IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

179 Stron V  « < 34 35 36 37 38 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
kwintosz
post pią, 18 lip 2008 - 14:20
Post #701


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



CYTAT(bzenek @ pią, 18 lip 2008 - 09:51) *
Zaryzykuję stwierdzenie, że w ciągu ostatniego roku bardzo zmieniła się Twoja opinia o rządach ekipy Podrazy wink.gif

To nie jest dobry wątek o tym ale fakt, dobrze zauważyłeś. Strasznie mnie irytuje ta nieudolność. Nie słyszałem jeszcze chyba o żadnym przetargu który w DG zakończyłby się tak jak powinien. Przystanki nie dość że robią się na odwal bo bez wiat, na niektórych nie ma do tej pory rozkładów a część nie zrobiona jest. Rozpisywali je na kilka części, bo rzekomo jak zawsze poprzednicy czegoś nie dopilnowali i nie wpisali niektórych przystanków. Zrobiono je kilka msc po tym jak powinny być zrobione. Eurocamping to także kpina bo nie zdążono na czas, oddawali na chybcika byle nie musieli oddawać kasy z UE - odbiór a potem i tak coś jeszcze robili. Do tej pory nie wiem czy tam czegoś nie robią. Odkładanie modernizacji Damelu (chcą wystartować w konkursie o dofinansowanie z UE - znając to jak rozpisują przetargi to wniosek i dokumentacja będzie miała błędy formalne i dostaną co najwyżej figę z makiem), godzą się na likwidację linii autobusowych, tramwaje zostawione same sobie, przypisują sobie w PD zasługi modernizacji centrum a tak na prawdę z tej zapowiadanej "wielkiej modernizacji" to przy obecnym zauważonym postępie prac pozostały puste słowa. Nie mówiąc już o tym że to nie miasto a Mayland. Ale kto się nie zna to się nabierze. Bo dla mnie to delikatna modernizacja i nic poza tym - a miała być kościuszki 2+2 no i gratulacje za zrobienie przystanku a potem jego zrywanie. Brak remontów będących w złym stanie przede wszystkim ulicy Tworzeń nie mówiąc o Królowej Jadwigi i Piłsudskiego na których są masakryczne koleiny i wystające studzienki.

Fotoradar, lodowisko (z którego dziś mało kto korzysta) i rodzące się w bólach przez kilka miesięcy przejście koło McDonalda jak na tyle miesięcy prac to nieco mało. I żeby tylko budowa ośrodka dla dzieciaków niewidomych i słabowidzących nie zakończyła się tak jak budowa CA i sporem z Mitexem. Poprzednicy już pokazali jak to się robi..

I tak kończąc OT a wracając do tematu, jechałem wczoraj pierwszy raz chyba w tym roku rowerem ulicą Tworzeń i to jest tragedia. Koleiny są tam masakryczne. Nikt chyba nie wkleił tu artykułu o tym:

CYTAT
13.07.2008
Koleiny nie na pokaz


TWORZEŃ: Na jednej z tegorocznych sesji Rady Miasta jeden z radnych przygotował prezentacje multimedialną: Dąbrowa Górnicza oczami kierowcy.

Radny chciał w ten sposób pokazać Panu Prezydentowi Zbigniewowi Podrazie (SLD) i innym radnym stan dróg po jakich jeżdżą mieszkańcy naszego miasta. Chciał także zwrócić uwagę na to, że władze naszego miasta więcej wydają na pielęgnacje zieleni, koszenie trawników niż na remonty dróg. Niestety Pani Przewodnicząca Agnieszka Pasternak (SDPL) odmówiła prezentacji zdjęć tłumacząc się względami proceduralnymi. Interpelacje można składać tylko w formie pisemnej bądź ustnej. Regulamin nie przewiduje prezentacji interpelacji w formie przygotowanej przez radnego Tomasza Paska. - twierdzila Przewodnicząca Pasternak.

Tomasz Pasek artysta fotograf przekazał nam jedno ze zdjęć, które było częścią tej prezentacji. My nie mamy takich oporów jak rządzący naszym miastem politycy, dlatego publikujemy jedno z zakazanych zdjęć.
KM

Zdjęcie: Tworzeń, Huta Katowice, droga w kierunku Błędowa
www.e-dabrowa.pl


Ile już lat słyszymy o modernizacji tej drogi..

Ten post edytował kwintosz pią, 18 lip 2008 - 14:23


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kamil_
post sob, 19 lip 2008 - 13:51
Post #702


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,385
Dołączył: pon, 13 sie 07
Nr użytkownika: 782
Płeć: Mężczyzna



Wracając jeszcze do przystanków. Dziś zauważyłem, że przystanek Trzebiesławice - Kościół jest poprawiany, prawdopodobnie coś z wiatą, bo z tego co widziałem to robotnicy zrywali kostkę przy wiacie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mick
post sob, 19 lip 2008 - 18:07
Post #703


UZYTKOWNIK
****

Grupa: FdZD
Postów: 407
Dołączył: pią, 09 gru 05
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 174
Płeć: Mężczyzna
GG: 1006247 status gadu-gadu



Coś mi się o uszy obiło, że dokumentacja techniczna dla Tworznia jest robiona...
Tzn. inaczej - na 100% jest robiona.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
picaro
post pon, 21 lip 2008 - 09:12
Post #704


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 605
Dołączył: śro, 14 kwi 04
Nr użytkownika: 75
Płeć: Mężczyzna



Co do modernizacji drogi na Tworzniu, to tam trzeba by chyba zbudować coś dla czołgów. Tam jeździ tyle TIR-ów, że wystarczy jedno lato, jedna zima czyli jakiś rok czasu i będzie podobnie sad.gif Akurat korzystam z tej drogi dość często na zmianę z drogą, którą zjeżdża się do koksowni (z tej na Kraków). I jeszcze z rok temu dało się tam jeździć. Dzisiaj jest tragedia dziury i kolejny. Nie wiem czy jest taka możliwość, ale wydaje mi się, że chociaż częściowo tego typu naprawy powinny być finansowane (koszta eksploatacji) przez zakłady, firmy do których dojeżdżają TIRy. A w ogóle to TIRy na TORy .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post pon, 21 lip 2008 - 12:58
Post #705


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(Mick @ sob, 19 lip 2008 - 18:07) *
Coś mi się o uszy obiło, że dokumentacja techniczna dla Tworznia jest robiona...
Tzn. inaczej - na 100% jest robiona.

Jak dobrze pójdzie i uda się wyemitować miejskie obligacje to pierwsze prace na Tworzniu pewnie ruszą jeszcze w tym roku.

Ciekawe jak poprowadzą objazdy dla komunikacji miejskiej ?

CYTAT(picaro @ pon, 21 lip 2008 - 09:12) *
Co do modernizacji drogi na Tworzniu, to tam trzeba by chyba zbudować coś dla czołgów.

Czołgi mają dużo mniejszy nacisk na grunt od ciężarówek. Tak więc oznaczałoby to chyba spore pogorszenie istniejącego standardu wink.gif

CYTAT(picaro @ pon, 21 lip 2008 - 09:12) *
Tam jeździ tyle TIR-ów, że wystarczy jedno lato, jedna zima czyli jakiś rok czasu i będzie podobnie sad.gif

Eee chyba jezdnia spełeniająca europejskie normy nacisku 11,5 tony na oś powinna dać sobie radę. W końcu TiRy to rzecz powszechnie spotykana w świecie.

CYTAT(picaro @ pon, 21 lip 2008 - 09:12) *
Nie wiem czy jest taka możliwość, ale wydaje mi się, że chociaż częściowo tego typu naprawy powinny być finansowane (koszta eksploatacji) przez zakłady, firmy do których dojeżdżają TIRy

Firmy moga uprzjemie dorzucić parę groszy do utrzymania czy budowy drogi ale szczęśliwie nie ma takiego obowiązku i nie ma co na to liczyć. smile.gif

CYTAT(picaro @ pon, 21 lip 2008 - 09:12) *
A w ogóle toTIRy na TORy .

Niestety to na razie to nie realne, a już zupelnie nie rozwiąże sytuacji na Tworzniu. wink.gif


Go to the top of the page
 
+Quote Post
KacperskiDGG
post pon, 21 lip 2008 - 14:57
Post #706


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 180
Dołączył: pon, 04 lut 08
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 1,095
Płeć: Mężczyzna



Ja uważam że jedynym rozwiązaniem jest nawierzchnia betonowa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post wto, 29 lip 2008 - 14:40
Post #707


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Za dąbrowskim BIP:

CYTAT
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia PONIŻEJ kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 Pzp na roboty budowlane na zadanie pn.: "Remont nawierzchni jezdni ul. Królowej Jadwigi na odcinku od: Ronda Merkury do Ronda Centrum oraz od Ronda Centrum do Ronda Merkury (dwie jezdnie wraz z Rondem Merkury) w Dąbrowie Górniczej".

a tam:
CYTAT
Główny przedmiot: 45233142-6 – Roboty w zakresie naprawy dróg

Dodatkowe przedmioty:
45.23.10.00-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45.11.00.00-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych ; roboty ziemne,
45.11.10.00-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45.20.00.00-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów
budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45.23.00.00-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45.23.30.00-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad

3.2. Zakres robót:
a - Frezowanie istniejącej nawierzchni asfaltobetonowej jezdni – pow. 2 100 m2,
b - Ułożenie nowej nawierzchni asfaltobetonowej wzmocnionej siatką stalową – pow. 2 100 m2
c - Demontaż istniejących krawężników betonowych – na dł. 3 200 m,
d - Montaż krawężników granitowych – na dł. 3 200 m,
e - Oznakowanie poziome i jezdni po ułożeniu nowej nawierzchni asfaltobetonowej,
f - Remont /przebudowa istniejących wpustów ulicznych wraz z przykanalikami – 25 szt/35m,
g - Montaż pierścieni odciążających włazów żeliwnych kanalizacji – 35 szt.
h - Wykonanie, w przypadku konieczności, likwidacja lub przekładka niezinwentaryzowanego
uzbrojenia w pasie drogowym (jezdnia),
i - Plantowanie poboczy drogi na realizowanym odcinku.

Termin rozpoczęcia realizacji zamówienia : po podpisaniu umowy.
Termin zakończenia realizacji zamówienia : 75 dni od dnia podpisania umowy i przekazania placu budowy.
Data przekazania placu budowy stanowi termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy


Czy ja dobrze kombinuje że wynika z tego że nie będzie przeniesienia kanalizacji do krawężników tak jak to ma miejsce na fragmencie Piłsudskiego tylko studzienki będą normalnie na środku?


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post wto, 29 lip 2008 - 17:15
Post #708


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(kwintosz @ wto, 29 lip 2008 - 14:40) *
Czy ja dobrze kombinuje że wynika z tego że nie będzie przeniesienia kanalizacji do krawężników tak jak to ma miejsce na fragmencie Piłsudskiego tylko studzienki będą normalnie na środku?

Dobrze rozumiesz i chyba mieszasz dwie różne kanalizacje smile.gif

Studzienki kanalizacji deszczowej (kratki) przy krawężnikach zbierają wodę z powierzchni asfaltu i bez problemu można je umieścić poza jezdnią. Tak jak się to faktycznie stało na remontowanych odcinkach.

Natomiast duże okrągłe studzienki na środku jezdni są włazami inspekcyjnymi dużych kolektorów ściekowych deszczowych lub sanitarnych. Z reguły nie ma możliwości przesunięcia ich poza jezdnię z braku miejsca.

No i wtedy to nie byłaby to już szybka wymiana asfaltu w kilka dni, a inwestycja gigant na miesiące. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post czw, 31 lip 2008 - 01:06
Post #709


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



CYTAT(bzenek @ wto, 29 lip 2008 - 17:15) *
Dobrze rozumiesz i chyba mieszasz dwie różne kanalizacje smile.gif

Studzienki kanalizacji deszczowej (kratki) przy krawężnikach zbierają wodę z powierzchni asfaltu i bez problemu można je umieścić poza jezdnią. Tak jak się to faktycznie stało na remontowanych odcinkach.

Natomiast duże okrągłe studzienki na środku jezdni są włazami inspekcyjnymi dużych kolektorów ściekowych deszczowych lub sanitarnych. Z reguły nie ma możliwości przesunięcia ich poza jezdnię z braku miejsca.

No i wtedy to nie byłaby to już szybka wymiana asfaltu w kilka dni, a inwestycja gigant na miesiące. smile.gif


Na studzienkach to ja się nie znam. Ale to że te w krawężnikach są odpowiedzialne za odprowadzanie wody z jezdni to się rozumie samo przez się. Czy to wymagałoby większego remontu nie mam pojęcia stąd też moje pytanie takowe było. Po prostu denerwują mnie one strasznie (te okrągłe) gdyż są centralnie na środku jezdni i w większości albo tak pozapadane albo tak wystają że droga staje się istnym torem przeszkód.

Jeszcze taki mały artykuł:
CYTAT

Stracili pół roku przez przetargi

Dopiero kilka dni temu udało się rozstrzygnąć kolejny przetarg na utrzymanie i remonty dróg na terenie tak zwanych zielonych dzielnic miasta. Przez ponad pół roku na dziurawe ulice nie wyjeżdżały ekipy remontowe, bo miasto nie mogło sobie poradzić z protestami oferentów.

To nie pierwszy taki przypadek, kiedy strategiczne dla mieszkańców i gminy rozstrzygnięcia opóźniają się o kilka miesięcy. Podobnie było m.in. z wyłonieniem wykonawców koncepcji zagospodarowania terenów wokół dworca PKP, czy modernizacji przystanków autobusowych.

- Do postępowania przetargowego wpłynęły dwa protesty, które znacznie opóźniły wyłonienie wykonawcy. Trzeba było je uwzględnić i stąd rozstrzygnięcie mogło zapaść dopiero teraz - tłumaczy Marcin Bazylak, naczelnik Wydziału Strategii, Promocji i Komunikacji Społecznej w dąbrowskim magistracie.

Kierowcy oburzeni dziurawymi drogami interweniowali nie tylko w Urzędzie Miejskim, ale także w naszej redakcji.

- Ulica Ząbkowicka i droga numer 790, od skrzyżowania z Drogą Krajową nr 94 do Łośnia, są pełne dziur, pobocza są zapadnięte. Jeśli ktoś jedzie tędy pierwszy raz, to z dużym prawdopodobieństwem może uszkodzić auto - mówi Jan Szkoc z Ząbkowic.

Można było temu zapobiec, bo w czerwcu br. miasto zdecydowało się przekazać 460 tys. zł do Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów, który miał przeprowadzić u siebie przetarg i wybrać wykonawcę na doraźne prace remontowe na jezdniach. Chodziło o to, by uniknąć kolejnych, ewentualnych protestów, które byłyby rozpatrywane szybko i w MZUiM. Ostatecznie przetarg został rozstrzygnięty.

- W ramach przetargu zostaną także przeprowadzone bieżące naprawy drogi nr 790. Gruntowna jej przebudowa i remont poboczy są przewidziane jako odrębna inwestycja. Aktualnie trwają prace projektowe związane z tym przedsięwzięciem - informuje Marcin Bazylak.

W sumie w tym roku miasto przeprowadziło 67 postępowań konkurencyjnych, z których 59 zostało rozstrzygniętych pozytywnie. W wyniku ponownego wszczęcia postępowań wyłoniono dwóch wykonawców, jedno po raz kolejny unieważniono, a dwa kolejne zostaną znów ogłoszone.
Piotr Sobierajski - POLSKA Dziennik Zachodni
www.dabrowa.naszemiasto.pl


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post czw, 31 lip 2008 - 15:33
Post #710


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(bzenek @ pon, 21 lip 2008 - 12:58) *
Jak dobrze pójdzie i uda się wyemitować miejskie obligacje to pierwsze prace na Tworzniu pewnie ruszą jeszcze w tym roku.

Tak napisałem w chwilowym przypływie optymizmu smile.gif
Niestety teraz już wiadomo, że sprawa Tworznia na spore opóźnienie i jak dobrze pójdzie to do końca roku będzie gotowa tylko dokumentacja. Natomiast sama budowa ruszy pewnie gdzieś w połowie 2009 mellow.gif

CYTAT(kwintosz @ czw, 31 lip 2008 - 01:06) *
Na studzienkach to ja się nie znam. Ale to że te w krawężnikach są odpowiedzialne za odprowadzanie wody z jezdni to się rozumie samo przez się. Czy to wymagałoby większego remontu nie mam pojęcia stąd też moje pytanie takowe było. Po prostu denerwują mnie one strasznie (te okrągłe) gdyż są centralnie na środku jezdni

Studzienek jest tak dużo bo muszą być przy każdym zakręcie kolektora, na każdym skrzyżowaniu kolektorów i na każdej zmianie głębokości. A jak jest zwykła prosta rura to i tak mają być co 100m (jeśli dobrze pamiętam).

Kolektory z reguły biegną pod jezdniami bo to grube rury, a obok jezdni jest już gęsto od innego uzbrojenia - wodociągi, ciepłociągi, kable energetyki, kable telekomunikacji i inne. No i co najważniejsze teren pod jezdniami z reguły ma już uregulowaną własność.

Oczywiście jak się chce i ma dużo kasy to można toto przenieść obok jezdni. Ale wtedy trzeba przekładać całą resztę wyżej wspomnianego uzbrojenia. Wykupywać działki pod kolektor. A całkiem możliwe, że przebudowywać inne kolektory krzyżujące się z tym pod ulicą.

Jak widać studzienek ze środka się nie pozbędziemy, a nawet sporo ich w mieście przybędzie jeśli to całe "uporządkowanie gospodarki wodno-ścekowej" wypali smile2.gif

Ten post edytował bzenek czw, 31 lip 2008 - 15:34
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 31 lip 2008 - 22:30
Post #711


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Bardzo ciesza granitowe krawezniki smile2.gif

Co do studzienek deszczowych umieszczanych przy kraweznikach, to nie wiem czemu w Polsce (w naszych okolicach to juz wogole) tak malo popularne sa studzienki w kraweznikach. Nie dosc ze latwiej klasc asfalt, to nic sie potem nie zapada. Chodzi mi o takie, które z gory wygladaja jak stalowy kraweznik, a z boku od strony jezdni sa puste i tam wlasnie wplywa woda.
To rozwiazanie na wyremontowanym juz odcinku KRolowej Jadwigi nie jest idealne, bo takie "zatoczki" na studzienki latwo sie zapychaja smieciami.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post nie, 03 sie 2008 - 18:57
Post #712


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(:) @ czw, 31 lip 2008 - 22:30) *
Bardzo ciesza granitowe krawezniki smile2.gif

Równie cieszą zapowiedzi równoległego remontu przejazdów tramwajowych, które wykonają Tramwaje Śląskie. smile.gif

CYTAT(:) @ czw, 31 lip 2008 - 22:30) *
Co do studzienek deszczowych umieszczanych przy kraweznikach, to nie wiem czemu w Polsce (w naszych okolicach to juz wogole) tak malo popularne sa studzienki w kraweznikach.

Może cena ?

Akurat w Dąbrowie takie studzienki są z powodzeniem stosowane od kilku lat.

Z tego co pamiętam to są na Strzemieszyckiej od przejazdu do Sekuritu oraz na Piłsudskiego od Kasprzaka do McDonald's. Pewnie jeszcze gdzieś.

Ten post edytował bzenek nie, 03 sie 2008 - 18:58
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 07 sie 2008 - 23:52
Post #713


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



@bzenek

Na Pilsudskiego jest tylko kilka sztuk

Mozesz przyblizyc te zapowiedzi remontu przejazdow tramwajowych? Nie wiem czy mi umknelo, czy zapomnialem.
Chodzi o ten odcinek czy o wszystkie w DG? Ma byc prowizorka asfaltowa czy wymiana na betonowe, co laczyloby sie pewnie z szynami i sporymi kosztami, i w co trudno wierzyc.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post sob, 09 sie 2008 - 16:32
Post #714


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(:) @ czw, 07 sie 2008 - 23:52) *
Na Pilsudskiego jest tylko kilka sztuk

Nie wiedziałem żeś Ty taki miłośnik studzienek ;)

W takim razie szoruj na Strzemieszycką - tam jest ich z 50 sztuk smile.gif

CYTAT(:) @ czw, 07 sie 2008 - 23:52) *
Mozesz przyblizyc te zapowiedzi remontu przejazdow tramwajowych? Nie wiem czy mi umknelo, czy zapomnialem.
Chodzi o ten odcinek czy o wszystkie w DG? Ma byc prowizorka asfaltowa czy wymiana na betonowe, co laczyloby sie pewnie z szynami i sporymi kosztami, i w co trudno wierzyc.

Na remontowanym odcinku Królowej Jadwigi. Na razie nie co przybliżać i na zbyt wiele bym nie liczył.

W dokumentacji dla remontu Królowej Jadwigi jest enigmatyczna wzmianka, że remont nawierzchni przejazdów tramwajowych zostanie wykonany wspólnie z TŚ.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 21 sie 2008 - 23:54
Post #715


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



O tych trzech parkingach wiemy od bardzo dawna, ale nie wiedzialem, ze przy Konopnickiej juz w "koncowej fazie realizacji". Nie widzialem nawet zeby zaczeli, chyba ze tak ekspresem.

CYTAT
e-dabrowa

21.08.2008
Wybudują parkingi przy Konopnickiej, Kopernika i Kosmonautów


CENTRUM, GOŁONÓG: Władze naszego miasta obiecują, że jeszcze w bieżącym roku powstaną 3 nowe parkingi przy ulicy Konopnickiej i Kopernika w centrum oraz Kosmonautów w Gołonogu.

Przez ostatnie 2 lata w Dąbrowie Górniczej nie powstał, żaden parking z pieniędzy miejskich. Debatowano o tym na komisjach miejskich, interpelowano na sesji. I w końcu postanowiono. W bieżącym roku miasto zaplanowało wybudować 3 parkingi. Podobnie ambitne plany władze miały również w poprzednich latach, ale jakoś nie wychodziło. Inaczej ma być w bieżącym roku i przyszłym przedwyborczym. Tym razem miasto ma plan - dwuletni plan.

"W „Wieloletnim Programie Inwestycji przyjęte jest zadanie inwestycyjne pn. „Budowa nowych miejsc parkingowych wraz z modernizacją ciągów pieszych i komunikacyjnych”, jest to zadanie 2-letnie. W ramach zadania została opracowana koncepcja dla lokalizacji miejsc postojowych na terenie osiedli Gołonóg, Sikorskiego, Mydlice. Ponadto została również zlecona koncepcja zagospodarowania terenu dla budowy dróg i parkingów w rejonie Zespołu Szkół Sportowych oraz Przedszkola nr 39 przy ul. Chopina i Mireckiego. Obecnie jest wykonywana dokumentacja dla budowy chodnika od ulicy Kasprzaka, ulicą Storczyków do Cmentarza na Wzgórzu Gołonoskim w Dąbrowie Górniczej, po wykonaniu dokumentacji przystąpimy do realizacji robót.
Wszczęta została także procedura na wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego dla rozbudowy miejsc parkingowych w obszarze osiedla Sikorskiego, ograniczonego ulicami: Piłsudskiego, 1000-lecia, 11- go listopada, Leśna.” – informuje nas Marcin Bazylak z Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Mamy końcówkę sierpnia i jeden parking prawie gotowy.

„Parking przy ulicy Konopnickiej jest w końcowej fazie realizacji. Jeszcze w sierpniu mają się rozpocząć roboty przy budowie zatoki przy ulicy Kopernika a we wrześniu mają ruszyć prace w Gołonogu przy ulicy Kosmonautów.” – dodaje naczelnik Bazylak.

KM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post nie, 24 sie 2008 - 14:48
Post #716


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(:) @ czw, 21 sie 2008 - 23:54) *
CYTAT
Parking przy ulicy Konopnickiej jest w końcowej fazie realizacji

nie wiedzialem, ze przy Konopnickiej juz w "koncowej fazie realizacji". Nie widzialem nawet zeby zaczeli, chyba ze tak ekspresem.

Uśmieszku, a to nie jest te 10 miejsc parkingowych przy kościele ? To chyba Twój teren smile.gif

CYTAT
Tym razem miasto ma plan - dwuletni plan.

Toż to prawdziwy kawał planu smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 28 sie 2008 - 19:33
Post #717


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Myslalem, ze chodzi o parking obok szkoly. No chyba ze jednak przy kosciele heh. Ten juz dawno gotowy, a kolo szkoly nie ruszyli i jesli tak to juz nie rusza.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian22
post pią, 29 sie 2008 - 15:46
Post #718


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,944
Dołączył: śro, 16 lis 05
Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe)
Nr użytkownika: 169
Płeć: Mężczyzna



ciekawe, nie dot. co prawda stricte Dąbrowy ale ogólnie o komunikacji:

http://www.tvs.pl/index.php?id_materialu=1070
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mick
post pią, 12 wrz 2008 - 18:29
Post #719


UZYTKOWNIK
****

Grupa: FdZD
Postów: 407
Dołączył: pią, 09 gru 05
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 174
Płeć: Mężczyzna
GG: 1006247 status gadu-gadu



Przetarg jest ogłoszony na:
„Budowa układu komunikacyjnego z uzbrojeniem – Park Hallera.” - przebudowa skrzyżowania Aleja Róż z Legionów Polskich, wraz z przebudową sieci uzbrojenia terenu w Dąbrowie Górniczej.

Zimą będą robić.

Jak kto chce to może sobie zobaczyć jak będzie wyglądało:
http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIP.asp...amp;ident=34341

Pasy do skrętu w prawo zrobią:
- z Al. Róż w Legionów
- z Legionów do Zagórza i na DK94.
Całkiem spoko jak na mój gust. Może wtedy będą mogli światło wydłużyć dla jadących od Reala Katowicką.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 12 wrz 2008 - 18:54
Post #720


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Nareszcie smile2.gif Dodakowy pas z Al. Roz w Legionow (jadac od Redenu) powinien byc wykonany za pierwszym razem. Wtedy zrobiono prawoskrety oprocz tego najwazniejszego. Nareszcie prawy pas, ktory stanie sie srodkowym bedzie odblokowany i nie bedzie problemu ze skrecaniem na DK94 w strone Katowic i wpychajacymi sie w ostatniej chwili z lewego. Szkoda, ze ten bardzo krotki odcinek miedzy Legionow a sketem na DK94 nie bedzie 3 pasmowy, ale moze miejsca brakuje.
Projekt wykonany w grudniu 2007, a dopiero teraz przetarg.

Teraz wciaz czekamy na opoznione ogloszenie przetagu na nowa droge do hali od strony Kosciuszki. To w ramach tego zadania.

CYTAT(Mick @ pią, 12 wrz 2008 - 18:29) *
Pasy do skrętu w prawo zrobią:
- z Al. Róż w Legionów
- z Legionów do Zagórza i na DK94.


Z Legionow w strone Zagorza jest juz wydzielony lpray pas tylko do skretu (lewy w lewo). Tutaj dobudouja tylko wysepke.


CYTAT




Na nową nawierzchnię mieszkańcy Tworznia muszą poczekać co najmniej do przyszłego roku
dziś

Sąsiedztwo ponad 20 zakładów w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej wokół byłej Huty Katowice jest przekleństwem dla mieszkańców dzielnicy Tworzeń, którędy prowadzi jedyna, wąska droga dojazdowa do firm.

Asfaltowa nawierzchnia pod wpływem ciężaru tirów zamieniła się praktycznie w dwie rynny, którymi nie da się jeździć, a do tego dochodzi ogromny hałas. Miasto planuje zmiany na lepsze, ale na razie zbiera fundusze na większą inwestycję w tym rejonie.

- Tutaj nie da się po prostu żyć. Droga w ogóle nie nadaje się do użytku. Codziennie pod oknami suną dziesiątki ciężkich aut, a stary asfalt po prostu się pofałdował. Do tego droga jest za wąska - mówi Teresa Gołębiowska, która mieszka w posesji pod nr 158.

Rzeczywiście zaniedbania z lat wcześniejszych sprawiły, że dziś kolejny sięgają tutaj nawet 20 centymetrów. - To jest koszmar. Jak spadnie deszcz woda osadza się w nich i wystarczy przejść parę metrów i człowiek jest cały mokry, bo tiry chlapią na wszystkie strony. Nie raz musiałam się po prostu wracać do domu i zmieniać ubranie - dodaje pani Teresa.

Mieszkańcy Tworznia mają też dość ciągłego huku i hałasu, jaki wywołują ciężkie samochody.

Albo trzeba zrobić jakąś obwodnicę i inny dojazd, albo posadzić drzewa lub pomyśleć o ekranach akustycznych. Cały czas monitujemy w magistracie, by coś się wreszcie zaczęło dziać - podkreślają dąbrowanie.

Problem potwierdza Grzegorz Hudzik, Powiatowy Inspektor Sanitarny w Dąbrowie Górniczej.

- Trzeba przykładać jak największą rolę do terenów zielonych, zadrzewień, zwłaszcza tymi gatunkami rodzimymi, tam gdzie mamy przekroczone normy hałasu oddziałujące z inwestycji na zdrowie ludzkie. Mamy przykład na Staszicu, że można zastosować ekrany dźwiękochłonne, to sprawdza się. Kilkakrotnie monitowałem po wykonanych analizach o mieszkańców Tworznia. Hałas, wibracje wynikające z transportu ciężkiego właśnie w strefie ekonomicznej sprawiają, że to jest chyba najgorsze miejsce w całej Dąbrowie, jeśli chodzi o oddziaływanie na środowisko - podkreśla.

Sprawa była ostatnio częściowo omawiana na lipcowej Komisji Zdrowia i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej. Radni zgodzili się jednogłośnie we wnioskach m.in. na to, by w miejscach gdzie stwierdza się przekroczenie norm hałasu zaprojektować ekrany dźwiękochłonne lub stosować inne formy ochrony, mającej na celu zmniejszenie uciążliwości wynikającej z nadmiernego hałasu. Przyjęli też wniosek w sprawie rozwiązania problemów mieszkańców przy ul. Tworzeń, narażonych na hałas i zanieczyszczenie powietrza, spowodowane transportem samochodowym do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

W tym roku jednak nic się nie zmieni. Jeśli uda się ruszyć z pierwszymi pracami remontowymi, to najwcześniej dopiero za kilka miesięcy.

- W ramach programu "Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w gminie Dąbrowa Górnicza" w ulicy Tworzeń, na odcinku między aleją Piłsudskiego a ulicą Roździeńskiego, planujemy w roku 2009 rozpocząć budowę kanalizacji sanitarnej. Będzie to kanalizacja grawitacyjna, tłoczna i deszczowa oraz wymiana istniejącego tam wodociągu. Nowe sieci będą usytuowane w pasie drogi ulicy Tworzeń, także niezbędne będzie przeprowadzenie renowacji nawierzchni asfaltowej, po wykonanych robotach ziemnych. Zadanie planowane jest do realizacji z wykorzystaniem środków własnych gminy oraz dofinansowania z Funduszu Spójności - informuje Rafał Zwoliński z Jednostki Realizującej Projekt w dąbrowskim magistracie.

Na razie w tym rejonie nie ma natomiast co liczyć na ewentualną budowę ekranów dźwiękochłonnych. Te powstają obecnie tylko w ciągu ulicy Puszkina w Strzemieszycach. - Prace rozpoczęły się w sierpniu, a ich zakończenie planowane jest na 30 lipca przyszłego roku. Łączna wartość całego zadania wynosi ponad 3,6 miliona złotych - mówi Wojciech Mizerski, naczelnik wydziału inwestycji miejskich w dąbrowskim Urzędzie Miejskim.
Piotr Sobierajski


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

179 Stron V  « < 34 35 36 37 38 > » 
Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 19:32
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza