![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2921
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,162 Dołączył: śro, 07 lut 07 Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie Nr użytkownika: 446 Płeć: Mężczyzna GG: 11390668 ![]() |
A "strefa ekonomiczna"? Tam nie dość, że nie ma chodników, to nie ma jeszcze ani oświetlenia ani przejśc dla pieszych. Do tego ruchliwa, zniszczona, dziurawa jak ser szwajcarski droga! I wszyscy mają to w d...e! Który radny kiedykolwiek interweniował w tej sprawie? A walczę o to od kilku lat...
-------------------- Pozdrawiam!
Marcin |
|
|
![]()
Post
#2922
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT gazeta.pl
Dąbrowa Górnicza bez dofinansowania na przebudowę al. Piłsudskiego Projekt przebudowy al. Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej nie znalazł się na liście projektów, które uzyskały dofinansowanie z Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej. Miasto liczyło na około 1,7 mln zł. Pisaliśmy w styczniu, że Dąbrowa Górnicza szykuje się do przebudowy kolejnego fragmentu alei Piłsudskiego. Po tym, jak w zeszłym roku wyremontowano odcinek od skrzyżowania z ul. Morcinka do ul. Piecucha (jezdnia w kierunku huty), na ten rok zaplanowano przebudowę odcinka od ul. Morcinka do ul. Poniatowskiego (jezdnia w kierunku w centrum). Przebudowie drogi towarzyszyć miały modernizacja chodników i budowa drogi rowerowej. Projekt wyceniona wstępnie na 3,4 mln zł, miasto liczyło na 50 proc. dofinansowania. Wiadomo już, że dąbrowski projekt nie znalazł się na liście zatwierdzonej do dofinansowania. Pisaliśmy już, że z zagłębiowskich miast ponad 700 tys. zł otrzymał natomiast Sosnowiec na przebudowę fragmentu ul. Gospodarczej. - Do końca marca miasta, które otrzymały dofinansowanie, muszą ogłosić przetargi. Nie wiadomo, czy wszyscy są gotowi, będziemy przygotowani, rzutem na taśmę wskoczyć na czyjeś miejsce - mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. Bartosz Matylewicz dodaje, że nie zapadła natomiast decyzja, czy miasto zdecyduje się zrealizować w tym roku inwestycję w całości z własnych pieniędzy. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2923
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT twojezaglebie ![]() ![]() Remont przejścia? Może za kilka lat, póki co nie ma pieniędzy – Od lat prosimy o remont przejścia przy ulicy Sobieskiego. Tutaj jest niebezpiecznie – mówi pan Jan, mieszkaniec Dąbrowy. – Nie ma pieniędzy – odpowiada dąbrowski magistrat. Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej od kilku lat proszą o remont przejścia przy ulicy Sobieskiego, obok Huty Bankowa. – Czujemy się lekceważeni przez naszych włodarzy. Jeżeli nie ma pieniędzy na remont przejścia podziemnego, to przynajmniej, ze względów bezpieczeństwa, powinno się w tym miejscu zamontować sygnalizację świetlną. Bo tutaj jest niebezpiecznie. Czy naprawdę musi w tym miejscu dojść do tragedii żeby w końcu ktoś się tym zajął? – pyta pan Jan, mieszkaniec Dąbrowy. W sprawę zaangażował się także jeden z radnych. – Podjęte działania, czyli zainstalowanie wyświetlacza z prędkością, a także zwiększone kontrole, nie zdały w tym miejscu egzaminu. Kontroli nie ma, a prędkościomierz pokazuje tylko, że 90% kierowców przekracza prędkość. Jeżeli nie ma środków na remont przejścia podziemnego, to na razie wystarczyłaby sygnalizacja świetlna. Dodam jeszcze, że cały obszar, który jest blisko centrum popada w ruinę. Zdewastowane przejście, rozpadający się Hubertus i brak chodnika są tego doskonałym przykładem – mówi radny Jerzy Reszke. Co na to dąbrowscy decydenci? Informują, że nie ma funduszy. – Biorąc pod uwagę zły stan techniczny elementów nośnych, przejście podziemne w rejonie skrzyżowania ul. Sobieskiego z ul. Chopina wymaga kompleksowej przebudowy. Niemniej jednak ze względu na wiele realizowanych przez gminę zadań inwestycyjnych, obecnie w budżecie brak jest środków finansowych na ten cel. Analiza zasadności zastosowania sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych zostanie zlecona do realizacji – odpowiada na interpelację radnego dąbrowski magistrat. Możliwe jednak, że coś się w tym miejscu zmieni. Jak udało się nam dowiedzieć obszar ten Urząd Miasta planuje objąć projektem „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne – Promowanie Zielonej Mobilności”, współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej. W ramach tego programu możliwa będzie modernizacja infrastruktury drogowej. CYTAT twojezaglebie
Mieszkańcy mają dosyć. Tiry nie dają im żyć – Tutaj kierowcy za nic mają przepisy, a policja też za wiele nie robi w tej sprawie. Boimy się wychodzić z domów – mówią mieszkańcy ul. Idzikowskiego i zapowiadają walkę o swoje bezpieczeństwo. Wąską, popękaną ulicą Idzikowskiego w Dąbrowie Górniczej codziennie mkną rozpędzone samochody ciężarowe. Ruch jest tu naprawdę duży. Kiedy mijają się dwa TIR-y, często zaczepiają o pobocze, co utrudnia życie pieszych. Jak twierdzą mieszkańcy, podskakujące szklanki w szafkach i ciągły warkot to ich codzienność. Ludzie skarżą się także, że pękają im w domach ściany. Nie to jest jednak ich największym problemem. Jak mówią, kierowcy, którzy tędy jeżdżą, za nic mają ograniczenia prędkości, co przy wąskiej drodze stwarza poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszych. W 2012 roku doszło tu do tragicznego wypadku – na przejściu zginęła kobieta. Cierpliwość mieszkańców już się wyczerpała. Chcą wprowadzenia zakazu ruchu pojazdów typu TIR, wprowadzenia odcinkowego pomiaru prędkości, a także częstszych kontroli policji i pojazdów ponadgabarytowych na wadze przez Inspekcję Transportu Drogowego. A przede wszystkim remontu ulicy Idzikowskiego. – Nasza ulica, w wyniku dużego natężenia ruchu drogowego, w szczególności poruszania się po niej przeładowanych samochodów ciężarowych z bardzo dużą prędkością, uległa załamaniu i spękaniu oraz znacznemu pochyleniu, dlatego należy ją wyremontować i o ten remont zabiegamy od zeszłego roku – mówi Krzysztof Cierniak, mieszkaniec ul. Idzikowskiego. – Tutaj jest naprawdę niebezpiecznie. Proszę mi wierzyć, kiedy mijają się dwa samochody ciężarowe, to nie ma gdzie uciekać. Kierowcy prawie w ogóle nie stosują się do ograniczenia prędkości, pędzą 100 km na godzinę, nie przejmując się zakazami. Zgłaszałem tę sprawę na Komisji Ruchu Bezpieczeństwa Drogowego. Miały być częstsze kontrole policji w tym rejonie, nic takiego jednak nie ma miejsca. Kontrole są sporadyczne, a z punktu ważenia, który jest usytuowany na naszej ulicy, rzadko kiedy się korzysta – dodaje Krzysztof Cierniak. Co na to policja? – W ubiegłym roku na ulicy Idzikowskiego doszło do siedmiu kolizji, z czego tylko do jednej z powodu przekroczenia prędkości. Statystyki pokazują więc, że ulica ta nie jest szczególnie zagrożona, jeśli chodzi o bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Jeżeli jednak mieszkańcy są świadkami wykroczeń i łamania prawa, to czekamy na zgłoszenia, będziemy oczywiście interweniować – mówi Mariusz Miszczyk, rzecznik Komendy Miejskiej Policji w Dąbrowie Górniczej. Sprawą zainteresował się jeden z dąbrowskich radnych. – Na jednej z sesji Rady Miejskiej zgłaszałem problem mieszkańców ulicy Idzikowskiego. Notoryczne wstrząsy o tak dużej sile powodowane przez samochody ciężarowe z czasem doprowadzają do uszkodzenia budynków mieszkalnych. Kiedy zgłosiłem swoją pierwszą interpelację w tej sprawie, dostałem wymijającą, ogólnikową odpowiedź, w której zrzucono całą odpowiedzialność na wojewódzkie organy. Dopiero na drugą interpelację otrzymałem więcej informacji. Nie wynika jednak z tych odpowiedzi, że sytuacja mieszkańców w najbliższym czasie zmieni się na lepsze. W mojej ocenie urząd miasta powinien wyjść naprzeciw i jakoś pomóc tym ludziom – mówi radny Mateusz Stępień. Jak się okazuje, gmina wielokrotnie występowała do Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w Katowicach o dokonanie kontroli pojazdów poruszających się ulicą Idzikowskiego. Decydenci zapewniają także, że sprawę cały czas monitorują. – W ostatnim czasie obserwowano zmniejszenie natężenia ruchu pojazdów w ciągu drogi wojewódzkiej 796, co spowodowane było przebudową obiektów inżynieryjnych poza granicami miasta oraz wprowadzonymi w związku z tym objazdami. Obecnie natężenie ruchu może wynikać z zakończenia realizacji przebudowy tych obiektów – informuje dąbrowski magistrat. W odpowiedzi na apel o remont drogi decydenci poinformowali mieszkańców, że obecnie trwają postępowania przetargowe na remont dróg m.in. w dzielnicy Łosień, Okradzionów, Strzemieszyce i Ząbkowice. – Po zakończeniu tych procedur i wyłonieniu wykonawców, w pierwszej kolejności zostaną rozpoczęte priorytetowe prace, niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym na głównych ciągach komunikacyjnych miasta. Wobec powyższego naprawa ulicy Idzikowskiego będzie rozpatrywana po zabezpieczeniu odpowiednich środków finansowych przeznaczonych na ten cel – tłumaczą urzędnicy. Oznacza to, że nie wiadomo, kiedy mieszkańcy ulicy Idzikowskiego doczekają się remontu. Zapowiadają jednak, że nie odpuszczą i dalej będą walczyć o swoje bezpieczeństwo. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2924
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
CYTAT twojezaglebie ![]() ![]() Remont przejścia? Może za kilka lat, póki co nie ma pieniędzy – Od lat prosimy o remont przejścia przy ulicy Sobieskiego. Tutaj jest niebezpiecznie – mówi pan Jan, mieszkaniec Dąbrowy. – Nie ma pieniędzy – odpowiada dąbrowski magistrat. Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej od kilku lat proszą o remont przejścia przy ulicy Sobieskiego, obok Huty Bankowa. – Czujemy się lekceważeni przez naszych włodarzy. Jeżeli nie ma pieniędzy na remont przejścia podziemnego, to przynajmniej, ze względów bezpieczeństwa, powinno się w tym miejscu zamontować sygnalizację świetlną. Bo tutaj jest niebezpiecznie. Czy naprawdę musi w tym miejscu dojść do tragedii żeby w końcu ktoś się tym zajął? – pyta pan Jan, mieszkaniec Dąbrowy. W sprawę zaangażował się także jeden z radnych. – Podjęte działania, czyli zainstalowanie wyświetlacza z prędkością, a także zwiększone kontrole, nie zdały w tym miejscu egzaminu. Kontroli nie ma, a prędkościomierz pokazuje tylko, że 90% kierowców przekracza prędkość. Jeżeli nie ma środków na remont przejścia podziemnego, to na razie wystarczyłaby sygnalizacja świetlna. Dodam jeszcze, że cały obszar, który jest blisko centrum popada w ruinę. Zdewastowane przejście, rozpadający się Hubertus i brak chodnika są tego doskonałym przykładem – mówi radny Jerzy Reszke. Co na to dąbrowscy decydenci? Informują, że nie ma funduszy. – Biorąc pod uwagę zły stan techniczny elementów nośnych, przejście podziemne w rejonie skrzyżowania ul. Sobieskiego z ul. Chopina wymaga kompleksowej przebudowy. Niemniej jednak ze względu na wiele realizowanych przez gminę zadań inwestycyjnych, obecnie w budżecie brak jest środków finansowych na ten cel. Analiza zasadności zastosowania sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych zostanie zlecona do realizacji – odpowiada na interpelację radnego dąbrowski magistrat. Możliwe jednak, że coś się w tym miejscu zmieni. Jak udało się nam dowiedzieć obszar ten Urząd Miasta planuje objąć projektem „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne – Promowanie Zielonej Mobilności”, współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej. W ramach tego programu możliwa będzie modernizacja infrastruktury drogowej. CYTAT twojezaglebie Mieszkańcy mają dosyć. Tiry nie dają im żyć – Tutaj kierowcy za nic mają przepisy, a policja też za wiele nie robi w tej sprawie. Boimy się wychodzić z domów – mówią mieszkańcy ul. Idzikowskiego i zapowiadają walkę o swoje bezpieczeństwo. Wąską, popękaną ulicą Idzikowskiego w Dąbrowie Górniczej codziennie mkną rozpędzone samochody ciężarowe. Ruch jest tu naprawdę duży. Kiedy mijają się dwa TIR-y, często zaczepiają o pobocze, co utrudnia życie pieszych. Jak twierdzą mieszkańcy, podskakujące szklanki w szafkach i ciągły warkot to ich codzienność. Ludzie skarżą się także, że pękają im w domach ściany. Nie to jest jednak ich największym problemem. Jak mówią, kierowcy, którzy tędy jeżdżą, za nic mają ograniczenia prędkości, co przy wąskiej drodze stwarza poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszych. W 2012 roku doszło tu do tragicznego wypadku – na przejściu zginęła kobieta. Cierpliwość mieszkańców już się wyczerpała. Chcą wprowadzenia zakazu ruchu pojazdów typu TIR, wprowadzenia odcinkowego pomiaru prędkości, a także częstszych kontroli policji i pojazdów ponadgabarytowych na wadze przez Inspekcję Transportu Drogowego. A przede wszystkim remontu ulicy Idzikowskiego. – Nasza ulica, w wyniku dużego natężenia ruchu drogowego, w szczególności poruszania się po niej przeładowanych samochodów ciężarowych z bardzo dużą prędkością, uległa załamaniu i spękaniu oraz znacznemu pochyleniu, dlatego należy ją wyremontować i o ten remont zabiegamy od zeszłego roku – mówi Krzysztof Cierniak, mieszkaniec ul. Idzikowskiego. – Tutaj jest naprawdę niebezpiecznie. Proszę mi wierzyć, kiedy mijają się dwa samochody ciężarowe, to nie ma gdzie uciekać. Kierowcy prawie w ogóle nie stosują się do ograniczenia prędkości, pędzą 100 km na godzinę, nie przejmując się zakazami. Zgłaszałem tę sprawę na Komisji Ruchu Bezpieczeństwa Drogowego. Miały być częstsze kontrole policji w tym rejonie, nic takiego jednak nie ma miejsca. Kontrole są sporadyczne, a z punktu ważenia, który jest usytuowany na naszej ulicy, rzadko kiedy się korzysta – dodaje Krzysztof Cierniak. Co na to policja? – W ubiegłym roku na ulicy Idzikowskiego doszło do siedmiu kolizji, z czego tylko do jednej z powodu przekroczenia prędkości. Statystyki pokazują więc, że ulica ta nie jest szczególnie zagrożona, jeśli chodzi o bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Jeżeli jednak mieszkańcy są świadkami wykroczeń i łamania prawa, to czekamy na zgłoszenia, będziemy oczywiście interweniować – mówi Mariusz Miszczyk, rzecznik Komendy Miejskiej Policji w Dąbrowie Górniczej. Sprawą zainteresował się jeden z dąbrowskich radnych. – Na jednej z sesji Rady Miejskiej zgłaszałem problem mieszkańców ulicy Idzikowskiego. Notoryczne wstrząsy o tak dużej sile powodowane przez samochody ciężarowe z czasem doprowadzają do uszkodzenia budynków mieszkalnych. Kiedy zgłosiłem swoją pierwszą interpelację w tej sprawie, dostałem wymijającą, ogólnikową odpowiedź, w której zrzucono całą odpowiedzialność na wojewódzkie organy. Dopiero na drugą interpelację otrzymałem więcej informacji. Nie wynika jednak z tych odpowiedzi, że sytuacja mieszkańców w najbliższym czasie zmieni się na lepsze. W mojej ocenie urząd miasta powinien wyjść naprzeciw i jakoś pomóc tym ludziom – mówi radny Mateusz Stępień. Jak się okazuje, gmina wielokrotnie występowała do Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w Katowicach o dokonanie kontroli pojazdów poruszających się ulicą Idzikowskiego. Decydenci zapewniają także, że sprawę cały czas monitorują. – W ostatnim czasie obserwowano zmniejszenie natężenia ruchu pojazdów w ciągu drogi wojewódzkiej 796, co spowodowane było przebudową obiektów inżynieryjnych poza granicami miasta oraz wprowadzonymi w związku z tym objazdami. Obecnie natężenie ruchu może wynikać z zakończenia realizacji przebudowy tych obiektów – informuje dąbrowski magistrat. W odpowiedzi na apel o remont drogi decydenci poinformowali mieszkańców, że obecnie trwają postępowania przetargowe na remont dróg m.in. w dzielnicy Łosień, Okradzionów, Strzemieszyce i Ząbkowice. – Po zakończeniu tych procedur i wyłonieniu wykonawców, w pierwszej kolejności zostaną rozpoczęte priorytetowe prace, niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym na głównych ciągach komunikacyjnych miasta. Wobec powyższego naprawa ulicy Idzikowskiego będzie rozpatrywana po zabezpieczeniu odpowiednich środków finansowych przeznaczonych na ten cel – tłumaczą urzędnicy. Oznacza to, że nie wiadomo, kiedy mieszkańcy ulicy Idzikowskiego doczekają się remontu. Zapowiadają jednak, że nie odpuszczą i dalej będą walczyć o swoje bezpieczeństwo. "Zwiększone kontrole" to były chyba za czasów Huty im. F. Dzierżyńskiego. Potem drogówka, jak prawie wszędzie w Polsce wyniosła się z miast na przelotówki. I chyba nieszczególnie poza "Janem, mieszkańcem Dąbrowy" komuś brakuje przejścia podziemnego. Za czasów kiedy było czynne większość ludzi przechodziła górą. ;) -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#2925
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
W ostatnich dniach na ulicy Kosciuszki były naprawiane łączenia studni kanalizacyjnych z asfaltem . Teraz przed miastem stoi też zadanie odnowienia oznaczenia poziomego dróg , na wielu ulicach po zimie jest ono,niewidoczne.
|
|
|
![]()
Post
#2926
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Na Kościuszki i Górniczej to pewnie w ramach gwarancji.
Co do oznakowania poziomego to od kilku lat pojawił się ten problem, wcześniej właściwie w DG nieznany. Nawet pod koniec PRLu odnawiali to oznakowanie na wiosnę co roku. Najlepszy czas na to jest na wiosnę, zaraz po skończeniu łatania dziur. Wtedy oznakowanie najdłużej posłuży. I tak było dawniej. W ostatnich latach robią to dużo później i najczęściej tylko na niektórych przejściach dla pieszych (często po wielu zgłoszeniach). Już nawet lepiej jest z tym w Sosnowcu. Po remoncie tak wielu ulic w ramach gospodarki wodno-ściekowej koszty utrzymania (łatania dziur) pewnie spadły i nadal szkoda kasy na farbę. Ciekawe jaki to jest koszt dla całego miasta. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2927
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
W zaktualizowanym planie rewitalizacji są też plany inwestycji komunikacyjnych. Już o nich było na forum, ale pojawiły się jakieś daty i kwoty:
CYTAT Remont kapitalny przejść podziemnych w głównym ciągu komunikacyjnym ul. Sobieskiego – Królowej Jadwigi - Piłsudskiego 2016-18 48.000.000,00 --- Budowa ronda na skrzyżowaniu ulic: ul. Konopnickiej z ul. Poniatowskiego ul. Limanowskiego z ul. Konopnickiej ul. Cieplaka z ul. Augustynika ul. Augustynika z ul. Wojska Polskiego ul. Augustynika z ul. Kopernika 2016-17 8.000.000,00 --- Przebudowa ul. Legionów Polskich, na odcinku od skrzyżowania z ul. Aleja Róż do granicy z miastem Będzin wraz ze skrzyżowaniem w ul. Aleja Róż i skrzyżowaniem z ul. Ludową w Dąbrowie Górniczej 2016-17 6.000.000,00 --- Przebudowa układu drogowego ul. Aleja Zagłębia Dąbrowskiego w Dąbrowie Górniczej poprawa stanu technicznego nawierzchni jezdni i chodników wraz z zatokami postojowymi i autobusowymi. Rezultaty: usprawnienie układu komunikacyjnego, poprawa dostępności, poprawa bezpieczeństwa i uporządkowanie ruchu. 2017-19 9.000.000,00 --- Przebudowa ul. Piłsudskiego, na odcinku od ul. Majakowskiego do ul. Gwardii Ludowej w Dąbrowie Górniczej poprawa stanu technicznego nawierzchni jezdni i chodników wraz z zatokami postojowymi i autobusowymi. Rezultaty: usprawnienie układu komunikacyjnego, poprawa dostępności, poprawa bezpieczeństwa i uporządkowanie ruchu. 2016-17 14.000.000,00 --- Przebudowa układu komunikacyjnego ul. Podlesie wraz z połączeniem z ul. Tworzeń w Dąbrowie Górniczej opracowanie dokumentacji technicznej, budowa rond, remont wiaduktów, budowa nowego obiektu mostowego, budowa miejsc parkingowych, stworzenie małej architektury. Rezultaty: usprawnienie układu komunikacyjnego, poprawa dostępności, poprawa bezpieczeństwa 2017-20 54.000.000,00 --- Rozbudowa miejsc parkingowych oraz przebudowa istniejącego układu komunikacyjnego na osiedlu Morcinka w Dąbrowie Górniczej 2018-21 21.396.500,00 W niektóre daty trudno uwierzyć. Tych inwestycji nie ma jeszcze w Prognozie Finansowej -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2928
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Jest przetarg:
CYTAT „Wykonanie robót remontowych dla zadań remontowych wybranych w ramach Dąbrowskiego Budżetu Partycypacyjnego w Dąbrowie Górniczej pn:
1. Utwardzenie terenu płytami betonowymi oraz remont chodnika przy ul. Mickiewicza 22-23 2. Utwardzenie drogi pomiędzy garażami przy ul. Przemysłowej 3. Remont drogi osiedlowej wraz z utwardzeniem terenu w rejonie budynków Słowackiego 1,2,3,4 oraz Mickiewicza 26,27,29 4. Montaż progu zwalniającego w rejonie budynków Cedlera 2 i 3 5. Wymiana nawierzchni chodnika przy ul. Łazy Błędowskie od nr 92 do ul. Wypaleniska 6. Remont chodnika przy ul. Sienkiewicza 10 7. Utwardzenie terenu wzdłuż garaży ul. Dąbrowskiego i Chopina 8. Remont nawierzchni chodników na osiedlu Młodych Hutników 9. Remont nawierzchni chodnika wzdłuż budynków przy ul. Reymonta 14,16 oraz wzdłuż parkingu Reymonta 1 10. Remont chodnika przy ul. Starzyńskiego 11. Wymiana nawierzchni chodnika w ul. Zakawie 12. Poszerzenie przejścia pomiędzy ul. Majewskiego, a ul. Ofiar Katynia 13. Montaż progów zwalniających pomiędzy budynkami Ofiar Katynia 82-80,71-69 w ul. Ofiar Katynia 14. Utwardzenie parkingu płytami typu „Jomb” przy budynku ul. Kościuszki 42 15. Remont chodników i drogi wzdłuż budynków przy ul. Rapackiego 8-16 i ul. Chemicznej 1A,1B,3A,3B,3-9 16. Utwardzenie odcinka nawierzchni w ciągu ul. Wczasowej 17. Remont nawierzchni chodników pomiędzy blokami ul. Leśna 5 i Długa 7 18. Remont nawierzchni chodnika przy bloku na ul. III Powstania Śląskiego 2 19. Utwardzenie drogi dojazdowej przy budynku ul. Cupiała 7 i 7C, teren przy Przedszkolu nr 6, teren przy Zespole Szkół nr 1”. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2929
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Piszemy o tym od dawna
CYTAT DZ
Dąbrowa Górnicza: Piesi się boją, bo tu nikt nie maluje pasów Zaniedbane przejścia dla pieszych czekają na malowanie, a tymczasem piesi boją się o swoje bezpieczeństwo. Kiedy i czy w ogóle będzie lepiej? Prawie każdy kierowca lub pieszy, który przemieszcza się po Dąbrowie Górniczej, łapie się dziś za głowę. Nie bez powodu. Ci pierwsi nie wiedzą, jak prawidłowo skręcić i jechać zgodnie z zasadami ruchu drogowego, bo w mieście nie widać poziomego oznakowania dróg. Ci drudzy boją się przechodzić przez jezdnię w wyznaczonych miejscach, ponieważ na wielu ulicach po białych przed wielu laty pasach dziś nie zostało dosłownie nic. Tak jak np. na ulicach Okrzei, Dąbrowskiego, Piłsudskiego czy Legionów Polskich, gdzie nie widać w ogóle, że wchodzi się na zebrę. To nie pierwsza taka wiosna w Dąbrowie, kiedy piesi denerwują się opieszałością w odnawianiu infrastruktury drogowej. - Tak samo było przed rokiem i wcześniej. Nie rozumiem, dlaczego służby miejskie nie malują pasów, tak jak dzieje się to w innych miastach - mówi Artur Mrówka, którego spotkaliśmy w rejonie tego, co zostało po przejściu dla pieszych na ul. Okrzei. - To podstawa, by piesi czuli się bezpieczenie. Jechałem ostatnio przez Sosnowiec, gdzie od razu widać, że jest nowe oznakowanie - dodaje. Od kilku tygodni na ulicach widać też służby drogowe w Czeladzi, które malują pasy na jezdniach i odnawiają pozostałe oznakowanie dróg. Ostatnio pracowników z białą farbą można było spotkać m.in. na ul. Szpitalnej. Dlaczego zatem Dąbrowa zostaje daleko w tyle za sąsiednimi miastami? Ponieważ, jak się okazało, tu odnawianie oznakowania jezdni zaplanowane zostało dopiero na czerwiec i lipiec. - W pierwszej kolejności zlecono odtworzenie oznakowania poziomego na głównych drogach, czyli na drodze krajowej, drogach wojewódzkich, wybranych drogach powiatowych i gminnych, gdzie jakość oznakowania poziomego, biorąc pod uwagę natężenie ruchu drogowego, ma największe znaczenie - informuje Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziału Komunikacji i Drogownictwa w UM. - Oznakowanie będzie odnawiane głównie w lokalizacjach, co do których zarządca drogi otrzymał zgłoszenie służb miejskich, oraz na drogach wyznaczonych na podstawie własnych kontroli i obserwacji - dodaje. Pracami, które mają kosztować ok. 82 tys. zł, zajmie się spółka Unisto z Czeladzi. Do końca czerwca nowe oznakowanie ma się pojawić m.in. na drodze krajowej nr 1, drodze wojewódzkiej 796, ul. Kasprzaka, Tysiąclecia, Piłsudskiego oraz Legionów Polskich. Co z innymi ulicami? W lipcu sprawdzimy efekty obserwacji urzędników. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2930
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Na Dziewiątym i Korzeńcu ostatnio pojawia się sporo nowych znaków pionowych i progi. Takiej "akcji" nie było od lat. Pewnie w innych miejscach miasta podobnie.
Tylko nie ma komu w mieście zrobić przeglądu istniejących znaków. Wyprostować je, usunąć nieaktualne i tymczasowe (zostawione wiele lat temu przy remontach czy przebudowie kanalizacji) -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2931
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT twojezaglebie
Aby dostać się do centrum muszą przejeżdżać przez sąsiednie miasto Mieszkańcy dąbrowskich Ratanic mają kod pocztowy taki jak w centrum – tyle tylko, że są od niego zupełnie odcięci. Aby do centrum dojechać muszą pokonywać drogę przez Będzin. Wydłuża to czas dojazdu, generuje wyższe koszty i utrudnia życie… Ale nie wszystkim. Ratanice to peryferyjna dzielnica Dąbrowy Górniczej, położona przy jeziorze Pogoria IV. To bez wątpienia jedna z piękniejszych dzielnic dębowego miasta. Mieszkający tutaj ludzie, oprócz pięknego widoku na jezioro, mają także problem – są odcięci od centrum miasta. Aby się do niego dostać dąbrowianie muszą jeździć przez Będzin i Psary. Dla mieszkańców posiadających własny samochód jest to utrudnienie, ale dla osób, które korzystają z komunikacji miejskiej jest to już naprawdę duży problem. Do centrum dojeżdża stąd jeden autobus KZK GOP – linia 242 i to tylko w dni robocze. Ostatni, o godzinie 16:20, odjeżdża spod PKZ. – Mieszkam tutaj już 60 lat. Od jakiegoś czasu dojeżdżam do centrum miasta na zabiegi. Aby się tam dostać muszę kupić bilet na 3 gminy, co generuje wyższe koszty i jest bardzo problematyczne, bo znacznie wydłuża się czas przejazdu. Problem braku bezpośredniego połączenia z centrum poruszany był już 30 lat temu. Obiecywano nam, że zrobią drogę i na tym się skończyło. Do tej pory się jej nie doczekaliśmy. Chociaż mamy kod pocztowy taki jak w centrum, to jesteśmy od niego odcięci. To bardzo uciążliwie – mówi jeden z mieszkańców. W ostatnich latach temat drogi znów powrócił, mieszkańcy zaczęli wysyłać w tej sprawie pisma do ratusza. – Pierwsze pismo napisałem w 2013 roku. Dostałem wtedy odpowiedź, że na taką inwestycję nie ma funduszy. Niedawno wystosowałem kolejną petycję w tej sprawie, podpisało się pod nią około 100 osób. Ja rozumiem, że budowa nowej drogi nie jest sprawą prostą. Musi powstać koncepcja, projekt, muszą znaleźć się środki i należy wykupić działki, mam jednak nadzieję, że w końcu coś się w tej sprawie zacznie dziać. Brak drogi bezpośredniej uniemożliwia nam szybki dojazd do centrum, a to znacznie utrudnia codzienne życie – dodaje mieszkaniec Ratanic. Ulica Ratanice kończy się przy linii brzegowej zbiornika Kuźnica Warężyńska – Pogoria IV. Wzdłuż zbiornika biegnie ścieżka rowerowa. Część mieszkańców chciałaby, żeby wzdłuż niej wytyczono drogę, która połączyłaby ich bezpośrednio z centrum. Nie wszyscy chcą tutaj jednak nowej drogi. – Mieszkam tutaj od niedawna. Nie po to przeprowadziłam się z centrum miasta, żeby teraz mieszkać przy ruchliwej drodze. Część mieszkańców jest zdecydowanie przeciwna takiej inwestycji – mówi jedna z mieszkanek. Społeczność w sprawie drogi jest podzielona, a co na to dąbrowski magistrat? – Problem braku drogi łączącej Ratanice z centrum miasta jest nam dobrze znany, jednak w chwili obecnej w budżecie miasta nie ma na ten cel zarezerwowanych środków. Trzeba też wziąć pod uwagę, że ze względu na odległość i uwarunkowania terenowe nie będzie to przedsięwzięcie łatwe i będzie wymagało również sporych nakładów finansowych – informuje Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. W tej sprawie, w poniedziałek 13 czerwca, ma się odbyć wizja lokalna z udziałem przedstawicieli władz miasta, mieszkańców i radnych. Jednak na szybkie powstanie drogi raczej się nie zanosi. Tym bardziej, że kara 17. milionów, jaką Dąbrowa ma zapłacić spółce administrującej budynkiem magistratu w latach 2002-2004, znacznie ograniczyła możliwości inwestycyjne miasta. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2932
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
W zaktualizowanym planie rewitalizacji są też plany inwestycji komunikacyjnych. Już o nich było na forum, ale pojawiły się jakieś daty i kwoty: CYTAT Remont kapitalny przejść podziemnych w głównym ciągu komunikacyjnym ul. Sobieskiego – Królowej Jadwigi - Piłsudskiego 2016-18 48.000.000,00 Za takie pieniądze nie ma sensu tego robić. Lepiej zasypać i mieć z głowy. W zamian będzie w tej kwocie z 5 tysięcy miejsc parkingowych na rozjeżdżanych osiedlach. Ten post edytował bzenek nie, 26 cze 2016 - 08:26 |
|
|
![]()
Post
#2933
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Można zauważyć że na ulicach jest odnawiane oznakowanie poziome ,pasy dla pieszych ,linie .Był z tym problem bo w wielu miejscach było ono całkowicie starte , widać to było na wielu ulicach jadąc nimi .Oby tylko jakość tych prac była wykonana solidnie przez firmę ,wykonującą oznakowanie.
|
|
|
![]()
Post
#2934
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
No nareszcie. Ale nie wszędzie można być optymistą. Zależy od rodzaju nawierzchni. Na niektórych ulicach będzie na długo, a na innych po 3 miesiącach prawie nie będzie śladu po malowaniu. Nie wszędzie ta technologia się nadaje i tam powinno się stosować np. grubowarstwowe.
Już w niektórych miejscach to nowe malowanie jest częściowo starte... -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2935
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Mam nadzieję, że malowanie oznakowania poziomego jeszcze trwa. Jeszcze jest dużo miejsc, w których kiedyś było takie oznakowanie, a teraz jeszcze nie zostało odnowione, a czasem właściwie to przywrócone. W wielu miejscach jest też niedokończone.
I tak jak na razie to największa "akcja" od lat. I najlepiej jak dotąd przemyślane nowe oznakowanie poziome na rondzie w centrum. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2936
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Mam nadzieję, że malowanie oznakowania poziomego jeszcze trwa. Jeszcze jest dużo miejsc, w których kiedyś było takie oznakowanie, a teraz jeszcze nie zostało odnowione, a czasem właściwie to przywrócone. W wielu miejscach jest też niedokończone. I tak jak na razie to największa "akcja" od lat. I najlepiej jak dotąd przemyślane nowe oznakowanie poziome na rondzie w centrum. Z tego co ja zauważyłem naprawiono też w tym roku niektóre zrujnowane progi typu wyniesione przejście dla pieszych. Niestety wymieniane jest na takiego samego typu, którego wcześniej bardzo szybko zostało rozjechane :/ We Francji spotkałem się z innym patentem, zamiast progów gdzieniegdzie spotyka się takie tarki, jakby wycięcia w asfalcie. Jak się jedzie wolno to prawie nic nie czuć, jeśli szybciej to hałas jak diabli i autem rzuca niemiłosiernie. Szkoda, że u nas czegoś takiego się nie stosuje. Nie chodzi mi o takie naklejane na asfalt jak u nas czasem na autostradach, tamte to były jakby rowki w asfalcie a nie nakładki. Ten post edytował vacu pią, 12 sie 2016 - 22:10 |
|
|
![]()
Post
#2937
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 59 Dołączył: czw, 06 lut 14 Nr użytkownika: 5,326 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Mam nadzieję, że malowanie oznakowania poziomego jeszcze trwa. Jeszcze jest dużo miejsc, w których kiedyś było takie oznakowanie, a teraz jeszcze nie zostało odnowione, a czasem właściwie to przywrócone. W wielu miejscach jest też niedokończone. I tak jak na razie to największa "akcja" od lat. I najlepiej jak dotąd przemyślane nowe oznakowanie poziome na rondzie w centrum. Trwa nadal, dzisiaj wieczorem (po 20) przejeżdzałem wiaduktem na granicznej i akurat na nim pasy malowali. Szacun za to że robią to w weekend a na dodatek wieczorem |
|
|
![]()
Post
#2938
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
@vacu
Nowe wyniesione przejścia i progi są trochę inne. Jakieś inne modele. Może będą trwalsze. Stare były już bardzo wysłużone i zniszczone. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2939
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Każdorazowo przejeżdżając na wprost Tysiąclecia przez skrzyżowanie z Piłsudskiego (w stronę Podlesia) zastanawiam się - jak można było tak spiep...ć? Przed remontem nitki w stronę huty przejeżdżało się gładko z lekkim wyniesieniem na torach, teraz mamy tam kilkukrotnie załamanie płaszczyzny, jeżeli w końcu wezmą się za drugą nitkę i zrobią ją w taki sam sposób - przekrój skrzyżowania będzie wyglądał lepiej niż zapis EKG
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2940
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
W BIPie pojawiło się:
CYTAT Obwieszczenie Prezydenta Miasta Dąbrowy Górniczej o wydanej decyzji nr 457/2016 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn: „Połączenie ul. Poniatowskiego z ul. Konopnickiej w Dąbrowie Górniczej” Ciekawe co planują. Było w planach rondo i czy po rozmowach z PKP nastąpiły jakieś zmiany. Czy inwestycja powstanie równolegle z nowym układem komunikacyjnym do dworca i tunelem. Jeśli tunel nie powstanie równocześnie to nie wiem jakie wymyślą rozwiązania, żeby przejazd nie korkował się jeszcze bardziej (czy jakieś dodatkowe pasy itp. ?) W piątkowym szczycie na Kolejowej stałem ponad 30 minut, przejazd otwierał się i zamykał, a korek przesuwał się bardzo wolno. Zdążyłem przepuścić 6 pociągów. Trochę by się poprawiło gdyby na Konopnickiej odcinek jednokierunkowy w stronę PKZ zaczynał się od Kolejowej zamiast od Kopernika. A to połączenie Konopnickiej i Poniatowskiego być może będzie połączone z przebudową i rewitalizacją plant. Obiecywane już w programie wyborczym Podrazy. -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 07:41 |