IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

179 Stron V  « < 106 107 108 109 110 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Komunikacja - drogi, ulice, chodniki, ścieżki rowerowe cz.2
vacu
post czw, 31 paź 2013 - 21:23
Post #2141


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(Bathurst @ czw, 31 paź 2013 - 21:07) *
Piłsudskiego i tak będzie zakorkowana. Chodzi tylko o to, żeby ofiar było jak najmniej.

Jak będzie zakorkowana to nikt nie zginie...

CYTAT(Bathurst @ czw, 31 paź 2013 - 21:07) *
Niezależnie czy będą światła czy rondo to będzie bezpieczniej.

A guzik prawda. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że w centrum było mniej kolizji zanim powstało skrzyżowanie o ruchu okrężnym.

CYTAT(Bathurst @ czw, 31 paź 2013 - 21:07) *
Chyba oczywiste jest, że rondo ma wymuszać zdjęcie nogi z gazu, więc o czym tutaj dyskutować ? Co tu jest do rozumienia?.

Problem w tym, że skrzyżowania o ruchu okrężnym takie jak w centrum czy inne proponowane nie wymuszają. Wymuszają w sensie prawnym ale w rzeczywistości jest różnie. Możemy tu dyskutować nad mentalnością polskich kierowców ale chodzi o bezpieczeństwo tak?
CYTAT(Bathurst @ czw, 31 paź 2013 - 21:07) *
Moim zdaniem rondo na Merkurym i na Piłsudskiego z dk1 spełnia swoją funkcję. Pamiętam jak ich nie było i to nie było fajne. Podobnie jak ronda Tysiąclecia/ 11 Listopada - tutaj też jest lepiej.

Z drugim się nie zgadzam, rzadko tam jeżdżę a widziałem kilka "zajechań", pozostałe faktycznie ale... Są to albo bardziej boczne ulice albo skrzyżowania dróg o podobnym natężeniu w dodatku będące rondami nie tylko ze względu na znaki.

CYTAT(Bathurst @ czw, 31 paź 2013 - 21:07) *
Nie wiem skąd ta przekora, że rondo się nie sprawdza. Może najpierw niech powstaną dobrze wyprofilowane i oznakowane ronda razem z wyrysowanymi wyraźnie liniami a dopiero potem je krytykować? A jak jeden z drugim za ambicję ma wjechać na rondo jako pierwszy to tak samo nieodpowiedzialnie się zachowa na normalnym skrzyżowaniu i na światłach ( późne pomarańczowe - prawda?). Na głupotę nie ma lekarstwa..........

Kurde, ty czytasz te posty? Ja np. pisałem, że od tego należałoby zacząć, od porządnego wyprofilowania tych rond aby były rondami a nie tylko skrzyżowaniami o ruchu okrężnym. To raz. Po drugie ronda są świetne ale jak napisałem na w miarę równorzędnych drogach. I porządnie zrobione co nie tylko polega na postawieniu znaków. Powtarzam - od ochrony pieszych są inne rozwiązania!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mgmisiek
post czw, 31 paź 2013 - 22:02
Post #2142


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 299
Dołączył: pon, 26 maj 08
Nr użytkownika: 1,306
Płeć: Mężczyzna



Nadal nie rozumiem jak można uważać, że na skrzyżowanie gdzie nie ma się pierwszeństwa można wjechać "bez zdjęcia nogi z gazu bo skrzyżowanie na to pozwala". Nie ma dla mnie tutaj żadnej różnicy między skrzyżowaniem o ruchu okrężnym czy też najnormalniejszym skrzyżowaniem. Jest znak ustąp to znaczy, że masz być przygotowany do ustąpienia pierwszeństwa. Bardzo podstawowa zasada ruchu drogowego. Jak ktoś tego nie rozumie to nie powinien siadać za kółko, bo to on jest zagrożeniem, a nie skrzyżowanie.

A tak w temacie - lepszym rozwiązaniem zamiast rond/ świateł było by przemyślenie tematu odciążenia Piłsudskiego za pomocą Alei Zagłębia Dąbrowskiego. Czyli takie połączenie z Centrum na Gołonóg, żeby nie trzeba było jechać przez Królowej Jadwigi i Piłsudskiego. Temat trochę zaprzepaszczony budową osiedla domków jednorodzinnych na końcu Alei ZD

Ten post edytował mgmisiek czw, 31 paź 2013 - 22:07
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bathurst
post czw, 31 paź 2013 - 22:07
Post #2143


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,221
Dołączył: czw, 22 kwi 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 80
Płeć: Mężczyzna



CYTAT
CYTAT(Bathurst @ czw, 31 paź 2013 - 21:07) *
Piłsudskiego i tak będzie zakorkowana. Chodzi tylko o to, żeby ofiar było jak najmniej.

Jak będzie zakorkowana to nikt nie zginie...


proszę cię bądź poważny....
CYTAT
CYTAT(Bathurst @ czw, 31 paź 2013 - 21:07) *
Niezależnie czy będą światła czy rondo to będzie bezpieczniej.

A guzik prawda. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że w centrum było mniej kolizji zanim powstało skrzyżowanie o ruchu okrężnym.


schowaj dolary, to już nie to co kiedyś, orzechy dam ci gratis ale pokaż statystyki i uwzględnij współczynnik wzrostu ruchu drogowego z roku na rok - pisałeś że wzrasta, zgodzisz się.

CYTAT
CYTAT(Bathurst @ czw, 31 paź 2013 - 21:07) *
Chyba oczywiste jest, że rondo ma wymuszać zdjęcie nogi z gazu, więc o czym tutaj dyskutować ? Co tu jest do rozumienia?.

Problem w tym, że skrzyżowania o ruchu okrężnym takie jak w centrum czy inne proponowane nie wymuszają. Wymuszają w sensie prawnym ale w rzeczywistości jest różnie. Możemy tu dyskutować nad mentalnością polskich kierowców ale chodzi o bezpieczeństwo tak?


głupoty piszesz i tyle - wg badań do minusów rond obok możliwości utraty panowania nad pojazdem należy też FAKTYCZNE wymuszanie pierwszeństwa przejazdu przez pojazdy włączające się do ruchu okrężnego, niezależnie czy są wyprofilowane czy nie to i tak się da to zrobić niestety - czyli kto pierwszy ten lepszy. Dyskusja, jest też o mentalności kierowców - zauważyłeś ?

CYTAT
CYTAT(Bathurst @ czw, 31 paź 2013 - 21:07) *
Nie wiem skąd ta przekora, że rondo się nie sprawdza. Może najpierw niech powstaną dobrze wyprofilowane i oznakowane ronda razem z wyrysowanymi wyraźnie liniami a dopiero potem je krytykować? A jak jeden z drugim za ambicję ma wjechać na rondo jako pierwszy to tak samo nieodpowiedzialnie się zachowa na normalnym skrzyżowaniu i na światłach ( późne pomarańczowe - prawda?). Na głupotę nie ma lekarstwa..........

Kurde, ty czytasz te posty? Ja np. pisałem, że od tego należałoby zacząć, od porządnego wyprofilowania tych rond aby były rondami a nie tylko skrzyżowaniami o ruchu okrężnym. To raz. Po drugie ronda są świetne ale jak napisałem na w miarę równorzędnych drogach. I porządnie zrobione co nie tylko polega na postawieniu znaków. Powtarzam - od ochrony pieszych są inne rozwiązania!


No i znowu bzdura, właśnie o to chodzi żeby ci z mniejszych dróg mogli bezkolizyjnie włączyć się do ruchu!


--------------------
Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam

www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
signaal
post pią, 01 lis 2013 - 00:44
Post #2144


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 805
Dołączył: pią, 08 sty 10
Nr użytkownika: 3,645
Płeć: Mężczyzna
GG: 3867643 status gadu-gadu



Tak sobie tylko złośliwie dodam, że wszystkie skrzyżowanie dróg (również te z sygnalizacją świetlną) wymuszają zatrzymanie się tudzież zwolnienie tylko w sensie prawnym. Ba, bezpieczeństwo nawet na tych wielopoziomowych i bezkolizyjnych oparte jest TYLKO na przepisach i zdrowym rozsądku.
Zaś co do umiejętności korzystania z rond przez Polaków i narzekań policji... Kto ma egzekwować przepisy jak nie policja? Kto ma uświadamiać ten "sens prawny". Tylko wtedy czasem trzeba wyjechać na miasto bez wypełnionej dolnej połowy mandatu...
Nie wiem dokładnie jak z ilością zdarzeń na rondach ale wiem jak z jakością - to ile było na nich zdarzeń śmiertelnych? Bo takie np. skrzyżowanie 11 listopada z Tysiąclecia w wersji klasycznej to była jatka. Podobnie w centrum przed pojawieniem się ronda pamiętam kilka zdarzeń zakończonych dezintegracją pojazdów wraz z załogą.


--------------------
www.czerwonesamochody.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin.p
post pią, 01 lis 2013 - 12:49
Post #2145


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,162
Dołączył: śro, 07 lut 07
Skąd: Gołonóg Starówka, Zagłębie Dąbrowskie
Nr użytkownika: 446
Płeć: Mężczyzna
GG: 11390668 status gadu-gadu



Zresztą polska drogówka to jedno wielkie nieporozumienie! Nic nie potrafią prócz łapania na radar, zresztą i tego dobrze nie potrafią, bo często gęsto pomiary wykonują niezgodnie z instrukcją obsługi (patrz słynna już iskra). Zresztą od zawsze powtarzam, że w PL łatwiej prędkością 150km/h przejechać przez teren zabudowany (a nawet strefę zamieszkania!) niż drogą ekspresową.

Pamiętam pierwszy dzień zmian organizacji na dk94. Wyłączono wtedy światła do lewoskrętu koło reala ale nie zmieniono oznakowania. I wiecie co się wtedy działo? Każdy stał chwilę i po chwili jechał w lewo mimo czerwonego. Dzwoniłem na 997 by ktos przyjechał pokierować ruchem to powiedzieli, że patrol tam jest i kieruje ruchem! To mówi wszystko- nawet ruchem nie potrafią kierować więc się gdzieś schowali a dyżurnemu zgłosili, że są i kierują. No bo jakie inne wytłumaczenie?

A co dopiero "łapanie" nieprawidłowo jadących po rondzie!


--------------------
Pozdrawiam!
Marcin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olo
post pią, 01 lis 2013 - 21:17
Post #2146


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,171
Dołączył: pon, 01 wrz 03
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 18
Płeć: Mężczyzna
GG: 1387662 status gadu-gadu



Polacy nie potrafią korzystać z rond, ba, nawet z dróg nie potrafią korzystać. Dziś po południu facet nadjeżdżający z Podlesia omal łba na kierownicy nie rozbił przy hamowaniu, gdy objeżdżałem rondo koło plastyka. Co trzeba zrobić, żeby taki gnój zdjął nogę z gazu przed rondem? Siekiera z chodnika? Dopóki to nowobogackie tałatajstwo z sarmacką mentalnością nie nauczy się zauważać innych na drodze nic się nie zmieni. Panowie, jeśli posługujecie się statystyką, to ja poproszę o statystykę porównawczą. Każde inne cyferki wsadźcie sobie w rurę wydechową. Do dziś mam w pamięci auto zadachowane na torach tramwajowych w centrum, czy malucha wbitego w przednie koło Ikarusa na krzyżówce koło plastyka. Od chwili postawienia rond, takich obrazków nie widziałem. I to jest moja "statystyka" i źródło poparcia dla przeorganizowania pozostałych skrzyżowań w ronda. Nie przekonuje mnie argument, że profil nie taki , że i tak kierowcy będą jeździć na pamięć, ignorować znaki. Też tak mógłbym powiedzieć w piątek kiedy gość w polówce przepier... skrzyzowanie koło targu na wprost na czerwonym z pasa do lewoskrętu, gdy z naprzeciwka ruszyły auta do skrętu w aleje. I co? Mam powiedzieć zlikwidować tam światła bo i tak ich nie respektują. Gdyby tam było rondo to przy tej prędkości ten facet wylądowałby na czubku wysepki ronda jako pomnik głupoty kierowców.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
signaal
post pią, 01 lis 2013 - 22:35
Post #2147


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 805
Dołączył: pią, 08 sty 10
Nr użytkownika: 3,645
Płeć: Mężczyzna
GG: 3867643 status gadu-gadu



CYTAT(olo @ pią, 01 lis 2013 - 20:17) *
Polacy nie potrafią korzystać z rond, ba, nawet z dróg nie potrafią korzystać. Dziś po południu facet nadjeżdżający z Podlesia omal łba na kierownicy nie rozbił przy hamowaniu, gdy objeżdżałem rondo koło plastyka. Co trzeba zrobić, żeby taki gnój zdjął nogę z gazu przed rondem? Siekiera z chodnika? Dopóki to nowobogackie tałatajstwo z sarmacką mentalnością nie nauczy się zauważać innych na drodze nic się nie zmieni. Panowie, jeśli posługujecie się statystyką, to ja poproszę o statystykę porównawczą. Każde inne cyferki wsadźcie sobie w rurę wydechową. Do dziś mam w pamięci auto zadachowane na torach tramwajowych w centrum, czy malucha wbitego w przednie koło Ikarusa na krzyżówce koło plastyka. Od chwili postawienia rond, takich obrazków nie widziałem. I to jest moja "statystyka" i źródło poparcia dla przeorganizowania pozostałych skrzyżowań w ronda. Nie przekonuje mnie argument, że profil nie taki , że i tak kierowcy będą jeździć na pamięć, ignorować znaki. Też tak mógłbym powiedzieć w piątek kiedy gość w polówce przepier... skrzyzowanie koło targu na wprost na czerwonym z pasa do lewoskrętu, gdy z naprzeciwka ruszyły auta do skrętu w aleje. I co? Mam powiedzieć zlikwidować tam światła bo i tak ich nie respektują. Gdyby tam było rondo to przy tej prędkości ten facet wylądowałby na czubku wysepki ronda jako pomnik głupoty kierowców.

Amen


--------------------
www.czerwonesamochody.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mgmisiek
post pią, 01 lis 2013 - 23:00
Post #2148


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 299
Dołączył: pon, 26 maj 08
Nr użytkownika: 1,306
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(signaal @ pią, 01 lis 2013 - 23:35) *
CYTAT(olo @ pią, 01 lis 2013 - 20:17) *
Polacy nie potrafią korzystać z rond, ba, nawet z dróg nie potrafią korzystać. Dziś po południu facet nadjeżdżający z Podlesia omal łba na kierownicy nie rozbił przy hamowaniu, gdy objeżdżałem rondo koło plastyka. Co trzeba zrobić, żeby taki gnój zdjął nogę z gazu przed rondem? Siekiera z chodnika? Dopóki to nowobogackie tałatajstwo z sarmacką mentalnością nie nauczy się zauważać innych na drodze nic się nie zmieni. Panowie, jeśli posługujecie się statystyką, to ja poproszę o statystykę porównawczą. Każde inne cyferki wsadźcie sobie w rurę wydechową. Do dziś mam w pamięci auto zadachowane na torach tramwajowych w centrum, czy malucha wbitego w przednie koło Ikarusa na krzyżówce koło plastyka. Od chwili postawienia rond, takich obrazków nie widziałem. I to jest moja "statystyka" i źródło poparcia dla przeorganizowania pozostałych skrzyżowań w ronda. Nie przekonuje mnie argument, że profil nie taki , że i tak kierowcy będą jeździć na pamięć, ignorować znaki. Też tak mógłbym powiedzieć w piątek kiedy gość w polówce przepier... skrzyzowanie koło targu na wprost na czerwonym z pasa do lewoskrętu, gdy z naprzeciwka ruszyły auta do skrętu w aleje. I co? Mam powiedzieć zlikwidować tam światła bo i tak ich nie respektują. Gdyby tam było rondo to przy tej prędkości ten facet wylądowałby na czubku wysepki ronda jako pomnik głupoty kierowców.

Amen

Dokładnie to od wczoraj tłumaczę biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
:)
post sob, 02 lis 2013 - 00:55
Post #2149


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



CYTAT(marcin.p @ czw, 31 paź 2013 - 15:26) *
Korek w stronę Centrum zaczyna się naprzeciw Rokickiego. Jeszcze tak zapchanej Dąbrowy chyba nie widziałem


No takiego paraliżu jak w czwartek to jeszcze nie było. Stało całe miasto:

- Piłsudskiego (tak jak pisał Marcin), Królowej Jadwigi, Sobieskiego w obu kierunkach,
- DK94,
- Al. Róż w obu kierunkach na całej długości i daleko wcześniej,
- Wojska Polskiego i Starocmentarna (w obu kierunkach na całej długości),
- Majakowskiego,
- Leśna,
- Poniatowskiego,
- Legionów,
- Górnicza,
- Jaworowa,
- 9 Maja (na całej długości)i Kraszewskiego,
- Augustynika,
- Kolejowa (na całej długości)
- Kościuszki,
- Kopernika,
- Konopnickiej do Łączącej (w obu kierunkach),
- Łącząca na całej długości,
- wiadukt Cupiała - Graniczna,
- do tego zablokowane różne skróty i objazdy jak np. ten koło Defum i tyłem PKZ (na całej długości w obu kierunkach).

To sytuacja wyjątkowa, ale jeśli nie będzie większych inwestycji w układ komunikacyjny to za max kilkanaście lat pewnie będzie to zwykła codzienność.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzenek
post sob, 02 lis 2013 - 08:10
Post #2150


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 1,772
Dołączył: śro, 05 maj 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 87



CYTAT(signaal @ pią, 01 lis 2013 - 23:35) *
Amen

Podsumowując - ronda są OK tylko ludzie to głupki ?

Tylko czemu te głupki występują na dwóch pierwszych rondach ? W kółko jeżdżą ? conf (13).gif

Za 2011 rok :
1 - rondo Kościuszki-Sobieskiego-Królowej Jadwigi - 60 zdarzeń rocznie
2 - rondo Piłsudskiego-S1 - 50
3 - skrzyżowanie S1-Kusocińskiego - 25
4 - rondo Królowej Jadwigi-Aleja Róż - 20
4 - skrzyżowanie DK94 - 11 Listopada - 20
5 - skrzyżowanie DK94 - Mikrohuta - 18
5 - skrzyżowanie Morcinka - Piłsudskiego - 18
6 - skrzyżowanie Królowej Jadwigi - Wojska Polskiego - 17
6 - skrzyżowanie DK94 - DW790 - 17
7 - skrzyżowanie Aleja Róż - Legionów -15
7 - skrzyżowanie Piłsudskiego - Piecucha - 15
8 - skrzyżowanie DK94 - Tysiąclecia - 13
9 - skrzyżowanie Al. Róż - Adamieckiego - 10
10 - skrzyżowanie Piłsudskiego - Kasprzaka (które???)- 10

Poza fatalnym wynikiem rond zaskakuje wysoka pozycja Adamieckiego i Wojska Polskiego. blink.gif

Ten post edytował bzenek sob, 02 lis 2013 - 10:00
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post sob, 02 lis 2013 - 09:52
Post #2151


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Adamieckiego nie dziwi - nieraz żeby wyjechać z osiedla w lewo trzeba długo czekać i kierowcy nieraz wyjeżdżają blokując częściowo Aleję Róż do ronda. A że z kolei do ronda z góry wielu grzeje całkiem konkretnie - to pewnie przyczyna.

Wojska Polskiego - stawiam na skręcających w lewo z WP (w obie strony), dopóki ktoś nie pomyśli (a niestety u osób odpowiedzialnych za ustawianie cykli świateł w naszym mieście chyba zbyt często się to nie zdarza) i nie rozdzieli wyjazdów z jednej i drugiej strony WP to skrzyżowanie będzie niebezpieczne.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mgmisiek
post sob, 02 lis 2013 - 10:50
Post #2152


UZYTKOWNIK
****

Grupa: Użytkownik
Postów: 299
Dołączył: pon, 26 maj 08
Nr użytkownika: 1,306
Płeć: Mężczyzna



Statystycznie rzecz biorąc ja i mój pies mamy po 3 nogi. Może by tak odnieść do czegoś te statystyki? A może by je tak porównać z natężeniem ruchu na danym skrzyżowaniu? Albo odnieść do statystyk sprzed utworzenia ronda? Hmmm dla mnie to po prostu suche dane mówiące o tym, że owszem skrzyżowanie w centrum jest najniebezpieczniejsze w DG, ale nie udowadniają tego, że dlatego że jest rondem.
Bo w takim wypadku dowodem na to, że rondo jest bezpieczne byłby brak w statystykach ronda 11 listopada/Tysiąclecia

Ten post edytował mgmisiek sob, 02 lis 2013 - 10:53
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DG_User
post sob, 02 lis 2013 - 11:36
Post #2153


UZYTKOWNIK
**

Grupa: Użytkownik
Postów: 50
Dołączył: pon, 11 lip 11
Nr użytkownika: 4,707
Płeć: Mężczyzna



Postawienie przed skrzyżowaniem znaków o ruchu okrężnym nie jest wystarczające nie dlatego, że niektórzy jeżdżą jak idioci, ale dlatego, że po prostu każdy kierowca czasami popełnia błędy. Dlatego ważne jest, aby skrzyżowania było odpowiednio skonstruowane (przemyślane).
Samego znaku drogowego można nie zauważyć z wielu powodów, może być zasłonięty przez: drzewo, inny pojazd czy po prostu ośnieżony.
Odpowiednie wyprofilowanie rond to naprawdę podstawa. Rondo Piłsudskiego-S1 to jest masakra, chyba jedyne skrzyżowanie, którym mam realne obawy, że ktoś we mnie wjedzie i nigdzie indziej tak bacznie nie przyglądam się samochodom nadjeżdżającym z prawej strony.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post sob, 02 lis 2013 - 13:48
Post #2154


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(DG_User @ sob, 02 lis 2013 - 11:36) *
Postawienie przed skrzyżowaniem znaków o ruchu okrężnym nie jest wystarczające nie dlatego, że niektórzy jeżdżą jak idioci, ale dlatego, że po prostu każdy kierowca czasami popełnia błędy. Dlatego ważne jest, aby skrzyżowania było odpowiednio skonstruowane (przemyślane).
Samego znaku drogowego można nie zauważyć z wielu powodów, może być zasłonięty przez: drzewo, inny pojazd czy po prostu ośnieżony.
Odpowiednie wyprofilowanie rond to naprawdę podstawa. Rondo Piłsudskiego-S1 to jest masakra, chyba jedyne skrzyżowanie, którym mam realne obawy, że ktoś we mnie wjedzie i nigdzie indziej tak bacznie nie przyglądam się samochodom nadjeżdżającym z prawej strony.

Brawo dla tego pana. Podobne rondo to Zagórze Gwiezdna, podobna masakra.

Powtórzę raz jeszcze.. Mówicie o bezpieczeństwie a jednocześnie twierdzicie, że znaki załatwią sprawę. Nie załatwią. Część ludzi jeździ jak głupki, część się śpieszy, człowiek jest też tylko człowiekiem, czasem się myli. Tak było jest i będzie. Więc jeśli chcecie bezpieczeństwa to znaki nie wystarczą, dadzą lekkie ukojenie rodzinom ofiar, że winny był kierowca.
Należy tak organizować ruch aby minimalizować rysyko i skutki błędów, które będą zawsze. Jeśli widzisz drogę "na przestrzał" to zawsze się ktoś zagapi, pomyśli "główna", pojedzie i bum. Jeśli widzisz przed oczami wyspę to instynktownie hamujesz, nawet jeśli nie zauważysz znaków.
Skojarzyła mi się wymiana zdań z urzędnikiem na naprawmyto.pl. Oburzyłem się na brak pomalowanych pasów a pan urzędnik odpowiedział, że przecież są znaki to kierowcy mają obowiązek uważać... No mają, powiedzcie to rodzinom ofiar... Powtarzam, człowiek jest tylko człowiekiem, popełnia błędy których ilość i skutki należy minimalizować, nawet jeżeli spełnione jest przepisowe minimum to nie znaczy, że będzie bezpiecznie.

I jeszcze jedno - nie mówcie mi, że konsekwencje stłuczek na rondach są mniejsze. W moim przypadku dobrze, że jechałem sam, gdybym miał pasażera to przy strzale o prędkości 50-60km/h w prawe drzwi (na tyle ocenili policjanci) mimo wszystkich kurtyn i poduszek na pewno nie skończyłoby się tylko na otarciach. A to najbardziej typowa kolizja na rondzie, wymuszenie pierwszeństwa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leszek
post sob, 02 lis 2013 - 13:57
Post #2155


UZYTKOWNIK
*******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,978
Dołączył: sob, 01 kwi 06
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 197
Płeć: Mężczyzna
GG: 2519362 status gadu-gadu



Zgadzam się, że najskuteczniejsze są ronda "rondowate" - ale z drugiej strony nie popadajmy w przesadę, równie dobrze możemy uznać, że światła też nic nie dają, bo co i rusz (zwłaszcza na wspominanym wyżej skrzyżowaniu DK1 z Kusocińskiego - ale równie często widzę to na skrzyżowaniu koło policji, jeśli chodzi o jadących od centrum do Gołonoga) trafi się jakiś matoł, który uważa, że czerwone jest dla mięczaków.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
signaal
post sob, 02 lis 2013 - 15:08
Post #2156


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 805
Dołączył: pią, 08 sty 10
Nr użytkownika: 3,645
Płeć: Mężczyzna
GG: 3867643 status gadu-gadu



CYTAT(bzenek @ sob, 02 lis 2013 - 07:10) *
CYTAT(signaal @ pią, 01 lis 2013 - 23:35) *
Amen

Podsumowując - ronda są OK tylko ludzie to głupki ?

Tylko czemu te głupki występują na dwóch pierwszych rondach ? W kółko jeżdżą ? conf (13).gif

Za 2011 rok :
1 - rondo Kościuszki-Sobieskiego-Królowej Jadwigi - 60 zdarzeń rocznie
2 - rondo Piłsudskiego-S1 - 50
3 - skrzyżowanie S1-Kusocińskiego - 25
4 - rondo Królowej Jadwigi-Aleja Róż - 20
4 - skrzyżowanie DK94 - 11 Listopada - 20
5 - skrzyżowanie DK94 - Mikrohuta - 18
5 - skrzyżowanie Morcinka - Piłsudskiego - 18
6 - skrzyżowanie Królowej Jadwigi - Wojska Polskiego - 17
6 - skrzyżowanie DK94 - DW790 - 17
7 - skrzyżowanie Aleja Róż - Legionów -15
7 - skrzyżowanie Piłsudskiego - Piecucha - 15
8 - skrzyżowanie DK94 - Tysiąclecia - 13
9 - skrzyżowanie Al. Róż - Adamieckiego - 10
10 - skrzyżowanie Piłsudskiego - Kasprzaka (które???)- 10

Poza fatalnym wynikiem rond zaskakuje wysoka pozycja Adamieckiego i Wojska Polskiego. blink.gif

Do ilu zdarzeń niezbędne było wezwanie ZRM?

Skrzyżowanie w centrum było i jest skrzyżowaniem... w centrum. Zaryzykuję twierdzenie, że przed wprowadzeniem na nim ruchu okrężnego ilość zdarzeń była zbliżona przy niepomiernie mniejszym ruchu.

Najgorsze jest to, że musimy się posiłkować "statystyka policją" czyli magicznymi cyframi, które nic nie znaczą... huh.gif


--------------------
www.czerwonesamochody.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post sob, 02 lis 2013 - 15:20
Post #2157


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(signaal @ sob, 02 lis 2013 - 15:08) *
Skrzyżowanie w centrum było i jest skrzyżowaniem... w centrum. Zaryzykuję twierdzenie, że przed wprowadzeniem na nim ruchu okrężnego ilość zdarzeń była zbliżona przy niepomiernie mniejszym ruchu.

Najgorsze jest to, że musimy się posiłkować "statystyka policją" czyli magicznymi cyframi, które nic nie znaczą... huh.gif

Ależ signaaal jeżeli dobrze rozumiem bzenka - a ja na pewno - tego ronda nie negujemy. Tylko niech ono wygląda jak rondo. Wiadomo, że rondo ma swoje zalety ale tylko jeśli wygląda jak rondo co nie polega na postawieniu znaków.

Wiesz, to jest taka taktyka psa - jak zakryję oczy to mnie nie widać. Gdzieś ktoś przeczytał, że ronda są wydajne i bezpieczne to postawił znaki i myśli, że już będzie ładnie i pięknie. A ronda są wydajne i bezpieczne dlatego, że SĄ RONDAMI nie tylko z nazwy ale i z konstrukcji. Inny przykład. Volvo uważa się za bezpieczne auta prawda? No to naklej sobie logo Volvo na malucha - czy przez to stanie się choć w 1% bezpieczniejszy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
signaal
post sob, 02 lis 2013 - 15:52
Post #2158


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: Użytkownik
Postów: 805
Dołączył: pią, 08 sty 10
Nr użytkownika: 3,645
Płeć: Mężczyzna
GG: 3867643 status gadu-gadu



CYTAT(vacu @ sob, 02 lis 2013 - 14:20) *
CYTAT(signaal @ sob, 02 lis 2013 - 15:08) *
Skrzyżowanie w centrum było i jest skrzyżowaniem... w centrum. Zaryzykuję twierdzenie, że przed wprowadzeniem na nim ruchu okrężnego ilość zdarzeń była zbliżona przy niepomiernie mniejszym ruchu.

Najgorsze jest to, że musimy się posiłkować "statystyka policją" czyli magicznymi cyframi, które nic nie znaczą... huh.gif

Ależ signaaal jeżeli dobrze rozumiem bzenka - a ja na pewno - tego ronda nie negujemy. Tylko niech ono wygląda jak rondo. Wiadomo, że rondo ma swoje zalety ale tylko jeśli wygląda jak rondo co nie polega na postawieniu znaków.

Wiesz, to jest taka taktyka psa - jak zakryję oczy to mnie nie widać. Gdzieś ktoś przeczytał, że ronda są wydajne i bezpieczne to postawił znaki i myśli, że już będzie ładnie i pięknie. A ronda są wydajne i bezpieczne dlatego, że SĄ RONDAMI nie tylko z nazwy ale i z konstrukcji. Inny przykład. Volvo uważa się za bezpieczne auta prawda? No to naklej sobie logo Volvo na malucha - czy przez to stanie się choć w 1% bezpieczniejszy?

Pytanie - jeśli nie rondo to co? Bo tak się rozpędziliśmy w porównywaniu sytuacji NA skrzyżowaniach, że zapomnieliśmy o tym co się dzieje PRZED i ZA skrzyżowaniami a w przypadku skrzyżowań Sobieskiego/Chopina i Piłsudskiego/Piecucha/Gwardii Ludowej rondo ma pomóc przede wszystkim pieszym.


--------------------
www.czerwonesamochody.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vacu
post sob, 02 lis 2013 - 18:49
Post #2159


Smokin' nigga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,125
Dołączył: sob, 01 maj 04
Skąd: DG Centrum
Nr użytkownika: 85
Płeć: Mężczyzna
GG: 2275899 status gadu-gadu
Tlen: vacu status tlen



CYTAT(signaal @ sob, 02 lis 2013 - 15:52) *
Pytanie - jeśli nie rondo to co? Bo tak się rozpędziliśmy w porównywaniu sytuacji NA skrzyżowaniach, że zapomnieliśmy o tym co się dzieje PRZED i ZA skrzyżowaniami a w przypadku skrzyżowań Sobieskiego/Chopina i Piłsudskiego/Piecucha/Gwardii Ludowej rondo ma pomóc przede wszystkim pieszym.

No to ja po raz setny zapytam - czy zadaniem ronda jest zapewnić bezpieczeństwo pieszym? Nie buduje się w tym celu przypadkiem kładek, przejść podziemnych, świateł na przycisk? Uważasz, że jeśli postawią znaki np. na Chopina/Sobieskiego to ludzie będą tam zwalniać? Ja śmiem wątpić. Po drugie - zjeżdżając z ronda kierowca ma znacznie gorszą widoczność na przejście dla pieszych niż na zwykłym skrzyżowaniu, gdzie to bezpieczeństwo? OK, powinien mieć znacznie mniejszą prędkość więc ew. skutki potrącenia mniejsze, ale zaraz... czy na pewno na pseudorondzie?
Jeszcze coś - nacisk się tu kładzie na kierowców a przecież piesi też mają oczy. Weźmy to samo skrzyżowanie. Od strony huty widoczność jest doskonała, od drugiej - widać do łuku drogi, też wystarczy aby prawidłowo ocenić "iść/nie iść". A może problemem jest przystanek i to, że niektórzy wybiegają na jezdnie biegnąc na tramwaj nie patrząc czy coś jedzie i licząc, że włączy im się "god mode"? To w sumie ta sama sytuacja jest kilkaset metrów dalej a więc na Sienkiewicza/Sobieskiego też by się rondo przydało aby chronić pieszych biegnących do pobliskiego przystanku...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bathurst
post sob, 02 lis 2013 - 18:58
Post #2160


UZYTKOWNIK
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 2,221
Dołączył: czw, 22 kwi 04
Skąd: Gołonóg
Nr użytkownika: 80
Płeć: Mężczyzna



CYTAT(vacu @ sob, 02 lis 2013 - 12:48) *
I jeszcze jedno - nie mówcie mi, że konsekwencje stłuczek na rondach są mniejsze. W moim przypadku dobrze, że jechałem sam, gdybym miał pasażera to przy strzale o prędkości 50-60km/h w prawe drzwi (na tyle ocenili policjanci) mimo wszystkich kurtyn i poduszek na pewno nie skończyłoby się tylko na otarciach. A to najbardziej typowa kolizja na rondzie, wymuszenie pierwszeństwa.


Może twój przypadek taki był ale 50-60 km/h na rondzie to raczej niezbyt często się zdarza. O wiele częściej na skrzyżowaniach w tym z sygnalizacją.
Swoją drogą koleś który na rondzie tyle jedzie najprawdopodobniej tak samo beznadziejnie zachowa się na światłach czy też na oznakowanym skrzyżowaniu


--------------------
Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam

www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post

179 Stron V  « < 106 107 108 109 110 > » 
Reply to this topicStart new topic
37 Użytkowników czyta ten temat (37 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 21:40
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza