![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1881
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 39 Dołączył: nie, 27 lip 08 Nr użytkownika: 1,385 Płeć: Mężczyzna GG: 3574142 ![]() |
Czyżby przebudowa drogi krajowej nr 94 miała by być przesunięta na późniejszy termin ze względu na przebieg trasy TOUR DE POLOGNE??
Dąbrowa Górnicza: Tour de Pologne zahaczy jednak wbrew wcześniejszym planom o DG. Będzie premia 2013-03-27, Aktualizacja: dzisiaj 12:30 27 lipca we włoskim mieście Rovereto startuje 70, jubileuszowy wyścig kolarski Tour de Pologne. W tym roku, jedna z premii będzie nosiła miano Premii Zagłębia Dąbrowskiego i kolarze będą o nią walczyć 31 lipca, kiedy wyścig zawita do Dąbrowy Górniczej. Masz zdjęcie do tego tematu? Wyślij Będzie to już czwarty raz, kiedy trasa największego wyścigu kolarskiego w Polsce przebiegać będzie przez Dąbrowę Górniczą i teren Zagłębia Dąbrowskiego. - Aby uczcić jubileuszowy 70. Tour de Pologne, chciałem przygotować dla fanów kolarstwa coś specjalnego. Start z włoskiego regionu Trentino to spełnienie moich marzeń. Dolomity to miejsce, gdzie zapisywała się ważna karta dla kolarstwa i dlatego zawsze pragnąłem choć na chwilę przenieść Tour de Pologne UCI World Tour właśnie w te rejony – wyjaśnia Czesław Lang, dyrektor generalny TdP. W dolomitowej scenerii kolarze pokonają dwa etapy. Później przeniosą się do Polski. 30 lipca pojadą z Krakowa do Rzeszowa. Dzień później będą się ścigać na ponad 230-kilometrowym odcinku z Tarnowa do Katowic. Wtedy właśnie zawitają do Dąbrowy Górniczej. ∨ Czytaj dalej - Zawodnicy wjadą do miasta od strony Sławkowa, drogą krajową nr 94. Zjadą w al. Róż, na rondzie Merkury skręcą w lewo. Tak jak w zeszłym roku, przed PKZ znajdzie się premia specjalna. Na rondzie centrum pojadą w lewo. Ulicami Kościuszki, Górniczą i Legionów Polskich dotrą do ul. Braci Mieroszewskich w Sosnowcu-Zagórzu – wyjaśnia Damian Rutkowski, naczelnik Wydziału Promocji, Kultury i Sportu. Kolejne etapy wytyczono na odcinkach: Nowy Targ – Zakopane, Bukowina Tatrzańska - Bukowina Tatrzańska, Wieliczka – Kraków. W 2010 i 2011r. w Dąbrowie kolarze kończyli zmagania etapowe. W zeszłym roku, podobnie jak i w tym, w mieście ulokowana była premia specjalna. |
|
|
![]()
Post
#1882
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Mnie też to właśnie zastanawia jak to będzie zrobione przecież w kwietniu mają się zacząć prace przy remoncie drogi a tu wyścig jak to będzie rozwiązane.
|
|
|
![]()
Post
#1883
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ale na DK 94 są dwie jezdnie. Przecież nie rozgrzebią dwóch jednocześnie
-------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1884
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 221 Dołączył: pią, 15 gru 06 Skąd: Ujejsce City Nr użytkownika: 370 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1885
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ale na DK 94 są dwie jezdnie. Przecież nie rozgrzebią dwóch jednocześnie Jedną jezdnię rozgrzebią, drugą pojadą kolarze, a ciekawe którędy samochody? oj tam, nie można mieć wszystkiego. Popatrz na to z tej strony: remontują nam ważną drogę i dodatkowo mamy ważną imprezę w mieście i regionie. Nie wszystkie trasy wyścigów kolarskich biegną przecież czteropasmowymi autostradami. Kto chce to da radę. -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1886
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Dąbrowa Górnicza: Na ul. Legionów Polskich powstanie w miejscu sygnalizacji świetlnej rondo 2013-04-04, Aktualizacja: dzisiaj 09:06 Jak się dowiedzieliśmy na ulicy Legionów Polskich na osiedlu Mydlice powstanie kolejne już w mieście rondo. Masz zdjęcie do tego tematu? Wyślij Wybudują je na własny koszt właściciele mieszczącego się właśnie przy ul. Legionów Polskich Intermarche. Takie są ustalenia z miastem. W tym miejscu zamontowana została kilka miesięcy temu sygnalizacja świetlna (przyciskowa) i wymalowane na jezdni pasy. Kilkaset metrów dalej działa jednak od lat na skrzyżowaniu ul. Legionów Polskich i Jaworowej inna sygnalizacja świetlna, tuż obok jest też wyjazd ze szpitala, tak więc nie jest tu bezpiecznie, tworzą siękorki. Dlatego nowe rondo ma rozładować tę trudną sytuację drogową i upłynnić ruch w tym rejonie. http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...ecd05ae28,1,3,9 -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1887
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Dąbrowa Górnicza: Mieszkańcy posesji przy Związku Orła Białego protestują, ale TIR-y będą jeździć.
2013-04-05, Aktualizacja: dzisiaj 13:29 Mieszkańcy Ząbkowic nie mają ostatnio dobrej passy. Spora część dzielnicy rozkopana jest całkowicie, co ma związek z wkopywaniem i montażem rur kanalizacyjnych, a także układaniem wodociągów. Trudno jest przejechać ul. Kusocińskiego, gdzie nie ma od kilku miesięcy nawierzchni oraz aleją Zwycięstwa, gdzie też można uszkodzić zawieszenie samochodu. To jednak nie koniec kłopotów, bo ich prawdziwa kumulacja nastąpiła dziś na ul. Związku Orła Białego. Tutaj nie dość, że cześć ulicy i chodników nie nadaje się do normalnego użytkowania, to jeszcze mieszkańcy muszą cały czas walczyć o swoje bezpieczeństwo, bo właśnie tędy jeżdżą ogromne samochody ciężarowe, skracając sobie m.in. drogę z Zawiercia do firm położonych w strefie wokół Huty Katowice. Huki i trzaski podskakujących na nierównej nawierzchni ciężarówek, które najpierw jadą puste a potem wyładowane po brzegi, są nie do wytrzymania. To dla ząbkowiczan bardzo dziwna i zarazem trudna do logicznego wytłumaczenia sytuacja, bo jeszcze do niedawna obowiązywał zakaz wjazdu w ul. Gospodarczą i Związku Orła Białego aut cięższych niż 7 ton. Potem oznakowanie zostało zmienione na 12 ton, a obecnie – pomimo protestów i ciągłych monitów ząbkowiczan – dopuszczalna masa dla ciężarówek to już 16 ton. – Te wszystkie oznakowania i organizacja ruchu na naszej ulicy wołają o pomstę do nieba. Wszystko zmienia się w mgnieniu oka, tylko najgorsze jest to, że my, mieszkańcy Ząbkowic nie mamy z tego żadnego pożytku. Nikt nie liczy się z naszym zdaniem i naszymi argumentami, a my przecież nie wymagamy żadnych cudów. Chcemy tylko normaanie, spokojnie żyć i tu mieszkać, ale to jest obecnie nie jest możliwe – podkreśla Wanda Gibałka, mieszkanka jednej z posesji, przy ul. Związku Orła Białego. – Ciężkie „wanny” i tiry jeżdżą jak chcą. Ważą po 20, 30 ton, a mimo tego nie robią sobie nic z zakazów. Policja już nawet ich nie zatrzymuje. Była mowa, że te, które jeżdżą do zlokalizowanych przy naszej ulicy zakładach muszą mieć specjalne zezwolenia. Okazało się jednak, że takie rozwiązanie nie może funkcjonować i dziś wszyscy przymykają oczy na to, co się u nas dzieje. A nam pękają ściany w domach, mieszkańcy muszą sądzić się z Urzędem Miasta, bo mają zniszczone samochody. Czy tak ma wyglądać normalność – dodaje. W swoich sądach nie jest odosobniona. Podobne zastrzeżenia ma większość mieszkańcy ul. Związku Orła Białego. – Przecież u nas układają kanalizację i wodociągi. Droga jest zrujnowana, wszystkie samochody podskakują non stop, huk jest niesamowity, ktoś powinien z tym zrobić porządek – podkreśla Elżbieta Bombel. – Jak jest ciepło to wszędzie toniemy w błocie, a tiry zachlapały mi już nie tylko całe ogrodzenie, ale i elewację domu. Kto mi to zrekompensuje – dodaje. – A do tego dzieci, kiedy idą do szkoły po kilku metrach są całe oblepione błotem. To wszystko jest u nas postawione na głowie – dodaje Ryszard Barwa. Miasto twierdzi jednak, że na prośbę właścicieli firm zlokalizowanych przy ulicy Wapiennej i Związku Orła Białego, dotyczącą zezwolenia wjazdu pojazdów ciężarowych, których dopuszczalna masa całkowita przekraczała masę 12 t, podaną na oznakowaniu typu B-5 wykonano pomiar nośności jezdni ulic: Gospodarczej, Wapiennej, Związku Orła Białego. – Te działania wykazały, iż obecny stan techniczny tych ulic pozwala na prowadzenie ruchu pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 16 t. Biorąc pod uwagę potrzeby prowadzenia dostaw do firm zlokalizowanych na tych ulicach zmieniono wartość maksymalnej masy całkowitej pojazdów ciężarowych z 12 ton na 16 ton umieszczonej na oznakowaniu pionowym typu B-5 „zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych” w ciągu ulicy Gospodarczej – tłumaczy Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziału Komunikacji i Drogownictwa UM. – Jednostka Realizująca Projekt pełniąca nadzór nad prowadzonymi robotami w zakresie zadania pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na terenie gminy Dąbrowa Górnicza” na bieżąco obliguje wykonawców prac prowadzonych w ciągu ulicy Związku Orła Białego do utrzymywania stanu drogi oraz chodników w należytym stanie. Zakres prac związanych z budową sieci kanalizacji obejmuje wykonanie nowej podbudowy drogi oraz nawierzchni jezdni i chodników – dodaje. Również policja nie widzi możliwości ograniczenia ruchu pojazdów w tym rejonie miasta. – Muszą dojeżdżać do tamtejszych firm, a kiedy ukończona zostanie nowa nawierzchnia jezdni, to nie będzie już żadnych przeciwwskazań do tego, by tędy mogły jeździć ciężkie TIR-y – mówi Mariusz Miszczyk, rzecznik dąbrowskiej policji. |
|
|
![]()
Post
#1888
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Dąbrowska droga czeka na decyzję UZP.
Na początku przyszłego tygodnia samorząd Dąbrowy Górniczej spodziewa się decyzji prezesa Urzędu Zamówień Publicznych (UZP) ws. prawidłowości wartego ponad 165 mln zł przetargu na przebudowę 8-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 94 w tym mieście. Jeżeli decyzja będzie pozytywna, nie powinno być już przeszkód dla podpisania umowy. Chodzi o w dużej części dwupasmową arterię wiodąca m.in. z Bytomia przez Olkusz do Krakowa. To najpopularniejsza trasa alternatywna dla zarządzanej przez Stalexport Autostradę Małopolską płatnej autostrady A4. Miasto przygotowało unijny projekt przebudowy całego 8-kilometrowego odcinka drogi na swoim terenie - od granicy z Sosnowcem do granicy ze Sławkowem. Choć praktycznie cała droga krajowa nr 94 w Dąbrowie Górniczej wymaga modernizacji, w szczególnie złym stanie jest jeden z jej wiaduktów - nad drogą wojewódzką nr 790. Miasto musiało go prowizorycznie podeprzeć i zamknąć jedną z jezdni. M.in. pod tym kątem przygotowało też projekt przebudowy drogi i zgłosiło do unijnego dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Ponieważ dotąd nie zapadła ostateczna decyzja o dofinansowaniu, a wiadukt nad drogą 790 trzeba pilnie przebudować, samorząd w ostatnich miesiącach przeprowadził przetarg na wykonawcę całego przedsięwzięcia. Prace podzielono w nim na dwa etapy: pierwszy obejmuje tylko wiadukt, a drugi - którego realizację uzależniono od uzyskania dofinansowania - na całą resztę prac. Na początku marca władze Dąbrowy Górniczej poinformowały, że najtańszą spośród sześciu złożonych ofert przygotowało konsorcjum firm Banimex z Będzina i Drog-Bud spod Częstochowy. Spółki te zaoferowały cenę 165,8 mln zł brutto, w tym niecałe 12,8 mln zł za przebudowę wiaduktu. Ze względu na wielkość przetargu przed zawarciem umowy jego prawidłowość sprawdza jeszcze UZP. Według czwartkowej informacji Bartosza Matylewicza z dąbrowskiego magistratu, władze miasta spodziewają się decyzji prezesa Urzędu na początku przyszłego tygodnia. Do końca maja powinna natomiast zostać podpisana umowa na wynoszące - według projektu 164,6 mln zł - unijne dofinansowanie. Obecnie kompletną dokumentację analizuje jeszcze Centrum Unijnych Projektów Transportowych. "Nie powinno tu być żadnych uchybień. Wszystko było przygotowywane zgodnie z terminami i wytycznymi CUPT. Jesteśmy dobrej myśli" - zaznaczył Matylewicz. Po podpisaniu umowy z wykonawcą prace w pierwszej kolejności obejmą zrujnowany wiadukt. Miasto przewidziało ich sfinansowanie w tegorocznym budżecie - środki na ten cel mają pochodzić z części sięgającego 100 mln zł kredytu Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI). Jeżeli miasto otrzyma unijne dofinansowanie, pieniądze te posłużą jako wkład własny do unijnej przebudowy drogi krajowej nr 94 w pełnym założonym wymiarze. Prócz wiaduktu nad drogą nr 790 pełny zakres prac przewiduje wzmocnienie podbudowy drogi, poprawę systemu odwadniania, a także wymianę nawierzchni. Nowe mają być też elementy oświetlenia i bariery. Powstać mają dodatkowe zjazdy na ul. Staszica i Wojska Polskiego. O ubieganiu się o 100 mln zł kredytu z EBI dąbrowscy radni zdecydowali na początku marca. Oprócz przebudowy wiaduktu środki te mają trafić na budowę blisko 9 km drogi dojazdowej do blisko 260 hektarów terenów inwestycyjnych w dzielnicy Tucznawa, a także wesprzeć przebudowę jednej z ważnych arterii miasta - ul. Majakowskiego, wraz z kanalizacją. |
|
|
![]()
Post
#1889
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 36 Dołączył: nie, 22 maj 11 Nr użytkownika: 4,646 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Dąbrowa Górnicza: Urząd Zamówień Publicznych zaakceptował przetarg na DK 94. Banimex może zaczynać! Urząd Zamówień Publicznych wydał pozytywną decyzję, dotycząca prawidłowości przetargu na generalny remont 8-kilometrowego odcinka Drogi Krajowej nr 94 w Dąbrowie Górniczej. To oznacza, że miasto może już podpisać umowę z wykonawcą i ruszać z pracami. DK 94 to jedyna alternatywna do autostrady A4 droga, prowadząca z Katowic do Krakowa. Przetarg wygrało w marcu konsorcjum dwóch firm: Banimex z Będzina (jako firma wiodąca) oraz Drog-Bud z Częstochowy, oferując wykonanie wszystkich prac za 165,8 mln zł brutto. W sumie wpłynęło sześć ofert, a najdroższa opiewała na kwotę ponad 208 mln zł. Czas goni wszystkich, bo miasto do końca 2014 r. powinno rozliczyć się z unijnej dotacji do tej inwestycji, która pierwotnie określona została na kwotę prawie 165 mln zł. Na razie jeszcze miasto jej nie otrzymało, ale ma się to stać w najbliższych tygodniach. - Obecnie w Centrum Unijnych Projektów Transportowych nasz wniosek o pozyskanie dofinansowania z Unii Europejskiej przechodzi drugi stopień oceny merytorycznej. Jest tam komplet wszystkich wymaganych dokumentów, dotrzymaliśmy terminów, więc mamy nadzieję, że decyzja o przyznaniu wsparcia finansowego zapadnie jak najszybciej - mówi Bartosz Matylewicz z Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. Cała inwestycja została podzielona na dwa etapy. Pierwszym z nich będzie remont rozpadającego się wiaduktu nad drogą wojewódzką 790 do Ogrodzieńca, który dziś trzyma się tylko dzięki specjalnej konstrukcji i podporom. Tu wyłączona jest też z ruchu część jezdni DK 94. Banimex i Drog-Bud zaoferowały wykonanie tych prac za prawie 12,8 mln zł. - Cały wiadukt zostanie zburzony i postawiony od nowa, tak jak kilka lat temu ten sąsiedni na DK 94, w Jamkach. Na czas remontu cały ruch zostanie skierowany dołem - tłumaczy Bartosz Matylewicz. - Potem rozpocznie się remont całej nawierzchni, wymiana podbudowy, oświetlenia, barier, nowe odwodnienie. To będzie kompleksowy remont, na długie lata. Utrudnienia dla kierowców pewnie będą, ale będziemy się starali je zminimalizować. Jedną z alternatyw jest jazda ul. Majewskiego i Staszica, równoległymi do DK 94 - dodaje. Przebudowane zostanie też skrzyżowanie i łącznik DK 94 z ul. Majewskiego w rejonie Mikrohuty. Dodatkowe pasy mają ułatwić skręt z DK 94 w ul. 11 Listopada. Zrezygnowano natomiast z budowy nowego węzła w rejonie na ul. Staszica i Wojska Polskiego, ale mają się tu pojawić dodatkowe udogodnienia dla kierow źródło: Naszemiasto.pl Majewskiego to nie będzie dobry obiad, już teraz jedna strona drogi miejscami jest rozkopana, a będzie cała. |
|
|
![]()
Post
#1890
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Zrezygnowano natomiast z budowy nowego węzła w rejonie na ul. Staszica i Wojska Polskiego, ale mają się tu pojawić dodatkowe udogodnienia dla kierow To jak w końcu będzie? Mieli brać kredyt na ten węzeł. -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1891
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 369 Dołączył: wto, 14 mar 06 Skąd: Łosień / Gołonóg Nr użytkownika: 192 Płeć: Mężczyzna ![]() |
To jak w końcu będzie? Mieli brać kredyt na ten węzeł. z jakiegoś wcześniejszego artykułu: CYTAT Modernizacja DK 94 ma być kompleksowa, choć w jej ramach nie powstanie zapowiadany w zeszłym roku nowy węzeł w rejonie ul. Wojska Polskiego. To ułatwiłby kierowcom zjazd z DK 94 na ul. Staszica i Wojska Polskiego. - Program, z którego uzyskane zostało dofinansowanie przewidywał tylko i wyłącznie środki na remonty i przebudowy dróg w ramach istniejącego pasa drogowego - mówi Zbigniew Kubik z wydziału inwestycji miejskich. Dodaje, że miasto nie rezygnuje jednak na przyszłość z budowy węzła w tym miejscu. Póki co jednak, przebudowę czeka tylko wiadukt nad ul. Wojska Polskiego. Nie byli wcześniej zorientowani i niepotrzebnie rozdmuchano, że będzie ten węzeł. Ten post edytował prezes czw, 11 kwi 2013 - 23:56 |
|
|
![]()
Post
#1892
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Czy widział ktoś już na naszych dąbrowskich drogach ekipy remontujące drogi po zimie. A tak swoją drogą to w nawierzchni drogi w centrum miasta na wysokości przystanku autobusowego DH Centrum jest dziura w drodze a po drugiej stronie jest zapadnięta kostka brukowa w studzience kanalizacyjnej.W zatoce autobusowej na przystanku DH -centrum ta kostka brukowa która jest to się cała rusza nie jest przystosowana do takich ciężkich pojazdów jak autobusy.Tak ogólnie to na drodze DW 910 od granic miasta Będzina aż po gołonóg przydało by się odnowić poziome oznaczenie drogi.
|
|
|
![]()
Post
#1893
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Remontują, w zeszłym tygodniu widziałem ekipy na Granicznej i bodajże na Sobieskiego.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1894
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
w sobotę na Piłsudskiego przy światłach koło targu łatali dziury
-------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1895
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 36 Dołączył: nie, 22 maj 11 Nr użytkownika: 4,646 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Przebudowę 8 km DK 94 rozpocznie w maju rozbiórka wiaduktu
Na 6 maja zaplanowano początek prac przy modernizacji 8-kilometrowego odcinka DK 94 w Dąbrowie Górniczej. Jak poinformowały władze miasta, remont rozpocznie się od rozbiórki rozpadającego się wiaduktu nad drogą wojewódzką nr 790. W miejscu rozlatującego się wiaduktu firmy Banimex i Drog-Bud wybudują nowy obiekt. Właśnie z tymi firmami w piątek władze miasta podpisały umowę na modernizację DK 94. Jej wysokość opiewa na 165 mln zł. 85 proc. kosztów remontu dąbrowskiego odcinka DK 94 ma pochodzić z unijnego dofinansowania. Jak mówił nam niedawno Bartosz Matylewicz, rzecznik Urzędu Miasta w Dąbrowie Górniczej, umowa na dofinansowanie inwestycji z Centrum Unijnych Projektów Transportowych powinna zostać podpisana w maju. Władze miasta są przekonane, że to tylko formalność, gdyby jednak do tego nie doszło, nie zatrzyma to budowy wiaduktu nad DW nr 790, bo na tę inwestycję pieniądze zabezpieczono już wcześniej w budżecie miasta. Modernizacja 8-kilometrowego odcinka DK 94 (od granicy z Sosnowcem do granicy ze Sławkowem) ma potrwać do końca przyszłego roku. Harmonogram prac ma być gotowy w najbliższych tygodniach, wiadomo natomiast, że rozpoczynające prace rozbiórka wiaduktu nie powinna spowodować większych utrudnień. - Najpierw rozebrana zostanie wyłączona obecnie część, w jej miejscu powstanie nowa. Po tym na nią przeniesiony zostanie ruch, by rozebrać i zbudować drugą część - mówi Wojciech Mizerski, naczelnik wydziału inwestycji miejskich. Jak już pisaliśmy wcześniej, modernizacja DK 94 w Dąbrowie Górniczej ma być kompleksowa, choć w jej ramach nie powstanie zapowiadany w zeszłym roku nowy węzeł w rejonie ul. Wojska Polskiego. To ułatwiłby kierowcom zjazd z DK 94 na ul. Staszica i Wojska Polskiego. - Program, z którego uzyskane zostało dofinansowanie przewidywał tylko i wyłącznie środki na remonty i przebudowy dróg w ramach istniejącego pasa drogowego - wyjaśniał nam Zbigniew Kubik z wydziału inwestycji miejskich. Dodał, że miasto nie rezygnuje jednak na przyszłość z budowy węzła w tym miejscu. Póki co jednak, przebudowę czeka tylko wiadukt nad ul. Wojska Polskiego. Z ciekawostek warto wspomnieć m.in. o dobudowie od węzła z DK1 do skrzyżowania z ul. 11 Listopada trzeciego pasa umożliwiającego wykonywanie bezkolizyjnych prawoskrętów. Jak sensowna to zmiana, wiedzą dziś m.in. kierowcy wyjeżdżający na DK 94 z ul. Tysiąclecia. Przebudowane zostanie także skrzyżowanie i łącznik DK 94 z ul. Majewskiego w rejonie Mikrohuty, co znacznie ułatwi wjazd na krajówkę mieszkańcom dzielnicy. źródło http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec |
|
|
![]()
Post
#1896
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,635 Dołączył: pon, 16 lut 09 Skąd: Centrum Nr użytkownika: 3,199 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dla kronikarskiego porządku - dziś zauważyłem na Dąbrowskiego nowy asfalt (zdarli jeszcze przed zimą?).
-------------------- pozdrawiam,
Sylwester Dominik Historia miasta uwieczniona na fotografiach i pocztówkach. Zapraszam na www.dawnadabrowa.pl i www.facebook.com/dawnadabrowa |
|
|
![]()
Post
#1897
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 215 Dołączył: wto, 04 kwi 06 Skąd: DG - korzeniec Nr użytkownika: 198 GG: 105879 ![]() |
Przed zimą nie zdążyli po prostu położyć ostatniej, ścieralnej warstwy - wcześniej bawili się tam z kanalizacją o ile dobrze kojarzę.
|
|
|
![]()
Post
#1898
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 765 Dołączył: nie, 17 cze 12 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 5,028 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Firma Skanska kładła ostatnią warstwę ścieralną asfaltu robili tam kanalizacje i zwężali chodnik pod nowe miejsca parkingowe ,całą zimę była jedna warstwa.
|
|
|
![]()
Post
#1899
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Dąbrowa Górnicza: Pod wiaduktem na DK 94 sygnalizacja świetlna. Problemy w sobotę i poniedziałek.
2013-05-10, Aktualizacja: dzisiaj 15:56 Wszyscy kierowcy, którzy przemierzają Drogę Krajową nr 94 na odcinku z Katowic do Olkusza lub jadą w przeciwnym kierunku muszą mieć się na baczności. Na dobre ruszył bowiem warty ponad 165 milionów zł generalny remont części tej trasy na terenie Dąbrowy Górniczej. Na razie na największe utrudnienia natrafimy na wysokości dzielnicy Strzemieszyce Wielkie, gdzie właśnie rozbierany jest rozpadający się wiadukt, ale wkrótce prace rozpoczną się na kilku różnych frontach. A wtedy korki będą już nieuniknione. Nie warto więc jeździć na pamięć, bo już teraz mamy do czynienia ze sporymi zmianami w organizacji ruchu na wysokości wiaduktu. Ekipy remontowe zamknęły tę część jezdni, która prowadzi z Krakowa w kierunku Zagłębia i Śląska. Obowiązuje więc ruch wahadłowy, po drugiej nitce wiaduktu, a także ograniczenie prędkości do 40 km/h. – Takie rozwiązanie jest konieczne dla bezpieczeństwa kierowców oraz wykonawców remontu. Najpierw wyburzona zostanie jedna część wiaduktu i postawiona od podstaw, a potem to samo stanie się z drugą – tłumaczy Bartosz Matylewicz z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. W takiej sytuacji trzeba było także zabezpieczyć płynny przejazdy tym, którzy jadą pod wiaduktem, bardzo popularną drogą wojewódzką 790, prowadzącą m.in. do ogrodzienieckiego zamku w Podzamczu i na Jurę Krakowsko-Częstochowską. – Na wiadukt nie mogą wjeżdżać samochody ciężarowe, których skierowany został dołem. To jeszcze bardziej zwiększa natężenie ruchu w tym miejscu, dlatego wprowadziliśmy także tymczasową sygnalizację świetlną. Jej działanie będzie zmieniane i dostosowywane do aktualnej sytuacji na placu budowy. Tak, by ułatwiło też pracę wyburzeniowe. Trzeba więc dokładnie śledzić wszystkie zmiany i zachować czujność na drodze – dodaje Bartosz Matylewicz. Już teraz w korkach przed sygnalizatorami trzeba spędzić kilka minut. Uważać trzeba będzie też w sobotę. Wtedy na placu budowy pojawią się dwie nowe koparki i sprzęt potrzebny do całkowitego wyburzenia jednej nitki wiaduktu. Oczekiwanie na światłach na przejazd może zostać więc wydłużone. Postawienie wiaduktu od nowa wraz z odwodnieniem ma kosztować 9 mln 981 tys. zł. Do tego trzeba będzie wykonać odpowiednie oświetlenie za ponad 615 tys. zł oraz dodatkowe prace na drogach dojazdowych, co ma kosztować jeszcze ponad 2 mln zł. Na razie nie wiadomo jeszcze, kiedy rozpocznie się remont innych fragmentów DK 94, bo miasto wciąż czeka na decyzję Centrum Unijnych Projektów Transportowych w sprawie dofinasowania całej inwestycji z UE. Ma ona wynieść 85 procent jej kosztów. – Obecnie w CUPT nasz wniosek o pozyskanie dofinansowania z Unii Europejskiej przechodzi cały czas drugi stopień oceny merytorycznej. Jest tam komplet wszystkich wymaganych dokumentów, dotrzymaliśmy terminów, więc mamy nadzieję, że decyzja o przyznaniu wsparcia finansowego zapadnie jak najszybciej – mówi Bartosz Matylewicz. Wykonawcą remontu jest będziński Banimex oraz podczęstochowski Drog-Bud. Zmodernizowany zostanie odcinek 8-kilometrowy. Przebudowane zostanie też skrzyżowanie i łącznik DK 94 z ul. Majewskiego w rejonie Mikrohuty. Dodatkowe pasy mają ułatwić skręt z DK 94 w ul. 11 Listopada. Zrezygnowano natomiast z budowy nowego węzła w rejonie na ul. Staszica i Wojska Polskiego, ale mają się tu pojawić dodatkowe udogodnienia dla kierowców. |
|
|
![]()
Post
#1900
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Wiadomo już, jak będą wyglądały aleje po przebudowie.
Gotowy jest już projekt modernizacji ulicy Majakowskiego w Dąbrowie Górniczej - poinformował urząd miasta. Jak zapowiada przedstawiciel magistratu, wizualizacje w czerwcu będzie można zobaczyć w alejach na specjalnych tablicach. Nowy wygląd ulicy, nazywanej potocznie alejami, będzie pokłosiem planowanego przez miasto remontu kanalizacji. Bartosz Matylewicz, rzecznik UM w Dąbrowie Górniczej przyznaje, że do projektu naniesiono już zgłoszone w czasie konsultacji uwagi mieszkańców, których było całkiem sporo. - Aby udrożnić aleje w rejonie projektowanego ronda na skrzyżowaniu z ul. 11 Listopada, powstanie nowa zatoka autobusowa. Po drugiej stronie, na skrzyżowaniu z ul. Królowej Jadwigi, powstaną dwa pasy do skrętu w lewo, poszerzony zostanie przejazd do ul. Przemysłowej oraz powstanie dodatkowe miejsce umożliwiające zawracanie - wylicza Bartosz Matylewicz. Dąbrowianie, którzy wzięli udział w konsultacjach, wskazywali nawet na takie detale, jak lokalizacja przejść dla pieszych. Zgodnie z ich sugestiami po obu stronach ulicy zostaną także usytuowane drogi rowerowe - od strony chodników i miejsc postojowych. - Nowością będzie tzw. Serce Alei, które powstanie w centralnej części deptaka, pomiędzy przejściami dla pieszych na wysokości ul. 6 sierpnia. Efekt konsultacji w postaci wizualizacji będzie można oglądać już na początku czerwca. Specjalne tablice informacyjne zostaną ustawione na alejach w czerwcu. Póki co, miasto przygotowuje przetarg, a prace budowlane mają rozpocząć się we wrześniu. Przebudowa kanalizacji zostanie podzielona na trzy etapy: - pierwszy obejmie odcinek od ul. Królowej Jadwigi do ul. 6 sierpnia - drugi odcinek ul. 6 sierpnia do ul. 11 listopada - trzeci budowę ronda na skrzyżowaniu ul. Majakowskiego z ul. 11 listopada. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace zakończą się jesienią 2014 roku. Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2TwCLSzDe |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 07:41 |