosciuszki od Gorniczej do centrum, gdzie wydaje sie, ze stare Ikarusy zaraz sie rozpadna. No i moze ulica Marianki doczeka sie asfaltu. Ciekawe za ile lat zostanie wyremontowana i poszerzona ulica Letnia. Dawno temu byla w WPI i tez dawno temu juz zniknela. Tam koszty beda duze, bo trzeba bedzie zrobic cala podbudowe od nowa. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#902
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
W ostatnich dniach mozna zobaczyc jakies prowizoryczne latanie dziur. Oby to potem ladnie wycieli. Teraz to rzucaja lopata, przyklepuja i posypuja piaskiem. Do tego dzisiaj robili to w tym deszczu. Z dziur probowali usuwac wode lopatami
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#903
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
CYTAT Uwaga - Awaria na Majakowskiego W wyniku zapadnięcia się studzienki kanalizacyjnej na ulicy Majakowskiego została wprowadzona chwilowa reorganizacja ruchu drogowego. Wszyscy jadący w kierunku skrzyżowania ulic Piłsudskiego i Poniatowskiego są kierowani objazdem przez osiedle Mickiewicza. Usuwanie skutków awarii może potrwać ok 24 godzin. Zapadnięcie studzienki powstało w skutek uszkodzenia kanalizacji deszczowej przez korzenie drzew. www.dabrowa-gornicza.pl Ciekawe ile osób wpadło ![]() -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#904
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT ![]() Studenci nadal zajmują mieszkańcom miejsca parkingowe dziś Specjalne automatyczne bariery na magnetyczną kartę i dodatkowe słupki z łańcuchami przy ulicach Cieplaka i Skibińskiego mają pomóc w rozwiązaniu poważnego konfliktu pomiędzy mieszkańcami bloków w centrum miasta i studentami Wyższej Szkoły Biznesu. To wnioski po wtorkowym, burzliwym spotkaniu z udziałem dąbrowian, lokalnych władz, policji, straży miejskiej i przedstawicieli uczelni. Kryzys trwa już ponad dwa lata, bo wokół uczelni, która kształci około pięciu tysięcy studentów brakuje miejsc parkingowych. Studenci zostawiają więc auta na osiedlowych parkingach, chodnikach, pod blokami. Notorycznie łamią przepisy zostawiając auta na zakazie. Od początku roku zostali już ukarani przez policję 300 mandatami. - Studenci stawiają auta, gdzie tylko się da. Kiedyś nie mogłem zaparkować pod własnym blokiem, więc nie mając wyboru stanąłem na trawniku. I co? Obudziłem się rano, patrzę i mam blokadę na kołach. A wokół pięćdziesiąt różnych aut postawionych w niedozwolonych miejscach. Bez konsekwencji, bez mandatu. To nie jest normalne. Trzeba tydzień w tydzień karać mandatami i sytuacja powinna się poprawić - mówi Mariusz Tarnowski, mieszkaniec bloku przy ul. Cieplaka. - Zniszczyli chodniki, zieleńce. Szkoła powinna pomyśleć wcześniej o miejscach parkingowych, bo nikt za nią tego problemu nie rozwiąże - dodaje Władysław Fucia, mieszkaniec bloku przy ul. Skibińskiego. Mieszkańcy uważają, że WSB powinna nawet odkupić jakieś tereny od miasta, by zorganizować dla swoich studentów odpowiednią ilość miejsc parkingowych. Idealnym miejscem byłby wolny plac od strony ulicy Starej, ale tam wybudowano dwa nowe bloki. Na terenie Wyższej Szkoły Biznesu dziś jest tylko około 50 miejsc parkingowych. Więcej nie da się zrobić, bo nie ma miejsca. Duże parkingi są przy Pałacu Kultury Zagłębia (200 miejsc), czy Centrum Handlowym Pogoria (ponad 1000). Jak twierdzą studenci ten pierwszy jest jednak często wypełniony po brzegi, przez dąbrowian i uczestników imprez kulturalnych w Pałacu, a z drugiego trzeba się jednak pofatygować spory kawałek piechotą. Najgorsza sytuacja jest w weekendy, kiedy do WSB dojeżdża nawet ponad 2,5 tys. studentów. - Patrole jeżdżą, robią zdjęcia i wzywają kierowców, ale na tym cierpią także mieszkańcy, jeśli nie mają gdzie postawić aut. Wszyscy muszą płacić od 100 do 400 zł kary. Nasza propozycja to ustawienie dodatkowych słupków z łańcuchami, tak by piesi mogli poczuć się bezpieczniej i zablokowanie wjazdu w osiedla - przyznaje Andrzej Poprawa, komendant miejski policji w Dąbrowie Górniczej. - Potrzebna jest skuteczna kampania edukacyjna wśród studentów, a prawo dla wszystkich jest jednakowe. Tymczasem mamy nawet takie przypadki, że jeden ze studentów na podstawie zdjęcia zapłacił mandat za nieprawidłowe parkowanie w sobotę, a dzień później zrobił dokładnie to samo i był zdziwiony, że znów musi płacić - dodaje Grzegorz Skuta, naczelnik Sekcji Ruchu Drogowego dąbrowskiej KMP. Jedynym ratunkiem ma być montaż szlabanów przed wjazdem na osiedle i wręczenie mieszkańcom specjalnych kart do ich otwierania. Montażem i instalacją szlabanów musiałyby się jednak zająć same wspólnoty mieszkaniowe. Koszt jednego z nich to ponad 5 tys. zł. - Deklarujemy pomoc, ale miasto nie zrobi tego za mieszkańców. Jeżeli będą jakieś kłopoty z gruntami, to możemy wydzierżawić nasze tereny, tak by wszystko było zgodnie z przepisami. Czekamy na wnioski i propozycje w wydziale komunikacji i drogownictwa Urzędu Miejskiego - zapowiada Paweł Gocyła, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej. Dąbrowska uczelnia od dziewięciu lat stara się rozwiązać problem, ale na razie bez efektu. -Wysłaliśmy kilkanaście pism do władz miasta. Jeszcze w poprzedniej kadencji zapadła pozytywna decyzja Powiatowej Rady Bezpieczeństwa i Ruchu Drogowego, by ulica Cieplaka stała się jednokierunkowa. To mogłoby pomóc. Przez trzy lata była jednak cisza, a teraz ta decyzja została zmieniona. Dziś mamy trzy propozycje. Jedna z nich to przekazanie części terenów po byłym targowisku przy ulicy Konopnickiej, gdzie na własny koszt moglibyśmy przygotować miejsca parkingowe, druga to udostępnienie w weekendy boiska przy sąsiednim Zespole Szkół Specjalnych nr 6, a trzecią byłoby wydzielenie dodatkowych miejsc parkingowych wzdłuż ulicy Cieplaka. Cały czas upominamy także studentów, by nie parkowali wbrew przepisom, są też odpowiednie informacje na stronie internetowej - mówi Dominik Penar, rzecznik Wyższej Szkoły Biznesu. Szybko okazało się jednak, że zdaniem lokalnych władz nie da się zrealizować żadnej z tych propozycji. Teren po targowisku ma bowiem inne przeznaczenie w planie zagospodarowania, a poza tym są tam przyłącza elektryczne i wodne, po byłych kioskach handlowych. Z boiska korzystają w weekendy dzieci, a kilka dodatkowych miejsc przy ul. Cieplaka to za mało, by rozwiązać problem. Brakuje terenu Wyższa Szkoła Biznesu powstała w 1995 r. Oferta edukacyjna była stale poszerzana. Stale rosła też liczba studentów, których dziś jest około 6 tysięcy, a z każdym nowym rokiem akademickim naukę rozpoczyna ponad 1,5 tys. kolejnych. W 2004 r. oddano do użytku nowoczesny budynek uczelni, ale niestety nie udało się pozyskać nowych terenów pod parkingi. Gmina uważa, że uczelnia powinna wybudować parking podziemny na około 100 samochodów. Władze uczelni raczej nie zdecydują się na to z powodu wysokich kosztów takiej inwestycji. Piotr Sobierajski -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#905
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 407 Dołączył: pią, 09 gru 05 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 174 Płeć: Mężczyzna GG: 1006247 ![]() |
Wreszcie jest:
2009-04-02 Symbol: ZP/41/WKD/09 Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz 1655 z późn. zm.), na zadanie pn.: „Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic: Tysiąclecia i Al. Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej” Termin zakończenia robót : do 30.10.2009 roku |
|
|
![]()
Post
#906
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wreszcie jest: 2009-04-02 Symbol: ZP/41/WKD/09 Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz 1655 z późn. zm.), na zadanie pn.: „Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic: Tysiąclecia i Al. Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej” Termin zakończenia robót : do 30.10.2009 roku A kiedy wybór wykonawcy? ![]() |
|
|
![]()
Post
#907
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
Fragmenty protokołu z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, które odbyło się w dniu 23 lutego 2009 roku od godziny 15.00 do godziny 17.45. Oczywiście wszystko na BIP.
Na temat ścieżek rowerowych: CYTAT Radny Z. Łukasik: Panie Prezydencie mnie chodzi o politykę rowerową w naszym mieście, a w szczególności o ścieżki rowerowe. Wiem, że był opracowany w tym temacie program, w którym wskazywano dążenie do tego, żeby można było dojechać do Centrum miasta rowerami. Bradzo się cieszę, że ta droga od świateł w stronę kościoła jest wykonana, i wykonany jest również pewien odcinek drogi od ul. 1000 lecia do ul. Kasprzaka. Ja uważam, że jest to bardzo potrzebna rzecz, ponieważ koszty przejazdu autobusem, czy tramwajem, dajmy na to dwa przystanki, są dość wysokie. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Oczywiście ma Pan rację. Po pierwsze muszę Państwu powiedzieć, że od roku 2001 była przerwa jakby w tym temacie, ale chcę Państwu powiedzieć, że wszystkie chodniki, które w tej chwili remontujemy, dzielimy (tam, gdzie się to da technicznie) na część przeznaczoną do ruchu rowerów i na część przeznaczoną do ruchu dla pieszych. Wykonujemy to systematycznie od dwóch lat, niestety nie wszystko od razu da się zrobić. Od 2002 roku była pewna przerwa w polityce rowerowej, którą jak jeszcze byłem Naczelnikiem Wydziału Komunikacji to była zapisana w polityce komunikacyjnej miasta w 99 roku. Ta polityka komunikacyjna, wtedy na 15 lat, była opracowana i nadal jej założenia są aktualne. Z uwagi jednak na zwiększającą się coraz bardziej ilość pojazdów trzeba będzie tą politykę weryfikować, będziemy zlecać w najbliższym czasie opracowanie nowej polityki komunikacyjnej, mimo, że tamta jeszcze obowiązuje, z powodów, o których wcześniej Państwu powiedziałem. Doraźne działanie, które opisałem Państwu wcześniej, dotyczy podziału chodników na część przeznaczoną do jazdy na rowerze i na część przeznaczoną do ruchu pieszego, to nie wszystko od razu da się zrobić. Na to nakłada się jeszcze Park Hallera, który też jest w ten sposób zagospodarowany, przynajmniej na głównych alejkach tak, że myślę, że w tych miejscach, gdzie rzeczywiście ruch samochodowy jest duży i stanowi zagrożenie dla rowerzysty, separacja jest tam istotna, ważna i trzeba to robić, natomiast jest cała sieć ulic mniej obciążonych w kierunku Parku Zielona, czy zbiornika Pogoria, gdzie można się poruszać w ramach normalnie istniejącej sieci dróg i nic wielkiego się nie dzieje. Oczywiście, że trzeba się już poważnie przyjrzeć drodze rowerowej wokół zbiornika Pogoria 3, gdyż jest ona w stanie dość mocno nadwyrężonym, oczywiście, że trzeba rozwijać tą sieć dróg rowerowych w centrum miasta i będziemy to robić, bo w tym roku chcemy wykonać nakładkę wraz z chodnikiem, od ronda centrum w stronę Będzina. Proszę Państwa nie da się zrobić od razu wszystkiego, a my robimy tyle, ile możemy. Radny Z. Łukasik: Mnie Panie Prezydencie chodziło o to, czy te odcinki dróg będą połączone. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Oczywiście, że tak. One będą połączone w sieć dróg rowerowych, tylko jakby w różnych miejscach jest różny stan chodników i nie robi się tego niestety ciągami i też nad tym ubolewam, ale robi się tam, gdzie jest najgorsza sytuacja. (...)i dalej Radny K. Woźniczka: Ja Panie Prezydencie odnośnie ścieżek rowerowych i w ogóle polityki dotyczącej powiedzmy budowy chodników. Szczególnie chodzi mi o tereny słabo zamieszkałe, tak to nazwijmy. Ja w ogóle mam taką prośbę, a może wniosek, że przy planowaniu jakiejkolwiek modernizacji dróg w terenach nie takich czysto miejskich, bo do tego tematu trzeba podejść trochę inaczej, natomiast na terenach obrzeży Dąbrowy Górniczej, to sugerowałbym ( to jest moje zdanie), żeby schodzić z chodników, a zadbać o to, żeby właściwie wydzielić pasy dla pieszych, poprzez poszerzenie jezdni i jednocześnie stworzenie takich warunków, żeby ruch rowerowy na tych obrzeżach mógł się odbywać. Obserwuję takie sytuacje, po pierwsze, jeżeli chodzi o chodniki na terenach słabo zabudowanych. Tak na dobrą sprawę, szczególnie teraz to widać, te chodniki delikatnie mówiąc są w jakimś tam %, tak to nazwijmy utrzymane w takim stanie, że można się po nich poruszać. W poważnym procencie są utrzymane w takim stanie, że po nich praktycznie nikt nie chodzi. Ja już kiedyś o tym Państwu mówiłem, w Niemczech, na terenach słabo zabudowanych, na obrzeżach tworzone są takie dość szerokie pasy, które służą i dla ruchu pieszego i dla ruchu rowerowego. Zmierzam proszę Państwa do tego, że utrzymując drogi w zimowym utrzymaniu, jeżeli nie ma chodnika, ulica ta jest łatwiejsza, jeżeli chodzi o jej odśnieżanie. Cała moja wypowiedź zmierza do tego, żeby w polityce komunikacyjnej, którą będzie się planować iść właśnie w tą stronę, żeby porządkować te tereny nie poprzez budowę takiego chodnika z prawdziwego zdarzenia, który tylko stwarza problemy, a wymyślić jakiś inny sposób, który służyłby zarówno pieszym, jak i poruszającym się na rowerach. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Tutaj, podstawowym zagadnieniem jest to, co jest ważniejsze, czy bezpieczeństwo, czy wygoda, bo ja się zgadzam, że taki chodnik, który jest wydzielony z jezdni po prostu, jest łatwy do utrzymania i zimą i latem, ale po to jest chodnik wyniesiony, po to jest krawężnik, żeby była separacja ruchu pieszego, od ruchu kołowego. Tutaj są dwie, wzajemnie się znoszące tezy i myślę, że takie likwidacje chodników skutkują się odwrotnie. W centrach miast, gdzie jest potrzeba tak zwanego uspokojenia ruchu, czyli doprowadzenia do tego, żeby kierujący poruszali się w miarę wolno, ale bez zbędnych zatrzymań i wtedy się wręcz likwiduje chodniki tak, żeby wymieszać ruch pieszy z ruchem kołowym, żeby kierujący jakby miał cały czas nie wiem poczucie zagrożenia, ale poczucie takiego lęku, że za chwilę może się przed samochodem znaleźć nagle pieszy i to jest właśnie jedna z metod uspokajania ruchu, ale to raczej w centrach miast, niż na terenach zielonych, czy słabo zamieszkałych, dlatego, że tam na ogół instynktownie są przez kierujących rozwijane większe prędkości, a jeszcze do tego jak się doda perspektywę szerszej drogi, to efekt jest zdwojony. Mieszkaniec miasta Łukasz Padoł: Ja chciałem powiedzieć, aby zwrócić większą uwagę przy wykonywaniu remontów, bo w tej chwili wejdzie w życie uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej, na terenie gminy Dąbrowa Górnicza i w związku z tym, tam gdzie będzie przechodzić kanalizacja sanitarna i deszczowa, żeby nie wykonywać chodników, żeby później nie burzyć tych chodników, bo jest to marnowanie pieniędzy. Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek: Ja proszę Państwa chciałam zwrócić uwagę na to, iż w przedstawionym nam materiale nie ma wskazanych konkretnych miejsc, jeżeli chodzi o ścieżki rowerowe. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Pani Przewodnicząca, polityka komunikacyjna, to nie jest projekt, to jest pewne założenie rozwoju określonych kierunków. Przewodnicząca komisji M. Trzewiczek: Czy przewiduje się dobudowy ścieżek rowerowych na terenie gminy? Z-ca Prezydenta Miasta P.Gocyła: My w ramach bieżącego utrzymania, jeżeli dobudową można nazwać zmianę charakteru zagospodarowania chodnika, to powiedziałem przed chwilą, że od centrum w stronę Będzina i te chodnikI, które będziemy remontować. Ja w tej chwili nie mam wykazu. Przewodnicząca komisji M. Trzewiczek: Jeśli chodzi jeszcze odnośnie tych ścieżek, to z różnych punktów miasta mamy zgłoszenia, np. żeby można było dojechać z Osiedla Mydlice w kierunku Huty Katowice i z Antoniowa i z innych części terenów zielonych. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Ale na Mydlicach akurat, w ostatnim roku przybyło chyba najwięcej ścieżek rowerowych. Przewodnicząca komisji M. Trzewiczek: Tak Panie Prezydencie, ale tu chodzi o dojazd do pracy np. z Mydlic do Huty Katowice, z Antoniowa, z Łośnia. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Proszę Państwa, oprócz tego, że są ścieżki rowerowe, które są separowane od ruchu kołowego, to muszę powiedzieć, że rower jest takim samym pojazdem, dopuszczonym do ruchu, jak inne pojazdy i można korzystać z normalnej sieci dróg, a to, że my chcemy dodatkowo podnieść bezpieczeństwo, to uważam, że jest to słuszny kierunek, ale nie oznacza, że do każdego miejsca będziemy budować ekstra drogi rowerowe. Na taki system to w Danii zużyli 50 lat, żeby takie coś powstało. Świateł: CYTAT Radny Z. Łukasik: Chciałbym Panie Prezydencie, aby Pan powiedział coś na temat sygnalizacji świetlnej, bo jak wiemy przybędzie sygnalizacja świetlna na ul. 1000 lecia i nie ma takiej możliwości, żeby przejechać bez żadnej przerwy, od Kr. Jadwigi od góry do Gołonoga, do dołu, na światłach zielonych. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Proszę Państwa, zarządzanie sygnalizacją świetlną może być obszarowe i liniowe. Te wszystkie sygnalizacje świetlne, które teraz są zbudowane, są albo akomodacyjne, albo na pętlach, albo na czujnikach ruchu, na detektorach ruchu i w zasadzie na bieżąco dopracowują, po prostu ruch steruje tymi sygnalizacjami. Radny Z. Łukasik: Czyli nie ma tej zielonej fali? Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Nie, nie ma . U nas nie ma i nie będzie zielonej fali, przynajmniej w najbliższym czasie. Pan A. Grządziel: Proszę Państwa, w tej chwili trwają, tak jak Pan Prezydent wspomniał, prace zespołu sterowania ruchem w KZK GOP, który podjął jakby patronat nad całym zadaniem do sterowania ruchem w aglomeracji, z uprzywilejowaniem pojazdów komunikacji zbiorowej. W zasadzie, w tej chwili wypracowywane są metody jak priorytetowo, dopuszczać pierwszeństwo pojazdów komunikacji zbiorowej , zarówno tramwajów, jak i autobusów. Tak tylko w uzupełnieniu, w tej chwili mamy już dwie sygnalizacje przebudowane na sterowanie hybrydowe, czyli na sterowanie video detekcją i sterowanie pętlami. Chcemy docelowo wprowadzić na wszystkich sygnalizacjach, ten rodzaj sterowania, więc myślę, że zapewni to, już wtedy taką pełną, z prawdziwego zdarzenia akomodacyjność, czyli dostosowanie długości świateł do odbywającego się ruchu. Co do zielonej fali, to myślę, że to wymusi nam i wskaże po pierwsze, priorytety, natomiast myślę, że w KZK GOP też zostanie wypracowana jakaś wspólna dla aglomeracji linia w zakresie zarządzania obszarowym ruchem, bo w aglomeracji inaczej się tego nie da zrobić, póki, co wszystkie sterowniki sygnalizacji świetlnej mamy dostosowane do możliwości podpięcia do tego rodzaju systemu centralnego zarządzania. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Sterowanie obszarowe polega na tym, że jest jedna typowana, najbardziej obciążona, na najbardziej obciążonym skrzyżowaniu zainstalowana sygnalizacja i w zasadzie ta sygnalizacja u nas to by było najprawdopodobniej gdzieś koło poczty, albo na ul. Poniatowskiego i ta sygnalizacja sterowałaby pracami sygnalizacji wszystkich innych tak, żeby jakby kolejki, korki tworzyły się na zewnątrz miasta, a nie w centrum miasta, żeby była taka reglamentacja czasu. Proszę Państwa, natężenie ruchu w godzinach szczytu jest takie wysokie na wszystkich wlotach, nie tylko na tym uprzywilejowanym. My w podświadomości mamy zakodowane, że ulica dwujezdniowa powinna mieć przywileje jakby drogi głównej i kosztem podporządkowanej, a sygnalizacja jest tak zaprogramowana, że są ekstrema czasu na poszczególnych wlotach założone, i jak to ekstremum się wyczerpie, czyli maksymalny czas otwarcia zielonego światła, a są zgłoszenia z drogi podporządkowanej, to przełącza się na światło czerwone. Z-ca Naczelnika WKD Pan A. Grządziel: Najbardziej dokuczliwe jest to w godzinach szczytu, gdzie jednak obciążenie podporządkowanych generuje potrzebę podawania, cały czas światła zielonego i ona pracuje wtedy jak stało-czasowa, bo wszystkie wloty są tak obciążone, że wykorzystują limit czasu na światło zielone. coś o chodnikach CYTAT Przewodnicząca komisji M. Trzewiczek:
Mam jeszcze drugie pytanie, w sprawie chodników, i tak w punkcie 5 jest wymienione, że w ramach bieżącego utrzymania sieci dróg na terenie gminy, do propozycji zadań na 2009 rok zostały wprowadzone następujące remonty i jak przeczytałam, jest 18 punktów, a w ogóle nie widzę utwardzenia ulic, ani chodników, np. w Łośniu, w Łęce, w Okradzionowie. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Pani Przewodnicząca, tam nie ma takich potrzeb, jakie są w mieście, w centrum. Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek: Potrzeby są Panie Prezydencie, były również wielokrotnie zgłaszane i nie wiem, jak to się dzieje, że nie zostały w ogóle zakwalifikowane do remontu. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: No tak się to dzieje, że wykonujemy te, które są najbardziej uczęszczane przez pieszych i te, gdzie strumień ruchu pieszego jest największy, a chodnik, oprócz walorów estetycznych pełni również funkcję bezpieczeństwa. Przewodnicząca Komisji M. Trzewiczek: Takie właśnie mam na myśli, w całym ciągu ulicy Ząbkowickiej, a jest to ulica łącząca całe tereny zielone z miastem i praktycznie tam nie ma gdzie iść, a jeszcze trochę, to nie będzie i gdzie jechać, bo jezdnia cała się rozpada i chodnik również. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: My sobie zdajemy z tego sprawę, ale tam akurat jest szerszy temat i myślę, że trzeba go wykonać kompleksowo, a mianowicie jezdnię i nakładkę z chodnikiem, a to są rzeczy bieżące. Przewodnicząca komisji M. Trzewiczek: Może ja dokończę Panie Prezydencie, przecież zna Pan dokładnie temat utwardzenia drogi do Szatanówki. Tam po założeniu wodociągu, nie zostało to wyrównane jak należy. Jest to przecież teren piaszczysty i myślę, że ta krótka uliczka powinna być utwardzona, np. choćby żużlem. Mam też Panie Prezydencie taką prośbę, żeby w pkt 18 dołączyć tam tą Szatanówkę i drogę na cmentarz. Wielokrotnie były zgłoszenia, jeżeli chodzi o ul. Zagrabie i w każdym roku to wypada. Z-ca Prezydenta Miasta P.Gocyła: Przemyślimy to Pani Przewodnicząca. Radna H. Głowacka: Ja mam pytanie, bo tutaj w pkt 5, ppk 11 jest remont chodnika w ciągu ulicy Reymonta, od przejścia dla pieszych, w kierunku budynku nr 16, a tam brakuje chodnika, po prawej idąc w stronę L.O. Łukasińskiego. Z lewej strony wprawdzie jest chodnik, ale w chodniku są drzewa i mimo, że są tam znaki zakazu, to dzieci idą sobie drogą. Czy nie da się wykonać chodnika po prawej stornie Panie Prezydencie, tam była już komisja. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Pani radna my rozmawiamy o bieżącym utrzymaniu. Nie mogę na bieżąco utrzymywać czegoś, czego nie ma. Gdyby ten chodnik istniał to tak, bo po prawej stronie chodnik jest wpisany, natomiast to, o czym Pani radna mówi, to jest już inwestycja. Radna H. Głowacka: T w takim razie, czy ta inwestycja będzie brana pod uwagę? Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: W tym roku na pewno nie znalazła się ona w WPI i w zależności od ilości środków, takie ma szanse. Radna H. Głowacka: Ja rozumiem, ale młodzież chodzi ulicą, co jest bardzo niebezpieczne, a przecież tam jest miejsce na to, żeby wybudować chodnik. Z-ca Prezydenta Miasta: Pani radna, ja nie kwestionuję, czy miejsce jest, czy go nie ma, natomiast nie wiem, jaka jest własność terenu, nie wiem, czy nie ma mediów w tym pasie zieleni, to jest wszystko do sprawdzenia. Radna H. Głowacka: Ale ja w końcu nie otrzymałam odpowiedzi, czy ten chodnik będzie wykonany, czy nie. Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Otrzymała Pani, nie będzie wykonany. -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#908
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,171 Dołączył: pon, 01 wrz 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 18 Płeć: Mężczyzna GG: 1387662 ![]() |
>wykonany jest również pewien odcinek drogi od ul. 1000 lecia do ul. Kasprzaka.< Czyżbym coś przeoczył.
Przeczytałem opis narady wojennej na temat ścieżek rowerowych. Panowie radni. Myślcie o budowaniu i wytyczaniu DRÓG ROWEROWYCH. Na ścieżkę to się możecie do lasu wybrać. Wzruszyła mnie troska o bezpieczeństwo rowerzystów. Doszedłem do wniosku, że radni miast francuskich, czeskich, holenderskich, niemieckich, austriackich kompletnie nie dbają o bezpieczeństwo cyklistów. Wręcz skazują ich na pewną śmierć na drodze wydzielając z jezdni drogi rowerowe białą farbą i malując jakieś rowerki na asfalcie. Pora na opamiętanie. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#909
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Bardzo dawno temu wklejalem fajny link ze zdjeciami swiwtnych rozwiazan komunikacyjnych (w tym drog rowerowych) na "zachodzie". Jakby pokazac radnym i urzednikom to doznaliby pewnie szoku.
U nas mamy jakies poplatanie definicji drog i sciezek rowerowych. Sciezka to powinna byc trasa turystyczna (szkal rowerowy), ktora wiedzie po roznej nawierzchni, nawet ziemnej. Drogi rowerowe powinny byc asfaltowe albo o specjalnej nawierzchni, a nie z jakiejs betonowej kostki. Co do przetargu na sygnalizacje, to dali troche za duzo czasu na realizacje. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#910
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,171 Dołączył: pon, 01 wrz 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 18 Płeć: Mężczyzna GG: 1387662 ![]() |
A swoją drogą, dlaczego na odcinkach wyznaczonych dróg rowerowych nie namalowano symboli bicyklów. Panowie utrzymańcy, trzeba myśleć. Skąd pieszy wszedłszy na chodnik w środku jego przebiegu ma wiedzieć gdzie się znajduje. Robicie wszystko na odwal się, bez ładu i składu. Może Was trza wysłać na rowerowe wycieczki po zachodniej Europie? Chcielibyście...
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#911
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Jednak ciekawe dlaczego wybrali Sobieskiego. W duzo gorszym stanie sa odcinki Pilsudskiego i zjazd z Kosciuszki od Gorniczej do centrum, gdzie wydaje sie, ze stare Ikarusy zaraz sie rozpadna. Ze względów finasnsowo-politycznych. Sobieskiego to droga wojewódzka i łączy nas z miastem Będzin. To będą dobre argumenty do wyrwania kasy ze"schetynówek". Wreszcie jest: Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic: Tysiąclecia i Al. Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej" Hi, hi, 100tys miasto emocjonuje się budowa jednej sygnalizacji świetlnej raz na 4 lata. ![]() CYTAT Z-ca Prezydenta Miasta P. Gocyła: Od 2002 roku była pewna przerwa w polityce rowerowej, którą jak jeszcze byłem Naczelnikiem Wydziału Komunikacji to była zapisana w polityce komunikacyjnej miasta w 99 roku. Ta polityka komunikacyjna, wtedy na 15 lat, była opracowana i nadal jej założenia są aktualne. Nie ma się co chwalić panie prezydencie. Do kitu ta pana polityka. ![]() Na tych drogach pieszo-rowerowych nie ma sygnalizatorów rowerowych przy skrzyżowaniach. Jak olo zauważył nawet nie ma rysunków rowerzysty na nawierzchni. Drogi przechodzą przez środek ludzi czekających na autobus na przystankach. Zbudowane są z znienawidzonej przez rowerzystów kostki brukowej. A co najciekawsze w każdym miejscu miasta nawierzchnie są rożne. Np. w parku Hallera ścieżka rowerowa wygląda dokładnie tak jak chodnik przy ulicy Królowej Jadwigi. Czy tak trudno usiąść w parę osób i ustalić jakiś standard nawierzchni rowerowych dla całego miasta ? ![]() Wręcz skazują ich na pewną śmierć na drodze wydzielając z jezdni drogi rowerowe białą farbą i malując jakieś rowerki na asfalcie. Pora na opamiętanie. Ja bym tak jednak w mieście wolał drogi wydzielone, a do Błędowa to jak najbardziej może być taka oddzielona białą farbą. wykonany jest również pewien odcinek drogi od ul. 1000 lecia do ul. Kasprzaka.< Czyżbym coś przeoczył. To musi być jakiś mikroskopijny odcinek ![]() Swoją drogą olo jak myslisz ? Czy w ramach modernizacji skrzyżowania Piłsudskiego/Tysiąclecia ktoś pomyślał o wykonaniu tam sygnalizacji dla rowerzystów obok sygnalizacji dla pieszych ? ![]() Ten post edytował bzenek śro, 08 kwi 2009 - 10:53 |
|
|
![]()
Post
#912
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Hi, hi, 100tys miasto emocjonuje się budowa jednej sygnalizacji świetlnej raz na 4 lata. ![]() Nie raz na cztery lata, a przez kolejne cztery lata ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#913
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Obiecywali, ze sygnalizacja bedzie dzialala przed wakacjami 2008 (w tamtej chwili juz byla bardzo opozniona).
Niewiele daje inny kolor kostki majacy odroznic sciezke rowerowa od chodnika. Nie tylko powinny byc namalowane symbole roweru, ale i linia ciagla wzdluz calej sciezki. Na krzyzowkach z chodnikami "zebry". Gdy sciezka przecina jezdnie to rowniez na jezdni (najczesciej obok przejscia dla pieszych) powinno byc oznakowanie poziome. Juz nie wpsominajac o tej sygnalizacji. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#914
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Obok dworca buduja drugie, takie wyniesione do gory, przejscie dla pieszych.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#915
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,171 Dołączył: pon, 01 wrz 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 18 Płeć: Mężczyzna GG: 1387662 ![]() |
O dupę to wszystko rozbić. Widziałem dziś rano nowy chodnik wzdłuż Piłsudskiego, od Kliniki Stom. Jest cały czerwony. Tak więc odpowiedź na pytanie o światła dla rowerzystów została udzielona przez władców miasta.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#916
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
CYTAT Miasto dla rowerów: Dąbrowa Górnicza Trasa nad zbiornikiem Pogoria IV przyciąga rowerzystów z całego Zagłębia Zbliża się Zagłębiowska Masa Krytyczna, impreza mająca na celu zwrócenie uwagi na brak infrastruktury rowerowej w naszym regionie. Przez cztery kolejne dni, na łamach portalu Zagłębie.info będziemy zamieszczać informacje na temat istniejących ścieżek rowerowych oraz najbliższych planów ich rozbudowy w poszczególnych miastach Zagłębia Dąbrowskiego. Na początek Dąbrowa Górnicza: Jak nas informuje naczelnik wydziału Kultury i Sportu w Urzędzie Miejskim Dąbrowy Górniczej Damian Rutkowski w roku ubiegłym oznakowano w mieście nowe odcinki tras rowerowych w okolicy Eurocampingu w Błędowie. Wykonano oznakowanie 4 szlaków w kierunkach: Eurocamping – Niegowonice (Łazy) ok. 1,8 km Eurocamping – Chechło (Pustynia Błędowska) ok. 2,8 km Eurocamping – Laski (Bolesław) ok. 3,1 km Lokalnie oznakowano również trasę w dzielnicy Błędów – Zagórze – Łazy Błędowskie w kierunku Okradzionów. Zdaniem dąbrowskich urzędników najciekawsze krajobrazowo trasy w mieście to: - Pogoria IV – Trzebiesławice – Sikorka – Tucznawa – Okradzionów – Nowa Kuźniczka – Błędów - kol. Piekło – Pogoria I – Antoniów – Pogoria IV - Pętla wokół Pogorii II - Błędów – Chechło, Błędów – Laski Z kolei najlepsza nawierzchnie mają trasy: - pętla wokół Pogorii III - zachodni odcinek Pogorii IV - Pogoria IV – Trzebiesławice – Sikorka – Ujejscy – Pogoria IV Łącznie w gminie oznakowano trasy i szlaki rowerowe na odcinkach ok. 60 km. Plany na rok bieżący zakładają wykonane, wytyczenie i ustalenie właścicieli punktów niezbędnych do oznaczenia przebiegu szlaku rowerowego w otulinie Parku Krajobrazowego Orlich Gniazd w dolinie rzeki Białej Przemszy. Ponadto w ramach ponadgminnego projektu „Rozwój aktywnych form turystyki – Centrum Sortów Letnich i Wodnych – Pogoria, etap I”, realizowanego przez Dąbrowę Górniczą wspólnie z gminami Będzin, Siewierz, Sławków, zostaną wykonane zostanie oznakowanie nowych szlaków rowerowych na odcinkach: - gmina Sławków – Okradzionów (dolina Białej Przemszy) - gmina Siewierz – Trzebiesławice - gmina Będzin – Park Zielona (wałem Czarnej Przemszy) Natomiast w kwietniu i maju zlecone do wykonania zostanie oznakowanie drogowe(na słupkach wysokości ok. 3m) kierunków tras z podaniem kilometrów do poszczególnych atrakcyjnych miejsc znajdujących się na trasach poszczególnych szlaków. Rafał Siciński (FdZD-Sosnowiec) www.zaglebie.info Póki co widać na pierwszy rzut oka że miasto zabiera się za coś co jest najprostsze - oznaczanie zwykłych ścieżek i dróżek. Szkoda że aby pojeździć po tych ścieżkach, trzeba jeździć ulicami w środku miasta.. Jakoś nikt nie pomyśli o prawdziwej drodze/ścieżce rowerowej do Pogorii III.. ciekawe czy sytuacje zmieni budowa Centrum Sportów Letnich i Wodnych na Pogorii i Zielonej. Poza tym, strasznie mnie wkurza że wzdłuż głównej osi miasta Królowej Jadwigi-Piłsudskiego nie ma ścieżki tak aby połączyć centrum z Gołonogiem. Do tego droga w kierunku Będzina wzdłuż Sobieskiego oraz na Pogorię III z centrum i byłoby całkiem miło jak na początek.. -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#917
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#918
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
No w DG. Pewnie bedzie takie samo, jak to na koncu Kosciuszki. To drugie kilkanascie metrow dalej juz na Kolejowej.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#919
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
No w DG. Pewnie bedzie takie samo, jak to na koncu Kosciuszki. To drugie kilkanascie metrow dalej juz na Kolejowej. Kurde przejeżdżałem przez to dziś rano i zastanawia mnie co za cymbał to wymyślił. Góra jest jeszcze wyższa od tej na Kościuszki, pół biedy jakby to było jakieś osiedle to trzeba zwolnić a sumie tam jest zakręt to i tak wszyscy zwalniali (5 lat tamtędy chodziłem na dworzec 10 razy w tygodniu i nie widziałem, żeby ktoś tam szarżował). Coś mi się widzi, że jakiś "wujek" urzędnika ma firmę robiącą te górki i akurat miał przestój związany z kryzysem to teraz na "zadupiach" będzie miał co robić (jakby to robili bardziej na widoku to jeszcze ktoś mógłby się popukać w czoło). Pomijam już kwestię, że jakiś głupek umiejscowił górki 20 metrów od siebie, chyba musiałbym mieć ferrari po wieśtuningu żeby na tym odcinku (od górki do górki) osiągnąć jakąś niebezpieczną prędkość ![]() |
|
|
![]()
Post
#920
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 282 Dołączył: pon, 28 sty 08 Skąd: 42-530 Nr użytkownika: 1,063 Płeć: Mężczyzna GG: 4757707 ![]() |
Wydaje mi sie, ze nigdzie nie bylo info na ten temat.
Od paru dni na ulicy Strzemieszyckiej od skrzyżowania z Rudną w kierunku Sławkowa wymieniane są krawężniki i wkładane nowe. Dziś natomiast od rana zrywany jest jeden pas asfaltu, zanosi się więc na to, że pojawi się tam wkrótce nowa nawierzchnia. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 10:49 |