IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

179 Stron V  « < 162 163 164 165 166 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
warius
post czw, 27 sty 2022 - 09:19
Post #3261


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



^^ Zima trzyma wink.gif

Na Facebooku, Nowak-Mosty pisał, że Complex wznowi pracę na Sobieskiego jak tylko pogoda pozwoli.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post wto, 01 lut 2022 - 15:08
Post #3262


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Go to the top of the page
 
+Quote Post
luket
post śro, 02 lut 2022 - 10:01
Post #3263


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 207
Dołączył: pon, 26 lut 07
Skąd: Mydlice północ
Nr użytkownika: 508
Płeć: Mężczyzna



Ciekawe, czy to oznacza większą akcję w całym mieście? Na dąbrowskiej grupie na fb w kwestii dziur widać głosy z całego miasta, a do tej pory jedyne działanie to wstawianie sierżantów na środku drogi i znaków drogowych o uszkodzonej jezdni.
Jeszcze jakieś dwa tygodnie temu ktoś z UM na fb odpisywał, że w dalszym ciągu nie ma rozstrzygniętego przetargu na utrzymanie dróg.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 02 lut 2022 - 11:28
Post #3264


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



No ta zima dróg nie oszczędza. Taka łagodna, wilgotna zima to najgorsze co może być dla dróg, w dzień odwilż, a w nocy przymrozki i wszystkie spękania rozsadza. Lata temu bardziej dbano i zalewano pęknięcia czymś smołopodobnym, tak jak teraz na Majakowskiego (z gwarancji). Gdy się tego nie robi to potem trzeba łatać już dziury.
A o dziurach nie będę opisał, bo każdy kto jeździ to wie jak wyglądają teraz miejskie ulice. Nie wiem jak teraz, ale nawet na Sobieskiego kilka dni temu była taka dziura (w stronę Będzina przy Urzędzie Pracy na końcu odcinka przebudowywanego na rondo), że można uszkodzić samochód.
To już nie tylko dyskomfort, ale wiele bardzo głębokich, zagrażających bezpieczeństwu i grożących uszkodzeniami.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rokko31
post śro, 02 lut 2022 - 18:31
Post #3265


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 694
Dołączył: nie, 26 lis 06
Skąd: DG
Nr użytkownika: 337
Płeć: Mężczyzna



Niestety na drogach regionu jest tragedia, dziura na dziurze, trzeba czasem slalomem jechać a przy takiej śliskiej jezdni to niebezpieczne. Podejrzewam że na koniec sezonu będzie jeszcze gorzej i zawieszenia aut będą do naprawy. sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel
post śro, 02 lut 2022 - 21:45
Post #3266


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 35
Dołączył: pią, 05 mar 10
Nr użytkownika: 3,748
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Rokko31 @ śro, 02 lut 2022 - 18:31) *
Niestety na drogach regionu jest tragedia, dziura na dziurze, trzeba czasem slalomem jechać a przy takiej śliskiej jezdni to niebezpieczne. Podejrzewam że na koniec sezonu będzie jeszcze gorzej i zawieszenia aut będą do naprawy. sad.gif


Jest tragicznie, po niektórych drogach strach jeździć.
Zaczynam podejrzewać, że to jeden z tajnych punktów planu o kryptonimie "zielona mobilność".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luket
post pią, 04 lut 2022 - 11:31
Post #3267


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 207
Dołączył: pon, 26 lut 07
Skąd: Mydlice północ
Nr użytkownika: 508
Płeć: Mężczyzna



Chyba widać światełko w tunelu, właśnie zauważyłem na Chopina ekipę łatającą doraźnie dziury w asfalcie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 10 lut 2022 - 10:26
Post #3268


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
UM

KIEDY ZNIKNĄ DZIURY W DROGACH?

O usuwaniu dziur w drogach rozmawiamy z Arkadiuszem Grządzielem, naczelnikiem Wydziału Infrastruktury Miejskiej, odpowiedzialnym za utrzymanie dróg w Dąbrowie Górniczej.

W czasie jazdy po mieście można odnieść wrażenie, że mamy plagę słupków i dziur w drogach. Czy stało się coś wyjątkowego, że jest ich tak dużo?

Arkadiusz Grządziel: – Ten czas i pora roku zawsze powodują więcej uszkodzeń w drogach. Warunki atmosferyczne – mróz, śnieg i deszcz, a następnie odwilż – sprawiają, że stan techniczny dróg w tym czasie się pogarsza.

Czyli winne jest słynne „przejście przez zero”: woda wsiąka w asfalt, później zamarza i rozsadza szczeliny, które w końcu zamieniają się w „kratery”.

– To są sytuacje, które występują nagle i często, dlatego podpisaliśmy w zeszłym tygodniu doraźną umowę na likwidację największych zagrożeń. Prace rozpoczęły się 4 lutego.

Zlikwidowaliśmy największe zagrożenia w rejonie Gołonoga, Centrum i Mydlic. Obecnie wykonujemy prace na terenach zielonych. W miarę jak ubytki będą się znowu pojawiać, będziemy starali się szybko likwidować kolejne zagrożenia.

Natomiast przetarg na umowę z większym zakresem – finansowym i rzeczowym – będziemy w tej chwili ogłaszać. Po wyłonieniu wykonawcy wejdziemy wiosną zakresie znacznie szerszym niż obecnie.

Na stronie Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie przeczytałem, że zgłoszenie ubytku nie zawsze oznacza, że jest on od razu naprawiany. Ale zagrożenia bezpośrednio zagrażające bezpieczeństwu użytkowników dróg są usuwane maksymalnie w ciągu 24 godzin od zgłoszenia. Jak jest w przypadku Dąbrowy Górniczej?

– Jeśli tylko warunki atmosferyczne pozwalają, interwencyjnie staramy się działać natychmiast.

A jednak przed pracami, które rozpoczęły się w czwartek 4 lutego, przez kilka wcześniejszych tygodni nic się nie działo. No może poza słupkami, których zaczęło przybywać na drogach.

– Umowę, jak wspomniałem, podpisaliśmy w zeszłym tygodniu. Do czasu, gdy tej umowy nie mieliśmy, zagrożenia zabezpieczaliśmy. Zabezpieczanie zagrożeń polegało na ich oznakowaniu oraz zabezpieczaniu urządzeniami BRD, czyli tak zwanymi potocznie pachołkami.

Takiej doraźnej umowy nie można było podpisać wcześniej?

– Skończyła nam się dwuletnia umowa na bieżące utrzymanie dróg, obecnie w przygotowaniu jest dokumentacja przetargowa do postępowania na nową umowę. Ze względu na porę roku podjęliśmy więc decyzję o jak najszybszym podpisaniu doraźnej umowy.

W przypadku dwuletniej umowy skończył się termin czy wyczerpała się przewidziana umową kwota?

– To były dwie umowy – na centrum i tereny zielone – i skończyły nam się terminy.

Nie można więc było wcześniej wybrać firmy, która reagowałaby interwencyjnie?

– Przygotowaliśmy tę umowę, którą właśnie realizujemy…

Ogłosimy na dniach postępowanie na likwidację zagrożeń, która poprzedzi długoterminową czteroletnią umowę. Po wyborze wykonawcy będziemy mogli od wiosny w znacznie szerszym zakresie realizować te naprawy, które robimy teraz doraźnie.

Realizacja prac interwencyjnych też jest uzależniona od warunków atmosferycznych?

– Tak, trzeba mieć na uwadze, że nawet awaryjne usuwanie zagrożeń i doraźna likwidacja ubytków może być prowadzona w odpowiednim reżimie budowlanym. Na pewno nie może to być wykonywane podczas opadów śniegu i w mrozie.

Łatamy dziury na zimno czy na ciepło?

– Mamy przewidzianą jedną i drugą technologię. Póki co wykonujemy technologię masy na ciepło. Technologia na zimno jest szybsza, natomiast myślę, że przeciętny kierowcy nie odróżni masy na zimno od masy na ciepło, ponieważ standard wykonania tej usługi eksploatacyjnie jest bardzo podobny. Podkreślam jednak, że w obu przypadkach jest to obecnie doraźna, a nie docelowa naprawa dróg.

Czyli w ramach bieżącego utrzymania dróg trzeba będzie to poprawić?

– Tak, musimy się liczyć z tym, że po okresie zimowym trzeba będzie wejść na bieżące utrzymanie w zakresie zdecydowanie szerszym niż tylko naprawa tego, co zostało uszkodzone zimą.

Priorytety?

– Cały czas chcemy w miarę jak najszybciej usuwać zagrożenia, które niewątpliwie będą się jeszcze pojawiały. To co najważniejsze, to utrzymać przejezdność układu drogowego.

Wielu kierowców jako przykład nieprzejezdności podaje nieprzebudowany w minionych latach i dziurawy odcinek ulicy Kasprzaka. Czy ona też jest na liście priorytetów?

– Tak, Kasprzaka jest na liście priorytetów, podobnie jak i pobliska ulica Podlesie.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post śro, 16 lut 2022 - 19:09
Post #3269


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post czw, 17 lut 2022 - 10:06
Post #3270


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
17 lutego 2022
Na Staszicu powstanie rondo. Ułatwi komunikację z S1 i DK94

Dąbrowa Górnicza otrzymała dofinansowanie do przebudowy ponad 2-kilometrowego odcinka ulic Oddziału AK Ordona i Staszica. To dobra wiadomość dla kierowców i rowerzystów.

Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości 3 876 726,50 zł to połowa kosztów szacowanej na ponad 7,7 mln zł inwestycji. Pieniądze trafią do miasta w dwóch transzach: 1 291 639 zł w 2022 roku i 2 585 123,50 zł w 2023 roku.

Złożony przez miasto wniosek o dofinansowanie dotyczył powiatowego odcinka o długości 2,1 km między skrzyżowaniem ul. Staszica z ul. Jana Ziemby a skrzyżowaniem ul. Oddziału AK Ordona z ul. Hotelową.

Najważniejszą częścią inwestycji będzie budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Staszica z łącznicami S1 i DK94 – zapowiada Zbigniew Kubik, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych.

Projekt przewiduje także budowę drogi rowerowej (na całym przebudowywanym odcinku) i chodnika (od skrzyżowania z ul. Świerkową do Ziemby).

Inwestycja w Strzemieszycach Wielkich i na Staszicu rozpocznie się w tym roku i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zakończy na przełomie 2022 i 2023 roku.

Miasto dysponuję także dokumentacją projektową na przebudowę gminnego odcinka ul. Staszica (od Ziemby do Wojska Polskiego) i również będzie zabiegać o dofinansowanie tej inwestycji.

Przebudowa ulicy Augustynika na liście rezerwowej

Miasto wnioskowało także o 3,7 mln zł dofinansowania do planowanej przebudowy ul. Augustynika. Jak poinformował w środę Śląski Urząd Wojewódzki, wniosek trafił na listę rezerwową.

Projekt przebudowy ul. Augustynika przewiduje m.in. budowę rond na skrzyżowaniach z ulicami Cieplaka i Orzeszkowej, wyniesionej tarczy skrzyżowania przy Wojska Polskiego, a także ciągu pieszo-rowerowego i nowego chodnika.

Przy okazji prac przy Augustynika ułożenie nowego wodociągu planują Dąbrowskie Wodociągi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post czw, 17 lut 2022 - 11:47
Post #3271


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



^^^
Fajna inwestycja i wyeliminuje kolizje na tym skrzyżowaniu. Niektórzy zjeżdżający z DK94 nie spodziewają się skrzyżowania i nie widzą znaku. Do tego tam ciemno. Jedno niebezpieczne miejsce mniej.
Tylko dlaczego nie zbudują na całym odcinku chodnika. Kilkaset metrów i Staszic byłby połączony ze Strzemieszycami. Przecież zdarza się, że ktoś tam idzie jezdnią. Trzeba łączyć to pofragmentowane miasto na wszelkie sposoby.

To co teraz z Augustynika, chyba przy tylu innych inwestycjach na razie ta będzie w poczekalni i marne szanse na ten rok.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post czw, 17 lut 2022 - 13:39
Post #3272


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



Przy braku chodnika i pobocza można chodzić po DDR ustępując rowerzystom. Sytuacja analogiczna do pasów rowerowych na Św. Antoniego będzie. Nie idealnie ale lepiej niż jest teraz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post wto, 22 lut 2022 - 13:38
Post #3273


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT
nasze miasto

Drogi w Dąbrowie Górniczej po zimie dziurawe jak nigdy. Skończyła się umowa, miasto ratuje sytuację doraźnie

Dziury w drogach są dziś jednym z głównych tematów, jakie zajmują mieszkańców Dąbrowy Górniczej. Nie powinno to jednak nikogo dziwić, bowiem stan nawierzchni dąbrowskich ulic w wielu miejscach wymaga natychmiastowej reakcji. Kiedy zatem coś zmieni się na lepsze?

Już kilka tygodni temu kierowcy poruszający się po dąbrowskich drogach dziwili się, że zamiast choć doraźnego łatania dziur wszędzie stawiane były biało-czerwone słupki. Z czasem było ich coraz więcej i więcej. Dopiero z czasem część ogromnych dziur została wypełniona, ale nie były to remonty docelowe.

Jak przyznał Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziału Infrastruktury Miejskiej w dąbrowskim Urzędzie Miejskim, zlikwidowane zostały największe zagrożenia w rejonie Gołonoga, Centrum i Mydlic. Potem ekipy drogowców przeniosły się na tereny zielone.

Dziury uzupełnione doraźnie masą „na ciepło” bez odkuwania uzupełnione zostały m.in. na ul. Piłsudskiego, Augustynika, Chopina, Dąbrowskiego, Grynia, Karsowskiej, Lipówka, Górników Redenu, Koksowniczej, Robotniczej, Staszica, Transportowej czy Ujejskiej. To jednak tylko tymczasowa “pomoc” dla kierowców, bowiem i tak wszędzie tutaj trzeba będzie wszystkie dziury uzupełnić raz jeszcze porządnie.

Podobnie jak na ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Morcinka, Tysiąclecia, Kasprzaka, Wybickiego, gdzie przed minionym weekendem rozpoczęła się naprawa ubytków masą „na ciepło” wraz z odkuwaniem.

Jak dowiedzieliśmy się w dąbrowskim Urzędzie Miejskim 28 lutego nastąpi otwarcie ofert na bieżące utrzymanie dróg, ale nie będzie to jeszcze wieloletnia umowa, gwarantująca, że wszystkie dziury na dobre znikną z miejskich ulic. Tutaj miasto chce rozdysponować 1 mln zł na to, by sytuację po prostu jakoś opanować. Dopiero w marcu ma zostać wyłoniona firma, która kompleksowo zajmie się utrzymaniem nawierzchni dąbrowskich ulic w perspektywie czteroletniej. A więc także ich remontami w taki sposób, by dziury wciąż się nie odnawiały.

– Skończyła nam się dwuletnia umowa na bieżące utrzymanie dróg, obecnie w przygotowaniu jest dokumentacja przetargowa do postępowania na nową umowę. Ze względu na porę roku podjęliśmy więc decyzję o jak najszybszym podpisaniu doraźnej umowy – tłumaczy Arkadiusz Grządziel.
I to właśnie w ramach tej doraźnej umowy, na którą UM zamierza przeznaczyć około 1 mln zł, miasto chce jak najszybciej zabezpieczyć dziurawe dąbrowskie drogi.


Tylko jak można było nie przewidzieć takiej sytuacji wcześniej. Wiedzieli, że umowa się kończy, akurat w takim zimowym czasie. Chyba czegoś nie wiemy.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post wto, 22 lut 2022 - 13:59
Post #3274


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
dabrowa-gornicza.pl
Koniec zimy na Letniej. Przebudowa ulicy została wznowiona - Dąbrowa Górnicza

22 lutego 2022
Przebudowa ulicy Letniej potrwa nieco dłużej niż zakładano. Powód? Nieplanowana przekładka gazociągu oraz przebudowa wodociągu.

Prace na Letniej rozpoczęły się z końcem września zeszłego roku. Prowadząca w kierunku Marianek i Ratanic oraz terenów rekreacyjnych ulica została wtedy zamknięta dla ruchu. Wyjątkiem był dojazd do posesji.

Dość szybko okazało się, że przygotowany wcześniej harmonogram będzie wymagał korekt, a wyznaczony objazd będzie utrzymywany także po dwóch miesiącach prac.

Problem z gazociągiem i wodociągiem

– Nie wszystko dało się przewidzieć. Dopiero po odkryciu okazało się, że wodociąg w części ulicy jest w złym stanie technicznym. Dodatkowo głębokość posadowienia przyłączy jest niewystarczająca i wymaga przebudowy. Bez tego istniałoby ryzyko zamarzania wody – wyjaśnia Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.

Kolejny problem to równie płytko posadowiony gazociąg, który na odcinku 500 metrów wymaga przełożenia. – W tej sytuacji gazociąg zostanie w ogóle wyprowadzony spod jezdni na pobocze – zapowiada Krzysztof Serafiński.

Wstrzymane z powody zimy prace ziemne zostały wykorzystane na przygotowanie dokumentacji projektowej, podpisano już także umowę z wykonawcą przekładki. Prace można już rozpoczynać. Dokumentację projektową dla swojego zakresu kończą jeszcze Dąbrowskie Wodociągi.

Dobra wiadomość jest taka, że rozpoczęła się już przekładka słupów energetycznych, które są w kolizji z inwestycją. Wstrzymane z powodu zimy prace ziemne od przyszłego tygodnia będą kontynuowane.


Ślad ciągu pieszo-rowerowego

Wiadomo już, że z opisanych powyżej powodów przebudowa Letniej nie zakończy się w marcu i potrwa nieco dłużej. O ile? Nowy termin poznamy po podpisaniu aneksu do umowy z wykonawcą.

– Liczymy, że kolejne etapy prac będą odbywały się już bez zbędnych postojów – mówi Krzysztof Serafiński.

Na odcinku jezdni, na którym prace są dziś najbardziej zaawansowane, brakuje tylko warstwy ścieralnej. Po prawej stronie widać już także ślad wytyczony pod ciąg pieszo-rowerowy, który od jezdni będzie oddzielał krawężnik.

Poza ciągiem pieszo-rowerowym, nową podbudową i nawierzchnią ulica Letnia na odcinku od Centrum Sportów Letnich do parkingu przy Pogorii IV zyska także odwodnienie drogi w postaci rowów.

– Efektem wcześniejszych rozmów z mieszkańcami jest także decyzja o powstaniu wyniesionych przejść dla pieszych, co wpłynie na bezpieczeństwo i uspokojenie ruchu – zapowiadał już wcześniej wiceprezydent Damian Rutkowski.
Inne udogodnienia, to poszerzenie wjazdów na posesje czy uzgodniona z mieszkańcami lokalizacja przystanków autobusowych.

Warte 4,66 mln zł prace to kontynuacja inwestycji z 2018 roku. Wtedy ulicę Letnią – od skrzyżowania z Robotniczą do Centrum Sportów Letnich – za 4,1 mln zł zmodernizowała Eurovia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
forpy00
post czw, 03 mar 2022 - 10:02
Post #3275


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 5
Dołączył: nie, 27 lut 22
Nr użytkownika: 6,328
Płeć: Mężczyzna



Dzień dobry, co stanie się z przejściem podziemnym łączącym osiedle Manhattan z Broadwayem? Zostanie wyremontowane i pozostanie takie samo czy zostanie zburzone i wybudują przejście na ulicy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warius
post pią, 04 mar 2022 - 09:18
Post #3276


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Dołączył: wto, 04 kwi 17
Nr użytkownika: 5,925
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(forpy00 @ czw, 03 mar 2022 - 10:02) *
Dzień dobry, co stanie się z przejściem podziemnym łączącym osiedle Manhattan z Broadwayem? Zostanie wyremontowane i pozostanie takie samo czy zostanie zburzone i wybudują przejście na ulicy?


zostanie wyremontowane.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 04 mar 2022 - 11:56
Post #3277


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Ciekawe w ramach czego (bieżące utrzymanie się podobno skończyło) robione są zmiany na ul. Starej. Innu układ miejsc, parkingowych, oznakowanie, w tym poziome


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel
post pią, 04 mar 2022 - 21:07
Post #3278


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 35
Dołączył: pią, 05 mar 10
Nr użytkownika: 3,748
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(forpy00 @ czw, 03 mar 2022 - 10:02) *
Dzień dobry, co stanie się z przejściem podziemnym łączącym osiedle Manhattan z Broadwayem? Zostanie wyremontowane i pozostanie takie samo czy zostanie zburzone i wybudują przejście na ulicy?

Trochę można poczytać TUTAJ

W skrócie:
CYTAT
– Za tym rzędem lip będzie zaczynała się pochylnia dla rowerów i wózków. Przejście podziemne kompleksowo wyremontujemy i zabezpieczymy. Na samej jezdni zaś wewnętrzny pas ruchu przed przystankiem tramwajowym zostanie wyłączony i posłuży nam jako zjazd dla autobusów. W ten sposób wjadą one na wyremontowane torowisko i zabiorą pasażerów ze zintegrowanego przystanku. Dalej kierowca autobusu też będzie miał swój pas zjazdowy, więc sprawnie włączy się do ruchu.


Tu coś widać, ale nie samo przejście podziemne.


Też jestem ciekaw jak będzie wyglądać szczególnie rampa dla rowerów. To co jest teraz zamknięte to była tragedia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TeodorMotor
post pon, 07 mar 2022 - 20:44
Post #3279


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 392
Dołączył: sob, 07 lut 04
Skąd: DG - Stary Gołonóg
Nr użytkownika: 42
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(:) @ wto, 22 lut 2022 - 13:38) *
CYTAT
nasze miasto

Drogi w Dąbrowie Górniczej po zimie dziurawe jak nigdy. Skończyła się umowa, miasto ratuje sytuację doraźnie

Dziury w drogach są dziś jednym z głównych tematów, jakie zajmują mieszkańców Dąbrowy Górniczej. Nie powinno to jednak nikogo dziwić, bowiem stan nawierzchni dąbrowskich ulic w wielu miejscach wymaga natychmiastowej reakcji. Kiedy zatem coś zmieni się na lepsze?

Już kilka tygodni temu kierowcy poruszający się po dąbrowskich drogach dziwili się, że zamiast choć doraźnego łatania dziur wszędzie stawiane były biało-czerwone słupki. Z czasem było ich coraz więcej i więcej. Dopiero z czasem część ogromnych dziur została wypełniona, ale nie były to remonty docelowe.

Jak przyznał Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziału Infrastruktury Miejskiej w dąbrowskim Urzędzie Miejskim, zlikwidowane zostały największe zagrożenia w rejonie Gołonoga, Centrum i Mydlic. Potem ekipy drogowców przeniosły się na tereny zielone.

Dziury uzupełnione doraźnie masą „na ciepło” bez odkuwania uzupełnione zostały m.in. na ul. Piłsudskiego, Augustynika, Chopina, Dąbrowskiego, Grynia, Karsowskiej, Lipówka, Górników Redenu, Koksowniczej, Robotniczej, Staszica, Transportowej czy Ujejskiej. To jednak tylko tymczasowa “pomoc” dla kierowców, bowiem i tak wszędzie tutaj trzeba będzie wszystkie dziury uzupełnić raz jeszcze porządnie.

Podobnie jak na ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Morcinka, Tysiąclecia, Kasprzaka, Wybickiego, gdzie przed minionym weekendem rozpoczęła się naprawa ubytków masą „na ciepło” wraz z odkuwaniem.

Jak dowiedzieliśmy się w dąbrowskim Urzędzie Miejskim 28 lutego nastąpi otwarcie ofert na bieżące utrzymanie dróg, ale nie będzie to jeszcze wieloletnia umowa, gwarantująca, że wszystkie dziury na dobre znikną z miejskich ulic. Tutaj miasto chce rozdysponować 1 mln zł na to, by sytuację po prostu jakoś opanować. Dopiero w marcu ma zostać wyłoniona firma, która kompleksowo zajmie się utrzymaniem nawierzchni dąbrowskich ulic w perspektywie czteroletniej. A więc także ich remontami w taki sposób, by dziury wciąż się nie odnawiały.

– Skończyła nam się dwuletnia umowa na bieżące utrzymanie dróg, obecnie w przygotowaniu jest dokumentacja przetargowa do postępowania na nową umowę. Ze względu na porę roku podjęliśmy więc decyzję o jak najszybszym podpisaniu doraźnej umowy – tłumaczy Arkadiusz Grządziel.
I to właśnie w ramach tej doraźnej umowy, na którą UM zamierza przeznaczyć około 1 mln zł, miasto chce jak najszybciej zabezpieczyć dziurawe dąbrowskie drogi.


Tylko jak można było nie przewidzieć takiej sytuacji wcześniej. Wiedzieli, że umowa się kończy, akurat w takim zimowym czasie. Chyba czegoś nie wiemy.


Że zacytuję "klasyka":
Niby wszyscy wiedzą, że flaszka się skończy... ale zawsze jest to zaskoczenie"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luket
post pią, 11 mar 2022 - 21:46
Post #3280


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 207
Dołączył: pon, 26 lut 07
Skąd: Mydlice północ
Nr użytkownika: 508
Płeć: Mężczyzna



Powoli ruszają prace przy rondzie koło Urzędu Pracy. Wczoraj sypali i ubijali podbudowę na brakującym pasie w stronę centrum.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

179 Stron V  « < 162 163 164 165 166 > » 
Reply to this topicStart new topic
4 Użytkowników czyta ten temat (4 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 10:49
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza