IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

179 Stron V  « < 141 142 143 144 145 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
vacu
post sob, 03 paź 2015 - 20:22
Post #2841


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(marcin.p @ sob, 03 paź 2015 - 21:16) *
CYTAT
mnie kiedyś policjant ostrzegł: " nie ufać oznakowaniu poziomemu - pełni funkcję informacyjną"

To DEBIL nie policjant! Funkcję informacyjną pełnią znaki informacyjne. To takie niebieskie kwadratowe...

Nom, a najlepsze, że kodeks drogowy poza kilkoma wyjątkami jest bardzo prosty i przejrzysty w porównaniu z innymi aktami prawnymi w PL więc czasem włos się jeży na głowie jak słyszy się "kosmiczne" jego interpretacje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post sob, 03 paź 2015 - 20:42
Post #2842


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



Szczególnie gdy "sprzeczają się" policja i um/starostwo... Ot chociażby słynne w ostatnim tygodniu "rondo" w Piotrkowie i wypowiedź rzecznika, że "trzeba mysleć" ale nie wyjaśnił wg jakich zasad jeździć - czy jak po rondzie czy nie!

Ale nasza DG też jest niezła!


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post śro, 07 paź 2015 - 21:06
Post #2843


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Wraca temat

CYTAT
naszemiasto.pl

"Zero ochrony w razie wypadku". Stalowe liny na DK94 czekają na naprawę

Stalowe liny oddzielające jezdnie na dąbrowskim odcinku DK94 to chyba najczęściej uszkadzany przez samochody element. Kierowcy skarżą się, że nie są od razu naprawiane, więc nie stanowią żadnego zabezpieczenia.

Stalowe liny pojawiły się na DK94 w Dąbrowie Górniczej podczas przebudowy 11-kilomentrowego odcinka. Zainstalowano je wzdłuż całego odcinka, wyjątkiem są tylko zjazdy z trasy.
- Taki jest trend w Europie. Bariery chronią głównie kierowcę, elastyczne stalowy liny zwiększają bezpieczeństwo kierowcy i pojazdu, chroniąc go przed większym uszkodzeniem - wyjaśniał nam dyrektor Dariusz Tokarczyk z Banimeksu.
Dość szybko kierowcy zaczęli przysyłać nam informacje, że liny są uszkadzane, a ich naprawa nie odbywa się na bieżąco. - Liny oddzielające jezdnie w bardzo wielu miejscach są uszkodzone, stanowiąc zerową ochronę w przypadku jakiejś kolizji czy wypadku - pisał w połowie września na sosnowiec.wyborcza.pl jeden z naszych czytelników.
W wielu miejscach liny nadal zerwane są ze słupków, miejscami leżą na trawie, zapytaliśmy więc w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej, dlaczego nie są naprawiane na bieżącą po zgłoszeniach od mieszkańców. Niektórzy informacje na ten temat przekazują miastu m.in. przez serwis NaprawmyTo.pl.
Bartosz Matylewicz, rzecznik UM w Dąbrowie Górniczej: - Naprawy stalowych lin na naszym odcinku DK94 prowadzoną są przez dąbrowski MZUM w ramach bieżącego utrzymania drogi. Obecna umowa wygasa 17 października i w jej ramach nie ma już praktycznie pieniędzy na naprawy.
Jak mówi Bartosz Matylewicz, wkrótce miasto ogłosi przetarg na firmę, która w kolejnych latach zajmie się utrzymaniem drogi i właśnie zwycięzca przetargu, już w ramach nowej umowy, zajmie się naprawą zabezpieczeń.


W większości przypadków pewnie były służby i powinni pokrywać z OC. W Tucznawie obok NGK Ceramics również zniszczone.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olo
post śro, 07 paź 2015 - 23:35
Post #2844


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,171
Dołączył: pon, 01 wrz 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 18
Płeć: Mężczyzna
GG: 1387662 status gadu-gadu



CYTAT(:) @ śro, 07 paź 2015 - 22:06) *
Wraca temat

CYTAT
naszemiasto.pl

"Zero ochrony w razie wypadku". Stalowe liny na DK94 czekają na naprawę

Stalowe liny oddzielające jezdnie na dąbrowskim odcinku DK94 to chyba najczęściej uszkadzany przez samochody element. Kierowcy skarżą się, że nie są od razu naprawiane, więc nie stanowią żadnego zabezpieczenia.

Stalowe liny pojawiły się na DK94 w Dąbrowie Górniczej podczas przebudowy 11-kilomentrowego odcinka. Zainstalowano je wzdłuż całego odcinka, wyjątkiem są tylko zjazdy z trasy.
- Taki jest trend w Europie. Bariery chronią głównie kierowcę, elastyczne stalowy liny zwiększają bezpieczeństwo kierowcy i pojazdu, chroniąc go przed większym uszkodzeniem - wyjaśniał nam dyrektor Dariusz Tokarczyk z Banimeksu.
Dość szybko kierowcy zaczęli przysyłać nam informacje, że liny są uszkadzane, a ich naprawa nie odbywa się na bieżąco. - Liny oddzielające jezdnie w bardzo wielu miejscach są uszkodzone, stanowiąc zerową ochronę w przypadku jakiejś kolizji czy wypadku - pisał w połowie września na sosnowiec.wyborcza.pl jeden z naszych czytelników.
W wielu miejscach liny nadal zerwane są ze słupków, miejscami leżą na trawie, zapytaliśmy więc w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej, dlaczego nie są naprawiane na bieżącą po zgłoszeniach od mieszkańców. Niektórzy informacje na ten temat przekazują miastu m.in. przez serwis NaprawmyTo.pl.
Bartosz Matylewicz, rzecznik UM w Dąbrowie Górniczej: - Naprawy stalowych lin na naszym odcinku DK94 prowadzoną są przez dąbrowski MZUM w ramach bieżącego utrzymania drogi. Obecna umowa wygasa 17 października i w jej ramach nie ma już praktycznie pieniędzy na naprawy.
Jak mówi Bartosz Matylewicz, wkrótce miasto ogłosi przetarg na firmę, która w kolejnych latach zajmie się utrzymaniem drogi i właśnie zwycięzca przetargu, już w ramach nowej umowy, zajmie się naprawą zabezpieczeń.


W większości przypadków pewnie były służby i powinni pokrywać z OC. W Tucznawie obok NGK Ceramics również zniszczone.

Ale w Tucznawie to mi wygląda na ukradzione słupki, a nie powalone przez samochód.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JanekS.
post czw, 08 paź 2015 - 07:50
Post #2845


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 106
Dołączył: pon, 26 gru 11
Nr użytkownika: 4,888
Płeć: Mężczyzna



nie wiem gdzie niby w Europie jest "trend" na takie liny. mozna jakies przyklady? zdjecia? w Niemczech takiego czegos nie widzialem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olo
post czw, 08 paź 2015 - 08:51
Post #2846


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,171
Dołączył: pon, 01 wrz 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 18
Płeć: Mężczyzna
GG: 1387662 status gadu-gadu



CYTAT(JanekS. @ czw, 08 paź 2015 - 08:50) *
nie wiem gdzie niby w Europie jest "trend" na takie liny. mozna jakies przyklady? zdjecia? w Niemczech takiego czegos nie widzialem

Mnie też się dotąd nie udało. Czuję udział w tych linach lobby ubezpieczeniowego. Mniej się autko obije, mniejsze straty z polisy. A, ze miast potem dopłaca, to już inna sprawa.

Ten post edytował olo czw, 08 paź 2015 - 08:51


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kusmanek
post czw, 08 paź 2015 - 10:01
Post #2847


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 45
Dołączył: nie, 30 wrz 12
Nr użytkownika: 5,074
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(olo @ czw, 08 paź 2015 - 09:51) *
CYTAT(JanekS. @ czw, 08 paź 2015 - 08:50) *
nie wiem gdzie niby w Europie jest "trend" na takie liny. mozna jakies przyklady? zdjecia? w Niemczech takiego czegos nie widzialem

Mnie też się dotąd nie udało. Czuję udział w tych linach lobby ubezpieczeniowego. Mniej się autko obije, mniejsze straty z polisy. A, ze miast potem dopłaca, to już inna sprawa.

Takie liny są bardzo popularne w Szwecji.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JanekS.
post czw, 08 paź 2015 - 12:23
Post #2848


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 106
Dołączył: pon, 26 gru 11
Nr użytkownika: 4,888
Płeć: Mężczyzna



sam sobie znalazlem: http://www.euroinfrastructure.eu/bezpiecze...we-czy-stalowe/


SA TANIE PODCZAS MONTAZU ALE DROGIE W UTRZYMANIU, ale o tym w PL pewnie niklt nie myslal, JAK ZAWSZE. a zdanie ze w krajach Beneluxu sa takie bariery calkowicie zakazane, tez daje do myslenia.



Ten post edytował JanekS. czw, 08 paź 2015 - 13:02
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prezes
post czw, 08 paź 2015 - 14:23
Post #2849


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 369
Dołączył: wto, 14 mar 06
Skąd: Łosień / Gołonóg
Nr użytkownika: 192
Płeć: Mężczyzna



z innej beczki, na Piłsudskiego na Tworzniu ograniczono przejazd po moście nad torami do jednego pasa w każdym kierunku, znaki wyglądają na stałe. Nie chce wiedzieć co tam się dzieje jak Huta rusza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post czw, 08 paź 2015 - 16:00
Post #2850


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



CYTAT(JanekS. @ czw, 08 paź 2015 - 12:23) *
sam sobie znalazlem: http://www.euroinfrastructure.eu/bezpiecze...we-czy-stalowe/


SA TANIE PODCZAS MONTAZU ALE DROGIE W UTRZYMANIU, ale o tym w PL pewnie niklt nie myslal, JAK ZAWSZE. a zdanie ze w krajach Beneluxu sa takie bariery calkowicie zakazane, tez daje do myslenia.


Dodaj, że linkujesz do wypowiedzi producenta barier tradycyjnych, trudno, żeby zachwycał się linowymi.
A już stwierdzenie, że bariery linowe:
"Niszczą także przód samochodu"
sugeruje, że tradycyjne tego nie robią, co jest niezwykle ciekawym poglądem.

Mnie brakuje zestawienia, jaki jest koszt powiedzmy pięcioletniego montażu i napraw barier jednego i drugiego typu.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post pią, 09 paź 2015 - 00:32
Post #2851


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



Wygląda na to, że miastu udało się przejąć dawną drogę dojazdową do Defum (od Kościuszki), o co się starali. Dzisiaj pojawił się tam nareszcie nowy asfalt.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olo
post pią, 09 paź 2015 - 11:32
Post #2852


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,171
Dołączył: pon, 01 wrz 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 18
Płeć: Mężczyzna
GG: 1387662 status gadu-gadu



CYTAT(Leszek @ czw, 08 paź 2015 - 17:00) *
CYTAT(JanekS. @ czw, 08 paź 2015 - 12:23) *
sam sobie znalazlem: http://www.euroinfrastructure.eu/bezpiecze...we-czy-stalowe/


SA TANIE PODCZAS MONTAZU ALE DROGIE W UTRZYMANIU, ale o tym w PL pewnie niklt nie myslal, JAK ZAWSZE. a zdanie ze w krajach Beneluxu sa takie bariery calkowicie zakazane, tez daje do myslenia.


Dodaj, że linkujesz do wypowiedzi producenta barier tradycyjnych, trudno, żeby zachwycał się linowymi.
A już stwierdzenie, że bariery linowe:
"Niszczą także przód samochodu"
sugeruje, że tradycyjne tego nie robią, co jest niezwykle ciekawym poglądem.

Mnie brakuje zestawienia, jaki jest koszt powiedzmy pięcioletniego montażu i napraw barier jednego i drugiego typu.

Leszku, jest w tym racja. Jeśli jedziesz z optymalną prędkością i zniesie cię bokiem na barierę to prujesz bok i hamujesz. Natomiast w przypadku lin przewracasz słupki i walisz przodem w te, jeszcze nie przewrócone. Tak mi się wydaje.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pią, 09 paź 2015 - 12:20
Post #2853


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



OK, takiej sytuacji nie wziąłem pod uwagę. Choć szanse na idealnie styczne uderzenie w barierę są nikłe, bardziej prawdopodobne wydaje mi się uderzenie przednim narożnikiem, a wtedy i tak i tak przód będzie uszkodzony. Choć zapewne może być uszkodzony mniej przy barierze tradycyjnej.

Z drugiej strony można wyobrazić sobie sytuację inną (z podobnym początkiem) - wpadasz z poślizg, uderzasz bokiem w barierę.
W przypadku linowej - prujesz słupki, uszkadzasz samochód, stajesz.
W przypadku stalowej - odbijasz się i w niekontrolowany sposób wracasz na jezdnię.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post sob, 10 paź 2015 - 17:01
Post #2854


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(Leszek @ pią, 09 paź 2015 - 13:20) *
OK, takiej sytuacji nie wziąłem pod uwagę. Choć szanse na idealnie styczne uderzenie w barierę są nikłe, bardziej prawdopodobne wydaje mi się uderzenie przednim narożnikiem, a wtedy i tak i tak przód będzie uszkodzony. Choć zapewne może być uszkodzony mniej przy barierze tradycyjnej.

Z drugiej strony można wyobrazić sobie sytuację inną (z podobnym początkiem) - wpadasz z poślizg, uderzasz bokiem w barierę.
W przypadku linowej - prujesz słupki, uszkadzasz samochód, stajesz.
W przypadku stalowej - odbijasz się i w niekontrolowany sposób wracasz na jezdnię.

Dodatkowo stalowe bariery mogą w określonych warunkach stać się niebezpieczne (patrz przypadek Kubicy). Moim zdaniem dla kierowcy i pasażerów aut stalowe liny są bezpieczniejsze, wydaje mi się, że także naprawa jest tańsza. Naprawa stalowych barier wydaje się tańsza bo jak się wgniecie to nikt nie wymienia a taka pogięta bariera nie razi jak zerwana lina. Tylko podczas wypadku taka bariera nie trzyma już parametrów i może narobić więcej szkody niż pożytku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danielmdc
post sob, 10 paź 2015 - 19:54
Post #2855


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 571
Dołączył: wto, 15 sty 13
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 5,133
Płeć: Mężczyzna



Wszystko pięknie, ładnie tylko że my żyjemy w kraju cudów i wiecznej szczęœliwoœci laugh.gif Najważniejsze jest utrzymanie takich barier i lin a jak jest z tym dobrze wiemy przemierzajšc polskie drogi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamillll
post sob, 10 paź 2015 - 22:31
Post #2856


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 530
Dołączył: wto, 03 cze 08
Nr użytkownika: 1,319
Płeć: Mężczyzna



Może dla samochodów jest bezpieczniej...ale.po drogach jeżdżą tez motocykliści...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
signaal
post nie, 11 paź 2015 - 02:20
Post #2857


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 805
Dołączył: pią, 08 sty 10
Nr użytkownika: 3,645
Płeć: Mężczyzna
GG: 3867643 status gadu-gadu



CYTAT(kamillll @ sob, 10 paź 2015 - 23:31) *
Może dla samochodów jest bezpieczniej...ale.po drogach jeżdżą tez motocykliści...

Których jest zdecydowanie mniej niż samochodów a penetrowanie barier do wnętrza pojazdu zdarza się.


--------------------
www.czerwonesamochody.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kolek
post nie, 11 paź 2015 - 14:53
Post #2858


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 107
Dołączył: śro, 21 maj 08
Nr użytkownika: 1,294
Płeć: Mężczyzna



Zdarza się także, że przez bariery przelecisz na drugą stronę jezdni, przez liny raczej jest to nie możliwe. Liny mają o wiele więcej plusów niż bariery.

Z innej beczki. Podczas remontu Piłsudskiego nie będą wymieniane przejazdy tramwajowe? Chodzi o skrzyżowanie z ul Kasprzaka.

Edit:
Zauważyliście, że tablice informacyjne na dk94 wjeżdżając od Sosnowca nie działają praktycznie od początku oddania drogi do użytkowania? Niby miało to być naprawione i dalej nic.

Ten post edytował kolek nie, 11 paź 2015 - 15:02
Go to the top of the page
 
+Quote Post
signaal
post nie, 11 paź 2015 - 16:40
Post #2859


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 805
Dołączył: pią, 08 sty 10
Nr użytkownika: 3,645
Płeć: Mężczyzna
GG: 3867643 status gadu-gadu



CYTAT(kolek @ nie, 11 paź 2015 - 15:53) *
Zdarza się także, że przez bariery przelecisz na drugą stronę jezdni, przez liny raczej jest to nie możliwe. Liny mają o wiele więcej plusów niż bariery.

Z innej beczki. Podczas remontu Piłsudskiego nie będą wymieniane przejazdy tramwajowe? Chodzi o skrzyżowanie z ul Kasprzaka.

Edit:
Zauważyliście, że tablice informacyjne na dk94 wjeżdżając od Sosnowca nie działają praktycznie od początku oddania drogi do użytkowania? Niby miało to być naprawione i dalej nic.

Pewnie nie będą - przejazdy należą do spółki Bany Chihotne vel Tramwaje Śląskie.


--------------------
www.czerwonesamochody.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
naitsyrk
post nie, 11 paź 2015 - 18:38
Post #2860


UZYTKOWNIK


Grupa: Użytkownik
Postów: 14
Dołączył: pon, 01 sie 11
Nr użytkownika: 4,733
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(signaal @ nie, 11 paź 2015 - 17:40) *
CYTAT(kolek @ nie, 11 paź 2015 - 15:53) *
Zdarza się także, że przez bariery przelecisz na drugą stronę jezdni, przez liny raczej jest to nie możliwe. Liny mają o wiele więcej plusów niż bariery.

Z innej beczki. Podczas remontu Piłsudskiego nie będą wymieniane przejazdy tramwajowe? Chodzi o skrzyżowanie z ul Kasprzaka.

Edit:
Zauważyliście, że tablice informacyjne na dk94 wjeżdżając od Sosnowca nie działają praktycznie od początku oddania drogi do użytkowania? Niby miało to być naprawione i dalej nic.

Pewnie nie będą - przejazdy należą do spółki Bany Chihotne vel Tramwaje Śląskie.


Prace przy ul. Piłsudskiego będą prowadzone w ten sposób, aby przygotować teren pod planowany na przyszły rok remont torowiska. Dokumentację naszego zakresu prac przygotowaliśmy z uwzględnieniem uwag Tramwajów Śląskich – usłyszeliśmy dziś w dąbrowskim magistracie

To fragment który wcześniej wrzucił Admin.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

179 Stron V  « < 141 142 143 144 145 > » 
Reply to this topicStart new topic
17 Użytkowników czyta ten temat (17 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 12:02
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza