![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3541
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
fotki z budowy łącznika
![]() i ronda na Staszicu ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3542
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM REMONT ULIC W UJEJSCU I TRZEBIESŁAWICACH 19 września rozpocznie się remont ulic Karsowskiej, Mieszka I i drogi na Chruszczobród. Prace potrwają do końca miesiąca. Ulica Karsowska zyska nową nawierzchnię na całej długości – od granicy z Wojkowicami Kościelnymi do skrzyżowania z ulicą Broniewskiego. Remont ulicy Mieszka I obejmie będące w najgorszym stanie fragmenty od skrzyżowania z ulicą Broniewskiego do skrzyżowania z Olimpijską. Droga w kierunku Chruszczobrodu zostanie wyremontowana od skrzyżowania z ulicą Gródki do granicy lasu. 600-metrowy odcinek tej samej drogi przez las był remontowany dwa lata temu. – O remont ulic w Ujejscu i Trzebiesławicach skutecznie zabiegały radne Renata Solipiwko i Magdalena Szubert-Sikorska. Po wygospodarowaniu na ten cel pieniędzy z budżetu miasta, wspólnie z radnymi wybraliśmy do naprawy ulice, których stan techniczny kwalifikował do pilnego remontu – mówi Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej. – Prace rozpoczną się od frezowania nawierzchni na trzech ulicach jednocześnie – zapowiada Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. – Potem, tam gdzie będzie to konieczne, naprawiana będzie podbudowa drogi. Na koniec drogowcy ułożą nowe warstwy nawierzchni – dodaje Krzysztof Serafiński, Zgodnie z planem, jeśli tylko pozwolą na to warunki atmosferyczne, z końcem września remont powinien się zakończyć. wow, ale przebojowe te radne! a od tylu lat żaden radny nie inetesuje się np ulicami Podlesie. Myśliwską i Kazimierzowską? Tacy nieuudacznicy? Niech się dowiedzą jak tak skutecznie zabiegać. Jakieś może szkolenia? Widać, w UM tylko czekają, kasa leży. To problem z radnymi, a bez nich nie zabiorą się za remont i nie wiedzą, że potrzebny ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3543
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM RONDO NA STASZICU GOTOWE Niespełna dwa miesiące trwała budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Staszica, Wojska Polskiego i Starocmentarnej. W czwartek 26 września rondo zostało otwarte. Budowę ronda poprzedziła przebudowa ulicy Staszica między ulicami Ziemby i Starocmentarną oraz budowa chodnika i drogi rowerowej, która łączy Strzemieszyce z parkiem Hallera. Wszystkie prace mają się zakończyć w październiku. Drogopol, który jest wykonawcą przebudowy, zaplanował w tym czasie układanie warstwy ścieralnej na ulicy Staszica i drodze rowerowej, a także montaż pionowego i poziomego oznakowania. Na wartą ponad 9 mln zł inwestycję miasto pozyskało blisko 4 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na lata 2024-2025. Pierwsze rondo przy ulicy Staszica powstało rok wcześniej W zeszłym roku zakończył się pierwszy etap przebudowy ulic AK Ordona i Staszica. Wtedy inwestycja objęła m.in. budowę niemal 2-kilometrowej drogi rowerowej od ul. Hotelowej do ul. Ziemby. Ulica Staszica zyskała kanalizację deszczową, wzmocnioną podbudowę oraz nową nawierzchnię. Wzdłuż części trasy – poza drogą rowerową – powstał także chodnik. Ważną częścią inwestycji była budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Staszica z łącznicami DK94 i S1. Skrzyżowanie o ruchu okrężnym nie tylko poprawiło bezpieczeństwo, ale i wpłynęło na upłynnienie ruchu w tym niezwykle ruchliwym miejscu. Pierwszy etap przebudowy ul. Oddziału AK Ordona i Staszica kosztował 10 mln zł. W tamtym przypadku miasto pozyskało ponad 3,8 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. i zdjęcia przy tekście ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3544
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Nabrałem się na ten artykuł z przed miesiąca i pojechałem inna droga a do dziś oprócz wstawionych w ubiegłym tygodniu znaków nic się nie dzieje.
CYTAT Duże opóźnienie remontu popularnej drogi na Jurę. Co się dzieje z inwestycją na DW790 w Dąbrowie Górniczej?
Remont popularnej wśród mieszkańców Śląskiego drogi na Jurę oraz do zamku Ogrodzieniec w Podzamczu zapowiadaliśmy już dwa razy. Najpierw miał się rozpocząć tuż po wakacjach, a potem data inauguracji inwestycji została wyznaczona na 16 września. - Mamy połowę października i nic się nie dzieje. Czyżby nici z remontu? - pytają zniecierpliwieni mieszkańcy Dąbrowy Górniczej. Chodzi tu o całkowitą przebudowę drogi wojewódzkiej nr 790 na odcinku liczącym ponad 3,5 kilometra. Początkowo kierowcy mają jechać wprowadzonymi wahadłami, ale wiosną 2025 roku droga zostanie zamknięta całkowicie, co oznacza spore kłopoty. Droga wojewódzka 790 w Dąbrowie Górniczej: wykonawca spóźnia początek prac Tym przedsięwzięciem chciało zająć się sześć firm, które złożyły swoje oferty w ogłoszonym przez lokalny samorząd przetargu. Wszystkie mieściły się w zakładanym przez miasto budżecie, co sprawiło, że nie było większych komplikacji z wyborem wykonawcy planowanych prac. Najtaniej swoje usługi wyceniło konsorcjum dwóch firm: Complex z Dąbrowy Górniczej i Drogopol z Katowic. To kwota nieco ponad 19,7 miliona złotych. I to właśnie ta propozycja została zaakceptowana przez miasto. Dlaczego zatem Drogopol nie zaczął jeszcze prac w terenie? - Wykonawca planuje rozpocząć przebudowę DW790 pod koniec października. Przesunięcie tego terminu z połowy września na koniec października wynika ze spraw organizacyjnych wykonawcy. Niemniej późniejsze rozpoczęcie przebudowy nie zmienia wskazanego w umowie terminu jej zakończenia. A ten został wyznaczony na listopad 2025 roku - tłumaczy Piotr Purzyński. p.o. rzecznika prasowego Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. Pieniądze na tę inwestycję pochodzić będą z zatwierdzonej jesienią ubiegłego roku ósmej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. W Dąbrowie Górniczej pieniądze z tego programu zostaną przeznaczone na dwa przedsięwzięcia. 30 milionów złotych pozwoli na przebudowę DW790, natomiast 2 mln zł przyznane zostały na budowę zbiornika retencyjnego w rejonie ul. AK Ordona. Droga wojewódzka 790 w Dąbrowie Górniczej: roboty podzielone na trzy etapy Droga wojewódzka nr 790 w Dąbrowie Górniczej znajduje się w zarządzie samorządu miejskiego. Łączy drogę krajową nr 94 w Dąbrowie Górniczej z drogą wojewódzką nr 794 w Pilicy. DW 790 ma długość 34 kilometrów. Pod koniec października ma się więc zacząć gruntowna przebudowa 3,6-kilometrowego odcinka tej drogi. ak informuje miasto w pierwszym etapie prace obejmą półkilometrowy odcinek od skrzyżowania z ulicą Koksowniczą do skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy. Prace zostaną podzielone na trzy etapy: od skrzyżowania z ulicą Koksowniczą do skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy od skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy do skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie od skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie do granicy z gminą Łazy W pierwszym etapie na przebudowywanym odcinku wprowadzony zostanie ruch wahadłowy. W podobny sposób prace będą prowadzone w drugim etapie. Droga wojewódzka 790 w Dąbrowie Górniczej: remont najbardziej zniszczonego odcinka o długości 3,6 kilometra W trzecim etapie remontu DW790, którego rozpoczęcie planowane jest na wczesną wiosnę 2025 roku, wykonawca prac całkowicie wyłączy odcinek z ruchu i wprowadzi objazdy. To konieczne ze względu na zły stan drogi, która – gdyby prace prowadzić tylko na jednym pasie – mogłaby „rozjeżdżać się” na boki. – W zakresie inwestycji jest kompleksowa przebudowa konstrukcji drogi wraz z podbudową i układaniem kolejnych warstw nawierzchni, korekta geometrii jezdni w rejonie skrzyżowań, uporządkowanie szerokości drogi i budowa kanalizacji deszczowej. Do inwestycji włączą się także Dąbrowskie Wodociągi, które planują budowę wodociągu – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. W zakresie prac jest także budowa chodników w rejonie nowych zatok autobusowych i skrzyżowań z ulicami Białej Przemszy i Przelotową. Istniejące przystanki autobusowe także zostaną przebudowane na zatoki. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3545
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
galeria z postępów na budowie łącznika. Przyspieszyli i teraz też takie prace, na których najbardziej widać postępy
![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3546
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM
POCZĄTEK PRZEBUDOWY DW790 18 listopada rozpoczęła się przebudowy drogi wojewódzkiej nr 790 w Dąbrowie Górniczej. W pierwszym etapie prace objęły półkilometrowy odcinek od skrzyżowania z ulicą Koksowniczą do skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy. Na przebudowę 3,5-kilometrowego odcinka DW790 miasto pozyskało 30 mln zł dofinansowania. Prace zostaną podzielone na trzy etapy: Od skrzyżowania z ulicą Koksowniczą do skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy Od skrzyżowania z ulicą Białej Przemszy do skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie Od skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie do granicy z gminą Łazy W pierwszym etapie, który rozpoczął się 18 listopada, na przebudowywanym odcinku wprowadzony został ruch wahadłowy. Dzień później drogowcy przystąpili do frezowania nawierzchni. Jednocześnie tymczasowa sygnalizacja świetlna została tak przeprogramowany, żeby w porach popołudniowego szczytu priorytetem był przejazd w kierunku gminy Łazy, w godzinach porannych będą go natomiast mieć jadący w kierunku centrum Dąbrowy Górniczej. Na miejscu są również osoby upoważnione do kierowania ruchem, które będą nim kierować w godzinach szczytu i zwiększonego natężenia ruchu. W podobny sposób jak w pierwszym etapie prace będą prowadzone w drugim etapie. W trzecim etapie, którego rozpoczęcie planowane jest na wczesną wiosnę 2025 roku, wykonawca prac całkowicie wyłączy odcinek z ruchu i wprowadzi objazdy. To konieczne ze względu na zły stan drogi, która – gdyby prace prowadzić tylko na jednym pasie – mogłaby „rozjeżdżać się” na boki. – W zakresie inwestycji jest kompleksowa przebudowa konstrukcji drogi, wraz z podbudową i układaniem kolejnych warstw nawierzchni, korekta geometrii jezdni w rejonie skrzyżowań, uporządkowanie szerokości drogi i budowa kanalizacji deszczowej. Do inwestycji włączą się także Dąbrowskie Wodociągi, które planują budowę wodociągu – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. W zakresie prac jest także budowa chodników w rejonie nowych zatok autobusowych i skrzyżowań z ulicami Białej Przemszy i Przelotową. Istniejące przystanki autobusowe także zostaną przebudowane na zatoki. Prace, zlecone przez miasto firmie Drogopol, mają się zakończyć w listopadzie 2025. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3547
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT TVP Katowice Kończy się budowa obwodnicy, nie cichną protesty Latem zostali bez pomocy po powodziach błyskawicznych, teraz stoją w obliczu wielkiego hałasu. Wszystko przez budowę obwodnicy. Czy mieszkańcy ulicy Konarskiego w Dąbrowie Górniczej doczekają się ekranów akustycznych i jak wyobrażają sobie życie w sąsiedztwie nowej, drogowej inwestycji? W lutym 2025 ma zakończyć się budowa łącznika ulicy Kolejowej z Aleją Zagłębia Dąbrowskiego. Bezpośrednio z osiedlem domków jednorodzinnych sąsiaduje nasyp, a także tory kolejowe. Według mieszkańców dodatkowe wyciszenie miały zapewniać rosnące wzdłuż nasypu drzewa, stanowiące naturalną barierę dla hałasu. Jednak w toku trwania inwestycji zostały ścięte. Teraz w planach, zamiast sosen czy brzozy, są krzewy. Mieszkańcy domów przy ulicy Konarskiego zapowiadają, że będą nadal - jak sami mówią - robić hałas o to, by żyć bez hałasu. materiał video ![]() Sam nasyp tworzy ochronę przed hałasem pociągów. Pomysł z ekranami beznadziejny. To zwykła ulica. Co innego gdyby to była DTŚ, która kiedyś tu była planowana. Szkoda tylko zniszczonej zieleni. Nie tylko drzew ale i żywopłotu od strony torów. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3548
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
zdjęcia z budowy łącznika
![]() Nie widać tutaj, ale zgodnie z planem budują już też lewoskręt od ronda w Konarskiego -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3549
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM ŁĄCZNIK WKRÓTCE BĘDZIE GOTOWY Budowa nowej drogi łączącej ulicę Kolejową z aleją Zagłębia Dąbrowskiego zbliża się do końca. Po ułożeniu wszystkich warstw nawierzchni drogowcy zajmą się teraz chodnikiem i drogą rowerową. Budowa łącznika rozpoczęła się w marcu tego roku od przebudowy ronda przy ulicy Konopnickiej, skąd ruch zostanie skierowany na nową drogę wzdłuż torów. Tam, po nasypie, droga łączy się z istniejącym wiaduktem i dalej w dół po kolejnym nasypie ? specjalnie z tego powodu poszerzonym ? skręca w stronę alei Zagłębia Dąbrowskiego. ? Drogowcy zakończyli już układania wszystkich warstw nawierzchni na nowej drodze. Teraz kończą budowę chodników, będą też układać nawierzchnię na drodze rowerowej. Po pionowym i poziomym oznakowaniu łącznika oraz po montażu urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, będziemy mogli wystąpić o pozwolenie na użytkowanie drogi ? wyjaśnia Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. Dla rowerzystów istotne jest także to, że docelowe nachylenie uzyska także zjazd i zejście do tunelu pieszo-rowerowego pod torami, prowadzące od ul. Poniatowskiego. Będzie łagodniejsze niż wcześniej, podobnie do tego, które prowadzi do ul. Kolejowej. Warta prawie 21 mln zł inwestycja zepnie w całość alternatywną trasę od Będzina do Gołonoga. To w sumie ponad 3 km drogi. Co istotne dla mieszkańców, na obciążonych ruchem ulicach Kraszewskiego, Kotarbińskiego i Konarskiego, otwarcie łącznika powinno przyczynić się do znacznego spadku liczby samochodów. to tekst niedawno umieszczony na stronie, a wcześniej z PD. Dużo się zmieniło. Łącznik jest prawie gotowy, jest oznakowanie poziome i pionowe, oświetlenie i zamontowane schody na Zawidzkiej. Chyba tylko zostały do zamontowania ostatnie barierki. Jeśli z odbiorem będzie ok to powinni otworzyć w ciągu kilku dni, a może nawet taki prezent świąteczny. Pomogła pogoda. Fajnie wygląda, sami niedługo się przekonamy. Ciekawe jak docelowo rozłoży się ruch i czy w szczycie nie będzie problemu z wyjazdem z wiaduktu i nie będą tworzyły się tam korki. Sam mam tylko takie uwagi, że zapomniano o jakimś ograniczeniu czy znaku niebezpieczny zakręt przed zakrętem w Graniczną. Znak był od strony Cupiała przed wiaduktem ale teraz tam już nie obowiązuje. Przed Graniczną też szkoda, że nie zdecydowano się wymienić warstwy ścieralnej i została stara nawierzchnia na kilkudziesięciu metrach. A tam dziura i pęknięcia, które będą się sypały w przyszłości. Do tego nawet nie odnowiono starego startego oznakowania poziomego. Z jednej strony nowa droga rowerowa, a z drugiej kawałek starego krzywego chodnika. Żeby go chociaż ułożyć ze starych płyt od nowa uzupełnić bo albo jest w jednym miejscu zapadnięty ale i kawałka brakuje. Barierki też stare i zardzewiałe. Na wyjeździe z Cupiała z wiaduktu przed skrzyżowaniem będzie trzeba stać na drodze rowerowej, żeby widzieć. no i tam nie zgrało się malowanie środkowych linii - nowe minęły się ze starymi. Do tego też brakuje doświetlenia dojścia do schodów. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3550
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Coś mają robić na skrzyżowaniu Alei Róż i Legionów Polskich? Od kilku dni światła nie działają i poustawiane są barierki zwężające do jednego skrajnie prawego pasa na zjeździe z trasy i na lewoskręcie na Legionów
-------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#3551
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
Był zniszczony sygnalizator, - leżał słupek, jakiś wypadek. Ale czy dlatego zwęzili to ja nie wiem. Dawno temu był zapowiadany remont nawierzchni na tym skrzyżowaniu, ale to dość kiepski termin w zimę. Skrzyżowanie wygląda marnie, do tego na środku jest niedoświetlone. A inna sprawa - coś długo nie otwierają nowego łącznika Graniczna - Poniatowskiego. Od dawna chyba już się ekipy zwinęły i czeka. Może coś z odbiorami albo rozliczeniami. Podczas prac wykonawcy zniszczyli krawężniki na rondzie Konopnickiej/Kolejowa/Poniatowskiego i tego nie naprawili. Miasto powinno się o to upomnieć. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3552
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
zamiast otwierać łącznik Graniczna - Poniatowskiego do dodatkowo postawili niedawno betonowe zapory, żeby nie korzystać. Piesi korzystają już od dawna, aż się zdziwiłem kiedyś ile osób tam chodziło. Nie wiem czy to z ciekawości czy już wykorzystują nową drogę - skrót.
Mogliby chociaż otworzyć dla samochodów w takiej relacji jaka była przed przebudową, bo to kolejne utrudnienie a czekamy nie wiadomo na co. Coś nie tak z tymi odbiorami? -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3553
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Może pogoda przeszkodziła. Trudno odbierać coś co jest w 75% zasypane śniegiem. Myślę że kwestia tygodni i będzie otwarte.
|
|
|
![]()
Post
#3554
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
śnieg spadł dopiero teraz a nic się nie dzieje od kilku tygodni. Może chodzi o rozliczenia
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3555
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Może też być i tak, kto to wie. Otworzyć prędzej czy później otworzą.
|
|
|
![]()
Post
#3556
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
dziś Prezydent odpisał na zadane mi pytanie dot. otwarcia łącznika ze zostanie dopuszczony do ruchu po wykonaniu odbiorów prowadzonych przez jednostki zewnętrzne.
|
|
|
![]()
Post
#3557
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
coś tam się teraz podobno dzieje. Czyżby przygotowania do otwarcia? Edycja: Podobno już jeżdżą, zdejmują znaki ![]() ![]() Edycja2: i potwierdzenie: CYTAT UM OTWORZYLIŚMY ŁĄCZNIK ULICY KOLEJOWEJ Z ALEJĄ ZAGŁĘBIA DĄBROWSKIEGO We wtorek 21 stycznia został otwarty łącznik ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego. Umożliwia on wybór alternatywnej trasy w komunikacji między Gołonogiem i Będzinem, pozwala też odetchnąć mieszkańcom ulic Kraszewskiego, Kotarbińskiego i Konarskiego, mocno eksploatowanym w ostatnim latach przez ruch samochodowy. 900-metrowy łącznik został otwarty w dniu, w którym Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego zezwolił na użytkowanie drogi. Tym samym warta 22,8 mln zł inwestycja została udostępniona mieszkańcom trzy tygodnie przed przewidzianym umową terminem zakończenia prac. ? Dzięki wcześniejszemu przedłużeniu ulicy Kolejowej do ul. Sobieskiego stworzyliśmy możliwość ominięcia śródmieścia. Dzięki otwartemu teraz łącznikowi ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego możemy mówić o prawdziwej alternatywnie dla komunikacji między Gołonogiem i Będzinem. Wreszcie też ulica Kraszewskiego nie będzie już tak obciążona ruchem jak obecnie ? mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. Wiceprezydent Damian Rutkowski podkreśla, że miasto nie poprzestaje na otwartym właśnie łączniku. ? Naszym celem jest wybudowanie alternatywnej i komfortowej drogi docelowo łączącej Mydlice z Hutą Katowice, dlatego będziemy teraz zabiegać o pozyskanie dofinansowania na budowę łącznika ulic Legionów Polskich i Sobieskiego, a także na drugi etap przebudowy alei Zagłębia Dąbrowskiego, by przejazd odbywał się w pełni w komfortowych warunkach ? mówi Damian Rutkowski. 18 miesięcy na projektowanie i budowę Inwestycja została zrealizowana w formule ?Projektuj i buduj?. Umowa z wykonawcą ? Drogopolem ? została podpisana 10 sierpnia 2023 roku, a wynikający z umowy termin zakończenia prac przypadał na 10 lutego 2025 roku. Na warte 22,8 mln zł prace miasto otrzymało obietnicę dofinansowania z Polskiego Ładu w wysokości 19,8 mln zł. Prace w pasie drogowym rozpoczęły się w lutym 2024 roku. Poprzedziły je roboty przygotowawcze w miejscach oddalonych od istniejącego układu drogowego i nie powodujące utrudnień. W pierwszym etapie przebudowane zostało rondo w rejonie skrzyżowania ul. Kolejowej/Poniatowskiego/Konopnickiej. W efekcie znacząco zmieniła się jego geometria. Wtedy też powstał nowy wlot kierujący w stronę alei Zagłębia Dąbrowskiego. W drugim etapie powstało 900 metrów nowej jezdni o szerokości 7 metrów, chodnik (2 m) i droga rowerowa (2,5 m) wraz z oświetleniem LED. Na wysokości wiaduktu powstały dodatkowe pasy umożliwiające skręt i wyjazd od strony ul. Łączącej. Zgodne z przepisami nachylenia Drogowcy skorygowali szerokość nasypu od strony alei Zagłębia Dąbrowskiego, co umożliwiło kontynuację budowy chodnika po jednej i drogi rowerowej prowadzących od ulicy Kolejowej. Nowe są także schody na wiadukt od strony ulicy Zawidzkiej. W ramach inwestycji przebudowana została również droga rowerowa oraz zniwelowane jej nachylenie w rejonie wjazdu do tunelu pieszo-rowerowego przy ul. Konopnickiej. Obecnie jej maksymalne nachylenie jest zgodne z przepisami i wynosi 6 proc. Podobne nachylenie droga rowerowa ma również w rejonie wjazdu na wiadukt od strony ul. Kolejowej/Poniatowskiego. link i zdjęcie ![]() W ramach inwestycji przywrócono też lewoskręt w Konarskiego. Nie ma info, więc pewnie nie udało się dodać jednak tego odwodnienia i odprowadzenia wody, które zapowiadali po ulewach. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3558
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Galeria ze strony UM DG (Foto. Dariusz Nowak)
https://www.dabrowa-gornicza.pl/galerie/odd...a-dabrowskiego/ |
|
|
![]()
Post
#3559
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 694 Dołączył: nie, 26 lis 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 337 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Widzę, że już wszystko popisane i pomalowane przez debilnych "artystów"
![]() |
|
|
![]()
Post
#3560
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
^^^
no na tych murach będzie duże pole do popisu. Jeszcze nie skończyli ich budować a już były napisy. Żeby chociaż fajne murale. A najgorszy ten pomazany znak na wprost wiaduktu. Przez pierwszy dobę po otwarciu walczyli bardzo z ubitym śniegiem i oblodzeniem i było z tym ciężko. jeszcze tutaj było dużo zdjęć z otwarcia ![]() Dziwnie to nazywać obwodnicą, ewentualnie obwodnica centrum na odcinku od Sobieskiego do Kolejowej. Dalej to bardziej je odwrotność - droga średnicowa. I jakby ktoś nie widział to filmik z przejazdu prezydentów (był dodany później do tamtego linkowanego wcześniej artykułu) ![]() a prezydent MB na fb w sprawie brakującego odcinka Sobieskiego - Grynia: CYTAT Mamy gotowy projekt łącznika, złożyliśmy wnioski o dofinansowanie tej inwestycji w dwóch konkursach i jeśli tylko uzyskamy dodatkowe środki, jesteśmy gotowi do ogłaszania przetargu na realizację prac. Ten projekt to ma już kilka lat i był na forum. Pewnie powstał wraz z projektem budowy drogi do dworca i tamtym dużym projektem. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 08:32 |