IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

179 Stron V  « < 112 113 114 115 116 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
Leszek
post pią, 17 sty 2014 - 11:17
Post #2261


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Dokładnie o to mi chodziło smile2.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kolek
post pią, 17 sty 2014 - 13:04
Post #2262


UZYTKOWNIK
***

Grupa: Użytkownik
Postów: 107
Dołączył: śro, 21 maj 08
Nr użytkownika: 1,294
Płeć: Mężczyzna



Przystanek tego typu jest przy starym realu ;]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post pią, 17 sty 2014 - 15:52
Post #2263


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(marcin.p @ pią, 17 sty 2014 - 12:16) *
Autobus "tylko" musiałby zjechać z trasy przy orlenie, pojechać drogą równoległą do 94 i wjechać na 94 w miejscu gdzie obecnie jest przejście.


CYTAT(Leszek @ czw, 16 sty 2014 - 23:23) *
A wystarczyłoby przenieść przystanek bliżej przejścia...

No genialne pomysły - niech ludzie se latają pół kilometra dalej bo tak będzie ładniej wyglądało z auta. blink.gif

Opamiętajmy się bo samochód nie może być stanem umysłu cha (2).gif

Ten post edytował bzenek pią, 17 sty 2014 - 16:00
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mgmisiek
post pią, 17 sty 2014 - 17:58
Post #2264


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 299
Dołączył: pon, 26 maj 08
Nr użytkownika: 1,306
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(bzenek @ pią, 17 sty 2014 - 17:52) *
CYTAT(marcin.p @ pią, 17 sty 2014 - 12:16) *
Autobus "tylko" musiałby zjechać z trasy przy orlenie, pojechać drogą równoległą do 94 i wjechać na 94 w miejscu gdzie obecnie jest przejście.


CYTAT(Leszek @ czw, 16 sty 2014 - 23:23) *
A wystarczyłoby przenieść przystanek bliżej przejścia...

No genialne pomysły - niech ludzie se latają pół kilometra dalej bo tak będzie ładniej wyglądało z auta. blink.gif

Opamiętajmy się bo samochód nie może być stanem umysłu cha (2).gif

A kto powiedział, że "będzie ładniej wyglądało z auta"
Chodzi o bezpieczeństwo - zarówno pieszych jak i kierowców - tylko leniwy naród wszystko zawsze musi mieć jak najkrótszą drogą. Jak zrobią chodniki to nie będą chodzić po nich - trzeba po skosie parę metrów uciąć po trawie. Zrobisz im kładkę to i tak będą latać przez 2 pasy tory i kolejne 2 pasy - jak przy Pogorii. Śmieszne. Najlepiej to przejścia co 10 m stawiać żeby komuś przypadkiem drogi nie wydłużyć.

Ten post edytował mgmisiek pią, 17 sty 2014 - 18:02
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bathurst
post pią, 17 sty 2014 - 18:11
Post #2265


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,221
Dołączył: czw, 22 kwi 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 80
Płeć: Mężczyzna



To nie do końca tak jest z tymi chodnikami i wydeptaną trawą przez leniwy naród. Jak robi się chodniki pod kątem prostym to nie dziwota, że ludzi idą na skróty.
Co za problem poprowadzić chodnik tam gdzie jest wydeptana ścieżka? Ubędzie zieleni w mieście przez to?
Przestrzeń należy szanować ale trzeba ją tak tworzyć aby wygodnie się w niej żyło. Na cholerę piękne chodniki jak są niepraktycznie wytyczone.
Szczerze mówiąc to nie byłbym zachwycony jak by mi przystanek o 0,5 km dalej przesunęli. Słusznie ktoś zauważył, że tam są też działki.


--------------------
Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam

www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mały77
post pią, 17 sty 2014 - 18:12
Post #2266


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,113
Dołączył: czw, 19 lis 09
Nr użytkownika: 3,566
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(mgmisiek @ pią, 17 sty 2014 - 17:58) *
A kto powiedział, że "będzie ładniej wyglądało z auta"
Chodzi o bezpieczeństwo - zarówno pieszych jak i kierowców - tylko leniwy naród wszystko zawsze musi mieć jak najkrótszą drogą. Jak zrobią chodniki to nie będą chodzić po nich - trzeba po skosie parę metrów uciąć po trawie. Zrobisz im kładkę to i tak będą latać przez 2 pasy tory i kolejne 2 pasy - jak przy Pogorii. Śmieszne. Najlepiej to przejścia co 10 m stawiać żeby komuś przypadkiem drogi nie wydłużyć.

Brawo - ludzie jakby mogli to by do klatki samochodem wjeżdżali, bo zostawić samochód na parkingu i przejść do domu 50 metrów to już problem ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mgmisiek
post pią, 17 sty 2014 - 18:21
Post #2267


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 299
Dołączył: pon, 26 maj 08
Nr użytkownika: 1,306
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Bathurst @ pią, 17 sty 2014 - 20:11) *
To nie do końca tak jest z tymi chodnikami i wydeptaną trawą przez leniwy naród. Jak robi się chodniki pod kątem prostym to nie dziwota, że ludzi idą na skróty.
Co za problem poprowadzić chodnik tam gdzie jest wydeptana ścieżka? Ubędzie zieleni w mieście przez to?
Przestrzeń należy szanować ale trzeba ją tak tworzyć aby wygodnie się w niej żyło. Na cholerę piękne chodniki jak są niepraktycznie wytyczone.
Szczerze mówiąc to nie byłbym zachwycony jak by mi przystanek o 0,5 km dalej przesunęli. Słusznie ktoś zauważył, że tam są też działki.

Jednym by się droga wydłużyła innym skróciła. Zależy z której strony na to patrzeć:) Co do chodników to ok - jestem w stanie przyjąć te argumenty, że nie zawsze jest logicznie to robione smile2.gif
Nie jestem w stanie zrozumieć tego po co czasem tworzy się strasznie niebezpieczne przejścia dla pieszych (np. to koło MC Donalda) tylko dlatego, żeby ludziom było bliżej. Ja tam wolę nadłożyć drogi i skorzystać z przejścia podziemnego zamiast pchać się pod koła przechodząc przez 3 pasmową drogę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post pią, 17 sty 2014 - 18:22
Post #2268


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(mgmisiek @ pią, 17 sty 2014 - 19:58) *
tylko leniwy naród wszystko zawsze musi mieć jak najkrótszą drogą. .

Naród sobie da radę.

Gorzej z wszelkimi tyranami co to chodniki wyznaczają i każą latać przez kładki.
Oni zawsze będą niezadowoleni. wink.gif

CYTAT(Bathurst @ pią, 17 sty 2014 - 20:11) *
Jak robi się chodniki pod kątem prostym to nie dziwota, że ludzi idą na skróty.

Takoż samo jest z przejściami przez drogę.

Jak się każe dymać prze kładkę albo 500m wokół to nic dziwnego, że ludzie przelatują po ulicy.

CYTAT(mgmisiek @ pią, 17 sty 2014 - 19:58) *
Zrobisz im kładkę to i tak będą latać przez 2 pasy tory i kolejne 2 pasy - jak przy Pogorii.

To znaczy tylko i wyłącznie o tym, że kładka była niepotrzebnie zrobiona. smile.gif

CYTAT(mgmisiek @ pią, 17 sty 2014 - 19:58) *
Najlepiej to przejścia co 10 m stawiać żeby komuś przypadkiem drogi nie wydłużyć.

A w mieście to jest bardzo dobry pomysł. smile.gif

W Dąbrowie brakuje wielu przejść dla pieszych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mgmisiek
post pią, 17 sty 2014 - 18:25
Post #2269


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 299
Dołączył: pon, 26 maj 08
Nr użytkownika: 1,306
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(bzenek @ pią, 17 sty 2014 - 20:22) *
CYTAT(mgmisiek @ pią, 17 sty 2014 - 19:58) *
tylko leniwy naród wszystko zawsze musi mieć jak najkrótszą drogą. .

Naród sobie da radę.

Gorzej z wszelkimi tyranami co to chodniki wyznaczają i każą latać przez kładki.
Oni zawsze będą niezadowoleni. wink.gif

CYTAT(Bathurst @ pią, 17 sty 2014 - 20:11) *
Jak robi się chodniki pod kątem prostym to nie dziwota, że ludzi idą na skróty.

Takoż samo jest z przejściami przez drogę.

Jak się każe dymać prze kładkę albo 500m wokół to nic dziwnego, że ludzie przelatują po ulicy.

CYTAT(mgmisiek @ pią, 17 sty 2014 - 19:58) *
Zrobisz im kładkę to i tak będą latać przez 2 pasy tory i kolejne 2 pasy - jak przy Pogorii.

To znaczy tylko i wyłącznie o tym, że kładka była niepotrzebnie zrobiona. smile.gif

CYTAT(mgmisiek @ pią, 17 sty 2014 - 19:58) *
Najlepiej to przejścia co 10 m stawiać żeby komuś przypadkiem drogi nie wydłużyć.

A w mieście to jest bardzo dobry pomysł. smile.gif

W Dąbrowie brakuje wielu przejść dla pieszych.


Co do mojego niezadowolenia - to nie nie jestem niezadowolony,że ktoś biega jak chce przez drogę - po prostu zwisa mi czyjeś bezpieczeństwo, bo to nie moje życie.

Zapomniałeś dodać, że w ogóle powinno się wprowadzić zakaz ruchu pojazdów w DG bo to smrodzi i przeszkadza tylko przechodzić gdzie się chce i jak się chce. wink.gif

Ten post edytował mgmisiek pią, 17 sty 2014 - 18:27
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post pią, 17 sty 2014 - 18:33
Post #2270


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(mgmisiek @ pią, 17 sty 2014 - 20:25) *
Zapomniałeś dodać, że w ogóle powinno się wprowadzić zakaz ruchu pojazdów w DG bo to smrodzi i przeszkadza tylko przechodzić gdzie się chce i jak się chce. wink.gif

Bardzo dobra myśl choć na razie utopijna.

Tymczasem nie zaszkodzi więcej przejść dla pieszych, pasów rowerowych, progów zwalnijących, fotoradarów i innych szykan zmniejszających prędkość.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mgmisiek
post pią, 17 sty 2014 - 18:39
Post #2271


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 299
Dołączył: pon, 26 maj 08
Nr użytkownika: 1,306
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(bzenek @ pią, 17 sty 2014 - 20:33) *
CYTAT(mgmisiek @ pią, 17 sty 2014 - 20:25) *
Zapomniałeś dodać, że w ogóle powinno się wprowadzić zakaz ruchu pojazdów w DG bo to smrodzi i przeszkadza tylko przechodzić gdzie się chce i jak się chce. wink.gif

Bardzo dobra myśl choć na razie utopijna.

Tymczasem nie zaszkodzi więcej przejść dla pieszych, pasów rowerowych, progów zwalnijących, fotoradarów i innych szykan zmniejszających prędkość.


i zaoranie jednej nitki Piłsudskiego, Królowej Jadwigi, Sobieskiego, a na drugiej jeden pas z ruchem wahadłowym. Mniej asfaltu do łatania mniej pasów do malowania - same oszczędności w budżecie. W sam raz na malowanie większej ilości pasów dla pieszych. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pią, 17 sty 2014 - 18:40
Post #2272


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



CYTAT(bzenek @ pią, 17 sty 2014 - 18:22) *
CYTAT(mgmisiek @ pią, 17 sty 2014 - 19:58) *
Najlepiej to przejścia co 10 m stawiać żeby komuś przypadkiem drogi nie wydłużyć.

A w mieście to jest bardzo dobry pomysł. smile.gif

W Dąbrowie brakuje wielu przejść dla pieszych.


Może w ogóle pomalujemy zebrę na całej długości każdej ulicy?
Naród mamy taki, że nawet jak przejścia są co kilkadziesiąt metrów, to i tak połowa łazi między nimi, bo nie chce im się dupy o ten kawałek ruszyć.

Tak jak się narzeka, że niektórzy chcą samochodem do klatki wjechać, tak i można narzekać, że niektórzy chcieliby mieć przystanek w klatce. Albo na działce.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mgmisiek
post pią, 17 sty 2014 - 18:42
Post #2273


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 299
Dołączył: pon, 26 maj 08
Nr użytkownika: 1,306
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(Leszek @ pią, 17 sty 2014 - 20:40) *
CYTAT(bzenek @ pią, 17 sty 2014 - 18:22) *
CYTAT(mgmisiek @ pią, 17 sty 2014 - 19:58) *
Najlepiej to przejścia co 10 m stawiać żeby komuś przypadkiem drogi nie wydłużyć.

A w mieście to jest bardzo dobry pomysł. smile.gif

W Dąbrowie brakuje wielu przejść dla pieszych.


Może w ogóle pomalujemy zebrę na całej długości każdej ulicy?
Naród mamy taki, że nawet jak przejścia są co kilkadziesiąt metrów, to i tak połowa łazi między nimi, bo nie chce im się dupy o ten kawałek ruszyć.

Tak jak się narzeka, że niektórzy chcą samochodem do klatki wjechać, tak i można narzekać, że niektórzy chcieliby mieć przystanek w klatce. Albo na działce.


Wystarczy na wjeździe do DG postawić znaki "strefa zamieszkania" - automatycznie będzie to oznaczało max 20km/h i pierwszeństwo pieszego przed pojazdem - po co malować pasy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bathurst
post pią, 17 sty 2014 - 18:57
Post #2274


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,221
Dołączył: czw, 22 kwi 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 80
Płeć: Mężczyzna



Konflikt interesów zawsze będzie - sęk w tym aby znaleźć jakiś kompromis smile.gif


--------------------
Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam

www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post pią, 17 sty 2014 - 18:59
Post #2275


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(mgmisiek @ pią, 17 sty 2014 - 20:39) *
i zaoranie jednej nitki Piłsudskiego, Królowej Jadwigi, Sobieskiego, a na drugiej jeden pas z ruchem wahadłowym.

Właśnie podobno w Niemczech próbuje się zwiększać bezpieczeństwo przez... zwężanie ulic i pasów na drogach wielopasmowych.

CYTAT(Leszek @ pią, 17 sty 2014 - 20:40) *
Naród mamy taki, że nawet jak przejścia są co kilkadziesiąt metrów, to i tak połowa łazi między nimi, bo nie chce im się dupy o ten kawałek ruszyć.

Nie wierzę, po prostu nie wierzę, że Ty idziesz te kilkadziesiąt metrów do przejścia. wink.gif

CYTAT(Bathurst @ pią, 17 sty 2014 - 20:57) *
Konflikt interesów zawsze będzie - sęk w tym aby znaleźć jakiś kompromis smile.gif

Ale tu nie jest możliwy kompromis. Albo miasto dla aut albo dla pieszych / rowerzystów.

Na razie Dąbrowa jest miastem dla aut. Pomimo licznych deklaracji ekipa Podrazy na razie tego zmienia.

Kupa kasy idzie na drogi. Na roweri komunikację miejską idzie bardzo mało. mellow.gif

PS. I jest pytanie gdzie w DG zaczyna i kończy się miasto ?

Ten post edytował bzenek pią, 17 sty 2014 - 19:09
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bathurst
post pią, 17 sty 2014 - 19:15
Post #2276


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,221
Dołączył: czw, 22 kwi 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 80
Płeć: Mężczyzna



@bzenek ale na pieszych już trochę tego grosiwa się wydaje ( choć za mało naturalnie :-) ).
Kompromis zawsze jest możliwy - ale łatwo przegiąć.
Co do zwężania pasów..hmm. Jeszcze nie wiemy jak skończy się ten eksperyment. Kiedyś ktoś tutaj wrzucał filmik z Holandii na którym zarejestrowano przejazd samochodem ( na oko jakaś strefa podmiejska) po drodze "dostosowanej " na potrzeby bezpieczeństwa. Koszmar.


--------------------
Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam

www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mgmisiek
post pią, 17 sty 2014 - 19:19
Post #2277


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 299
Dołączył: pon, 26 maj 08
Nr użytkownika: 1,306
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(bzenek @ pią, 17 sty 2014 - 20:59) *
Nie wierzę, po prostu nie wierzę, że Ty idziesz te kilkadziesiąt metrów do przejścia. wink.gif


Tak korzystam tylko z przejść dla pieszych - wolę użyć kładki jak jest w pobliżu - lub przejścia dla pieszych. Nie nie staję pod marketami na miejscach dla inwalidów i nie szukam miejsc zaraz pod drzwiami. No ale nie każdy potrafi się odnaleźć w społeczeństwie i żyje jak by był najważniejszy na świecie. Pod blokiem też staję dalej bo wiem, że na dalszym parkingu miejsce zawsze znajdę.

Kompromisem jest właśnie np. przejście podziemne lub kładka - czyli totalna bezkolizyjność. No ale jak się jest pieszym "terrorystą" to kompromisów się nie uznaje i uważa się, że nie da się takowych wypracować.

Co do zwężania pasów - spotkałem się z czymś takim w Wiedniu - ale uważam, że to chodziło bardziej o przepustowość drogi niż większe bezpieczeństwo pieszych (lepsze 3 wąskie pasy niż dwa szerokie)

Ten post edytował mgmisiek pią, 17 sty 2014 - 19:22
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post pią, 17 sty 2014 - 19:33
Post #2278


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



CYTAT(bzenek @ pią, 17 sty 2014 - 18:59) *
CYTAT(Leszek @ pią, 17 sty 2014 - 20:40) *
Naród mamy taki, że nawet jak przejścia są co kilkadziesiąt metrów, to i tak połowa łazi między nimi, bo nie chce im się dupy o ten kawałek ruszyć.
Nie wierzę, po prostu nie wierzę, że Ty idziesz te kilkadziesiąt metrów do przejścia. wink.gif
No to uwierz. Zdarzało mi się kiedyś, ale w tej chwili wolę podejść ten kawałek. Poza przejściami zdarza mi się okazjonalnie przejść na ulicach o małym ruchu.
CYTAT(bzenek @ pią, 17 sty 2014 - 18:59) *
CYTAT(Bathurst @ pią, 17 sty 2014 - 20:57) *
Konflikt interesów zawsze będzie - sęk w tym aby znaleźć jakiś kompromis smile.gif
Ale tu nie jest możliwy kompromis. Albo miasto dla aut albo dla pieszych / rowerzystów.Na razie Dąbrowa jest miastem dla aut. Pomimo licznych deklaracji ekipa Podrazy na razie tego zmienia.
Ograniczać ruch samochodów można w centrach, ale nie na drogach przelotowych.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post pią, 17 sty 2014 - 19:34
Post #2279


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(Bathurst @ pią, 17 sty 2014 - 21:15) *
Co do zwężania pasów..hmm. Jeszcze nie wiemy jak skończy się ten eksperyment. Kiedyś ktoś tutaj wrzucał filmik z Holandii na którym zarejestrowano przejazd samochodem ( na oko jakaś strefa podmiejska) po drodze "dostosowanej " na potrzeby bezpieczeństwa. Koszmar.

Ano podobno to dyskusyjne jest i raczej bym tego w DG (na razie) nie ryzykował.
Bo może wzbudzić większą agresję. smile.gif

CYTAT(mgmisiek @ pią, 17 sty 2014 - 21:19) *
Co do zwężania pasów - spotkałem się z czymś takim w Wiedniu - ale uważam, że to chodziło bardziej o przepustowość drogi niż większe bezpieczeństwo pieszych

Niby jak jest wąsko to jedziesz ostrożniej i wolniej. A z boku można wtrynić szerszy chodnik czy pas rowerowy. Ale to by się mogło u nas nie przyjąć.

CYTAT(mgmisiek @ pią, 17 sty 2014 - 21:19) *
Kompromisem jest właśnie np. przejście podziemne lub kładka - czyli totalna bezkolizyjność.

Na autostradzie tak. Ale w miescie nie jest kompromis.

To jest właśnie zwycięstwo samochodu. Zepchnięcie pieszego na kładkę i do podziemia.

Kompromisem jest wytyczenie szerokich arterii gdzie pędzą samochody. Taka DK94 (z kładkami) czy Piłsudskiego (ze światłami).

I stref spokojnych gdzie wstawiamy masę szykan dla aut np. Wybickiego czy Dąbrowskiego.

Na razie arterie się budują. Stref spokojnych ciągle brak.

Ten post edytował bzenek pią, 17 sty 2014 - 19:37
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mgmisiek
post pią, 17 sty 2014 - 19:42
Post #2280


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 299
Dołączył: pon, 26 maj 08
Nr użytkownika: 1,306
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(bzenek @ pią, 17 sty 2014 - 21:34) *
To nie jest kompromis. To jest właśnie zwycięstwo samochodu. Zepchnięcie pieszego na kładkę i do podziemia.

Kompromisem jest wytyczenie szerokich arterii gdzie pędzą samochody. Taka DK94 (z kładkami) czy Piłsudskiego (ze światłami).

I stref spokojnych gdzie wstawiamy masę szykan dla aut np. Wybickiego czy Dąbrowskiego.


Nie rozumiem Twojej niechęci do kładek i przejść podziemnych. Dla mnie to najlogiczniejsze rozwiązania w miejscach gdzie droga ma więcej niż 2 pasy ruchu. Nie mówiąc już o 2 jezdniach i toach tramwajowych. I nie rozpatrywał bym tego jako zwycięstwo samochodu, ale jako naturalny środek bezpieczeństwa obu stron "konfliktu". Przegrana pieszego bo musi parę kroków do góry i w dół zrobić? Dla mnie to czyste LENISTWO (Ok rozumiem osoby niepełnosprawne - żeby nie było)

Porażka to jest jak zaproponowane rozwiązanie jest niebezpieczne i powoduje narażanie pieszych i kierowców na niebezpieczeństwo utraty zdrowia lub życia i za taką uważam przejście przy MC Donaldzie.

Nie mam na myśli zastąpienia każdego przejścia kładką lub przejściem podziemnym. Też uważam, że w miejscach o spokojniejszym ruchu jak najbardziej sprawdzą się normalne "zebry" ale nie co 10 metrów, bo tak wygodniej pieszemu.

Ten post edytował mgmisiek pią, 17 sty 2014 - 19:51
Go to the top of the page
 
+Quote Post

179 Stron V  « < 112 113 114 115 116 > » 
Reply to this topicStart new topic
8 Użytkowników czyta ten temat (8 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: wtorek, 14 października 2025 - 05:58
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza