![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#281
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Z sygnalizacją na skrzyżowaniu Piłsudskiego z Trzeciego Powstania Śląskiego, to jakies nieporozumienie. Jeśli już, to tylko i wyłącznie przyciskowa. To chyba był taki skrót myślowy dziennikarza. A co do meritum sprawy to nie wiem czy sygnalizacja przyciskowa się tam sprawdzi. Zaraz obok (na wyskości Plusa) jest kolejne przejście dla pieszych. W moim odczuciu jeszcze bardziej niebezpieczne bo na otwartej przestrzeni, która sprzyja rozpędzaniu sie kierowców. A dwie sygnalizacje co 50m to trochę przesada. Może warto by pomyśleć o wprowadzeniu ruchu okrężnego (ronda) na skrzyżowaniu Piłsudskiego/Wiśniowa/Kasprzaka ? Raz, że wymusiłoby to znaczne ograniczenie prędkości w ciągu Piłsudskiego, a tym samym zwiększyło szanse przechodniów koło Plusa. Dwa, że uporządkowałoby sprawę pierwszeństwa tramwaju. Z tego co widzę to nie wszyscy kierowcy orientują się, który tramwaj ma tam pierwszeństwo przejazdu. Na rondzie reguły są jasne. |
|
|
![]()
Post
#282
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Dwa, że uporządkowałoby sprawę pierwszeństwa tramwaju. Z tego co widzę to nie wszyscy kierowcy orientują się, który tramwaj ma tam pierwszeństwo przejazdu. Na rondzie reguły są jasne. w DG to przynajmniej 2/3 kierowcow nie wie jak jest z pierwszenstwem tramwaju na rondach i zatrzymuja sie przed torami wpuszczajac na rondo tramwaj. Inni znowu nie wiedza ze jesli tramwaj jest juz na tym rondzie to on wtedy ma pierwszenstwo. Wielu motorniczych niestety tez nie wie i wjezdzaja sobie na ronda z tym swoim dzwonkiem wymuszajac pierwszenstwo. Ludziska - tramwaj ma pierwszenstwo dopiero gdy jest na rondzie a nie przed nim. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#283
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 221 Dołączył: pią, 15 gru 06 Skąd: Ujejsce City Nr użytkownika: 370 ![]() |
Może warto by pomyśleć o wprowadzeniu ruchu okrężnego (ronda) na skrzyżowaniu Piłsudskiego/Wiśniowa/Kasprzaka ? Raz, że wymusiłoby to znaczne ograniczenie prędkości w ciągu Piłsudskiego, a tym samym zwiększyło szanse przechodniów koło Plusa. Dwa, że uporządkowałoby sprawę pierwszeństwa tramwaju. Z tego co widzę to nie wszyscy kierowcy orientują się, który tramwaj ma tam pierwszeństwo przejazdu. Na rondzie reguły są jasne. Tam to akurat jest taki fajny przejazd przez tory (w stronę HK), że nie da się rozwinąć dużych prędkości bez urwania zawieszenia. Inaczej rzecz się ma w drugą stronę (z HK do golonoga). A swoją drogą jak jest z pierwszeństwem przejazdu na tym skrzyżowaniu (chodzi mi o tramwaj - kiedy ma pierwszeństwo?) ![]() |
|
|
![]()
Post
#284
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,772 Dołączył: śro, 05 maj 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 87 ![]() |
Tam to akurat jest taki fajny przejazd przez tory (w stronę HK), że nie da się rozwinąć dużych prędkości bez urwania zawieszenia. Inaczej rzecz się ma w drugą stronę (z HK do golonoga). A swoją drogą jak jest z pierwszeństwem przejazdu na tym skrzyżowaniu (chodzi mi o tramwaj - kiedy ma pierwszeństwo?) ![]() W kierunku HK to jest nieco wolniej ale do centrum to ludzie z górki pędzą jak wariaci, a potem wpadają na pieszych pod Plusem. Rondo uspokiłoby ruch w tej okolicy. Pierwszeństwo przed samochodami ma tramwaj jadący od centrum bo wyjeżdża z drogi głównej. Natomiast tramwaj jadący od strony Huty Katowice ustępuje samochodom bo wyjeżdża z drogi podporządkowanej. Z tym, że jeśli tramwaj z huty wiedzie już na skrzyżowanie to również ma pierwszeństwo. Niby jest to jasne i zgodne z zasadami ale geometria skrzyżowania jest myląca i powoduje różne niebezpieczne sytuacje. |
|
|
![]()
Post
#285
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 "Prawo o ruchu drogowym" z późniejszym zmianami:
Dział II Ruch drogowy Oddział 7 Przecinanie się kierunków ruchu Art 25 1. Kierujący pojazdem, zbliżając sie do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególna ostrożność i ustąpic pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo. 2. Przepisu ust.1 nie stosuje się do pojazdu szynowego, który ma pierwszeństwo w stosunku do innych pojazdów, bez względu na to, z której strony nadjeżdża. Oczywiście o ile "znaki nie stanowią inaczej" ![]() Ten post edytował pulsatilla1214 sob, 16 gru 2006 - 13:35 |
|
|
![]()
Post
#286
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Pierwszeństwo przed samochodami ma tramwaj jadący od centrum bo wyjeżdża z drogi głównej. Natomiast tramwaj jadący od strony Huty Katowice ustępuje samochodom bo wyjeżdża z drogi podporządkowanej. Z tym, że jeśli tramwaj z huty wiedzie już na skrzyżowanie to również ma pierwszeństwo. potwierdzam - tak powinno byc a to dabrowscy kierowcy i bedzinscy motorniczy powinni sobie wydrukowac i codziennie patrzec przed snem: ![]() ![]() Pojazd szynowy B przed znakami A-7 i C-12 ustępuje pierwszeństwa wszystkim, którzy są w ruchu okrężnym; pojazd szynowy C zjeżdża z ronda. Kierujący pojazdem A ustępuje pierwszeństwa tylko pojazdowi C -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#287
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
a to dabrowscy kierowcy i bedzinscy motorniczy powinni sobie wydrukowac i codziennie patrzec przed snem: Zwłaszcza motorniczy, bo kierowcy nabierają złych nawyków pod wpływem tramwaju. Ja po kilku "wymuszeniach" ze strony tramwaju już zawsze się obracam i jak trzeba to ustępuję, bo co mam zrobić - z tramwajem nie mam szans a auta i zdrowia szkoda ![]() |
|
|
![]()
Post
#288
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
Zwłaszcza motorniczy, bo kierowcy nabierają złych nawyków pod wpływem tramwaju. Ja po kilku "wymuszeniach" ze strony tramwaju już zawsze się obracam i jak trzeba to ustępuję, bo co mam zrobić - z tramwajem nie mam szans a auta i zdrowia szkoda ![]() ale ten problem to maja wszyscy - zawodowi kierowcy PKMu i daja taki przyklad. To samo policja, w tym drogowka i straz miejska. Wszyscy wyzej wymienieni nie wiedza także w jaki sposob na rondzie uzywa sie kierunkowskazowi robia tak jak na zwyklym skrzyzowaniu! -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#289
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 221 Dołączył: pią, 15 gru 06 Skąd: Ujejsce City Nr użytkownika: 370 ![]() |
Wszyscy wyzej wymienieni nie wiedza także w jaki sposob na rondzie uzywa sie kierunkowskazowi robia tak jak na zwyklym skrzyzowaniu! Choć trzeba przyznać, że te nasze dąbrowskie ronda to po prostu "urondowione" skrzyżowania (wcześniej na merkurym, w centrum i przed HK byly zwykle skrzyżowania), więc czasem lewy kierunkowskaz się przydaje - ale niestety często kierowcy wlączają lewy, ale o prawym przy zjeździe już zapominają ![]() |
|
|
![]()
Post
#290
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,433 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 6 Płeć: Mężczyzna ![]() |
na krzyzowce kasprzaka z pilsudskiego na pewno powinno powstac rondo - raz ze wkoncu wszyscy beda wiedziec co i jak z pierwszenstwem (w tym tramawaje), dwa ze piesi beda wkoncu mogli normalnie przejsc na wysosci plusa i przy 3 powst slaskiego, trzy ze zwiekszy sie bezpieczenstwo i zmniejszy ilosc wypadkow.
Sory za powielanei tresci - chcialem tylko wyrazic swoj glos ZA. a swiatla to oczywiscie na pilsudskiego i 1000lecia - KONIECZNIE! pozdr -------------------- |
|
|
![]()
Post
#291
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 392 Dołączył: sob, 07 lut 04 Skąd: DG - Stary Gołonóg Nr użytkownika: 42 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Malowanie znaków poziomych w okolicach rond bardzo poprawia organizację ruchu tych ostatnich. W Dąbrowie jednak tego się nie robi i nie można tego od nikogo wyegzekwować.
Świata pod Tokajem: TAK! Szkoda tylko, że o kilka tygodni za późno... |
|
|
![]()
Post
#292
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,268 Dołączył: śro, 09 mar 05 Skąd: DG - Gołonóg Nr użytkownika: 130 Płeć: Mężczyzna GG: 3030588 ![]() |
I po raz kolejny wraca sprawa ul. 3 maja.. czy to się kiedyś skończy:
![]() QUOTE ![]() Pachołki znikają, a z deptaku w centrum miasta robi się parking Strażnicy Adam Mieszczanek i Marcin Jankowski sprawdzają wozy zaparkowane na 3 Maja. Od kilku tygodni mieszkańcy domów i kamienic w rejonie ulicy 3 Maja mają spore problemy z zaparkowaniem samochodów. Ich miejsca na tyłach tych budynków zajmują bowiem kierowcy, którzy przyjeżdżają na zakupy, albo załatwiają sprawy w okolicznych bankach. Spokojnie nie da się także przejść deptakiem, bo co i rusz stoją na nim kolejne wozy, choć postawione tutaj specjalne słupki miały ograniczyć ruch samochodowy. Te jednak dziwnym trafem znikają, ułatwiając łamanie przepisów kierowcom. W centrum miasta, przy ulicach Sobieskiego, Kościuszki, czy właśnie 3 Maja rzeczywiście brakuje miejsc parkingowych, ale zdaniem mieszkańców nie uprawnia to nikogo do wjeżdżania na deptak i pozostawiania samochodów, gdzie popadnie. Zwłaszcza, że ta część ulicy generalnie została wyłączona z ruchu. Prawo wjazdu i tymczasowego postoju mają tylko właściciele sklepów, którzy na przykład przywieźli towar. - Ławeczki, gazony z kwiatami i odnowiona fontanna powstały po to, żeby można tutaj spokojnie pospacerować, odizolować się od spalin, samochodów i w razie potrzeby przysiąść na chwilę, odpocząć. Teraz jest to praktycznie niemożliwe, bo trzeba przeciskać się pomiędzy autami, a kierowcy zachowują się wulgarnie i jeszcze mają jakieś pretensje, choć łamią prawo - podkreśla Elżbieta Majkowska, mieszkanka Dąbrowy Górniczej. Sprawa jest faktycznie poważna i dlatego bardzo szybko poruszona została na ostatniej sesji Rady Miejskiej. - Nagle zaczął znikać jeden rządek słupków, które miały tam ograniczać ruch pojazdów. Czy to jest działanie na zlecenie miasta, czy też zwykły wandalizm? - pytali radni. Jak się okazało, część słupków ze względu na przepisy przeciwpożarowe i konieczność bezkolizyjnego dojazdu straży pożarnej została faktycznie zgodnie z prawem usunięta, ale reszta nie. - Będziemy tam kierować odpowiednie służby, by nie dochodziło do łamania przepisów przez kierowców. Sam byłem bowiem współautorem koncepcji, by z ulicy 3 Maja wyeliminować ruch samochodowy. Konieczność udrożnienia jej części spowodowała, że słupki trzeba było zabrać, a dalej jest to po prostu efekt dewastacji. Problem z miejscami parkingowymi powinien się rozwiązać w momencie powstania po drugiej stronie ulicy Sobieskiego Centrum Handlowego Pogoria - wyjaśnia Paweł Gocyła, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej. Strażnicy miejscy znają kłopoty mieszkańców, ale sytuacja jest dość złożona. Jak przyznają trudno bowiem blokować koła samochodu zaparkowanego na ul. 3 Maja i uznać to z góry za wykroczenie, skoro może się okazać, że należy do któregoś z miejscowych handlowców. - Kierowcy czasami przy cofaniu uszkadzają słupki, bo są tak skonstruowane ze względu na przepisy przeciwpożarowe, że można je przewrócić. Potem wykorzystują takie sytuacje i i parkują tam samochody. Staramy się natychmiast interweniować - podkreśla Paweł Ujdak, kierownik ds. operacyjnych dąbrowskiej Straży Miejskiej. Czyje grunty? Jak podkreślają strażnicy, sprawę parkowania komplikują dodatkowo kwestie własności gruntów przy budynkach położonych przy ul. 3 Maja. - Kierowcy wjeżdżają na tyły tych posesji i tam zostawiają samochody, co denerwuje mieszkańców, bo nie mają gdzie zostawić swoich aut. Problem w tym, że istniejące tutaj wspólnoty mieszkaniowe mają prawo własności tylko do budynków, a grunty wokół nich należą do przeróżnych spółek. Dlatego wspólnoty nie mogą we własnym zakresie wytyczyć miejsc parkingowych, o co powinny zadbać i zabezpieczyć je przed pozostałymi kierowcami - wyjaśnia Paweł Ujdak. P.S Jak wyglądają, drodzy forumowicze, drogi w mieście po opadzie śniegu??? Mam nadzieję, że drogowców zima w tym roku nie zaskoczyła, jak to było rok temu.. Ten post edytował kwintosz pią, 29 gru 2006 - 11:47 -------------------- "(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one (..)" |
|
|
![]()
Post
#293
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
najlepsze byly te proetesty kupcow, ktorzy twierdzili ze obroty im spadaja bo samochody nie moga parkowac na 3maja i domagali sie przywrocenia tego parkingu na 5 samochodow
![]() Jestem ciekawy jak Mayland rozwiaze sprawe z ta kladka na 3Maja zeby nie zatarasowac wjazdu na ta ulice dla dostawcow czy strazy pozarnej. Jest tam dosc wasko i jesli kladka pojdzie na srodek ulicy to zatarasuje wjazd - no chyba ze wjazd bedzie tylko od drugiej strony i tak powinno byc. Bo chyba nie przylepia kaldki do ktoregos z budynkow na rogu -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#294
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 221 Dołączył: pią, 15 gru 06 Skąd: Ujejsce City Nr użytkownika: 370 ![]() |
A ja stałem dzisiaj na światłach na Piłsudskiego/Graniczna (od strony gołonoga - stało ze 20 aut), tymczasem od strony centrum wszyscy mieli zielone (jadący prosto i skręcający w lewo do CA), przy czym może co 20 sekund jakieś auto skręcało w lewo. Po jaką cholerę,
![]() |
|
|
![]()
Post
#295
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
A ja stałem dzisiaj na światłach na Piłsudskiego/Graniczna (od strony gołonoga - stało ze 20 aut), tymczasem od strony centrum wszyscy mieli zielone (jadący prosto i skręcający w lewo do CA), przy czym może co 20 sekund jakieś auto skręcało w lewo. Po jaką cholerę, ![]() zauwazylem tam dziwna prawidlowowsc, chyba ze mam takie szczescie. Czyzby sygnalizacje w kierunku centrum byly zgrane czasowo? Zielone kolo targu zapala sie z 5-10 s wczesniej zanim dojada samochody z poprzedniej sygnalizacji na skrzyzowaniu z Graniczna. I tak mam od dawna za kazdym razem. Czy mam takie dziwne szczescie czy ktos z Was moze to potwierdzic. Wtedy by to tlumaczylo ale znowu po co droga sygnalizacja acykliczna skoro bylaby ustawiona tylko na czas. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#296
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
oh ten DZ. Najpierw straszyli olbrzymimi korkami a teraz odwrotnie pisza ze jezdi tamtedy tylko kilka tysiecy samochodow na dobe co jest oczywiscie wielokrotnie zanizone.
QUOTE ![]() Remont wiaduktu w Strzemieszycach ruszył pełną parą dziś Z wiaduktu w ciągu drogi krajowej nr 94 w kierunku Olkusza i Krakowa pozostały już tylko betonowe belki, które mają być wkrótce zdemontowane i pocięte. Remont rozpadającej się konstrukcji systematycznie posuwa się do przodu, choć ekipy co rusz natrafiają na nowe problemy. Robotnicy przecinają obecnie stalowe zbrojenia w konstrukcji mostu, tak by belki mogły zostać zdjęte w całości. Potem czeka ich jeszcze demontaż słupów, podtrzymujących konstrukcję wiaduktu oraz odkopanie fundamentów. - Wszystko przez zmianę dokumentacji całego przedsięwzięcia, bo ostatecznie zamiast układania nowych belek betonowych będą to jednak belki stalowe o większej odporności. Wiadukt powstanie więc niemal od nowa. Zanim jednak rozpoczniemy demontaż starej konstrukcji, musimy porozumieć się z koleją, która podejmie decyzję o zamknięciu biegnącego tędy toru - wyjaśnia Henryk Hincz, kierownik budowy. Cały ruch w kierunku Katowic i Krakowa, czyli kilku tysięcy aut dziennie, odbywa się teraz jedną nitką, która musiała zostać dodatkowo wzmocniona. - Po sfrezowaniu asfaltu po tej stronie jezdni okazało się, że faktycznie jest tam pełno dziur. Podejrzewam, że podobnie wygląda też sytuacja na drugiej części wiaduktu. Tam także widać spękania i leje się woda. Dlatego uzupełniliśmy ją specjalnymi podporami, które zostaną dodatkowo zablokowane klinczami dębowymi. Obciążenie tej części jest bowiem teraz bardzo duże - podkreśla kierownik Hincz. Budowa pierwszej części wiaduktu trochę potrwa. Ma się zgodnie z planami zakończyć za pół roku. (pas) - Dziennik Zachodni Zobacz: Poprzedni | Wszystkie | Następny Dodaj swoją opinię Wyślij -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#297
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
No właśnie, właśnie. Przecież DZ roztaczał apokaliptyczne wizje związane z tym wiaduktem
![]() ![]() Szkoda, ze nie napisali o ile w związku ze zmianami planow przebudowy zwiększy się koszt całej inwestycji (te belki stalowe itd). |
|
|
![]()
Post
#298
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
A ja stałem dzisiaj na światłach na Piłsudskiego/Graniczna (od strony gołonoga - stało ze 20 aut), tymczasem od strony centrum wszyscy mieli zielone (jadący prosto i skręcający w lewo do CA), przy czym może co 20 sekund jakieś auto skręcało w lewo. Po jaką cholerę, ![]() Hehehe no to muszą ostro kombinować z tymi światłami ![]() Tak teraz to czytałem i przypomniało mi się, że w Sylewstra jechałem od strony gołonoga (przed 20:00) i jak już byłem blisko świateł zapaliło mi się czerwone. Ostro dość dałem po hamulcach tymczasem okazało się, że niepotrzebnie, bo czerwone było z 5, może 10 sekund ![]() ![]() Gratuluję panom specom od świateł dobrych pomysłów ![]() |
|
|
![]()
Post
#299
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
QUOTE ![]() Po części starego wiaduktu zostaną tylko filary dziś Jutro ma się rozpocząć demontaż jednej części wiaduktu w Strzemieszycach. Przebiega przez nią droga krajowa nr 94 w kierunku Olkusza i Krakowa. Będzie to skomplikowana operacja logistyczna. Ogromne, stare belki o wadze 27 ton będzie zdejmował 300-tonowy dźwig, który przyjedzie aż z Dębicy. Remont wiaduktu po wcześniejszych opóźnieniach przebiega na razie bez zakłóceń. Ekipy właśnie rozcinają palnikami betonowe zbrojenia belek, tak by łatwiej było je zdemontować. Zanim rozpocznie się jednak cała operacja trzeba porozumieć się z PKP, bo pod wiaduktem biegnie tor linii kolejowej, a trasa ta musi zostać wyłączona z ruchu. - Prowadzimy właśnie ostatnie rozmowy z przedstawicielami PKP w Katowicach i Częstochowie, by w sobotę można było rozpocząć demontaż. Tor trzeba zamknąć na około 6-8 godzin, a w razie awarii bądź kolizji to właśnie tędy prowadzi droga okrężna dla pociągów - informuje Henryk Hincz, kierownik budowy wiaduktu. - Zdjęcie belki ważącej prawie 30 ton nie jest łatwe. Musimy zachować ostrożność, bo belki są sprężone i mogą nawet pęknąć. Potem zostaną całkowicie rozbite i wywiezione. Stare belki znikną. Potem ekipa zajmie się też rozbiórką podpór mostu i dotarciem do fundamentów. Wiadukt powstanie niemal całkowicie od nowa. Konstrukcja będzie się składała ze stalowych belek. Remont wiaduktu był konieczny, bo się rozsypywał, co potwierdziły ekspertyzy, a Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego nakazał jak najszybsze rozpoczęcie prac. W takiej sytuacji miasto zdobyło pozwolenie na wyłonienie wykonawcy bez przetargu, w trybie zamówienia z wolnej ręki. Zostało nim konsorcjum firm Mostostal Puławy SA oraz Karya sp. z o.o.Cała inwestycja ma kosztować 10 mln zł, a prawie połowę stanowi dotacja z Ministerstwa Transportu. Zakończenie I etapu prac planowane jest na koniec kwietnia, a całość na koniec tego roku. W czasie budowy ruch odbywa się po jednej nitce wiaduktu w dwóch kierunkach. Na kilkuset metrach odcinka trasy w kierunku Krakowa wprowadzony został ruch dwukierunkowy i obowiązuje ograniczenie szybkości do 40 km na godzinę. (pas) - Dziennik Zachodni -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#300
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
wilokrotnie poruszana sprawa przez mydlickich forumowiczow
QUOTE ![]() Na remont schodów trzeba było czekać kilkanaście miesięcy dziś Mieszkańcy Mydlic po ponadrocznej walce o remont schodów wreszcie się doczekali. Teoretycznie prace zakończyły się w połowie grudnia, ale wystarczyło, żeby spadł pierwszy śnieg i okazało się, że trzeba jeszcze popracować. Schody przy ulicy Legionów Polskich były sporą bolączką mieszkańcy. Już po ubiegłorocznej zimie z powodu mrozów wykruszyła się większość stopni i korzystanie z nich było ryzykiem. - Strach było tędy chodzić. W najgorszej sytuacji były kobiety z dziećmi, bo wózkiem zjechać ani wjechać się nie dało. Musiały omijać schody idąc ulicą, a to przecież niebezpieczne - opowiada Antoni Radwan, mieszkaniec osiedla. Sytuacja była uciążliwa, bo schody są w pasażu, który prowadzi do kilkunastu sklepów i poczty więc ruch każdego dnia jest duży. W tej sprawie u urzędników monitowali nie tylko mieszkańcy osiedla, ale również przedstawiciele Spółdzielni Mieszkaniowej Lokator. - Schody zrobiono, ale zapomniano o poręczach. Wystarczyło trochę śniegu i starsze osoby nadal nie mogą spokojnie zejść, bo na schodach jest ślisko. Jak długo będziemy musieli czekać, żeby wszystko zakończono? - pyta Antoni Radwan. Umowę na remont podpisano dopiero 30 października 2006 roku, choć jeszcze w połowie ubiegłego roku urzędnicy obiecywali, że prace zakończą się we wrzeniu. Potem termin się wydłużył. - Firma wywiązała się z umowy, bo 15 grudnia schody zostały oddane do użytku, mimo że robotnicy trafili na elementy żelbetonowe i trzeba było zmieniać projekt. Prace obejmowały m.in. demontaż starych schodów, zabetonowanie nowych i wyłożenie ich płytkami, a także odwodnienie i wyłożenie kostką brukową zejścia - wylicza Ewa Fudali z biura prasowego UM. Remont pochłonął blisko 140 tys. zł. Mieszkańcy Mydlic przekonują, że do czasu pojawienia się poręczy, remontu za zakończony uznać nie można. - Na schodach jest ślisko i bez barierek ten remont był niepotrzebnym wydatkiem - podkreśla Małgorzata Kania. Po interwencjach, przedwczoraj pojawiły się przy schodach barierki. (gk) - Dziennik Zachodni ![]() swoja droga niezle koszty -------------------- ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: niedziela, 12 października 2025 - 08:12 |