![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3141
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
jest info w BiPie - zostanie rozszerzony zakres robót i dodatkowo wyremontowana nawierzchnia drogi łączącej Roździeńskiego ze Związku Orła Białego. Właściwie to można byłoby nadać tej ulicy jakąś nazwę
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3142
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 546 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT zamówienie na Wykonanie opracowania pn.: ?Wielokryterialna analiza i wariantowa koncepcja przebiegu drogi rowerowej (velostrady) Metropolia Wschód. Etap I? dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii CYTAT dokładnym przebiegu Velostrady zadecydują wyniki przyszłej analizy w oparciu o wyznaczone przez Metropolię trzy warianty trasy. Każdy z nich zaczyna się w Katowicach Zawodziu, w okolicach przecięcia się bulwarów Rawy z ul. Bohaterów Monte Cassino, a kończy w Dąbrowie Górniczej przy ul. Malinowe Górki koło zbiornika Pogoria. Pierwszy wariant zakłada, że trasa ma liczyć ponad 20 km łącząc Katowice, Sosnowiec oraz Dąbrowę Górniczą. To plan minimum, zakładający wytyczenie trasy po dowolnym pod względem obecnego przeznaczenia i ukształtowania terenie. Możliwe jest w tej sytuacji jeszcze sprawdzenie dodatkowo możliwości przebiegu trasy przez Będzin lub Czeladź. Drugi wariant wymaga przygotowanie koncepcji przebiegu po śladzie nieczynnej linii kolejowej liczącej ok. 30 km, przebiegającej przez Dąbrowę Górniczą, Będzin, Czeladź, Siemianowice Śląskie, Sosnowiec, Katowice i Mysłowice. Trzeci wariant także dotyczy wykorzystania nieczynnych linii kolejowych o długości 32 km, które przechodzą przez Dąbrowę Górniczą, Sosnowiec, Mysłowice oraz Katowice. Więcej informacji Ten post edytował warius śro, 27 lis 2019 - 11:46 |
|
|
![]()
Post
#3143
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT nasze miasto
Dąbrowa Górnicza: ulica Roździeńskiego gotowa po remoncie Zakończyła się przebudowa ul. Roździeńskiego, na odcinku od przejazdu kolejowego do bramy koncernu metalurgicznego ArcelorMittal Poland. Przywrócona została normalna organizacja ruchu, a w miniony poniedziałek na stałe trasy wróciły jeżdżące tamtędy autobusy. Remont rozpoczął się w ostatnim tygodniu sierpnia br. i objął prawie dwukilometrowy odcinek, od przystanku autobusowego „Tworzeń przejazd kolejowy” do skrzyżowania z łącznikiem ulicy Związku Orła Białego i bramą ArcelorMittal Poland. Wymieniona została tutaj podbudowa drogi, by zwiększyć jej nośność, wykonane zostały nowe nawierzchnie jezdni, chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe i pasy postojowe dla ciężkich samochodów, oczekujących na wjazd na teren ArcelorMittal Poland oraz innych usytuowanych wokół huty zakładów. Wykonane zostało również odwodnienie, pojawiło się nowe oświetlenie. W ramach robót dodatkowych, wymieniona została nawierzchnia łącznika ul. Roździeńskiego i Związku Orła Białego, a także skrzyżowania ul. Piłsudskiego i Tworzeń oraz fragmentu jezdni w jego rejonie. Inwestycję wykonywał Drogopol ZW, który przedstawił w postępowaniu przetargowym najkorzystniejszą ofertę, opiewajającą na 11 mln zł. Prace remontowe zaplanowane zostały na trzy miesiące. Całość remontu miała się zakończyć do końca listopada tego roku. I termin ten został dotrzymany. Ul. Roździeńskiego jest ważnym elementem sieci miejskich dróg. Korzystają z niej m.in. pracownicy i kontrahenci wielu firm znajdujących się w jej okolicy. Łączy też północno-wschodnie dzielnice Dąbrowy Górniczej z Gołonogiem. Dlatego zaplanowany został remont kolejnej części ul. Roździeńskiego. Realizacja drugiego etapu tej inwestycji będzie miała miejsce w momencie uzyskania dofinansowania z Unii Europejskiej lub Funduszu Dróg Samorządowych dla woj. śląskiego. Najprawdopodobniej stanie się tak w przyszłym roku. Zakres wykonywanych robót będzie podobny, tym razem na odcinku 1390 m, od łącznika ul. Związku Orła Białego z ul. Roździeńskiego do skrzyżowania ul. Związku Orła Białego z ul. Ząbkowicką. Wybudowane ścieżki rowerowe zostaną wydłużone i poprowadzone do terenu inwestycyjnego w Tucznawie. ![]() ![]() ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3144
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
trwa remont odcinka Piłsudskiego. Nie wiem czy to bieżące utrzymanie czy podciągnięte pod "zieloną mobilność"
CYTAT UM ZAMKNIĘCIE FRAGMENTU UL. PIŁSUDSKIEGO 18 i 19 grudnia, w godz. 8-16, wyłączony z ruchu będzie odcinek ul. Piłsudskiego w kierunku huty „Katowice”. Zamknięty zostanie fragment w kierunku huty, od skrzyżowania z ul. św. Antoniego (dawna Gwardii Ludowej) i Uklańskiego (dawna Piecucha) do skrzyżowania z ul. św. Antoniego (skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną). Objazd poprowadzony będzie ul. św. Antoniego. Podczas zamknięcia, frezowana będzie jezdnia i wykonywana nowa nawierzchnia asfaltowa. wymienione też krawężniki -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3145
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
trwa przetarg na utrzymanie pionowego i poziomego oznakowania. Wygląda na to, że się poprawi i pojawi też dużo nowego
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3146
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Zobaczymy jak będzie bo są problemy z tym wielu dróg ma starte oznakowanie lub nie posiada.Do tego dochodzi odbiór prac przez Urząd od firm wykonujących te prace.
|
|
|
![]()
Post
#3147
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 571 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ktoś wie kto tym się zajmował ostatnio ?
|
|
|
![]()
Post
#3148
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
planowane przetargi drogowe (poza "zieloną mobilnością"):
Przebudowa ulicy Młodych na odcinku od ul. Kasprzaka do ul. Podlesie w Dąbrowie Górniczej. - II kwartał 2020 r. Przebudowa (w formule zaprojektuj i wybuduj) mostu drogowego w ciągu ul. Strzemieszyckiej nad rzeką Rakówką w Dąbrowie Górniczej. - I kwartał 2020 r. Przebudowa ul. Roździeńskiego- Etap II. - II kwartał 2020 r. (tu chyba warunkiem miało być otrzymanie dofinansowania) Opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy odcinków dróg (w tym: Letniej, Ratanice i Kazimierzowskiej w Dąbrowie Górniczej) w ramach zadania inwestycyjnego pn."Przebudowa, modernizacja odcinków dróg gminnych i powiatowych w Dąbrowie Górniczej". - I kwartał 2020 r. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3149
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT UM MNIEJ CIĘŻARÓWEK NA STRZEMIESZYCKIEJ 2 marca zmieni się organizacja ruchu na ul. Strzemieszyckiej. Na odcinku od skrzyżowania z DW 790 do ul. Zakawie wprowadzony będzie zakaz ruchu dla ciężarówek. Pojazdy powyżej 7t będą mogły tam jeździć tylko w ściśle określonych przypadkach. Ul. Strzemieszycka często używana jest jako wygodna droga tranzytowa, przez którą prowadzi transport do licznych zakładów produkcyjnych. Wzmożony ruch ciężarówek, generujący duży hałas i emisję spalin, jest jednak sporym utrapieniem dla okolicznych mieszkańców. – Mieszkańcy Strzemieszyc często zwracali uwagę na ten problem. Dla ich komfortu i większego spokoju, zdecydowaliśmy się wprowadzić zmiany i ograniczyć ruch ciężarowy. Liczę, że policja będzie konsekwentnie egzekwować ten przepis – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. Zakaz ruchu dla pojazdów o masie powyżej 7t będzie obowiązywał od skrzyżowania z DW 790 do ul. Zakawie, czyli od posesji 41 do 330 przy ul. Strzemieszyckiej. Nie będzie dotyczył autobusów miejskich, służb komunalnych oraz pojazdów dojeżdżających do nieruchomości na tym odcinku, na których prowadzona jest działalność gospodarcza. Odstępstwem będzie także dojazd od ul. Strzemieszyckiej do firm przy ul. Rudnej, Rodzinnej i Ciołkowizna. Żeby jeszcze bardziej zmniejszyć ruch ciężarowy na ul. Strzemieszyckiej, analizowana jest możliwość dobudowy łącznika pomiędzy ul. Szklanych Domów i Fabryczną. Dzięki niemu możliwe byłoby wyprowadzenie części transportu na DW 790, a przez nią na DK 94, z pominięciem wielu obszarów zabudowanych domami. CYTAT nasze miasto
Aleja Zagłębia Dąbrowskiego i Tysiąclecia w Dąbrowie Górniczej w remoncie. Jak jechać? FOTO We wtorek 25 lutego 2020 roku sprawdziliśmy, jak przebiega rozpoczęta dzień wcześniej przebudowa alei Zagłębia Dąbrowskiego oraz fragmentu ul. Tysiąclecia, od strony ul. Piłsudskiego. Trzeba przyznać, że ekipy remontowe działają szybko i sprawnie, a na całej długości alei aż roi się od czerwonych słupków, wytyczających skręty, objazdy i tymczasowe pasy ruchu dla kierowców. Obecnie zrywana jest m.in. nawierzchnia al. Zagłębia Dąbrowskiego po stronie prowadzącej od Morcina w kierunku ul. Granicznej. Ciężki sprzęt pracuje również w rejonie skrzyżowania ul. Granicznej z al. Zagłębia Dąbrowskiego, gdzie ma powstać rondo. W pierwszym etapie, przez około cztery tygodnie, przebudowywane na rondo będzie właśnie skrzyżowanie al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Granicznej. Wiąże się to z jego zamknięciem. Objazd do al. Zagłębia Dąbrowskiego i przejazd przez tory kolejowe wytyczony został ul. Morcinka, Folwarczną i Urbańskiego. Na razie można jeszcze skręcić z ul. Granicznej w stronę Gołonoga, ale na wiadukt kolejowy już nie wjedziemy. Zjeżdjąc natomiast z niego musimy się kierować ul. Konarskiego do Zawidzkiej i dalej w stronę al. Piłsudskiego. W trakcie prac, ul. Graniczną nie będą kursować autobusy. W tym czasie pojadą ul. Morcinka, z pominięciem przystanku przy Urzędzie Miejskim. Przystanki najbliżej UM to Gołonóg Damel na ul. Piłsudskiego. Widać, że nie wszyscy kierowcy wiedzą, jak się poruszać w gąszczu tych czerwono-białych słupków, ale myślę, że z czasem ruch się unormuje. To dobrze, że ta szeroka jezdnia będzie częściowo węższa, bo wiele razy aż strach było tędy przechodzić na drugą stronę. Tak się rozpędzają niektórzy kierowcy. Kiedyś to straż miejska tu z radarem stała, ale potem nic już się nie działo – przyznał Henryk Grzęda, którego spotkaliśmy we wtorek 25 lutego br. w rejonie al. Zagłębia Dąbrowskiego. Prace prowadzone będą również na pozostałych odcinkach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Tysiąclecia. Utrzymywana będzie przejezdność, jednak trzeba liczyć się z przejściowymi utrudnieniami. Po modernizacji poprawi się nie tylko nawierzchnia, ale powstaną też drogi rowerowe, chodniki i dwa ronda usprawniające ruch. Całe zadanie obejmuje odcinek al. Zagłębia Dąbrowskiego od skrzyżowania z ul. Graniczną do skrzyżowania z ul. Tysiąclecia, a także fragment ul. Tysiąclecia od skrzyżowania z al. Zagłębia Dąbrowskiego do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego. Ronda powstaną na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Granicznej oraz al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Tysiąclecia. Na modernizowanych odcinkach, w obu kierunkach o łącznej długości ponad 3 km, zbudowane będą drogi rowerowe i chodniki. Po jednej stronie droga rowerowa będzie odseparowana od chodnika i wykonana przy użyciu nawierzchni bitumicznej. Po drugiej znajdzie się asfaltowy tzw. ciąg pieszo-rowerowy, po którym będzie można poruszać się zarówno pieszo, jak i na jednośladzie. Poprzez zawężenia jezdni przy przejściach dla pieszych, wymuszające ograniczenie prędkości i zjazd na jeden pas, poprawi się bezpieczeństwo przechodniów. Na ulicy Tysiąclecia, tam gdzie aktualnie biegnie droga rowerowa, powstaną miejsca postojowe. Nowa droga rowerowa będzie odseparowana od ruchu samochodowego i zostanie wytyczona równolegle do jezdni. Skrzyżowanie ulic Tysiąclecia i Prusa będzie tzw. skrzyżowaniem wyniesionym, czyli jego tarcza zostanie podniesiona do poziomu chodników, co wymusi ograniczenie prędkości jazdy przez kierowców. Na tym wyniesieniu znajdą się trzy przejścia dla pieszych – dwa przez ul. Tysiąclecia (w tym jedno przesunięte, aktualnie położone bliżej ul. Piłsudskiego) i jedno przez ul. Prusa. – Poprawa stanu dróg i chodników oraz rozbudowa infrastruktury rowerowej to jedne z priorytetów tej kadencji. To duże wyzwania, wymagające sporych środków i czasu, jednak sukcesywnie je realizujemy. Ta inwestycja jest tego dobrym przykładem – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Budowy Dróg „DROGOPOL-ZW” sp. z o.o. Jej wartość wynosi 9,3 mln zł, a prace potrwają do czerwca 2020 roku. foto ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3150
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
nie wiem jak w naszym mieście jest zorganizowane dbanie o oznakowanie, jakby nie było odpowiednich służb. Chyba będzie już blisko 2 miesiące odkąd była u nas pierwsza fala silnego wiatru. Od tego czasu pełno znaków poprzechylanych (słupki) albo obróconych. Nie chodzi tylko o estetykę ale i bezpieczeństwo np. odwrócone znaki "STOP" i to nie na peryferiach ale w centralnej części miasta.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3151
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 571 Dołączył: wto, 15 sty 13 Skąd: Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 5,133 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Temat patologiczny. Malowanie i oznakowanie. Znając życie jest tu grany temat "rodzina na swoim"
![]() |
|
|
![]()
Post
#3152
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Na razie idzie ładnie i oby z wiadomych teraz przyczyn nie było opóźnień. Przy Al. ZD były ciekawe asfaltowe krawężniki, które nawet jakoś się nie posypały aż tak jak droga. Nie wiem kiedy ta droga była budowana. Odcinek od Morcinka do Granicznej wydaje mi się, że pamiętam jak budowali i chyba musiała to być gdzieś połowa lat 80-tych?
CYTAT nasze miasto Ekspresowy remont alei Zagłębia Dąbrowskiego. Zobaczcie zdjęcia W piątek 13 marca 2020 roku sprawdziliśmy, jak przebiega rozpoczęta w poniedziałek 24 lutego br. przebudowa alei Zagłębia Dąbrowskiego oraz fragmentu ul. Tysiąclecia, od strony ul. Piłsudskiego. Trzeba przyznać, że tempo prac jest ekspresowe, a efekty są już widoczne. Ekipy remontowe działają szybko. Zerwana została część starego asfaltu, położone zostały nowe obrzeża. Jednocześnie usuwane są systematycznie stare chodniki, na których powstają nowe miejsca dla pieszych oraz osobne ścieżki rowerowe. Prace postępują od strony ul. Granicznej w kierunku ul. Morcinka i dalej do ul. Tysiąclecia. W pierwszym etapie, przez około cztery tygodnie, przebudowywane na rondo jest także skrzyżowanie al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Granicznej. Wiąże się to z jego zamknięciem. Objazd do al. Zagłębia Dąbrowskiego i przejazd przez tory kolejowe wytyczony został ul. Morcinka, Folwarczną i Urbańskiego. Na razie można jeszcze skręcić z ul. Granicznej w stronę Gołonoga, ale na wiadukt kolejowy już nie wjedziemy. Zjeżdżając natomiast z niego musimy się kierować ul. Konarskiego do Zawidzkiej i dalej w stronę al. Piłsudskiego. W trakcie prac, ul. Graniczną nie będą kursować autobusy. W tym czasie pojadą ul. Morcinka, z pominięciem przystanku przy Urzędzie Miejskim. Przystanki najbliżej UM to Gołonóg Damel na ul. Piłsudskiego. Utrzymywana będzie przejezdność, jednak trzeba liczyć się z przejściowymi utrudnieniami. Po modernizacji poprawi się nie tylko nawierzchnia, ale powstaną też drogi rowerowe, chodniki i dwa ronda usprawniające ruch. Całe zadanie obejmuje odcinek al. Zagłębia Dąbrowskiego od skrzyżowania z ul. Graniczną do skrzyżowania z ul. Tysiąclecia, a także fragment ul. Tysiąclecia od skrzyżowania z al. Zagłębia Dąbrowskiego do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego. Ronda powstaną na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Granicznej oraz al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Tysiąclecia. Na modernizowanych odcinkach, w obu kierunkach o łącznej długości ponad 3 km, zbudowane będą drogi rowerowe i chodniki. Po jednej stronie droga rowerowa będzie odseparowana od chodnika i wykonana przy użyciu nawierzchni bitumicznej. Po drugiej znajdzie się asfaltowy tzw. ciąg pieszo-rowerowy, po którym będzie można poruszać się zarówno pieszo, jak i na jednośladzie. Poprzez zawężenia jezdni przy przejściach dla pieszych, wymuszające ograniczenie prędkości i zjazd na jeden pas, poprawi się bezpieczeństwo przechodniów. Na ulicy Tysiąclecia, tam gdzie aktualnie biegnie droga rowerowa, powstaną miejsca postojowe. Nowa droga rowerowa będzie odseparowana od ruchu samochodowego i zostanie wytyczona równolegle do jezdni. Skrzyżowanie ulic Tysiąclecia i Prusa będzie tzw. skrzyżowaniem wyniesionym, czyli jego tarcza zostanie podniesiona do poziomu chodników, co wymusi ograniczenie prędkości jazdy przez kierowców. Na tym wyniesieniu znajdą się trzy przejścia dla pieszych ? dwa przez ul. Tysiąclecia (w tym jedno przesunięte, aktualnie położone bliżej ul. Piłsudskiego) i jedno przez ul. Prusa. Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Budowy Dróg ?DROGOPOL-ZW? sp. z o.o. Jej wartość wynosi 9,3 mln zł, a prace potrwają do czerwca 2020 roku. fotki ![]() CYTAT nasze miasto Oto najbardziej dziurawe dąbrowskie drogi. Wiemy, co i kiedy zrobi z nimi miasto! W Dąbrowie Górniczej sporo dróg doczekało się już nowych nawierzchni i jeździ się nimi całkiem dobrze. Jest jednak wciąż wiele takich, których kierowcy powinni unikać jak ognia. Problem w tym, że nie zawsze się da, bo to jezdnie prowadzące do domów, osiedli, szkół. Zapytaliśmy naszych Czytelników, które ich zdaniem drogi w Dąbrowie Górniczej powinny zostać przeznaczone do remontu najszybciej, jak tylko to możliwe. Odpowiedzi otrzymaliśmy mnóstwo. Wśród propozycji znalazły się zarówno te w śródmieściu i okolicach, jak i na obrzeżach. Zapytaliśmy więc urzędników w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej, jakie są ich plany wobec wskazanych, dziurawych ulic. I dziś wiemy już, co będzie się z nimi działo. Odpowiedzi przygotował dla nas Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziału Infrastruktury Miejskiej. 1) Skrzyżowanie Tysiąclecia (Łącznik DK94) z ul. Staszica asfaltowe garby wysokości kilkunastu centymetrów. Przy remoncie cząstkowym ul. Staszica zostaną wykonane prace związane z poprawą stanu technicznego łącznika DK 94 z ul. Staszica. Planowany termin prac: III kwartał bieżącego roku. 2) Ul. Piłsudskiego na odcinku od Targowiska Miejskiego do Gołonoga/Kasprzaka. W 2020 roku staraniem Wydziału Inwestycji Drogowych Urzędu Miejskiego będzie wykonany remont kapitalny al. Piłsudskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Morcinka do skrzyżowania z al. Majakowskiego (oba kierunki). Prace będą polegać na wymianie krawężników, frezowaniu nawierzchni i ułożeniu nakładki asfaltobetonowej wraz z regulacją urządzeń. 3) Ul. Korzeniec 34 - droga miejska dojazd do osiedla. Sprawa zgłaszana do UM już dwukrotnie w ciągu ostatnich trzech lat. Petycja wszystkich mieszkańców. Odpowiedź wymijająca. Sprawa przekazana została do Wydziału Infrastruktury Miejskiej.. Aktualnie trwa poszukiwanie satysfakcjonującego mieszkańców rozwiązania tymczasowego tego problemu (dojazd do placów budowy), a także rozwiązania docelowego. 4) Ul. Żołnierska i Łazy Błędowskie dziura na dziurze, studzienki pozapadane. Droga nie była remontowana co najmniej 20 lat, eksploatowana konkretnie przez ciężarówki omijające DK 94. W roku 2018 roku w ciągu ul. Żołnierskiej wymieniono włazy kanalizacyjne na tzw. pływające, celem wyeliminowania hałasu emitowanego przez przejeżdżające pojazdy. Nadmieniam jednocześnie, że ul. Żołnierska i Łazy Błędowskie ujęte są w harmonogramach remontów cząstkowych na rok bieżący. Planowany termin prac: II-III kwartał 2020 r. 5) Ul. 11 Listopada od ronda do DK 94, zdaniem Czytelników przy remontach w tej okolicy brakło chyba pieniędzy, żeby 400 metrów asfaltu wymienić Aktualnie to zadanie nie znajduje się w planach realizacyjnych gminy. Nadmieniam jednocześnie, że w II-III kwartale bieżącego roku zostanie wystosowane zlecenie na remont cząstkowy ul. 11 Listopada. 6) Wymiana nawierzchni ulic: Skowronkowej, Szpakowej i Relaksowej. Po okresie zimowym zostanie dokonana weryfikacja stanu technicznego infrastruktury pasa drogowego, w ramach której przeanalizowane zostanie zapotrzebowanie na wykonanie robót drogowych. W oparciu o określone zapotrzebowanie, oraz w odniesieniu do posiadanych funduszy wybrane zostaną zadania, podlegające realizacji w roku bieżącym. 7) Ul. Podlesie od Tysiąclecia do Myśliwskiej, Myśliwska, Krasickiego, Torowa, Tworzeń (od strony Torowej), Legionów Polskich na odcinku od ronda przy Kauflandzie do Będzina Wszystkie te ulice aktualnie nie znajdują się w planach remontów kapitalnych. Nadmieniam jednocześnie, że w II-III kwartale bieżącego roku zostaną wystosowane zlecenia na remonty cząstkowe tych dróg. Tak więc dla kierowców są i dobre informacje, bo za taką należy uważać np. remont nawierzchni al. Piłsudskiego na odcinku od ul. Morcinka do al. Majakowskiego, i te nieco gorsze. W wielu przypadkach dziurawe drogi mają być bowiem łatane doraźnie w drugim i trzecim kwartale 2020 roku. No nareszcie może uda się wyremontować ten odcinek Piłsudskiego. Kilka lat temu było podejście i jakiś problem z dofinansowaniem. Był już projekt i coś zmieniali ze ścieżkami rowerowymi. Obecnie ścieżki pewnie powstaną osobno w ramach "zielonej mobilności". Wcześniej wyremontowane odcinki też już się sypią. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3153
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT dg.pl ROWEROWY ŁĄCZNIK W przyszłym tygodniu ma być gotowy 100 metrowy odcinek drogi rowerowej, od granicy z Sosnowcem do przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu al. Róż i Legionów Polskich. Dzięki temu połączą się rowerowe sieci obu miast. W Sosnowcu ? Zagórzu dobiega końca budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. 11 Listopada i Braci Mieroszewskich. Infrastruktura dla jednośladów doprowadzona jest do granicy z Dąbrową Górniczą. Dziś dąbrowska sieć zaczyna się na al. Róż, od skrzyżowania z ul. Legionów Polskich. W przyszłym tygodniu zakończą się prace w rejonie wiaduktu, czyli na odcinku między istniejącą drogą a granicą z Sosnowcem. Dzięki temu powstanie łącznik z nową drogą w Zagórzu. Nowy odcinek będzie miał nawierzchnię, spełniającą współczesne standardy techniczne rowerowej infrastruktury. CYTAT dg.pl W Dąbrowie Górniczej przybyło dróg rowerowych. Nowymi odcinkami można m.in. dotrzeć do huty ?Katowice?, Ząbkowic i Tucznawy. W maju zakończyła się budowa drogi rowerowej, która od dworca w Gołonogu prowadzi przez Ząbkowice do Tucznawy, a drugą odnogą do huty ?Katowice?. Nowa trasa dla rowerzystów powstała też na al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Tysiąclecia. To ważne elementy miejskiej sieci, po której sprawnie i bezpiecznie można poruszać się jednośladem. Nowa droga rowerowa w kierunku Ząbkowic biegnie wzdłuż torów ul. Wczasową do ul. Żeglarskiej, ul. św. Antoniego (dawna Gwardii Ludowej), przy parku brzozowym i ul. Armii Krajowej. Skręca w stronę ząbkowickiego dworca, wiedzie tunelem pod torami i z drugiej strony dzielnicy ul. Sikorskiego, Gospodarczą, Szosową, gościńcem Pasieka, do ul. Inwestycyjnej prowadzącej do strefy gospodarczej. Z kolei fragment spod gołonoskiego dworca do huty poprowadzony jest ul. Uklańskiego (dawna Piecucha) i Piłsudskiego. Przy trasach stanęły też ławki, kosze na śmieci i stojaki rowerowe. Rowerzyści mogą również korzystać z dróg rowerowych, które powstały na al. Zagłębia Dąbrowskiego ? na odcinku od nowego ronda na skrzyżowaniu z ul. Graniczną do nowego ronda na skrzyżowaniu z ul. Tysiąclecia. Z kolei na ul. Tysiąclecia nowa droga biegnie od al. Zagłębia Dąbrowskiego do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego. Tam łączy się z istniejącym od kilku lat odcinkiem, który w jedną stronę prowadzi do skrzyżowania z ul. Uklańskiego i św. Antoniego i dalej nowym fragmentem do huty, a w drugą stronę do skrzyżowania z ul. Leśną i Morcinka. W zeszłym roku droga rowerowa wykonana została na ul. Kasprzaka, a w Ząbkowicach do użytku oddany został tunel pod torami kolejowymi przy dworcu, z którego korzystają piesi i rowerzyści. To wygodne i bezpieczne połączenie dwóch części dzielnicy. W Dąbrowie Górniczej sieć dróg rowerowych docelowo ma objąć miasto od granicy z Będzinem, przez centrum, Reden, Gołonóg aż do huty ?Katowice?, Ząbkowic i strefy inwestycyjnej w Tucznawie. Jej duża część już istnieje i można z niej korzystać. Dzięki temu rower służy nie tylko do jazdy po miejscach rekreacyjnych, ale też do przemieszczania się na co dzień między dzielnicami, np. w drodze do pracy. zdjęcia i mapka ![]() a część rowerzystów zamiast po nowych drogach rowerowych to jeżdżą dalej obok po jezdniach :/ -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3154
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
o tym jeszcze u nas nie było:
CYTAT twojezaglebie Czy tiry rozjadą miasto? Burmistrz Sławkowa krytykuje decyzję prezydenta Dąbrowy Górniczej 3 czerwca na ulicy Strzemieszyckiej w Dąbrowie Górniczej wprowadzono zakaz ruchu dla ciężarówek. To nie spodobało się mieszkańcom i władzom Sławkowa, którzy obawiają się, że tiry rozjadą ich miasto. Ulica Strzemieszycka często używana jest jako wygodna droga tranzytowa, przez którą prowadzi transport do licznych zakładów produkcyjnych i Euroterminalu w Sławkowie. Wzmożony ruch ciężarówek, generujący duży hałas i emisję spalin, jest sporym utrapieniem dla okolicznych mieszkańców. – Mieszkańcy Strzemieszyc od wielu lat zwracali uwagę na ten problem. Dla ich komfortu i większego spokoju, zdecydowaliśmy się wprowadzić zmiany i ograniczyć ruch ciężarowy. Liczę, że policja będzie konsekwentnie egzekwować ten przepis – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. Sprzeciw Sławkowa Decyzja prezydenta Dąbrowy Górniczej nie spodobała się jednak w Sławkowie. Burmistrz tego miasta protestuje wskazując, że decyzja Marcina Bazylaka spowoduje przerzucenie z Dąbrowy Górniczej na Sławków całości ruchu ciężarowego jadącego w kierunku terminali przeładunkowych LHS. Mieszkańcy zapowiadają z kolei blokadę dróg. Wąskimi, powiatowymi ulicami Wrocławską, Hrubieszowską i Groniec w Sławkowie przemieszcza się na dobę grubo ponad pół tysiąca tirów, które dojeżdżają do zespołu terminali przeładunkowych. Teraz będzie ich jeszcze więcej. – W imieniu mieszkańców Sławkowa, których kosztem prezydent Dąbrowy Górniczej rozwiązuje swoje problemy komunikacyjne stanowczo protestuję przeciwko tego typu działaniom – podkreśla burmistrz Rafał Adamczyk. – Nieliczenie się z mniejszym sąsiadem oraz takie podejście w rozwiązywaniu problemów nie wróży niczego dobrego dla relacji sąsiedzkich i współpracy między miastami. Działanie takie jest tym bardziej zaskakujące, że z usług terminali w Sławkowie korzysta wielu przedsiębiorców transportowych, podatników Dąbrowy Górniczej, co widać po tablicach rejestracyjnych z symbolem SD. Ponadto władze Dąbrowy Górniczej promują tworząca się strefę inwestycyjną w Tucznawie jako świetnie i blisko skomunikowaną z Euroterminalem w Sławkowie. Tymczasem od 3 czerwca ruch z tej strefy będzie skierowany dłuższą drogą, przez Sławków – tłumaczy Rafał Adamczyk. Władze Sławkowa zapowiadają podjęcie wszystkich możliwych kroków prawnych w tej sprawie i interwencję w odpowiednich instytucjach. Póki co, burmistrz Rafał Adamczyk napisał list do prezydenta Marcina Bazylaka. Mieszkańcy zablokują drogę? Akcję protestacyjną zapowiadają też mieszkańcy Sławkowa. – Boimy się o bezpieczeństwo nasze i naszych dzieci. To już nie jest kwestia mniejszego czy większego komfortu mieszkania, ale sprawa zdrowia i życia. A teraz ruch ma jeszcze wzrosnąć. Jesteśmy już doprowadzeni do ostateczności, po prostu zablokujemy drogę i nie przejedzie tędy żaden tir – zapowiada sławkowski radny Grzegorz Maciążek. Władze Sławkowa wiedziały o planach Dąbrowy Władze Dąbrowy Górniczej wyjaśniają, że o swoich planach informowały już burmistrza Adamczyka na początku roku. – Wprowadzenie ograniczenia tonażu na ul. Strzemieszyckiej, Rudnej i Rodzinnej nie powinno być dla władz Sławkowa zaskoczeniem, ponieważ taką organizację ruchu planowaliśmy wprowadzić już w lutym tego roku. Na prośbę burmistrza Rafała Adamczyka odłożyliśmy tę decyzję w czasie po to, aby władze Sławkowa mogły wprowadzić analogiczne rozwiązanie u siebie. W mojej ocenie tylko stanowcze działania władz lokalnych mogą przyczynić się do poważnego potraktowania przez zarządzających Euroterminalem sytuacji w jakiej znaleźli się mieszkańcy Strzemieszyc i Sławkowa. Ze swojej strony w dalszym ciągu deklaruję chęć współpracy w staraniach zmierzających do powstania łącznika Euroterminalu z pobliskimi głównymi szlakami komunikacyjnymi, ale z pominięciem dróg lokalnych pośród zabudowy mieszkaniowej – przekonuje Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. W ocenie samorządowców, jedynym rozwiązaniem, które skutecznie i raz na zawsze rozwiązałoby problem obciążenia ruchem ciężarówek dojeżdżających do terenów gospodarczych związanych z szerokim torem, może być budowa łącznika pomiędzy S1 a Euroterminalem. O realizację inwestycji na szczeblu rządowym zabiegają od lat nie tylko włodarze miast i gmin Zagłębia, ale między innymi również spółki prowadzące tam swoją działalność. Łącznik, zapisany jako przedsięwzięcie do realizacji w rządowym kontrakcie terytorialnym dla województwa w 2014 roku, wciąż jednak pozostaje pieśnią bliżej nieokreślonej przyszłości, bo rząd nie kwapi się do realizacji tej wielomilionowej inwestycji. CYTAT nasze miasto
Prezydent Dąbrowy Górniczej odpowiada burmistrzowi Sławkowa. W tle konflikt o drogę i tiry Kilkudziesięciu mieszkańców Sławkowa blokowało w poniedziałek 8 czerwca br. ulice Hrubieszowską, która prowadzi do Euroterminala. To odpowiedź na decyzję władz sąsiedniej Dąbrowy Górniczej, które zamknęły u siebie dla ciężkich samochodów o wadze powyżej 7 ton ulicę Strzemieszycką. I teraz większość tirów jedzie do jednego z największych terminali przeładunkowych w południowej Polsce zniszczonymi, sławkowskimi ulicami. We wtorek 9 czerwca br. na list burmistrza Sławkowa w tej sprawie odpowiedział prezydent Dąbrowy Górniczej Marcin Bazylak. Oto odpowiedź na list burmistrza Sławkowa Rafała Adamczyka w sprawie ograniczenia ruchu samochodów ciężarowych na ul. Strzemieszyckiej, Rudnej i Rodzinnej w Strzemieszycach. Szanowny Panie Burmistrzu, Mieszkańcy Sławkowa, Historia szerokiego toru w Sławkowie sięga lat 70. XX wieku. Od ponad 10 lat prowadzone są rozmowy na temat konieczności budowy drogi do zespołu terminali w Sławkowie. Ile lat trzeba jeszcze rozmawiać, że ta droga jest ważna i potrzebna? Cierpliwość mieszkańców naszych miast jest już na wyczerpaniu. Panie Burmistrzu, uważam że w tej sprawie apele i pisma już niczego nowego nie przyniosą, jeśli nie uświadomimy osobom odpowiedzialnym za Euroterminal skali problemu z jakim musimy się mierzyć. Możemy to osiągnąć, podejmując tylko radykalne działania. Pisze Pan, że jest Pan zaskoczony moją decyzją. Ja jestem zaskoczony Pana reakcją, ponieważ tę organizację ruchu planowaliśmy wprowadzić już w lutym tego roku, ale na Pana prośbę przesunęliśmy ją w czasie, aby i na terenie Sławkowa wprowadzić analogiczne rozwiązanie. Zdaję sobie sprawę, że jako Burmistrz jest Pan w niekomfortowej sytuacji, ponieważ trudno naciskać tak dużego pracodawcę i jednocześnie płatnika podatków, ale uważam że jest to jedyny sposób na rozwiązanie problemu z ulgą dla mieszkańców Dąbrowy Górniczej i Sławkowa. Podjęta decyzja okazała się skuteczna, bo jej efektem było spotkanie z przedstawicielami zarządu Euroterminala Sławków, w który wzięliśmy udział razem ze Starostą Będzińskim Sebastianem Szaleńcem. Przedstawiliśmy wspólne stanowisko Dąbrowy Górniczej i Powiatu Będzińskiego oraz oczekiwane przez nas rozwiązanie problemu, jakim jest budowa drogi łączącej terminal z drogą S1 lub DK94. Starosta Szaleniec zadeklarował również, że jeśli ze strony Euroterminala lub Skarbu Państwa nie będzie konkretnych i realnych deklaracji budowy nowej drogi, jako zarządca drogi powiatowej wprowadzi na niej podobne ograniczenia jak w Dąbrowie. Rozmowy te prowadzone są w interesie mieszkańców naszych miast, zarówno Sławkowa jak i Dąbrowy Górniczej. Panie Burmistrzu, mamy wspólny cel. Aby go osiągnąć, musimy być zjednoczeni i działać konsekwentnie, dlatego zwracam się z prośbą o wystudzenie emocji i nie skłócanie mieszkańców naszych miast, bo ma to zły wpływ na naszą pozycję negocjacyjną. Z wyrazami szacunku Marcin Bazylak Prezydent Dąbrowy Górniczej Przypomnijmy, że sławkowianie zapowiadają, że to był pierwszy, ostrzegawczy protest. Trwał godzinę, a zakończył się w samo południe. Będą kolejne, aż doprowadzą do tego, że władze Dąbrowy Górniczej cofną swoją decyzję. A ta zaczęła obowiązywać kilka dni temu, dokładnie 3 czerwca. Teraz zdaniem mieszkańców zaczął się dla nich prawdziwy koszmar, bo już wcześniej pod ich oknami jeździło ponad pół tysiąca tirów na dobę. – To była pierwsza, łagodna akcja protestacyjna z naszej strony. Chcemy, by prezydent Dąbrowy Górniczej dowiedział się, że nie wolno własnych problemów rozwiązywać kosztem mniejszego sąsiada, zwłaszcza, że terminale służą też gospodarczo Dąbrowie Górniczej. Protest ma też przypomnieć sprawę budowy łącznika S1 w Sosnowcu z Euroterminalem, od lat obiecywaną przez rząd. Jeżeli będziemy zmuszeni, w kolejnych krokach naszą akcję protestacyjną będziemy zaostrzać – podkreśla Grzegorz Maciążek, sławkowski radny. Również burmistrz Sławkowa, który wziął udział w proteście razem z mieszkańcami podkreśla, że urząd miasta oczekuje wycofania się władz Dąbrowy Górniczej z wprowadzonego rozwiązania. – W ubiegłym tygodniu powiadomiłem o sprawie starostę będzińskiego. Właścicielem ciągu ulic Wrocławska-Hrubieszowska-Niwa-Groniec jest bowiem powiat będziński. Interweniowałem również w katowickim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Inspekcji Transportu Drogowego, Komendzie Miejskiej Policji w Dąbrowie Górnicze oraz Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego w Będzinie – wylicza Rafał Adamczyk. – W pierwszej kolejności domagamy się sprawdzenia przez odpowiednie instytucje, czy zamknięcie ulicy Strzemieszyckiej przez władze Dąbrowy Górniczej jest zgodne z właściwymi procedurami i przepisami. Wykorzystamy wszystkie możliwości, by doprowadzić do cofnięcia tego zakazu. Jeszcze w tym tygodniu ruszyć ma akcja zbierania podpisów wśród mieszkańców z apelem do władz krajowych i regionalnych o budowę łącznika S1 w Sosnowcu z Euroterminalem oraz do prezydenta Dąbrowy Górniczej o wycofanie się z wprowadzonego zakazu. Trzeci apel ma być skierowany do starosty będzińskiego, by jako właściciel przebiegających przez Sławków dróg powiatowych włączył się w rozwiązanie problemu i zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom. Od dawna to mieszkańcy ulicy Strzemieszyckiej w Dąbrowie Górniczej zabiegali o wyeliminowanie ruchu ciężkich samochodów spod okien ich domostw. Dlatego władze Dąbrowy Górniczej ostatecznie taką decyzję podjęły. Na odcinku ulicy Strzemieszyckiej od skrzyżowania z DW 790 do ul. Zakawie od środy 3 czerwca br. obowiązuje zakaz ruchu dla ciężarówek. Pojazdy powyżej 7 ton będą mogły tam jeździć tylko w ściśle określonych przypadkach. To drugi etap zmian organizacji ruchu na ul. Strzemieszyckiej w dzielnicy Strzemieszyce Wielkie. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3155
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Będzie remont pozostałej części Roździeńskiego. Miasto otrzymało 4,2 mln zł dofinansowania od państwa. Pewnie szybkie ogłoszenie przetargu bo musi być zrealizowane do końca roku.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3156
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT nasze miasto Tiry pojadą inaczej w Sławkowie i Dąbrowie Górniczej. Jest porozumienie i apel do ministra Samorządowcy z Dąbrowy Górniczej, Sławkowa i powiatu będzińskiego zaapelowali wspólnie do ministra infrastruktury o wsparcie budowy drogowego łącznika, który odciąży lokalne drogi od ruchu ciężarówek. Jednocześnie znaleźli i uzgodnili wprowadzenie wspólnego, tymczasowego rozwiązania, które pozwoli nieco odetchnąć od setek aut przejeżdżających codziennie pod oknami domów sławkowian i dąbrowian. Chodzi o łącznik Euroterminalu w Sławkowie z drogą wojewódzką 790 i dalej DK 94. Jego powstanie pozwoliłoby na przeniesienie ciężarowego ruchu tranzytowego z lokalnych dróg między domami na dostosowane do niego trasy. – Sytuacja mieszkańców Strzemieszyc i Sławkowa wymaga pilnej interwencji, dlatego wspólnie z burmistrzem Sławkowa Rafałem Adamczykiem i starostą będzińskim Sebastianem Szaleńcem zwróciliśmy się z apelem do ministra infrastruktury – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. - Mamy wspólny cel i plan na to, jak go zrealizować. Jest nim budowa łącznika pomiędzy drogą krajową 94 i Euroterminalem, który skomunikuje terminal z pominięciem lokalnych dróg pomiędzy domami mieszkańców Sławkowa i Dąbrowy Górniczej. Do tego czasu, aby chronić mieszkańców zarówno Dąbrowy Górniczej jak i Sławkowa, wspólnie ze Starostwem Będzińskim jesteśmy zmuszeni w sposób zsynchronizowany wprowadzać ograniczenia tonażowe na naszych drogach lokalnych - dodaje. Od sierpnia 2020 roku obowiązywać ma nowa organizacja ruchu na drogach dojazdowych do zespołu terminali przeładunkowych w Sławkowie. Wypracowane porozumienie zakłada naprzemienne zamykanie dla samochodów ciężarowych o masie powyżej 7 ton dróg prowadzących przez Sławków i Dąbrowę Górniczą do terminali przeładunkowych. Tak więc od sierpnia do końca września tiry nie będą jeździć powiatowym ciągiem ulic przez Sławków. Ruch będzie odbywać się w Dąbrowie Górniczej ulicą Strzemieszycką, na odcinku od Szklanych Domów do Rudnej. Po dwóch miesiącach sytuacja się zmieni i ruch skierowany zostanie przez Sławków. Zmiany będą wprowadzane co dwa miesiące. Nowa organizacja ruchu to wyjście naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Sławkowa i Strzemieszyc, zapewniające jednocześnie równomierne rozłożenie uciążliwości związanych z ruchem tirów, dojeżdżających do terminali przeładunkowych. Docelowym rozwiązaniem ma być budowa specjalnego objazdu, który połączy DK94 z Euroterminalem. Będzie on biegł przez tereny niezabudowane od ulicy Szklanych Domów do ulicy Rodzinnej, która kończy się na granicy ze Sławkowem. Powstanie objazdu pozwoli na zamknięcie dla ruchu samochodów ciężarowych ulicy Hrubieszowskiej w Sławkowie i Strzemieszyckiej w Dąbrowie Górniczej. ![]() takie średnie to rozwiązanie, za to co 2 miesiące ruch będą mieli jeszcze większy. No i kto upilnuje tych kierowców i czy nie będą się mylili -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3157
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
znowu jest ogłoszony przetarg:
CYTAT REALIZACJA ZADAŃ ZWIĄZANYCH Z BIEŻĄCYM UTRZYMANIEM OZNAKOWANIA PIONOWEGO, POZIOMEGO I URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO NA TERENIE GMINY DĄBROWA GÓRNICZA ja się z tym pogubiłem. Dawniej miasto było dzielone na 2 części i osobne przetargi. Już dawno temu były przetargi, a nic nie robiono. Ostatnio gdzieś chyba od ponad tygodnia dopiero zaczęło się łatanie dziur. Z oznakowaniem poziomym jest problem od kilku lat. Teraz jakiś kolejny przetarg. Trzeba mieć czas żeby to przeglądać i ogarnąć -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3158
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
i jasne dlaczego nie ma przetargu
CYTAT gazeta.pl
Drugi etap przebudowy Roździeńskiego. Droga rowerowa w trzy miesiące zostanie wydłużona o 1,4 km Dąbrowa Górnicza zamierza zlecić firmie Drogopol-ZW wycenioną na ponad 9 mln zł przebudowę 1,4-kilometrowego odcinka ulicy Roździeńskiego. Po zakończeniu prac cała ulica znów będzie dwukierunkowa. W 2019 roku Drogopol-ZW za około 11 mln zł w trzy miesiące przebudował niespełna 2-kilometrowy odcinek ulicy Roździeńskiego. Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej, zapowiadał wtedy, że miasto będzie zabiegać o dofinansowanie, które umożliwi przebudowę pozostałej części ulicy aż do skrzyżowania z ulicami Orła Białego i Ząbkowicką (1,4 km). Drogopol-ZW wykonawcą przebudowy pozostałej części ul. Roździeńskiego Kilka tygodni temu prezydent poinformował, że Dąbrowa Górnicza otrzymała 4,2 mln zł dofinansowania z rezerwy budżetu państwa na drugi etap przebudowy Roździeńskiego, którego koszt szacowany jest na ponad 9,2 mln zł netto. - Trzymajcie kciuki, bo musimy to zadanie wykonać i rozliczyć do końca tego roku - podkreślił przy okazji Marcin Bazylak. Ostatecznie - by nie tracić czasu na procedurę przetargową - urzędnicy postanowili zlecić inwestycję jako „zamówienie podobne” w ramach IV etapu „Kompleksowego przygotowania terenu inwestycyjnego w Tucznawie” wykonywanego obecnie przez firmę Drogopol-ZW. Po przebudowie ulica Roździeńskiego ponownie będzie dwukierunkowa - Obecnie trwa procedura zaproszenia wykonawcy do rokowań w trybie zamówienia z wolnej ręki, w wyniku której zostanie zawarta przedmiotowa umowa - przekazał nam Jarosław Rokicki, naczelnik wydziału zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. - Szacujemy, że umowę uda się zawrzeć w ostatnim tygodniu sierpnia – dodaje Jarosław Rokicki. Przewidywany termin zakończenia prac to 30 listopada 2020. W tym czasie 1,4-kilometrowy odcinek zostanie przebudowany, zyskując nową podbudowę i nawierzchnię. Wzdłuż powstanie chodnik i droga rowerowa, która dziś kończy się na przejściu dla pieszych w pobliżu bramy nr 4 ArcelorMittal Poland [w przyszłości droga rowerowa od skrzyżowania z Ząbkowicką ma zostać wydłużona do terenów inwestycyjnych w Tucznawie]. Przebudowana ulica zyska nowe oświetlenie, a wzdłuż południowej krawędzi jezdni powstaną miejsca postojowe dla samochodów ciężarowych. Co ważne, po zakończeniu przebudowy jednokierunkowy dziś odcinek ulicy Roździeńskiego znów będzie dwukierunkowy, co daje nadzieję, że ciężarówki przestaną uprzykrzać życie mieszkańcom ul. Orła Białego. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3159
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Od jakiegoś czasu trwają roboty na DW790 związane z uzbrajaniem terenów inwestycyjnych na Kazdębiu.
Na odcinku od ronda Koksownicza-DW790 do zjazdu na nowe tereny KSSE układają chodniki i powstają przystanki autobusowe na wysokości Ficomirrors - przystanki są w obu kierunkach. Ciekawe czy puszczą tam autobus 84, może jakąś inną linię czy po prostu przystanki będą sobie stały nieużywane i czekały na lepsze czasy. -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#3160
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT dg.pl
MODERNIZACJA Z RZĄDOWYM DOFINANSOWANIEM 1 września rozpoczęła się przebudowa ul. Roździeńskiego, na odcinku od bramy huty do skrzyżowania z ul. Związku Orła Białego. Prace potrwają do końca listopada. W trakcie modernizacji, wymieniona zostanie podbudowa drogi i wykonana będzie nowa nawierzchnia jezdni. Powstaną też chodniki, drogi rowerowe, odwodnienie, oświetlenie i miejsca postojowe dla ciężarówek przy pasie w stronę ul. Związku Orła Białego. Na czas robót, modernizowany odcinek został wyłączony z ruchu. Objazd poprowadzony jest łącznikiem ul. Roździeńskiego z ul. Związku Orła Białego. Wykonawcą prac, które potrwają do końca listopada, jest DROGOPOL-ZW Sp. z o.o. Wartość inwestycji wynosi 11 mln 358 tys. zł. Miasto pozyskało na nią dofinansowanie z rządowego Funduszu Dróg Samorządowych, opiewające na 4 mln 247 tys. zł. – Ul. Roździeńskiego powstała podczas budowy huty „Katowice”. To ulica, która nie tylko obsługuje zakłady pracy, ale korzystają z niej również mieszkańcy niektórych dzielnic kierujący się w stronę śródmieścia Dąbrowy. Przez kilkadziesiąt lat nie była remontowana, nie miała chodników ani oświetlenia. W zeszłym roku zaczęliśmy to zmieniać. Wtedy zmodernizowaliśmy jej pierwszy odcinek, a dzisiaj, przy wykorzystaniu środków z subwencji z budżetu państwa, rozpoczynamy remont drugiej części – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. Ul. Roździeńskiego jest ważnym elementem sieci miejskich dróg. Korzystają z niej pracownicy i kontrahenci wielu firm znajdujących się w jej okolicy. Łączy również północno-wschodnie dzielnice Dąbrowy Górniczej z Gołonogiem. Pod koniec zeszłego roku przeprowadzona została jej przebudowa, na odcinku od przejazdu kolejowego do bramy huty. Zakres prac był podobny do tych, które teraz rozpoczęły się na drugim odcinku – wymieniono podbudowę drogi, wykonano nowe nawierzchnie jezdni, chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe i pasy postojowe dla ciężarówek; powstało także odwodnienie i oświetlenie. W ramach robót dodatkowych, w zeszłym roku wymieniona została również nawierzchnia łącznika ul. Roździeńskiego i Związku Orła Białego, a także skrzyżowania ul. Piłsudskiego i Tworzeń oraz fragmentu jezdni w jego rejonie. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 17:47 |