![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1861
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A orientuje się ktoś ile będzie wyciętych drzew w pasie drogowym przy przebudowie drogi DK94 jak już jesteśmy teraz w temacie obrony drzewostanu. Grzegorz, w tym samym wątku jest odpowiedź. Strona 92. Już raz pytałeś... Ten post edytował Bathurst śro, 27 lut 2013 - 10:40 -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1862
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Widać Grzegorz przegląda forum w trybie "write only"
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1863
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,171 Dołączył: pon, 01 wrz 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 18 Płeć: Mężczyzna GG: 1387662 ![]() |
Remont drogi na Piekle skończył nas sen o parkingu przy Pogorii IV. Pojechałem tam dzisiaj sprawdzić, czy już ścieżka sucha, a tu niespodzianka. Cały parking zawalony gruzem i innymi odpadami z remontu drogi. Niby zostawiony pasek do wjechania na parking, ale totalnie rozjechany. Teraz zapewne nasza ukochana Strasz Miejska będzie się czaić przy pierwszej drodze wjazdowej w lewo z "zakazem ruchu za wyjątkiem..." Nie sądzę, aby przed sezonem ten gruz uprzątnięto.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#1864
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Remont drogi na Piekle skończył nas sen o parkingu przy Pogorii IV. Pojechałem tam dzisiaj sprawdzić, czy już ścieżka sucha, a tu niespodzianka. Cały parking zawalony gruzem i innymi odpadami z remontu drogi. Niby zostawiony pasek do wjechania na parking, ale totalnie rozjechany. Teraz zapewne nasza ukochana Strasz Miejska będzie się czaić przy pierwszej drodze wjazdowej w lewo z "zakazem ruchu za wyjątkiem..." Nie sądzę, aby przed sezonem ten gruz uprzątnięto. a może oni tym gruzem utwardzą ten parking? -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1865
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,171 Dołączył: pon, 01 wrz 03 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 18 Płeć: Mężczyzna GG: 1387662 ![]() |
Remont drogi na Piekle skończył nas sen o parkingu przy Pogorii IV. Pojechałem tam dzisiaj sprawdzić, czy już ścieżka sucha, a tu niespodzianka. Cały parking zawalony gruzem i innymi odpadami z remontu drogi. Niby zostawiony pasek do wjechania na parking, ale totalnie rozjechany. Teraz zapewne nasza ukochana Strasz Miejska będzie się czaić przy pierwszej drodze wjazdowej w lewo z "zakazem ruchu za wyjątkiem..." Nie sądzę, aby przed sezonem ten gruz uprzątnięto. a może oni tym gruzem utwardzą ten parking? Tego jest cały ogromny plac na dwa metry w górę... Nie sądzę. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1866
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 39 Dołączył: nie, 27 lip 08 Nr użytkownika: 1,385 Płeć: Mężczyzna GG: 3574142 ![]() |
Właśnie przejrzałem projekt przebudowy DK94 i ku mojemu zaskoczeniu nie obejmuje on budowy węzła drogowego przy ul. Wojska Polskiego, którego tak hucznie zapowiadano... Mieszkam nieopodal tego wiaduktu i powiem szczerze dotychczas bardzo cieszyłem się z faktu, że taki węzeł miał powstać, który umożliwiłby szybko zjechać z trasy w Wojska Polskiego. Czy ktoś się orientuje dlaczego ten wariant nie wszedł w gre? Jako mieszkaniec dzielnicy REDEN czuje się oszukany...
![]() Ten post edytował pawlacz nie, 03 mar 2013 - 22:35 |
|
|
![]()
Post
#1867
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 530 Dołączył: wto, 03 cze 08 Nr użytkownika: 1,319 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Właśnie przejrzałem projekt przebudowy DK94 i ku mojemu zaskoczeniu nie obejmuje on budowy węzła drogowego przy ul. Wojska Polskiego, którego tak hucznie zapowiadano... Mieszkam nieopodal tego wiaduktu i powiem szczerze dotychczas bardzo cieszyłem się z faktu, że taki węzeł miał powstać, który umożliwiłby szybko zjechać z trasy w Wojska Polskiego. Czy ktoś się orientuje dlaczego ten wariant nie wszedł w gre? Jako mieszkaniec dzielnicy REDEN czuje się oszukany... ![]() odkąd mówi się o przebudowie DK94 miało nie być tego węzła... |
|
|
![]()
Post
#1868
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
a i owszem od samego początku czytałem o tym, że będzie przebudowa tego węzła. Nawet jeszcze w zeszłym roku idabrowa.pl pisała
CYTAT idabrowa.pl
Dąbrowa Górnicza ma ogromne szanse na pozyskanie kolejnych milinów złotych z unijnych dotacji. Chodzi o prawie 165 mln zł na przebudowę dąbrowskiego odcinka Drogi Krajowej nr 94 od granicy z Sosnowcem do granicy ze Sławkowem. Obecnie trwa drugi etap oceny formalnej wniosków, a ostateczna decyzja zapadnie w ministerstwie w kwietniu. Projekt zakłada kompleksową przebudowę ponad 8 km drogi, która obejmie kompleksową modernizację wszystkich elementów związanych z pasem drogowym. - Zgodnie z projektem wymieniona zostanie nawierzchnia na całym remontowanym odcinku drogi. Wraz z nawierzchnią zmieniona zostanie podbudowa jezdni, która przystosowana będzie do transportu ciężkiego, powstanie nowy system odwodnienia drogi oraz wymienione zostanie oświetlenie i bariery energochłonne – informuje Wojciech Mizerski z Wydziału Inwestycji Miejskich. Przebudowa drogi to jednak nie tylko wymiana nawierzchni. Projekt zakłada również przebudowę wiaduktu nad drogą wojewódzką nr 790, który obecnie ze względu na zły stan techniczny częściowo wyłączony jest z ruchu, przebudowę skrzyżowania i łącznika DK94 z ul. Majewskiego w rejonie Mikrohuty, dzięki czemu ułatwiony zostanie dla mieszkańców wjazd na DK94 oraz jeden z najważniejszych elementów remontu czyli budowa nowego węzła komunikacyjnego w rejonie ul. Wojska Polskiego. Powstanie nowego węzła w tym miejscu pozwoli na swobodny zjazd z DK94 na ul. Staszica i Wojska Polskiego. Wniosek o dofinansowanie w miasto złożyło w listopadzie 2008 roku. Wtedy po przejściu oceny formalnej trafił na listę rezerwową projektów mających szansę na wsparcie ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.- Na początku marca dostaliśmy informację z Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, że lista projektów podstawowych została zaktualizowana i nasz projekt został zakwalifikowany do dofinansowania. Do końca marca trwa drugi etap oceny merytorycznej, a ostateczna decyzja powinna zapaść w kwietniu – mówi Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy Górniczej. (...) -------------------- |
|
|
![]()
Post
#1869
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Właśnie przejrzałem projekt przebudowy DK94 i ku mojemu zaskoczeniu nie obejmuje on budowy węzła drogowego przy ul. Wojska Polskiego, którego tak hucznie zapowiadano... Mieszkam nieopodal tego wiaduktu i powiem szczerze dotychczas bardzo cieszyłem się z faktu, że taki węzeł miał powstać, który umożliwiłby szybko zjechać z trasy w Wojska Polskiego. Czy ktoś się orientuje dlaczego ten wariant nie wszedł w gre? Jako mieszkaniec dzielnicy REDEN czuje się oszukany... ![]() A więc: CYTAT(matidg @ dwie strony temu) Modernizacja DK 94 ma być kompleksowa, choć w jej ramach nie powstanie zapowiadany w zeszłym roku nowy węzeł w rejonie ul. Wojska Polskiego. To ułatwiłby kierowcom zjazd z DK 94 na ul. Staszica i Wojska Polskiego.
- Program, z którego uzyskane zostało dofinansowanie przewidywał tylko i wyłącznie środki na remonty i przebudowy dróg w ramach istniejącego pasa drogowego - mówi Zbigniew Kubik z wydziału inwestycji miejskich. Dodaje, że miasto nie rezygnuje jednak na przyszłość z budowy węzła w tym miejscu. Póki co jednak, przebudowę czeka tylko wiadukt nad ul. Wojska Polskiego. Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2MZc8gGdl |
|
|
![]()
Post
#1870
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 39 Dołączył: nie, 27 lip 08 Nr użytkownika: 1,385 Płeć: Mężczyzna GG: 3574142 ![]() |
Właśnie przejrzałem projekt przebudowy DK94 i ku mojemu zaskoczeniu nie obejmuje on budowy węzła drogowego przy ul. Wojska Polskiego, którego tak hucznie zapowiadano... Mieszkam nieopodal tego wiaduktu i powiem szczerze dotychczas bardzo cieszyłem się z faktu, że taki węzeł miał powstać, który umożliwiłby szybko zjechać z trasy w Wojska Polskiego. Czy ktoś się orientuje dlaczego ten wariant nie wszedł w gre? Jako mieszkaniec dzielnicy REDEN czuje się oszukany... odkąd mówi się o przebudowie DK94 miało nie być tego węzła...![]() Właśnie przejrzałem projekt przebudowy DK94 i ku mojemu zaskoczeniu nie obejmuje on budowy węzła drogowego przy ul. Wojska Polskiego, którego tak hucznie zapowiadano... Mieszkam nieopodal tego wiaduktu i powiem szczerze dotychczas bardzo cieszyłem się z faktu, że taki węzeł miał powstać, który umożliwiłby szybko zjechać z trasy w Wojska Polskiego. Czy ktoś się orientuje dlaczego ten wariant nie wszedł w gre? Jako mieszkaniec dzielnicy REDEN czuje się oszukany... A więc:![]() CYTAT(matidg @ dwie strony temu) Modernizacja DK 94 ma być kompleksowa, choć w jej ramach nie powstanie zapowiadany w zeszłym roku nowy węzeł w rejonie ul. Wojska Polskiego. To ułatwiłby kierowcom zjazd z DK 94 na ul. Staszica i Wojska Polskiego.- Program, z którego uzyskane zostało dofinansowanie przewidywał tylko i wyłącznie środki na remonty i przebudowy dróg w ramach istniejącego pasa drogowego - mówi Zbigniew Kubik z wydziału inwestycji miejskich. Dodaje, że miasto nie rezygnuje jednak na przyszłość z budowy węzła w tym miejscu. Póki co jednak, przebudowę czeka tylko wiadukt nad ul. Wojska Polskiego.Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2MZc8gGdl |
|
|
![]()
Post
#1871
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Teraz przeczytałem Twojego posta... Więc teraz wszystko jasne... jakiś pierd.... urzędas stwierdził, iż budowa tego węzła jest nieopłacalna lub niepotrzebna i będzie znów odpie***** szopki jak miało to miejsce przy budowie sygnalizacji świetlnej w centrum. Każdy wiedział, że bez lewoskrętu będzie centrum się zatykać ale oczywiście nie "urzędnicy". Podobnie teraz, zamiast korzystać z okazji kiedy będzie prowadzona gruntowna modernizacja drogi, można by przy okazji wybudować ten węzeł... Nie jestem pewny ale wydaje mi się, że w tym akurat przypadku nasi urzędnicy nie są winni. O ile się orientuję to projekty unijne dość ściśle obejmują co w ich ramach można a co nie i jeżeli środki są na modernizację istniejących dróg to nic się na to nie poradzi. Wydaje mi się także, że nawet jeżeli miasto chciałoby dołożyć ze swoich to w ramach tego projektu się nie da, imho tym razem winne są unijne przepisy (coś jak w Częstochowie, kupiono tramwaje na linie X,Y a ponieważ te nie były gotowe to stały w zajezdni, bo nie wolno było ich wypuścić na linię Z, choćby także była wyremontowana ale w ramach innego projektu). |
|
|
![]()
Post
#1872
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 39 Dołączył: nie, 27 lip 08 Nr użytkownika: 1,385 Płeć: Mężczyzna GG: 3574142 ![]() |
A czy ktoś wie kiedy konkretnie miałaby się rozpocząć modernizacja DK94? Z tego co wiem to miała ruszyć 15 marca. Ciekawe na ile ta data jest realna...
|
|
|
![]()
Post
#1873
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Dąbrowa zaciąga kredyt na 100 mln zł
Agnieszka Stefaniak-Zubko/sosnowiec.info.pl Już wiadomo z jakich środków zostanie sfinansowany wkład własny gminy Dąbrowa Górnicza, który wymagany jest przy realizacji przebudowy drogi krajowej nr 94. Wiadomo także skąd będą pochodzić środki na budowę drogi do terenów inwestycyjnych w Tucznawie. Władze miasta zamierzają w tym celu zaciągnąć kredyt w wysokości 100 mln zł w Europejskim Banku Inwestycyjnym. Pieniędzy ma jeszcze wystarczyć na rozpoczęcie przebudowy ul. Majakowskiego. Jeśli podczas dzisiejszej sesji Rady Miejskiej prezydent otrzyma zgodę radnych na zaciągnięcie kredytu, będzie to już kolejne wsparcie jakiego udzielił Dąbrowie Górniczej EBI. Wcześniej miasto sięgnęło po 250 mln zł, które wykorzystywane są obecnie przy realizowanych nie bez kłopotów: uporządkowaniu gospodarki wodno-ściekowej i remoncie Pałacu Kultury Zagłębia. Jak podkreśla Janina Bronikowska- Radosz, miasto zwróciło się do banku o najmniejszą przyznawaną przez niego kwotę. - Sześć z ośmiu transz wziętego już kredytu, które przysłał nam bank miały tzw. marżę ujemną. Oznacza to, że była ona poniżej trzymiesięcznego Viboru. Tymczasem w bankach komercyjnych i krajowych, które obsługują samorządy, oprocentowanie jest zawsze dodatnie i kształtuje się na poziomie od 1 do 1,4 p. proc. Jest to o wiele droższy pieniądz niż ten pozyskany w z EBI. Po wzięciu kredytu nasz wskaźnik zadłużenia sięgnąłby nieco ponad 33 proc., w odniesieniu do maksymalnego pułapu 60 proc. – wylicza skarbnik miasta. Z kolei prezydent Zbigniew Podraza podkreśla, że warunki oferowane miastu są niezwykle elastyczne. - W zależności od potrzeb i bieżącego stanu zaawansowania prac, sami będziemy mogli zdecydować, na którą z trzech inwestycji przeznaczymy pieniądze – przekonuje prezydent. Spłata kredytu potrwa od 2016 do 2035 r. - Gratulujemy panu odwagi, panie prezydencie. Taki kredyt to poważna decyzja. Zwłaszcza patrząc na kłopoty z jakimi borykamy się na placu budowy Pałacu Kultury Zagłębia czy przy realizacji gospodarki wodno-ściekowej. Martwimy się nie o prezydenta Zagułę, który odpowiada za nadzór nad inwestycjami , ale o pieniądze mieszkańców – podkreślali radni Szymon Widera i Tomasz Pasek. Ostrożnie do zaciągania kolejnych zobowiązań podchodzi także radny Irenusz Zugaj. -Czy nie lepiej byłoby zakończyć najpierw trwające inwestycje, a dopiero potem rozpoczynać kolejne? Przecież tutaj też będziemy mieli do czynienia z podwykonawcami i z pewnością także nie uda się uniknąć pewnych problemów - nie ma wątpliwości radny. Zbigniew Podraza tłumaczy jednak, że inwestycje są niezbędne. - Ulica Majakowskiego w trakcie deszczu zamienia się w rwący strumień. Potrzebna jest nie tylko wymiana wadliwej instalacji deszczowej i kanalizacyjnej. Po przeprowadzonych z mieszkańcami konsultacjach uwzględniliśmy także ich postulaty dotyczące placów zabaw i usytuowania zieleni. Pieniądze trzeba będzie znaleźć jeszcze na przebudowę układów komunikacyjnych u wylotów ulicy. Co do drogi do terenów inwestycyjnych; po pierwsze inwestorzy nie chcą czekać, aż ona powstanie. Po drugie często nią jeżdżę i wiem, że ona jest w takim stanie, że do 2016 roku może nie wytrzymać. Idziemy za ciosem. Wszystko jest przygotowane. I wykup gruntów i projekt. Nie ma na co czekać – apeluje do radnych prezydent. |
|
|
![]()
Post
#1874
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Miasto weźmie 100 mln zł kredytu na nowe drogi O 100 mln zł kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego będzie starał się samorząd Dąbrowy Górniczej. Środki mają trafić na budowę nowej drogi do terenów inwestycyjnych, a także wesprzeć przebudowę miejskiego odcinka drogi krajowej nr 94 oraz jednej z ulic miasta. Jak poinformował rzecznik dąbrowskiego magistratu Bartosz Matylewicz, zgodę na zaciągnięcie takiego kredytu dali dzień miejscy radni. Dzięki temu będzie mogła ruszyć procedura jego pozyskania - m.in. na przełomie marca i kwietnia sytuację finansową samorządu będą badać inspektorzy EBI. Miasto zdecydowało się na kredyt m.in. wobec fiaska starań o pozyskanie prywatnego partnera do projektu budowy blisko 9 km drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych w dzielnicy Tucznawa. Tereny te obejmują blisko 260 hektarów, w tym ok. 100 hektarów włączonych do dąbrowsko-sosnowieckiej podstrefy Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Dotychczas nie ma jednak odpowiedniej drogi dojazdowej do tych terenów. Miasto oszacowało, że wykonanie drogi powinno kosztować kilkadziesiąt milionów i ostatecznie postanowiło finansować to zadanie samodzielnie - z kredytu EBI. Kolejna część kredytu miałaby służyć sfinansowaniu części wkładu własnego miasta do unijnego projektu przebudowy drogi krajowej nr 94 od granicy miasta z Sosnowcem do granicy ze Sławkowem. Droga ta to w dużej części dwupasmowa arteria wiodąca m.in. z Bytomia przez Olkusz do Krakowa - najpopularniejsza trasa alternatywna dla płatnej autostrady A4. Przez teren Dąbrowy Górniczej przebiega jej 8-kilometrowy odcinek. W ramach przebudowy wzmocniona ma być podbudowa drogi, poprawiony system odwadniania, a także wymieniona nawierzchnia. Nowe mają być też elementy oświetlenia i bariery. Inwestycja obejmie też budowę zjazdu z DK-94 na ul. Staszica i Wojska Polskiego, a także modernizację wiaduktu nad drogą wojewódzką nr 790. Wiadukt ten jest w katastrofalnym stanie, miasto musiało go prowizorycznie podeprzeć i zamknąć jedną z jego jezdni. Przebudowa DK-94 ma kosztować ok. 200 mln zł, unijne dofinansowanie tej inwestycji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to ok. 165 mln zł. Choć miasto czeka jeszcze na podpisanie umowy w tej sprawie z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, już finalizuje przetarg na wykonawcę robót. Z sześciu otwartych 25 lutego ofert najtańsza ma wartość ok. 160 mln zł. Wkrótce uprawomocnić ma się zgoda na budowę. Pozostała część kredytu EBI ma uzupełnić środki na remont jednej z ważnych arterii miasta - ul. Majakowskiego. Prace obejmą też uliczną kanalizację deszczową, obecnie częściowo uszkodzoną i niedrożną. Zgodnie ze środową uchwałą dąbrowskich radnych trzy transze kredytu z EBI miałyby wpływać do budżetu miasta w latach 2013-2015. Spłatę z dochodów własnych gminy przewidziano na lata 2016-2035. Według informacji Matylewicza obecny wskaźnik zadłużenia miasta sięga ok. 30 proc. (przy dopuszczalnych 60 proc.). Cały tekst: http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnowiec...l#ixzz2MrMVOW6k Czyli chyba jednak wybudują ten nowy węzeł?? |
|
|
![]()
Post
#1875
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
oby się udało
-------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1876
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,221 Dołączył: czw, 22 kwi 04 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 80 Płeć: Mężczyzna ![]() |
CYTAT Dąbrowa Górnicza: Uważajcie na ulicy Ludowej na Mydlicach, montują "przejście przez jezdnię" 2013-03-07, Aktualizacja: dzisiaj 12:38 Jeżeli wybieracie się samochodem na Mydlice, uważajcie na ekipę, która przy ulicy Ludowej montuje próg zwalniający. Nowy próg, całkiem sporych rozmiarów, będący jednocześnie przejściem dla pieszych przytwierdzany jest właśnie na ul. Ludowej, w rejonie domków jednorodzinnych, w pobliżu bloku nr 5. Dwa takie progi zwalniające zostały już dużo wcześniej zainstalowane na ulicy Jaworowej. Tam akurat spowalniają ruch i rzeczywiście są potrzebne, zwłaszcza, że pomiędzy nimi znajduje się skręt w kierunku osiedla Mydlice. W tym miejscu tak duży próg zwalniający nie jest chyba jednak potrzebny. Zaraz po skręcie w prawo jedzie się bowiem pod górkę i od razi trafia na próg zwalniający. Jadąc z kolei w dół też trzeba jechać ostrożnie, bo ten fragment ulicy Ludowej kończy się ostrym zakrętem. Przejście dla pieszych w tym miejscu przyda się, choć po drugiej stronie jezdni nie ma chodnika i prowadzi tak naprawdę donikąd. http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/arty...38d764324,1,3,9 -------------------- Moje osobiste i subiektywne spojrzenie na Dąbrowę Górniczą - zapraszam
www.facebook.com/blogdabrowski.blogspot i http://blogdabrowski.blogspot.com |
|
|
![]()
Post
#1877
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Sześć ofert na przebudowę DK94 wartych 165-208 mln zł
Sześć ofert złożono w przetargu na przebudowę drogi krajowej 94 na terenie Dąbrowy Górniczej. Ich wartość wynosi od 165 do 208 mln zł brutto. Najkorzystniejsza oferta ma zostać wybrana według kryterium najniższej ceny. Najtańszą złożyło konsorcjum Przedsiębiorstwa Wielobranżowego Banimex z Będzina oraz Drog-Bud z Częstochowy, które wyceniło swoje usługi na 165,84 mln zł. Budżet inwestora - dąbrowskiego magistratu - opiewa natomiast na 265,56 mln zł brutto. Poniżej pełna lista złożonych ofert (cena brutto): 1. Konsorcjum: Bilfinger Infrastructure, Eurovia Polska - 208,89 mln zł 2. Budimex - 183,42 mln zł 3. Strabag - 182,79 mln zł 4. Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie - 199,95 mln zł 5. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex z Będzina, Drog-Bud z Częstochowy - 165,84 mln zł 6. Skanska - 167,11 mln zł Zadanie obejmuje przebudowę DK94 w Dąbrowie Górniczej na odcinku od granicy z gminą Sławków do granicy z gminą Sosnowiec. Prace mają zostać zrealizowane do 31 grudnia 2014 r. |
|
|
![]()
Post
#1878
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 805 Dołączył: pią, 08 sty 10 Nr użytkownika: 3,645 Płeć: Mężczyzna GG: 3867643 ![]() |
CYTAT Sześć ofert na przebudowę DK94 wartych 165-208 mln zł Sześć ofert złożono w przetargu na przebudowę drogi krajowej 94 na terenie Dąbrowy Górniczej. Ich wartość wynosi od 165 do 208 mln zł brutto. Najkorzystniejsza oferta ma zostać wybrana według kryterium najniższej ceny. Najtańszą złożyło konsorcjum Przedsiębiorstwa Wielobranżowego Banimex z Będzina oraz Drog-Bud z Częstochowy, które wyceniło swoje usługi na 165,84 mln zł. Budżet inwestora - dąbrowskiego magistratu - opiewa natomiast na 265,56 mln zł brutto. Poniżej pełna lista złożonych ofert (cena brutto): 1. Konsorcjum: Bilfinger Infrastructure, Eurovia Polska - 208,89 mln zł 2. Budimex - 183,42 mln zł 3. Strabag - 182,79 mln zł 4. Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie - 199,95 mln zł 5. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex z Będzina, Drog-Bud z Częstochowy - 165,84 mln zł 6. Skanska - 167,11 mln zł Zadanie obejmuje przebudowę DK94 w Dąbrowie Górniczej na odcinku od granicy z gminą Sławków do granicy z gminą Sosnowiec. Prace mają zostać zrealizowane do 31 grudnia 2014 r. Część konsorcjum odpowiedzialna za wiadukty i mosty dotychczas pokazała się z jak najlepszej strony. -------------------- www.czerwonesamochody.com
|
|
|
![]()
Post
#1879
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Część konsorcjum odpowiedzialna za wiadukty i mosty dotychczas pokazała się z jak najlepszej strony. Tylko ja mam nadzieję, że podołają finansowo :/ Bo jak nie to będzie taki burdel jak z kanalizacją :/ W konkursach organizowanych przez prywatnych inwestorów często odrzucane są zarówno najdroższe jak i najtańsze oferty właśnie aby uniknąć różnych jaj. Potem z kilkoma firmami siada się do rozmów i ocenia często dogłębnie z kim mamy do czynienia. W przetargach publicznych są tylko papiery, z jednej strony to rozumiem, z drugiej papier wszystko przyjmie a potem może być różnie. |
|
|
![]()
Post
#1880
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Dąbrowa Górnicza, Sławków: Euroterminal i spółki tracą. Mostek zamknięty, nie będzie też nowej drogi.
2013-03-25, Aktualizacja: dzisiaj 13:27 Sławkowianie i Euroterminal w Sławkowie liczą na przyspieszenie tempa prac przy remoncie i odbudowie mostku w Strzemieszycach, przy skrzyżowaniu ulic Rudnej z Rodzinną. Obecnie (od października 2012 r.) wprowadzony został tam zakaz przejazdu dla samochodów o tonażu ponad 12 ton, co ma dziś komplikować bieżącą działalność Euroterminala i być uciążliwe dla mieszkańców Sławkowa, którzy skarżą się już nawet w Urzędzie Wojewódzkim. Na razie spokój mają natomiast mieszkańcy Strzemieszyc, chociaż mostek i tak musi być wyremontowany, ponieważ jego aktualny stan zagraża kierowcom i pieszym. Miasto pod koniec 2012 roku zleciło opracowanie ekspertyzy, która potwierdziła konieczność dokonania rozbiórki i wybudowanie nowego mostu. Do końca kwietnia 2013 roku Urząd w Dąbrowie Górniczej ma uzyskać pełną dokumentację projektową. Po uzyskaniu pozwolenia na budowę oraz wyłonieniu wykonawcy realizacji zadania rozpoczną się prace rozbiórkowe i budowlane. Zgodnie z planami cała inwestycja ma się zakończyć w tym roku. W najbliższym sąsiedztwie Międzynarodowego Centrum Logistycznego Euroterminal w Sławkowie zlokalizowane są terminale kolejowe: Polski Gaz S.A., LHS Sławków Płd. oraz Arcelor Mittal Poland S.A., zaś w obrębie samego Euroterminalu funkcjonują: "Euroterminal Sławków" Sp.z o.o., Europejskie Technologie Górnicze Sp. z o.o., Terminale Przeładunkowe Sławków Medyka Sp. z o.o., terminal przeładunku gazu BP Europa SE Oddział w Polsce oraz Bazy Przeładunkowo – Magazynowej Towarów Rolno – Spożywczych TCC Polska Sp. z o.o. Praca ww. Spółek opiera się w dużej części na przeładunkach towarów dowożonych drogą kolejową na samochody i odwrotnie. Ponadto, na terenie Euroterminalu w Sławkowie znajduje się odział Izby Celnej, co również skutkuje znaczącym ruchem transportu samochodowego, który dociera tu w celu dokonania odprawy celnej. Wprowadzenie zakazu poruszania się po ww. obiekcie mostowym pojazdów, których masa rzeczywista przekracza 12 ton, powoduje, że zdaniem przedsiębiorców ze Sławkowa dziś praktycznie cały transport samochodowy odbywa się objazdem przez Sławków, co w praktyce wydłuża trasę dojazdu do Euroterminalu o około 20 km. Wydłużenie trasy o taki dystans przekłada się z kolei na podniesienie kosztów każdego frachtu o ok. 80 złotych (długość trasy oraz dwie dodatkowe bramki viatoll), co przy krótszych trasach transportowych (np. na terenie Śląska i okolic) sprawia, że transport ten jest zbyt drogi i oferta funkcjonujących na tym terenie przedsiębiorstw przestaje być konkurencyjna. Jak twierdzą istniejące ograniczenie może stanowić poważne zagrożenie dla funkcjonowania przedsiębiorstw na terenie Euroterminala i w okolicy, a jak wiadomo, jest to miejsce pracy dla wielu mieszkańców, również z terenu Dąbrowy Górniczej. W szerszej perspektywie należy wziąć pod uwagę od wielu lat ciągnącą się kwestię realizacji przedsięwzięcia „Budowa połączenia terminalu w Sławkowie z drogą krajową nr 94 w Sławkowie oraz drogą krajową nr 1 w Sosnowcu” - staje ona pod coraz większym znakiem zapytania. Wygasła prawomocna decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji tego przedsięwzięcia, w dalszym ciągu nie przesądzono sprawy nadania kategorii nowoprojektowanej drodze, a co więcej, nie znalazła się ona w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011 – 2015. 27 grudnia 2012 r. uzyskano informację z GDDKiA, że w obowiązującym rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na 2011-2015 budowa połączenia terminala w Sławkowie z drogą DK94 i drogą S-1 nie została ujęta. Ponadto z uwagi nieuzgodnienia przez Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej przebiegu projektowanej drogi krajowej, prace projektowe zostały wstrzymane. Jednocześnie, bezsprzecznym pozostaje fakt, że brak tego postulowanego od lat rozwiązania, wpływa destrukcyjnie na stan lokalnej infrastruktury drogowej gmin Sławków, Dąbrowa Górnicza czy Sosnowiec, czego przykładem jest m.in. rozbiórka istniejącego i konieczność budowy nowego wiaduktu w ciągu ulicy Rudnej w Dąbrowie Górniczej. – Pragniemy tym samym zwrócić uwagę na fakt, iż zaniechanie, czy też odłożenie na bliżej nieokreśloną przyszłość, terminu realizacji „Budowy połączenia terminalu w Sławkowie z drogą krajową nr 94 w Sławkowie oraz drogą krajową nr 1 w Sosnowcu”, będzie skutkował dalszą dewastacją lokalnej infrastruktury drogowej, która nie jest w stanie sprostać obciążeniom, wynikającym z bardzo natężonego ruchu pojazdów z naczepami – podkreślają przedstawiciele Euroterminalu Sławków Sp. z o.o. Sytuacje koniecznych napraw czy też wymuszonych okolicznościami zmian rozwiązań komunikacyjnych na drogach lokalnych skutkują większym obciążeniem pozostałych dróg, którymi wyznaczane są objazdy dla ciężkiego ruchu samochodowego. – W związku z tym ruch samochodów ciężarowych do naszej spółki jest znacznie utrudniony. Wyznaczone objazdy dla samochodów ciężarowych prowadzą przez Sławków ulice, Groniec, Hrubieszowską, Kołdaczkę. Przyczyniło się do wzmożonego ruchu pojazdów ciężarowych na tych ulicach, nadmiernego hałasu co jest znaczną uciążliwością dla mieszkańców tych ulic o czym świadczy m.in. styczniowy telefon z Urzędu Marszałkowskiego z informacją na temat licznych skarg mieszkańców sławkowskich ulic – dodają przedsiębiorcy. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 13 października 2025 - 05:19 |