![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2801
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,171 Dołączył: pon, 01 wrz 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 18 Płeć: Mężczyzna GG: 1387662 ![]() |
W ogóle mam wrażenie, że większość świateł w Dąbrowie jest ustawiana tak, żeby maksymalnie wk... i kierowców, i pieszych. Na tych światłach koło reala też stałem chyba miesiąc temu - wtedy policji najwyraźniej nie było, bo jakiś kolo stojący za mną nie wytrzymał i objechał, ja wolałem zaczekać dla świętego spokoju. Idiotycznie też są zestrojone światła na skrzyżowaniu Piłsudskiego i Tysiąclecia, a działające non stop światła przy Lidlu w Gołonogu również jakiś debil wymyślił. Swiatla przy lidlu to porazka, po co dzialaja poza godzoinami otwarcia sklepu? Jak czasem jest ich awaria to od razu widac bo skrzyzowanie sie samo plynnie steruje i jest OK. Świateł przy Lidelu nie da się wyłączać, bo trza by sterownik zakupić i zamontować. Lidel tego nie zrobi, bo oddał semafory miastu, a miasto ma to w dupie, bo "dba o bezpieczeństwo". Napisałem kiedyś, że jak kiedyś w środku nocy jakiś smyk napadnie na auto stojące na czerwonym, to się jakiś głupek gminny obudzi. Ten post edytował olo pią, 10 lip 2015 - 07:36 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2802
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Napisałem kiedyś, że jak kiedyś w środku nocy jakiś smyk napadnie na auto stojące na czerwonym, to się jakiś głupek gminny obudzi. No ale nie rób z DG drugiego Sao Paulo ![]() |
|
|
![]()
Post
#2803
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,171 Dołączył: pon, 01 wrz 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 18 Płeć: Mężczyzna GG: 1387662 ![]() |
Napisałem kiedyś, że jak kiedyś w środku nocy jakiś smyk napadnie na auto stojące na czerwonym, to się jakiś głupek gminny obudzi. No ale nie rób z DG drugiego Sao Paulo ![]() Jakiś czas temu titnąłem na samochód jakiejś ochrony, który zatrzymał się na zielonym świetle-tak, na zielonym i zrobiło się czerwone. Wyszło dwóch uzbrojonych w pistolety i pały byczków z pytaniem, czy coś mi się nie podoba. Na szczęście był słoneczny dzień. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2804
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Jest to kolejny typ sytuacji, w której przydaje się rejestrator.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#2805
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT naszemiasto.pl
DG: bardzo duże zmiany na Manhattanie. Tego chcą mieszkańcy! DG. Więcej miejsc postojowych, zieleń między blokami, plac zabaw w innym miejscu. M.in. takie pomysły zgłosili mieszkańcy Manhattanu, podczas konsultacji dotyczących rozbudowy parkingów, przebudowy dróg i chodników na osiedlu. Wszystkie uwagi i propozycje znalazły się w specjalnym raporcie, który trafił do Wydziału Inwestycji Miejskich UM. Na jego podstawie opracowany zostanie projekt zagospodarowania terenu. Realizacja powinna rozpocząć się w przyszłym roku. Spotkania i dyskusje z mieszkańcami prowadzone były na osiedlu pod koniec czerwca. Sporo czasu poświęcono kwestii parkingów. - W trakcie konsultacji temat parkowania budził duże kontrowersje. Pojawiły się dwie grupy mieszkańców: pierwsza wnioskowała o zwiększenie liczby miejsc postojowych na każdym terenie, gdzie jest to możliwe, natomiast druga protestowała przeciwko takim rozwiązaniom, ponieważ obawiała się znacznego uszczuplenia zieleni. Ostatecznie uczestnicy konsultacji wskazali pojedyncze obszary, w których - w ich ocenie - powinny znaleźć się dodatkowe miejsca – opowiada Anna Karłowska, która opracowała raport. Chodzi o kilka lokalizacji, m.in. przy ul. 11 Listopada, gdzie obecnie znajduje się plac zabaw. Mieszkańcy zaproponowali, by przenieść go na plac przy ul. Piłsudskiego, gdzie teraz parkują samochody. Poza tym zaproponowano rejon między pawilonem handlowym i blokiem nr 36, a także między tym blokiem i ul. Tysiąclecia. Ten teren powinien zostać utwardzony i przeznaczony wyłącznie dla aut osobowych. Więcej miejsc postojowych można też wygospodarować w rejonie bloku nr 34. Liczbę dodatkowych miejsc oszacowano łącznie na 134. - Wskazywano również teren zielony położony na południe od bloków 32 i 34, aktualnie należący do Spółdzielni Mieszkaniowej “Lokator”. Realizacja takiego rozwiązania wymaga przeprowadzenia uzgodnień z właścicielem gruntów, które nie był częścią procesu konsultacyjnego – mówi Anna Karłowska. Mieszkańcy chcieliby również, żeby poprawiono stan chodników i zbudowano je tam, gdzie przebiegają wydeptane ścieżki. Zieleń między blokami nr 34 i 36 powinna zostać uporządkowana i utrzymywana w dobrym stanie. Zaproponowano także zasadzenie szpaleru drzew, który oddzieli blok nr 36 od parkingu przy ul. Tysiąclecia. Uczestnicy konsultacji zgłosili również pomysł nasadzeń od strony ul. Piłsudskiego, co stworzyłoby naturalną barierę akustyczną. OTO TREŚĆ RAPORTU, ODNOSZĄCA SIĘ DO PROPOZYCJI MIESZKAŃCÓW OSIEDLA 1.1 Komunikacja samochodowa - rozwiązania budowlane Projekt zakłada przebudowę istniejącej sieci drogowej z zachowaniem geometrii całego układu oraz niewielkimi korektami. Przekroje ulic obliczono dla klas L - droga lokalna i D -droga dojazdowa oraz prędkości projektowej 40 km/h. Przyjęto, że jezdnie ulic dwukierunkowych będą miały szerokość 6,00 m, a ulic jednokierunkowych od 4,00 m do 6,00 m. Uwagi i opinie mieszkańców Uczestnicy konsultacji akceptują zasadniczo proponowane zmiany. Zgłoszono jednak następujące wnioski dotyczące pojedynczych korekt, oznaczonych na załączniku graficznym: • wprowadzenie elementów spowalniających ruch w najważniejszych (np. esowanie jezdni, małe ronda) w celu poprawy jego bezpieczeństwa, • korektę geometrii wyjazdu z Osiedla na al. Marszałka Józefa Piłsudskiego przy bloku nr 36 w taki sposób, żeby zjazd z alei był fizycznie niemożliwy, • wprowadzenie zatok dla samochodów dostawczych przy bloku nr 36, żeby nie tarasowały przejazdu w trakcie postoju, • poszerzenie jezdni przy wyjeździe z Osiedla na al. Marszałka Józefa Piłsudskiego przy bloku nr 34 w miejscu, w którym zatrzymują się taksówki, blokujące obecnie ruch samochodów mieszkańców, • remont jezdni w okolicach obiektu handlowego przy ul. 11 listopada. Rzeczą budzącą jednoznaczny i wyraźny sprzeciw jest pomysł zmiany ciągu pieszego przecinającego podwórko pomiędzy blokami nr 34 i 36 na ciąg pieszo-jezdny. Mieszkańcy wyraźnie wnioskują o pozostawienie obecnego sposobu użytkowania, ponieważ obawiają się, że udrożnienie dla ruchu samochodowego zniszczy parkowy i rekreacyjny charakter tej przestrzeni. 2.1 Komunikacja samochodowa - rozwiązania w zakresie inżynierii ruchu Uwagi i opinie mieszkańców Uczestnicy konsultacji zaproponowali przywrócenie strefy “tempo 30” na obszarze opracowania w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Takie rozwiązanie ma uzupełniać zmiany infrastrukturalne (fizyczne elementy spowalniające). Zaproponowano również lokalizację zakazu zatrzymywania w jezdni łączącej blok 34 z okolicą szkoły ze względu na niebezpieczne sytuacje komunikacyjne występujące na wyznaczonym odcinku (por. załącznik graficzny). 3.1 Komunikacja samochodowa - miejsca postojowe i parkingowe Zaproponowane rozwiązania Część terenów zielonych obecnie wykorzystywana jest przez kierowców ze względu na deficyt miejsc parkingowych i postojowych. W projekcie przewidziano zatem nowe zagospodarowanie wydzielonych obszarów, położonych w sąsiedztwie poszczególnych budynków. Zaprojektowano cztery niezależne zgrupowania stanowisk postojowych, a ponadto wzdłuż jezdni wprowadzono miejsca do parkowania prostopadłego w formie wydzielonych zatok przy krawężnikowych. Na obszarze konsultacji w projekcie przewidziano łącznie 408 stanowisk postojowych dla mieszkańców osiedla. W liczbie tej mieszczą się miejsca dla osób niepełnosprawnych. Uwagi i opinie mieszkańców W trakcie konsultacji temat parkowania budził duże kontrowersje. Pojawiły się dwie grupy mieszkańców: pierwsza wnioskowała o zwiększenie liczby miejsc postojowych na każdym terenie, gdzie jest to możliwe, natomiast druga protestowała przeciwko takim rozwiązaniom, ponieważ obawiała się znacznego uszczuplenia zasobów zieloni. Ostatecznie uczestnicy konsultacji wskazali pojedyncze obszary, w których - w ich ocenie - powinny znaleźć się dodatkowe miejsca (wskazane na załączniku graficznym). Były to m.in.:miejsce, w którym obecnie znajduje się plac zabaw (mieszkańcy wnioskują o jego przeniesienie do części północnej obszaru konsultacji, co zostanie omówienie poniżej),teren usytuowany pomiędzy obiektem handlowym położonym przy ul. 11 listopada oraz blokiem nr 36,obszar ciągu pieszo-jezdnego przy bloku nr 34, co związane będzie z jego nieznacznym rozszerzeniem w kierunku wschodnim.Liczbę dodatkowych miejsc oszacowano łącznie na 134. W trakcie konsultacji wskazywano również teren zielony położony na południe od bloków 32 i 34, aktualnie należący do Spółdzielni Mieszkaniowej “Lokator” jako potencjalną lokalizację dla dodatkowego parkingu na osiedlu. Realizacja takiego rozwiązania wymaga przeprowadzenia uzgodnień z właścicielem gruntów, które nie był częścią procesu konsultacyjnego. Ponadto zasygnalizowano, żeby parking zaprojektowany pomiędzy blokiem 36 oraz ul. Tysiąclecia został zaprojektowany w taki sposób, żeby niemożliwe było parkowanie na nim samochodów ciężarowych (np. wyniesione chodniki, pasy zieleni wraz z nasadzeniem drzew). Miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych powinny być rozlokowane równomiernie po obszarze konsultacji. 4.1 Komunikacja piesza - rozwiązania budowlane Zaproponowane rozwiązania Projekt zakłada zachowanie i przebudowanie istniejących przestrzeni pieszych, w tym obszarów przy wejściach do klatek schodowych, jak również zlikwidowanie położonego w północnej części terenu konsultacji utwardzonego placu, który aktualnie służy jako parking.Jak wcześniej wspomniano, konsultowany projekt zawiera również propozycję zmiany ciągu pieszego położonego pomiędzy blokami 34 i 36 na ciąg pieszo-jezdny, co zostało oprotestowane przez mieszkańców. Uwagi i opinie mieszkańców Uczestnicy konsultacji akceptują zasadniczo proponowane zmiany. Wnioskują równocześnie o: • utwardzenie wszystkich istniejących przedeptów, z których korzystają mieszkańcy, a także innych miejsc wskazanych na załączniku graficznym, • zapewnienie takiej szerokości ciągu pieszego w obrębie terenu zielonego pomiędzy blokami 34 i 36, która umożliwi swobodne poruszanie się osób starszych, • poszerzenie chodników w sąsiedztwie lokali usługowych w celu zapewnienia wygodnego przejścia, • zachowanie, przywrócenie oraz wprowadzenie nowych zieleńców w obrębie przestrzeni pieszych przed wejściami do klatek, • realizacja krawężników na tyle wysokich, żeby uniemożliwiały wjazd samochód na teren, który przeznaczony jest dla ruchu pieszego. 5.1 Zagospodarowanie terenów zielonych i nasadzenia Zaproponowane rozwiązania Konsultowany projekt nie zawiera szczegółowego pomysłu na zagospodarowanie terenów zielonych. Nie zaproponowano m. in. nowych nasadzeń, choć założono ochronę jak największej ilości drzew i krzewów pod warunkiem, że nie kolidują z przyjętymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Uwagi i opinie mieszkańców Co do zasady uczestnicy konsultacji wskazywali, że teren położony pomiędzy blokami nr 34 i 36 powinien utrzymać swój parkowy i rekreacyjny charakter. Wnioskowali, żeby nie wprowadzać nowych nasadzeń drzew, a jedynie uporządkować i pielęgnować istniejącą zieleń. Podobny postulat zgłoszono w odniesieniu do terenu położonego przy skrzyżowaniu al. Marszałka Józefa Piłsudskiego oraz ul. Tysiąclecia (poza obszarem konsultacji). Mieszkańcy proponowali również, żeby wprowadzić szpalery drzew oddzielające blok nr 36 od parkingów położonych w jego sąsiedztwie (bariera wizualna). Dodatkowo wnioskowali o wprowadzenie odpowiednich nasadzeń wzdłuż al. Marszałka Józefa Piłsudskiego (bariera akustyczna). 6.1 Obiekty małej architektury Uwagi i opinie mieszkańców Trzepaki Trzepaki powinny pozostać na obszarze konsultacji, ponieważ są nadal używane, jednak należy zadbać o to, żeby nie kolidowały z miejscami postojowymi, jak to się dzieje w sąsiedztwie bloku nr 34. Śmietniki Otwarte śmietniki należy zabudować. Plac zabaw Plac zabaw znajdujący się pomiędzy blokiem 34, a ul. 11 Listopada powinien zostać przeniesiony na północ, ponieważ obecnie otoczony jest z trzech stron jezdniami (niebezpieczne dojście). Nowe usytuowanie zapewni wygodne dojście piesze, którego nie będą przecinały drogi. Zgodnie z sugestiami mieszkańców plac powinien zawierać wygrodzoną strefą dla najmłodszych użytkowników, lecz jednocześnie należy zadbać o wygodne dojście do przystanków autobusowych przy al. Marszałka Józefa Piłsudskiego. Infrastruktura na terenie zielonym Mieszkańcy wskazywali, aby na terenach zielonych zachować istniejące i wprowadzić nowe ławki oraz wstawić stoliki do gry w szachy. Wnioskowali również o równomiernie rozmieszczenie koszy na śmieci oraz psie odchody oraz oświetlenie. Wybieg dla psów Usytuowanie na obszarze konsultacji wybiegu dla psów było długo dyskutowane przez mieszkańców, jednak ostatecznie zrezygnowano z tego pomysłu na rzecz “psich stacji” (jw.). -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2806
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Ponad dwa kilometry drogi przy ulicy Piłsudskiego w końcu doczeka się remontu. W Dąbrowie Górniczej zakończył się właśnie przetarg na długo oczekiwaną przez mieszkańców przebudowę ul. Piłsudskiego. Urzędnicy planują, że prace obejmą odcinek od skrzyżowania z ulicą Morcinka do skrzyżowania z ulicą Piecucha. - Łącznie są to dwie jezdnie o długości 2146 metrów, każda z dwoma lub trzema pasami ruchu o powierzchni 23 606 m. kw. i 4212 m. kw. chodników - wylicza Bartosz Matylewicz z dąbrowskiego magistratu. Jak podkreślali jeszcze w ubiegłym roku urzędnicy, stan drogi wymaga "niezwłocznej interwencji". Wówczas założono, że na remont potrzebne będzie ok. 6 mln zł. W ramach modernizacji wzmocniona zostanie podbudowa drogi, na której potem pojawi się nowa nawierzchnia z zastosowaniem masy asfaltobetonowej. Urzędnicy zakładają także montaż granitowych krawężników oraz remont wpustów kanalizacyjnych i wyregulowanie studzienek. Modernizacja będzie okazją do wydzielenia kolejnych ścieżek rowerowych na chodnikach. - Wszystkie przejścia dla pieszych zostaną wykonane w „kontraście” z zastosowaniem mas chemoutwardzalnych i tzw. wtopionym krawężnikiem. Z myślą o osobach niewidomych i słabo widzących na zejściach z chodnika zastosowana zostanie kostka integracyjna, z charakterystycznymi wypustkami pełniącymi funkcje ostrzegawcze. Takie podłoże jest łatwo wyczuwalne zarówno dotykowo jak i akustycznie - wyjaśnia przedstawiciel urzędu miejskiego w Dąbrowie Górniczej. Obecnie w magistracie trwa sprawdzanie i uzupełnianie 6 ofert na remont ulicy Piłsudskiego, które wpłynęły w postępowaniu przetargowym. - Wkrótce okaże się więc jakie będą faktyczne koszty modernizacji - mówi Matylewicz, zaznaczając, że urzędnicy starają się o pozyskanie na ten cel środków zewnętrznych. - Wiedzieliśmy, że w urzędzie marszałkowskim pozostało jeszcze trochę wolnych środków z przeprowadzonych wcześniej konkursów. Występując o nie i rozpisując przetarg, zagraliśmy vabank. Obecnie trwa weryfikacja naszego wniosku. Jeśli się nie uda - remont przeprowadzimy z własnych środków - zapewnia rzecznik prasowy. W sytuacji, gdy Dąbrowa Górnicza dofinansowanie otrzyma, problemem mogą nie być pieniądze, a napięty termin, w którym trzeba będzie wykonać roboty. Jak zaznaczono w dokumentacji przetargowej prace powinny się zakończyć "nie wcześniej niż 15 października 2015 r. i nie później niż 30 października 2015 r.”. Zgodnie z ubiegłorocznymi zapowiedziami, przy okazji remontu al. Piłsudskiego, Tramwaje Śląskie miały zmodernizować przejazdy tramwajowe na skrzyżowaniu z ul. Kasprzaka, nazywanym rondem Budowniczych Huty Katowice. – Prace przy ul. Piłsudskiego będą prowadzone w ten sposób, aby przygotować teren pod planowany na przyszły rok remont torowiska. Dokumentację naszego zakresu prac przygotowaliśmy z uwzględnieniem uwag Tramwajów Śląskich – usłyszeliśmy dziś w dąbrowskim magistracie. Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz3jAYiQnbX |
|
|
![]()
Post
#2807
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Tylko czemu znowu napisali w taki sposób, że czytelnik może pomyśleć, że chodzi o obie jezdnie. Mają remontować tylko jedną w stronę HK i na nią jest przetarg.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2808
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Tu się nie pomylili jak w GW. Szkoda, że nie zbudują zatoczki autobusowej na Manhattanie
CYTAT naszemiasto.pl DG: remont Piłsudskiego coraz bliżej, ale tylko w jednym kierunku, a nie całości DG. Nie ponad 4 km ulicy Piłsudskiego w dwóch kierunkach, ale tylko na odcinku od skrzyżowania z ul. Morcinka do ul. Piecucha w jednym kierunku ? do byłej Huty Katowice - będzie remontowana główna arteria komunikacyjna, biegnąca przez miasto. Jeszcze w lipcu informowaliśmy, że prace remontowe obejmą właśnie obie jezdnie, także tę w kierunku centrum, ale teraz okazało się, że pieniędzy nie ma aż tak wiele w miejskim budżecie, by pozwolić sobie na tak duży zakres prac.[b] Gruntowna modernizacja obejmie więc jezdnię o długości 2146 metrów, o powierzchni 23 606 metrów kw. i do tego powstanie 4212 metrów kw. nowych chodników. ? W najbliższych dniach rozstrzygnie się przetarg na wykonanie tych wszystkich prac. Swoje oferty złożyło sześć firm, a obecnie trwa jeszcze ich uzupełnianie. Kiedy przetarg zostanie rozstrzygnięty, wtedy poznamy ostateczne koszty tego przedsięwzięcia ? mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego. ? Kierowcy powoli powinni się już przygotowywać do tego, że przejazd przez miasto będzie nieco utrudniony. Prace ruszą bowiem lada moment ? dodaje. To wszystko dlatego, że z remontem miasto musi wyrobić się do końca października br. Tylko wtedy będzie miało bowiem szanse na dofinansowanie całej inwestycji z pieniędzy, które miał jeszcze do podziału w tym roku Urząd Marszałkowski w Katowicach. ? To fakt, zagraliśmy va banque, ale mamy nadzieję, że wszystko zakończy się dla nas szczęśliwie. Nasz wniosek jest obecny w trakcie rozpatrywania. Jeśli jednak nie uda się uzyskać dofinansowania, to całość prac sfinansujemy z własnego budżetu ? przyznaje Bartosz Matylewicz. By liczyć na 85-procentową dotację z Urzędu Marszałkowskiego miasto i tak musi wyłożyć swoje fundusze, a po realizacji prac może liczyć właśnie na zwrot części poniesionych kosztów. Całość prac, łącznie z montażem granitowych krawężników, regulacją kanalizacji i studzienek, ułożeniem przejść dla pieszych wyceniona została wstępnie na ok. 6 mln zł. Jeśli więc uda się pozyskać dofinansowanie zewnętrzne ponad 4,5 mln zł ma szanse wrócić do miejskiej kasy. Przebudowę części ulicy Piłsudskiego miasto planowało już wcześniej. Złożyło w 2013 roku wniosek o dofinansowanie tego przedsięwzięcia do Urzędu Wojewódzkiego w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych, etap II: bezpieczeństwo, dostępność, rozwój. Wniosek ten został pozytywnie zaopiniowany pod względem formalnym, ale z uwagi na ograniczoną pulę funduszy niestety nie udało się uzyskać dofinansowania. Wniosek trafił więc wtedy na listę rezerwową. W projekcie znowu są błędy w oznakowaniu, szczególnie na tablicach z drogowskazami. Żeby nie było jak z DK94, że mimo zwracania uwagi i tak nikt nic nie poprawił mimo, że było na to wiele miesięcy przed realizacją, a później wyprodukowali i powiesili błędne -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2809
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,171 Dołączył: pon, 01 wrz 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 18 Płeć: Mężczyzna GG: 1387662 ![]() |
Między starą a nową Kasprzaka wzdłuż Kosmonautów układają chodnik z kostki. Po jaką cholerę, się pytam w próżnię, ten chodnik ma dobre 2 metry szerokości. To samo wzdłuż nowej Kasprzaka do Biedronki. Tamtędy nikt nie chodzi, ten chodnik nie łączy żadnych ważnych ciągów pieszych. Szwagier?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#2810
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 416 Dołączył: śro, 08 kwi 09 Skąd: Mickiewicza Nr użytkownika: 3,277 Płeć: Mężczyzna GG: 9877186 ![]() |
Między starą a nową Kasprzaka wzdłuż Kosmonautów układają chodnik z kostki. Po jaką cholerę, się pytam w próżnię, ten chodnik ma dobre 2 metry szerokości. To samo wzdłuż nowej Kasprzaka do Biedronki. Tamtędy nikt nie chodzi, ten chodnik nie łączy żadnych ważnych ciągów pieszych. Szwagier? Bo wcześniej kładli rury i rozwalili asfalt i teraz kładą tylko te kawałki, a 2 m, stary ma 2 m. |
|
|
![]()
Post
#2811
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Między starą a nową Kasprzaka wzdłuż Kosmonautów układają chodnik z kostki. Po jaką cholerę, się pytam w próżnię, ten chodnik ma dobre 2 metry szerokości. To samo wzdłuż nowej Kasprzaka do Biedronki. Tamtędy nikt nie chodzi, ten chodnik nie łączy żadnych ważnych ciągów pieszych. Szwagier? Bo wcześniej kładli rury i rozwalili asfalt i teraz kładą tylko te kawałki, a 2 m, stary ma 2 m. Ja wiem czy nikt tak nie chodzi? Ja chodzę i chętnie pójdę nowym chodnikiem nawet po stronie nowego Kasprzaka niż nieoświetlonym, ze starych krzywych, popękanych płytek po stronie starego Kasprzaka. Tam przecież zęby sobie można wybić idąc wieczorem. -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#2812
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
No ja tam też nieraz chodzę i zwykle kogoś widuję
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2813
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,171 Dołączył: pon, 01 wrz 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 18 Płeć: Mężczyzna GG: 1387662 ![]() |
Między starą a nową Kasprzaka wzdłuż Kosmonautów układają chodnik z kostki. Po jaką cholerę, się pytam w próżnię, ten chodnik ma dobre 2 metry szerokości. To samo wzdłuż nowej Kasprzaka do Biedronki. Tamtędy nikt nie chodzi, ten chodnik nie łączy żadnych ważnych ciągów pieszych. Szwagier? Bo wcześniej kładli rury i rozwalili asfalt i teraz kładą tylko te kawałki, a 2 m, stary ma 2 m. Ja wiem czy nikt tak nie chodzi? Ja chodzę i chętnie pójdę nowym chodnikiem nawet po stronie nowego Kasprzaka niż nieoświetlonym, ze starych krzywych, popękanych płytek po stronie starego Kasprzaka. Tam przecież zęby sobie można wybić idąc wieczorem. No właśnie. Wystarczyłoby urwać pół metra i przeznaczyć go tam, gdzie na starówce czy innych dzielnicach jeszcze się po starych płytach chodzi. W Alejach, na środku jest chyba węższy. Chyba się czepiam, w końcu bogate miasto. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#2814
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Między starą a nową Kasprzaka wzdłuż Kosmonautów układają chodnik z kostki. Po jaką cholerę, się pytam w próżnię, ten chodnik ma dobre 2 metry szerokości. To samo wzdłuż nowej Kasprzaka do Biedronki. Tamtędy nikt nie chodzi, ten chodnik nie łączy żadnych ważnych ciągów pieszych. Szwagier? Bo wcześniej kładli rury i rozwalili asfalt i teraz kładą tylko te kawałki, a 2 m, stary ma 2 m. Ja wiem czy nikt tak nie chodzi? Ja chodzę i chętnie pójdę nowym chodnikiem nawet po stronie nowego Kasprzaka niż nieoświetlonym, ze starych krzywych, popękanych płytek po stronie starego Kasprzaka. Tam przecież zęby sobie można wybić idąc wieczorem. No właśnie. Wystarczyłoby urwać pół metra i przeznaczyć go tam, gdzie na starówce czy innych dzielnicach jeszcze się po starych płytach chodzi. W Alejach, na środku jest chyba węższy. Chyba się czepiam, w końcu bogate miasto. Tak bogate, że już od kwietnia nie remontuje się oznakowania "z powodu braku środków w budżecie" a ładnych parę kilometrów chodników składa się głównie z dziur. I to już od kilku lat. Z drugiej strony pewnie ten kto kładł rury i zniszczył przy tym chodnik ma obowiązek jego odbudowy. -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#2815
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT naszemiasto.pl ![]() Dąbrowska droga DK 94 bez elektroniki System rejestrujący kierowców przejeżdżających na czerwonym świetle nie będzie działał na DK 94. Zepsuły się też elektroniczne tablice. Kierowcy skarżą się, że od tygodnia tablice informacyjne, zawieszone nad dąbrowskim odcinkiem DK 94 (trasa na Kraków), pokazują wciąż tę samą temperaturę powietrza i asfaltu. - Nic się nie zmienia. To jakiś absurd, a przecież miały też informować o zagrożeniach na drodze i korkach - podkreślają kierowcy. Wczoraj, po naszej interwencji w Urzędzie Miasta, wszystkie tablice? zostały wyłączone. - Zgłosiliśmy ten problem do przedsiębiorstwa miejskiego MZUM.pl, które zajmuje się utrzymaniem dróg. Dziś ma się pojawić serwisant z firmy, która montowała tablice i sprawdzić, co się stało. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zaczną od razu działać - tłumaczy Bartosz Matylewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego. Tymczasem mamy też dobre informacje dla kierowców, którzy jeżdżą wyremontowanym niedawno odcinkiem DK nr 94 w Dąbrowie Górniczej, czy to w kierunku Krakowa, czy Katowic. We wrześniu miał tu mieć swoją inaugurację specjalny system, rejestrujący wszystkie pojazdy przejeżdżające przez skrzyżowanie koło Reala przy ul. Katowickiej na czerwonym świetle. Na razie jednak łapanki na kierowców nie będzie. Dlaczego? Bo miasto nie wie, czy cały system nie będzie podpadał pod nowe zapisy ustawy, podpisanej w miniony piątek przez prezydenta RP, zgodnie z którą straże miejskie i gminne od 1 stycznia 2016 r. zostaną pozbawione możliwości przeprowadzania kontroli radarowej. Takie rozwiązania z kamerami sprawdziły się już na DK 94 w Sławkowie i Siemianowicach Śląskich. Tam liczba wykroczeń na skrzyżowaniach spadła do kilku dziennie. Dąbrowa też chciała więc takie urządzenia mieć. Dlatego już przed wakacjami na skrzyżowaniu z ul. 11 Listopada zamontowany został system detekcji przejazdu na czerwonym świetle. - System miał rzeczywiście ruszyć w drugiej połowie roku, ale na razie wstrzymaliśmy się z jego uruchomieniem. Właśnie z powodu niejasnej interpretacji przepisów, które wykluczają straże miejskie z obsługi fotoradarów - tłumaczy Bartosz Matylewicz. - To, co prawda fotoradar nie jest, tylko system kamer, ale do jego obsługi mieli być oddelegowani strażnicy miejscy. To oni mieli zająć się egzekucją wykroczeń i analizą wykonanych zdjęć. A system miał zostać podpięty do miejskiego monitoringu. Teraz nie mamy pewności, czy to zgodne z przepisami - dodaje. Straż Miejska obsługuje dziś miejską sieć monitoringu, mając obraz z 37 kamer w mieście, także w rejonie skrzyżowań. Ma także przenośny fotoradar. W ubiegłym roku strażnicy miejscy zarejestrowali dzięki niemu 487 wykroczeń. Bardzo źle się dzieje z utrzymaniem dróg w mieście. Podobnie z innymi inwestycjami. Zaraz po realizacji nikt nie dba o dalsze utrzymanie i nikt nawet nie sprawdza. Nie wiem czy niektórymi inwestycjami powinien się ktoś zająć w kwestii niegospodarności. Przykład. Po co wydaje się pieniądze na oznakowanie zasilane z baterii słonecznych, skoro zaraz się psuje i nikt nie naprawia. Kupują bez gwarancji? Powinni też pomyśleć kto się będzie zajmował też po jej minięciu. Na końcu Al. Zagłębia Dąbrowskiego przy Granicznej te migające znaki zepsuły się chyba z prawie rok temu i nikt nic nie zrobi. Dawno temu były też zasilane z sieci, ale również pewnego dnia się zepsuły i koniec. Do tego wszystkiego w ostatnich latach jest problem z odnawianiem oznakowania poziomego. Odnowią tylko kilka przejść dla pieszych po wielu interwencjach i artykułach w gazetach. To nawet Sosnowiec odnawia całe oznakowania, a DG już nie stać? -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2816
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT idabrowa.pl
Zielona Mobilność. Wypowiedz się o ścieżkach rowerowych W Dąbrowie Górniczej jazda na rowerze to jeden z najpopularniejszych sposobów na spędzenie wolnego czasu. Teraz pora, aby stał się także środkiem codziennej komunikacji, równie popularnym jak samochód czy transport publiczny. Szansą na to jest realizacja kompleksowego projektu budowy nowoczesnej sieci dróg rowerowych zintegrowanych z komunikacją kolejową, autobusową i prywatnymi środkami transportu. Pierwszy krokiem realizacji tego projektu są konsultacje z mieszkańcami dotyczące przebiegu planowanych dróg rowerowych w mieście. Już dziś można wypowiedzieć się na ten temat wypełniając krótką ankietę, którą zamieszczamy ![]() Celem konsultacji jest opracowanie spójnego systemu rowerowego, który będzie składał się nie tylko z oznaczonych dróg i tras rowerowych, ale również wypożyczalni rowerów, specjalnych garaży dla użytkowników dwóch kółek i parkingów Bike and Ride. Opracowanie będzie również zawierało pakiet działań prowadzących do zwiększenia atrakcyjności i efektywności transportu publicznego w mieście. Zaproponowane zostaną węzły przesiadkowe, integrujące komunikację miejską z komunikacją regionalną i dalekobieżną, przy których będą mogły powstać parkingi Bike and Ride oraz Park and Ride. W dokumencie wyznaczone zostaną także ewentualne lokalizacje buspasów i plan uruchomienia inteligentnego systemu transportu, dzięki którym skróci się czas podróży komunikacją miejską. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2817
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Może ktoś chce się pobawić. Nie trzeba podawać maila
CYTAT idabrowa.pl Bezpieczniejsze przejścia Do 28 września można głosować na dwa dąbrowskie przejścia dla pieszych, które zgłoszono do konkursu ?Aktywne przejścia dla pieszych?. Spośród wszystkich uczestniczących w plebiscycie, internauci i jury wybiorą te, które zostaną wyposażone w elementy poprawiające bezpieczeństwo. Akcję ?Aktywne przejścia dla pieszych? organizuje fundacja PZU. Głosowanie trwa do 28 września i podzielone jest na cztery etapy. W każdym tygodniu wyłonionych zostanie 5 zwycięskich lokalizacji. Jedną z nich będzie ta, która otrzyma największą liczbę głosów od internautów. Wyboru czterech pozostałych dokona komisja konkursowa. W sumie, w ramach kampanii ?Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym? zmodernizowanych zostanie 20 przejść dla pieszych. Aby oddać głos, wystarczy wejść na stronę www.stopwariatom.pl, wyszukać miejscowość i lokalizację przejścia. Na stronie znajduje się także ranking, w którym na bieżąco aktualizowana jest liczba zebranych głosów. Według analiz zdarzeń drogowych, przeprowadzona przez policję, w Dąbrowie do potrąceń pieszych na przejściach najczęściej dochodzi na ul. Kościuszki (w rejonie byłego kina ARS) oraz na ul. Piłsudskiego (przy przystanku tramwajowym i skrzyżowaniu z ul. III Powstanie Śląskiego). Dlatego właśnie te przejścia zostały zgłoszone do konkursu. Zwycięskie przejścia zostaną wyposażone w specjalne oświetlenie, które zapala się, gdy pieszy zbliża się do pasów, maty antypoślizgowe skracające drogę hamowania oraz system stale święcących ?kocich oczek?. Konkurs na ?Aktywne przejścia dla pieszych? jest elementem kampanii społecznej ?Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym?. Patronat nad nim objęły Związek Powiatów Polskich, Związek Gmin Wiejskich RP oraz Związek Miast Polskich. ![]()
Powód Edycji: Edycja. Widzę, że już są linki też winnym temacie
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2818
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
CYTAT idabrowa.pl
Ruszył remont ul. Piłsudskiego Rozpoczął się remont fragmentu ul. Piłsudskiego, od skrzyżowania z ul. Morcinka do skrzyżowania z ul. Piecucha, w kierunku huty „Katowice”. W najbliższym czasie kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami w ruchu. Najpierw jezdnia będzie frezowana. Drogowcy zaczęli od prawego pasa. - Ekipy pracują od obu stron – od ul. Morcinka i Piecucha. „Zejdą się” w rejonie skrzyżowania z ul. Kasprzaka. Droga jest przejezdna, jednak są na niej zwężenia i kierowca muszą liczyć się z utrudnieniami. Całkowite wyłączenie z ruchu odcinków drogi może być konieczne dopiero w czasie asfaltowania, które planujemy prowadzić głównie w porze nocnej – informuje Barbara Struzik z wydziału komunikacji i drogownictwa UM. W ramach modernizacji wzmocniona zostanie podbudowa drogi, wyrównana i ułożona nowa nawierzchnia z zastosowaniem masy asfaltobetonowej, zamontowane nowe krawężniki granitowe, wyremontowane istniejące wpusty uliczne wraz z przykanalikami oraz wyregulowane studnie kanalizacyjne. W ramach remontu nawierzchni chodników planuje się wydzielenie ścieżek rowerowych. Prace, których koszt wyniesie prawie 3 mln. 260 tys. zł, powinny zakończyć się w połowie października. Wykonawcą robót jest konsorcjum: Przedsiębiorstwo Miejskie MZUM.pl S.A. i Drogopol-ZW Katowice. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#2819
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
Ktoś mi wytłumaczy dlaczego na remontowanym odcinku Piłsudskiego wszyscy jadą prawym pasem już od skrzyżowania z Gwardii Ludowej?
I to głęboko polskie zawracanie przez przejście dla pieszych... -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#2820
|
|
![]() kocham Moje Miasto ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 494 Dołączył: śro, 11 cze 08 Skąd: Bajba, Centrum, Gołonóg Nr użytkownika: 1,335 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ktoś mi wytłumaczy dlaczego na remontowanym odcinku Piłsudskiego wszyscy jadą prawym pasem już od skrzyżowania z Gwardii Ludowej? I to głęboko polskie zawracanie przez przejście dla pieszych... bo brak jest właściwego oznakowania, a raczej informacji jak dojechać do przecznic Piłsudskiego - sam musiałem myknąć miedzy pachołkami aby skręcić w Kasprzaka (nawierzchnia jeszcze nie była zerwana) -------------------- Kto nie tworzy nic, ten tworzy chaos R.P. Feynman
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 14:14 |