IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

179 Stron V  « < 177 178 179  
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
:)
post wto, 04 lut 2025 - 16:11
Post #3561


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
UM

ZAKRES REMONTU DW 790 ZNACZNIE SIĘ ZWIĘKSZY

Do końca 2025 roku zostanie zmodernizowany ponad 6-kilometrowy odcinek DW 790 w Dąbrowie Górniczej. To istotna różnica w porównaniu z pierwotnym zakresem prac, który przewidywał remont 3,5-kilometrowej trasy.

– Warto było się starać. Minister finansów zgodził się, żebyśmy wydali ponad 11 mln zł na remont kolejnego odcinka DW790 w Łośniu – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Zgoda ministra była konieczna. bo wcześniej miasto otrzymało obietnicę dofinansowania w wysokości 30 mln zł. Ponieważ w przetargu na remont 3,5-kilometrowego odcinka DW 790 miasto wybrało ofertę opiewającą na ponad 19 mln zł, istniało ryzyko, że pozostałą część trzeba będzie zwrócić. Stąd zabiegi o zgodę na wydanie 11 mln zł i rozszerzenie zakresu prac.

W efekcie do końca roku dodatkowo wyremontowany zostanie odcinek o długości 2,7 km, od skrzyżowania z Koksowniczą do skrzyżowania z Gołonoską.

– Dla zwiększenia bezpieczeństwa planujemy korektę geometrii jezdni, stabilizacje podbudowy i nową nawierzchnię. W zakresie prac jest także ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż części odcinka, wzmocnimy jeszcze bardziej bezpieczeństwo pieszych w rejonie Szkoły Podstawowej nr 26. W tym rejonie planujemy także budowę miejsc postojowych – mówi Zbigniew Kubik, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.
Powyższe prace zrealizuje firma Drogopol, która od listopada zeszłego roku przebudowuje 3,5-kilometrowy odcinek DW 790 od skrzyżowania z Koksowniczą do granicy z gminą Łazy.


i wreszcie normalne dofinansowanie na Augustynika i wreszcie chyba dojdzie do skutku:

CYTAT
UM

PONAD 5 MLN ZŁ DOFINANSOWANIA NA PRZEBUDOWĘ ULICY AUGUSTYNIKA

Dzięki pracom zaplanowanym na 2025 i 2026 rok mieszkańcy zyskają nowy chodnik i ciąg pieszo-rowerowy, a płynność jazdy umożliwią kierowcom dwa ronda na skrzyżowaniach z ulicami Cieplaka i Orzeszkowej. Wcześniej o modernizację sieci zadbają Dąbrowskie Wodociągi.

Na przebudowę ulicy Augustynika miasto pozyskało dofinansowanie w wysokości 5 216 241 zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Dofinansowanie zostanie wypłacone miastu w dwóch transzach: 3 319 776,50 zł w 2025 roku i 1 896 464,50 w roku 2026. To 50 proc. szacowanej całej wartości inwestycji (10 432 482 zł).

Zakresem przebudowy objęty zostanie 750-metrowy odcinek od skrzyżowania z ulicą Królowej Jadwigi do skrzyżowania z ulicą Kopernika. Krótki odcinek od Kopernika do Poniatowskiego będzie już w zakresie planowanej przebudowy al. Poniatowskiego.

– To będzie kompleksowa przebudowa jezdni: od nowej podbudowy, przez zmianę geometrii jezdni po jej nową nawierzchnię na całej długości – mówi Krzysztof Serafiński, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.
Projekt przewiduje budowę dwóch rond na skrzyżowaniu z ulicą Cieplaka (zdjęcie powyżej) oraz na skrzyżowaniu z ulicą Orzeszkowej (zdjęcie poniżej) oraz wyniesienie tarczy skrzyżowania z ulicą Wojska Polskiego. To elementy, które wzmocnią bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu.

– Kontynuujemy również budowę połączeń pieszych i rowerowych. W tym przypadku wzdłuż całego przebudowywanego odcinka powstanie ciąg pieszo-rowerowy, który połączy się z istniejącymi drogami rowerowymi na plantach oraz przy ul. Królowej Jadwigi – mówi wiceprezydent Damian Rutkowski.
Wiceprezydent podkreśla, że w przypadku przebudowy ulicy Augustynika niezwykle istotne są prace, które przed robotami drogowymi przeprowadzą Dąbrowskie Wodociągi. – Modernizacja wodociągu wyeliminuje awarie sieci, które w tym rejonie miasta zdarzały się dość często – dodaje Damian Rutkowski.


linki, gdzie są wspomniane w tekście zdjęcia snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...cy-augustynika/


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 04 lut 2025 - 22:25
Post #3562


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



fb:

CYTAT
Szanowni Państwo
Miło mi poinformować, że dziś spotkałem się z 1 Zastępcą Prezydenta Naszego miasta Damianem Rutkowskim i Zastępcą Naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych Krzysztofem Serafińskim, by dopiąć szczegóły 1 etapu remontu ul. Podlesie.
Remont rozpocznie się już w połowie lutego br. Zaczyny od położenia nowej nawierzchni asfaltowej na drodze dojazdowej do budynków mieszkalnych i firm. ( kolor niebieski ). Następnie wyremontujemy pas ul. Podlesie, znajdujący się bliżej lasu (kolor czerwony ).
Po remoncie będzie to droga dwukierunkowa. Zamiast obecnego 2+2 będziemy mieli 1+1. Pas bliżej zabudowań zostanie na stałe wyłączony z ruchu.
Pierwszy etap zakończy się za zjazdami z ul. Podlesie na S1.
Wasz
Szymon Widera


mapki
snf (51).gif https://scontent.fktw4-1.fna.fbcdn.net/v/t3...amp;oe=67A850EA
snf (51).gif https://scontent.fktw4-1.fna.fbcdn.net/v/t3...amp;oe=67A84FBD


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 06 lut 2025 - 13:12
Post #3563


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
UM

DROGA NA JURĘ ZAMKNIĘTA NA CZAS PRZEBUDOWY [MAPA OBJAZDU]

Ze względów bezpieczeństwa część DW 790 (ulica Łaskowa) w Dąbrowie Górniczej w trakcie przebudowy będzie nieprzejezdna. Zamknięcie drogi wykonawca prac zaplanował na 3 lutego.

Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 790 (ulica Łaskowa) rozpoczęła się w listopadzie zeszłego roku.

Drogopol, który jest wykonawcą prac, zaplanował, że ich część – między skrzyżowaniami z ulicami Koksowniczą i Łazy Błędowskie – będzie się odbywała przy połówkowym prowadzeniu ruchu z wykorzystaniem wahadłowej sygnalizacji świetlnej.

Wiadomo już jednak wtedy było, że etap od skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie do granicy z gminą Łazy będzie się musiał odbywać przy całkowitym zamknięciu drogi. Ten czas właśnie nadchodzi. Zamknięcie drogi nastąpi 3 lutego.

Zamknięcie drogi na dwa razy

– Do całkowitego zamknięcia drogi zmusza wykonawcę zły stan drogi na tym odcinku. Przy mocno obsuniętych poboczach i krawędziach jezdni istniałoby ryzyko zsuwania się pojazdów do rowu, gdyby chcieć utrzymywać ruch na jednym pasie – wyjaśnia Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.

Zapory uniemożliwiające wjazd na drogę w pierwszej kolejności zostaną ustawione na odcinku między granicą z gminą Łazy a składem kruszywa przy ul. Łaskowej 40. Gdy po kilku miesiącach prace na tym odcinku się zakończą, zamknięty zostanie drugi odcinek od składu kruszywa do skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie.

– Taka organizacja ruchu umożliwi też szybszy postęp prac – dodaje Krzysztof Serafiński.
Objazd drogi wojewódzkiej nr 790 od strony Dąbrowy Górniczej wytyczono ulicami Koksowniczą i Inwestycyjną, DW 796 do skrzyżowania z DK78 w Zawierciu, DK78 do DW 791 w Ogrodzieńcu. Analogiczną trasę będzie miał objazd w przeciwnym kierunku.

Tablice z informacjami o zamknięciu drogi zostaną umieszczone w rejonie 25 skrzyżowań na całej trasie objazdu [TUTAJ można zapoznać się ze szczegółową mapą objazdu w wersji pdf]

Objazd zostanie wyznaczony także dla kursującej z Grabowej linii autobusowej 609. Stanie się to jednak od 17 lutego. Do tego czasu zakaz nie będzie dotyczył autobusów ZTM-u. Ze szczegółowymi informacjami można zapoznać się na stronie Zarządu Transportu Metropolitalnego.
Poszerzenie drogi i zmiana geometrii w rejonie skrzyżowań

Wiceprezydent Damian Rutkowski przypomina, że w zakresie inwestycji jest kompleksowa przebudowa konstrukcji drogi, wraz z podbudową i układaniem kolejnych warstw nawierzchni.

– Wzdłuż odcinka, który będzie zamknięty, planowane jest uporządkowanie szerokości drogi, bo miejscami jest ona zbyt wąska. W rejonie skrzyżowań przewidziana jest korekta geometrii jezdni i budowa kanalizacji deszczowej. Do inwestycji włączyły się także Dąbrowskie Wodociągi, które budują wodociąg – mówi Damian Rutkowski.
W zakresie prac jest także budowa chodników w rejonie nowych zatok autobusowych i skrzyżowań z ulicami Białej Przemszy i Przelotową. Istniejące przystanki autobusowe także zostaną przebudowane na zatoki.

Poza wspomniany powyżej odcinkiem o długości 3,5 km, w tym roku zmodernizowany zostanie jeszcze odcinek DW790 o długości 2,7 km – od skrzyżowania z Koksowniczą do skrzyżowania z Gołonoską. Miasto otrzymało zgodę ministra finansów, by wykorzystać w ten sposób pieniądze „zaoszczędzone” z przetargu na przebudowę DW790.


snf (51).gif https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci...y-mapa-objazdu/


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krzyhu
post pią, 28 mar 2025 - 05:45
Post #3564


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 21
Dołączył: czw, 29 gru 22
Nr użytkownika: 6,425
Płeć: Mężczyzna



Taka sytuacja: na asfalcie wokoło PogoIII pojawiły się świeże odwierty.
Inwentaryzacja konstrukcji zazwyczaj poprzedza prace projektowe dla jakiegoś konkretniejszego remontu/przebudowy.
Ktoś coś kojarzy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paulus77
post pią, 28 mar 2025 - 16:48
Post #3565


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 132
Dołączył: pią, 05 cze 09
Nr użytkownika: 3,346
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(krzyhu @ pią, 28 mar 2025 - 07:45) *
Taka sytuacja: na asfalcie wokoło PogoIII pojawiły się świeże odwierty.
Inwentaryzacja konstrukcji zazwyczaj poprzedza prace projektowe dla jakiegoś konkretniejszego remontu/przebudowy.
Ktoś coś kojarzy?


Albo się sypie za bardzo albo wraca temat poszerzenia ścieżki z podziałem na rowerową i pieszą. Co wybory od 2017r. projekt się odkopuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krzyhu
post pon, 07 kwi 2025 - 16:15
Post #3566


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 21
Dołączył: czw, 29 gru 22
Nr użytkownika: 6,425
Płeć: Mężczyzna



Wygląda na to, że zbliża się zamknięcie asfaltu po zachodniej stronie PIII- od mostku nad rzeczką Pogoria do tunelu pod torami- i wymiana najbardziej wyboistych odcinków.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post wto, 08 kwi 2025 - 11:37
Post #3567


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Na stronie UM wrzucono informację o remoncie nawierzchni:

CYTAT
We wtorek rozpocznie się naprawa nawierzchni fragmentu ścieżki przy Pogorii III. Prace mają potrwać do piątku i w tym czasie trzeba liczyć się z utrudnieniami.

Prace, polegające na sfrezowaniu nawierzchni i ułożeniu nowej nakładki asfaltowej, obejmą dwa odcinki. Pierwszy, od okolicy firmy Protor do wiaty grillowej, a drugi w rejonie tunelu między Pogorią III i IV.


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzegorz-dg
post pią, 25 kwi 2025 - 11:57
Post #3568


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 765
Dołączył: nie, 17 cze 12
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 5,028
Płeć: Mężczyzna



Ulica Szpitalna Mydlice coraz gorszy stan nawierzchni drogi koleiny remont potrzebny .Dalej ulica Struga też fatalny stan nawierzchni i chodników .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pooch
post pią, 27 cze 2025 - 14:33
Post #3569


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 49
Dołączył: sob, 17 mar 12
Nr użytkownika: 4,966
Płeć: Mężczyzna



Wiadomo coś o łączniki urząd pracy - legionów?


--------------------
=
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pieczaraa_
post pią, 27 cze 2025 - 21:55
Post #3570


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 60
Dołączył: śro, 25 sty 23
Nr użytkownika: 6,452
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Pooch @ pią, 27 cze 2025 - 14:33) *
Wiadomo coś o łączniki urząd pracy - legionów?


Póki co sprawa stoi w miejscu, nie ma finansowania na tę inwestycję i Prezydent nie wykazuje woli jej realizacji w najbliższym czasie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szer
post wto, 09 wrz 2025 - 17:15
Post #3571


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: FdZD
Postów: 2,625
Dołączył: śro, 13 lip 05
Skąd: Mydlice Południe
Nr użytkownika: 152
Płeć: Mężczyzna
GG: 7413760 status gadu-gadu



Z FB Marcina Bazylaka:

CYTAT
Wtorek zacząłem od wspólnej wizyty z naczelnikiem Wydziału Inwestycji Drogowych Zbigniewem Kubikiem na ul. Kazimierzowskiej.
Pod koniec sierpnia złożyliśmy wniosek o dofinansowanie jej remontu w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Jeśli pozyskamy te środki to na odcinku od skrzyżowania z ul. Oddziału AK Ordona do granicy z Sosnowiec, planujemy wymianę nawierzchni drogi wraz z podbudową oraz budowę zupełnie nowego ciągu pieszo-rowerowego 🚲
Trzymajcie kciuki za pozytywne rozstrzygnięcie i dobrego dnia dla Was🤞🏻


--------------------
33001,04
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pią, 19 wrz 2025 - 14:11
Post #3572


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Trochę szokujący czas realizacji - prawie 7 lat blink.gif
Aż przejrzałem specjalnie wątek, dwa razy dłuższy odcinek DK 94 przebudowano w półtora roku. Oczywiście, eSka to wyższa kategoria drogi, ale żeby dwa razy krótszy odcinek aż tyle czasu robić?

CYTAT
GDDKiA w Katowicach jest gotowe do ogłoszenia kolejnego przetargu na przebudowę S1 w Dąbrowie Górniczej. Z czasem inwestycja będzie kontynuowana w Sosnowcu.

Przebudowa Drogi Krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej, na odcinku między węzłem Pogoria i węzłem Podwarpie, to projekt, który został zrealizowany za ponad 312,9 mln złotych.

Z trasy zniknęły kolizyjne skrzyżowania i słynne „50", czyli ograniczenia prędkości. Teraz kierowcy mogą korzystać z dwóch pasów jezdni w każdym kierunku i rozwijać prędkość do 120 km/godz.

Poza nowym węzłem Ząbkowice na trasie powstało 13 obiektów inżynierskich: dwa mosty, cztery wiadukty, dwie kładki dla pieszych oraz siedem przejść dolnych dla zwierząt. Zrealizowano także drogi dojazdowe o łącznej długości około 5,8 km oraz 4,6 km dróg łącznikowych. Przebudowano 2,3 km istniejących lokalnych dróg. Na inwestycji zyskali nie tylko kierowcy, bowiem wraz z budową dróg, powstało ponad 2,2 km ścieżek rowerowych. Za ograniczenie hałasu z ruchu komunikacyjnego odpowiada ponad 3,8 km wybudowanych ekranów akustycznych.

Prace na S1 będą kontynuowane w stronę Sosnowca. Obecnie na realizację czeka odcinek pomiędzy węzłem Pogoria a Podlesiem.

Miasto informowało kilka dni temu, że w Gołonogu - właśnie przy zbiegu ulic Podlesie i Młodych - wybuduje nowe mieszkania komunalne. Przebudowa tego fragmentu S1 ma przysłużyć się tej lokalizacji.

Dodajmy, że docelowo ul. Podlesie miała prowadzić pod jedną z bram Huty Katowice. Skończyło się jednak na skrzyżowaniu z ulicą Myśliwską. Zabrakło końcówki z wiaduktami nad torami w stronę metalurgicznego kombinatu. "W efekcie droga jest dziś przeskalowana, ruch nie jest tam wielki, więc nie ma potrzeby kosztownego utrzymywania dwóch jezdni. Koszty podnoszą jeszcze istniejące obiekty mostowe: dwa wiadukty drogowe i dwa kolejowe. Ich częściową likwidację mają uwzględniać w najbliższych latach plany przebudowy drogi S1 oraz program Kolej Plus zakładający modernizację linii biegnącej od Strzemieszyc, przez Tworzeń i Gołonóg, do centrum miasta" - informował Urząd Miasta w trakcie modernizacji odcinka ulicy Podlesie.

Kolejny etap prac ma dotyczyć rozbudowy trasy S1 między Dąbrową Górniczą i Sosnowcem. Obecnie trwają prace nad dokumentacją projektową dla tego odcinka. Za to zadania odpowiada firma Gramar z Lublińca, która wyceniła swoją pracę na niemal 2,5 mln zł.

Rozbudowie ulegnie droga ekspresowa na odcinku około 4,25 km. Początek opracowania zlokalizowany jest na wysokości ulicy Marcina Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej, a koniec przed węzłem Porąbka, przy ulicy Wiejskiej w Sosnowcu. Na tym odcinku rozbudowane lub przebudowane zostaną węzły Dąbrowa Górnicza Podlesie oraz Sulno. Przy jezdni w kierunku Pyrzowic powstanie Miejsce Obsługi Podróżnych o podstawowej funkcjonalności wraz z miejscem do kontroli i/lub ważenia pojazdów.

Plan rozpisany na dziewięć lat robót

"Zgodnie z założeniami, opracowanie dokumentacji projektowej ma potrwać do 19 miesięcy od podpisania umowy. Kolejne 8 miesięcy to przeprowadzenie przetargu na roboty budowlane, a ich realizacja miałaby zająć 82 miesiące. Łącznie daje to 109 miesięcy, czyli ponad 9 lat" - informowało dziesięć miesięcy temu GDDKiA. Planuje się, że w trakcie inwestycji rozebranych i zbudowanych od nowa zostanie aż 11 wiaduktów i dwa mosty
[...]

źródło


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

179 Stron V  « < 177 178 179
Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 02:28
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza