IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

179 Stron V  « < 122 123 124 125 126 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Grzegorz-dg
post pon, 26 maj 2014 - 11:20
Post #2461


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 765
Dołączył: nie, 17 cze 12
Skąd: Mydlice
Nr użytkownika: 5,028
Płeć: Mężczyzna



Jak wynika z interpelacji radnego mieszkańcy osiedla sikorskiego złożyli w tamtym roku skargę do naszego UM na nadmierny hałas który jest z torowiska tramwajowego ,pismo poszło też do TŚ i od tamtej pory nic szczególnego nie zrobiono aby ten problem rozwiązać ,także w pewnym sensie stan techniczny torów w mieście jest nierozwiązany od lat .Interpelacja BRM 0003 1017 2014.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sandwich
post pon, 26 maj 2014 - 12:03
Post #2462


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 416
Dołączył: śro, 08 kwi 09
Skąd: Mickiewicza
Nr użytkownika: 3,277
Płeć: Mężczyzna
GG: 9877186 status gadu-gadu



CYTAT(Grzegorz-dg @ pon, 26 maj 2014 - 11:20) *
Jak wynika z interpelacji radnego mieszkańcy osiedla sikorskiego złożyli w tamtym roku skargę do naszego UM na nadmierny hałas który jest z torowiska tramwajowego ,pismo poszło też do TŚ i od tamtej pory nic szczególnego nie zrobiono aby ten problem rozwiązać ,także w pewnym sensie stan techniczny torów w mieście jest nierozwiązany od lat .Interpelacja BRM 0003 1017 2014.


Czepiacie się. My mamy, oprócz juz nieco przestarzałej do naszego rozwiązania "pływającej szyny" na skrzyżowaniach, najnowsze rozwiązanie. Falującą szynę. Opłaty za przejazd z huty do centrum powinny być takie jak za roller coaster.

A powracając do torowiska na środku jezdni. Jest to bardzo niewygodne dla pasażerów. Dąbrowa to "łańcuchówka", gdzie wszystko jedzie w tą samą stronę i ludzie wolą przystanek autobusowy, gdzie co chwila "coś staje". Przystanki tramwajowe powinny by razem z autobusowymi. A przejscia podziemne to dla wielu taka przeszkoda jak rzeka.

Ten post edytował sandwich pon, 26 maj 2014 - 12:06
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pon, 26 maj 2014 - 12:56
Post #2463


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Wystarczyłoby skasować 3/4 autobusów od centrum - albo zamienić je w prawdziwie pospieszne...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sandwich
post pon, 26 maj 2014 - 19:39
Post #2464


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 416
Dołączył: śro, 08 kwi 09
Skąd: Mickiewicza
Nr użytkownika: 3,277
Płeć: Mężczyzna
GG: 9877186 status gadu-gadu



CYTAT(Leszek @ pon, 26 maj 2014 - 12:56) *
Wystarczyłoby skasować 3/4 autobusów od centrum - albo zamienić je w prawdziwie pospieszne...



I pewnie od tego wyprostują się szyny, zmieni się tabor tramwajowy i w każdym przejściu podziemnym będzie swiatło, będzie pachniało fiołkami, a schody zmienią się na ruchome.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pon, 26 maj 2014 - 19:52
Post #2465


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



CYTAT(sandwich @ pon, 26 maj 2014 - 18:39) *
CYTAT(Leszek @ pon, 26 maj 2014 - 12:56) *
Wystarczyłoby skasować 3/4 autobusów od centrum - albo zamienić je w prawdziwie pospieszne...



I pewnie od tego wyprostują się szyny, zmieni się tabor tramwajowy i w każdym przejściu podziemnym będzie swiatło, będzie pachniało fiołkami, a schody zmienią się na ruchome.


Echh, odpowiadałem na to:

CYTAT(sandwich @ pon, 26 maj 2014 - 11:03) *
Dąbrowa to "łańcuchówka", gdzie wszystko jedzie w tą samą stronę i ludzie wolą przystanek autobusowy, gdzie co chwila "coś staje".


Naprawdę się nie domyśliłeś czy jaja sobie robisz?

Ale co do tego, o czym mówiłeś - w pewnym stopniu mogłoby to wpłynąć, większe niż obecnie potoki pasażerów tramwajów byłyby argumentem za modernizacją również w naszym mieście. Z wyjątkiem schodów ruchomych oczywiście.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kolek
post wto, 27 maj 2014 - 12:22
Post #2466


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 107
Dołączył: śro, 21 maj 08
Nr użytkownika: 1,294
Płeć: Mężczyzna



Ponawiam pytanie:

Ktoś wie co powstaje przy budowanym moście przy ul. Wojska Polskiego? Wygląda na wjazd na trasę w kierunku Krakowa. Był taki wjazd w planach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post wto, 27 maj 2014 - 12:33
Post #2467


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Dawno temu był, ale przy rozpoczynaniu obecnych prac mówiono, że nie będzie teraz robiony, ponieważ nie był ujęty w projekcie zgłoszonym do dofinansowania.
Może jednak ktoś pomyślał (podobno zdarza się to nawet na górze) i postanowił od razu przygotować teren pod przyszłe zrobienie łącznika.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
johnydg
post wto, 27 maj 2014 - 16:43
Post #2468


UZYTKOWNIK
*

Grupa: Użytkownik
Postów: 36
Dołączył: nie, 22 maj 11
Nr użytkownika: 4,646
Płeć: Mężczyzna



Z tego co się orientuje na podstawie dokumentacji wykonawczej, żadnego wjazdu tam nie będzie. Będzie stał ekran akustyczny, który będzie zaczynała się zaraz przy wiadukcie. Chyba że później zaszły jakieś zmiany w planach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sandwich
post wto, 27 maj 2014 - 17:22
Post #2469


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 416
Dołączył: śro, 08 kwi 09
Skąd: Mickiewicza
Nr użytkownika: 3,277
Płeć: Mężczyzna
GG: 9877186 status gadu-gadu



CYTAT(Leszek @ pon, 26 maj 2014 - 19:52) *
CYTAT(sandwich @ pon, 26 maj 2014 - 18:39) *
CYTAT(Leszek @ pon, 26 maj 2014 - 12:56) *
Wystarczyłoby skasować 3/4 autobusów od centrum - albo zamienić je w prawdziwie pospieszne...



I pewnie od tego wyprostują się szyny, zmieni się tabor tramwajowy i w każdym przejściu podziemnym będzie swiatło, będzie pachniało fiołkami, a schody zmienią się na ruchome.


Echh, odpowiadałem na to:

CYTAT(sandwich @ pon, 26 maj 2014 - 11:03) *
Dąbrowa to "łańcuchówka", gdzie wszystko jedzie w tą samą stronę i ludzie wolą przystanek autobusowy, gdzie co chwila "coś staje".


Naprawdę się nie domyśliłeś czy jaja sobie robisz?

Ale co do tego, o czym mówiłeś - w pewnym stopniu mogłoby to wpłynąć, większe niż obecnie potoki pasażerów tramwajów byłyby argumentem za modernizacją również w naszym mieście. Z wyjątkiem schodów ruchomych oczywiście.



Tylko, wozokilometer tramwaju jest prawie 2x droższy od autobusu. Opłaca nam się to?. Swoją drogą ciekawe, że wszyscy wieszczą, że po jakimś czasie tramwaje zaczną się zwracać, a po ponad kilkudziesięcioletniej obecności w naszym mieście są dwa razy droższe.

Ten post edytował sandwich wto, 27 maj 2014 - 17:22
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post wto, 27 maj 2014 - 17:43
Post #2470


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Jakby tak było dwa razy więcej tramwajów i dwa razy mniej autobusów - różnicę na osi Sobieskiego/Królowej Jadwigi/Piłsudskiego byłoby widać od razu...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olo
post wto, 27 maj 2014 - 18:35
Post #2471


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,171
Dołączył: pon, 01 wrz 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 18
Płeć: Mężczyzna
GG: 1387662 status gadu-gadu



CYTAT(sandwich @ wto, 27 maj 2014 - 17:22) *
CYTAT(Leszek @ pon, 26 maj 2014 - 19:52) *
CYTAT(sandwich @ pon, 26 maj 2014 - 18:39) *
CYTAT(Leszek @ pon, 26 maj 2014 - 12:56) *
Wystarczyłoby skasować 3/4 autobusów od centrum - albo zamienić je w prawdziwie pospieszne...



I pewnie od tego wyprostują się szyny, zmieni się tabor tramwajowy i w każdym przejściu podziemnym będzie swiatło, będzie pachniało fiołkami, a schody zmienią się na ruchome.


Echh, odpowiadałem na to:

CYTAT(sandwich @ pon, 26 maj 2014 - 11:03) *
Dąbrowa to "łańcuchówka", gdzie wszystko jedzie w tą samą stronę i ludzie wolą przystanek autobusowy, gdzie co chwila "coś staje".


Naprawdę się nie domyśliłeś czy jaja sobie robisz?

Ale co do tego, o czym mówiłeś - w pewnym stopniu mogłoby to wpłynąć, większe niż obecnie potoki pasażerów tramwajów byłyby argumentem za modernizacją również w naszym mieście. Z wyjątkiem schodów ruchomych oczywiście.



Tylko, wozokilometer tramwaju jest prawie 2x droższy od autobusu. Opłaca nam się to?. Swoją drogą ciekawe, że wszyscy wieszczą, że po jakimś czasie tramwaje zaczną się zwracać, a po ponad kilkudziesięcioletniej obecności w naszym mieście są dwa razy droższe.

A spytałeś wujka Google o żywotność obu środków transportów? Polecam.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post wto, 27 maj 2014 - 19:10
Post #2472


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



CYTAT(sandwich @ wto, 27 maj 2014 - 16:22) *
Tylko, wozokilometer tramwaju jest prawie 2x droższy od autobusu. Opłaca nam się to?. Swoją drogą ciekawe, że wszyscy wieszczą, że po jakimś czasie tramwaje zaczną się zwracać, a po ponad kilkudziesięcioletniej obecności w naszym mieście są dwa razy droższe.


Wozokilometr tramwaju jest droższy, bo oprócz eksploatacji samego tramwaju musi pokrywać koszt utrzymania infrastruktury (tory, sieć trakcyjna). Jakby przedsiębiorstwa autobusowe musiały remontować ulice, po których jeżdżą - ciekawe, ile kosztowałby wozokilometr...

Ten post edytował Leszek wto, 27 maj 2014 - 19:10


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sandwich
post wto, 27 maj 2014 - 19:22
Post #2473


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 416
Dołączył: śro, 08 kwi 09
Skąd: Mickiewicza
Nr użytkownika: 3,277
Płeć: Mężczyzna
GG: 9877186 status gadu-gadu



CYTAT(Leszek @ wto, 27 maj 2014 - 19:10) *
CYTAT(sandwich @ wto, 27 maj 2014 - 16:22) *
Tylko, wozokilometer tramwaju jest prawie 2x droższy od autobusu. Opłaca nam się to?. Swoją drogą ciekawe, że wszyscy wieszczą, że po jakimś czasie tramwaje zaczną się zwracać, a po ponad kilkudziesięcioletniej obecności w naszym mieście są dwa razy droższe.


Wozokilometr tramwaju jest droższy, bo oprócz eksploatacji samego tramwaju musi pokrywać koszt utrzymania infrastruktury (tory, sieć trakcyjna). Jakby przedsiębiorstwa autobusowe musiały remontować ulice, po których jeżdżą - ciekawe, ile kosztowałby wozokilometr...


Ja piszę o tym , za co płaci KZKGOP. I jakie by czary wykonywać autobusy są tańsze i wygodniejsze dla ludności.
A jakby KZKGOPu nie było miasto musiałoby płacić takie same chorendalne pieniądze. A jakby był prywatny przewoźnik, to bilety byłyby po 8.

Nie mam nic przeciwko tramwajom, ale tu należałoby je zlikwidować.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post wto, 27 maj 2014 - 19:40
Post #2474


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Autobusy według mnie nie są ani tańsze ani wygodniejsze - ICMPTZ?
Dolicz sobie do kosztów remonty dróg.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sandwich
post wto, 27 maj 2014 - 19:44
Post #2475


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 416
Dołączył: śro, 08 kwi 09
Skąd: Mickiewicza
Nr użytkownika: 3,277
Płeć: Mężczyzna
GG: 9877186 status gadu-gadu



CYTAT(Leszek @ wto, 27 maj 2014 - 19:40) *
Autobusy według mnie nie są ani tańsze ani wygodniejsze - ICMPTZ?
Dolicz sobie do kosztów remonty dróg.



Oczywiście drogi remontujemy pod autobusy, ale podatki płacą tylko autobusy.


Chodzi mi o to ,że po kilkudziesięculatch tramwaje powinny być tańsze od autobusów a wychodzą drożej w naszym rejonie są mniej ciekawsze. Poza tym mało ciekawie umiejscowione i przynoszą tylko koszty.

Ten post edytował sandwich wto, 27 maj 2014 - 19:49
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post wto, 27 maj 2014 - 19:53
Post #2476


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



W Dąbrowie to za wiele tych podatków nie płacą...

BTW - chciałem sprawdzić wysokość podatku w naszym mieście, na stronie Urzędu jest podlinkowany jako
file:///D:/Moje%20dokumenty/Downloads/U_611.pdf

Ukłony i pozdrowienia dla informatyków laugh.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post wto, 27 maj 2014 - 19:58
Post #2477


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



Wszystko co publiczne to koszty. IMO dobry tramwaj to świetny środek transportu. Tylko, że na świetnym transporcie w naszym mieście nikomu specjalnie nie zależy i to jest główny problem, który w przypadku tramwajów z racji dedykowanej im infrastruktury jest bardziej widoczny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sandwich
post wto, 27 maj 2014 - 20:04
Post #2478


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 416
Dołączył: śro, 08 kwi 09
Skąd: Mickiewicza
Nr użytkownika: 3,277
Płeć: Mężczyzna
GG: 9877186 status gadu-gadu



CYTAT(xMarcinx @ wto, 27 maj 2014 - 19:58) *
Wszystko co publiczne to koszty. IMO dobry tramwaj to świetny środek transportu. Tylko, że na świetnym transporcie w naszym mieście nikomu specjalnie nie zależy i to jest główny problem, który w przypadku tramwajów z racji dedykowanej im infrastruktury jest bardziej widoczny.



Dory tramwaj to taki , do którego się wsiada i jedzie. A jak trzeba przezjśće przez przejście podziemne , to porażka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xMarcinx
post wto, 27 maj 2014 - 20:18
Post #2479


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,493
Dołączył: czw, 20 lis 08
Skąd: DG
Nr użytkownika: 2,576
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(sandwich @ wto, 27 maj 2014 - 20:04) *
CYTAT(xMarcinx @ wto, 27 maj 2014 - 19:58) *
Wszystko co publiczne to koszty. IMO dobry tramwaj to świetny środek transportu. Tylko, że na świetnym transporcie w naszym mieście nikomu specjalnie nie zależy i to jest główny problem, który w przypadku tramwajów z racji dedykowanej im infrastruktury jest bardziej widoczny.



Dory tramwaj to taki , do którego się wsiada i jedzie. A jak trzeba przezjśće przez przejście podziemne , to porażka.


Zgadzam się, gdyż miasto jest dla ludzi i to ludziom ma łatwo się po nim poruszać. Robić pasy dla pieszych i spiąć to z godzinami przyjazdów tramwajów. Przejścia podziemne tylko tam gdzie faktycznie są potrzebne czyli główne szlaki (real na katowickiej).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post wto, 27 maj 2014 - 21:24
Post #2480


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Przejście podziemne odpada? No patrz pan, czyli autobusy są do kitu - żeby wrócić z pracy autobusem, muszę przejść przejęciem, not gonna happen. To może do pracy? Ale do przystanku mam kilkaset metrów, toż to jeszcze gorzej, niż przejście podziemne. Skasować autobusy!

A tak serio - nie widzę szans na naziemne przejścia w centrum czy na Merkurym. Dałoby może radę na Redenie, Damelu czyt Manhattanie - ale zwolennikom proponuję najpierw pospacerować parę razy przejściem koło McDonalda.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

179 Stron V  « < 122 123 124 125 126 > » 
Reply to this topicStart new topic
15 Użytkowników czyta ten temat (15 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: wtorek, 14 października 2025 - 12:35
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza