![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3561
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM ZAKRES REMONTU DW 790 ZNACZNIE SIĘ ZWIĘKSZY Do końca 2025 roku zostanie zmodernizowany ponad 6-kilometrowy odcinek DW 790 w Dąbrowie Górniczej. To istotna różnica w porównaniu z pierwotnym zakresem prac, który przewidywał remont 3,5-kilometrowej trasy. – Warto było się starać. Minister finansów zgodził się, żebyśmy wydali ponad 11 mln zł na remont kolejnego odcinka DW790 w Łośniu – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. Zgoda ministra była konieczna. bo wcześniej miasto otrzymało obietnicę dofinansowania w wysokości 30 mln zł. Ponieważ w przetargu na remont 3,5-kilometrowego odcinka DW 790 miasto wybrało ofertę opiewającą na ponad 19 mln zł, istniało ryzyko, że pozostałą część trzeba będzie zwrócić. Stąd zabiegi o zgodę na wydanie 11 mln zł i rozszerzenie zakresu prac. W efekcie do końca roku dodatkowo wyremontowany zostanie odcinek o długości 2,7 km, od skrzyżowania z Koksowniczą do skrzyżowania z Gołonoską. – Dla zwiększenia bezpieczeństwa planujemy korektę geometrii jezdni, stabilizacje podbudowy i nową nawierzchnię. W zakresie prac jest także ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż części odcinka, wzmocnimy jeszcze bardziej bezpieczeństwo pieszych w rejonie Szkoły Podstawowej nr 26. W tym rejonie planujemy także budowę miejsc postojowych – mówi Zbigniew Kubik, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. Powyższe prace zrealizuje firma Drogopol, która od listopada zeszłego roku przebudowuje 3,5-kilometrowy odcinek DW 790 od skrzyżowania z Koksowniczą do granicy z gminą Łazy. i wreszcie normalne dofinansowanie na Augustynika i wreszcie chyba dojdzie do skutku: CYTAT UM PONAD 5 MLN ZŁ DOFINANSOWANIA NA PRZEBUDOWĘ ULICY AUGUSTYNIKA Dzięki pracom zaplanowanym na 2025 i 2026 rok mieszkańcy zyskają nowy chodnik i ciąg pieszo-rowerowy, a płynność jazdy umożliwią kierowcom dwa ronda na skrzyżowaniach z ulicami Cieplaka i Orzeszkowej. Wcześniej o modernizację sieci zadbają Dąbrowskie Wodociągi. Na przebudowę ulicy Augustynika miasto pozyskało dofinansowanie w wysokości 5 216 241 zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Dofinansowanie zostanie wypłacone miastu w dwóch transzach: 3 319 776,50 zł w 2025 roku i 1 896 464,50 w roku 2026. To 50 proc. szacowanej całej wartości inwestycji (10 432 482 zł). Zakresem przebudowy objęty zostanie 750-metrowy odcinek od skrzyżowania z ulicą Królowej Jadwigi do skrzyżowania z ulicą Kopernika. Krótki odcinek od Kopernika do Poniatowskiego będzie już w zakresie planowanej przebudowy al. Poniatowskiego. – To będzie kompleksowa przebudowa jezdni: od nowej podbudowy, przez zmianę geometrii jezdni po jej nową nawierzchnię na całej długości – mówi Krzysztof Serafiński, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. Projekt przewiduje budowę dwóch rond na skrzyżowaniu z ulicą Cieplaka (zdjęcie powyżej) oraz na skrzyżowaniu z ulicą Orzeszkowej (zdjęcie poniżej) oraz wyniesienie tarczy skrzyżowania z ulicą Wojska Polskiego. To elementy, które wzmocnią bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. – Kontynuujemy również budowę połączeń pieszych i rowerowych. W tym przypadku wzdłuż całego przebudowywanego odcinka powstanie ciąg pieszo-rowerowy, który połączy się z istniejącymi drogami rowerowymi na plantach oraz przy ul. Królowej Jadwigi – mówi wiceprezydent Damian Rutkowski. Wiceprezydent podkreśla, że w przypadku przebudowy ulicy Augustynika niezwykle istotne są prace, które przed robotami drogowymi przeprowadzą Dąbrowskie Wodociągi. – Modernizacja wodociągu wyeliminuje awarie sieci, które w tym rejonie miasta zdarzały się dość często – dodaje Damian Rutkowski. linki, gdzie są wspomniane w tekście zdjęcia ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3562
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
fb:
CYTAT Szanowni Państwo Miło mi poinformować, że dziś spotkałem się z 1 Zastępcą Prezydenta Naszego miasta Damianem Rutkowskim i Zastępcą Naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych Krzysztofem Serafińskim, by dopiąć szczegóły 1 etapu remontu ul. Podlesie. Remont rozpocznie się już w połowie lutego br. Zaczyny od położenia nowej nawierzchni asfaltowej na drodze dojazdowej do budynków mieszkalnych i firm. ( kolor niebieski ). Następnie wyremontujemy pas ul. Podlesie, znajdujący się bliżej lasu (kolor czerwony ). Po remoncie będzie to droga dwukierunkowa. Zamiast obecnego 2+2 będziemy mieli 1+1. Pas bliżej zabudowań zostanie na stałe wyłączony z ruchu. Pierwszy etap zakończy się za zjazdami z ul. Podlesie na S1. Wasz Szymon Widera mapki ![]() ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3563
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM DROGA NA JURĘ ZAMKNIĘTA NA CZAS PRZEBUDOWY [MAPA OBJAZDU] Ze względów bezpieczeństwa część DW 790 (ulica Łaskowa) w Dąbrowie Górniczej w trakcie przebudowy będzie nieprzejezdna. Zamknięcie drogi wykonawca prac zaplanował na 3 lutego. Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 790 (ulica Łaskowa) rozpoczęła się w listopadzie zeszłego roku. Drogopol, który jest wykonawcą prac, zaplanował, że ich część – między skrzyżowaniami z ulicami Koksowniczą i Łazy Błędowskie – będzie się odbywała przy połówkowym prowadzeniu ruchu z wykorzystaniem wahadłowej sygnalizacji świetlnej. Wiadomo już jednak wtedy było, że etap od skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie do granicy z gminą Łazy będzie się musiał odbywać przy całkowitym zamknięciu drogi. Ten czas właśnie nadchodzi. Zamknięcie drogi nastąpi 3 lutego. Zamknięcie drogi na dwa razy – Do całkowitego zamknięcia drogi zmusza wykonawcę zły stan drogi na tym odcinku. Przy mocno obsuniętych poboczach i krawędziach jezdni istniałoby ryzyko zsuwania się pojazdów do rowu, gdyby chcieć utrzymywać ruch na jednym pasie – wyjaśnia Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. Zapory uniemożliwiające wjazd na drogę w pierwszej kolejności zostaną ustawione na odcinku między granicą z gminą Łazy a składem kruszywa przy ul. Łaskowej 40. Gdy po kilku miesiącach prace na tym odcinku się zakończą, zamknięty zostanie drugi odcinek od składu kruszywa do skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie. – Taka organizacja ruchu umożliwi też szybszy postęp prac – dodaje Krzysztof Serafiński. Objazd drogi wojewódzkiej nr 790 od strony Dąbrowy Górniczej wytyczono ulicami Koksowniczą i Inwestycyjną, DW 796 do skrzyżowania z DK78 w Zawierciu, DK78 do DW 791 w Ogrodzieńcu. Analogiczną trasę będzie miał objazd w przeciwnym kierunku. Tablice z informacjami o zamknięciu drogi zostaną umieszczone w rejonie 25 skrzyżowań na całej trasie objazdu [TUTAJ można zapoznać się ze szczegółową mapą objazdu w wersji pdf] Objazd zostanie wyznaczony także dla kursującej z Grabowej linii autobusowej 609. Stanie się to jednak od 17 lutego. Do tego czasu zakaz nie będzie dotyczył autobusów ZTM-u. Ze szczegółowymi informacjami można zapoznać się na stronie Zarządu Transportu Metropolitalnego. Poszerzenie drogi i zmiana geometrii w rejonie skrzyżowań Wiceprezydent Damian Rutkowski przypomina, że w zakresie inwestycji jest kompleksowa przebudowa konstrukcji drogi, wraz z podbudową i układaniem kolejnych warstw nawierzchni. – Wzdłuż odcinka, który będzie zamknięty, planowane jest uporządkowanie szerokości drogi, bo miejscami jest ona zbyt wąska. W rejonie skrzyżowań przewidziana jest korekta geometrii jezdni i budowa kanalizacji deszczowej. Do inwestycji włączyły się także Dąbrowskie Wodociągi, które budują wodociąg – mówi Damian Rutkowski. W zakresie prac jest także budowa chodników w rejonie nowych zatok autobusowych i skrzyżowań z ulicami Białej Przemszy i Przelotową. Istniejące przystanki autobusowe także zostaną przebudowane na zatoki. Poza wspomniany powyżej odcinkiem o długości 3,5 km, w tym roku zmodernizowany zostanie jeszcze odcinek DW790 o długości 2,7 km – od skrzyżowania z Koksowniczą do skrzyżowania z Gołonoską. Miasto otrzymało zgodę ministra finansów, by wykorzystać w ten sposób pieniądze „zaoszczędzone” z przetargu na przebudowę DW790. ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3564
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 21 Dołączył: czw, 29 gru 22 Nr użytkownika: 6,425 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Taka sytuacja: na asfalcie wokoło PogoIII pojawiły się świeże odwierty.
Inwentaryzacja konstrukcji zazwyczaj poprzedza prace projektowe dla jakiegoś konkretniejszego remontu/przebudowy. Ktoś coś kojarzy? |
|
|
![]()
Post
#3565
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 132 Dołączył: pią, 05 cze 09 Nr użytkownika: 3,346 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Taka sytuacja: na asfalcie wokoło PogoIII pojawiły się świeże odwierty. Inwentaryzacja konstrukcji zazwyczaj poprzedza prace projektowe dla jakiegoś konkretniejszego remontu/przebudowy. Ktoś coś kojarzy? Albo się sypie za bardzo albo wraca temat poszerzenia ścieżki z podziałem na rowerową i pieszą. Co wybory od 2017r. projekt się odkopuje. |
|
|
![]()
Post
#3566
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 21 Dołączył: czw, 29 gru 22 Nr użytkownika: 6,425 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wygląda na to, że zbliża się zamknięcie asfaltu po zachodniej stronie PIII- od mostku nad rzeczką Pogoria do tunelu pod torami- i wymiana najbardziej wyboistych odcinków.
|
|
|
![]()
Post
#3567
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Na stronie UM wrzucono informację o remoncie nawierzchni:
CYTAT We wtorek rozpocznie się naprawa nawierzchni fragmentu ścieżki przy Pogorii III. Prace mają potrwać do piątku i w tym czasie trzeba liczyć się z utrudnieniami.
Prace, polegające na sfrezowaniu nawierzchni i ułożeniu nowej nakładki asfaltowej, obejmą dwa odcinki. Pierwszy, od okolicy firmy Protor do wiaty grillowej, a drugi w rejonie tunelu między Pogorią III i IV. -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#3568
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ulica Szpitalna Mydlice coraz gorszy stan nawierzchni drogi koleiny remont potrzebny .Dalej ulica Struga też fatalny stan nawierzchni i chodników .
|
|
|
![]()
Post
#3569
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 49 Dołączył: sob, 17 mar 12 Nr użytkownika: 4,966 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wiadomo coś o łączniki urząd pracy - legionów?
-------------------- =
|
|
|
![]()
Post
#3570
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 60 Dołączył: śro, 25 sty 23 Nr użytkownika: 6,452 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3571
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Z FB Marcina Bazylaka:
CYTAT Wtorek zacząłem od wspólnej wizyty z naczelnikiem Wydziału Inwestycji Drogowych Zbigniewem Kubikiem na ul. Kazimierzowskiej.
Pod koniec sierpnia złożyliśmy wniosek o dofinansowanie jej remontu w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Jeśli pozyskamy te środki to na odcinku od skrzyżowania z ul. Oddziału AK Ordona do granicy z Sosnowiec, planujemy wymianę nawierzchni drogi wraz z podbudową oraz budowę zupełnie nowego ciągu pieszo-rowerowego 🚲 Trzymajcie kciuki za pozytywne rozstrzygnięcie i dobrego dnia dla Was🤞🏻 -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#3572
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Trochę szokujący czas realizacji - prawie 7 lat
![]() Aż przejrzałem specjalnie wątek, dwa razy dłuższy odcinek DK 94 przebudowano w półtora roku. Oczywiście, eSka to wyższa kategoria drogi, ale żeby dwa razy krótszy odcinek aż tyle czasu robić? CYTAT GDDKiA w Katowicach jest gotowe do ogłoszenia kolejnego przetargu na przebudowę S1 w Dąbrowie Górniczej. Z czasem inwestycja będzie kontynuowana w Sosnowcu. Przebudowa Drogi Krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej, na odcinku między węzłem Pogoria i węzłem Podwarpie, to projekt, który został zrealizowany za ponad 312,9 mln złotych. Z trasy zniknęły kolizyjne skrzyżowania i słynne „50", czyli ograniczenia prędkości. Teraz kierowcy mogą korzystać z dwóch pasów jezdni w każdym kierunku i rozwijać prędkość do 120 km/godz. Poza nowym węzłem Ząbkowice na trasie powstało 13 obiektów inżynierskich: dwa mosty, cztery wiadukty, dwie kładki dla pieszych oraz siedem przejść dolnych dla zwierząt. Zrealizowano także drogi dojazdowe o łącznej długości około 5,8 km oraz 4,6 km dróg łącznikowych. Przebudowano 2,3 km istniejących lokalnych dróg. Na inwestycji zyskali nie tylko kierowcy, bowiem wraz z budową dróg, powstało ponad 2,2 km ścieżek rowerowych. Za ograniczenie hałasu z ruchu komunikacyjnego odpowiada ponad 3,8 km wybudowanych ekranów akustycznych. Prace na S1 będą kontynuowane w stronę Sosnowca. Obecnie na realizację czeka odcinek pomiędzy węzłem Pogoria a Podlesiem. Miasto informowało kilka dni temu, że w Gołonogu - właśnie przy zbiegu ulic Podlesie i Młodych - wybuduje nowe mieszkania komunalne. Przebudowa tego fragmentu S1 ma przysłużyć się tej lokalizacji. Dodajmy, że docelowo ul. Podlesie miała prowadzić pod jedną z bram Huty Katowice. Skończyło się jednak na skrzyżowaniu z ulicą Myśliwską. Zabrakło końcówki z wiaduktami nad torami w stronę metalurgicznego kombinatu. "W efekcie droga jest dziś przeskalowana, ruch nie jest tam wielki, więc nie ma potrzeby kosztownego utrzymywania dwóch jezdni. Koszty podnoszą jeszcze istniejące obiekty mostowe: dwa wiadukty drogowe i dwa kolejowe. Ich częściową likwidację mają uwzględniać w najbliższych latach plany przebudowy drogi S1 oraz program Kolej Plus zakładający modernizację linii biegnącej od Strzemieszyc, przez Tworzeń i Gołonóg, do centrum miasta" - informował Urząd Miasta w trakcie modernizacji odcinka ulicy Podlesie. Kolejny etap prac ma dotyczyć rozbudowy trasy S1 między Dąbrową Górniczą i Sosnowcem. Obecnie trwają prace nad dokumentacją projektową dla tego odcinka. Za to zadania odpowiada firma Gramar z Lublińca, która wyceniła swoją pracę na niemal 2,5 mln zł. Rozbudowie ulegnie droga ekspresowa na odcinku około 4,25 km. Początek opracowania zlokalizowany jest na wysokości ulicy Marcina Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej, a koniec przed węzłem Porąbka, przy ulicy Wiejskiej w Sosnowcu. Na tym odcinku rozbudowane lub przebudowane zostaną węzły Dąbrowa Górnicza Podlesie oraz Sulno. Przy jezdni w kierunku Pyrzowic powstanie Miejsce Obsługi Podróżnych o podstawowej funkcjonalności wraz z miejscem do kontroli i/lub ważenia pojazdów. Plan rozpisany na dziewięć lat robót "Zgodnie z założeniami, opracowanie dokumentacji projektowej ma potrwać do 19 miesięcy od podpisania umowy. Kolejne 8 miesięcy to przeprowadzenie przetargu na roboty budowlane, a ich realizacja miałaby zająć 82 miesiące. Łącznie daje to 109 miesięcy, czyli ponad 9 lat" - informowało dziesięć miesięcy temu GDDKiA. Planuje się, że w trakcie inwestycji rozebranych i zbudowanych od nowa zostanie aż 11 wiaduktów i dwa mosty [...] źródło -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 12:24 |