IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

179 Stron V  « < 18 19 20 21 22 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
pulsatilla1214
post śro, 21 mar 2007 - 00:19
Post #381


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,189
Dołączył: nie, 26 cze 05
Skąd: z bagien
Nr użytkownika: 148
Płeć: Kobieta



QUOTE
wizualnie nie jest to szczyt mozliwosci


Całkiem ładny warszawski świt laugh.gif Ech... wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 23 mar 2007 - 11:04
Post #382


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE


Będą nowe parkingi
dziś

O tym, że zaparkowanie samochodu na dąbrowskich osiedlach wymaga czasem niemal cyrkowych umiejętności, wiedzą wszyscy kierowcy. Miejsc jest po prostu za mało. W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych, kiedy budowano dąbrowskie osiedla, średnio na jedno mieszkanie przypadało 0,2 miejsca parkingowego.

Dziś samochód ma prawie każda rodzina, a wiele jest takich, w których właścicielami czterech kółek są dwie albo trzy osoby. Auta parkowane są więc tam, gdzie się uda, czyli wzdłuż krawężników, na trawnikach, chodnikach i placach zabaw.

- To tragedia. Najgorzej jest na Mydlicach, gdzie nie dość, że brak miejsc postojowych, to dodatkowo jest tak wąsko, że nie ma możliwości, żeby wyminęły się dwa samochody. O tym, żeby wieczorem, kiedy wszyscy lokatorzy są już w domach, bez przeszkód przejechała tamtędy straż pożarna, w ogóle nie ma mowy - mówi Zbigniew Jastrzębski, komendant dąbrowskiej Straży Miejskiej.

Także strażacy przyznają, że źle zaparkowane samochody to dla nich utrudnienie. Wydłuża się czas akcji, bo trzeba szukać właściciela samochodu i prosić, żeby auto jak najszybciej przestawił. Kiedy sytuacja jest poważna, to nie da się niestety uniknąć szkód.

- Zdarzały się takie sytuacje, kiedy samochody zostały uszkodzone, bo nie było czasu, żeby szukać właścicieli. W naszej pracy chodzi przecież często o ludzkie życie - podkreśla Sławomir Hetmańczyk z Komendy Miejskiej PSP.

Zarządcy dąbrowskich spółdzielni tłumaczą, że robią, co mogą. Na Mydlicach poważną przeszkodą dla tworzenia nowych parkingów jest zwarta zabudowa i podziemne uzbrojenie terenu. Mimo tego nowych miejsc przybywa. Niestety, powoli.

- W ostatnich trzech latach na Mydlicach przybyło 130 miejsc postojowych, a w latach 2002-2005 w porozumieniu z Urzędem Miejskim, ale z własnych środków, wykonaliśmy 480 miejsc postojowych na terenie osiedli Łęknice, Morcinka, Tysiąclecia, Kasprzaka, Mydlice i Piłsudskiego - wylicza Teresa Horbowy, prezes zarządu SM "Lokator".

To wciąż za mało. Większość zarządców dąbrowskich spółdzielni otwarcie jednak przyznaje, że nawet nie wie, ile mają miejsc parkingowych na administrowanych przez nich osiedlach. Ci, którzy wiedzą, mówią o tym niezbyt chętnie. Trudno się dziwić, bo na przykład w SM Damel, która ma w swoich zasobach 173 mieszkania miejsc typowo parkingowych jest... 12.

- To oczywiście za mało, ale nasi mieszkańcy mogą korzystać z parkingu przed sklepem Kaufland, co uzgodniłem z władzami tej sieci. Przydałoby się jeszcze około 30 miejsc - szacuje Andrzej Filipek, prezes SM Damel.

Problem rozwiązać chcą władze samorządowe. Stworzone zostały już plany, teraz przeprowadzane będą techniczne ekspertyzy i konsultacje z zarządcami spółdzielni mieszkaniowych.

- Ten problem rozwiązać można tylko we współpracy ze spółdzielniami i tak się do tej sprawy zabraliśmy. Warto też przypomnieć, że kiedy wiosną przyszłego roku przy ulicy Sobieskiego powstanie duże centrum handlowe, to automatycznie przybędzie tam 1600 miejsc parkingowych - zapowiada Anna Zubko z dąbrowskiego magistratu.


Plany są, czas na ekspertyzy

Nowe władze miasta problem braku miejsc parkingowych chcą jak najszybciej rozwiązać. Właśnie dziś mija termin, jaki otrzymali zarządcy dąbrowskich spółdzielni mieszkaniowych na wskazanie miejsc, gdzie chcieliby stworzyć parkingi dla lokatorów.

Urzędnicy swój wykaz już przygotowali. Zgodnie z ich wskazaniami nowe parkingi miałyby powstać przy ul. Armii Krajowej, w rejonie budynków 20-26, ul. Pocztowej, w rejonie biblioteki, poczty i świetlicy, na osiedlu Sikorskiego, przy ul. Krasińskiego, w rejonie budynków 36-42.

Kolejne miejsca dla samochodów mogą być przy ul. 1 Maja, w rejonie budynku 50, na osiedlu Kasprzaka i Mickiewicza, przy ul. Kopernika, na osiedlu Morcinka i na Mydlicach Południe oraz przy ul. Starocmentarnej, w rejonie cmentarza, przy ul. Jesionowej, również w rejonie cmentarza, a także przy Pogorii IV.

- Nie wiemy jeszcze czy wszystkie te lokalizacje się sprawdzą i ile mogłoby tam powstać miejsc parkingowych. Teraz przeprowadzane będą ekspertyzy - wyjaśnia Anna Zubko z dąbrowskiego magistratu.
Grażyna Krawczyk - Dziennik Zachodni


kolo CH Pogoria bedzie wiecej miejsc niz planowano? Mialo byc 1200 a dokaldnie teraz sprawdzilem na stronie Maylandu to 1212.

Ciekawe co z wielopoziomowymi parkingami pana Zaguly wink.gif
Takie cos musialoby byc strzezone


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post pią, 23 mar 2007 - 13:57
Post #383


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



QUOTE


Na rowerach będzie można jeździć już nie tylko wokół Pogorii

Już za nieco ponad miesiąc amatorzy jazdy na rowerach będą mogli dojechać malowniczą trasą z Trzebiesławic aż do Błędowa. Trwają właśnie prace przy oznakowaniu nowego szlaku rowerowego o długości 16,5 km, który prowadzi m.in. przez Okradzionów i dolinę Białej Przemszy.

- Dzięki temu będzie można dojechać prawie pod samą Pustynię Błędowską. Stamtąd chcemy wytyczyć kolejny odcinek w kierunku Lasek, gdzie bogactwo fauny i flory jest przeogromne - mówi Zbigniew Kałuża, kierownik referatu sportu UM.

Póki co szutrowe i ubite trakty w kierunku Błędowa zostaną dobrze oznakowane. Na trasie pojawi się około 90 słupków w jednakowym, żółtym kolorze, które będą wskazywać kierunek jazdy. Po drodze na skrzyżowaniach i rozjazdach stanie też sześć tablic informacyjnych. Tam będzie można dowiedzieć się więcej na temat mijanych ciekawych przyrodniczo i historycznie miejsc. Całość będzie kosztowała około 20 tys. zł.

Szlak prowadzi przez Sikorkę i dalej w pobliżu szerokiego toru kolejowego do Rud i Okradzionowa, by zakończyć się w Błędowie. Magistrat planuje także wydanie specjalnych przewodników, gdzie zaznaczone zostaną wszystkie drogi dla rowerzystów. Nowa trasa ma być uzupełnieniem dla istniejących już ponad 45 km rowerowych duktów.

Z Trzebiesławic można bowiem przez Ujejsce dojechać do zbiornika na Przeczycach. Oznakowany jest także szlak z Parku Zielona na Pogorię IV oraz 1,5 km odcinek prowadzący nad Pogorię III. To jezioro można objechać dookoła, a cała wyprawa zajmie kilkanaście minut, bo to tylko 6 km. Warto także wybrać się w rejony uznanego za ekologiczny użytek jeziora Pogoria II. Tutejsza pętla liczy 4 km, ale można też dojechać tędy, zbaczając z drogi aż do ośrodków żeglarskich nad Pogorią I.

Wkrótce mają także zakończyć się kłopoty z pokonaniem zamkniętej trasy przy śluzie na Pogorii IV.

- Chcemy dojść do porozumienia z Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w Gliwicach i w końcu sprawić, by nieduży pas asfaltu dało się udostępnić rowerzystom. Zdajemy sobie sprawę, że sprzęt i urządzenia pomiarowe muszą być chronione, ale takie rozwiązanie nie powinno być kłopotliwe. Zwłaszcza, że planujemy przygotowanie trasy, która pozwoliłaby na objechanie tego zbiornika wokół - mówi Marcin Bazylak, naczelnik wydziału strategii, promocji, kultury i sportu UM.
Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni
www.dabrowa.naszemiasto.pl


Ten post edytował kwintosz pią, 23 mar 2007 - 13:57


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mucha
post pią, 23 mar 2007 - 19:18
Post #384


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 193
Dołączył: czw, 10 lis 05
Skąd: Broadway
Nr użytkownika: 167



A propos parkingów: najwyższy czas żeby coś w tym kierunku zrobić. Ale po ich zbudowaniu trzeba jeszcze będzie bezwzględnie egzekwować zakaz parkowania w miejscach do tego nie przeznaczonych. I tu widzę potencjalny problem, bo nie czarujmy się: przeciętny Kowalski, mając 200 metrów od domu nowiuteńki wielopoziomowy parking i tak zaparkuje swojego złoma na trawniku pod oknem. Założę się że tak będzie i nawet specjalnie mnie to nie dziwi i już nie oburza. Bardziej mnie wkurza nieudolność Straży Miejskiej i Policji w egzekwowaniu przepisów. Obym się mylił, ale obawiam się, że te parkingi i tak niewiele zmienią w obrazie dąbrowskich osiedli - zastawionych chodników i rozjeżdżonych trawników...


--------------------
(...) Miliony much nie moga sie mylic!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post pon, 26 mar 2007 - 00:19
Post #385


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Czy ja jestem przewrażliwiony? Bo o to wyczytałem coś takiego w dokumencie zwanym:
Sprawozdanie z realizacji "Ogólnej strategii zrównoważonego rozwoju Dąbrowy Górniczej do roku 2006" obejmujące okres sprawozdawczy od 01.01.2006r.do 31.12.2006r. dostępnym na BIP czyli TU (zresztą polecam przeczytać).

Pominę większą część i skupie się na konkrecie:

Chodzi dokładniej o fragment znajdujący się pod wymownym tytułem:
"Priorytet strategiczny nr 4
ROZBUDOWA I UNOWOCZEŚNIENIE SYSTEMU KOMUNIKACYJNEGO
I TRANSPORTOWEGO W MIEŚCIE ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM
DZIELNICY CENTRUM ORAZ OSIĄGNIĘCIE W MIEŚCIE WYSOKICH
STANDARDÓW W ZAKRESIE INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ.
Cel strategiczny 4
Modernizacja lokalnych układów komunikacyjnych, wodociągowych, i kanalizacyjnych,
zapewniających wysoki poziom usług świadczonych odbiorcom wewnętrznym
i zewnętrznym."

a chodzi o fragment:
QUOTE
Kierunek 5
Zapewnienie podróżującym komunikacją miejską odpowiednich standardów bezpieczeństwa
poprzez dostosowanie przystanków autobusowych do wymogów ustawowych oraz dokonanie
niezbędnej przebudowy układu drogowego w Centrum Miasta celem wyznaczenia pasów
ruchu typu „BUS”.

Czy oni naprawdę myślą o tym poważnie? wink.gif Toż to tragedia będzie.. po tych pasach nie mogą jeździć samochody osobowe. I co z Kr. Jadwigi i Piłsudskiego zniknie jeden pas? laugh.gif Coś mi się wydaje ze ta strategia to do.. ekhm jest.. biggrin.gif

Ten post edytował kwintosz pon, 26 mar 2007 - 00:20


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mucha
post pon, 26 mar 2007 - 09:51
Post #386


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 193
Dołączył: czw, 10 lis 05
Skąd: Broadway
Nr użytkownika: 167



To jakaś głupota by była, gdyby faktycznie zrobili pas dla autobusów! PRzecież w Dąbrowie autobusy nie mają absolutnie żadnych problemów z przejazdem przez centrum. Widział ktoś autobus stojący w korku w naszym mieście? Natomiast pewne jest, że cała reszta stałaby w dłuuugich korkach, gdyby ten cory pomysł zrealizowano.
Co się przyda, to zatoki dla autobusów, np. na Redenie.


--------------------
(...) Miliony much nie moga sie mylic!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 30 mar 2007 - 12:10
Post #387


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE




Zamiast skrzyżowania w Łośniu powstanie rondo
dziś

Skrzyżowanie trzech głównych ulic w dzielnicy Łosień, Gołonoskiej, Łaskowej i Ząbkowickiej od lat cieszy się złą sławą. Projektanci tak zaplanowali drogę z pierwszeństwem przejazdu, że często wprowadza jadących tędy kierowców w błąd. Efektem tego są kolizje, albo groźne wypadki.

Kłopoty mieszkańców mają się jednak wkrótce skończyć, bo Powiatowa Rada Bezpieczeństwa nareszcie zaakceptowała przebudowę kolizyjnego skrzyżowania na rondo. Zdecydowanie częściej samochody jeżdżą ulicami Gołonoską i dalej Łaskową, która prowadzi z Dąbrowy Górniczej w kierunku Niegowonic i Ogrodzieńca. Jednak kierowcy muszą ustąpić pierwszeństwa tym, którzy skręcają w ul. Ząbkowicką lub z niej włączają się do ruchu. Tamtędy można dojechać do Ząbkowic oraz w pobliże byłej Huty Katowice. Droga ta jest mniej uczęszczana.

- Ząbkowicka powinna być drogą podporządkowaną, bo obecnie trzeba zatrzymać się w pół drogi, na środku jezdni, by przyjrzeć się, czy nikt nie jedzie. A prawie nic nie widać, bo tak źle zaplanowano tutaj układ komunikacyjny - skarżą się mieszkańcy Łośnia.

Problem stał się poważny, zwłaszcza że coraz częściej dochodzi tu do kolizji. Zdezorientowani kierowcy są przekonani, że to mają pierwszeństwo przejazdu.

- Ostatnio w styczniu mieliśmy tutaj poważny wypadek. Poza tym w pobliży są sklepu i właściciele pojazdów parkuje je tuż przy jezdni. To dodatkowo utrudnia ruch i stwarza zagrożenie - mówi radna Mariola Trzewiczek.

Powiatowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego pozytywnie zaopiniowała już wniosek o zmianę organizacji ruchu w tym miejscu. - Geometria skrzyżowania wpływa niekorzystnie na bezpieczeństwo kierowców, rowerzystów, czy pieszych i wymaga zmiany - przyznaje Arkadiusz Grządziel, członek rady.

Wniosek trafi teraz do wydziału inwestycji unijnych. Zadanie to zostanie także wpisane do Wieloletniego Programu Inwestycyjnego i będzie zrealizowane za kilka lub kilkanaście miesięcy, zgodnie z przyjętymi priorytetami.
(pas) - Dziennik Zachodni


zanim dostanie sie kase z unii (o ile wogole) to cala realizacja potrwa kilka lat.
Juz nie wspominam ze do tej pory nic nie zrobiono na skrzyzowaniu Koksowniczej z DK790 a mowi sie od lat. Nawet nie zrobiono lepszego oznakowania


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pulsatilla1214
post pią, 30 mar 2007 - 15:32
Post #388


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,189
Dołączył: nie, 26 cze 05
Skąd: z bagien
Nr użytkownika: 148
Płeć: Kobieta



Eeeee, to skrzyżowanie Koksowniczej z DK 790 chyba całkiem w porządku smile.gif Ale mam na mysli to na wschód od Łośnia tongue.gif Takie mamy śmieszne ulice, że Koksownicza z DK 790 krzyżuje się dwukrotnie, drugi raz między Hutą Katowice a Koksownią, tam znacznie większy ruch biggrin.gif

Jakaś kostka brukowa w niedzielę już koło żołnierzy czekała na ułożenie, ale chyba to w ramach odnowienia otoczenia pomnika zwycięzców rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post śro, 04 kwi 2007 - 12:26
Post #389


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Wreszcie coś pozytywnego (źródło BIP):

QUOTE
Projekt uchwały w sprawie: zmian w budecie miasta Dąbrowy Górniczej na 2007
rok – Wieloletni Program Inwestycyjny Druk nr 32 – przedstawiła Skarbnik Miasta
J. Bronikowska – Radosz.

Do projektu uchwały wprowadza sie autopoprawkę polegająca na: w Dziale 600, w zadaniu
11, w załączniku 1 do tej uchwały „Budowa układu komunikacyjnego w Tucznawie”
zmieniają sie lata realizacji, obecnie jest 2007 – 2011 i poziom finansowania na rok 2008
dwieście dwadzieścia tysięcy
, winno być: lata realizacji 2007 – 2015, rok 2008 poziom
finansowania piec milionów dwieście dwadzieścia tysięcy złotych,
w pozostałym zakresie
zmiany w budżecie miasta pozostają tak jak są wskazane w uzasadnieniu do projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Budżetowej T. Orpych przedstawił pozytywna opinie
komisji do projektów uchwał zamieszczonych na Drukach nr: 32, 33, 34, 35, 36, 37, 42.
Uchwałę wraz z autopoprawka przyjęto za – 21, przeciw – 0, wstrzym. – 4.


W końcu może się za to wezmą. Oby jak najszybciej..

Ten post edytował kwintosz śro, 04 kwi 2007 - 12:26


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 06 kwi 2007 - 10:09
Post #390


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE


Choć zima była łaskawa dziur w jezdniach nie brakuje
dziś

W ostatnim tygodniu na wielu dąbrowskich ulicach kierowcy musieli wykazać się zwiększoną czujnością, bo na jednym z pasów często uwijały się ekipy remontowe.
- Najwyższy czas, by nareszcie załatano wyrwy. Przede wszystkim w centrum i na głównych jezdniach, gdzie jest największy ruch. Tam zapadlisk nie da się po prostu ominąć- podkreśla Piotr Fornalczyk z Dąbrowy Górniczej.

Wypełniono już dziury m.in. na Drodze Krajowej nr 94 oraz na ul. Piłsudskiego, Królowej Jadwigi, alei Róż, Kasprzaka, Kościuszki, Wojska Polskiego i Sobieskiego. W zielonych dzielnicach lepiej powinno się jeździć Koskowiniczą, Ząbkowicką, Myśliwską, Transportową, Chemiczną, Szałasowizna i Zachodnią. Remonty pochłonęły od początku roku ok. 250 tys. zł. Do końca grudnia zarezerwowano na ten cel dziesięć razy więcej funduszy.

Prace trwają teraz na ulicach Piłsudskiego, Kasprzaka, Norwida, alei Zwycięstwa. Rozpoczęła się także przebudowa dojścia do przejścia dla dzieci niedowidzących przy ul. Kwiatkowskiego. Wzdłuż całego chodnika zlikwidowane będą bariery architektoniczne, obniżone krawężniki i łagodniejsze zejścia. W planach jest także ułożenie nowego chodnika od banku PKO przy ul. Piłsudskiego w kierunku targowiska na osiedlu Morcinka. Wkrótce ma zostać opracowany projekt pasażu na osiedlu Mydlice (od ul. Ludowej do bloku nr 115), o co od dawna zabiegają mieszkańcy, oraz utwardzenie ul. Jamki. Inwestycje te rozpoczną się najprawdopodobniej po 30 czerwca.
(pas) - Dziennik Zachodni


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mydliczek
post pią, 06 kwi 2007 - 10:44
Post #391


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 293
Dołączył: pią, 08 kwi 05
Nr użytkownika: 139
Płeć: Mężczyzna



"Wkrótce ma zostać opracowany projekt pasażu na osiedlu Mydlice (od ul. Ludowej do bloku nr 115)"

No chyba nie zrobią innego wzoru niż taki jaki już jest na pasażu od Ludowej do Dąbskiego dry.gif
Z drugiej strony mogliby trochę zwężyć ten pasaż. Lepiej zaoszczędzić i pociągnąć wzdłuż, a nie w szerz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pulsatilla1214
post sob, 07 kwi 2007 - 01:44
Post #392


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,189
Dołączył: nie, 26 cze 05
Skąd: z bagien
Nr użytkownika: 148
Płeć: Kobieta



QUOTE
W planach jest także ułożenie nowego chodnika od banku PKO przy ul. Piłsudskiego w kierunku targowiska na osiedlu Morcinka


nowego laugh.gif ? tam nie ma chodnika, jest dziki, szeroki "deptak gruntowy", od strony banku po deszczach zmieniajacy się w bagnisko tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dave
post sob, 07 kwi 2007 - 15:21
Post #393


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 962
Dołączył: śro, 31 sty 07
Skąd: D.G. Mydlice Północ
Nr użytkownika: 432
Płeć: Mężczyzna



I d... zbita z REMONTU (a nie zabawy!) czy modernizacji ulic Piłsudskiego i Królowej Jadwigi! sad.gif
Do d... z taką robotą!! mad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mucha
post czw, 24 maj 2007 - 21:11
Post #394


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 193
Dołączył: czw, 10 lis 05
Skąd: Broadway
Nr użytkownika: 167



Obserwacja z dzisiaj na temat bezpieczeństwa na dąbrowskich ulicach:
jadę sobie ulicą Morcinka do skrzyżowania z Piłsudskiego. Przejeżdżam przez pierwszą jezdnię, jak dotąd jest OK. Dojeżdżam do torów tramwajowych, patrzę w lewo i tu zonk! Bo co widzę? Jakieś krzaki, może nawet ładne, tyle że zupełnie zasłaniają mi widoczność! Trzeba by chyba wysiąść z auta, podejść do przodu i wychylić się w celu upewnienia się, że za krzakami nie czai się jakiś tramwaj. Miło,że ktoś zadbał o zieleń miejską tylko, że tym razem zupełnie bezmyślnie.


--------------------
(...) Miliony much nie moga sie mylic!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kwintosz
post pią, 25 maj 2007 - 20:08
Post #395


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Taka sama sytuacja z krzakami jest od x lat na skrzyżowaniu Mickiewicza - 6 Sierpnia. Chociaż że można to skrzyżowanie traktować jako drogę osiedlową co jakiś czas dochodzi tam do stłuczek, niektórych dość poważnych. Ruch tam jest nawet nawet więc zagrożenie jest dość spore. I co policja czy komisja do spraw bezp drogowego w mieście od x lat robi..? położyła w odl 20 m progi zwalniające które niczego nie rozwiązują i na tym się sprawa skończyła. Krzaki jak były tak są, choć już nie tak gęste jak kiedyś.. udeptana ścieżka do nocnego przy skrzyżowaniu oraz pijusy z tego sklepu zrobiły swoje. Mimo wszystko, nie postawiono choćby znaku stop, krzaki rosną i wszyscy mają to gdzieś..


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 28 maj 2007 - 12:51
Post #396


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



wziete z protokolu z sesji RM smile.gif

QUOTE


Wydłużą zielone
dziś

Tysiące kierowców, przejeżdżających codziennie przez miasto w kierunku na Olkusz, Kraków i Warszawę stoi w korkach na głównym skrzyżowaniu DK -94 z ulicą 11 Listopada i Staszica.

Źle zaprojektowane zjazdy, a szczególnie ten do lewoskrętu w kierunku hipermarketu Real sprawiają, że ogromna kolejka aut ustawia się na lewym pasie, blokując możliwość jazdy na wprost. Ma się to zmienić.

Popołudniami, kiedy ruch jest największy trzeba tutaj odstać nawet kilkanaście minut. Właścicieli czterech kółek najbardziej denerwuje właśnie to, że mając zielone światło i tak nie mogą się ruszyć. Przed nimi stoją bowiem ci, którzy chcą skręcić np. do Reala lub w kierunku na Gołonóg, a zabrakło już dla nich miejsca na osobnym pasie.

To prawdziwy koszmar. Z boku mieści się raptem pięć aut, a kierowcy następnych, czekając na możliwość skrętu w lewo tarasują pół drogi. Trzeba coś z tym zrobić, bo pas do lewoskrętu jest za wąski i za krótki - podkreśla Marek Piłka, zawodowy kierowca z Dąbrowy Górniczej.

Sprawa była już poruszana na jednej z ostatnich sesji Rady Miejskiej. Pojawiły się propozycje zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu lub dodatkowe wykorzystanie pobocza po prawej stronie DK-94. Lokalne władze przyznały, że popełniono przy budowie skrzyżowania szereg błędów projektowych, ale dziś nie da się już wiele zmienić.

Istniejąca infrastruktura drogowa w rejonie ulic Katowickiej i 11 Listopada nie pozwala na przebudowę układu drogowego, bo zabudowana jest ekranami dźwiękochłonnymi. Niemożliwe jest też wydłużenie pasa do lewoskrętu, z racji zbyt małej ilości miejsca i zamontowanych słupów oświetleniowych. By zwiększyć bezpieczeństwo kierowców przeprowadzimy analizę zamknięcia wyjazdu z ulicy Staszica w kierunku Katowickiej i 11 Listopada. Jednocześnie będziemy chcieli utrzymać wjazd w ulicę Staszica. Pozwoli to na wydłużenie czasu trwania zielonego światła dla lewoskrętu z DK-94 w stronę Reala. Problem ten będzie omawiany na najbliższym posiedzeniu Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w czwartek, 31 maja - tłumaczy Paweł Gocyła, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej.
Piotr Sobierajski - Dziennik Zachodni


jak to niemozliwe? smile.gif co za problem przeniesc na bok kilka slupow tak jak zrobiono to keidys i wydluzyc pas do skretu. Ale dramatyzuja - nie tworza sie tam przez to jakies mega korki na wprost, jedyny problem to bezpieczenstwo.
Jakies dziwne pomysly na zamkniecie. Juz zamknieto na Podlesiu. Jak widac tacy fachowcy ze jedyne wyjscie to zamykac, "niech nie bedzie niczego" laugh.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ewistafo
post pon, 28 maj 2007 - 16:43
Post #397


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 32
Dołączył: czw, 16 lis 06
Skąd: Reden
Nr użytkownika: 301



Pod drogą 94 w tym rejonie jest wiadukt Wojska Polskiego a wcześniej zjazd z 94 z kierunku na Olkusz na stację bęzynową jak salon samochodowy. Gdyby wykorzystać ten zjazd i wiadukt oraz połączyć Wojska Polskiego z parkingiem Real drogą przez teren dawniejszego DZN (obok 94) około 500 m drogi, to skręt w lewo na skrzyżowaniu koło Reala można by rzeczywiście odciążyć. Bo jak zrealizują te opisane pomysły to ze Staszica do Reala będziemy jeździć przez Aleje Róż. Tak się martwią żeby ktoś jadąc 94 nie zauważył że przejechał przez Dąbrowę Górniczą, a nie daj Boże do niej skręcił. Uważam że prawdziwą zakałą jest skrzyżowanie przy Makro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pulsatilla1214
post pon, 28 maj 2007 - 17:52
Post #398


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,189
Dołączył: nie, 26 cze 05
Skąd: z bagien
Nr użytkownika: 148
Płeć: Kobieta



QUOTE
"niech nie bedzie niczego" laugh.gif


jak widzisz program naszego ulubieńca ma wielką siłę przebicia tongue.gif


a ulicę Zuchów juz skończono, świeżutki asfalcik i chodniki smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pon, 28 maj 2007 - 18:02
Post #399


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



QUOTE(ewistafo @ May 28 2007, 16:43 ) *
Uważam że prawdziwą zakałą jest skrzyżowanie przy Makro.

no wlasnie korki w szczycie coraz wieksze (kilka miesiecy temu dodali dodatkowa zmiane), a w Sosnowcu nie ma tego tematu. Przypomne ze tamta sygnalizacja miala byc tymczasowo po wybudowaniu Makro, do czasu budowy wiaduktu.

QUOTE(pulsatilla1214 @ May 28 2007, 17:52 ) *
a ulicę Zuchów juz skończono, świeżutki asfalcik i chodniki smile.gif

a jak z tym odcinkiem Wroblewskiego? Z tego co pamietam to byla tam chyba waska droga miedzy dzialkami. Jak jest teraz? Poszerzyli? Buduja/skonczyli?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pulsatilla1214
post pon, 28 maj 2007 - 19:03
Post #400


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 1,189
Dołączył: nie, 26 cze 05
Skąd: z bagien
Nr użytkownika: 148
Płeć: Kobieta



"coś" na Wróblewskiego wstępnie zaczęli - wykarczowano krzaki poszerzając drogę, chyba dosypali nieco tłucznia. Ale prawdzwych robót na razie nie ma smile.gif A ulicę Wróblewksiego mają zapisaną w planach nie pamiętam już od ilu lat biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

179 Stron V  « < 18 19 20 21 22 > » 
Reply to this topicStart new topic
7 Użytkowników czyta ten temat (7 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 13:17
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza